Vaccinul antitetanic a ajuns o raritate in spitale. Criza de la nivel national s-a resimtit si in Bacau. Astfel, Spitalul Judetean de Urgenta a fost nevoit sa imprumute la sfârstul saptamânii trecute 10 doze de la Spitalul Municipal de Urgenta Moinesti. In cursul acestei saptamâni, Spitalul de Urgenta a fost aprovizionat cu 30 de doze. Geanina Pricopie, director de ingrijiri al spitalului, a declarat ca vaccinarea antitetanos poate fi asigurata acum pentru cazurile de urgenta. Pacientii din Bacau sunt, insa, indrumati spre medicii de familie, care ar trebui sa aiba in dulapul de urgenta vaccinul antitetanos. Daca medicul de familie declara in scris ca nu detine vaccinul sau ca nu-l poate administra, pacientul va fi vaccinat la Spitalul Judetean de Urgenta.
Fotbal, Liga a lll-a: Fotbal pe pâine. Cu “mezel”?
Sport Club – Sporting Suceava (azi, ora 18.00, stadion „Municipal”). Pentru Sport Club, promovarea in B este din ce in ce mai aproape. Mai ales dupa ce saptamâna trecuta Moinestiul s-a impiedicat la Dorohoi, iar cuplul Hurdubei- Bogdan Ungureanu a „gaurit” de cinci ori plasa Ceahlaului ll. Lidera si-ar putea majora diferenta fata de a doua clasata, in conditiile in care Dorohoiul nu va câstiga la Roman, in fieful lui Ghita Poenaru. Evident, principala conditie este ca Sport Club sa se impuna azi, contra Sportingului Suceava. O cer deopotriva clasamentul si vecinii de la Aerostar, aflati in lupta directa cu Sporting pentru evitarea retrogradarii.
Kosarom Pascani – Aerostar. Un meci intre deziluziile returului. Kosarom a pierdut puncte in nestire si, totodata, teren in lupta pentru o clasare pe podium. Spre deosebire de „mezelari”, Aerostarul traieste cu spaima retrogradarii in suflet. Victoria la scor (4-1) obtinuta in fata contracandidatei Stiinta Miroslava i-a repus pe directie pe „aviatori”, care au insa nevoie si de un rezultat pozitiv in jocul de azi, de la Pascani. „Mâncam terenul la Pascani”, a promis antrenorul Aerostarului, Vali Cioanca. Sa vedem daca meniul zilei va include si ceva…mizel!
CSM Moinesti – Bucovina Radauti. Invinsi saptamâna trecuta la Dorohoi si scosi din cursa promovarii, moinestenii vor sa se refaca azi, in meciul de acasa, cu Bucovina. „Trebuie sa jucam din nou un fotbal de calitate deoarece nu ne simtim bine pe locul 3”, a declarat antrenorul-jucator al gazdelor, Sorin Trofin. CSM Moinesti nu va putea conta pe Rares Marin (suspendat), dar are ca obiectiv (in afara revenirii locului secund, fireste), promovarea a inca doi tineri din propria pepiniera: portarul Ailoaie si mijlocasul Corban.
Programul complet al etapei a 23-a: Young Stars Panciu – Ceahlaul ll, Sport Club – Sporting Suceava, Petrotub Roman – FCM Dorohoi, CSM Moinesti – Bucovina Radauti, Kosarom Pascani – Aerostar, Otelul ll Galati- Stiinta Miroslava.
Handbal feminin/ Divizia A: Esec scontat
Handbalistele Stiintei Bacau au cedat cu 25-19 partida sustinuta miercuri, pe teren propriu, in compania Unirii Slobozia. Meciul, disputat in cadrul etapei a 24-a a Diviziei A, a fost dominat de formatia oaspete, cu exceptia primelor zece minute, in care Stiinta a reusit sa tina pasul cu adversara. Intrata cu un avans de patru goluri la cabine (13-9), Unirea Slobozia a condus ostilitatile si in partea secunda, adjudecindu-si o victorie care o mentine pe locul secund si, implicit, in cursa pentru promovare. Bacauancele, in schimb, continua sa fie tintuite in cea de-a doua jumatate a clasamentului. In runda urmatoare, penultima a campionatului, programata pe 15 mai, Stiinta se va deplasa la Plopeni, pentru confruntarea cu Activ, din localitate.
