joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 3190

Cum a ramas un adolescent fara telefonul mobil

    La data de 01 februarie a.c polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Bacău au depistat și condus la sediul unității de poliție pentru cercetări un minor de 17 ani bănuit de săvârșirea infracțiunii de furt.

    Din cercetările polițiștilor a rezultat că la data de 27 ianuarie a.c., bănuitul în timp ce se deplasa pe strada 9 mai din Bacău, ar fi acostat un alt tânăr de 17 ani, căruia i-a cerut telefonul mobil pentru a se uita la ceas, iar în momentul în care ar fi primit telefonul de la persoana vătămată și l-a însușit și a fugit.

    Telefonul mobil sustras, în valoare de 2 400 de lei, a fost recuperat și restituit persoanei vătămate.

    În cauză se continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt.

    Stimați părinți!

    Explicaţi copiilor că a fura este cel mai înjositor obicei, indiferent dacă este vorba de un creion sau o bicicletă!

    Dacă fiul sau fiica dvs. vine acasă cu obiecte de valoare, verificaţi provenienţa lor şi nu acceptaţi răspunsuri facile!

    Dacă fiul sau fiica dvs. sunt invitaţi la o onomastică, verificaţi unde merg, luaţi legătura cu părinţii gazdă şi controlaţi-i la telefon;

    Sfătuiţi-vă copilul să nu accepte invitaţia de a se urca în maşina unei persoane necunoscute;

    Mare grijă la anturajul copilului, verificaţi-i prietenii şi discutaţi cu părinţii acestora când aveţi dubii în privinţa lor;

    Educaţi copilul să nu primească daruri de la persoane necunoscute, să nu dea relaţii despre programul de lucru al dvs și mai ales să nu primească în locuință persoane care nu fac parte din familie.

    S-a izbit cu masina intr-un stalp

      FOTO: Ionel Sandulache / Facebook

      La data de 01 februarie a.c., în jurul orei 19.00, pe strada Calea Romanului din Bacău, s-a produs un accident rutier în urma căruia o persoană a avut nevoie de îngrijiri medicale.

      Din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că un bărbat de 30 de ani, din județul Iași, care conducea un autoturism spre municipiul Roman, nu ar fi adaptat viteza de deplasare in curbă, a pierdut controlul asupra directiei de deplasare și a intrat in coliziune cu un stâlp de iluminat public.

      Conducătorul auto a primit îngrijiri medicale la Spitalul Jdețean de Urgență Bacău fără a necesita internarea. În urma testării sale cu aparatul etilotest, rezultatul a fost negativ.

      In cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârsirii infractiunii de vătamare corporală din culpă.

      Adolescent internat intr-un centru educativ pentru o talharie

        La data de 01 februarie a.c., polițiștii au pus în executare o sentință penală privind un minor de 15 ani din județul Bacău.

        Față de acesta, instanța a dispus măsura educativă a internării într-un centru educativ pentru o perioadă de 1 an şi 3 luni, pentru comiterea infracţiunilor de tâlhărie calificată şi distrugere.

        Minorul a fost condus la Centrul Educativ Târgu Ocna.

        Slanic Moldova: adolescent ranit intr-un accident rutier

          La data de 01 februarie a.c., polițiștii au fost sesizați despre producerea unui eveniment rutier cu victimă, pe DN 12B din stațiunea Slănic Moldova.

          Din primele cercetări efectuate de polițiști la fața locului a rezultat că un localnic de 19 ani, care conducea un autoturism dinspre Slănic Moldova spre localitatea Tg.Ocna, pierdut controlul direcţiei într-o curbă la dreapta, a părăsit partea carosabilă și a acroșat un gard metalic aflat pe partea dreaptă a direcției sale de mers.

          În urma evenimentului rutier, un tânăr de 17 ani, pasager pe locul din spate al autoturismului a fost transportat la Spitalul Municipal Oneşti pentru îngrijiri medicale.

          Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost negativ.

          În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

          S-a terminat cu cozile la Taxe Locale?

            Sute de oameni stateau zilnic la Directia de Impozite si Taxe Locale la coada pentru a depune o declaratie privind cota indiviza ce le revine, asta dupa ce potrivit Codului Fiscal, din acest an trebuie sa platim, impreuna cu fiecare vecin din scara o cota parte din terenul care se afla sub bloc.

            Daca pâna acum, oamenii stateau la rând de mai multe ori, autoritatile au gasit o modalitate prin care sa evite acest lucru.

            „S-a identificat o baza de date care contine aceste cote indivize, astfel incât bacauanii care merg sa achite impozitele vor putea plati automat, fara sa mai fie necesara depunerea declaratiei. Acelasi lucru este valabil si pentru cei care achita online, obligatiile de plata fiind actualizate”, a declarat Ilie Birzu, viceprimar.

            Reamintim, pâna la 31 martie, cei care achita integral taxele si impozitele locale primesc o bonificatie de 10 la suta.

