vineri, 26 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 104

Duminica a XV-a din Timpul de peste An

„Să-l iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din toată puterea ta şi din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuţi!” (Luca 10,27)

În Evanghelia Duminicii a XV-a din Timpul de peste An, Isus ne explică cum putem pune în practică cea mai mare poruncă, porunca iubirii față de Dumnezeu și față de aproapele, plecând de la parabola Bunului Samaritean.

Adesea căutăm tot felul de scuze pentru a nu ne opri să ajutăm un străin, motivând că avem alte obligații mai urgente, sau nu avem resursele ori abilitățile necesare să ajutăm acea persoană și motivele ar putea continua.

Pe de altă parte, pornind de la fragmentul evanghelic propus pentru această duminică, ne putem gândi de câte ori am primit noi ajutor din partea unor străini.

Parabola lui Isus despre Bunul Samaritean dă astăzi un nume tuturor acelor oameni care fac un pas în față și, în mod voluntar, și se oferă să-i ajute pe alții.

Cu siguranță am avut binecuvântarea de a da peste un „bun samaritean”, oameni care ne-au ajutat să pornim mașina, sau ne-au oferit indicații ca să ne putem orienta atunci când ne-am rătăcit într-un oraș străin sau oameni care s-au zbătut pentru noi, ori s-au abătut din drumul lor pentru a ne da o mână de ajutor.

Cu toții depindem de Buni Samariteni. Societatea ar fi mult mai rece, mult mai dură, mai dificilă și periculoasă fără astfel de oameni. Avem nevoie de Buni Samariteni pentru ca societatea noastră să supraviețuiască.

Și mai mult decât atât, suntem chemați să fim buni samariteni la rândul nostru.

 Parabola despre „Bunul Samaritean” vine să ne explice îndemnul lui Isus: „Fă aceasta și vei trăi!”. Ce trebuie să fac? „Să-l iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, iar pe aproapele tău ca pe tine însuți”.

„Și cine este aproapele meu?” Această întrebare a cărturarului ne vine în minte mai ales în momentele în care nu suntem dispuși să-i ajutăm pe toți cei de lângă noi.

Dar Evanghelia din această duminică ne lansează provocarea de a căuta să fim și noi un bun samaritean pentru alții după cum și Isus a fost Bunul nostru Samaritean, dându-și viața pentru mântuirea noastră.

 

Pr. Octavian Sescu, Parohia Romano-Catolică „Nașterea Sfintei Fecioare Maria”, Valea Seacă

 

GADARA ȘI HOTARELE INIMII…

Duminica a V-a după Rusalii. O demonstrație despre străfunduri pustiite, duhuri ce înrobesc, vindecare, libertate și Înviere. Un prilej de a ni se arăta slava lui Dumnezeu. O tandrețe a Mântuitorului față de firea umană, fără precedent ori asemănare. Un fel de nevedere al adevăratului câștig, pentru că porcii zilei, în care duhurile cer scăpare, se vădesc mai importanți decât unii oameni, pentru concetățenii cei înspăimântați. Și o nedorință a mântuirii: îngerii căzuți, îngăduiți să-și încerce posibilitatea mântuirii, nu emit vreun gând de smerenie, ci fug spre adâncuri.

Evanghelistul Matei (8, 28-34; 9, 1) ne prezintă detaliile întrevederii într-un mod de-a dreptul parcimonios. Dar cu un accent clar și bine pus. Omul este o unitate a contrastelor prin faptul că este creatură, dar totodată chip dinamic al Creatorului. El este în extremă dependență de Dumnezeu, dar și capabil să cugete, să lucreze și să tindă spre o relație tot mai strânsă cu Subiectul suprem. Textul biblic ne dezvăluie faptul că nu putem fi puternici, arătându-ne goliciunea ori mușchii, înzorzonându-ne cu valori de carton, aur, ori argint. Viguroși suntem doar la picioarele Domnului, așezați în siguranța cordialității Sale dumnezeiești pentru noi. Căci, smerita întâmplare din margine de cimitir a Gherghesenilor este ticluită și miezului lumii în care trăim. În câte rânduri nu ne-a cercetat Domnul, pentru a ne recalibra forța de mântuire, explicându-ne că valorăm mai mult decât am putea noi înșine înțelege. Și de ce este important a pricepe că nu trebuie să creștem și să sporim în cultura de turmă, preocupându-ne de cimitirul ultimativ al falselor valori…

 În ipostaza locuitorilor Gadarei ne regăsim cu toții. Porcii inimilor noastre sunt păguboasele sentimente și posesiuni. Să privim doar la ale noastre răspunsuri, atunci când simțim că ne sunt afectate comoditățile și rutina. Nimeni, însă, nu ne cere a ne dezbrăca cu totul de cele ale acestei lumi. Trebuie doar a le fixa locul, potrivit ierarhiei valorilor vieții noastre. De n-o vom putea-o face, vom fi la fel de păgubiți ca locuitorii cetății de astăzi. Să îndrăznim!

 

 

 

  Inspector scolar,

pr. prof. dr. Adrian Alexandrescu

 

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU CEL BUN” BERZUNȚI,  PARTICIPANTĂ LA CONCURSUL „Patrimoniul cultural, istoric și natural – Zestrea comunităților locale”

    Ediția a V-a, 2025 

              În perioada 16 iulie – 31 octombrie 2025 se desfășoară Etapa națională a Concursului Național „Patrimoniul cultural, istoric și natural – Zestrea comunităților locale. Eroi, monumente și biserici”, ediția a V-a, concurs organizat sub patronajul Societății de Științe Istorice din România (S.Ș.I.R.). Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun” Berzunți este reprezentată de profesorul Botezatu Aurelian la categoria consacrată cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, Secțiunea I – Patrimoniul imobil, B. Patrimoniul Ecleziastic. Tema aleasă este dedicată Bisericii „Adormirea Maicii Domnului” din localitate.

    Biserica „Adormirea Maicii Domnului” din Berzunți este un monument de arhitectură medievală moldovenească, prea puțin pus în valoare, ce se încadrează în „posteritatea longevivă a epocii lui Vasile Lupu – echilibrată între tactilul oriental al Trei Ierarhilor și tactilul occidental al Goliei”, după cum remarca istoricul Răzvan Theodorescu. Patrimoniul ecleziastic este un reper fundamental al civilizației locale, integrat în realitatea cotidiană a societății, recunoscut ca resursă pentru dezvoltarea durabilă, generator de beneficii socio-economice și facilitator pentru dezvoltarea turismului.

    Monument central al localității Berzunți, Biserica „Adormirea Maicii Domnului” a fost considerată mult timp ctitorie a banului Constantin Vârnav și a soției sale, Safta, de pe la mijlocul celei de-a doua jumătăți a secolului al XVIII-lea, potrivit unei informații cuprinse în pomelnicul acestui așezământ, care fie că s-a pierdut, fie că nu a fost publicat. În lumina unor noi documente, publicate în anul 2020, noul ctitor al bisericii mănăstirii Berzunți a fost marele vornic Iordache Cantacuzino. Probabil, Iordache Cantacuzino a zidit actuala biserică, la mijlocul secolului al XVIII-lea, și nu familia botoșăneană Vârnav, o generație mai târziu, care nici nu a avut puterea financiară pentru a ridica o asemenea biserică de piatră. Biserica are și două clopote care datează din secolul al XVI-lea. Clopotele de la Berzunți sunt printre cele mai vechi dintre cele păstrate în județul Bacău. Biserica actuală este din secolul al XVIII-lea, dar sub o altă formă – poate de lemn – a fost alta mai veche precum arată inscripțiile celor două clopote ce se mai păstrează și care sunt: unul din 1570, cu inscripție în limba polonă, iar al doilea, și el, desigur, mai vechi ca veacul al XVIII-lea, inscripția lui fiind slavonă.

    Mănăstirea Berzunț, care a funcționat până la secularizarea lui Alexandru Ioan Cuza, din anul 1863, a fost ctitorie a ultimului reprezentant din șirul marilor domnii mușatine, Bogdan IV Lăpușneanu (1568–1572), legitimate doar prin apartenența la neamul domnesc. Această mănăstire a purtat și numele de BOGDANA, după cum arată un document nedatat emis de ctitorul ei. Așadar, în a doua jumătate a secolului al XVI-lea, cu 100 de ani înainte de a fi sfințită biserica de lângă Onești, Bogdana, la Berzunți exista deja o mănăstire cu numele teoforic de BOGDANA.

    Demersul profesorului Aurelian Botezatu este susținut de autoritățile locale, reprezentate de domnul Primar al comunei Berzunți, Sorin-Mihai Panțîru, de Parohia Ortodoxă „Adormirea Maicii Domnului” Berzunți, reprezentată de Preot paroh Ovidiu-Stelian Sârcu, de Directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru cel Bun” Berzunți, prof. dr. Bogdan Botezatu, iar la nivel județean de Direcția Județeană pentru Cultură Bacău, Director Executiv Simona Drob, Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău, Manager dr. Alin-Sebastian Popa și Centrul de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Bacău, Manager Florin-Lucian Zăncescu. În cadrul Acordului de Parteneriat, Societatea de Științe Istorice din România (S.Ș.I.R.) este reprezentată de domnul prof. univ. dr. Gabriel Leahu, Președinte al Filialei Bacău a S.Ș.I.R.

     


    Biserica „Adormirea Maicii Domnului” Berzunți – latura sudică.

    (Sursa: Arhiva personală a prof. Aurelian Botezatu)


    Din 7 iulie, mai puține apeluri telefonice cu identitate falsă

      Începând de luni, 7 iulie 2025, utilizatorii de telefonie din România beneficiază de o măsură importantă de protecție împotriva apelurilor înșelătoare efectuate cu identități false. Noua reglementare, adoptată de ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații), prevede blocarea apelurilor inițiate din afara țării care afișează, în mod fals, numere naționale – în special de telefonie fixă sau mobilă – cu format incorect sau incomplet.

      Măsura vizează limitarea fenomenului cunoscut sub denumirea de CLI Spoofing (Caller Line Identification Spoofing), prin care apelanții își maschează identitatea, pretinzând că sună din partea unor instituții publice, bănci sau companii cunoscute. Această practică este frecvent utilizată în tentative de fraudă, inclusiv în combinație cu tehnologii avansate precum deepfake-uri audio-video generate cu inteligență artificială.

      Implementarea deciziei a fost posibilă în urma unei analize detaliate și a consultării cu principalii furnizori de servicii de comunicații electronice, precum și cu Direcția de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.

      „Această soluție tehnică are potențialul de a reduce semnificativ riscul ca cetățenii să fie păcăliți prin apeluri cu identitate falsă. Totuși, protecția deplină depinde și de vigilența fiecărui utilizator”, se arată într-un comunicat al ANCOM.

      Recomandări pentru utilizatori

      ANCOM subliniază că măsurile tehnice nu sunt suficiente pentru a elimina complet riscurile, motiv pentru care utilizatorii sunt încurajați să rămână vigilenți și să adopte următoarele bune practici:

      • Verificați identitatea apelantului, mai ales dacă vi se solicită informații sensibile;

      • Nu furnizați date personale prin telefon (CNP, date bancare, coduri PIN sau parole);

      • Actualizați constant aplicațiile și sistemul de operare al telefonului;

      • Raportați apelurile suspecte către autorități competente (Poliție, ANCOM, banca emitentă etc.).