Stiinta: Anghelescu – Tocu (8 goluri), Cilici (4), Vâlcu (3), Cârligeanu (3), Tat (1), Ciurariu, Rosu, Vrabie, Ababei.
Medicii refuza munca de birocrat
Medicii de familie refuza sa se implice in distribuirea cardului de asigurat. Ca urmare, reprezentantii acestora au depus la Camera Deputatilor un memoriu pentru modificarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului 35/2012 si solicita initierea unor consultari intre medicii de familie si reprezentantii Ministerului Sanatatii si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate. Medicii au atras atentia ca datele introduse pe cipul cardului de sanatate se vor regasi si in dosarul electronic al pacientului, care va deveni operational in ianuarie 2014. Potrivit medicilor, obligatia distribuirii cardului de asigurat, document similar unui act de identitate, ar trebui sa cada in sarcina unor institutii ale statului, nu a unor furnizori privati de servicii medicale.
Milioane de euro pentru fermele de familie
Incepând din luna iunie, bacauanii care au ferme de familie vor putea sa acceseze fonduri in cadrul Masurii 121 „Modernizarea exploatatiilor agricole”, derulata prin Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR). Ferma de familie este cea care produce pentru consumul propriu si comercializeaza surplusul, activitatile fiind realizate, in principal, de catre membrii familiei. MADR vrea sa ajute micile ferme „sa creasca si sa produca mai mult pentru piata, asigurând astfel un venit din ce in ce mai mare membrilor familiei care traiesc din agricultura”, a precizat Daniel Constantin, ministrul Agriculturii, adaugând ca „fermele de familie pot avea o contributie esentiala la dezvoltarea satului românesc.” In cadrul sesiunii pentru care sunt alocate 50 de milioane de euro vor fi finanţate aproximativ 1.000 ferme de familie, cu o valoare maxima eligibila a proiectului de 125.000 euro, din care pâna la 50.000 euro sprijin nerambursabil. Pentru a veni in sprijinul fermierilor, Ministerul Agriculturii le va pune la dispoziţie, gratuit, proiecte model pentru ferme de legume in câmp si in spatii protejate, ferme de vaci de lapte, ferme de porci şi gaini ouatoare. Informatii suplimentare privind conditiile si punctajele de selecte pot fi gasite site-urile MADR (www.madr.ro) şi APDRP (www.apdrp.ro), precum si la sediul OJPDRP Bacau, str. G. Bacovia.
Peste 100 de locuri de munca in Uniunea Europeana
In Norvegia sunt asteptati sa vina din România pentru a se angaja 40 de ghizi turistici, cerinta principala pentru ei fiind cunoasterea limbilor engleza, germana sau spaniola. Ei vor fi retribuiti cu 23 euro brut/ora iar CV-urile pot fi depuse pâna in data de 7 mai 2013. Tot in Norvegia mai sunt disponibile pâna in 30 iunie 2 locuri de muncitor constructor, cei care vor fi angajati urmând sa primeasca pentru munca prestata 21-28 euro brut/ora. Si pentru cei care au terminat o facultate sunt acum oferte destul de tentante. Danemarca are nevoie de nu mai putin de 21 de medici specialisti, dintre care 5 radiologi si câte 2 de radiologie mamara, patologie neurologica, nefrologie, endocrinologie, gastroenterologie, pulmonologie si medicina interna. Salariul brut pentru cei care vor fi angajati pe astfel de posturi va fi intre 6.000 si 7.000 euro, in functie de specializare si performanta profesionala. Suedia, la rândul ei, are disponibile 1 post de specialist endocrinolog/diabet zaharat si 1 de reumatolog. Oferta este valabila pâna in data de 20 mai. Dar sanse pentru angajarea intr-un stat comunitar au si cei cu un nivel de instructie mai scazut. Lituania are libere 30 de locuri de lucrator de canalizare, candidatii trebuind sa aiba cunostinte minime de rusa sau engleza. Pentru munca prestata cei care vor fi angajati vor primi 1.000-1.500 litas (0,2896 euro/1 litas) brut/luna, inscrierile putând fi facute pana in 2 mai 2013. Doar studii gimnaziale li se cer si celor care vor sa lucreze in Slovacia ca lucratori cu masini de cusut, oferta constând din 6 locuri si fiind valabila pâna in 31.08.2013. Salariul este destul de modest (337,7 euro), dar angajatorul suporta cazarea si masa.