            Volei masculin/ Divizia A2: Purice: „Ne dorim promovarea!”

            Stie cum este sa joci cu Stiinta in prima liga de volei masculin. A facut-o pe vremea când telefonul mobil era greu cât o caramida. Greu este si acum. Dar nu telefonul! „E greu sa te mentii in Divizia A1. Nu ca promovarea ar fi ceva foarte usor. Dar daca tot atacam promovarea, pe care speram sa o si obtinem la finalul acestui campionat, ar fi foarte bine daca am fi sprijiniti de autoritatile locale astfel incât, o data ajunsi in Divizia A1, sa si ramânem acolo”, marturiseste Razvan Purice care, la 38 de ani, spera sa joace din nou cu Stiinta.

            – Razvane, sa pornim discutia de la ultimul meci, cel cu CSM Suceava, pe care l-ati câstigat cu 3-1 dupa ce a ti cedat setul inauguaral la 26. Ce s-a intâmplat in acest prim set?

            -Suceava este o echipa incomoda, care pune accent deosebit pe primul set. La aceste lucruri s-au adaugat si evolutia noastra mai putin buna. Adevarul este ca am intrat mai greu in meci, dar important este ca ne-am revenit. Ar fi fost culmea sa invingem Steaua si sa ne impiedicam cu Suceava. Dar, se stie, e mai greu sa te mentii, decât sa ajungi acolo sus.

            -In jocul de sâmbata ai renuntat la serviciile in forta, din saritura, in favoarea unor executii sigure.

            -Câteodata, trebuie sa schimbi registrul si sa joci exclusiv pentru echipa. Gresisem doua-trei servicii si am considerat ca este important sa nu fortez.

            -Dupa meciul cu Buzaul, din finalul sezonului regulat va pregatiti de o pauza lunga, de peste doua luni de zile.

            -E clar ca pauza asta asa lunga nu cade foarte bine, dar ceea ce ne intereseaza este sa ne pregatim ct mai bine, astfel incât sa avem un final de campionat in forta. Ne dorim foarte mult promovarea! Accederea in prima liga ar fi o realizare. Si pentru echipa, dar si pentru oras. Ar fi frumos ca Bacaul sa aiba din nou trei echipe in prima liga, aici intrând si baietii de la handbal.

            -Cât de greu este sa va atingeti obiectivul?

            -Asa cum spuneam si mai devreme, e mai greu sa te mentii. Si, la drept vorbind, ar fi pacat sa promovam si, dupa doar un an, sa facem cale intoarsa. Eu sper ca autoritatile sa ne ajute in continuare, astfel incât sa reusim promovarea, iar ulterior, sa facem fata rigorilor Diviziei A1.

            -Ai implinit in decembrie 38 de ani. Putina lume stie, insa, ca ai inceput voleiul târziu. Glumind putin, putem spune ca incerci sa recuperezi timpul pierdut?

            -Stiti cum e: unii se apuca devreme si isi incheie cariera devreme. In ceea ce ma priveste, simt ca mai pot juca fara probleme câtiva ani, dar asta nu este o consecinta a faptului ca am inceput voleiul la 18 ani- in prealabil eu practicând baschetul si inotul- ci a faptului ca m-am antrenat intotdeauna cu constiinciozitate si ca am beneficiat, inca din faza junioratului, de o constitutie atletica buna.

            Dans sportiv / Alin Beca si Catalina Tampau pe podium in Germania

            Rezultate excelente pentru sportivii romani la „ Goldstadtpokal 2016 ”, competitie desfasurata sambata, 30 ianuarie la la Pforzheim – Germania.

            La categoria  Youth Latin perechea timisoreana formata din Fabian Ardeiu – Andreea Raluca Manea, care in prezent ocupa si locul 2 mondial in clasamentul World Ranking la aceasi categorie, s-a clasat pe locul I, iar pe locul 3 si castigatori ai medaliilor de bronz a fost perechea bacauana Alin Andrei Beca – Elena Catalina Tampau.

            Cealalta pereche bacauana participanta la concursul din Germania, Mihai Paraschiv-Diandra Illes, a obtinut locul VI in finala Adult Standard si in semifinala locul 12 la Adult Latin.

            Pagina 1

              pagina1

              De ce a fost respinsa candidatura Bacaului la titlul de „capitala culturala europeana”

              Comisia Europeana a dat publicitatii motivarea privind respingerea anumitor candidaturi la titlul de „Capitala culturala europeana 2021”.

              Primul punct criticat de comisie a fost, se pare, faptul ca bugetul propus de 24 milioane de euro, din care 13,8 milioane euro constând in proiectele concrete, „ nu este sustinut de Consiliul Local”.

              Desi a apreciat analiza „deschisa si onesta” a ofertei culturale a Bacaului, comisia a inteles ca nu exista o strategie culturala coerenta la acest moment pe termen lung.