      Această inițiativă face parte dintr-un efort mai amplu de combatere a fraudelor digitale și de protejare a utilizatorilor în fața amenințărilor tot mai sofisticate din spațiul comunicațiilor electronice.

      Slănic Moldova găzduiește Festivalul Județean de Folclor și Târgul Meșteșugurilor Artistice Tradiționale, în weekendul 12–13 iulie 2025

        Localitatea Slănic Moldova devine, în acest sfârșit de săptămână, capitala tradițiilor și artei populare din județul Bacău.

        În perioada 12–13 iulie 2025, în Parcul Stațiunii Slănic Moldova, se desfășoară Festivalul Județean de Folclor și Târgul Meșteșugurilor Artistice Tradiționale, un eveniment dedicat promovării patrimoniului cultural imaterial și susținerii meșteșugarilor locali.

        Programul festivalului:

        Sâmbătă, 12 iulie 2025

        • 15:00 – Spectacol de Gală și Deschiderea Oficială

        Duminică, 13 iulie 2025

        • 11:00 – Târgul Meșteșugurilor Populare (la Foisorul din Parc)

        • 15:00 – Spectacol de Gală

        Vizitatorii vor putea admira dansuri și asculta cântece tradiționale, vor putea vedea porturi populare autentice, precum și creații meșteșugărești realizate manual – de la ceramică, țesături, sculptură în lemn, până la podoabe și obiecte decorative cu specific românesc.

        Organizatorii îi invită pe toți iubitorii de cultură, tradiție și frumos să se alăture acestei sărbători populare, într-un cadru natural spectaculos, la poalele Munților Nemira.

        Intrarea este liberă.

        Fermierii români strâng semnături pentru a-și salva subvențiile de la Uniunea Europeană

          Image by frimufilms on Freepik

          Alianța pentru Agricultură și Cooperare (AAC), formată din principalele organizații agricole din România – Federația Națională PRO AGRO, Liga Asociații Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Uniunea Naţională de Ramură a Cooperativelor din Sectorul Vegetal (UNCSV) și Asociația Forța Fermierilor (AFF) – a demarat o campanie națională de strângere de semnături pentru susținerea subvențiilor fermierilor români în cadrul Politicii Agricole Comune (PAC).

          Inițiativa AAC se aliniază unui apel lansat de COPA-COGECA, organizația europeană care reprezintă fermierii din întreaga Uniune Europeană, prin care se cere menținerea unui buget separat și echitabil dedicat agriculturii în noul Cadru Financiar Multianual 2028–2034.

          Prin această petiție, fermierii, organizațiile agricole, cooperativele, companiile din agribusiness, dar și cetățenii – consumatori – sunt invitați să sprijine demersul prin semnarea unui apel adresat Comisiei Europene, care solicită păstrarea unui buget consistent și dedicat pentru PAC, considerat vital pentru securitatea alimentară și dezvoltarea durabilă a sectorului agricol.

          AAC atrage atenția că planul Comisiei Europene de a include PAC într-un „fond unic” riscă să reducă fondurile alocate agriculturii, punând în pericol sprijinul pentru fermieri și stabilitatea aprovizionării cu alimente, mai ales în contextul geopolitic și climatic dificil din prezent.

          Politica Agricolă Comună reprezintă în prezent 21% din venitul mediu al fermierilor europeni și alocă 40% din buget pentru obiective climatice și de mediu, fiind astfel o componentă esențială pentru viitorul agriculturii europene.

          Petiția poate fi semnată rapid și ușor, inclusiv în limba română, accesând linkul: https://nosecuritywithoutcap.eu

          Termenul-limită pentru strângerea semnăturilor este marți, 15 iulie 2025, pentru a influența pozitiv propunerea Comisiei Europene ce va fi prezentată pe 16 iulie.

          Alianța pentru Agricultură și Cooperare face un apel la unitate și mobilizare națională pentru ca România să-și reafirme vocea puternic în Europa și să-și protejeze interesele fermierilor.

          Via Bacovia / Stânca La Trei Cruci – Cineritele de Nuțasca-Ruseni: Miracolul Vulcanic al Moldovei

          Pe o rută uitată de timp, printre dealurile domoale ale Moldovei, în sud-vestul județului Bacău, se află una dintre cele mai puțin cunoscute, dar spectaculoase arii protejate ale României: Cineritele de Nuțasca-Ruseni. Ascunsă între satele Cleja, Somușca și Ruseni, pe o culme numită de localnici Táltos sau Stânca, această rezervație naturală adăpostește o poveste geologică veche de milioane de ani și o legendă care încă răzbate din șoaptele pădurii și izvoarelor.

          Un monument al cenușii – focul stins al străbunilor

          Declarată arie protejată de interes național prin Legea 5/2000, rezervația are o suprafață modestă – doar 0,10 hectare –, dar concentrează în ea o veritabilă capsulă a timpului. Ceea ce se vede astăzi pe versantul sudic al Dealului Pătul sunt cinerite andezitice, roci formate din cenușă vulcanică cimentată, martor tăcut al unei activități vulcanice controversate. Unii geologi, precum Sava Athanasiu – primul care le-a semnalat aici în 1908 –, le atribuie vulcanismului din vestul Carpaților Orientali. Alții vorbesc despre fracturile crustale scitice asociate cu orogeneza stirică.

          Pe scurt, e un loc unde pământul a ars cândva și a lăsat urme adânci – geologice, dar și mitologice.

          Straturile de cenușă, intercalate cu gresii și marne, se desfășoară în bancuri groase, bine cimentate, care modelează o povârniș stâncos de 40-50 de metri înălțime. Deși mai rezistente la eroziune decât rocile din jur, aceste cinerite sunt fragile în fața timpului – iar tocmai această delicatețe le face atât de prețioase.

          Drumul spre Stânca și „Calea Sfintei Cruci”

          Accesul spre rezervație se face din satul Cleja, urmând un drum rural care urcă lin spre ceea ce localnicii ceangăi numesc Táltos – un cuvânt plin de mister, cu rezonanțe mitice maghiare, ce poate însemna „șaman” sau „ales”. În română, dealul este cunoscut simplu: Stânca.

          Pe măsură ce urci, te întâmpină Calea Sfintei Cruci, o serie de stații de rugăciune săpate în piatră sau din lemn, care străjuiesc cărarea ca niște gardieni spirituali. La un moment dat, într-un mic platou, se zăresc cinci cruci albe, semn al unei opriri sacre.

          „E un drum de pelerinaj în Săptămâna Mare, dar și loc de refugiu interior pentru mulți din sat”, îmi spune domnul István Duma, un bătrân localnic. „Pe vremuri, aici era pădure de mesteceni… acuma-i mai mult porumb și rugăciune.”

          Izvorul și legenda „fântânii parfumate”

          Sub vârful stâncii, pe o brână umbrită, izvorăște o apă limpede dintr-o fisură a pietrei. Sătenii o numesc simplu „izvorul din deal”, dar scriitorul maghiar Attila Sántha a văzut mai mult: el susține că acesta ar fi izvorul legendar din poveștile ceangăilor, cunoscut sub numele „Fântâna cu parfum de trandafiri” (Rózsaillatú kút) sau „Fântâna sfântă și parfumată” (Illatozó szentkút), o apariție rară în folclorul maghiar, mai ales în Moldova.

          Apa ar avea – spun cei bătrâni – „gust ușor dulceag” și ar mirosi „ca florile după ploaie”. Legenda povestește despre o tânără care s-a rugat acolo să fie izbăvită dintr-o dragoste blestemată, iar izvorul i-ar fi vorbit. De atunci, locul a fost considerat sacru.

          Un colț de istorie geologică și sufletească

          Dealul Pătul, cu cele 414 metri ai săi, domină discret împrejurimile. De-a lungul anilor, terenul a fost transformat – pădurile de mesteceni au lăsat locul livezilor, viilor și culturilor de grâu și ovăz. Stânele care altădată punctau coama dealului au dispărut după 1960, dar urmele lor se mai văd în pietrele înnegrite de ploi.

          Aici, geologia și spiritualitatea se împletesc într-un mod aproape misterios. Cineritele de Nuțasca-Ruseni nu sunt doar o curiozitate pentru geologi sau turiști ocazionali. Sunt o mărturie a unei Moldove străvechi, în care cenușa vulcanică și poveștile cu fântâni parfumate conviețuiesc sub aceeași cruce a timpului.

          Cum ajungi

          Rezervația se află la aproximativ 15 km sud-vest de municipiul Bacău. Se poate ajunge pe DJ 119, urmând indicatoarele spre Cleja, apoi pe un drum agricol până la baza dealului. Accesul nu este amenajat turistic, dar drumul poate fi parcurs cu atenție pe jos sau cu un vehicul 4×4.

          Ce trebuie să știi

          • Nu există puncte de informare turistică sau panouri explicative în zonă.

          • Respectați marcajele și nu rupeți fragmentele de rocă – sunt unice și fragile.

          • Zona este frecventată de localnici în perioada Paștelui, în special pentru parcurgerea Căii Sfintei Cruci.

          • Pentru pasionații de geologie, locul oferă un rar exemplu de piroclaste bine conservate într-un context extracarpatic.

          Sursa video

          Sâmbătă mergem din nou la… Cinema în Aer Liber

            Municipalitatea a luat decizia să reia proiectul „Cinema în aer liber”, o activitate ce aduce mare bucurie în rândul băcăuanilor. Proiectul a demarat sâmbăta trecută, când în Parcul Catedralei a avut loc… primul episod.

            Câteva sute de băcăuani au venit împreună cu familiile și în special cu copiii să vizioneze pelicula Inside Out 2. Interesant este modul de alegere al filmelor ce urmează să fie proiectate sâmbăta în Parcul Catedralei.

            Mai exact, pe pagina de facebook primarului Lucian Stanciu Viziteu se afișează un sondaj cu mai multe titluri de film, producția cea mai votată urmând a fi difuzată în sâmbăta următoare.

            Săptămâna aceasta, bacăuanii au ales filmul Vaiana 2. Filmul începe la 21:15, ora la care va apune soarele, dar spectatorii sunt așteptați mai devreme, să aibă timp să-și găseascăun loc și să se instaleze.

            Circulație deschisă pe Podul peste râul Buzău și în Nodul rutier Buzău Est – parte esențială a Autostrăzii Moldovei (A7)

              Ministerul Transporturilor anunță deschiderea circulației rutiere pe Podul peste râul Buzău, cu o lungime de 1,36 km, precum și în Nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B prin sensuri giratorii moderne.

              Acest proiect este parte integrantă din Autostrada Moldovei (A7), un obiectiv strategic de infrastructură care va îmbunătăți semnificativ conectivitatea rutieră dintre regiunea Moldova și zonele din sudul și vestul României.

              Podul a fost realizat de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului depășind 689 milioane lei (fără TVA). Lucrările la Nodul rutier Buzău Est au fost executate de Asocierea Nurol – Makyol.

              Deschiderea acestui segment contribuie la fluidizarea traficului și la dezvoltarea economică regională, reducând timpii de deplasare și crescând siguranța rutieră pe traseul A7.

              Sursa video: DRDP Iași

               

              Atenție la restricțiile de tonaj pe raza municipiului Bacău – controale permanente și sancțiuni aplicate

                Pentru protejarea infrastructurii rutiere și asigurarea unui trafic sigur și fluent în municipiul Bacău, Poliția Locală desfășoară permanent acțiuni de control privind accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone. Activitățile se desfășoară în baza Hotărârii Consiliului Local nr. 295/2021, care reglementează condițiile de circulație a vehiculelor de mare tonaj în interiorul orașului.

