luni, 15 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 98

Șofer surprins abandonând deșeuri lângă platforma de colectare. Autoritățile avertizează: urmează confiscarea mașinii

    Imagini surprinse recent în municipiul Onești arată o persoană care descarcă ilegal deșeuri voluminoase, inclusiv o saltea, lângă platforma de colectare selectivă a gunoiului de pe domeniul public. În pofida eforturilor autorităților locale și a sancțiunilor aplicate zilnic, fenomenul abandonului de deșeuri persistă.

    Laurențiu Neghină, purtător de cuvânt al Primăriei Onești, a transmis un mesaj ferm:
    „Din păcate, realitatea ne arată că unii aleg să sfideze bunul-simț și legea. Deși Poliția Locală aplică amenzi consistente zilnic pentru abandonul ilegal de deșeuri, acest fenomen continuă.”

     Autoritățile reamintesc cetățenilor:

    • La a doua abatere, mașina folosită pentru transportul ilegal de deșeuri poate fi confiscată.

    • Deșeurile voluminoase și resturile de construcții se depozitează doar în zona special amenajată din incinta oborului săptămânal.

    • Gunoiul menajer se aruncă exclusiv la platforma arondată fiecărei locuințe.

    „Ne dorim un oraș curat. Dar oricât ne-am strădui, nu putem reuși fără respectul fiecăruia pentru spațiul comun. Astfel de fapte NU sunt simple greșeli. Sunt gesturi de nepăsare care afectează întreg orașul,” a mai adăugat reprezentantul Primăriei.

    Mesajul autorităților este clar:
    Respectați legea, respectați orașul! Împreună putem schimba lucrurile.

    Bărbat din Bacău, cercetat pentru tăinuire în dosar de tâlhărie

      Polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale Bacău, sub coordonarea procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău, au extins cercetările într-un dosar penal privind comiterea unor infracțiuni de tâlhărie. Astfel, a fost identificat un bărbat de 47 de ani, din municipiul Bacău, bănuit de săvârșirea infracțiunii de tăinuire.

      Din cercetări a reieșit că, în perioada în care au fost comise faptele, acesta ar fi primit mai multe bijuterii de la două persoane aflate în prezent în arest preventiv, cercetate pentru comiterea infracțiunii de tâlhărie.

      La data de 10 iulie a.c., polițiștii de investigații criminale, alături de specialiști criminaliști și luptători ai Serviciului pentru Acțiuni Speciale, au pus în aplicare un mandat de percheziție domiciliară, emis de Judecătoria Bacău, la locuința bărbatului.

      În urma percheziției, au fost descoperite și ridicate mai multe bunuri și mijloace materiale de probă, care urmează să fie analizate în cadrul anchetei.

      Persoana în cauză a fost condusă la sediul poliției pentru audieri, iar cercetările continuă pentru stabilirea întregii activități infracționale.

      Teodora Jercălău, pasiune reală și dedicare totală

      Antrenoarea CSȘ- CSM Bacău continuă să scoată la rampă tineri performeri de mare viitor, cel mai sonor nume fiind al Deliei Aștefănoaie, campioană mondială școlară în acest an și proaspăta deținătoare a recordului național U16 la 80 metri garduri

      Transformă-ți casă într-un colț de vacanță cu aceste 5 idei cool

      Ţi-ai dori să aduci atmosfera de vacanţă şi la tine acasă? Stai liniştit/ă, nu trebuie să locuieşti în Grecia, în Spania sau în Bali ca să ai parte de o atmosferă relaxată, care te duce cu gândul la vară şi stare de bine, în propria casă. Poţi crea această atmosferă cu câteva trucuri de amenajare, pe care să le pui atent în aplicare.

      Descoperă cum să-ţi transformi casă într-un colţ de vacanţa cu aceste 5 idei simple şi 100% cool:

      Plante şi iar plante

      Plantele reprezintă cel mai simplu şi uşor mod prin care poţi să aduci atmosfera de vacanţă şi relaxare la tine acasă. Un strop de natură acasă te poate duce cu gândul către o escapadă la munte, la mare sau într-o zonă rurală şi pitorească, mai ales că nu e deloc scump să faci asta. Alege plantele în funcţie de timpul de care dispui. Spre exemplu, orhideea, bambusul sau bonsaiul se îngrijesc uşor, în timp ce hortensiile, trandafirii şi pomii fructiferi necesita ceva mai multă atenţie.

      Design simplu

      Design-ul simplu e 100% compatibil cu relaxarea, starea de bine şi încurajează claritatea mentală. Spre exemplu, un design minimalist, simplu, e deseori întâlnit în vilele, hotelurile sau apartamentele din zonele turistice. Vestea grozavă e că poţi aduce această atmosferă s-n casa ta, când mizezi pe simplitate şi naturaleţe în ceea ce priveşte amenajarea.

      Iată câteva exemple uşor de pus în aplicare:

      · Living cu doar câteva piese. O canapea extensibilă sau un colţar, o comodă TV, câteva rafturi sau o etajeră şi o măsuţă de cafea reprezintă o modalitate excelentă de a decora living-ul minimalist. Dacă optezi pentru nuanţe neutre şi materiale naturale, te vei apropia şi mai mult de vibe-ul de vacanţă.

      · Dormitor 100% cozy. Alege un pat cu design minimalist, dar de efect (cadru de lemn foarte jos sau un model cu baldachin) şi pune accentul pe confortul oferit de saltea. Adaugă în decor o oglindă, noptiere de mici dimensiuni şi/sau un dulap bine compartimentat.

      · Un balcon colorat. Balconul poate fi locul în care te joci cu nuanţe şi culori ca să obţii acel vibe de vacanţa de vară, distracţie şi petrecere. Cum? Începi cu mobiler minimalist, dar continui cu decoraţiuni pline de culoare, de la coşuri cu lamai şi până la veselă colorată, perne pentru scaune cu imprimeuri diverse sau ghirlande luminoase.

      · Hol spaţios şi aerisit. Holul este o zonă esenţială a casei, pe care n-are rost să o sufoci cu piese inutile. Când mergi pe un design simplu în zona holului, câştigi un nou spaţiu funcţional la tine acasă. În ce se poate transforma holul? Fie-n zona pentru dressing, fie în zona pentru birou sau în colţ de lectură, dacă spaţiul o permite. Încearcă să dai un rol bine definit holului în amenajare şi să optezi în acelaşi timp pentru un design simplu.

      Atmosferă intimă

      Vacanţele perfecte îţi oferă spaţiu ca să te simţi în largul tău, să descoperi locuri noi, dar şi să petreci timp de calitate cu oameni dragi ori să cunoşti oameni noi. Atmosfera aceea cozy şi intimă din vacanţele reuşite se poate replica şi acasă. Cum începi? Cu ajutorul luminii ambientale. Mizează mult pe corpuri de iluminat uşor de instalat, precum lampadarele, lămpile pe baterii sau benzile LED. Optează pentru lumina difuză, ambientala, care nu oboseşte, de preferat în tonuri neutre sau calde.

      Gresie sau piatră naturală

      Gresia sau piatră naturală reprezintă o variantă foarte simplă de a aduce acel vibe mediteranean la tine acasă. Bineînţeles, nu trebuie să schimbi pardoselile dacă n-ai gresie în casă, ci pur şi simplu să creezi câteva accente subtile. Spre exemplu, o măsuţă de cafea din marmură ar putea completa de minune amenajarea livingului.

      Răcoare şi mai multă răcoare

      Atmosfera de vacanţă înseamnă soare afară şi racoare-n casă, aşa că ai neapărat nevoie de un aparat de aer condiţionat, ventilator sau dezumificator. Dezumidificatorul te poate ajuta să răcoreşti casă, în lipsa unor alte opţiuni precum un aer conditionat cu multi BTU. Totuşi, e o idee inspirată să investeşti într-un dezumificator şi dacă ai deja aer condiţionat. Umezeală în exces nu doar că-ţi afectează confortul, ci poate duce şi la apariţia mucegaiului. Aici intră în scena dezumidifcatorul, care păstrează nivelul de umiditate la un nivel normal, indiferent de sezon.

       Ca să îţi fie şi mai uşor să păstrezi casa răcoroasă, optează pentru draperii opace sau obloane. Cu cât soarele intra mai puţin în casă, cu atât răcoarea se va păstra mai bine. Da, ai nevoie de lumină naturală în casă, însă prea multă pe timpul verii poate să-ţi afecteze confortul.

      Atmosfera de vacanţa se poate recrea uşor la tine acasă: mizează pe un design simplu, creează o atmosferă intimă şi răcoroasă, foloseşte plante în decor şi fă loc elementelor din materiale naturale, precum piatra.

       

      Strategii simple de gestionare a bugetului la jocurile de noroc online

        

      Gestionarea corectă a bugetului este una dintre cele mai importante abilități pe care orice jucător de cazinou online ar trebui să le dezvolte. O disciplină financiară clară nu doar că ajută la prevenirea problemelor legate de jocurile de noroc, dar contribuie și la o experiență plăcută și lipsită de stres. Stabilirea unor limite realiste și respectarea acestora poate face diferența dintre un hobby distractiv și o problemă serioasă.

      2. Stabilește un buget clar înainte de a începe

      Înainte de a depune bani într-un cont de cazinou, este esențial să definești suma maximă pe care ești dispus să o pierzi. Această sumă ar trebui să fie calculată în funcție de veniturile tale și să nu afecteze niciodată bugetul personal destinat cheltuielilor curente. Ideal este să folosești un cont separat sau un portofel electronic doar pentru divertismentul online, astfel încât să eviți confuzia între fondurile zilnice și cele dedicate jocului.

      3. Împarte bugetul în sesiuni de joc

      O strategie eficientă este împărțirea bugetului stabilit în sume mai mici, dedicate fiecărei sesiuni. De exemplu, dacă ai la dispoziție o sumă totală pentru o săptămână, o poți diviza în tranșe egale pentru fiecare zi de joc. Astfel, vei evita cheltuielile impulsive și vei avea un control mai bun asupra fondurilor. Această metodă ajută la prelungirea timpului de divertisment și la reducerea riscului de pierderi majore într-o singură sesiune.

      4. Folosește instrumente de limitare automată

      Majoritatea platformelor moderne pun la dispoziție instrumente utile pentru limitarea cheltuielilor. Printre acestea se numără:

      Limitele de depunere – setezi un plafon maxim zilnic, săptămânal sau lunar.

      Limitele de timp – stabilești durata maximă a fiecărei sesiuni de joc.

      Auto-excluderea temporară sau permanentă – poți decide să iei o pauză mai lungă atunci când simți că pierzi controlul.

      Aceste funcții sunt create special pentru a sprijini jocul responsabil și ar trebui folosite ori de câte ori este nevoie.

      5. Evită recuperarea pierderilor

      Unul dintre cele mai periculoase comportamente este așa-numita „urmărire a pierderilor”, adică încercarea de a recupera banii pierduți prin pariuri suplimentare. Acest tip de reacție emoțională duce adesea la pierderi și mai mari. Este recomandat să iei pauze regulate, să îți recunoști limitele și să nu vezi jocurile de noroc ca pe o sursă de venit.

      6. million casino pareri și recomandări utile

      Pentru a face alegeri cât mai informate, este important să consulți opiniile reale ale altor jucători și să cauți recenzii de încredere. Citirea unor million casino pareri te poate ajuta să înțelegi mai bine cum funcționează o platformă și ce instrumente de gestionare a bugetului oferă.