Pregatiri intense in scoli si licee
Simulari la examenele nationale
Pentru ca examenele nationale bat deja la usa, iar de luna viitoare, atât elevii care vor finaliza cursurile de gimnaziu, cât si cei care vor absolvi liceul vor intra in focul examenelor, scolile si liceele bacauane organizeaza in aceasta perioada simulari de testari, pentru verificarea cunostintelor, dar si pentru a obisnui elevii cu atmosfera de examen. Chiar daca este vorba doar de o simulare, multi dintre candidati s-au aratat emotionati, la fel ca in cazul unui examen real. La Colegiul National „Vasile Alecsandri”, unde aceste simulari sunt in plina desfasurare, vor sustine Evaluarea Nationala 32 de elevi de clasa a VIII-a, iar Bacalaureatul – 226 de liceeni de clasa a XII-a. „Am emotii, e normal, e primul meu examen din viata. Ma pregatesc mult, fac si meditatii supllimentare, pentru a avea o medie de admitere buna. Vreau cel putin 8-9. La matematica e mai greu, dar sunt increzatoare”, ne-a declarat Bianca Rusu, eleva in clasa a VIII-a.
Organizare ca la un examen real
La ambele testari, atât pe gimnaziu, cât si pe liceu, simularea de examen s-a organizat exact in salile de curs in care vor avea loc testarile reale, intr-un program de doua ore la clasa a VIII-a si trei ore la clasa a XII-a, cu profesori supraveghetori la clasa, cu modele de subiecte care respecta metodologia, insa cei care corecteaza lucrarile sunt profesorii din scoala. Si la nivel liceal, elevii s-au aratat incântati de acest ajutor si chiar au cerut ca aceste simulari sa fie repetate, pentru a fi cât mai bine pregatiti in fata examenului maturitatii. „E bine ca sunt aceste simulari. Nu stiu cât de pregatiti suntem, abia s-a terminat de predat materia, dar acum vedem care este nivelul nostru real si mai putem face anumite corectii. Am recapitulat in linii mari si ne testam. Eu am emotii la Economie, dar sper ca va fi bine pâna la urma”, ne-a spus si Bogdan Petrea, elev in clasa a XII-a. Notele obtinute de fiecare elev vor fi analizate la clasa pentru a se corecta anumite goluri, dar, pentru ca e vorba doar de o testare finala, nu vor fi trecute in catalog.
Examenul de Evaluare Nationala pe care il vor sustine absolventii claselor a VIII-a va incepe pe 25 iunie, iar Bacalaureatul, pentru absolventii de liceu, pe 10 iunie. In Bacau vor sustine Evaluarea Nationala in jur de 5.800 de elevi inscrisi in clasa a VIII-a. Alti aproximativ 6.300 de elevi din clasele a XII-a sunt asteptati la examenul de Bacalaureat.
Lipsa de personal la Primaria Sascut
Blocarea posturilor din sistemul bugetar afecteaza activitatea Primariei Sascut. Institutia ar trebui sa faca de urgenta angajari, insa este limitata de plafonul de salarii si de lipsa aprobarii de la Bucuresti pentru organizarea concursurilor. „Avem nevoie urgenta sa ocupam postul de auditor intern, ne-a declarat Constantin Apostol, administrator public. Am avut si control de la Curtea de Conturi, iar cu aceasta ocazie ni s-a stabilit ca sarcina precisa sa angajam auditor.” Conducerea Primariei Sascut cauta solutii si s-a oprit la doua variante: sa solicite Agentiei Nationale a Functionarilor Publici sa redistribuie un alt functionar pe acest post sau sa externalizeze serviciul de audit catre o firma de specialitate. Primaria Sascut are neocupate si posturile de arhivar si referent relatii cu publicul. Sarcinile s-au delegat altor angajati, insa „oamenii trebuie sa-si indeplineasca prioritar sarcinile functiei de baza”, a precizat administratorul public. Dupa blocarea angajarilor in institutiile publice in 2008 si reducerea salariilor cu 25 la suta, situatie care i-a determinat pe unii angajati sa-si cauta alte locuri de munca, in primarii s-a instalat criza de personal. Regula pentru angajari a fost ca la 7 libere sa se scoata unul la concurs. Unele primarii din rural au ajuns aproape in imposibilitatea de a mai functiona. Anul trecut, in decembrie, s-a anuntat ca primariile au primit unda verde la angajari, dar numai cu avizul Guvernului si numai pentru posturi unice.