                Accesul acestor vehicule este permis doar pe baza unui permis de liberă trecere, eliberat în urma unei solicitări conforme cu regulamentul local. În prima jumătate a anului 2025, respectiv în perioada 1 ianuarie – 30 iunie, au fost emise 2.774 de astfel de permise, cu o valoare totală încasată de 671.397,2 lei.

                În același interval, polițiștii locali au aplicat 144 de sancțiuni contravenționale, însumând 88.900 lei. Sancțiunile au vizat atât lipsa documentelor legale de acces, cât și nerespectarea traseelor stabilite prin permisele eliberate.

                Reprezentanții Poliției Locale subliniază că obiectivul principal al acestor acțiuni nu este doar sancționarea abaterilor, ci mai ales prevenirea acestora prin informare și crearea unui climat rutier sigur. Respectarea regulilor privind accesul autovehiculelor de mare tonaj contribuie la reducerea traficului greu neautorizat, la protejarea drumurilor publice și la creșterea calității vieții pentru locuitorii municipiului.

                Operatorii economici și conducătorii auto sunt atenționați că accesul vehiculelor de mare tonaj fără permis este interzis și sancționabil. Poliția Locală recomandă informarea prealabilă și solicitarea documentelor necesare înainte de a tranzita municipiul, întrucât verificările sunt desfășurate în mod constant pe tot parcursul anului.

                Lucrări de reparații asfaltice pe DN2 (E85), în zona localității Filipești

                  Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași informează că, începând din această săptămână, se execută lucrări de reparații asfaltice pe DN2 (E85), în zona localității Filipești, județul Bacău.

                  Lucrările sunt necesare în urma apariției unor degradări accentuate ale carosabilului (gropi, făgașe, tasări, fisuri), cauzate în principal de traficul greu intensificat dinspre granița cu Ucraina.

                  DN2 fiind un drum european de importanță strategică, ce face legătura între Moldova, București și sudul țării, intervențiile sunt tratate cu prioritate.

                  Pentru a reduce riscul apariției ambuteiajelor, circulația în zonele afectate se desfășoară pe ambele benzi, iar semnalizarea rutieră este adaptată în funcție de condițiile din teren.

                  În această etapă, lucrările vizează pregătirea suprafeței asfaltice și reparațiile în zona podurilor, urmând ca ulterior să se intervină cu lucrări de reparații cu mixtură asfaltică la cald.

                  DRDP Iași solicită atenție sporită din partea conducătorilor auto și respectarea semnalizării rutiere temporare instituită în zonele de lucru.

                  Conducătorii auto sunt rugați să manifeste înțelegere pentru disconfortul temporar generat de aceste lucrări.

                  Șofer surprins abandonând deșeuri lângă platforma de colectare. Autoritățile avertizează: urmează confiscarea mașinii

                    Imagini surprinse recent în municipiul Onești arată o persoană care descarcă ilegal deșeuri voluminoase, inclusiv o saltea, lângă platforma de colectare selectivă a gunoiului de pe domeniul public. În pofida eforturilor autorităților locale și a sancțiunilor aplicate zilnic, fenomenul abandonului de deșeuri persistă.

                    Laurențiu Neghină, purtător de cuvânt al Primăriei Onești, a transmis un mesaj ferm:
                    „Din păcate, realitatea ne arată că unii aleg să sfideze bunul-simț și legea. Deși Poliția Locală aplică amenzi consistente zilnic pentru abandonul ilegal de deșeuri, acest fenomen continuă.”

                     Autoritățile reamintesc cetățenilor:

                    • La a doua abatere, mașina folosită pentru transportul ilegal de deșeuri poate fi confiscată.

                    • Deșeurile voluminoase și resturile de construcții se depozitează doar în zona special amenajată din incinta oborului săptămânal.

                    • Gunoiul menajer se aruncă exclusiv la platforma arondată fiecărei locuințe.

                    „Ne dorim un oraș curat. Dar oricât ne-am strădui, nu putem reuși fără respectul fiecăruia pentru spațiul comun. Astfel de fapte NU sunt simple greșeli. Sunt gesturi de nepăsare care afectează întreg orașul,” a mai adăugat reprezentantul Primăriei.

                    Mesajul autorităților este clar:
                    Respectați legea, respectați orașul! Împreună putem schimba lucrurile.

                    Bărbat din Bacău, cercetat pentru tăinuire în dosar de tâlhărie

                      Polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale Bacău, sub coordonarea procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău, au extins cercetările într-un dosar penal privind comiterea unor infracțiuni de tâlhărie. Astfel, a fost identificat un bărbat de 47 de ani, din municipiul Bacău, bănuit de săvârșirea infracțiunii de tăinuire.

                      Din cercetări a reieșit că, în perioada în care au fost comise faptele, acesta ar fi primit mai multe bijuterii de la două persoane aflate în prezent în arest preventiv, cercetate pentru comiterea infracțiunii de tâlhărie.

                      La data de 10 iulie a.c., polițiștii de investigații criminale, alături de specialiști criminaliști și luptători ai Serviciului pentru Acțiuni Speciale, au pus în aplicare un mandat de percheziție domiciliară, emis de Judecătoria Bacău, la locuința bărbatului.

                      În urma percheziției, au fost descoperite și ridicate mai multe bunuri și mijloace materiale de probă, care urmează să fie analizate în cadrul anchetei.

                      Persoana în cauză a fost condusă la sediul poliției pentru audieri, iar cercetările continuă pentru stabilirea întregii activități infracționale.

                      Teodora Jercălău, pasiune reală și dedicare totală

                      Antrenoarea CSȘ- CSM Bacău continuă să scoată la rampă tineri performeri de mare viitor, cel mai sonor nume fiind al Deliei Aștefănoaie, campioană mondială școlară în acest an și proaspăta deținătoare a recordului național U16 la 80 metri garduri

                      Transformă-ți casă într-un colț de vacanță cu aceste 5 idei cool

                      Ţi-ai dori să aduci atmosfera de vacanţă şi la tine acasă? Stai liniştit/ă, nu trebuie să locuieşti în Grecia, în Spania sau în Bali ca să ai parte de o atmosferă relaxată, care te duce cu gândul la vară şi stare de bine, în propria casă. Poţi crea această atmosferă cu câteva trucuri de amenajare, pe care să le pui atent în aplicare.

                      Descoperă cum să-ţi transformi casă într-un colţ de vacanţa cu aceste 5 idei simple şi 100% cool:

                      Plante şi iar plante

                      Plantele reprezintă cel mai simplu şi uşor mod prin care poţi să aduci atmosfera de vacanţă şi relaxare la tine acasă. Un strop de natură acasă te poate duce cu gândul către o escapadă la munte, la mare sau într-o zonă rurală şi pitorească, mai ales că nu e deloc scump să faci asta. Alege plantele în funcţie de timpul de care dispui. Spre exemplu, orhideea, bambusul sau bonsaiul se îngrijesc uşor, în timp ce hortensiile, trandafirii şi pomii fructiferi necesita ceva mai multă atenţie.

                      Design simplu

                      Design-ul simplu e 100% compatibil cu relaxarea, starea de bine şi încurajează claritatea mentală. Spre exemplu, un design minimalist, simplu, e deseori întâlnit în vilele, hotelurile sau apartamentele din zonele turistice. Vestea grozavă e că poţi aduce această atmosferă s-n casa ta, când mizezi pe simplitate şi naturaleţe în ceea ce priveşte amenajarea.

                      Iată câteva exemple uşor de pus în aplicare:

                      · Living cu doar câteva piese. O canapea extensibilă sau un colţar, o comodă TV, câteva rafturi sau o etajeră şi o măsuţă de cafea reprezintă o modalitate excelentă de a decora living-ul minimalist. Dacă optezi pentru nuanţe neutre şi materiale naturale, te vei apropia şi mai mult de vibe-ul de vacanţă.

                      · Dormitor 100% cozy. Alege un pat cu design minimalist, dar de efect (cadru de lemn foarte jos sau un model cu baldachin) şi pune accentul pe confortul oferit de saltea. Adaugă în decor o oglindă, noptiere de mici dimensiuni şi/sau un dulap bine compartimentat.

                      · Un balcon colorat. Balconul poate fi locul în care te joci cu nuanţe şi culori ca să obţii acel vibe de vacanţa de vară, distracţie şi petrecere. Cum? Începi cu mobiler minimalist, dar continui cu decoraţiuni pline de culoare, de la coşuri cu lamai şi până la veselă colorată, perne pentru scaune cu imprimeuri diverse sau ghirlande luminoase.

                      · Hol spaţios şi aerisit. Holul este o zonă esenţială a casei, pe care n-are rost să o sufoci cu piese inutile. Când mergi pe un design simplu în zona holului, câştigi un nou spaţiu funcţional la tine acasă. În ce se poate transforma holul? Fie-n zona pentru dressing, fie în zona pentru birou sau în colţ de lectură, dacă spaţiul o permite. Încearcă să dai un rol bine definit holului în amenajare şi să optezi în acelaşi timp pentru un design simplu.

                      Atmosferă intimă

                      Vacanţele perfecte îţi oferă spaţiu ca să te simţi în largul tău, să descoperi locuri noi, dar şi să petreci timp de calitate cu oameni dragi ori să cunoşti oameni noi. Atmosfera aceea cozy şi intimă din vacanţele reuşite se poate replica şi acasă. Cum începi? Cu ajutorul luminii ambientale. Mizează mult pe corpuri de iluminat uşor de instalat, precum lampadarele, lămpile pe baterii sau benzile LED. Optează pentru lumina difuză, ambientala, care nu oboseşte, de preferat în tonuri neutre sau calde.

                      Gresie sau piatră naturală

                      Gresia sau piatră naturală reprezintă o variantă foarte simplă de a aduce acel vibe mediteranean la tine acasă. Bineînţeles, nu trebuie să schimbi pardoselile dacă n-ai gresie în casă, ci pur şi simplu să creezi câteva accente subtile. Spre exemplu, o măsuţă de cafea din marmură ar putea completa de minune amenajarea livingului.

                      Răcoare şi mai multă răcoare

                      Atmosfera de vacanţă înseamnă soare afară şi racoare-n casă, aşa că ai neapărat nevoie de un aparat de aer condiţionat, ventilator sau dezumificator. Dezumidificatorul te poate ajuta să răcoreşti casă, în lipsa unor alte opţiuni precum un aer conditionat cu multi BTU. Totuşi, e o idee inspirată să investeşti într-un dezumificator şi dacă ai deja aer condiţionat. Umezeală în exces nu doar că-ţi afectează confortul, ci poate duce şi la apariţia mucegaiului. Aici intră în scena dezumidifcatorul, care păstrează nivelul de umiditate la un nivel normal, indiferent de sezon.

                       Ca să îţi fie şi mai uşor să păstrezi casa răcoroasă, optează pentru draperii opace sau obloane. Cu cât soarele intra mai puţin în casă, cu atât răcoarea se va păstra mai bine. Da, ai nevoie de lumină naturală în casă, însă prea multă pe timpul verii poate să-ţi afecteze confortul.

                      Atmosfera de vacanţa se poate recrea uşor la tine acasă: mizează pe un design simplu, creează o atmosferă intimă şi răcoroasă, foloseşte plante în decor şi fă loc elementelor din materiale naturale, precum piatra.