      De exemplu, Million Casino este apreciat pozitiv pentru serviciile sale sigure, selecția variată de jocuri și funcțiile avansate care sprijină controlul financiar. Astfel de informații îți pot oferi un punct de plecare solid în alegerea unui cazinou online potrivit stilului tău de joc.

      7. Concluzie

      Gestionarea atentă a bugetului este fundamentul unei experiențe de joc responsabile. Stabilește limite clare, împarte fondurile în sesiuni, folosește instrumentele de limitare automată și evită tentația de a recupera pierderile. Informația corectă și disciplina personală sunt cele mai bune strategii pentru a te bucura de jocurile de noroc online în siguranță și echilibru.

      Joacă mereu responsabil și documentat!

      Informare publică: Onești – Intervenție pe strada Izvor!

        Astăzi, 11 iulie 2025, a survenit o avarie la nivelul unui branșament de pe strada Izvor din municipiul Onești, județul Bacău. Pentru remedierea acestuia, echipele RAJA sunt nevoite să reducă presiunea apei potabile pe instalație.

        Astfel, în intervalul orar 09.30 – 12.30, se furnizează apă cu presiune scăzută pe această stradă. La etajele superioare ale imobilelor se poate semnala lipsa totală a apei, în funcție de consumurile înregistrate și de topografia rețelei.

        Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile la parametrii optimi în cel mai scurt timp.

        Biroul de comunicare

        Brioșa Mov, o poveste cu suflet…dulce de tot

        Când vorbești de lumea dulciurilor, al prăjiturilor, al torturilor, nu ai cum să nu te gândești la copilărie. Oricum ai fi, tânăr, adult, bunic, mai glumeț sau mai intransigent, atunci când ți se pune în față un dulce, ești transportat automat în lumea copilăriei. Mai ales când produsele respective respectă toate standardele de calitate. Iar lumea copilăriei am descoperit-o de curând la Brioșa Mov.

        Brioșa Mov nu este doar o cofetărie. Este mult mai mult decât atât, iar acest lucru ne-a fost prezentat la justa lui valoare de către Alexandra Pascariu, administrator Brioșa Mov.

        Alexandra Pascariu

        Brioșa Mov este mai mult decât o cofetărie – este un vis devenit realitate, născut din prietenie, pasiune și dorința sinceră de a aduce bucurie prin dulciuri create cu suflet. Eu și prietena și asociata mea, Mateea (Mateea Bernevic, n.r.), am decis să preluăm această afacere cu gândul de a construi ceva frumos, durabil și autentic, în orașul nostru, Bacău – a explicat pentru început Alexandra Pascariu. Am fost sprijinite trup și suflet de soții noștri, care au crezut în visul nostru și ne-au încurajat la fiecare pas. Ne-am dorit să clădim ceva cu adevărat special, nu doar pentru noi, ci și pentru viitorul copiilor noștri, care sunt inspirația noastră zilnică. Pentru ei și pentru toți copiii care ne trec pragul, am creat un spațiu cald, prietenos și, mai ales, sigur – unde dulciurile sunt așa cum ar trebui să fie: curate, naturale și pline de gust.”

        Apoi, așa cum este și firesc, Alexandra ne-a vorbit despre produsele Brioșa Mov:

        La Brioșa Mov nu folosim premixuri, conservanți sau compromisuri. Fiecare tort, fiecare prăjitură este realizată artizanal, cu migală, răbdare, pasiune și multă iubire. Ne dorim să readucem gustul copilăriei și gustul de acasă, acele arome simple și autentice care ne-au marcat cele mai frumoase amintiri.

        Punem mare accent pe calitate, dar și pe estetică – vrem ca fiecare desert să arate ca o operă de artă, dar mai ales să impresioneze prin gust. Credem cu tărie că un desert bun nu trebuie doar să arate bine, ci să spună o poveste, să transmită emoție.

        Și poate cel mai frumos compliment pe care îl putem primi este zâmbetul unui copil care gustă dintr-o prăjitură făcută de noi. Atunci știm că tot efortul nostru are sens.

        Mateea Bernevic

        Și dacă am vorbit de copilărie și gustul ei, trebuie spus că la Brioșa Mov întâlnim și bunătate, și compasiune. Produsele de aici, fiind natural, au termen de valabilitate redus. Iar în cazul în care acestea se apropie de expirare – ce-i drept un lucru rar întâlnit, acestea sunt donate oamenilor care și le-ar fi dorit. Și trebuie să subliniem și o poveste, a cozonacilor de Paște, când cei de la Brioșa Mov au făcut 150 de cozonaci pe care i-au dăruit vecinilor, unor copii din familii defavorizate din Izvoare și la o mănăstire.

        Așa că, concluzia ce urmează, subliniază perfect starea de la Brioșa Mov.

         Brioșa Mov este proiectul inimilor noastre. Este despre curaj, prietenie, familie și dorința de a oferi ceva frumos comunității din care facem parte. Visăm ca în fiecare zi să fim mai buni, să inovăm, dar să păstrăm mereu acea esență care ne definește: gustul de acasă. Vă așteptăm cu drag să ne treceți pragul și să descoperiți ce înseamnă cu adevărat o prăjitură făcută din suflet”, a încheiat Alexandra Pascariu.

         

         

        Brioșa Mov, str. Mioriței nr. 10

        Conturi Brioșa Mov pe facebook, instagram și tik tok

        Pentru comenzi: 0786 551 330

        Alte informații pe briosamov.ro

        ANUNŢ Privind Oferta Publica de Cumpărare a acţiunilor emise de EVERGENT Investments S.A. la preţul de 1,53 LEI /acţiune

        Decizia A.S.F. nr. 640/10.07.2025

         

        APROBAREA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ PUBLICĂ NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A ASF CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE; DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA

         

        Numele si sediul societatii vizate:

        Societatea EVERGENT Investments S.A., denumită în continuare “Emitent“, societate pe acţiuni, cu sediul social în Bacău, Str. Pictor Aman nr. 94C, jud. Bacău, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului cu J1992002400045 şi având codul unic de înregistrare 2816642.

        Capitalul social al Emitentului este de 89.082.859,20 Ron, reprezentând 890.828.592 acţiuni nominative, dematerializate cu o valoare nominală de 0,10 Ron/acţiune, fiecare acţiune conferind drepturi egale. Obiectul principal de activitate al Emitentului este ”Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii” (cod CAEN rev. 3: 6499).

         

         Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

        Nr. crt.

        Denumire deţinător

        Număr deţineri

        Procent (%)

        1

        Actionari PF rezidente

        372.215.741

        41.7831

        2

        Actionari PF nerezidente

        3.227.708

        0.3624

        3

        Actionari PJ rezidente

        406.781.117

        45.6632

        4

        Actionari PJ nerezidente

        108.604.026

        12.1913

         

        TOTAL

        890.828.592

        100

         

        Numele si sediul social al Ofertantului:

        Ofertantul în cadrul Ofertei este EVERGENT Investments S.A., denumită în continuare “Ofertant“, societate pe acţiuni, cu sediul social în Bacău, Str. Pictor Aman nr. 94C, jud. Bacău, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului cu J1992002400045 şi având codul unic de înregistrare 2816642.

        Capitalul social al societăţii este de 89.082.859,20 Ron, reprezentând 890.828.592 acţiuni nominative, dematerializate cu o valoare nominală de 0,10 Ron/acţiune.

         

         

        Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

        Nr. crt.

        Denumire deţinător

        Număr deţineri

        Procent (%)

        1

        Actionari PF rezidente

        372.215.741

        41.7831

        2

        Actionari PF nerezidente

        3.227.708

        0.3624

        3

        Actionari PJ rezidente

        406.781.117

        45.6632

        4

        Actionari PJ nerezidente

        108.604.026

        12.1913

         

        TOTAL

        890.828.592

        100

         

        Numarul de valori mobiliare care fac obiectul Ofertei:

        Oferta publică de cumpărare are drept obiect achiziţionarea unui pachet de până la 26.724.858 acţiuni emise de EVERGENT Investments S.A., care nu se află în posesia Ofertantului, reprezentând 3% din totalul capitalului social al Emitentului, având drept scop reducerea capitalului social prin anularea actiunilor.

        Achiziţia de acţiuni de către Ofertant în cadrul Ofertei Publice face parte din programul de răscumpărare aprobat prin Hotărârea nr. 2 a Adunării generale extraordinare a acţionarilor din 29 aprilie 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea IV, nr. 2643 în data de 10.06.2025, depusa la Registrul Comertului si inregistrata in baza incheierii nr. 383028 din 05.05.2025, având drept scop reducerea capitalului social prin anularea acțiunilor.

        Preţul de Oferta:

        Preţul ofertei este de 1,53 lei/acţiune. („Preţul de Ofertă”), mai putin comisioanele de tranzactionare si comisioanele aferente platii pretului actiunilor.

        Preţul de Ofertă a fost stabilit cu respectarea Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare si operațiuni de piață, republicată, cu modificările si completările ulterioare şi a Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare.

         

        Intermediar: BT CAPITAL PARTNERS S.A., autorizare CNVM 2330/22.07.2003, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, jud. Cluj, cod fiscal 6838953 va oferi servicii de investiţii financiare privind Oferta Publică de Cumpărare, acţionând ca Intermediar.

        Numarul de actiuni emise de Societatea vizata care sunt detinute de Ofertant si persoanele pentru care exista prezumtia legala ca actioneaza in mod concertat

        La data de 18.06.2025, Ofertantul deţine în mod direct un numar de 2.109.072 acţiuni emise de Emitent, reprezentand 0,2367% din capitalul social, iar persoanele pentru care exista prezumtia legala ca actioneaza in mod concertat cu Ofertantul, in raport cu Emitentul, detin un numar de 21.341.736 actiuni (2,3957% din capitalul social). 

        Documentul de Ofertă: Ofertantul a întocmit un Document de Ofertă disponibil publicului pe perioada de derulare a Ofertei, în mod gratuit, pe suport de hârtie, in timpul orelor normale de lucru, la sediul EVERGENT Investments S.A., din str. Pictor Aman 94C, Bacau, cod postal 600164 si sediul BT CAPITAL PARTNERS („Intermediarul”), societatea de servicii de investiţii financiare care intermediază Oferta. Documentul de ofertă poate fi consultat accesând pagina de internet: www.btcapitalpartners.ro, www.evergent.ro şi website-ul BVB (www.bvb.ro).

         

        Perioada de derulare a Ofertei va fi de 10 zile lucrătoare, între data de 16.07.2025 şi 29.07.2025.

         

         

        OFERTANT

        EVERGENT Investments S.A.

        Director general

        Catalin Jianu Dan Iancu 

        Ofiter conformitate

        Gabriel Lupascu

         

        INTERMEDIAR

        BT CAPITAL PARTNERS S.A.

        Director General

        Daniela Secară

        DOCUMENT DE OFERTĂ PUBLICĂ DE CUMPĂRARE

         

        DOCUMENT DE OFERTĂ PUBLICĂ DE CUMPĂRARE Emitent EVERGENT Investments S.A. la preţul de 1,53 lei (RON)/acţiune în perioada 16.07.2025 – 29.07.2025 Ofertant: EVERGENT Investments S.A.