Incepe „Saptamâna Nationala a Voluntariatului”
Fundatia de Sprijin Comunitar (FSC), in parteneriat cu Prefectura Bacau, organizeaza „Saptamâna Nationala a Voluntariatului”, manifestare care a ajuns la a XII-a editie. „Acest proiect insumeaza o serie de evenimente menite sa mobilizeze cât mai multi voluntari si tineri, care sa contribuie la dezvoltarea si infrumusetarea localitatii lor, sa atraga sprijinul comunitatii si al autoritatilor pentru sustinerea activitatii voluntarilor si recunoasterea meritelor lor”, arata Ionut Chirita, FSC Bacau. La „Saptamâna Nationala a Voluntariatului”, care va incepe luni, 13 mai, sunt asteptate toate ONG-urile bacauane, indiferent de domeniul in care activeaza. La nivel national, evenimentul este initiat de Pro Vobis – Centrul National de Resurse pentru Voluntariat, in parteneriat cu centrele de voluntariat si VOLUM – Federatia Organizatiilor care Sprijina Dezvoltarea Voluntariatului in România. O noutate este faptul ca, in acest an, organizatorii vor dedica ziua de 17 mai voluntariatului corporatist, ceea ce inseamna ca in activitatile derulate vineri vor fi cooptate firme mai mari si mai mici, precum si angajatii acestora.
Servicii on line la Casa Judeteana de Pensii
Pensionarii si asiguratii vor avea posibilitatea sa solicite si on line anumite servicii specifice sistemului public de pensii. Recent, Casa Nationala de Pensii Publice a finalizat implementarea proiectului „Servicii publice on line destinate cetatenilor, contribuabili si beneficiari ai sistemului public de pensii si din sistemul accidentelor de munca si al bolilor profesionale”, co-finantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala. Concret, a fost introdus un sistem informatic integrat prin intermediul caruia se poate solicita on line acordarea dreptului de pensie, a indemnizatiilor prevazute de legile speciale, a biletelor de tratament si a sumelor neincasate, precum si modificarea datelor personale. Totodata, se tine evidenta electronica a contractelor, a declaratiilor de asigurare si a declaratiilor nominale A 11 si A 12/D 112 si se pot vizualiza pe internet stagiile de cotizare la sistemul public de pensii si la cel privat obligatoriu (pilonul II), precum si istoricul carierei persoanei asigurate. Nu in ultimul rând, on line sunt prestate si servicii legate de accidentele de munca si bolile profesionale. Astfel, se pot completa on line cererile de acordare a drepturilor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, de participare la cursurile de recalificare sau reconversie profesionala a celor care sunt afectati de pe urma unui asemenea nefericit eveniment, de rambursare a cheltuielilor, furnizare a dispozitivelor medicale, obtinere a indemnizatiilor si a compensatiilor pentru atingerea integrala a capacitatii de munca etc. Beneficiari ai acestui sistem informatic integrat vor fi toti pensionarii si asiguratii din sistemul public de pensii. Numarul lor este considerabil. Numai in judetul Bacau sunt peste 160.000 de pensionari si aproape 120.000 de asigurati. Recurgând la serviciile on line oferite de Casa Judeteana de Pensii ei vor primi intr-un timp mult mai scurt raspunsul la solicitarea adresata acesteia si nu vor mai fi nevoiti sa stea la coada la ghiseele institutiei amintite, pentru a cere un drept ori un document.
