miercuri, 17 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 2289

Cum se va sărbători Ziua Națională

    În perioada 29.11-01.12, cu prilejul ,,Zilei Naționale a României” – 01 Decembrie 2018 și aniversării Centenarului Marii Uniri, Garnizoana Bacău organizează o serie de activități, care încep în data de 29 noiembrie, cu un ceremonial militar și religios, cu depunere de coroane și jerbe de flori la monumentul din Parcul Deda din municipiul Moinești, împreună cu Unitatea Administrativ Teritorială Moinești.

    În data de 1 decembrie, Garnizoana Bacău împreună cu Unitatea Administrativ Teritorială Bacău organizează ceremonial militar și religios.

    Astfel, începând cu ora 9.00, este programat un ceremonial cu depunere de coroane și jerbe de flori la Monumentul Eroilor și Întregirii Neamului din Cimitirul Eroilor ,,Poligon de Tragere” din str. Constanței, municipiul Bacău.

    Tot pe 1 Decembrie, de la ora 11.00, va avea loc ceremonialul urmat de defilarea personalului și a tehnicii din înzestrarea Sistemului Național de Apărare, în Piața Tricolorului, din municipiul Bacău.

    Ziua de 1 Decembrie 2018 va fi încheiată cu un ceremonial militar și religios, cu depunere de coroane și jerbe de flori la Monumentul „Făuritorilor României Mari” din comuna Dofteana, care va începe la ora 14.30, ceremonial care se va realiza cu sprijinul Unității Administrativ Teritoriale Dofteana, județul Bacău.

    Haiducia fiscală

      Despre hăituiala contribuabilului de către organele fiscale s-a mai scris, dar mai spectaculoase au părut abuzurile acompaniate de zăngănit de cătuşe iar contribuabilii îngropaţi ca urmare a tratamentului fiscal abuziv au trecut neobservaţi. Deşi, în zona fiscalităţii, fenomenul abuzului instituţionalizat este la fel de prezent şi produce distrugeri la fel de mari, poate mai mari.

      Ultimul raport MCV, ce priveşte România, mi-a amintit de un alt abuz „european” faţă de care comentariile sunt de prisos. E vorba de o sesizare făcută de o autoritate, Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), inexistent de drept (pare un paradox, dar aşa e). Sesizare a fost preluată fără discernământ de autorităţile româneşti şi astfel a fost îngropată o afacere şi un mare contributor la buget.

      Peste 500 de locuri de muncă pierdute în judeţul Galaţi şi o investiţie de opt milioane de euro prin fonduri SAPARD aruncaţi pe apa Sâmbetei. Cam aşa s-ar rezuma pe scurt falimentul Galco, una dintre cele mai importante firme de pe teritoriul judeţului Galaţi. 

      Dar înainte de faliment a avut loc o procedură…. APDRP a întocmit un „proces-verbal de constatare”. În acest document se arata că OLAF constatase, pe baza unui raport, care fusese întocmit de autorităţile germane în urma unei anchete desfăşurate la cererea OLAF, că Galco săvârşise anumite nereguli în scopul de a obţine finanţarea din partea Uniunii.

      OLAF a recomandat autorităţilor române să recupereze această finanţare, în valoare de 1.958.590 de euro, majorată cu suma de 39.171,8 euro, cu titlu de dobânzi de întârziere.

      După ce APDRP s-a conformat recomandării şi a transmis titlul său executoriu către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, aceasta a procedat la o poprire asupra tuturor conturilor societăţii Galco în limita sumei de 7.182.156,17 RON și a respins contestaţia societăţii (deşi aşa-zisa fraudă era de 30.000 euro, fraudă dovedită ca fiind inexistentă ulterior).

      După 3 ani de luptă în instanţele româneşti în cele din urmă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (România) a admis recursul introdus de Galco împotriva hotărârii Curţii de Apel Galaţi (care respinsese anterior contestaţia) şi a anulat actele adoptate de APDRP.