        DOCUMENT DE OFERTĂ PUBLICĂ DE CUMPĂRARE 

        Emitent

         EVERGENT Investments S.A.

        la preţul de 1,53 lei (RON)/acţiune

        în perioada 16.07.2025 – 29.07.2025 

        Ofertant:

         EVERGENT Investments S.A.

         

         

        Intermediar:

        BT CAPITAL PARTNERS S.A.

         

        ACEASTĂ OFERTĂ SE ADRESEAZĂ NUMAI ACŢIONARILOR EVERGENT Investments S.A. ÎN CONFORMITATE CU REGLEMENTĂRILE ÎN VIGOARE

         

        APROBAT DE AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ („A.S.F.”)

        PRIN DECIZIA NR. 640 DIN DATA DE 10.07.2025

         

        APROBAREA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ PUBLICĂ NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.

                Oferta publică de cumpărare (denumită în continuare „Oferta Publică” sau „Oferta”) este iniţiată de EVERGENT Investments S.A. o societatea infiinţată şi care funcţionează în conformitate cu legile din România, cu sediul în Bacău, Str. Pictor Aman, nr. 94C, judeţul Bacău, înregistrată în Registrul Comerţul sub nr. J1992002400045, Cod Unic de Înregistrare 2816642, EUID: ROONRC.J1992002400045, înregistrată în Registrul ASF ca administrator de fonduri alternative cu nr. PJR071AFIAA/040002 si ca Fond de investiții alternative destinat investitorilor de retail (FIAIR) cu nr. PJR09FIAIR/040003 (denumită în continuare „Ofertantul”) prin intermediul BT Capital Partners S.A. cu sediul în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, parter, jud. Cluj, înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J12/3156/1994, cod unic de înregistrare 6838953, societate autorizată de A.S.F. prin decizia nr. 2330/22.07.2003 (denumită în continuare „Intermediar”), şi vizează achiziţionarea unui număr de până la 26.724.858 acţiuni, reprezentand 3% din acțiunile emise de EVERGENT Investments S.A., în calitate de emitent al acţiunilor obiect al Ofertei (denumită în continuare „Emitent„), plătite integral şi care nu sunt deţinute de Ofertant, conform prevederilor de mai jos. Acest document de ofertă de cumpărare (denumit în continuare „Document de Ofertă”) a fost aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (denumită în continuare „A.S.F.”) prin decizia nr. 640 din data de 10.07.2025.

        1. IDENTIFICAREA EMITENTULUI

        Societatea vizată în cadrul Ofertei Publice este EVERGENT Investments S.A., identificată prin următoarele date:

        Forma juridică:

        Societatea pe acţiuni, înregistrată şi funcţionând conform legilor din România

        Sediul social:

        Str. Pictor Aman, nr. 94C, judeţul Bacău

        CUI:

        2816642

        Număr de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului:

        J1992002400045

        Obiect principal de activitate:

        Cod CAEN 6499 (rev. 3)– Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii

        Capital social:

        89.082.859,20 Ron, împărţit în 890.828.592 acţiuni nominative ordinare, emise în forma dematerializată, fiecare acţiune având o valoare nominală de 0,10 Ron

        Capitalul social subscris şi vărsat:

        89.082.859,20 Ron

        Website

        www.evergent.ro

         

        Capitalul social al EVERGENT Investments S.A., astfel cum este înregistrat la data de prezentare a Documentului de Ofertă în registrul acţionarilor ţinut de Depozitarul Central este de 89.082.859,20 Ron, împărţit într-un număr de 890.828.592 acţiuni, fiecare având o valoare nominală 0,10 Ron (în cele ce urmează referit „Capital Social”).

         

        Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

        Nr. crt.

        Denumire deţinător

        Număr deţineri

        Procent (%)

        1

        Actionari PF rezidente

        372.215.741

        41.7831

        2

        Actionari PF nerezidente

        3.227.708

        0.3624

        3

        Actionari PJ rezidente

        406.781.117

        45.6632

        4

        Actionari PJ nerezidente

        108.604.026

        12.1913

         

        TOTAL

        890.828.592

        100

        Acţiunile emise de Emitent se tranzacţionează pe Piaţa Reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti S.A. (denumită în continuare „B.V.B.”), categoria Premium din data de 1 noiembrie 1999, cu simbolul actual EVER şi cod ISIN ROSIFBACNOR0 (conform www.bvb.ro). Codul LEI (Legal Entity Identifier) al Emitentului este 254900Y1O0025N04US14.

        Graficul următor prezintă evoluţia preţului acţiunilor EVER exprimat în Ron, în ultimele 12 luni anterioare momentului în care este depusă documentaţia de ofertă la A.S.F. în vederea aprobării

         

        Preţul de închidere al unei acţiuni emise de Emitent în ultima zi de tranzacţionare înaintea depunerii prezentului Document de Ofertă la A.S.F. a fost de 1,4250 RON/acţiune, preţ stabilit la data de 11.06.2025.

         

         2. IDENTIFICAREA OFERTANTULUI

         

        1.1. Informaţii despre Ofertant

        Ofertantul este EVERGENT Investments S.A., identificată prin următoarele date:

        Forma juridică:

        Societatea pe acţiuni, înregistrată şi funcţionând conform legilor din România

        Sediul social:

        Str. Pictor Aman, nr. 94C, judeţ Bacău

        CUI:

        2816642

        Număr de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului:

        J1992002400045

        Obiect principal de activitate:

        Cod CAEN 6499 (rev. 3) – Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii

        Capital social:

        89.082.859,20 Ron, împărţit în 890.828.592 acţiuni nominative ordinare, emise în forma dematerializată, fiecare acţiune având o valoare nominală de 0,10 Ron

        Capitalul social subscris şi vărsat:

        89.082.859,20 Ron

        Website

        www.evergent.ro

        1.2. Prezentarea Ofertantului

        Ofertantul în cadrul Ofertei este EVERGENT Investments S.A., societate pe acţiuni, cu sediul social în Bacău, Str. Pictor Aman, nr. 94C, județ Bacău, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului cu nr. J1992002400045 şi având codul fiscal: 2816642. EVERGENT Investments S.A. este incadrata, conform reglementărilor aplicabile, ca Fond de investiții alternative destinat investitorilor de retail – FIAIR, cu o politică de investiții diversificată, închis, autoadministrat (Autorizatia ASF nr. 101/25.06.2021) si ca Administrator de fonduri de investitii alternative – AFIA (Autorizația ASF nr. 20/23.01.2018).

         

        Obiectul principal de activitate al Ofertantului, conform actului sau constitutiv, este „Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii”. Capitalul social al Ofertantului este de 89.082.859,20 Ron, reprezentând 890.828.592 acţiuni nominative, dematerializate cu o valoare nominală de 0,10 Ron/acţiune, conform prevederilor Actului constitutiv autorizat de catre ASF prin Autorizatiile nr. 61 si 62/29.05.2025.

         

        In conformitate cu prevederile Actului constitutiv, obiectul de activitate al EVERGENT INVESTMENTS S.A. consta in:

        a) administrarea portofoliului;

        b) administrarea riscurilor;

        c) alte activitati auxiliare si adiacente activitatii de administrare colectiva permise de legislația în vigoare.

         

        EVERGENT Investments S.A. se autoadministreaza in sistem unitar.

         

        Filozofia investițională a societatii se traduce prin a construi în mod continuu, pentru a valorifica idei și oportunități. Strategia EVERGENT Investments are ca obiectiv generarea de performanță pe termen lung, prin politici de investiții calibrate pe fiecare portofoliu administrat.

         

        EVERGENT Investments are definite patru portofolii: Financiar – Bancar, Energie – Industrial, Sell și Private equity. Administrarea acestora se realizeaza pe coordonatele strategiilor multianuale și ale Programelor anuale de activitate, respectiv:

        Creșterea investitiilor in portofoliul Private equity – in sectoare precum imobiliare, IT, agricultura si domenii adiacente Optimizarea performanței portofoliilor Financiar Bancar și Energie Industrial – prin mentinerea unui echilibru intre lichiditate, venituri recurente si alocarea capitalului pentru noi oportunitati de investitii.

        Restructurarea si eficientizarea portofoliului Sell prin implementarea unor strategii de vanzare a detinerilor provenite din procesul de privatizare

         

        EVERGENT Investments are o strategie de investitii pe termen lung, orientata catre crestere intr-un univers extins al oportunitatilor. Investitiile EVERGENT includ actiuni cotate pe Bursa de Valori Bucuresti, actiuni necotate si alte instrumente financiare.

         

        Ca perspectivă de investiții în următorii ani, EVERGENT Investments va continua expunerea în agribusiness și real estate, dar va acorda atentie si domeniilor care interferează cu cele două mari teme de interes global și național: evoluția tehnologică și protejarea mediului înconjurător.

         

        Investitiile de tip Private equity contribuie la cresterea randamentului activelor administrate pe termen lung si pot compensa riscul generat de volatilitatea ridicata a cotatiilor titlurilor listate din portofoliu.

         

        EVERGENT Investments alocă resursele în urma unui proces de analiză fundamentală care identifică modelele de afaceri reziliente pe termen lung si implementează o strategie personalizată fiecărui proiect în parte. Obiectivul EVERGENT Investments este de a crea companii mai puternice și valoare sustenabilă pe termen lung.

         

        Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

        Nr. crt.

        Denumire deţinător

        Număr deţineri

        Procent (%)

        1

        Actionari PF rezidente

        372.215.741

        41.7831

        2

        Actionari PF nerezidente

        3.227.708

        0.3624

        3

        Actionari PJ rezidente

        406.781.117

        45.6632

        4

        Actionari PJ nerezidente

        108.604.026

        12.1913

         

        TOTAL

        890.828.592

        100

         

         

        Acţiunile emise de Ofertant se tranzacţionează pe Piaţa Reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti S.A. (denumită în continuare „B.V.B.”), categoria Premium, din data de 1 noiembrie 1999, cu simbolul EVER incepand cu 29.03.2021, cod ISIN ROSIFBACNOR0 si Bloomberg BBGID – BBG000BMN556 (conform www.bvb.ro).

         

        Codul LEI (Legal Entity Identifier) al Emitentului este 254900Y1O0025N04US14

         

        Ofertantul face parte din Grupul EVERGENT Investments S.A., cuprinzand urmatoarele 8 filiale:

         

         

         

        Date de Contact:

        Denumire societate

        EVERGENT Investments S.A.

        Cod fiscal/CUI

        2816642

        Cod Registrul Comerţului

        J1992002400045

        Adresa

        Str. Pictor Aman, nr. 94C

        Localitate

        Bacău

        Judeţ

        Bacău

        Ţara

        România

        Pagina de internet

        www.evergent.ro

        E-mail

        office@evergent.ro

        Telefon

        +40234-576.740

        Fax

        +40234-570.062

         

         

        3. IDENTIFICAREA PERSOANELOR CARE ACŢIONEAZĂ ÎN MOD CONCERTAT CU OFERTANTUL

        Ofertantul nu are cunostință de existența unor persoane care să acționeze în mod concertat cu acesta în ceea ce privește Emitentul, dar având în vedere prevederile art. 2 alin. (2), lit c) din Legea nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sunt prezumați că acționează în mod concertat cu Ofertantul, membrii Consiliului de administrație si persoanele cu atributii de conducere, respectiv: dl. Doros Liviu-Claudiu – Președinte, dl. Radu Octavian Claudiu –Vicepresedinte, dl. Ciorcila Horia – membru CA, dna. Catarama Delia Florina – membru CA, dl. McCann Teodor Bogdan – membru CA, dl. Iancu Catalin Jianu Dan- Director general si dna. Dolgos Iulia Georgiana- Director general adjunct

         

        4. NUMĂRUL DE ACŢIUNI EMISE DE EMITENT CARE SUNT DEŢINUTE DE OFERTANT

        La data de 18.06.2025, ofertantul deţine în mod direct un numar de 2.109.072 acţiuni emise de Emitent, reprezentand 0,2367% din capitalul social.