                       

                      Strategii simple de gestionare a bugetului la jocurile de noroc online

                        

                      Gestionarea corectă a bugetului este una dintre cele mai importante abilități pe care orice jucător de cazinou online ar trebui să le dezvolte. O disciplină financiară clară nu doar că ajută la prevenirea problemelor legate de jocurile de noroc, dar contribuie și la o experiență plăcută și lipsită de stres. Stabilirea unor limite realiste și respectarea acestora poate face diferența dintre un hobby distractiv și o problemă serioasă.

                      2. Stabilește un buget clar înainte de a începe

                      Înainte de a depune bani într-un cont de cazinou, este esențial să definești suma maximă pe care ești dispus să o pierzi. Această sumă ar trebui să fie calculată în funcție de veniturile tale și să nu afecteze niciodată bugetul personal destinat cheltuielilor curente. Ideal este să folosești un cont separat sau un portofel electronic doar pentru divertismentul online, astfel încât să eviți confuzia între fondurile zilnice și cele dedicate jocului.

                      3. Împarte bugetul în sesiuni de joc

                      O strategie eficientă este împărțirea bugetului stabilit în sume mai mici, dedicate fiecărei sesiuni. De exemplu, dacă ai la dispoziție o sumă totală pentru o săptămână, o poți diviza în tranșe egale pentru fiecare zi de joc. Astfel, vei evita cheltuielile impulsive și vei avea un control mai bun asupra fondurilor. Această metodă ajută la prelungirea timpului de divertisment și la reducerea riscului de pierderi majore într-o singură sesiune.

                      4. Folosește instrumente de limitare automată

                      Majoritatea platformelor moderne pun la dispoziție instrumente utile pentru limitarea cheltuielilor. Printre acestea se numără:

                      Limitele de depunere – setezi un plafon maxim zilnic, săptămânal sau lunar.

                      Limitele de timp – stabilești durata maximă a fiecărei sesiuni de joc.

                      Auto-excluderea temporară sau permanentă – poți decide să iei o pauză mai lungă atunci când simți că pierzi controlul.

                      Aceste funcții sunt create special pentru a sprijini jocul responsabil și ar trebui folosite ori de câte ori este nevoie.

                      5. Evită recuperarea pierderilor

                      Unul dintre cele mai periculoase comportamente este așa-numita „urmărire a pierderilor”, adică încercarea de a recupera banii pierduți prin pariuri suplimentare. Acest tip de reacție emoțională duce adesea la pierderi și mai mari. Este recomandat să iei pauze regulate, să îți recunoști limitele și să nu vezi jocurile de noroc ca pe o sursă de venit.

                      6. million casino pareri și recomandări utile

                      Pentru a face alegeri cât mai informate, este important să consulți opiniile reale ale altor jucători și să cauți recenzii de încredere. Citirea unor million casino pareri te poate ajuta să înțelegi mai bine cum funcționează o platformă și ce instrumente de gestionare a bugetului oferă.

                      De exemplu, Million Casino este apreciat pozitiv pentru serviciile sale sigure, selecția variată de jocuri și funcțiile avansate care sprijină controlul financiar. Astfel de informații îți pot oferi un punct de plecare solid în alegerea unui cazinou online potrivit stilului tău de joc.

                      7. Concluzie

                      Gestionarea atentă a bugetului este fundamentul unei experiențe de joc responsabile. Stabilește limite clare, împarte fondurile în sesiuni, folosește instrumentele de limitare automată și evită tentația de a recupera pierderile. Informația corectă și disciplina personală sunt cele mai bune strategii pentru a te bucura de jocurile de noroc online în siguranță și echilibru.

                      Joacă mereu responsabil și documentat!

                      Informare publică: Onești – Intervenție pe strada Izvor!

                        Astăzi, 11 iulie 2025, a survenit o avarie la nivelul unui branșament de pe strada Izvor din municipiul Onești, județul Bacău. Pentru remedierea acestuia, echipele RAJA sunt nevoite să reducă presiunea apei potabile pe instalație.

                        Astfel, în intervalul orar 09.30 – 12.30, se furnizează apă cu presiune scăzută pe această stradă. La etajele superioare ale imobilelor se poate semnala lipsa totală a apei, în funcție de consumurile înregistrate și de topografia rețelei.

                        Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile la parametrii optimi în cel mai scurt timp.

                        Biroul de comunicare

                        Brioșa Mov, o poveste cu suflet…dulce de tot

                        Când vorbești de lumea dulciurilor, al prăjiturilor, al torturilor, nu ai cum să nu te gândești la copilărie. Oricum ai fi, tânăr, adult, bunic, mai glumeț sau mai intransigent, atunci când ți se pune în față un dulce, ești transportat automat în lumea copilăriei. Mai ales când produsele respective respectă toate standardele de calitate. Iar lumea copilăriei am descoperit-o de curând la Brioșa Mov.

                        Brioșa Mov nu este doar o cofetărie. Este mult mai mult decât atât, iar acest lucru ne-a fost prezentat la justa lui valoare de către Alexandra Pascariu, administrator Brioșa Mov.

                        Alexandra Pascariu

                        Brioșa Mov este mai mult decât o cofetărie – este un vis devenit realitate, născut din prietenie, pasiune și dorința sinceră de a aduce bucurie prin dulciuri create cu suflet. Eu și prietena și asociata mea, Mateea (Mateea Bernevic, n.r.), am decis să preluăm această afacere cu gândul de a construi ceva frumos, durabil și autentic, în orașul nostru, Bacău – a explicat pentru început Alexandra Pascariu. Am fost sprijinite trup și suflet de soții noștri, care au crezut în visul nostru și ne-au încurajat la fiecare pas. Ne-am dorit să clădim ceva cu adevărat special, nu doar pentru noi, ci și pentru viitorul copiilor noștri, care sunt inspirația noastră zilnică. Pentru ei și pentru toți copiii care ne trec pragul, am creat un spațiu cald, prietenos și, mai ales, sigur – unde dulciurile sunt așa cum ar trebui să fie: curate, naturale și pline de gust.”

                        Apoi, așa cum este și firesc, Alexandra ne-a vorbit despre produsele Brioșa Mov:

                        La Brioșa Mov nu folosim premixuri, conservanți sau compromisuri. Fiecare tort, fiecare prăjitură este realizată artizanal, cu migală, răbdare, pasiune și multă iubire. Ne dorim să readucem gustul copilăriei și gustul de acasă, acele arome simple și autentice care ne-au marcat cele mai frumoase amintiri.

                        Punem mare accent pe calitate, dar și pe estetică – vrem ca fiecare desert să arate ca o operă de artă, dar mai ales să impresioneze prin gust. Credem cu tărie că un desert bun nu trebuie doar să arate bine, ci să spună o poveste, să transmită emoție.

                        Și poate cel mai frumos compliment pe care îl putem primi este zâmbetul unui copil care gustă dintr-o prăjitură făcută de noi. Atunci știm că tot efortul nostru are sens.

                        Mateea Bernevic

                        Și dacă am vorbit de copilărie și gustul ei, trebuie spus că la Brioșa Mov întâlnim și bunătate, și compasiune. Produsele de aici, fiind natural, au termen de valabilitate redus. Iar în cazul în care acestea se apropie de expirare – ce-i drept un lucru rar întâlnit, acestea sunt donate oamenilor care și le-ar fi dorit. Și trebuie să subliniem și o poveste, a cozonacilor de Paște, când cei de la Brioșa Mov au făcut 150 de cozonaci pe care i-au dăruit vecinilor, unor copii din familii defavorizate din Izvoare și la o mănăstire.

                        Așa că, concluzia ce urmează, subliniază perfect starea de la Brioșa Mov.

                         Brioșa Mov este proiectul inimilor noastre. Este despre curaj, prietenie, familie și dorința de a oferi ceva frumos comunității din care facem parte. Visăm ca în fiecare zi să fim mai buni, să inovăm, dar să păstrăm mereu acea esență care ne definește: gustul de acasă. Vă așteptăm cu drag să ne treceți pragul și să descoperiți ce înseamnă cu adevărat o prăjitură făcută din suflet”, a încheiat Alexandra Pascariu.

                         

                         

                        Brioșa Mov, str. Mioriței nr. 10

                        Conturi Brioșa Mov pe facebook, instagram și tik tok

                        Pentru comenzi: 0786 551 330

                        Alte informații pe briosamov.ro

                        ANUNŢ Privind Oferta Publica de Cumpărare a acţiunilor emise de EVERGENT Investments S.A. la preţul de 1,53 LEI /acţiune

                        Decizia A.S.F. nr. 640/10.07.2025

                         

                        APROBAREA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ PUBLICĂ NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A ASF CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE; DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA

                         

                        Numele si sediul societatii vizate:

                        Societatea EVERGENT Investments S.A., denumită în continuare “Emitent“, societate pe acţiuni, cu sediul social în Bacău, Str. Pictor Aman nr. 94C, jud. Bacău, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului cu J1992002400045 şi având codul unic de înregistrare 2816642.

                        Capitalul social al Emitentului este de 89.082.859,20 Ron, reprezentând 890.828.592 acţiuni nominative, dematerializate cu o valoare nominală de 0,10 Ron/acţiune, fiecare acţiune conferind drepturi egale. Obiectul principal de activitate al Emitentului este ”Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii” (cod CAEN rev. 3: 6499).

                         

                         Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

                        Nr. crt.

                        Denumire deţinător

                        Număr deţineri

                        Procent (%)

                        1

                        Actionari PF rezidente

                        372.215.741

                        41.7831

                        2

                        Actionari PF nerezidente

                        3.227.708

                        0.3624

                        3

                        Actionari PJ rezidente

                        406.781.117

                        45.6632

                        4

                        Actionari PJ nerezidente

                        108.604.026

                        12.1913

                         

                        TOTAL

                        890.828.592

                        100

                         

                        Numele si sediul social al Ofertantului:

                        Ofertantul în cadrul Ofertei este EVERGENT Investments S.A., denumită în continuare “Ofertant“, societate pe acţiuni, cu sediul social în Bacău, Str. Pictor Aman nr. 94C, jud. Bacău, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului cu J1992002400045 şi având codul unic de înregistrare 2816642.

                        Capitalul social al societăţii este de 89.082.859,20 Ron, reprezentând 890.828.592 acţiuni nominative, dematerializate cu o valoare nominală de 0,10 Ron/acţiune.

                         

                         

                        Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

                        Nr. crt.

                        Denumire deţinător

                        Număr deţineri

                        Procent (%)

                        1

                        Actionari PF rezidente

                        372.215.741

                        41.7831

                        2

                        Actionari PF nerezidente

                        3.227.708

                        0.3624

                        3

                        Actionari PJ rezidente

                        406.781.117

                        45.6632

                        4

                        Actionari PJ nerezidente

                        108.604.026

                        12.1913

                         

                        TOTAL

                        890.828.592

                        100

                         

                        Numarul de valori mobiliare care fac obiectul Ofertei:

                        Oferta publică de cumpărare are drept obiect achiziţionarea unui pachet de până la 26.724.858 acţiuni emise de EVERGENT Investments S.A., care nu se află în posesia Ofertantului, reprezentând 3% din totalul capitalului social al Emitentului, având drept scop reducerea capitalului social prin anularea actiunilor.

                        Achiziţia de acţiuni de către Ofertant în cadrul Ofertei Publice face parte din programul de răscumpărare aprobat prin Hotărârea nr. 2 a Adunării generale extraordinare a acţionarilor din 29 aprilie 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea IV, nr. 2643 în data de 10.06.2025, depusa la Registrul Comertului si inregistrata in baza incheierii nr. 383028 din 05.05.2025, având drept scop reducerea capitalului social prin anularea acțiunilor.