      Această decizie a fost însă tardivă. Societatea intrase în faliment, bunurile fiind distruse, furate etc. Administratorul şi acţionarul societăţii, domnul Gheorghe Caruz, a iniţiat la Curtea Europeană de Justiţie o acţiune în daune interese prin care solicita instanţei obligarea OLAF la plata, în favoarea sa, a sumei de 258.509.577,92 RON cu titlu de daune interese.

      Dar aici, surpriză. Înalta instanţă precizează că „…… OLAF a fost desemnat de către reclamant drept pârât. Or, OLAF, instituit prin Decizia 1999/352/CE, ………este un serviciu intern al Comisiei Europene, a cărui independenţă este pur funcţională şi limitată la activităţile sale de anchetă. În acest sens şi în lipsa unei dispoziţii contrare, OLAF nu are personalitate juridică, iar reprezentarea sa în justiţie este asigurată de Comisie. Prin urmare, trebuie să se considere că o acţiune în despăgubire introdusă împotriva OLAF este îndreptată numai împotriva Comisiei…”

      Or, cum să te îndrepţi împotriva stăpânului…..? În cele din urmă, înalta instanţă apreciază că este inadmisibilă cererea acţionarului întrucât „…. Trebuie să se constate, în speţă, că reclamantul solicită repararea prejudiciului care ar fi fost cauzat unei societăţi al cărei acţionar este, iar nu a unui prejudiciu, direct sau indirect, pe care l-ar fi suferit personal… reclamantul nu a demonstrat existenţa unui astfel de interes de a exercita acţiunea.”

      Cu alte cuvinte instanţa a constatat că acţionarul, cu banii investiţi în firma prăduită, nu are nici măcar indirect un interes de recuperare a prejudiciului. Cum ar spune Caragiale, „fără bani şi cu onoarea nereperată”. Problema exercitării abuzive a dreptului la cele mai înalte instanţe prin interpretarea mecanică şi formală a legii în favoarea/interesul autorităţii a devenit vizibil toxică.

      Impozit pe ce nu ai

      „Vasilie Voda, după ce au luat domnia de la Țarigrad, s-au rugat viziriului să lasă ţara de bir trii ani și alţi trii ani să de birul ţării o dată. Și au scos atunce pre ţară fumărit, câte un leu de casă”.

      De atunci, birurile ni le-a tot pus Țarigradul, astăzi am ajuns sa ni le punem singuri. De-a lungul vremii, românii au plătit multe biruri pe ceea ce aveau, inclusiv pe fumul de la coş.

      Acum invenţie absolută, am ajuns să plătim impozit pe ce nu avem. Cam aşa ar suna în traducere profană o decizie recentă a Curţii Constituţională (nr. 293/2018 publicată în: Monitorul Oficial nr. 938 din 7 noiembrie).

      În speţă, un contribuabil a contestat la CCR constituţionalitatea prevederilor de la art. 461 alin. (7) teza a doua şi art. 471 alin. (4) teza a doua din Codul fiscal care se referă la desfiinţarea unei clădiri, respectiv la radierea din circulaţie a unui autovehicul, cazuri în care bunul supus impozitării nu mai există fizic, fiind fie desfiinţat (prin demolarea sau distrugerea clădirii), fie scos definitiv din circulaţie.

      Conform reglementărilor contestate, cetăţenii au obligaţia legală de a plăti impozit pentru întregul an fiscal asupra unor bunuri care nu mai există fizic în anul respectiv, ori au fost înstrăinate imediat după începerea noului an fiscal. Astfel, persoane care nu au proprietate bunuri la data impunerii, sunt obligate să plătească impozit pentru un bun aflat în proprietatea altei persoane.

      Curtea respinge excepţia iar parte din motivare (nu o putem reda în integralitate), ar fi de-a dreptul hazlie dacă nu ar fi profund nedreaptă.

      În esenţă, se susţine că important e statul nu dreptul cetăţeanului, astfel prioritare sunt „…interesele statului de a evita încărcătura administrativă excesivă şi de a identifica, în mod concret, la începutul anului fiscal, care sunt, alături de stat, subiecţii raportului juridic de drept fiscal în anul respectiv, adică certitudinea titularilor în sarcina cărora cade obligaţia alimentării bugetului statului…”.