        La data de 16.06.2025, persoanele pentru care există prezumția legală că acționează în mod concertat cu ofertantul, în ceea ce privește Emitentul, dețin actiuni EVER astfel :

        Doros Liviu-Claudiu                                                                              4.002.234 acţiuni

        Catarama Delia Florina 0 acţiuni

        McCann Teodor Bogdan                                                              0 acţiuni               

        Ciorcila Horia                                                                              7.661.634 acţiuni

        Radu Octavian Claudiu                                                                             1.134.745 acţiuni

        Iancu Catalin Jianu Dan 8.396.090 actiuni

        Dolgos Iulia Georgiana 147.033 actiuni               

         

        5. NUMĂRUL ŞI CLASA VALORILOR MOBILIARE CE FAC OBIECT AL OFERTEI PUBLICE

        Ofertantul intenţionează să achiziţioneze prin Oferta Publică un număr de până la 26.724.858 acţiuni emise de Emitent şi plătite integral şi care nu se află în proprietatea Ofertantului reprezentând 3% din capitalul social a Emitentului („Acţiunile Ofertei”). Drept urmare, Oferta Publică se adresează tuturor persoanelor fizice şi juridice care deţin pe Perioada Ofertei, acţiuni emise de Emitent, altele decât Ofertantul („Acţionarii”), inclusiv acționarilor pentru care exista prezumtia legala ca actioneaza în mod concertat cu societatea (potrivit ultimei declarații).

         

        Achiziţia de către Ofertant în cadrul Ofertei Publice a Acţiunilor Ofertei a fost aprobată prin Hotărârea nr. 2 a Adunării generale extraordinare a acţionarilor din 29 aprilie 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea IV, nr. 2643 în data de 10.06.2025 având drept scop reducerea capitalului social prin anularea acțiunilor. Hotararea este inregistrata in Registrul Comertului prin incheierea nr. 383028 din 05.05.2025..

         

        6. PREŢUL OFERIT PE ACŢIUNE ÎN CADRUL OFERTEI PUBLICE ŞI MODALITATEA DE DETERMINARE A ACESTUIA

        Preţul pe acţiune oferit de către Ofertant în cadrul Ofertei Publice este de 1,53 (Ron)/acţiune (denumit în continuare „Preţul de Ofertă”).

        Acţionarii care vor accepta Oferta în mod valabil, în conformitate cu termenii din acest Document de Ofertă, vor primi Preţul de Ofertă pentru o acţiune, cu reţinerea comisioanelor de tranzacţionare şi de plată. Anumite costuri vor fi prevăzute în detaliu în Formularul de Subscriere, Acţionarii care doresc să participe în cadrul Ofertei Publice trebuie să verifice valoarea totală a costurilor cu intermediarii lor.

        Modalitatea de determinare a Preţului Ofertei

        Preţul de Ofertă a fost stabilit cu respectarea Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piaţa, republicata, cu modificările și completările ulterioare şi a Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piata („Regulamentul nr. 5/2018”). Conform prevederilor art. 58, alin. 1 din Regulamentul nr. 5/2018, preţul în cadrul unei oferte publice de cumpărare trebuie să fie cel puţin egal cu cel mai mare preţ dintre:

        a) Cel mai mare preţ plătit de Ofertant sau de persoanele pentru care exista prezumtia legala ca acţionează în mod concertat, în perioada de 12 luni anterioară datei de depunere la A.S.F. a documentaţiei de Ofertă (11.06.2024 – 11.06.2025) – 1,5200 Ron/actiune, pret platit de Ofertant in cadrul Programului de rascumparare actiuni nr. 11 derulat in perioada 02.12.2024-13.12.2024.

        b) Preţul mediu ponderat de tranzacţionare, aferent ultimelor 12 luni anterioare datei de depunere la A.S.F. a documentaţiei de Ofertă (11.06.2024 – 11.06.2025). Conform datelor BVB, acest preţ este de 1,4399 Ron/acţiune.

        Având în vedere cele de mai sus, Preţul de Ofertă este de 1,53 Ron/acţiune.

         

        Valoarea Ofertei Publice

        Valoarea totală a Ofertei Publice (denumită în continuare „Valoarea Ofertei”) va fi egală cu numărul Acţiunilor Ofertei achiziţionate de Ofertant în Ofertă înmulţit cu Preţul de Ofertă. Valoarea maximă a ofertei este de 40.889.032,74 lei (RON).

        Conform reglementărilor în vigoare, Preţul de ofertă poate fi majorat de Ofertant pe durata Ofertei Publice, cu respectarea procedurii descrise în Secţiunea „Modificarea Ofertei Publice” din prezentul Document de Ofertă. În această situaţie, Acţionarii care au acceptat Oferta Publică prin semnarea şi depunerea Formularelor de Subscriere înainte de modificarea Preţului de Ofertă vor primi preţul majorat.

         

        7. PERIOADA DE DERULARE A OFERTEI PUBLICE

        Prezenta Ofertă Publică este valabilă pe o perioadă de 10 zile lucrătoare şi va fi iniţiată în cea de a 4-a (a patra) zi lucrătoare de la data la care anunţul de ofertă a fost publicat într-un cotidian de circulaţie naţională si unul local în formă tipărită sau online și pe website-urile www.bvb.ro, www.evergent.ro, www.btcapitalpartners.ro.

        Perioada Ofertei este cuprinsă între 16.07.2025 şi 29.07.2025 (denumită în continuare „Perioada Ofertei”). Perioada de valabilitate a Ofertei Publice poate fi extinsă de Ofertant, cu respectarea procedurii descrise în Secţiunea „Modificarea Ofertei Publice” din prezentul Document de Ofertă.

        Pe întreaga ei durată, Oferta Publică este irevocabilă. La expirarea Perioadei de Ofertă, Oferta Publică devine caducă.

         

        8. MODIFICAREA OFERTEI PUBLICE

        În conformitate cu prevederile Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piaţa, republicată, cu modificările și completările ulterioare şi ale Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018, cu modificările și completările ulterioare, apariţia pe parcursul Perioadei Ofertei a oricărui nou eveniment sau modificarea informaţiilor iniţiale prezentate în cadrul Documentului de Ofertă, de natură a afecta decizia investiţională, obligă Ofertantul să modifice prezentul Document de Ofertă, prin întocmirea şi publicarea unui amendament.

        În cadrul Perioadei de Ofertă, Ofertantul poate modifica termenii şi condiţiile Ofertei, cu respectarea următoarele condiţii:

        a) Obţinerea aprobării ASF de modificare a Documentului de Ofertă;

        b) Modificarea termenilor Ofertei nu va conduce la condiţii mai puţin avantajoase pentru cei cărora le este adresată;

        c) Modificarea să facă obiectul unui anunţ care să fie adus la cunoştinţa investitorilor în aceleaşi condiţii ca şi Documentul de Ofertă.

        Orice cerere de modificare a Documentului de Ofertă va fi depusa la ASF spre aprobare cu cel puţin 3 (trei) zile lucrătoare anterioare ultimei zile de derulare a Ofertei Publice.

        Orice modificare adusă Ofertei Publice este valabilă şi poate fi implementată numai dacă este aprobată de ASF şi publicata conform legislaţiei aplicabile. ASF poate aproba modificările conform prevederilor în vigoare privind oferta publică de cumpărare de valori mobiliare sau poate refuza aprobarea lor. În cazul în care se aprobă modificările referitoare la preţ sau orice alte elemente din Documentul de Ofertă, cu excepţia celor privind data de închidere a Ofertei, ASF are dreptul să prelungească Perioada Ofertei, astfel încât să existe cel puţin 2 (două) zile lucrătoare între data publicării anunţului de modificare şi data închiderii Ofertei. Modificarea va fi făcută cunoscută investitorilor şi valabilă începând cu data publicării sale prin mijloacele prin care a fost făcut public Documentul de Ofertă, precum și Anunțul de ofertă.

        În cazul în care amendamentul la Documentul de Ofertă constă în majorarea Preţului Ofertei, toţi subscriitorii în ofertă, inclusiv cei care au subscris deja înainte de modificarea Preţului Ofertei, vor primi preţul majorat.

        9. MODALITATEA ŞI LOCURILE DE SUBSCRIERE SI REVOCARE, PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL

        Oferta Publică se va desfăşura cu folosirea exclusivă a sistemelor de tranzacţionare administrate de Bursa de Valori Bucureşti.

        Subscrierea de către acţionari în cadrul ofertei se poate realiza pe întreaga perioadă de desfăşurare a ofertei, în zilele lucrătoare între orele 0900 – 1700, cu excepţia datei de închidere a ofertei, când programul va fi 0900 – 1300.

        Documentul de Ofertă va fi disponibil, în mod gratuit:

        a) La sediul central al BT Capital Partners S.A., situat în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, parter, jud. Cluj, tel. 0264-430.564 sau al agenţiilor/sucursalei BT Capital Partners S.A. autorizate de A.S.F./C.N.V.M. şi la sediul Ofertantului, respectiv în Bacău, Str. Pictor Aman, nr. 94C, jud. Bacău, tel: +40234-576.740, începând cu data publicării Anunţului de Ofertă, şi

        b) În format electronic, pe pagina de internet a Bursei de Valori Bucureşti (www.bvb.ro), Intermediarului Ofertei (www.btcapitalpartners.ro), cât şi a Ofertantului (www.evergent.ro).

        Acţionarii pot accepta Oferta prin completarea şi semnarea, înainte de expirarea Perioadei Ofertei, a 2 (două) exemplare ale formularului de subscriere (denumit în continuare „Formular de Subscriere”), în formatul ce va fi făcut disponibil Acţionarilor interesaţi la Intermediarul Ofertei sau la intermediarii autorizaţi de A.S.F. care a semnat şi a transmis Intermediarului Ofertei angajamentul irevocabil privind respectarea condiţiilor de derulare a Ofertei şi a primit din partea B.V.B. accesul în segmentul de piaţă dedicat Ofertei Publice, şi prin predarea tuturor documentelor necesare în conformitate cu Documentul de Ofertă, astfel:

        Fie la sediul central al BT Capital Partners, din Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, parter, tel: 0264 – 430.564 şi celelalte agenţii BT Capital Partners S.A. autorizate de A.S.F./C.N.V.M., program de lucru de Luni până Vineri între orele 09:00 – 17:00 (Ora Europei de Est – GMT +2)/ în timpul programului normal de lucru de luni pană vineri, pe parcursul Perioadei de Ofertă;

        Fie la sediul oricărui alt intermediar autorizat de către A.S.F., care a semnat şi a transmis Intermediarului Ofertei angajamentul irevocabil privind respectarea condiţiilor de derulare a Ofertei şi a primit din partea B.V.B. accesul în segmentul de piaţă dedicat Ofertei Publice, program de lucru de Luni până Vineri între orele 09:00 – 17:00 (Ora Europei de Est – GMT +2) / în timpul programului normal de lucru de luni până vineri, al intermediarilor respectivi pe parcursul Perioadei de Ofertă.