                        Preţul de Oferta:

                        Preţul ofertei este de 1,53 lei/acţiune. („Preţul de Ofertă”), mai putin comisioanele de tranzactionare si comisioanele aferente platii pretului actiunilor.

                        Preţul de Ofertă a fost stabilit cu respectarea Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare si operațiuni de piață, republicată, cu modificările si completările ulterioare şi a Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare.

                         

                        Intermediar: BT CAPITAL PARTNERS S.A., autorizare CNVM 2330/22.07.2003, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, jud. Cluj, cod fiscal 6838953 va oferi servicii de investiţii financiare privind Oferta Publică de Cumpărare, acţionând ca Intermediar.

                        Numarul de actiuni emise de Societatea vizata care sunt detinute de Ofertant si persoanele pentru care exista prezumtia legala ca actioneaza in mod concertat

                        La data de 18.06.2025, Ofertantul deţine în mod direct un numar de 2.109.072 acţiuni emise de Emitent, reprezentand 0,2367% din capitalul social, iar persoanele pentru care exista prezumtia legala ca actioneaza in mod concertat cu Ofertantul, in raport cu Emitentul, detin un numar de 21.341.736 actiuni (2,3957% din capitalul social). 

                        Documentul de Ofertă: Ofertantul a întocmit un Document de Ofertă disponibil publicului pe perioada de derulare a Ofertei, în mod gratuit, pe suport de hârtie, in timpul orelor normale de lucru, la sediul EVERGENT Investments S.A., din str. Pictor Aman 94C, Bacau, cod postal 600164 si sediul BT CAPITAL PARTNERS („Intermediarul”), societatea de servicii de investiţii financiare care intermediază Oferta. Documentul de ofertă poate fi consultat accesând pagina de internet: www.btcapitalpartners.ro, www.evergent.ro şi website-ul BVB (www.bvb.ro).

                         

                        Perioada de derulare a Ofertei va fi de 10 zile lucrătoare, între data de 16.07.2025 şi 29.07.2025.

                         

                         

                        OFERTANT

                        EVERGENT Investments S.A.

                        Director general

                        Catalin Jianu Dan Iancu 

                        Ofiter conformitate

                        Gabriel Lupascu

                         

                        INTERMEDIAR

                        BT CAPITAL PARTNERS S.A.

                        Director General

                        Daniela Secară

                        DOCUMENT DE OFERTĂ PUBLICĂ DE CUMPĂRARE

                         

                        DOCUMENT DE OFERTĂ PUBLICĂ DE CUMPĂRARE Emitent EVERGENT Investments S.A. la preţul de 1,53 lei (RON)/acţiune în perioada 16.07.2025 – 29.07.2025 Ofertant: EVERGENT Investments S.A.

                        DOCUMENT DE OFERTĂ PUBLICĂ DE CUMPĂRARE 

                        Emitent

                         EVERGENT Investments S.A.

                        la preţul de 1,53 lei (RON)/acţiune

                        în perioada 16.07.2025 – 29.07.2025 

                        Ofertant:

                         EVERGENT Investments S.A.

                         

                         

                        Intermediar:

                        BT CAPITAL PARTNERS S.A.

                         

                        ACEASTĂ OFERTĂ SE ADRESEAZĂ NUMAI ACŢIONARILOR EVERGENT Investments S.A. ÎN CONFORMITATE CU REGLEMENTĂRILE ÎN VIGOARE

                         

                        APROBAT DE AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ („A.S.F.”)

                        PRIN DECIZIA NR. 640 DIN DATA DE 10.07.2025

                         

                        APROBAREA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ PUBLICĂ NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.

                                Oferta publică de cumpărare (denumită în continuare „Oferta Publică” sau „Oferta”) este iniţiată de EVERGENT Investments S.A. o societatea infiinţată şi care funcţionează în conformitate cu legile din România, cu sediul în Bacău, Str. Pictor Aman, nr. 94C, judeţul Bacău, înregistrată în Registrul Comerţul sub nr. J1992002400045, Cod Unic de Înregistrare 2816642, EUID: ROONRC.J1992002400045, înregistrată în Registrul ASF ca administrator de fonduri alternative cu nr. PJR071AFIAA/040002 si ca Fond de investiții alternative destinat investitorilor de retail (FIAIR) cu nr. PJR09FIAIR/040003 (denumită în continuare „Ofertantul”) prin intermediul BT Capital Partners S.A. cu sediul în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, parter, jud. Cluj, înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J12/3156/1994, cod unic de înregistrare 6838953, societate autorizată de A.S.F. prin decizia nr. 2330/22.07.2003 (denumită în continuare „Intermediar”), şi vizează achiziţionarea unui număr de până la 26.724.858 acţiuni, reprezentand 3% din acțiunile emise de EVERGENT Investments S.A., în calitate de emitent al acţiunilor obiect al Ofertei (denumită în continuare „Emitent„), plătite integral şi care nu sunt deţinute de Ofertant, conform prevederilor de mai jos. Acest document de ofertă de cumpărare (denumit în continuare „Document de Ofertă”) a fost aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (denumită în continuare „A.S.F.”) prin decizia nr. 640 din data de 10.07.2025.

                        1. IDENTIFICAREA EMITENTULUI

                        Societatea vizată în cadrul Ofertei Publice este EVERGENT Investments S.A., identificată prin următoarele date:

                        Forma juridică:

                        Societatea pe acţiuni, înregistrată şi funcţionând conform legilor din România

                        Sediul social:

                        Str. Pictor Aman, nr. 94C, judeţul Bacău

                        CUI:

                        2816642

                        Număr de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului:

                        J1992002400045

                        Obiect principal de activitate:

                        Cod CAEN 6499 (rev. 3)– Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii

                        Capital social:

                        89.082.859,20 Ron, împărţit în 890.828.592 acţiuni nominative ordinare, emise în forma dematerializată, fiecare acţiune având o valoare nominală de 0,10 Ron

                        Capitalul social subscris şi vărsat:

                        89.082.859,20 Ron

                        Website

                        www.evergent.ro

                         

                        Capitalul social al EVERGENT Investments S.A., astfel cum este înregistrat la data de prezentare a Documentului de Ofertă în registrul acţionarilor ţinut de Depozitarul Central este de 89.082.859,20 Ron, împărţit într-un număr de 890.828.592 acţiuni, fiecare având o valoare nominală 0,10 Ron (în cele ce urmează referit „Capital Social”).

                         

                        Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

                        Nr. crt.

                        Denumire deţinător

                        Număr deţineri

                        Procent (%)

                        1

                        Actionari PF rezidente

                        372.215.741

                        41.7831

                        2

                        Actionari PF nerezidente

                        3.227.708

                        0.3624

                        3

                        Actionari PJ rezidente

                        406.781.117

                        45.6632

                        4

                        Actionari PJ nerezidente

                        108.604.026

                        12.1913

                         

                        TOTAL

                        890.828.592

                        100

                        Acţiunile emise de Emitent se tranzacţionează pe Piaţa Reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti S.A. (denumită în continuare „B.V.B.”), categoria Premium din data de 1 noiembrie 1999, cu simbolul actual EVER şi cod ISIN ROSIFBACNOR0 (conform www.bvb.ro). Codul LEI (Legal Entity Identifier) al Emitentului este 254900Y1O0025N04US14.

                        Graficul următor prezintă evoluţia preţului acţiunilor EVER exprimat în Ron, în ultimele 12 luni anterioare momentului în care este depusă documentaţia de ofertă la A.S.F. în vederea aprobării

                         

                        Preţul de închidere al unei acţiuni emise de Emitent în ultima zi de tranzacţionare înaintea depunerii prezentului Document de Ofertă la A.S.F. a fost de 1,4250 RON/acţiune, preţ stabilit la data de 11.06.2025.

                         

                         2. IDENTIFICAREA OFERTANTULUI

                         

                        1.1. Informaţii despre Ofertant

                        Ofertantul este EVERGENT Investments S.A., identificată prin următoarele date:

                        Forma juridică:

                        Societatea pe acţiuni, înregistrată şi funcţionând conform legilor din România

                        Sediul social:

                        Str. Pictor Aman, nr. 94C, judeţ Bacău

                        CUI:

                        2816642

                        Număr de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului:

                        J1992002400045

                        Obiect principal de activitate:

                        Cod CAEN 6499 (rev. 3) – Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii

                        Capital social:

                        89.082.859,20 Ron, împărţit în 890.828.592 acţiuni nominative ordinare, emise în forma dematerializată, fiecare acţiune având o valoare nominală de 0,10 Ron

                        Capitalul social subscris şi vărsat:

                        89.082.859,20 Ron

                        Website

                        www.evergent.ro

                        1.2. Prezentarea Ofertantului

                        Ofertantul în cadrul Ofertei este EVERGENT Investments S.A., societate pe acţiuni, cu sediul social în Bacău, Str. Pictor Aman, nr. 94C, județ Bacău, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului cu nr. J1992002400045 şi având codul fiscal: 2816642. EVERGENT Investments S.A. este incadrata, conform reglementărilor aplicabile, ca Fond de investiții alternative destinat investitorilor de retail – FIAIR, cu o politică de investiții diversificată, închis, autoadministrat (Autorizatia ASF nr. 101/25.06.2021) si ca Administrator de fonduri de investitii alternative – AFIA (Autorizația ASF nr. 20/23.01.2018).

                         

                        Obiectul principal de activitate al Ofertantului, conform actului sau constitutiv, este „Alte intermedieri financiare n.c.a. exceptand activitati de asigurari si fonduri de pensii”. Capitalul social al Ofertantului este de 89.082.859,20 Ron, reprezentând 890.828.592 acţiuni nominative, dematerializate cu o valoare nominală de 0,10 Ron/acţiune, conform prevederilor Actului constitutiv autorizat de catre ASF prin Autorizatiile nr. 61 si 62/29.05.2025.

                         

                        In conformitate cu prevederile Actului constitutiv, obiectul de activitate al EVERGENT INVESTMENTS S.A. consta in:

                        a) administrarea portofoliului;

                        b) administrarea riscurilor;

                        c) alte activitati auxiliare si adiacente activitatii de administrare colectiva permise de legislația în vigoare.

                         

                        EVERGENT Investments S.A. se autoadministreaza in sistem unitar.

                         

                        Filozofia investițională a societatii se traduce prin a construi în mod continuu, pentru a valorifica idei și oportunități. Strategia EVERGENT Investments are ca obiectiv generarea de performanță pe termen lung, prin politici de investiții calibrate pe fiecare portofoliu administrat.

                         

                        EVERGENT Investments are definite patru portofolii: Financiar – Bancar, Energie – Industrial, Sell și Private equity. Administrarea acestora se realizeaza pe coordonatele strategiilor multianuale și ale Programelor anuale de activitate, respectiv:

                        Creșterea investitiilor in portofoliul Private equity – in sectoare precum imobiliare, IT, agricultura si domenii adiacente Optimizarea performanței portofoliilor Financiar Bancar și Energie Industrial – prin mentinerea unui echilibru intre lichiditate, venituri recurente si alocarea capitalului pentru noi oportunitati de investitii.

                        Restructurarea si eficientizarea portofoliului Sell prin implementarea unor strategii de vanzare a detinerilor provenite din procesul de privatizare

                         

                        EVERGENT Investments are o strategie de investitii pe termen lung, orientata catre crestere intr-un univers extins al oportunitatilor. Investitiile EVERGENT includ actiuni cotate pe Bursa de Valori Bucuresti, actiuni necotate si alte instrumente financiare.