              Apreciind eforturile de a iesi din „pasivitate” si de a „reinventa spatiul public”, pentru cei care au analizat dosarul Bacaului a ramas neclar cum va contribui cultura la dezvoltarea sociala, economica a orasului.

              Specialistii au apreciat si ideea de a pozitiona festivalul de teatru Theaterstock in centrul strategiei culturale, dar ar fi vrut un proiect complet, care sa arate cum va deveni Bacaul punct de atractie pentru artisti si prezentarea unor activitati si din alte sectoare care tin de cultura.

              O alta greseala care ne-a descalificat candidatura a fost si ca nici un reprezentant al Chisinaului nu a prezentat clar cum jumatate dintre activitatile propuse ar fi fost implementate in Republica Moldova.

              Au lipsit de la dosar strategiile de marketing si management, si per total „bugetul propus a fost prea mic pentru complexitatea si dimensiunea unui proiect care isi doreste sa aiba impact nu doar la nivel national, ci si in Europa.” Concluzia comisiei a fost ca aceasta candidatura a fost „slab pregatita, dar a aratat macar ca exista potential”.

              bc

              bcc

              Comisia care a analizat dosarele a fost formata din 12 persoane: zece de la organismele europene si doua de la Ministerul Culturii.

              In cursa pentru desemnarea ca si capitala culturala s-au mai inscris Alba Iulia, Arad, Baia Mare, Brasov, Braila, Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Sfântu-Gheorghe, Suceava, Timisoara, Târgu-Mures. Dintre toate, au mai ramas Timisoara, Baia Mare, Cluj-Napoca si Bucuresti. Abia in septembrie anul acesta se va sti orasul câstigator. In 2021, vor fi trei capitale – una din Serbia sau Muntenegru, una din Grecia si una din România.

              Gest impresionant al militarilor români din Afganistan. Ei sustin o tânara din Onesti, diagnosticata cu leucemie

                Militarii din Afganistan au aflat de povestea trista a familiei din Onesti de la un coleg/Foto: Facebook

                Un grup de militari români, aflati in misiune in Afganistan, au transmis pe internet un mesaj de sustinere pentru o tânara din Onesti, diagnosticata cu o forma severa de leucemie. Acestia s-au fotografiat alaturi de un banner pe care au scris: „Ramona. Suntem alaturi de tine. Ajutati-ne sa salvam o familie”.

                Campania lor a fost preluata si de pagina oficiala de Facebook a Ministerului Apararii Nationale. „Toti pentru unu si unu pentru toti! Împreuna putem salva o viata si putem face o familie fericita! Un grup de militari români aflati în Afganistan au aflat de necazul unei familii din România si au decis sa se mobilizeze pentru acelasi scop, salvarea unei vieti. Chiar daca sunt la mii de kilometri departare, acestia sunt convinsi ca vocea lor va fi auzita de toti cei care doresc sa dea o mâna de ajutor”, este mesajul postat pe pagina de socializare a MApN.

                Ramona, mama a doi baietei

                Cea pe care vor sa o ajute este Ramona Ghinet, din Onesti. In urma cu doua luni, tânara de 28 de ani, mama a doi baietei, de 4 si 6 ani, a fost diagnosticata cu leucemie acuta infoblastica tip B. Vestea a cazut ca un trasnet peste familie iar singura sansa ca ea sa ramâna in viata este sa faca urgent un transplant de celule stem la o clinica din Israel.

                „In urma cu doua luni a inceput sa se simta tot mai rau. O dureau capul, picioarele, spatele. S-a dus la spital la Onesti si i s-au facut analize, iar rezultatele nu au fost bune, fiind trimisa la Iasi. Acolo au diagnosticat-o cu leucemie si acum incercam cu ajutorul celor pe care-i cunosc, cu militarii care vor sa ne ajute, sa strângem bani si sa o ducem in Israel pentru un transplant. Acum este internata la Institutul Regional de Oncologie Iasi unde i se face tratament. Este foarte greu si ma rog zi si noapte ca Ramona sa se vindece pentru ca cei mici intreaba tot timpul «unde este mami» si sufera foarte mult ca nu este alaturi de ei”, ne-a declarat Ciprian Ghinet, sotul Ramonei. Problema este ca aceasta interventie este foarte costisitoare. Ajunge undeva la circa 100.000 de euro, iar familia are o situatie financiara modesta. Ramona a lucrat ca ospatar la un restaurant din oras, iar sotul ei este sofer la o firma de transport.

                De aceea, toti cei care doresc sa ajute aceasta familie pot face donatii in conturile deschise la Banca Transilvania:
                Euro: RO42BTRLEURCRT00J8570201
                Lei: RO66BTRL05501201J85702XX

                Si copiii pot fi ajutati cu donatii in jucarii, alimente si îmbracaminte, care se pot face la Restaurantul Intim, din Onesti, sau poate fi contactat Ciprian Ghinet, sotul tinerei, la numarul 0757.244.922.