A inceput inscrierea colectorilor la „Rabla”
Colectorii de masini uzate, mai vechi de zece ani, care vor sa se inscrie in programul Rabla 2013, isi pot depune in aceste zile dosarele pentru validare. Din 15 mai tichetele valorice sa fie distribuite de Administratia Fondului pentru Mediu. Se pot inscrie operatorii economici care au ca obiect de activitate colectarea si tratarea vehiculelor scoase din uz, nu au autovehicule uzate preluate in vederea introducerii in program, nu au o lista predefinita cu proprietarii care doresc sa intre in program, detin autorizatiile necesare desfasurarii activitatii si emit certificate de distrugere a vehiculelor scoase din uz, se afla pe lista operatorilor economici autorizati pentru colectare, au indeplinite obligatiile de plata catre stat si bugetul local, nu au inregistrate fapte sanctionate de legislatia financiara si cea penala, nu sunt in insolventa, faliment, executare silita, reorganizare judiciara, lichidare sau alte astfel de situatii, nu fac obiectul unei actiuni in instanta, nu sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului. O alta conditie este sa fi respectat in trecut, daca au intrat in program, conditiile impuse. Pe site-ul AFM se gaseste si lista completa a documentelor care trebuie incluse in dosarul de validare. Dupa ce se incheie procedura de selectie, colectorul va primi tichetele pe care trebuie sa le distribuie. In acest an, fiecare judet va primi un numar de tichete corespunzator numarului de masini inmatriculate mai vechi de 10 ani. Se pot inscrie in program si institutiile publice, acestea având la dispozitie 3000 de tichete, in schimbul autovehiculelor mai vechi de 5 ani. Tichetul poate fi utilizat doar timp de 45 de zile, la un producator agreat in program. Pentru a respecta acest termen, proprietarul va obtine in maximum 10 zile certificatele de distrugere, radiere si tichetul. In schimbul rablei, statul ofera in acest an suma de 6500 de lei. 17.000 de tichete vor fi distribuite persoanelor fizice. Un bonus de 500 de lei se va acorda celor care cumpara un motor Euro 6 sau unul cu sistem hibrid. Sesiunea din acest an se incheie pe 20 noiembrie. Lista colectorilor selectati in program va fi afisata pe site-ul AFM.
Crestinii romano-catolici sarbatoresc Inaltarea
La 40 de zile de la Paste, credinciosii catolici sarbatoresc Inaltarea Domnului, una dintre cele mai vechi din istoria crestinismului si care marcheaza incheierea sarbatorilor pascale. Potrivit scrierilor bisericesti, dupa Inviere, Iisus s-a aratat apostolilor timp de 40 de zile, dupa care s-a inaltat la cer in prezenta lor. Semnificatia sarbatorii nu este legata atât de faptul in sine, cât de expresia preamaririi ceresti a lui Iisus. Invingând moartea, Mântuitorul a inceput un nou mod de viata alaturi de Dumnezeu, pe care l-a pregatit si alesilor sai.
Restrictii la vânzarea fierului
Ministerul Economiei vrea sa interzica colectorilor de fier vechi sa achizitioneze deseuri metalice feroase si neferoase provenite din sectorul energetic, inclusiv sectorul productiei de petrol si gaze naturale, al telecomunicatiilor, serviciilor de apa si canalizare precum si din alte sectoare de utilitate publica, pe care vor sa le valorifice persoanele fizice. Ministerul vrea astfel sa limiteze furtul de fier vechi care afecteaza si creaza prejudicii societatilor comerciale si celor de stat si pune chiar in pericol siguranta cetatenilor.
Potrivit proiectului pus in dezbatere publica, cumparatorii de fier vechi vor fi obligati sa ceara de la vânzatorii de fier vechi datele de identificare, respectiv numele, actul de identitate, codul numeric personal si domiciliul.
Daca nu vor solicita aceste informatii, cumparatorii de fier vechi sunt pasibili de amenzi cuprinse între 10.000 si 30.000 de lei. „Deseurile metalice feroase si neferoase care fac obiectul contraventiilor prevazute în prezenta ordonanta de urgenta se confisca si se valorifica în conditiile legii, iar sumele obtinute in urma valorificarii acestora se fac venit la bugetul de stat”, precizeaza nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Guvernul a interzis, înca de anul trecut, firmelor care lucreaza cu deseuri industriale reciclabile sa mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum sina de cale ferata.