      Despre ce drept şi echitate vorbeşte cea mai înaltă instanţă în stat?

      Jurist Adrian M. Ionescu

      Senatorul Dragoș Benea, în cărți pentru Ministerul Transporturilor

        UPDATE: Biroul Permanent Naţional al PSD a decis, marţi, să-l susţină pe Mircea Drăghici pentru portofoliul Transporturilor.

        Senatorul PSD de Bacău, Dragoș Benea, ar putea să ocupe postul de ministru al transporturilor, în locul lui Lucian Șova, care a fost declarat remaniat dar care nu a putut fi înlocuit deoarece președintele Klaus Iohannis a refuzat s-o numească în funcție pe Olguța Vasilescu.

        Conducerea PSD s-a întrunit, aseară, pentru a discuta situația ivița după refuzul președintelui de a acceptă două dintre propunerile partidului pentru remanierea Guvernului.

        Conform surselor România TV, în PSD s-a decis ca Lia Olguța Vasilescu să fie propusă pentru portofoliul de la Ministerul Dezvoltării și ministerul Transporturilor să fie condus de Mircea Drăghici sau de Dragoş Benea.

        Social-democrații au luat în calcul varianta sesizării Curții Constituționale cu un conflict juridic de natură constituțională între președinte și Guvern, pe tema refuzului președintelui de a-i revoca pe cei doi miniștri.

        Ședință extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență

          Astăzi, 20 noiembrie 2018, de la ora 15.00, în sala mare a Palatului Administrativ, s-a desfășurat ședința extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, condusă de prefectul județului Bacău, doamna Maricica-Luminița Coșa și subprefectul județului, domnul Valentin Ivancea.

          Pe ordinea de zi au fost două subiecte: oportunitatea ridicării filtrului de control și dezinfecție instalat in localitatea Sascut, împotriva evoluției pestei porcine africane în județul Bacău și analiza stadiului pregătirii pentru sezonul rece, în vederea gestionării efectelor meteorologice specifice.

          Având în vedere ninsorile înregistrate în ultimele zile, prefectul județului Bacău, doamna Maricica-Luminița Coșa, a solicitat prezentarea intervențiilor desfășurate preventiv și pentru diminuarea efectelor negative ale căderilor de zăpadă pentru siguranța traficului rutier și protecția populației.

          Accident din cauza neatenției

            Poliția în acțiune

            La data de 19 noiembrie a.c., în jurul orei 15.00, poliţiştii Biroului Rutier Bacău au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier în urma căruia o persoană a necesitat îngrijiri medicale.

            Din primele cercetări a rezultat că un bărbat de 27 ani, din comuna Cleja, în timp ce conducea un autoturism pe DJ 119, pe raza comunei Cleja, către DN2, a surprins şi accidentat o femeie de 36 ani, din Bacău, care s-a angajat în traversarea străzii prin loc nepermis şi fără să se asigure.

            În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a femeii de 36 ani care a fost transportată la spital. Atât conducătorul auto cât şi victima a fost testaţi cu aparatul etilotest ca a indicat valoarea de 0,00 mg/l aclool pur în aerul expirat în ambele cazuri.

            În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

            Delegații din Georgia și Kazahstan

              Două delegații din Georgia și Kazahstan se află în perioada 18-20 noiembrie 2018 într-o vizită de lucru în județul Bacău, la invitația UNICEF.

              Vizita include pe lângă participarea la dezbateri și prezentări privind descentralizarea serviciilor de asistență socială, programe și măsuri pentru eficientizarea acestora implementate în județul Bacău și întâlniri cu președintele Consiliului Județean Bacău, Sorin Brașoveanu, primarul municipiului Bacău, Cosmin Necula, reprezentanți ai conducerii DGASPC Bacău, ISJ Bacău, DSP Bacău, CJRAE, coordonatori în cadrul proiectului Aurora etc.

              Totodată, sunt prevăzute vizite de lucru în comunitățile defavorizate și întâlniri cu autoritățile locale și lucrătorii comunitari implicați în proiect.