                Volei feminin/ Divizia A1: A debutat Zarkova

                Unic Piatra Neamt – Stiinta Bacau 0-3 (-17, -22, -15)

                „Fiecare copil in gradinita”. Ajutor financiar pentru prescolari

                  Guvernul a decis, ca din anul scolar viitor, sa extinda la nivel national Programul pilot „Fiecare copil in gradinita”, initiat inca din 2010 de Asociatia Ovidiu Ro si Ministerul Educatiei. Concret, se doreste ca fiecare familie cu venituri modeste sa primeasca un ajutor financiar pentru a-si inscrie copiii ( intre 3 si 6 ani) la gradinita.

                  Ajutorul este de 50 de lei / luna, la un venit pe membru de familie de 284 lei

                  Tichetele sociale sunt acordate pentru incurajarea copiilor sa urmeze invatamântul prescolar, iar cu acesti bani se pot cumpara produse alimentare, de igiena, imbracamite si / sau rechizite. Acordarea acestui ajutor insa este strict conditionata de prezenta regulata a prescolarilor la gradinita. Copiii eligibili pentru acest program sunt identificati de asistentii sociali din primarii, pe baza unui dosar social. Inscrierea in Program este permanenta, pentru a permite familiilor sa-i aduca pe cei mici la gradinita si dupa inceperea anului scolar. Mecanismul de acordare a tichetului nu ia in calcul ajutorul social, alocatia pentru copii, bursele sau subventiile agricole.

                  Tichetele vor fi distribuite de primarii, conform formularului de prezente completat de educatori. Banii necesari pentru plata stimulentelor se asigura de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoare adaugata. „Este un program foarte bun, care cred ca se adreseaza in special familiilor din mediul rural. Important este ca acest program sa-si atinga scopul si sa aduca copiii la gradinita, pentru ca ulterior acestia sa urmeze si scoala”, a declarat prof. Florentina Vieru, director de scoala.

                  Joi, 4 februarie, de la ora 13.00, in sala de sedinte de la Directia de Agricultura Bacau, va avea loc o sedinta de instruire, organizata de Inspectoratul Scolar Judetean, tocmai pe modul in care vor fi implementate Normele de aplicare a prevederilor legale privind stimularea participarii in invatamântul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate si a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru gradinita.

                  Politia Locala, evacuata de Consiliul Judetean

                    – Politia Locala trebuie sa-si caute urgent sediu – Consiliul Judetean evacueaza institutia dupa zece ani in care si-a desfasurat activitatea in sediul de pe 9 Mai – Bursa de Marfuri va organiza o licitatie deschisa pe 12 februarie – contractul va fi pe zece ani, iar pretul maximal oferit va fi de 7,5 euro/mp, dar se cauta cea mai buna oferta din punct de vedere economic

                    Pe 12 februarie, Bursa Româna de Marfuri – terminal Bacau va organiza in numele Politiei Locale o licitatie deschisa, cu calificare si urmata de strigarea libera a pretului, prin care institutia doreste sa identifice un nou spatiu pentru a muta activitatea. In prezent, politistii locali au birourile impartite in doua cladiri, una pe strada 9 Mai, in imediata vecinatate a Colegiului Economic si alta pe Bulevardul Unirii, spre Autogara.

                    Sediul de pe 9 Mai, unde isi desfasoara activitatea serviciile Ordine Publica, Siguranta Rutiera si Evidenta Persoanei apartine Consiliului Judetean (CJ) si a fost in folosinta politiei intre anii 2004 si 2014. La incheierea contractului, CJ a refuzat prelungirea lui si a cerut politistilor sa se mute. „Prin adresa 5421/10.09.2015 Consiliul Judetean a solicitat eliberarea, in termen de 15 zile a imobilului de pe strada 9 Mai 104, iar prin notificarea 6170/13.10.2015 a Biroului Judecatoresc Pancescu Nicolae, eliberarea, in termen de 30 de zile, a imobilului.

                    Politia Locala nu a putut duce la indeplinire aceasta obligatie din cauza lipsei unui spatiu adecvat desfasurarii activitatii. Drept urmare, Consiliul Judetean Bacau a formulat cerere de chemare in judecata prin care solicita evacuarea Politiei Locale”, se arata in expunerea de motive prezentata consilierilor locali in sedinta extraordinara de ieri, la proiectul de hotarâre prin care institutia a inceput demersurile de a cauta un spatiu. Pâna la 11 ianuarie 2016, Politia Locala a avut termen sa comunice CJ daca va executa de bunavoie hotarârea judecatoreasca. Este vorba de un spatiu de aproximativ 400 mp si un teren pe care sunt parcate masinile de 1077 mp. Politia Locala cauta acum sa inchirieze un spatiu intre 700 si 900 mp si o curte de minimum 300 mp, potrivite pentru activitatea desfasurata. Institutia are 150 de angajati si a fost infiintata in februarie 2011 ca urmare a reorganizarii Politiei Primariei.

                    „Avem nevoie de spatiu ca de aer!”