Aproape 7.000 de dosare in litigii fiscale
Lupta cu Fiscul in instante
Consilierii juridici de la Directia Generala a Finantelor Publice Bacau nu se plâng ca nu au de lucru. Se lupta cu bacauanii nemultumiti in peste 6.800 de dosare care sunt acum pe rolul instantelor. Litigii in munca, falimente, suspendari de activitate, retrocedari, taxa auto sunt doar câteva din cauzele acestor dosare.
Bacauanii nemultumiti de deciziile pe care le iau inspectorii fiscali ai Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Bacau se lupta in instante pentru a-si gasi dreptatea. Isi angajeaza avocati sau aleg un avocat de serviciu si aduc in instanta Statul pentru motive variate – fie litigii de munca, fie retrocedari considerate ilegale sau partinitoare, fie returnari de taxe sau contestari de falimente. La nivelul DGFP functioneaza un Serviciu juridic, cu 7 salariati, care se ocupa numai de aceste spete. Cele mai multe procese sunt in contencios – administrativ urmare a deciziilor agentilor economici de a contesta actele fiscale emise de catre Fisc. Urmeaza dosarele penale deschise de catre DGFP impotriva celor care fac evaziune fiscala sau pentru stopaj la sursa pentru care se aplica amenzi penale si chiar condamnari.
Aproape 900 de dosare pierdute
In acest moment, consilierii juridici ai institutiei lucreaza la aproape 7.000 de dosare aflate pe rolul instantelor. Peste 2.200 dintre acestea sunt pe contencios administrativ, 1.500 sunt dosare de cercetare, urmarire sau judecata in materie penala, 25 sunt plângeri contraventionale, 2.200 – dosare de insolventa si alte 880 sunt cauze diverse. Pâna acum in peste 400 de dosare Fiscul a câstigat definitiv, iar in 650 – irevocabil. Se pare insa ca in multe situatii contribuabilii au avut si dreptate intrucât Directia Finantelor Publice a pierdut definitiv in 570 de dosare, iar in alte 325 – irevocabil.
Peste un milion de lei la stat, prin deciziile magistratilor
In paralel, in 635 de dosare, consilierii juridici ai institutiei au fost in fata organelor de cercetare penala si in fata instantelor de judecata, unde au reprezentat Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau chiar Statul Român. In urma acestor demersuri, prin decizii date de magistrati, in cazul procedurilor de insolventa, reorganizare judiciara, faliment si lichidari s-au atras catre bugetul consolidat al statului peste 1.020.000 de lei.
12 ani inchisoare pe evaziune cu petrol
In domeniul producerii si distribuirii de produse petroliere de curând s-a decis condamnarea cu executare pentru 12 ani pentru o persoana ce a efectuate operatiuni accizabile, fara a le inregistra in contabilitatea firmei si fara a vira catre bugetul de stat sumele aferente.
Un alt caz aflat acum pe rolul instantelor este intre un agent economic si DGFP urmare a faptului ca firma contesta decizii de corectie si de solutionare intr-un proces de control, dar reclamatia este una de forma, nu de fond. Practic, nu sunt reclamate debitele stabilite de inspectorii fiscali, ci actele de recontrol.
Investitie noua la HIT Park Hemeiusi
Consiliul Judetean (CJ) Bacau organizeaza, astazi, o conferinta de presa in care va anunta inaugurarea unei noi investitii la HIT Park Hemeius. Obiectivul are o valoare de 1,5 milioane de euro si a fost realizat de firma Vimercatti East Europe, unul dintre cei mai importanti producatori de componente si electronica pentru industria auto, in plan mondial. HIT Park este un campus IT&C realizat din fonduri europene in cadrul programului Phare CES, printr-un proiect promovat de CJ Bacau si finalizat in 2005. Scopul autoritatilor a fost sa asigure infrastructura necesara producatorilor pentru a-i convinge, astfel, sa deruleze afaceri in judetul Bacau.