              Președintele a refuzat revocarea lui Lucian Șova de la Transporturi

              Președintele Klaus Iohannis nu a semnat revocarea din funcția de ministru al Transporturilor pentru Lucian Șova, refuzând și noua propunere la acest minister, pe Lia Olguța Vasilescu.

              Şeful statului nu a anunţat revocarea din funcţie nici a lui Paul Stănescu – vicepremier şi ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

              „Având în vedere aceste lucruri, am emis decretul de remaniere, ținând cont de propunerile formulate.

              Așadar, se revocă din funcția de membru al Guvernului miniștrii Vasilescu, Andrușcă, Ivașcu, Cojocaru și Bran, se ia act de demisia ministrului Fifor și se numesc în funcția de membru al Guvernului următorii: domnul Leș, ministrul Apărării, domnul Budăi, ministrul Muncii și Justiției Sociale, domnul Bădălău, ministrul Economiei, domnul Breaz, ministrul Culturii și Identității Naționale, domnul Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, domnul Matei, ministrul Tineretului și Sportului.

              Celelalte două propuneri le consider nepotrivite și vor fi refuzate”, a declarat președintele României.

              Centenarul Zborului Marii Uniri

                În Piața Tricolorului a avut loc, astăzi, un ceremonial dedicat sărbătoririi centenarului Zborului Marii Uniri din 1918, când un avion a decolat din Bacău și a dus la Blaj documente importante pentru pregătirea Marii Adunări Naționale de la Alba Iulia.

                Mai multe amănunte, în ediția noastră tipărită de mâine.

                Situația traficului în Moldova: toate restricțiile de pe drumurile naționale au fost ridicate

                  La acest moment, circulația pe drumurile naționale din regiunea Moldovei se desfășoară în condiții de iarnă, cu sectoare de zăpadă frământată la acostamente, în strat de 0-2 cm, fără blocaje sau restricții cauzate de starea vremii sau carosabilului. Aceasta în condițiile în care, pe fondul ninsorilor abundente, în ziua de luni, 19 noiembrie, au existat restricții pentru autovehiculele cu masă maximă admisă mai mare de 7.5 tone pe DN 28 (Casa de apă – Târgu Frumos), DN 28 (Tomești – Răducăneni – Albița), DN 28A (Târgu Frumos – Pașcani – Moțca), DN 11 (Bacău – Onești), DN 28B (Botoșani – Flămânzi), DN 29 (Botoșani – Suceava). Menționăm că aceste restricții, ridicate în cursul serii trecute, au fost impuse pentru a permite intervenția utilajelor de deszăpezire și pentru evitarea blocajelor în trafic, cauzate în principal de dotarea necorespunzătoare pentru condiții de iarnă a autovehiculelor de mare tonaj.

                  Aducerea carosabilului la parametri circulabili a fost posibilă printr-un efort susținut al echipelor DRDP Iași, care, pe parcursul zilei de ieri și a nopții de 19/20 noiembrie, au acționat cu 156 de autoutilaje și au împrăștiat peste 4.000 de tone de material antiderapant.
                  În continuare, zona Moldovei se află sub avertizare de vreme nefavorabilă. Potrivit prognozei, până mâine dimineață, la ora 10:00, se vor înregistra polei, precipitații moderate cantitativ – ploaie, precipitații mixte în zona de munte, mai ales ninsoare în Moldova, și intensificări ale vântului. Pe arii restrânse, se va semnala polei. Ninsorile abundente din ziua precedentă au condus la depunerea unui strat de zăpadă consistent în zona de drum, pe alocuri (județele Botoșani și Neamț) fiind înregistrate și depuneri de 30 cm.

                  Momentan, cerul este acoperit în toată regiunea, cu ninsori slabe în județul Botoșani, iar temperatura aerului este cuprinsă între -2 (Câmpulung Moldovenesc) și 2 grade Celsius (Galați).

                  Pentru informații privind starea drumurilor naționale din zona Moldovei, DRDP Iași stă la dispoziția participanților la trafic prin Dispeceratul său deschis în regim de permanență – tel. 0232/213168. Informații actualizate despre starea vremii și a carosabilului pot fi obținute și de la Dispeceratul CNAIR, la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360, precum și de pe paginile noastre web, www.drdpiasi.ro, respectiv www.cnadnr.ro – DISPECERAT – Situația Drumurilor Naționale.