                    Ionel Floroiu, vicepresedintele Consiliului Judetean (CJ) Bacau, a explicat ca institutia a câstigat procesul, prin urmare Politia Locala a municipiului Bacau trebuie sa paraseasca, in februarie, imobilul de pe strada 9 Mai. „Vom face un studiu cu privire la gradul de rezistenta al cladirii, ca sa stim daca sunt sau nu sunt probleme de structura, dupa care vom decide ce lucrari sunt necesare si cum vom folosi aceasta cladire”, a declarat Ionel Floroiu. El a precizat ca sunt foarte multe directii si servicii din cadrul Consiliului Judetean (CJ) Bacau sau dintre cele aflate in subordinea CJ care lucreaza in conditii improprii. „Sunt o gramada de servicii si compartimente care au nevoie de spatiu ca de aer. Dupa evaluarea situatiei acestora si dupa reabilitarea cladirii vom lua o hotarâre privind destinatia imobilului”, a explicat Ionel Floroiu.

                    „Dam dovada de bunavointa, aratând ca ne vom muta. Sper sa avem intelegere. Am inceput deja sa impachetam lucrurile. Ne trebuie un spatiu adecvat pentru activitatea noastra.”
                    Relu Mardare, sedul Politiei Locale Bacau

                    Intre Politia Locala si Bursa de Marfuri a fost incheiat deja un contract de prestari servicii pentru organizarea licitatiei. Garantia de participare este de 22.000 lei. Câstigatorul licitatiei va da un comision de 2 la suta din valoarea contractului, Bursei de Marfuri.

                    Silvia Patrascanu
                    Andreea Gavrila

                     Cu numai 5% cota de impozit, dividendul devine mai atractiv

                    Tot ce inseamna dividend brut, incepând cu anul 2016 se va impozita cu numai 5%, fata de 16% ca pâna acum. Masura luata prin modificarea Codului fiscal si aplicata de la 1 ianuarie – a opinat seful Administratiei Finantelor Publice a Judetului Bacau, Dan Constantin Cozma – este una stimulativa. Cu numai 5% impozit, dividendul devine mai atractiv.

                    Dividendul este partea profitului net al unei societati pe actiuni repartizata anual actionarilor în functie de valoarea nominala a actiunilor, declarata oficial. Valoarea beneficiului de distribuit, declarata anual administratiei fiscale, care serveste ca baza de calcul al impozitului asupra unei firme, este dividendul brut, dar suma încasata efectiv de un actionar, reprezentând partea care i se cuvine din beneficiul brut diminuat cu impozitul aferent este dividendul net.

                    Efectul reducerii impozitului pe dividend este reorientarea strategiei privind politica de investitii a unei firme si de folosire a profitului obtinut. Daca pâna acum multi actionari optau mai bine pentru a orienta profitul catre investitii, pentru ca repartizarea de dividende era dublu impozitata cu 16%, acum la 5% asupra dividendelor situatia se schimba. Unii comentatori mai cred ca reducerea impozitului pe dividende urmareste, în special, obtinerea unor efecte economice pozitive prin cresterea volumului de investitii si favorizarea dezvoltarii societatilor de tip holding, încurajarea capitalului românesc, încurajarea pastrarii în tara a capitalului românesc, încurajând totodata si restructurarea societatilor comerciale în scopul adaptarii lor la exigentele mediului economic si financiar, national si european.

                    In judetul Bacau, doar companiile care sunt listate la Bursa de Valori afiseaza constant dividendele pe care le acorda anual. SIF Moldova si Aerostar se numara printre acestea, dar si printre cele care acorda anual dividende. Pentru anul 2014 (ultimul an pentru care s-a stabilit valoarea dividendelor), Aerostar a acordat un dividend brut de 0,089 de lei pe actiune, iar SIF Moldova de 0,1012 lei (0,066 de lei pentru 2013, 0,24 de lei pentru 2012 si 0,22 de lei pentru 2011, dar numai 0,09 lei in 2010).

                    „Notiunea de dividend e legata strict de calitatea de actionar sau de asociat la o societate comerciala. Dividendul este o reflectare a unui varsamânt din profitul net al societatii catre actionari. Multa lume, probabil din cauza impozitului mai mare, nu dispunea plata dividendelor, care erau impozitate cu 16% pe lânga impozitul pe profit, tot de 16%. Sumele erau retinute ca sursa de finantare a activitatii intreprinderii. Este posibil, insa, ca multi dintre actionari sa opteze in continuare pentru dirijarea profitului ca sursa de finantare, nu pentru dividende », arata Dan Constantin Cozma – seful AJFP Bacau.

                    [/lock_content]

                    Doi bacauani, amendati dupa ce au pariat pe Internet

                      – cei doi pasionati de jocuri de noroc pe internet au primit sanctiuni de cate 5.000 de lei fiecare – ghinionistii au pariat bani pe doua site-uri straine nelicentiate in România

                      Lupte greco-romane/ Campionatul National: Sorin Tasca, omul record

                      Luptatorul legitimat la SCM Bacau a cucerit cea de-a 11-a medalie personala la Nationalele de Seniori

                      Casa de Cultura, sediu de hotel

                        O societate care a declarat ca obiect de activitate „restaurante” a deschis, in incinta Casei de Cultura un hostel. Autoritatile au intrat in „priza” in momentul in care situatia a fost dezvaluita in presa locala si au inceput controalele.