                         

                        Ca perspectivă de investiții în următorii ani, EVERGENT Investments va continua expunerea în agribusiness și real estate, dar va acorda atentie si domeniilor care interferează cu cele două mari teme de interes global și național: evoluția tehnologică și protejarea mediului înconjurător.

                         

                        Investitiile de tip Private equity contribuie la cresterea randamentului activelor administrate pe termen lung si pot compensa riscul generat de volatilitatea ridicata a cotatiilor titlurilor listate din portofoliu.

                         

                        EVERGENT Investments alocă resursele în urma unui proces de analiză fundamentală care identifică modelele de afaceri reziliente pe termen lung si implementează o strategie personalizată fiecărui proiect în parte. Obiectivul EVERGENT Investments este de a crea companii mai puternice și valoare sustenabilă pe termen lung.

                         

                        Structura acţionariatului la data de 16.06.2025 se prezintă astfel:

                        Nr. crt.

                        Denumire deţinător

                        Număr deţineri

                        Procent (%)

                        1

                        Actionari PF rezidente

                        372.215.741

                        41.7831

                        2

                        Actionari PF nerezidente

                        3.227.708

                        0.3624

                        3

                        Actionari PJ rezidente

                        406.781.117

                        45.6632

                        4

                        Actionari PJ nerezidente

                        108.604.026

                        12.1913

                         

                        TOTAL

                        890.828.592

                        100

                         

                         

                        Acţiunile emise de Ofertant se tranzacţionează pe Piaţa Reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti S.A. (denumită în continuare „B.V.B.”), categoria Premium, din data de 1 noiembrie 1999, cu simbolul EVER incepand cu 29.03.2021, cod ISIN ROSIFBACNOR0 si Bloomberg BBGID – BBG000BMN556 (conform www.bvb.ro).

                         

                        Codul LEI (Legal Entity Identifier) al Emitentului este 254900Y1O0025N04US14

                         

                        Ofertantul face parte din Grupul EVERGENT Investments S.A., cuprinzand urmatoarele 8 filiale:

                         

                         

                         

                        Date de Contact:

                        Denumire societate

                        EVERGENT Investments S.A.

                        Cod fiscal/CUI

                        2816642

                        Cod Registrul Comerţului

                        J1992002400045

                        Adresa

                        Str. Pictor Aman, nr. 94C

                        Localitate

                        Bacău

                        Judeţ

                        Bacău

                        Ţara

                        România

                        Pagina de internet

                        www.evergent.ro

                        E-mail

                        office@evergent.ro

                        Telefon

                        +40234-576.740

                        Fax

                        +40234-570.062

                         

                         

                        3. IDENTIFICAREA PERSOANELOR CARE ACŢIONEAZĂ ÎN MOD CONCERTAT CU OFERTANTUL

                        Ofertantul nu are cunostință de existența unor persoane care să acționeze în mod concertat cu acesta în ceea ce privește Emitentul, dar având în vedere prevederile art. 2 alin. (2), lit c) din Legea nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sunt prezumați că acționează în mod concertat cu Ofertantul, membrii Consiliului de administrație si persoanele cu atributii de conducere, respectiv: dl. Doros Liviu-Claudiu – Președinte, dl. Radu Octavian Claudiu –Vicepresedinte, dl. Ciorcila Horia – membru CA, dna. Catarama Delia Florina – membru CA, dl. McCann Teodor Bogdan – membru CA, dl. Iancu Catalin Jianu Dan- Director general si dna. Dolgos Iulia Georgiana- Director general adjunct

                         

                        4. NUMĂRUL DE ACŢIUNI EMISE DE EMITENT CARE SUNT DEŢINUTE DE OFERTANT

                        La data de 18.06.2025, ofertantul deţine în mod direct un numar de 2.109.072 acţiuni emise de Emitent, reprezentand 0,2367% din capitalul social.

                        La data de 16.06.2025, persoanele pentru care există prezumția legală că acționează în mod concertat cu ofertantul, în ceea ce privește Emitentul, dețin actiuni EVER astfel :

                        Doros Liviu-Claudiu                                                                              4.002.234 acţiuni

                        Catarama Delia Florina 0 acţiuni

                        McCann Teodor Bogdan                                                              0 acţiuni               

                        Ciorcila Horia                                                                              7.661.634 acţiuni

                        Radu Octavian Claudiu                                                                             1.134.745 acţiuni

                        Iancu Catalin Jianu Dan 8.396.090 actiuni

                        Dolgos Iulia Georgiana 147.033 actiuni               

                         

                        5. NUMĂRUL ŞI CLASA VALORILOR MOBILIARE CE FAC OBIECT AL OFERTEI PUBLICE

                        Ofertantul intenţionează să achiziţioneze prin Oferta Publică un număr de până la 26.724.858 acţiuni emise de Emitent şi plătite integral şi care nu se află în proprietatea Ofertantului reprezentând 3% din capitalul social a Emitentului („Acţiunile Ofertei”). Drept urmare, Oferta Publică se adresează tuturor persoanelor fizice şi juridice care deţin pe Perioada Ofertei, acţiuni emise de Emitent, altele decât Ofertantul („Acţionarii”), inclusiv acționarilor pentru care exista prezumtia legala ca actioneaza în mod concertat cu societatea (potrivit ultimei declarații).

                         

                        Achiziţia de către Ofertant în cadrul Ofertei Publice a Acţiunilor Ofertei a fost aprobată prin Hotărârea nr. 2 a Adunării generale extraordinare a acţionarilor din 29 aprilie 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea IV, nr. 2643 în data de 10.06.2025 având drept scop reducerea capitalului social prin anularea acțiunilor. Hotararea este inregistrata in Registrul Comertului prin incheierea nr. 383028 din 05.05.2025..

                         

                        6. PREŢUL OFERIT PE ACŢIUNE ÎN CADRUL OFERTEI PUBLICE ŞI MODALITATEA DE DETERMINARE A ACESTUIA

                        Preţul pe acţiune oferit de către Ofertant în cadrul Ofertei Publice este de 1,53 (Ron)/acţiune (denumit în continuare „Preţul de Ofertă”).

                        Acţionarii care vor accepta Oferta în mod valabil, în conformitate cu termenii din acest Document de Ofertă, vor primi Preţul de Ofertă pentru o acţiune, cu reţinerea comisioanelor de tranzacţionare şi de plată. Anumite costuri vor fi prevăzute în detaliu în Formularul de Subscriere, Acţionarii care doresc să participe în cadrul Ofertei Publice trebuie să verifice valoarea totală a costurilor cu intermediarii lor.

                        Modalitatea de determinare a Preţului Ofertei

                        Preţul de Ofertă a fost stabilit cu respectarea Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piaţa, republicata, cu modificările și completările ulterioare şi a Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piata („Regulamentul nr. 5/2018”). Conform prevederilor art. 58, alin. 1 din Regulamentul nr. 5/2018, preţul în cadrul unei oferte publice de cumpărare trebuie să fie cel puţin egal cu cel mai mare preţ dintre:

                        a) Cel mai mare preţ plătit de Ofertant sau de persoanele pentru care exista prezumtia legala ca acţionează în mod concertat, în perioada de 12 luni anterioară datei de depunere la A.S.F. a documentaţiei de Ofertă (11.06.2024 – 11.06.2025) – 1,5200 Ron/actiune, pret platit de Ofertant in cadrul Programului de rascumparare actiuni nr. 11 derulat in perioada 02.12.2024-13.12.2024.

                        b) Preţul mediu ponderat de tranzacţionare, aferent ultimelor 12 luni anterioare datei de depunere la A.S.F. a documentaţiei de Ofertă (11.06.2024 – 11.06.2025). Conform datelor BVB, acest preţ este de 1,4399 Ron/acţiune.

                        Având în vedere cele de mai sus, Preţul de Ofertă este de 1,53 Ron/acţiune.

                         

                        Valoarea Ofertei Publice

                        Valoarea totală a Ofertei Publice (denumită în continuare „Valoarea Ofertei”) va fi egală cu numărul Acţiunilor Ofertei achiziţionate de Ofertant în Ofertă înmulţit cu Preţul de Ofertă. Valoarea maximă a ofertei este de 40.889.032,74 lei (RON).

                        Conform reglementărilor în vigoare, Preţul de ofertă poate fi majorat de Ofertant pe durata Ofertei Publice, cu respectarea procedurii descrise în Secţiunea „Modificarea Ofertei Publice” din prezentul Document de Ofertă. În această situaţie, Acţionarii care au acceptat Oferta Publică prin semnarea şi depunerea Formularelor de Subscriere înainte de modificarea Preţului de Ofertă vor primi preţul majorat.

                         

                        7. PERIOADA DE DERULARE A OFERTEI PUBLICE

                        Prezenta Ofertă Publică este valabilă pe o perioadă de 10 zile lucrătoare şi va fi iniţiată în cea de a 4-a (a patra) zi lucrătoare de la data la care anunţul de ofertă a fost publicat într-un cotidian de circulaţie naţională si unul local în formă tipărită sau online și pe website-urile www.bvb.ro, www.evergent.ro, www.btcapitalpartners.ro.

                        Perioada Ofertei este cuprinsă între 16.07.2025 şi 29.07.2025 (denumită în continuare „Perioada Ofertei”). Perioada de valabilitate a Ofertei Publice poate fi extinsă de Ofertant, cu respectarea procedurii descrise în Secţiunea „Modificarea Ofertei Publice” din prezentul Document de Ofertă.

                        Pe întreaga ei durată, Oferta Publică este irevocabilă. La expirarea Perioadei de Ofertă, Oferta Publică devine caducă.

                         

                        8. MODIFICAREA OFERTEI PUBLICE

                        În conformitate cu prevederile Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piaţa, republicată, cu modificările și completările ulterioare şi ale Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018, cu modificările și completările ulterioare, apariţia pe parcursul Perioadei Ofertei a oricărui nou eveniment sau modificarea informaţiilor iniţiale prezentate în cadrul Documentului de Ofertă, de natură a afecta decizia investiţională, obligă Ofertantul să modifice prezentul Document de Ofertă, prin întocmirea şi publicarea unui amendament.

                        În cadrul Perioadei de Ofertă, Ofertantul poate modifica termenii şi condiţiile Ofertei, cu respectarea următoarele condiţii:

                        a) Obţinerea aprobării ASF de modificare a Documentului de Ofertă;

                        b) Modificarea termenilor Ofertei nu va conduce la condiţii mai puţin avantajoase pentru cei cărora le este adresată;

                        c) Modificarea să facă obiectul unui anunţ care să fie adus la cunoştinţa investitorilor în aceleaşi condiţii ca şi Documentul de Ofertă.

                        Orice cerere de modificare a Documentului de Ofertă va fi depusa la ASF spre aprobare cu cel puţin 3 (trei) zile lucrătoare anterioare ultimei zile de derulare a Ofertei Publice.

                        Orice modificare adusă Ofertei Publice este valabilă şi poate fi implementată numai dacă este aprobată de ASF şi publicata conform legislaţiei aplicabile. ASF poate aproba modificările conform prevederilor în vigoare privind oferta publică de cumpărare de valori mobiliare sau poate refuza aprobarea lor. În cazul în care se aprobă modificările referitoare la preţ sau orice alte elemente din Documentul de Ofertă, cu excepţia celor privind data de închidere a Ofertei, ASF are dreptul să prelungească Perioada Ofertei, astfel încât să existe cel puţin 2 (două) zile lucrătoare între data publicării anunţului de modificare şi data închiderii Ofertei. Modificarea va fi făcută cunoscută investitorilor şi valabilă începând cu data publicării sale prin mijloacele prin care a fost făcut public Documentul de Ofertă, precum și Anunțul de ofertă.