                  A luat foc groapa de gunoi

                    Un incendiu a izbucnit azi-noapte, în jurul orei 23.00, la Celula 1 a Depozitului de Deșeuri din Bacău.

                    Două mașini de pompieri au ajuns în zonă și au stins focul. În jurul orei 4.30, unul dintre echipaje s-a retras, celălalt rămânând să supravegheze.

                    Conform ISU, este vorba de un focar de adâncime, care se întinde pe o suprafață de circa 200 mp.

                    Pentru a se stinge definitiv incendiul sunt așteptate utilaje de la Primăria Bacău, care să acopere zona cu pământ.

                    Anul trecut, în luna august, un incendiu declanșat tot la Celula 1 a fost stins după 18 zile.

                    Sediu nou pentru Judecătoria Moinești

                      De peste două decenii, Judecătoria Moinești funcționează într-o clădire improprie, care nu corespunde cerințelor acestei instituții. Birourile sunt mici, la fel și spațiul destinat arhivei, nu există cameră de consiliu, nici cameră de audiere a minorilor, explicau, anul trecut, judecătorii.

                      Autoritățile locale au căutat un imobil mai mare pe care, eventual, să-l modernizeze, dar nu au găsit. „Vrem să sprijinim Ministerul Justiției pentru construirea unei judecătorii. Am căutat o clădire liberă, dar nu am găsit, așa că am optat pentru o altă soluție. Mai exact, am identificat un teren în spatele gării, care are aproximativ 2000 de metri pătrați.

                      Pe acest teren va fi construit un sediu nou pentru Judecătoria Moinești”, a declarat Valentin Vieru, primarul municipiului. Pe terenul respectiv se află o clădire în care a funcționat Poliția Municipiului înainte de Revoluție, iar după 1990, Parchetul.

                      Imobilul nu poate fi renovat deoarece este foarte degradat și nu prezintă siguranță. Terenul se află în proprietatea Ministerului Public și urmează să fie trecut în domeniul public al municipiului. Primăria va asigura racordarea la utilități, iar când noul sediu al Judecătoriei Moinești va fi gata, va fi transferat în administrarea Ministerului Justiției.

                      Un zbor cât o carte de istorie

                      Despre fapta de curaj şi eroism a doi aviatori români de la sfârşitul Primului Război Mondial, atunci când se pregătea Marea Unire a tuturor provinciilor istorice într-un singur stat, s-a scris puţin, ea devenind publică doar în ultimii ani. Celebrul zbor peste Carpaţi, Bacău – Blaj, din ziua de 23 noiembrie 1918, realizat de locotenetul-pilot Vasile Niculescu şi copilotul Victor Precup, în condiţii deosebit de grele, a avut un rol decisiv în realizarea marelui vis de veacuri – Unirea cea Mare.

                      Calea aerului era singura legătură dintre Guvernul României, aflat la Iaşi, şi Consiliul Naţional Român Central de la Alba Iulia, astfel că piloţii au dus cu ei importante documente, care purtau semnătura prim ministrului Ion C. Brătianu, prin care se comunica, oficial, sprijinul şi dorinţa de unire a Moldovei cu Ardealul.

                      Pare o poveste de război, însă realitatea a fost cu totul alta, pentru o astfel de faptă îţi trebuie curaj, un curaj care frizează inconştienţa, specifică doar caracterelor tari, oamenilor care pun mai presus interesul ţării decât propria viaţă.

                      Din păcate, ţara nu i-a apreciat, peste timp, curajul, fiind marginalizat, uitat, murind în anonimat, misiunea lui fiind scoasă din colbul istoriei abia de câţiva ani. În memoria celor doi piloţi, şi anul acesta, se reface zborul Bacău – Blaj, la iniţiativa autorităţilor locale, care îi acordă astăzi şi titlul post mortem de Cetăţean de Onoare al Bacăului, iar în premieră public o informaţie care m-a impresionat: un rădăuţean, oraşul unde este înmormântat Vasile Niculescu, a refăcut, anul acesta, pe jos, acelaşi traseu cu al Avionului Unirii, semn că cei de astăzi ştiu să-şi cinstească eroii. Despre această temerară ispravă, puteţi citi în ediţiile următoare ale ziarului nostru.