                        Oficialii Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Bacau spun ca nu au eliberat nicio autorizatie pentru un hostel in Casa de Cultura „Vasile Alecsandri” din Bacau si nici nu stiau de existenta acestuia. Mai mult, la ultimul control efectuat la Casa de Cultura inspectorilor de la ISU li s-ar fi interzis accesul la etajul I, pe motiv ca spatiul este al unei firme care face lucrari acolo, dar ca dincolo de usile inchise n-ar exista activitate.

                        „Ultimul control efectuat la Casa de Cultura a Sindicatelor a fost in data de 10 noiembrie 2015, când a fost si sanctionata pentru lipsa autorizatiei de securitate la incendiu cu amenda de 5.001 lei. In acelasi timp au fost sanctionati cu aceeasi suma si operatorul economic care are discoteca de la subsolul cladirii, dar si cel care detine restaurantul de la parter, tot pentru ca nu obtinusera autorizatie de securitate la incendiu.

                        Când inspectorii au urcat la etaj, usile erau inchise si nu s-a permis accesul. S-a motivat ca acolo este un alt agent economic si se efectueaza reparatii. ISU Bacau nu a emis autorizatie de securitate la incendiu pentru un hotel in Casa de Cultura”, a declarat cpt. Andrei Grecu, ofiter de relatii publice la ISU Bacau. Potivit legislatiei, in momentul in care se incep lucrarile pentru realizarea unui obiectiv, administratorul trebuie sa solicite aviz de la Pompieri, iar la finalul lucrarilor se face o alta cerere pentru obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu, care este eliberata numai daca se constata ca respectiva cladire este sigura in caz de incendiu.

                        Reprezentantii Directiei de Sanatate Publica (DSP) Bacau nu au primit nicio instiintare cu privire la existenta unui hostel in Casa de Cultura si au explicat cum ajung sa controleze o unitate nou-infiintata. „Conform Ordinului 1030/2014, DSP-urile autorizeaza numai institutii sanitare publice si private, respectiv instalatii centrale de apa si productie apa, in afara de cele de apa minerala. Functionarea unitatilor de cazare se obtine pe baza declaratiei pe propria raspundere de la Registrul Comertului. Registrul Comertului trimite lunar catre institutia noastra o instiintare a tuturor declaratiilor pe propria raspundere iar Departamentul de Control in sanatate publica, in termen de 20 de zile, verifica veridicitatea celor declarate. Nu am primit nicio instiintare cu acest hotel”, a declarat Anda Dumitrescu, purtator de cuvânt la DSP Bacau.

                        Politistii locali au anuntat ca vor merge marti in control, pentru a vedea daca hotelul respectiv detine sau nu autorizatie de functionare de la Primarie.

                        „Casa de Cultura are doua surse de venit: inchirierea salii de spectacole si venituri din inchirierea spatiilor excedentare. Având in vedere concurenta mare, evenimentele s-au mutat la Teatrul de Vara sau Centrul de Afaceri, trebuia sa tin functionala cladirea. Intre Casa si societatea respectiva exista un contract, dar mai departe, cei care au inchiriat spatiul trebuie sa se supuna legislatiei in vigoare.”
                        Gheorghe Huluta, director Casa de Cultura

                        „Societatea Hamlet are autorizatie de la Agentia Nationala de Turism pentru aceasta activitate. Este vorba de un hostel. Avem amenajate in acest moment trei camere. Functionam legal, cu toate autorizatiile, mai putin cea de la ISU care este generala, pentru toata Casa de Cultura. Am prezentat autoritatilor documentele.”
                        Petrica Ciobanu

                        Societatea Hamlet Restaurant Bacau, inregistrata pe 19 septembrie 2014, are in obiectul de activitate, conform clasificarii CAEN, doar obiectul „Restaurante”.
                        Situatia financiara a anului 2014 (ultimul an pentru care s-au facut publice astfel de rezultate), arata venituri zero si o pierdere de 700 de lei, din cheltuielile totale efectuate intr-o perioada de numai trei luni.
                        Pentru anul 2015, rezultatele financiare inca nu sunt definitivate. La rubrica „Numarul de salariati ai firmei” nu apare nimic in situatia de la ANAF, tot pentru anul 2014. Cealalta societate detinuta de acelasi om de afaceri este o agentie de turism, inmatriculata tot in 2014. In anul 2014 a avut o cifra de afaceri de 1.701 lei si un profit de 1.650 de lei. Salariati 0.
                        Obiectul ei de activitate, conform CAEN, este „Activitati ale agentiilor turistice”. (Petru Done)

                         

                        11 ani de inchisoare pentru femeia care a fortat mai multe adolescente sa se prostitueze

                          Curtea de Apel Bacau a mentinut condamnarile date de Tribunal celebrei proxenete „Marina” si celor doi fii ai acesteia, acuzati ca au sechestrat si exploatat sexual mai multe tinere din judetul Bacau, printre care unele minore si cu dizabilitati.