„România, intre independenta si europenizare”
Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” va organiza, astazi, o serie de manifestari culturale dedicate sarbatoririi zile de 9 mai. „La 9 Mai 1877, aflata in conflict deschis cu Poarta Otomana, puterea suzerana, România, prin vocea ministrului de externe Mihail Kogalniceanu, isi proclama independenta de stat, arata dr. Marius Alexandru Istina. Aceasta va fi câstigata prin jertfele armatei române pe frontul de lupta din Balcani in timpul razboiului româno-ruso-turc din 1877-1878 si confirmata de marile puteri prin Trtatatul de pace de la Berlin.” In 1945, tot pe 9 Mai, avea loc capitularea Germaniei naziste, iar pe 9 Mai 1950, era data publicitatii „Declaratia Schuman”, care cuprindea principiile realizarii Europei Unite. La manifestarea organizata de muzeu, vor fi prezentate mai comunicarile: „Independenta României – cadru intern si international” – dr. Marius Istina, „9 Mai 1945 – incheierea celui de-al doilea razboi mondial” – col. (r) Paul Valerian Timofte, „România, intre independenta si europenizare – prof. dr. Anton Cosa, „România si identitatea nationala in context european” – Carmen Cioltan, director Cancelaria Prefectului. De la ora 13, va vea loc vernisajul expozitiei de arta fotografica „Pa.sa.port”, autor Valentin Sarca.
Codrut Olaru a sustinut interviul in CSM
Bacauanul Codrut Olaru, candidat la functia de adjunct al procurorului general al României, a sustinut ieri interviul in fata membrilor Cosiliului Superior al Magistraturii. Acesta a vorbit despre reducerea numarului functiilor de conducere si sanctionarea disciplinara a procurorilor pentru diferite abateri, dar si despre evaluarea lor afirmând ca evaluarea trebuie sa corespunda unor realitati si ca poate nu vor mai primi toti calificativul „Foarte bine”. De asemenea, daca va ajunge sa ocupe aceast functie, se va implica pentru atragerea mai multor fonduri europene ce vor fi folosite la instruirea procurorilor din intreg sistemul, nu doar de la structurile centrale. Tot el a vorbit si despre desfiintarea parchetelor mici, cu mai putin de 1.000 de cauze inregistrate.
Unde mai sunt locuri la clasa pregatitoare?
Parintii care nu si-au inscris inca elevii la clasa pregatitoare se pot adresa urmatoarelor unitati de invatamânt din Bacau:
– Scoala „Alexandru cel Bun” – Step by Step – 9 locuri
– Colegiul National „Ferdinand I” – 6 locuri
– Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” – 10 locuri
– Colegiul Tehnic „Letea” – 16 locuri
– Liceul Tehnologic „P.Rares” – 4 locuri
– Scoala „Domnita Maria” – 12 locuri
– Scoala „George Bacovia” – 4 locuri
– Scoala „G.M.Cancicov” – 37 locuri
– Scoala „Mihail Sadoveanu” – 6 locuri
– Scoala „Alecu Russo” – 34 locuri
– Scoala „Constantin Platon” – 11 locuri
– Scoala „Dr.Alexandru Safran” – 4 locuri
– Scoala „Ion Creanga” – 4 locuri
– Scoala „Mihai Dragan” – 3 locuri
– Scoala „Nicu Enea” – 9 locuri
– Scoala „Octavian Voicu” – 10 locuri
– Scoala „Spiru Haret” – 2 locuri
– Scoala nr.10 – 4 locuri
– Scoala „Nicolae Iorga” – 5 locuri
In aceasta a doua etapa sunt inscrisi elevii care nu si-au depus dosarul in prima etapa din varii motive, dar si cei care nu au fost validati in prima etapa. Parintii acestora pot trece pe cererea de inscriere doar trei optiuni, dar dosarul se depune la unitatea scolara pentru care s-a emis prima optiune, nu neaparat scoala de circumscriptie. Aceasta a doua etapa este ultima pentru inscrierea in clasa pregatitoare.
Celelalte locuri ramase libere in scolile si liceele din intreg judetul Bacau pot fi accesate de pe site-ul Inspectoratului Scolar Judetean – www.isjbacau.ro sau de pe site-ul Ministerului Educatiei – www.edu.ro.