        În ultima zi a Perioadei de Ofertă, programul de primire a Formularelor de Subscriere va fi între orele 09:00 – 13:00 (Ora Europei de Est – GMT +2).

        Semnarea Formularului de Subscriere în conformitate cu Documentul de Ofertă reprezintă acceptarea necondiţionată a termenilor şi condiţiilor de derulare a Ofertei Publice şi ale Documentului de Ofertă în întregime, Acţionarul respectiv confirmând că a primit, a citit, acceptat şi convenit asupra termenilor şi condiţiilor din acest Document de Ofertă şi că a subscris în acord cu acestea. După expirarea Perioadei de Ofertă, subscrierile vor râmâne irevocabile până la finalizarea operaţiunilor prezentate în acest Document de Ofertă.

        Dacă Acţionarul are încheiat un contract valid de intermediere financiară cu unul dintre intermediarii autorizaţi de către A.S.F. care va prelua ordinul de vânzare în conformitate cu prevederile prezentului Document de Ofertă, ordinul va fi transmis precum un ordin standard de tranzacţionare în conformitate cu contractul de intermediere al intermediarului respectiv.

        Dacă Acţionarul nu are încheiat un contract valid de intermediere financiară cu un intermediar autorizat de către A.S.F. care va prelua ordinul de vânzare în conformitate cu prevederile prezentului Document de Ofertă, atunci, Formularului de Subscriere i se vor anexa dovada detinerii actiunilor, dovada contului bancar, precum si:

        Persoane fizice rezidente care subscriu în nume propriu:

         

        Carte/buletin de identitate (în original și copie).

        Persoane fizice rezidente care subscriu în numele altor persoane fizice:

         

        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a reprezentantului și carte/buletin de identitate (copie) a persoanei reprezentate; și

        Procură în formă autentică (copie și original).

        Persoane fizice rezidente incapabile (fără  discernământ) sau aflate sub tutelă:

         

        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei fizice rezidente care subscrie pentru persoana reprezentată și carte/buletin de identitate (în copie) a persoanei incapabile;

        Pașaport (în original și copie) și/sau permis de ședere (în original și copie) al persoanei fizice care subscrie pentru persoana incapabilă – doar în cazul cetățenilor străini; și

        Documentul care stabilește tutela/curatela

        Persoane juridice rezidente care subscriu în nume propriu:

         

        Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerțului (copie);

        Act constitutiv actualizat (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice);

        Certificat constatator privind situația actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerțului (emis cu cel mult 7 zile  înainte de data subscrierii);

        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019;

        În cazul în care se fac subscrieri printr-o persoană alta decât reprezentatul legal al persoanei juridice rezidente, procura/mandatul semnat de către reprezentantul legal /reprezentanții legali al persoanei juridice rezidente care împuternicește respectiva persoană să subscrie Acțiuni Oferite în numele persoanei juridice rezidente (în original și în copie);

        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei care subscrie în numele persoanei juridice; și

        Documentul care certifică codul LEI (copie).

        Persoane fizice nerezidente care subscriu în nume propriu:

         

        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport sau carte de identitate eliberată de un Stat Membru din UE/SEE (în original și copie).

        Codul de identificare a investitorului conform art. 6 si Anexei 1 la CDR (UE) 2017/590.

        Persoane fizice nerezidente care subscriu prin reprezentanți autorizați rezidenți:

         

        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport sau cartea de identitate eliberată de un Stat Membru UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate;

        Codul de identificare a investitorului conform art. 6 si Anexei 1 la CDR (UE) 2017/590.

        Carte/buletin de identitate a reprezentantului autorizat (în original și copie); și

        Procură în forma autentică (și, după caz, cu apostilă) care stipulează că reprezentantul este autorizat să acționeze în numele persoanei fizice nerezidente (în original și copie).

        Persoane juridice nerezidente care subscriu în nume propriu:

         

        Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerțului sau de orice instituție echivalentă, dacă acesta există (copie);

        Act constitutiv actualizat al persoanei juridice nerezidente (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente);

        Certificat constatator privind situația actuală sau documente echivalente, eliberate de Registrul Comerțului sau de o instituție echivalentă, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menționează reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente respective (emis cu cel mult 30 zile înainte de data subscrierii);

        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019 sau din registrele similare din alte jurisdictii;În cazul în care subscrierile se fac printr-o altă persoană decât reprezentantul legal/reprezentanții legali al (ai) persoanei juridice nerezidente, procură/mandat semnat de reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectivă să subscrie Acțiunile Oferite pe seama persoanei juridice nerezidente (în original și copie);

        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport, carte de identitate (pentru cetățeni ai UE/SEE) (original și copie) a persoanei care subscrie în calitate de reprezentant legal/reprezentanți legali sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente; și

        Documentul care certifică codul LEI (copie).

        Persoane juridice nerezidente care subscriu printr-o persoană juridică rezidentă

         

        Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerțului sau de orice instituție echivalentă, dacă există (copie);

        Act constitutiv actualizat al persoanei juridice nerezidente (copie conformă cu originalul certificată de reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente);

        Certificat constatator privind situația actuală sau documente echivalente, emise de Registrul Comerțului sau de o instituție echivalentă, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menționează reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente respective (emis cu cel mult 30 zile înainte de data subscrierii).

        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019 sau din registrele similare din alte jurisdictii;

        Certificat de înregistrare al reprezentantului persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerțului (copie);

        Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice);

        Certificat constatator privind situația actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerțului (emis cu cel mult 7 zile înainte de data subscrierii);

        Carte/buletin de identitate a reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente (în original și copie); 

        Procura semnată de reprezentantul legal/reprezentanții legali al/ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuternicește persoana juridică rezidentă să subscrie în cadrul Ofertei (în original și copie); și

        Documentul care certifică codul LEI pentru cele două persoane juridice (copie).

        Persoane fizice rezidente / nerezidente reprezentate de o societate de administrare a investițiilor în baza unui contract de administrare de portofoliu

         

        Carte/buletin de identitate (copie), în cazul persoanelor fizice rezidente;

        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport sau carte de identitate pentru cetățeni ai UE/ SEE (copie), în cazul persoanelor fizice nerezidente;

        Codul de identificare a investitorului conform art. 6 si Anexei 1 la CDR (UE) 2017/590, in cazul persoanelor fizice nerezidente;

        Mandat de reprezentare (original și copie); și

        Documentul care certifică codul LEI pentru societatea de administrare a investițiilor (copie).

        Documente pentru societatea de administrare de investitii.

         

        Documente pentru societatea de administrare de investiții

         

        Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerțului (copie);

        Act constitutiv actualizat (copie conformă cu originalul  certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice);

        Certificat constatator privind situația actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerțului (emis cu nu mai mult de 7 zile – pentru persoana juridică rezidentă și 30 de zile – pentru societatea de administrare de investiții rezidentă înainte de data subscrierii);

        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019 sau din registrele similare din alte jurisdictii;;

        Autorizația de la autoritatea de supraveghere competentă pentru societăți de administrare de investiții (copie);

        În cazul în care subscrierile sunt făcute printr-o persoană alta decât reprezentanții legali ai persoanei juridice, procura/mandatul semnat de reprezentantul legal/reprezentanții legali ai societății de administrare a investițiilor împuternicind respectiva persoană să subscrie Acțiuni Oferite în numele societății de administrare de investiții (în original și copie); și

        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei care subscrie în numele persoanei juridice; și

        Documentul care certifică codul LEI pentru societatea de administrare a investițiilor (copie).

        Entități administrate de alte persoane juridice rezidente sau nerezidente (spre exemplu, fonduri de investiții, fonduri de pensii)

         

        Documentele menționate mai jos se vor prezenta pentru persoana juridică care administrează respectiva entitate și vor fi însoțite de actul prin care respectiva entitate a fost autorizată de autoritatea de supraveghere competentă:

        Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerțului (copie);

        Act constitutiv actualizat (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice);

        Certificat constatator, în original, privind situația actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerțului (emis cu nu mai mult de 7 zile – pentru societatea de administrare de investiții rezidentă și 30 de zile – pentru societatea de administrare de investiții nerezidentă, înainte de data subscrierii);

         În cazul în care subscrierile sunt făcute printr-o persoană alta decât reprezentanții legali ai societății de administrare de investiții, procura/mandatul semnat de reprezentanții legali ai societății împuternicind respectiva persoană să subscrie Acțiuni Oferite în numele societății administrate (în original și copie);

        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei care subscrie în numele persoanei juridice; și

        Pentru entitatea administrată:

        Autorizația de la autoritatea de supraveghere competentă să înființeze și să supravegheze entitățile administrate (copie);

        Prospectul de emisiune al entității administrate – fond (copie); și

        Documentul care certifică codul LEI pentru societatea de administrare a investițiilor și pentru entitatea administrată (copie).

         

        De asemenea intermediarii pot solicita orice alte documente în scopul respectării reglementărilor în ceea ce priveşte cunoaşterea clientelei, în conformitate cu prevederile aplicabile şi cu normele şi prevederile interne referitoare la cunoaşterea clientelei.

        Documentele redactate în orice altă limbă decât română, puse la dispoziţie de un Acţionar persoană juridică sau o entitate fără personalitate juridică vor fi însoţite de traduceri legalizate în limba română.

        În cazul în care (i) Acţiunile Ofertei sunt restricţionate în orice mod de la transferul în registrul ţinut de Depozitarul Central S.A. („Depozitarul Central”), sau (ii) Formularul de Subscriere conţine erori de fapt sau de drept sau (iii) Acţiunile Ofertei sunt afectate de opţiuni sau alte drepturi în favoarea unei părţi terţe sau (iv) Acţiunile Ofertei nu sunt deţinute în cont de către Acţionarul care a completat şi semnat Formularul de Subscriere, respectivele Formulare de Subscriere vor fi considerate nule şi nu vor fi validate de intermediarii respectivi.

        Intermediarul Ofertei şi intermediarii al căror acces în Oferta Publică este autorizat de către Intermediarul Ofertei vor verifica validatitatea Formularelor de Subscriere şi a documentaţiei aferente şi le vor valida în conformitate cu termenii şi condiţiile Documentului de Ofertă înainte de introducerea ordinelor de vânzare în sistemul de tranzacţionare al BVB.

        Un exemplar al Formularului de Subscriere completat şi semnat de către Acţionarul vânzător şi validat de intermediarul relevant va fi eliberat acestuia, iar cel de-al doilea exemplar va rămâne la sediul intermediarului autorizat de ASF.

        Intermediarul Ofertei şi intermediarii al căror acces în Oferta Publică este autorizat de către Intermediarul Ofertei, trebuie să îi informeze pe Acţionari cu privire la condiţiile de derulare a Ofertei Publice şi sunt exclusiv responsabili pentru derularea Ofertei Publice şi respectarea acestui Document de Ofertă şi a reglementărilor A.S.F., inclusiv dar fără a se limita la realizarea decontării tranzacţiilor efectuate conform ordinelor colectate, validate şi înregistrate în sistemul BVB în legătură cu Oferta şi plăţile corespunzătoare către beneficiari.