                          Maria Ungurianu, cunoscuta in lumea interlopa ca „Marina”, a fost condamnata la 11 ani de inchisoare, pentru constituire si aderare la un grup infractional organizat, trafic de persoane si de minori. Pentru aceleasi infractiuni, doi dintre fiii ei, Ovidiu Vasile Ungurianu si Gheorghe Andrei Ungurianu, au primit pedepse de câte 7 ani si 4 luni închisoare.

                          In acelasi timp, au fost confiscate de la inculpati sumele câstigate de pe urma fetelor exploatate sexual, circa 88.000 lei, si au fost admise despagubiri morale pentru victimele proxenetilor, in suma totala de 17.000 euro si 5.000 lei.

                          Curtea de Apel a modificat sentinta primei instante doar in ceea ce priveste daunele morale acordate victimei Ramona Andreea S. pe care le-a redus de la 7.000 euro la 20.000 lei.

                          Sentinta este definitiva. Marina a executat deja doi ani din pedeapsa, fiind arestata in ianuarie 2014 când mai multe tinere au facut plângeri impotriva celor trei traficanti.

                          Fetele, majoritatea fara scoala si din familii sarace de la tara, au povestit despre chinurile prin care au trecut in bordelul din centrul Bacaului.

                          Victime au cazut si tinere din oras, tintele proxenetilor fiind cu precadere elevele de la Scoala Speciala „Henri Coanda”, cu retard mintal, dar si de la Colegiul Tehnic „Letea”.

                          Aduse cu forta în bordelul Marinei, fetele erau obligate sa întretina relatii sexuale, iar cele care incercau sa fuga erau batute si încuiate în baie zile intregi, fara hrana, drept pedeapsa.

                          In general, intr-o zi, o fata avea patru-cinci clienti, iar banii platiti de acestia (100 – 200 de lei pe ora) ajungeau în buzunarele proxenetilor.

                          Când nu aveau clienti, victimele erau sclave in casa – faceau mâncare, curatenie, spalau vasele si hainele tuturor si curatau dupa câini.

                          Un episod socant apare in rechizitoriu despre o fata care a ramas însarcinata si a ajuns sa fie hartuita de proxeneti chiar si in spital, in incercarea acestora de a o duce inapoi in bordel.

                          Cruzimea de care au dat dovada traficantii reiese si din povestea altei tinere, gasita intr-un beci din blocul „Luxor”, unde fusese abandonata de proxeneti, fara hrana si apa.

                          Lidia Caruntu

                          „Am fost antrenata in politica, iar acum ma descurc foarte bine in afaceri”

                          – interviu cu Irina Florea, proprietara brandului „Fresh din mere de Itesti”

                          Sedinta cu scântei in Consiliul Local

                            Consilierii locali au aprobat, luni, in sedinta extraordinara, bugetul de venituri si cheltuieli, dar si programul de investitii pentru anul acesta. 140 milioane lei se vor duce la investitii, majoritatea banilor pentru continuarea proiectelor incepute si doar 7 milioane pentru noi initiative.

                            Pe lânga contractul de inchiriere pe zece ani, in valoare de 5 milioane de lei (nu stim inca suma finala), pentru reamenajarea viitorului sediu al Directiei de Impozite si Taxe Locale s-a alocat suma de 450 mii de lei, in timp ce pentru modernizarea sediului in care isi desfasoara activitatea Directia de Servicii Publice din necesarul de 7 milioane de lei, s-au alocat pentru inceput doar 500 mii lei. La adapostul de câini se mai ingroapa 150 mii lei.

                            La capitolul educatie sunt prevazute urmatoarele: sarpanta la CN Pedagogic – 64 mii lei, lucrari la Colegiul „Grigore Antipa” – 100 mii lei, constructie hala la CT „N.V.Karpen” – 173 mii lei, modernizarea caminului Letea – 750 mii lei, extinderea Colegiului de Arta 50 mii lei, modernizare la Liceul Sportiv 50 mii de lei.