                        În cazul în care amendamentul la Documentul de Ofertă constă în majorarea Preţului Ofertei, toţi subscriitorii în ofertă, inclusiv cei care au subscris deja înainte de modificarea Preţului Ofertei, vor primi preţul majorat.

                        9. MODALITATEA ŞI LOCURILE DE SUBSCRIERE SI REVOCARE, PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL

                        Oferta Publică se va desfăşura cu folosirea exclusivă a sistemelor de tranzacţionare administrate de Bursa de Valori Bucureşti.

                        Subscrierea de către acţionari în cadrul ofertei se poate realiza pe întreaga perioadă de desfăşurare a ofertei, în zilele lucrătoare între orele 0900 – 1700, cu excepţia datei de închidere a ofertei, când programul va fi 0900 – 1300.

                        Documentul de Ofertă va fi disponibil, în mod gratuit:

                        a) La sediul central al BT Capital Partners S.A., situat în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, parter, jud. Cluj, tel. 0264-430.564 sau al agenţiilor/sucursalei BT Capital Partners S.A. autorizate de A.S.F./C.N.V.M. şi la sediul Ofertantului, respectiv în Bacău, Str. Pictor Aman, nr. 94C, jud. Bacău, tel: +40234-576.740, începând cu data publicării Anunţului de Ofertă, şi

                        b) În format electronic, pe pagina de internet a Bursei de Valori Bucureşti (www.bvb.ro), Intermediarului Ofertei (www.btcapitalpartners.ro), cât şi a Ofertantului (www.evergent.ro).

                        Acţionarii pot accepta Oferta prin completarea şi semnarea, înainte de expirarea Perioadei Ofertei, a 2 (două) exemplare ale formularului de subscriere (denumit în continuare „Formular de Subscriere”), în formatul ce va fi făcut disponibil Acţionarilor interesaţi la Intermediarul Ofertei sau la intermediarii autorizaţi de A.S.F. care a semnat şi a transmis Intermediarului Ofertei angajamentul irevocabil privind respectarea condiţiilor de derulare a Ofertei şi a primit din partea B.V.B. accesul în segmentul de piaţă dedicat Ofertei Publice, şi prin predarea tuturor documentelor necesare în conformitate cu Documentul de Ofertă, astfel:

                        Fie la sediul central al BT Capital Partners, din Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, parter, tel: 0264 – 430.564 şi celelalte agenţii BT Capital Partners S.A. autorizate de A.S.F./C.N.V.M., program de lucru de Luni până Vineri între orele 09:00 – 17:00 (Ora Europei de Est – GMT +2)/ în timpul programului normal de lucru de luni pană vineri, pe parcursul Perioadei de Ofertă;

                        Fie la sediul oricărui alt intermediar autorizat de către A.S.F., care a semnat şi a transmis Intermediarului Ofertei angajamentul irevocabil privind respectarea condiţiilor de derulare a Ofertei şi a primit din partea B.V.B. accesul în segmentul de piaţă dedicat Ofertei Publice, program de lucru de Luni până Vineri între orele 09:00 – 17:00 (Ora Europei de Est – GMT +2) / în timpul programului normal de lucru de luni până vineri, al intermediarilor respectivi pe parcursul Perioadei de Ofertă.

                        În ultima zi a Perioadei de Ofertă, programul de primire a Formularelor de Subscriere va fi între orele 09:00 – 13:00 (Ora Europei de Est – GMT +2).

                        Semnarea Formularului de Subscriere în conformitate cu Documentul de Ofertă reprezintă acceptarea necondiţionată a termenilor şi condiţiilor de derulare a Ofertei Publice şi ale Documentului de Ofertă în întregime, Acţionarul respectiv confirmând că a primit, a citit, acceptat şi convenit asupra termenilor şi condiţiilor din acest Document de Ofertă şi că a subscris în acord cu acestea. După expirarea Perioadei de Ofertă, subscrierile vor râmâne irevocabile până la finalizarea operaţiunilor prezentate în acest Document de Ofertă.

                        Dacă Acţionarul are încheiat un contract valid de intermediere financiară cu unul dintre intermediarii autorizaţi de către A.S.F. care va prelua ordinul de vânzare în conformitate cu prevederile prezentului Document de Ofertă, ordinul va fi transmis precum un ordin standard de tranzacţionare în conformitate cu contractul de intermediere al intermediarului respectiv.

                        Dacă Acţionarul nu are încheiat un contract valid de intermediere financiară cu un intermediar autorizat de către A.S.F. care va prelua ordinul de vânzare în conformitate cu prevederile prezentului Document de Ofertă, atunci, Formularului de Subscriere i se vor anexa dovada detinerii actiunilor, dovada contului bancar, precum si:

                        Persoane fizice rezidente care subscriu în nume propriu:

                         

                        Carte/buletin de identitate (în original și copie).

                        Persoane fizice rezidente care subscriu în numele altor persoane fizice:

                         

                        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a reprezentantului și carte/buletin de identitate (copie) a persoanei reprezentate; și

                        Procură în formă autentică (copie și original).

                        Persoane fizice rezidente incapabile (fără  discernământ) sau aflate sub tutelă:

                         

                        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei fizice rezidente care subscrie pentru persoana reprezentată și carte/buletin de identitate (în copie) a persoanei incapabile;

                        Pașaport (în original și copie) și/sau permis de ședere (în original și copie) al persoanei fizice care subscrie pentru persoana incapabilă – doar în cazul cetățenilor străini; și

                        Documentul care stabilește tutela/curatela

                        Persoane juridice rezidente care subscriu în nume propriu:

                         

                        Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerțului (copie);

                        Act constitutiv actualizat (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice);

                        Certificat constatator privind situația actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerțului (emis cu cel mult 7 zile  înainte de data subscrierii);

                        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019;

                        În cazul în care se fac subscrieri printr-o persoană alta decât reprezentatul legal al persoanei juridice rezidente, procura/mandatul semnat de către reprezentantul legal /reprezentanții legali al persoanei juridice rezidente care împuternicește respectiva persoană să subscrie Acțiuni Oferite în numele persoanei juridice rezidente (în original și în copie);

                        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei care subscrie în numele persoanei juridice; și

                        Documentul care certifică codul LEI (copie).

                        Persoane fizice nerezidente care subscriu în nume propriu:

                         

                        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport sau carte de identitate eliberată de un Stat Membru din UE/SEE (în original și copie).

                        Codul de identificare a investitorului conform art. 6 si Anexei 1 la CDR (UE) 2017/590.

                        Persoane fizice nerezidente care subscriu prin reprezentanți autorizați rezidenți:

                         

                        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport sau cartea de identitate eliberată de un Stat Membru UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate;

                        Codul de identificare a investitorului conform art. 6 si Anexei 1 la CDR (UE) 2017/590.

                        Carte/buletin de identitate a reprezentantului autorizat (în original și copie); și

                        Procură în forma autentică (și, după caz, cu apostilă) care stipulează că reprezentantul este autorizat să acționeze în numele persoanei fizice nerezidente (în original și copie).

                        Persoane juridice nerezidente care subscriu în nume propriu:

                         

                        Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerțului sau de orice instituție echivalentă, dacă acesta există (copie);

                        Act constitutiv actualizat al persoanei juridice nerezidente (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente);

                        Certificat constatator privind situația actuală sau documente echivalente, eliberate de Registrul Comerțului sau de o instituție echivalentă, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menționează reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente respective (emis cu cel mult 30 zile înainte de data subscrierii);

                        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019 sau din registrele similare din alte jurisdictii;În cazul în care subscrierile se fac printr-o altă persoană decât reprezentantul legal/reprezentanții legali al (ai) persoanei juridice nerezidente, procură/mandat semnat de reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectivă să subscrie Acțiunile Oferite pe seama persoanei juridice nerezidente (în original și copie);

                        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport, carte de identitate (pentru cetățeni ai UE/SEE) (original și copie) a persoanei care subscrie în calitate de reprezentant legal/reprezentanți legali sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente; și

                        Documentul care certifică codul LEI (copie).

                        Persoane juridice nerezidente care subscriu printr-o persoană juridică rezidentă

                         

                        Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerțului sau de orice instituție echivalentă, dacă există (copie);

                        Act constitutiv actualizat al persoanei juridice nerezidente (copie conformă cu originalul certificată de reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente);

                        Certificat constatator privind situația actuală sau documente echivalente, emise de Registrul Comerțului sau de o instituție echivalentă, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menționează reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice nerezidente respective (emis cu cel mult 30 zile înainte de data subscrierii).

                        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019 sau din registrele similare din alte jurisdictii;

                        Certificat de înregistrare al reprezentantului persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerțului (copie);

                        Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal/reprezentanții legali ai persoanei juridice);

                        Certificat constatator privind situația actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerțului (emis cu cel mult 7 zile înainte de data subscrierii);

                        Carte/buletin de identitate a reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente (în original și copie); 

                        Procura semnată de reprezentantul legal/reprezentanții legali al/ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuternicește persoana juridică rezidentă să subscrie în cadrul Ofertei (în original și copie); și

                        Documentul care certifică codul LEI pentru cele două persoane juridice (copie).

                        Persoane fizice rezidente / nerezidente reprezentate de o societate de administrare a investițiilor în baza unui contract de administrare de portofoliu

                         

                        Carte/buletin de identitate (copie), în cazul persoanelor fizice rezidente;

                        Pașaport și dovada domiciliului dacă acesta nu apare în pașaport sau carte de identitate pentru cetățeni ai UE/ SEE (copie), în cazul persoanelor fizice nerezidente;

                        Codul de identificare a investitorului conform art. 6 si Anexei 1 la CDR (UE) 2017/590, in cazul persoanelor fizice nerezidente;

                        Mandat de reprezentare (original și copie); și

                        Documentul care certifică codul LEI pentru societatea de administrare a investițiilor (copie).

                        Documente pentru societatea de administrare de investitii.

                         

                        Documente pentru societatea de administrare de investiții

                         

                        Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerțului (copie);

                        Act constitutiv actualizat (copie conformă cu originalul  certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice);

                        Certificat constatator privind situația actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerțului (emis cu nu mai mult de 7 zile – pentru persoana juridică rezidentă și 30 de zile – pentru societatea de administrare de investiții rezidentă înainte de data subscrierii);

                        Dovada inregistrarii beneficiarului real sau informatii din Registrele centrale prevazute la art. 19 alin. 5 din Legea nr. 129/2019 sau din registrele similare din alte jurisdictii;;

                        Autorizația de la autoritatea de supraveghere competentă pentru societăți de administrare de investiții (copie);

                        În cazul în care subscrierile sunt făcute printr-o persoană alta decât reprezentanții legali ai persoanei juridice, procura/mandatul semnat de reprezentantul legal/reprezentanții legali ai societății de administrare a investițiilor împuternicind respectiva persoană să subscrie Acțiuni Oferite în numele societății de administrare de investiții (în original și copie); și

                        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei care subscrie în numele persoanei juridice; și

                        Documentul care certifică codul LEI pentru societatea de administrare a investițiilor (copie).