                      HIT Park va fi reorganizat

                        Parcul industrial din Hemeiuș, mai exact societatea care gestionează acest parc, a intrat în insolvență după ce Curtea de Conturi a stabilit că trebuie să achite 5 milioane de lei Consiliului Local (CL) Hemeiuș. HIT Park a fost înființat printr-un proiect european implementat de Consiliul Județean (CJ) Bacău în asociere cu CL Hemeiuș, ultimul participând cu teren.

                        La ora aceasta, HIT asigură peste 1.000 de locuri de muncă. Simplificând, HIT trebuie să restituie unuia dintre acționari 5 milioane de lei, însă nu dispune de acești bani. „Țin să precizez că societatea Parc Industrial HIT SRL este în insolvență prin reorganizare. Iar asta înseamnă că pe perioada reorganizării, care poate dura trei-patru ani, există un administrator judiciar care va supraveghea activitatea companiei” a explicat Adrian Popescu, vicepreședintele CJ Bacău. HIT Park a ajuns în situația asta din cauză că au existat interpretări diferite ale legislației, după modificarea acesteia.

                        Deși era parc industrial între 2007 și 2012, inspectorii Curții de Conturi au apreciat că a funcționat ca orice SRL și trebuia să plătească taxe și impozite ca orice SRL. „HIT Park este o societate sănătoasă din punct de vedere economic și funcționează normal”, a afirmat Adrian Popescu. Dovada stă în faptul că HIT Park nu a luat niciun leu de la Consiliul Județean în ultimii opt ani.

                        Scop: Salvarea bunurilor și locurilor de muncă

                        Există două posibilități: 1. HIT va intra în faliment și se va vinde tot ce deține pentru a achita datoria către CL Hemeiuș; 2. HIT va fi reorganizat, iar datoria va fi achitată eșalonat sau transformată în acțiuni. Se preferă, firește, reorganizarea.

                        Administratorul public, persoană ce va fi decisă de acționari, va gestiona activitatea, iar Sierra Quadrant SPRL, administratorul judiciar, va urmări realizarea planului și va superviza toate plățile efectuate de HIT. „Societatea se află în perioada de observație, care va dura până la confirmarea sau infirmarea planului de reorganizare, perioadă care poate dura maximum un an”, a declarat Florin Dragomir, reprezentantul Sierra Quadrant.

                        În acest timp, creditorii – CL Hemeiuș și furnizorii de energie electrică, gaze etc. – își vor da acceptul cu privire la planul HIT Park, după care urmează punerea lui în aplicare. „Scopul planului de reorganizare este ca acești creditori să primească mai mult decât ar fi primit prin intrarea în faliment a societății”, a explicat Florin Dragomir. Această soluție va asigura, de asemenea, conservarea clădirilor, conservarea locurilor de muncă și a tot ce s-a realizat de la demararea proiectului.

                        Pe mai multe fronturi

                        Divizionara A de handbal masculin CSM Bacău II continuă să ocupe ultimul loc in Seria A. Sâmbăta trecută, băcăuanii au suferit cea de-a șaptea înfrângere stagională, pierzând acasă, cu 29-27 (15-15) meciul din etapa a opta susținut în compania celor de la CSU Galați.

                        Runda viitoare, programată sâmbătă, 24 noiembrie, de la ora 11.00, CSM Bacău II va juca tot acasă, cu CSU CNOT Brașov.

                        Până atunci, însă, Sala Sporturilor va fi gazda unui alt meci de handbal masculin. Unul mult mai important, în etapa a 11-a a Ligii Zimbrilor.

                        Concret, mâine, de la ora 19.00, CSM Bacău va primi vizita Politehnicii Timișoara. Cele două formații se vor afla față în față, tot în Sala Sporturilor din Bacău, și pe 8 decembrie, în „optimile” Cupei României.