                            La capitolul investitii mari: 13 milioane lei sunt prevazute pentru continuarea lucrarilor la Spitalul Municipal, 24 de milioane lei pentru lucrarile de la Insula de Agrement, bani pe care i-am fi putut lua de la Uniunea Europeana, dar nu i-am cheltuit la timp, 7 milioane lei pentru finalizarea santierului de pe strada Milcov, 1,7 milioane de lei pentru incheierea modernizarii strazii Stefan cel Mare, 2 milioane de lei pentru finalizarea proiectului de spatii verzi, 2 milioane lei pentru Sala Polivalenta, 2,4 milioane lei pentru stadion, 250 mii lei pentru lucrari la Cimitirul Sarata II, finalizarea reabilitarii imobilului de pe Milcov cu destinatia centru de cazare temporara – 585 mii lei.
                            Pe lista obiectivelor noi sunt: amenajare parc Narciselor (200 mii lei), parc Aviatorilor (100 mii lei), modernizare instalatie iluminat la bazin 10.000 lei, vestiare la Baza sportiva „Lucretiu Avram” 250 mii lei, constructia unei fântâni arteziene in parcul Cancicov – 200 mii lei, montarea unor elemente de siguranta la Caminul de batrâni – 850 mii lei.

                            Sume mici sunt alocate pentru continuarea unor lucrari de reabilitare termica a blocurilor si sume la fel de mici sunt pentru inceperea lucrarilor de consolidare la blocurile cu bulina rosie din centrul orasului.

                            Contrar opozitiei din Consiliul Local, in acest an, cu bani de la bugetul local se va construi un nou corp de cladire la Centrul de Afaceri, contra sumei de 2 milioane de lei, in care sa se amenajeze birouri. SCC ar urma sa creeze aici noi locuri de munca. In piete se vor face modernizari: fatada la Piata Sud si montarea unui sistem de ventilatie la zona de producatori, sistem de ventilatie la producatori si sistem de climatizare la halele de lactate si carne de la Piata Centrala, modernizarea pietei din cartierul CFR – cu finantarea cea mai mare – 100 mii lei.

                            La capitolul apa si canalizare: canalizare pe strada Salciei 235 mii lei, extinderea retea de apa pe Chimiei – 70 mii lei, extinderea retelei de apa pe Orizontului – 104 mii lei.

                            Strazi: Salciei: 500 mii lei, Prutului: 20 mii lei, Ion Creanga: 20 mii lei, Morii: 20 mii lei, Muscatelor: 249 mii lei, Prelungirea Bradului: 750 mii lei, G. Cosbuc: 20 mii lei, modernizare strada Florilor: 181 mii lei, reabilitare strada Aeroportului: 35 mii lei, constructie strada Brândusei: 58 mii lei, Poet Cârlova: 15 mii lei (sunt necesari 300 mii lei), Agudului: 5 mii lei, Ulmilor: 30 mii lei, Siretului: 500 mii lei (din cele 2 milioane necesare), Corbului: 10 mii lei (din cei 500 mii necesari), Liliacului: 8 mii lei (din cei 641 mii necesari), Gloriei: 8 mii lei (din cei 531 mii necesari), Dragos Voda: 7 mii lei (dintr-un milion necesar), B.P.Hasdeu: 5 mii lei (din 665 mii lei necesari), Fundatura BP Hasdeu: 3 mii lei (din cei 239 mii necesari).

                            Pe lânga aceste investitii, sunt prevazuti bani pentru amenajarea unor intersectii in sens giratoriu (Calea Moinesti cu Arcadie Septilici, Calea Romanului cu Unirii) sau montarea unor semafoare. Semafoare cu butoane se vor monta la Consiliul Judetean, la Luceafarul, la sensul giratoriu de la Auchan. S-ar parea ca autoritatile vor instala un sistem de supraveghere video si monitorizare a traficului rutier in municipiu. Suma alocata ar fi de 270 mii lei. Si, dupa ani intregi in care v-am vorbit despre pasajul subteran CFR, primaria va aloca 60 mii lei pentru reabilitarea lui.

                            Sedinta a fost condusa de consilierul juridic Viorica Borta, mandatata de primarul Romeo Stavarache sa fie un garant al legalitatii documentelor aprobate.

                            Singurul consilier din opozitie care a dorit sa depuna amendamente a fost (inca) uneperistul Dragos Stefan. Acesta a cerut concret, ca anul acesta cultele sa nu mai primeasca bani pe Legea 350 a finantarilor publice, iar suma alocata sa fie impartita astfel: un studiu de fezabilitate sau constructia unei noi crese in Serbanesti, alocarea unei sume de circa 500.000 de lei pentru organizarea Olimpiadei Nationale de Chimie in Bacau, iar ce mai ramâne din suma respectiva sa mearga la continuarea lucrarilor la Spitalul Municipal. Acesta a motivat ca in Bacau exista 5 crese si 22 de biserici. A fost singurul care si-a votat amendamentele, care, evident, din lipsa de cvorum au picat.

                            Viceprimarul Ababei si „porcii” din Bacau

                            Consilierul UNPR Elena Cosma a reclamat ieri, in sedinta, ca Bacaul arata ca o „cocina”. Aceasta a cerut cont de modul cum au fost cheltuiti banii in ultimii ani. In replica, viceprimarul Ababei i-a spus „Nu pot fi acord cu aceasta afirmatie, pentru ca daca orasul e ca o cocina, asta inseamna ca locuitorii acestuia ar fi porci si nu pot fi de acord cu asa ceva.”