        Acţionarii care au subscris in cadrul Ofertei se pot retrage prin completarea şi semnarea, înainte de expirarea Perioadei Ofertei, a 2 (două) exemplare ale formularului de revocare a subscrierii (denumit în continuare „Formular de Revocare”), în formatul ce va fi făcut disponibil Acţionarilor interesaţi la Intermediarul Ofertei sau la intermediarii autorizaţi de A.S.F. care a semnat şi a transmis Intermediarului Ofertei angajamentul irevocabil privind respectarea condiţiilor de derulare a Ofertei şi a primit din partea B.V.B. accesul în segmentul de piaţă dedicat Ofertei Publice, respectând programul de lucru.

        10. MODALITATEA DE ALOCARE A ACŢIUNILOR

        Ofertantul intenţionează să achiziţioneze prin aceasta Oferta publică un număr de până la 26.724.858 acţiuni reprezentând 3% din capitalul social, plătite integral, emise de Emitent, care nu se află în proprietatea Ofertantului.

        În cazul în care numărul total de acţiuni subscrise de către Acţionarii care au acceptat condiţiile Ofertei Publice în conformitate cu prevederile acestui Document de Ofertă depăşeşte numărul Acţiunilor Ofertei, atunci alocarea se va face pro-rata. Pentru evitarea oricărui dubiu în acest caz, un Acţionar care a acceptat Oferta Publică va vinde un număr de acţiuni egal cu numărul de acţiuni subscrise în Formularul de Subscriere care a fost validat de Intermediarul prin care a subscris, multiplicat cu raportul dintre numărul total al Acţiunilor Oferite şi numărul total de acţiuni subscrise în Ofertă de către Acţionari conform Formularelor de Subscriere validate. Orice fracţiuni de acţiuni ce rezultă dintr-o astfel de alocare pro-rata vor fi rotunjite în jos până la cel mai apropiat număr întreg de acţiuni. Pentru evitarea oricarui dubiu, în acest caz, un Acţionar care subscrie în Ofertă Publică va vinde un număr de acţiuni egal cu numărul de acţiuni subscrise în Formularul de Subscriere care a fost validat de intermediarul prin care a subscris, multiplicat cu raportul dintre numărul total al Acţiunilor Ofertei şi numărul total al acţiunilor pentru care au fost completate Formulare de Subscriere validate.

        Indicele de alocare va fi făcut public în ultima zi din cadrul Perioadei de Ofertă, prin sistemul electronic al Bursei de Valori Bucureşti.

        In vederea alocarii oricaror actiuni ramase rezultate din rotunjirea la intregul inferior in cadrul procesului de alocare pro-rata, actionarii subscritori vor fi ordonati in ordine descrescatoare pe baza numarului de actiuni subscrise de fiecare dintre acestia, iar daca unul sau mai multi actionari au subscris exact acelasi numar de actiuni, acestia vor fi ordonati in ordinea crescatoare pe baza orei de inregistrare in sistemul electronic al Bursei de Valori Bucuresti a ordinului de vanzare aferent subscrierii respective. Actiunile nealocate rezultate vor fi alocate cate una per subscriere (dar fara ca in acest fel, numarul de actiuni alocate in total unei subscrieri sa depaseasca numarul de actiuni subscrise initial prin subscrierea respectivă), incepând cu cea mai mare alocare, pana la epuizarea lor.

        11. MODALITATEA DE PLATĂ A ACŢIUNILOR

        Contravaloarea Acţiunilor Ofertei va fi plătită, în conformitate cu termenii Documentului de Ofertă de către fiecare intermediar autorizat de ASF participant la Oferta Publică, direct Acţionarilor care au subscris prin respectivul intermediar în termen de maxim 3 (trei) zile lucrătoare de la data decontarii tranzacţiilor aferente Ofertei Publice. Nu se vor face niciun fel de plăţi până la terminarea Perioadei Ofertei.

        În înţelesul acestui Document de Ofertă, tranzacţiile aferente Ofertei Publice vor avea loc cel târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei închiderii Ofertei Publice, prin înregistrarea automată în sistemul electronic al BVB a 2 (două) tipuri de ordine: un set de ordine de vânzare în contul vânzătorului/vânzătorilor care au subscris în cadrul Ofertei Publice şi un ordin de cumpărare în contul Ofertantului.

        Ofertantul nu va fi responsabil pentru impozitul pe câştigul de capital, comisionul de tranzacţionare şi taxele aferente plăţii preţului acţiunilor sau alte taxe şi comisioane plătibile de Acţionarii care decid să subscrie în cadrul Ofertei Publice. Fiecare Acţionar va primi plata pentru acţiunile vândute fie prin mandat poştal cu confirmare de primire, fie prin transfer bancar în contul indicat de Acţionar în Formularul de Subscriere, costurile aferente urmând a fi suportate de către Acţionarii care au acceptat Oferta Publică.

        12. SURSA ŞI MĂRIMEA FONDURILOR OFERTANTULUI PRIVIND PLATA ACŢIUNILOR

        Ofertantul va utiliza sursele prevăzute de lege pentru plata acţiunilor dobândite în cadrul Ofertei Publice de Cumpărare, respectiv din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale societății, înscrise în ultima situație financiară anuală aprobată, cu excepția rezervelor legale inregistrate in situatiile financiare 2024.

        Ofertantul a depus în contul său deschis la Intermediar garanţia de 30% din valoarea Ofertei, solicitată potrivit Regulamentului nr. 5/2018.

        13. PLANURILE OFERTANTULUI

        Această Ofertă Publică de Cumpărare face parte din programul de răscumpărare aprobat prin Hotărârea nr 2 a Adunării generale extraordinare a acţionarilor Ofertantului din 29 aprilie 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea IV, nr. 2643 în data de 10.06.2025 si depusa la Registrul Comertului si inregistrata in baza incheierii nr. 383028 din 05.05.2025, având drept scop reducerea capitalului social prin anularea acțiunilor.

        14. INTERMEDIARUL OFERTEI

        BT CAPITAL PARTNERS S.A., autorizare CNVM 2330/22.07.2003, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, jud. Cluj, cod fiscal 6838953 va oferi servicii de investiţii financiare privind Oferta Publică de Cumpărare, acţionând în calitate de Intermediar.

        15. ALTE INFORMAŢII CONSIDERATE RELEVANTE DE CĂTRE OFERTANT

        Ofertantul şi Intermediarul declară pe proprie răspundere, că, după cunoştintele lor, informaţiile prezentate în Documentul de Oferta sunt conforme cu realitatea şi nu a fost facută nicio omisiune de natură să afecteze în mod semnificativ conţinutul Documentului de Ofertă.

        Responsabilitatea privind întocmirea Documentului de Ofertă şi conformitatea cu prevederile legale privind corectitudinea, acuratetea şi exactitatea informaţiilor din Documentul de Ofertă şi Anunţul de Ofertă, după caz, revine, în mod solidar, Ofertantului şi Intermediarului. Iniţierea şi derularea prezentei Oferte Publice vor fi realizate conform Legii Pieţei de Capital şi regulamentelor adoptate de A.S.F./C.N.V.M. în aplicarea acesteia.

        Raporturile juridice dintre Ofertant şi Acţionarii care au subscris în cadrul Ofertei Publice vor fi guvernate de legea română. Orice conflict născut din sau în legatură cu aceste raporturi va fi soluţionat de instanţele române competente, conform normelor de competenta prevăzute de legea română.

         

        OFERTANT

        EVERGENT Investments S.A.

        Director general

        Catalin Jianu Dan Iancu

         

         

        Ofiter conformitate

        Gabriel Lupascu 

         

        INTERMEDIAR

        BT CAPITAL PARTNERS S.A.

        Director General

        Daniela Secară

         

        Se deschide podul peste râul Buzău de pe Autostrada A7 construit de Umbrărescu

          Azi, începând cu ora 12:00, circulația rutieră a fost oficial deschisă pe podul peste râul Buzău, situat în zona Buzău Est, inclusiv pe sensurile giratorii de descărcare în DN2B.

          Noua infrastructură, parte din Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al Autostrăzii A7, are o lungime totală de 1,36 kilometri și joacă un rol strategic în conectarea regiunii Moldova cu Muntenia și restul țării.

          Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de UMB, valoarea totală a contractului depășind 689 milioane de lei (fără TVA). Deși lucrările au implicat soluții tehnice de complexitate ridicată și provocări logistice semnificative, structura finală respectă toate cerințele de siguranță, durabilitate și funcționalitate.

          Tot de azi, circulația este deschisă și pe nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura directă cu DN2B spre Brăila, contribuind la completarea rețelei strategice de transport din zonă.

          Deschiderea acestei infrastructuri majore permite redirecționarea traficului de tranzit care folosea anterior podul Mărăcineni și centura nordică a municipiului Buzău, cu impact direct asupra fluidizării circulației și creșterii siguranței rutiere într-una dintre cele mai aglomerate zone ale județului.

          În plus, de ieri, se circulă în regim de autostradă, fără restricții, pe întregul traseu al Lotului 1 Dumbrava – Mizil (21 km), parte integrantă a Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Începând cu ora 16:00, au fost ridicate restricțiile instituite între km 9+808 și km 21+000, restricții necesare pentru execuția lucrărilor la Lotul 2 Mizil – Pietroasele.

          Ministerul Transporturilor și CNAIR mulțumesc tuturor celor implicați în realizarea acestor obiective importante pentru infrastructura națională și reconfirmă angajamentul ferm față de continuarea proiectelor de dezvoltare a rețelei de autostrăzi din România.

          Noi întreruperi ale apei calde în Bacău: CT 3 Miorița intră în mentenanță. Se suprapune cu lucrările de la CT 2

            Băcăuanii se confruntă în această vară cu o dublă întrerupere a apei calde, după ce Thermoenergy Group S.A. a anunțat lucrări de mentenanță și la Centrala Termică CT 3 Miorița, în perioada 21 iulie – 29 august 2025.

            Este a doua centrală termică majoră care intră în reparații, după ce anterior, compania a informat că și CT 2 Miorița va fi indisponibilă între 16 iulie și 30 august 2025.

            Străzile afectate de oprirea CT 3 Miorița:

            • str. 8 Martie, nr. 1

            • str. Bucium, nr. 4, 6, 8

            • str. Iosif Cocea, nr. 10, 12, 16

            • str. Logofăt Tăutu, nr. 3, 5

            • str. Mioriței, nr. 12, 14, 18, 20, 24, 26, 28, 30, 32, 38, 40

            • str. Prieteniei, nr. 3, 5, 10, 12

            • str. Vulturului, nr. 2

            Acești consumatori se adaugă celor deja afectați de oprirea CT 2 Miorița, care include locuințe de pe străzile 22 Decembrie, Costache Negri, Ștefan cel Mare, Logofăt Tăutu, Iosif Cocea și Mioriței (nr. 2, 4, 8, 10).

            Disconfort extins în plin sezon cald

            Este pentru prima dată în ultimii ani când două dintre cele mai importante centrale din oraș intră în revizie simultan, ceea ce lasă o parte semnificativă din oraș fără apă caldă timp de aproape șapte săptămâni.