Actele necesare inscrierii sunt:
– cerere-tip de înscriere
– copie si original dupa actul de identitate al parintelui
– copie si original al certificatului de nastere al copilului
– documentul care atesta dezvoltarea psihosomatica corespunzatoare pentru parcurgerea clasei pregatitoare
Pericol pe strada Nicolae Titulescu
„Trec pe strada Nicolae Titulescu si nu pot sa nu observ o situatie care este foarte graitoare pentru indiferenta autoritatilor din acest oras. Un teren privat de lânga Muzeul de Arta are un gard din panouri de tabla, grele dupa cum se vede si inclinate cam la 45 de grade. Par gata sa se prabuseasca oricând. Când le vad ma gândesc, cu teama, ca ar putea cadea peste un copil. Ce asteapta autoritatile? Sa se intâmple o nenorocire si sa faca o ancheta? Cu ce ar ajuta-o pe victima? Nu mi-e teama sa le atrag atentia, asa ca-mi spun si numele: ma numesc Costache Spataru si sunt din Bacau.” Când am primit acest mesaj la redactie si ne-am gândit mai intâi la povestea drobului de sare. Am verificat, insa, cele relatate si trebuie sa-i dam dreptate cititorului nostru: panourile de tabla inclinate spre trotuar sunt un pericol pentru trecatori. Pe acel teren, proprietate privata, ar fi trebuit sa se ridice o cladire cu opt etaje. Autorizatia de constructie a fost eliberata de Primaria Bacau in 2008, valabilitatea ei fiind pâna in 2010. Se pare ca investitorul a fost lovit de criza, fiindca pe teren nu au crescut decât balarii. Doar gardul de santier si panoul mai amintesc de intentia sa. Dar pentru ca acest pericol sa fie indepartat, sesizarea a ajuns la Politia Locala Bacau, institutie ce trebuie sa ia masuri in astfel de situatii. „O echipa de la Biroul de Urbanism si Siguranta in Constructii se va deplasa la adresa respectiva pentru verificare si identificarea proprietarului. Acesta va fi somat sa dispuna masurile de imprejmuire corespunzatoare a constructiei si daca nu se va conforma va fi sanctionat conform HCL 223/2001 cu amenda de la 200 la 400 de lei”, a spus Florin Podoleanu, purtatorul de cuvânt al Politiei Locale Bacau.
Doina Mincu
Geta Panaite
Târg de joburi pentru tinerii bacauani
Studentii de la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacau au fost asteptati, ieri, la un târg de joburi organizat de catre Directia Judeteana pentru Tineret si Sport Bacau in parteneriat cu institutia de invatamânt. Firmele si-au prezentat ofertele iar cei care sunt hotarâti sa munceasca si-au depus CV-urile. La eveniment au putut participa si cei care au absolvit deja.
Organizatorii au adus la sediul universitatii reprezentantii mai multor firme din judet care le-au prezentat studentilor, si nu numai, oferta de locuri de munca sau chiar de practica, pentru cei care doresc sa-si cunoasca profilul pe care-l studiaza si dincolo de teorie. S-au depus CV-uri si s-au furnizat informatii insa numarul studentilor care au participat la eveniment nu a fost atât de mare. Asta si pentru ca multi dintre ei nu s-au intors din minivacanta de Paste. Si Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Bacau a fost reprezentata prin mai multi consilieri care au oferit informatii pretioase celor interesati. Tinerii au putut afla si cum se pot angaja pe perioada vacantei cu subventie de la stat. Unii studenti au studiat oferta, altii isi faceau curaj sa dea ochii cu angajatorii dar au fost si tineri care nu au fost interesati de un loc de munca. La acest eveniment au participat 15 firme din mai multe domenii de activitate si Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca care a prezentat oferta de joburi la momentul actual atât in judet cât si in strainatate. Potrivit oficialilor de la aceasta institutie, anul trecut aproape 500 de absolventi s-au angajat. In curând vor termina studiile in jur de 1.500 de studenti si masteranzi.

