                        Entități administrate de alte persoane juridice rezidente sau nerezidente (spre exemplu, fonduri de investiții, fonduri de pensii)

                         

                        Documentele menționate mai jos se vor prezenta pentru persoana juridică care administrează respectiva entitate și vor fi însoțite de actul prin care respectiva entitate a fost autorizată de autoritatea de supraveghere competentă:

                        Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerțului (copie);

                        Act constitutiv actualizat (copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice);

                        Certificat constatator, în original, privind situația actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerțului (emis cu nu mai mult de 7 zile – pentru societatea de administrare de investiții rezidentă și 30 de zile – pentru societatea de administrare de investiții nerezidentă, înainte de data subscrierii);

                         În cazul în care subscrierile sunt făcute printr-o persoană alta decât reprezentanții legali ai societății de administrare de investiții, procura/mandatul semnat de reprezentanții legali ai societății împuternicind respectiva persoană să subscrie Acțiuni Oferite în numele societății administrate (în original și copie);

                        Carte/buletin de identitate (în original și copie) a persoanei care subscrie în numele persoanei juridice; și

                        Pentru entitatea administrată:

                        Autorizația de la autoritatea de supraveghere competentă să înființeze și să supravegheze entitățile administrate (copie);

                        Prospectul de emisiune al entității administrate – fond (copie); și

                        Documentul care certifică codul LEI pentru societatea de administrare a investițiilor și pentru entitatea administrată (copie).

                         

                        De asemenea intermediarii pot solicita orice alte documente în scopul respectării reglementărilor în ceea ce priveşte cunoaşterea clientelei, în conformitate cu prevederile aplicabile şi cu normele şi prevederile interne referitoare la cunoaşterea clientelei.

                        Documentele redactate în orice altă limbă decât română, puse la dispoziţie de un Acţionar persoană juridică sau o entitate fără personalitate juridică vor fi însoţite de traduceri legalizate în limba română.

                        În cazul în care (i) Acţiunile Ofertei sunt restricţionate în orice mod de la transferul în registrul ţinut de Depozitarul Central S.A. („Depozitarul Central”), sau (ii) Formularul de Subscriere conţine erori de fapt sau de drept sau (iii) Acţiunile Ofertei sunt afectate de opţiuni sau alte drepturi în favoarea unei părţi terţe sau (iv) Acţiunile Ofertei nu sunt deţinute în cont de către Acţionarul care a completat şi semnat Formularul de Subscriere, respectivele Formulare de Subscriere vor fi considerate nule şi nu vor fi validate de intermediarii respectivi.

                        Intermediarul Ofertei şi intermediarii al căror acces în Oferta Publică este autorizat de către Intermediarul Ofertei vor verifica validatitatea Formularelor de Subscriere şi a documentaţiei aferente şi le vor valida în conformitate cu termenii şi condiţiile Documentului de Ofertă înainte de introducerea ordinelor de vânzare în sistemul de tranzacţionare al BVB.

                        Un exemplar al Formularului de Subscriere completat şi semnat de către Acţionarul vânzător şi validat de intermediarul relevant va fi eliberat acestuia, iar cel de-al doilea exemplar va rămâne la sediul intermediarului autorizat de ASF.

                        Intermediarul Ofertei şi intermediarii al căror acces în Oferta Publică este autorizat de către Intermediarul Ofertei, trebuie să îi informeze pe Acţionari cu privire la condiţiile de derulare a Ofertei Publice şi sunt exclusiv responsabili pentru derularea Ofertei Publice şi respectarea acestui Document de Ofertă şi a reglementărilor A.S.F., inclusiv dar fără a se limita la realizarea decontării tranzacţiilor efectuate conform ordinelor colectate, validate şi înregistrate în sistemul BVB în legătură cu Oferta şi plăţile corespunzătoare către beneficiari.

                        Acţionarii care au subscris in cadrul Ofertei se pot retrage prin completarea şi semnarea, înainte de expirarea Perioadei Ofertei, a 2 (două) exemplare ale formularului de revocare a subscrierii (denumit în continuare „Formular de Revocare”), în formatul ce va fi făcut disponibil Acţionarilor interesaţi la Intermediarul Ofertei sau la intermediarii autorizaţi de A.S.F. care a semnat şi a transmis Intermediarului Ofertei angajamentul irevocabil privind respectarea condiţiilor de derulare a Ofertei şi a primit din partea B.V.B. accesul în segmentul de piaţă dedicat Ofertei Publice, respectând programul de lucru.

                        10. MODALITATEA DE ALOCARE A ACŢIUNILOR

                        Ofertantul intenţionează să achiziţioneze prin aceasta Oferta publică un număr de până la 26.724.858 acţiuni reprezentând 3% din capitalul social, plătite integral, emise de Emitent, care nu se află în proprietatea Ofertantului.

                        În cazul în care numărul total de acţiuni subscrise de către Acţionarii care au acceptat condiţiile Ofertei Publice în conformitate cu prevederile acestui Document de Ofertă depăşeşte numărul Acţiunilor Ofertei, atunci alocarea se va face pro-rata. Pentru evitarea oricărui dubiu în acest caz, un Acţionar care a acceptat Oferta Publică va vinde un număr de acţiuni egal cu numărul de acţiuni subscrise în Formularul de Subscriere care a fost validat de Intermediarul prin care a subscris, multiplicat cu raportul dintre numărul total al Acţiunilor Oferite şi numărul total de acţiuni subscrise în Ofertă de către Acţionari conform Formularelor de Subscriere validate. Orice fracţiuni de acţiuni ce rezultă dintr-o astfel de alocare pro-rata vor fi rotunjite în jos până la cel mai apropiat număr întreg de acţiuni. Pentru evitarea oricarui dubiu, în acest caz, un Acţionar care subscrie în Ofertă Publică va vinde un număr de acţiuni egal cu numărul de acţiuni subscrise în Formularul de Subscriere care a fost validat de intermediarul prin care a subscris, multiplicat cu raportul dintre numărul total al Acţiunilor Ofertei şi numărul total al acţiunilor pentru care au fost completate Formulare de Subscriere validate.

                        Indicele de alocare va fi făcut public în ultima zi din cadrul Perioadei de Ofertă, prin sistemul electronic al Bursei de Valori Bucureşti.

                        In vederea alocarii oricaror actiuni ramase rezultate din rotunjirea la intregul inferior in cadrul procesului de alocare pro-rata, actionarii subscritori vor fi ordonati in ordine descrescatoare pe baza numarului de actiuni subscrise de fiecare dintre acestia, iar daca unul sau mai multi actionari au subscris exact acelasi numar de actiuni, acestia vor fi ordonati in ordinea crescatoare pe baza orei de inregistrare in sistemul electronic al Bursei de Valori Bucuresti a ordinului de vanzare aferent subscrierii respective. Actiunile nealocate rezultate vor fi alocate cate una per subscriere (dar fara ca in acest fel, numarul de actiuni alocate in total unei subscrieri sa depaseasca numarul de actiuni subscrise initial prin subscrierea respectivă), incepând cu cea mai mare alocare, pana la epuizarea lor.

                        11. MODALITATEA DE PLATĂ A ACŢIUNILOR

                        Contravaloarea Acţiunilor Ofertei va fi plătită, în conformitate cu termenii Documentului de Ofertă de către fiecare intermediar autorizat de ASF participant la Oferta Publică, direct Acţionarilor care au subscris prin respectivul intermediar în termen de maxim 3 (trei) zile lucrătoare de la data decontarii tranzacţiilor aferente Ofertei Publice. Nu se vor face niciun fel de plăţi până la terminarea Perioadei Ofertei.

                        În înţelesul acestui Document de Ofertă, tranzacţiile aferente Ofertei Publice vor avea loc cel târziu în ziua lucrătoare imediat următoare datei închiderii Ofertei Publice, prin înregistrarea automată în sistemul electronic al BVB a 2 (două) tipuri de ordine: un set de ordine de vânzare în contul vânzătorului/vânzătorilor care au subscris în cadrul Ofertei Publice şi un ordin de cumpărare în contul Ofertantului.

                        Ofertantul nu va fi responsabil pentru impozitul pe câştigul de capital, comisionul de tranzacţionare şi taxele aferente plăţii preţului acţiunilor sau alte taxe şi comisioane plătibile de Acţionarii care decid să subscrie în cadrul Ofertei Publice. Fiecare Acţionar va primi plata pentru acţiunile vândute fie prin mandat poştal cu confirmare de primire, fie prin transfer bancar în contul indicat de Acţionar în Formularul de Subscriere, costurile aferente urmând a fi suportate de către Acţionarii care au acceptat Oferta Publică.

                        12. SURSA ŞI MĂRIMEA FONDURILOR OFERTANTULUI PRIVIND PLATA ACŢIUNILOR

                        Ofertantul va utiliza sursele prevăzute de lege pentru plata acţiunilor dobândite în cadrul Ofertei Publice de Cumpărare, respectiv din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale societății, înscrise în ultima situație financiară anuală aprobată, cu excepția rezervelor legale inregistrate in situatiile financiare 2024.

                        Ofertantul a depus în contul său deschis la Intermediar garanţia de 30% din valoarea Ofertei, solicitată potrivit Regulamentului nr. 5/2018.

                        13. PLANURILE OFERTANTULUI

                        Această Ofertă Publică de Cumpărare face parte din programul de răscumpărare aprobat prin Hotărârea nr 2 a Adunării generale extraordinare a acţionarilor Ofertantului din 29 aprilie 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea IV, nr. 2643 în data de 10.06.2025 si depusa la Registrul Comertului si inregistrata in baza incheierii nr. 383028 din 05.05.2025, având drept scop reducerea capitalului social prin anularea acțiunilor.

                        14. INTERMEDIARUL OFERTEI

                        BT CAPITAL PARTNERS S.A., autorizare CNVM 2330/22.07.2003, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, jud. Cluj, cod fiscal 6838953 va oferi servicii de investiţii financiare privind Oferta Publică de Cumpărare, acţionând în calitate de Intermediar.

                        15. ALTE INFORMAŢII CONSIDERATE RELEVANTE DE CĂTRE OFERTANT

                        Ofertantul şi Intermediarul declară pe proprie răspundere, că, după cunoştintele lor, informaţiile prezentate în Documentul de Oferta sunt conforme cu realitatea şi nu a fost facută nicio omisiune de natură să afecteze în mod semnificativ conţinutul Documentului de Ofertă.

                        Responsabilitatea privind întocmirea Documentului de Ofertă şi conformitatea cu prevederile legale privind corectitudinea, acuratetea şi exactitatea informaţiilor din Documentul de Ofertă şi Anunţul de Ofertă, după caz, revine, în mod solidar, Ofertantului şi Intermediarului. Iniţierea şi derularea prezentei Oferte Publice vor fi realizate conform Legii Pieţei de Capital şi regulamentelor adoptate de A.S.F./C.N.V.M. în aplicarea acesteia.

                        Raporturile juridice dintre Ofertant şi Acţionarii care au subscris în cadrul Ofertei Publice vor fi guvernate de legea română. Orice conflict născut din sau în legatură cu aceste raporturi va fi soluţionat de instanţele române competente, conform normelor de competenta prevăzute de legea română.

                         

                        OFERTANT

                        EVERGENT Investments S.A.

                        Director general

                        Catalin Jianu Dan Iancu

                         

                         

                        Ofiter conformitate

                        Gabriel Lupascu 

                         

                        INTERMEDIAR

                        BT CAPITAL PARTNERS S.A.

                        Director General

                        Daniela Secară