            Thermoenergy și-a exprimat scuzele publice pentru disconfortul creat, însă locuitorii sunt îngrijorați de lipsa alternativelor și de eventuale întârzieri în reluarea serviciului, având în vedere antecedentele unor lucrări prelungite.

            Filmare cu drona peste Autostrada A7

            Asociația Moldova vrea Autostradă lansează ediția a 7-a a seriei Dronathon pe Autostrada A7. Progres semnificativ pe Autostrada A7, segmentul Ploiești – Buzău: reluare a traficului pe Lotul 1 și pregătiri pentru noi deschideri

             

            Lucrările pe cele trei loturi ale Autostrăzii A7, între Ploiești și Buzău, avansează vizibil, iar începutul lunii iulie aduce o serie de vești importante:

            🔹 Lotul 1 (Pizzarotti – Retter)
            Porțiunea închisă temporar din cauza lucrărilor de pe lotul vecin a fost redeschisă astăzi, 10 iulie, prin urmare traficul rutier a fost reluat integral pe acest lot.

            🔹 Lotul 2 (Coni – Trace)
            Toate pasajele sunt finalizate și deschise circulației, iar lucrările se concentrează în prezent pe montarea parapetelor de protecție în zonele unde au fost necesare devieri ale drumurilor naționale.
            Deschiderea provizorie din capătul nordic a fost închisă cu parapet metalic și nu va fi utilizată. Conectarea la rețeaua rutieră se va realiza direct prin nodul rutier construit de Nurol la DN2.
            Estimarea pentru darea în trafic a acestui lot este în intervalul 18–30 iulie, conform observațiilor de la fața locului.

            🔹 Lotul 3 (Nurol – Makyol)
            Șantierul înregistrează progrese constante și, dacă ritmul este menținut, lucrările ar putea fi finalizate integral în termenul contractual, adică în următoarele 5 luni.
            Bretelele către DN2 sunt aproape finalizate, iar cele către DN2B și sensurile giratorii aferente vor fi deschise în cursul zilei de mâine,11 iulie 2025, împreună cu podul construit de UMB peste râul Buzău, recent finalizat.

             

            Sursa video

            Facebook vrea acces la toate pozele din telefonul tău „pentru sugestii de restilizare cu AI” – și nu doar atât

            Goana Facebook după datele tale personale continuă într-un ritm alert. Noua țintă? Fotografiile din galeria telefonului — inclusiv cele pe care nu le-ai împărtășit niciodată pe platformă.

            Conform TechCrunch, rețeaua socială le cere acum utilizatorilor permisiunea de a accesa și procesa pozele din galeria telefonului prin cloud. În schimb, Facebook promite „sugestii creative” — cum ar fi colaje, amintiri tematice, stilizări cu AI sau prezentări pentru evenimente precum zile de naștere ori absolvire.

            Ce înseamnă de fapt „procesare în cloud”?

            Într-un mesaj pop-up afișat unora dintre utilizatori, Facebook cere să se permită „procesarea în cloud” a fotografiilor. „Pentru a crea idei pentru tine, vom selecta conținut media din galeria ta foto și îl vom încărca continuu în cloud, pe baza informațiilor precum ora, locația sau tematica”, se arată în mesaj.

            Facebook precizează că nu va folosi aceste imagini pentru a personaliza reclamele — dar evită să spună clar ce alte utilizări vor avea aceste poze odată ce sunt urcate pe serverele Meta.

            Ce poate face Meta cu aceste fotografii?

            Termenii serviciului AI al Meta permit companiei să analizeze imaginile folosind inteligență artificială, inclusiv trăsăturile faciale. Astfel, deși promite să nu le folosească pentru reclame, Meta ar putea exploata aceste fotografii pentru antrenarea algoritmilor, identificarea persoanelor sau alte scopuri comerciale.

            Mai mult, Meta avertizează că nu trebuie să distribui imagini cu persoane din Illinois sau Texas decât dacă ești legal autorizat să consimți în numele lor. Motivul? Aceste două state americane au legi stricte privind datele biometrice, cum ar fi recunoașterea facială — lucru care ridică semne de întrebare dacă pozele dintr-un sejur la Chicago sau Austin pot fi folosite fără riscuri legale.

            Și ce se întâmplă cu pozele sensibile?

            Un alt motiv de îngrijorare este scanarea pozelor cu copii, sau a celor intime. Dacă ai imagini personale pe telefon — de exemplu, cu copilul tău în cadă sau fotografii private cu partenerul — ești sigur că vrei ca un AI să le analizeze?

            Meta își rezervă dreptul de a supune orice conținut unei „revizuiri automate sau manuale (umane)”, inclusiv prin furnizori terți. Nimic din mesajele companiei nu pare să excludă această posibilitate pentru fotografiile din galeria telefonului tău.

            Este totuși opțional?

            Da — pentru moment, această funcție este opțională. Trebuie să bifezi explicit consimțământul pentru ca aplicația să înceapă scanarea pozelor. Dar criticii avertizează că, odată ce ai distribuit o poză altcuiva, nu mai ai control asupra modului în care Meta o poate accesa.

            După cum a remarcat un utilizator pe Reddit:
            „Degeaba dezinstalez mereu Facebook și Instagram — dacă distribui o poză cu familia, Meta tot o va analiza, pentru că măcar unul dintre ei are aplicațiile instalate.”

            Reacțiile generale sunt negative.

            Nu e Facebook singura companie

            Apple, de exemplu, oferă funcționalități similare în cadrul serviciului său iCloud Photos, însă pretinde că analiza AI se face local, pe dispozitiv. Totuși, Apple are o licență perpetuă, globală și nerestrictivă de a folosi materialele încărcate — inclusiv în scopuri interne și de marketing.

            Google, care permite și el încărcarea automată în cloud, afirmă că tu deții imaginile tale, dar își rezervă dreptul de a crea lucrări derivate și de a colabora cu terți.

            Istoria sa nu e lipsită de controverse: la un moment dat, Google a șters contul unui tată care făcuse o poză copilului pentru a o trimite medicului. AI-ul Google a etichetat imaginea ca abuz sexual asupra copilului. Deși autoritățile l-au găsit nevinovat, contul său nu a fost niciodată reactivat.

            Concluzie: ai încredere deplină în compania căreia îi dai acces?

            Dacă permiți unei aplicații să-ți acceseze automat toate fotografiile, asigură-te că ai încredere deplină în acel serviciu. Informează-te dacă a mai fost implicat în scandaluri de utilizare abuzivă a datelor — cum este cazul Meta de aici, aici, și bineînțeles aici.

            În plus, fii atent cui îi distribui fotografiile și în ce condiții. Dacă alegi să le trimiți cuiva, spune-i clar ce permisiuni îi acorzi — și mai ales, ce nu vrei să facă cu ele.

            Pentru mulți, aceste noi „funcționalități” nu sunt decât o altă fațetă a unei supravegheri tot mai profunde. Tu ce alegi?

            Acțiunile pentru prevenirea accidentelor rutiere, continuate de polițiștii din Moinești

              La data de 09 iulie a.c., polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Moinești au desfășurat o acțiune pe raza comunei Balcani, cu scopul de a preveni și combate principalele cauze generatoare de accidente rutiere, în special viteza excesivă.

              În cadrul activităților, au fost legitimate peste 50 de persoane și au fost controlate 45 de autovehicule. Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 30 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproximativ 30.000 de lei. De asemenea, polițiștii au reținut 4 permise de conducere.

              • O femeie în vârstă de 34 de ani, din comuna Balcani, a fost depistată conducând un autoturism cu viteza de 112 km/h, pe un sector de drum unde limita legală era de 50 km/h. Aceasta a fost sancționată contravențional, iar permisul de conducere i-a fost reținut pentru 90 de zile.

              • Un bărbat de 67 de ani, din comuna Nicolae Bălcescu, a fost surprins conducând cu 114 km/h în localitate, depășind limita legală cu 55 km/h. Și în acest caz, polițiștii au aplicat sancțiunea contravențională și au reținut permisul de conducere pentru 90 de zile.

              Reamintim conducătorilor auto că nerespectarea regimului legal de viteză este una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere grave.
              Potrivit O.U.G. 195/2002, limita generală de viteză în localități este de 50 km/h, iar depășirea acesteia se sancționează în funcție de gravitatea abaterii, cu amenzi ce pot ajunge până la 4.050 lei și suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de până la 120 de zile.

              Sancțiuni contravenționale pentru depășirea vitezei legale:

              • +10–20 km/h: amendă între 405–607,50 lei + 2 puncte penalizare

              • +21–30 km/h: amendă între 810–1.012,50 lei + 3 puncte penalizare

              • +31–40 km/h: amendă între 1.215–1.620 lei + 4 puncte penalizare

              • +41–50 km/h: amendă între 1.822,50–4.050 lei + 6 puncte penalizare

              • +51–70 km/h: amendă între 1.822,50–4.050 lei + suspendarea permisului pentru 90 zile

                • peste 70 km/h: amendă între 1.822,50–4.050 lei + suspendarea permisului pentru 120 zile

              Recomandări pentru toți participanții la trafic:

              • Respectați limitele legale de viteză și semnalizarea rutieră!

              • Reduceți viteza în apropierea trecerilor de pietoni, școlilor și zonelor aglomerate!

              • Adaptați viteza la condițiile meteo și starea carosabilului!

              • Evitați depășirile periculoase și păstrați distanța de siguranță!

              • Nu utilizați telefonul mobil la volan!

              • Conduceți preventiv și anticipați reacțiile celorlalți participanți la trafic!

              Polițiștii din Moinești vor continua astfel de acțiuni și în perioada următoare, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră și reducerea accidentelor pe drumurile publice.

              Liga 2: FC Bacău și-a prezentat achizițiile

              La o zi după primul amical al verii, 1-1 cu Ceahlăul Piatra Neamț, nou-promovara in Liga 2, FC Bacău și-a prezentat oficial achizițiile. Față de lotul cu care au promovat, băcăuanii înregistrează patru noutăți de efectiv.

              Este vorba de stoperul de 30 de ani, Bogdan Forizs (30 ani, ex Gloria Bistrița), fundașul stânga Bogdan Bacalu (19 ani, ex-Aerostar), mijlocașul Paul Mitrică (25 ani, ex-FC Argeș) și atacantul Robert Ciobanu (26 ani, ex-Gloria Bistrita).

              Nu este exclus ca până pe 2 august, când se va da startul campionatului, FC Bacău sa mai înregistreze măcar o mutare, „alb-roșii” fiind în căutarea unui mijlocaș. De altfel, perioada de transferări se ca încheia pe 8 septembrie.

              În acest moment, antrenorul Costel Enache are la dispozitie următorul lot:

              Portari: Ionuț Puianu, Luca Chișăreanu, Lucian Anton, Maxim Gumenco.

              Fundași: Mario Bordea, Diego Burlacu, Matei Scurtu, Denis Ganea, Vlăduț Cimbru, Luca Agapi, Bogdan Forizs, Abel Coajă, Bogdan Bacalu.

              Mijlocași: Robert Albu, Ionuț Chirilă, Paul Mitrică, Marius Ursu, Gabriel Cîrstean, Cosmin Popescu, Codrin Oasenegre, Daniele Luncașu, Tudor Axinte, Alexandru Aftanache, Răzvan Gorovei.

              Atacanți: Andrei Pavel, Robert Ciobanu, Alexandru Corban.

               

              Echipa medicală din Maternitatea Bacău învață să comunice mai bine cu pacienții

                La Maternitatea din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bacău a început prima serie de instruiri dedicate exclusiv angajaților din secție, de la cadrele medico-sanitare până la personalul auxiliar, precum infirmieri, îngrijitori și brancardieri. Scopul? Îmbunătățirea comunicării cu pacientele și aparținătorii, dar și între membrii echipei medicale.

                „Cursul este făcut special pentru eficientizarea comunicării echipei Maternității cu pacienții. Participanții își vor remodela modul de comunicare cu pacienții și cu aparținătorii, dar și modul de comunicare în cadrul echipei, pentru că, de aici, pleacă totul. Astfel, dacă există o comunicare bună în echipă, în mod sigur va fi o comunicare adecvată și cu exteriorul”, a explicat Cristian Duță, reprezentantul organizatorului acestor sesiuni de instruire.

                Cursurile sunt susținute de dr. Adina Geană, specialist recunoscut în domeniul managementului calității în sănătate, cu o experiență vastă acumulată în cadrul Institutului Național de Management al Serviciilor de Sănătate și ca director de calitate la Spitalul Clinic SANADOR.

                Participanții vor lucra atât pe partea de comunicare verbală, cât și pe cea nonverbală, punând accent pe ascultarea activă și empatie – competențe esențiale pentru o relație autentică cu pacientele și o colaborare eficientă în cadrul echipei medicale. Printre obiectivele principale ale cursului se numără și dezvoltarea capacității de a furniza îngrijiri personalizate, adaptate nevoilor fiecărei paciente.

                Relația dintre cadrele medicale și paciente este esențială în construirea unui act medical de calitate. În acest sens, am demarat un program de formare continuă axat pe comunicare empatică și relaționare umană. Scopul este ca fiecare pacientă să se simtă ascultată, înțeleasă și respectată, indiferent de situația medicală cu care se confruntă”, a declarat Marius Savin, managerul SJU Bacău.

                Acest curs nu este doar un pas spre îmbunătățirea imaginii instituției, ci o investiție reală în respectul și încrederea dintre echipa medicală și comunitate. Credem că vorbele au puterea de a sprijini vindecarea, iar modul în care le folosim face diferența.

                Instruirea face parte dintr-un program amplu de dezvoltare profesională și umană, implementat în cadrul SJU Bacău, ce are ca obiectiv creșterea calității serviciilor oferite și consolidarea unei relații de încredere cu pacientele, într-un mediu în care profesionalismul este susținut de empatie.

                Un bărbat din Bacău, prins beat la volan de două ori în aceeași zi, a fost reținut de polițiști

                  Un bărbat de 45 de ani din județul Bacău a fost reținut pentru 24 de ore de polițiștii Compartimentului de Ordine Publică, după ce a fost surprins de două ori în aceeași zi conducând un autoturism sub suspiciunea de consum de alcool și fără permis de conducere.

                  Vara bucuriei a început și pentru copiii din zona de est a județului Bacău

                    Fundația de Sprijin Comunitar derulează Școlile de Vară pentru copiii din comunitățile rurale din estul județului Bacău.

                    Drumul spre dezvoltare trece prin Pustiana: Consiliul Județean Bacău aprobă modernizarea unei artere vitale de legătură cu DN2G

                      Consiliul Județean Bacău a aprobat, în cadrul celei mai recente ședințe ordinare, asocierea cu administrațiile locale din comunele Pârjol și Scorțeni pentru reabilitarea și modernizarea unui tronson de drum comunal esențial, care face legătura între satul Pustiana, DN2G și, implicit, Municipiul Bacău.

                      Comunitățile rurale din județul Bacău devin mai dezvoltate cu fiecare investiție susținută de administrația județeană”, a declarat președintele CJ Bacău, Cristina Breahnă-Pravăț, subliniind importanța acestui demers pentru îmbunătățirea infrastructurii și a calității vieții în mediul rural.

                      Este vorba despre un tronson de 3,69 km, grav deteriorat în urma fenomenelor meteorologice extreme din anul 2024, care afectează grav siguranța traficului și accesul la servicii de urgență. Prin asocierea votată în unanimitate, acest segment de drum – astăzi aproape impracticabil – va fi transformat într-o arteră rutieră funcțională, reducând izolarea localităților și facilitând legătura rapidă cu zona urbană.

                      Proiectul este integrat în Planul de Amenajare a Teritoriului Județean Bacău (PATJ), în concordanță cu obiectivul strategic al județului de îmbunătățire a conectivității între zonele rurale și urbane și reducerea decalajelor de dezvoltare în teritoriu.

                      Investiția va aduce beneficii directe tuturor cetățenilor care locuiesc sau tranzitează zona, oferindu-le siguranță, mobilitate sporită și acces facil la servicii esențiale.

                      Patinaj artistic: grație, tehnică și elemente fundamentale

                        Patinajul artistic este un sport în care indivizii, perechile sau chiar grupurile efectuează diverse mișcări, cum ar fi piruete și sărituri pe gheață. Este grațios, complex și foarte plăcut ochiului. Dacă îți plac arta și sportul, atunci nu ai cum să nu fii și fanul patinajului artistic. Din mai multe puncte de vedere, seamănă cu baletul, pentru că are aceleași caracteristici și aceeași eleganță.

                         

                        Este un sport extrem de renumit în toată lumea și este de asemenea un sport olimpic. Firește, competițiile de patinaj artistic au loc la Jocurile Olimpice de Iarnă. Mai sunt și alte competiții importante, precum Campionatele Mondiale, Campionatele Europene și Campionatul „Patru Continente”.

                         

                        Are o istorie foarte bogată, iar în 1892, s-a înființat și Federația Internațională de Patinaj. Așadar, sunt reguli clare și procedee, ceea ce a făcut ca această artă să poată fi pusă și în competiții. În articolul de astăzi, îți povestim câte ceva despre patinaj artistic, cum ar fi echipamentul, pozițiile, alunecările, săriturile și piruetele de bază.

                         

                        Totodată, dacă îți plac și pariurile sportive, atunci vei avea unele oportunități să plasezi bilete pe cele mai importante competiții. Agențiile de top, precum Superbet și Fortuna, au oferte consistente în acest sens.

                         

                        Pe deasupra, pe aceste platforme, te poți distra și cu alte jocuri, cum ar fi păcănelele. Noi îți recomandăm să joci și gratuit, deci fără să-ți riști banii. Găsești o mulțime de sloturi clasice 7777 demo cu care poți să de delectezi oriunde și oricând.

                        Echipamentul necesar pentru patinaj artistic

                         

                        Echipamentul este esențial pentru patinaj artistic, deci nu poți păși pe gheață fără să-l ai. Acesta include, firește, o pereche de patine potrivite pentru tine, cu o susținere bună pentru gleznă ca să eviți accidentările.

                         

                        Totodată, hainele confortabile sunt foarte importante și probabil ai văzut în competiții că participanții se îmbracă elegant. Este, firește, pentru spectacol, dar pentru antrenament sau doar pentru distracție, sunt suficiente haine care să permită mișcări libere.

                         

                        Totuși, trebuie ca acestea să fie destul de groase și de aceea, nu uita de mănuși. Pe patinoar este răcoare și fără mănuși și haine corespunzătoare, vei simți frigul. Totodată, hainele bune te protejează și atunci când cazi, pentru că nu vei lua contact direct cu gheața.

                         

                        Poziții de bază și alunecări în patinaj

                         

                        La fel ca orice alt sport, trebuie mai întâi să înveți abecedarul. Acesta constă în postură și alunecări. Practic, înainte să înveți să sari și să faci piruete, trebuie să știi să mergi pe gheață cu patinele. Așadar, trebuie să ții cont de următoarele:

                         

                        ● Postura contează: stai drept cu umerii în spate și cu privirea sus. Postura bună este chiar fundația patinajului – îți îmbunătățește grația și stabilitatea pe gheață.

                        ● Găsește-ți echilibrul pe gheață: încearcă să stai într-un picior pe gheață. Acest exercițiu te va ajuta să-ți găsești echilibrul și este crucial pentru procedee mai avansate.

                        ● Alunecarea în față: începe cu pași mici, împingând câte un picior. Concentrează-te pe o postură corectă și pe mișcări mici și controlate.

                        ● Alunecarea pe două picioare: perfecționează-ți echilibrul prin alunecarea cu ambele picioare. Aceasta este o altă mișcare fundamentală care te ajută să câștigi încredere și să ai controlul propriului corp pe gheață.

                        ● Învață să te oprești: du vârfurile picioarelor spre interior și apasă patinele în gheață ca să te oprești. Acest procedeu este esențial ca să te deplasezi fără riscuri de accidentare.

                         

                        Dacă nu ești obișnuit să mergi pe gheață, îți va fi foarte greu la început, iar senzația va fi foarte străină. Dar nici Roma nu a fost construită într-o zi, deci nu poți avea pretenția să fii expert din prima sesiune. Îți trebuie multă răbdare și perseverență, iar procedeele îți vor veni din ce în ce mai natural.

                         

                        De asemenea, învață să cazi, pentru că este imposibil să nu întâmpini și astfel de probleme în demersul tău. Îndoaie genunchii și încearcă să cazi pe partea dorsală și pe spate, fără să-ți folosești mâinile, deși acesta ar fi primul instinct – să întinzi mâna ca să atenuezi căderea.

                        Sărituri și piruete elementare în patinaj

                         

                        Săriturile și piruetele din patinaj stau la baza acestui sport. În ceea ce privește săriturile, acestea sunt șase la număr:

                         

                        ● Axel: patinatorul sare și în același timp, înaintează în viteză;

                        ● Flip: patinatorul trebuie să-și ia avânt din rotire;

                        ● Lutz: este o rotire în aer ca săritura Axel, dar cu pornirea de pe un singur picior; Este considerată de mulți cea mai dificilă acrobație din patinajul artistic;

                        ● Loop: este o săritură și o rotire cu spatele;

                        ● Euler: este tot Loop, dar unde patinatorul aterizează pe celălalt picior față de cel de pe care s-a lansat în săritură;

                        ● Salchow: este o săritură similară Euler, unde patinatorul aterizează pe celălalt picior.

                         

                        Cât despre rotiri sau piruete, acestea sunt de următoarele feluri:

                         

                        ● În picioare/Șurub: piciorul liber (care nu este pe gheață) stă aproape de piciorul de pe gheață;

                        ● Pantă: piciorul liber se răsucește spre exterior, iar corpul și capul se îndoaie înapoi;

                        ● Bielman: piciorul liber este ridicat mult în spate, iar patinatorul îl ține de lamă, deasupra capului;

                        ● Așezat/Top: piciorul liber este întins înainte și ținut cu mâna/mâinile (în funcție de variație), iar piciorul de pe gheață are genunchiul mult flexat;

                        ● Rândunica/Cămila: corpul și piciorul liber iau o poziție paralelă cu gheața.

                        Concluzii

                         

                        Patinajul artistic este un sport extrem de complex și foarte riguros, dar este spectaculos și pentru privitorul care nu știe exact la ce se uită. Este totuși bine să știi câteva noțiuni de bază, deși îți va fi dificil să deosebești o săritură Euler de una Salchow, să nu mai spunem de multiplele variații ale fiecăreia. Diferențele constau în detalii, aspect pe care patinatorii și arbitrii îl cunosc foarte bine.