                        Aerostar a câștigat „Cupa de toamnă TNT”

                        Micuții „aviatori” își desfac aripile și își încearcă zborul. Iar rezultatele arată că sunt…la înălțime. Dovadă și succesul repurtat de echipa Under 8 a Aerostarului la „Cupa de toamnă TNT”, derulată la finalul săptămânii sportive, la baza sportivă TNT.

                        Echipa pregătită de Eusebiu Nica a câștigat toate cele patru meciuri disputate. Inclusiv finala, adjudecată contra unei alte echipe cu viitor frumos, FC Bacău.

                        „Turneul a fost unul reușit din toate punctele de vedere și a evidențiat un progres din partea tuturor copiilor”, a declarat antrenorul Sebi Nica. Laureată a sezonului de toamnă, Aerostar vrea să-și treacă în palmares și „Cupa de iarnă TNT”, programată în curând.

                        Lotul Aerostar- categoria de vârstă 2011: Denis Anghel, Andrei cel Mare, Alex Sujdea, Dragoș Sujdea, Șerban Vasilca, Luca Hazu, Fabrizio Catană, Luca David, Damian Stanciu, Octavian Buliga, Angelo Catană. Antrenor: Eusebiu Nica.
                        Rezultate „Cupa de toamnă TNT”: Aerostar – FC Star Bacău 4-2, Aerostar – Kids Tâmpa 4-1, Aerostar – Juniorul Dorohoi 4-3. Finala: Aerostar- FC Bacău 3-2.

                        Centrul Daniel continuă activitățile dedicate împlinirii a 25 de ani de activitate

                          Câteva zeci de copii, beneficiari ai Centrului Daniel, au petrecut ieri (luni, 19 noiembrie-n.r.) câteva ore la restaurantul Green Park. Petrecerea celor mici a început cu un program artistic pus în scenă în cea mai mare parte de elevii de la Colegiul Național de Artă „George Apostu” care a fost partener al acestui eveniment, după care cei mici s-au distrat în compania unor animatori profesioniști.

                          Activitatea a făcut parte dintr-un șir mai lung de manifestări dedicate împlinirii a 25 de ani de existență a Centrului Daniel. Petrecerea a fost oferită de sponsorii și finanțatorii Centului Daniel, Andreas Kumin și Marco Cantele din Elveția, cei care susțin campanii pentru strângerea de fonduri de peste 20 de ani și care asigură jumătate din bugetul anual al centrului. Dacă în iunie Centrul Daniel a sărbătorit împreuna cu sponsorii, colaboratorii și partenerii, de această dată petrecerea a fost adresată exclusiv copiilor, însoțiți de părinți.

                          „Aceasta nu este activitatea finală a proiectului. Mai avem o activitate programata pe 7 și 8 decembrie la Teatrul Municipal Bacovia acolo unde se va juca o piesă de teatru cu dedicație, cum se spune-cu bataie lungă, în care un copil «verde ca pepenele», un copil diferit va trebui să răzbată în lumea în care trăiește, așa cum copiii de la Centrul Daniel trebuie să răzbată în lumea în care trăim”, a declarat Ionela Cătălina Popa, manager de proiecte la Centrul Daniel, cea care a precizat că acela va fi momentul final al proiectului de sărbătorire a 25 de ani ai centrului. La eveniment au participat în calitate de invitați oficialități locale și județene.

                          Între aceștia, primarul municipiului Bacău a exprimat un gând despre Centrul Daniel: „Sunt unii dintre cei mai importanți membri ai comunității noastre. Ne bucurăm foarte mult că-i avem. Mulțumim foarte mult doamnei Marioara Popa și întregii sale echipe pentru tot ceea ce a făcut. Este un reper deosebit de important pentru noi ca și comunitate nu doar prin activitățile pe care le fac ci și pentru exemplu pe care l-au dat în ultimii 25 de ani.”

                          Memoria istoriei

                          În urmă cu 100 de ani, pe 23 noiembrie 1918, din Bacău pleca spre Câmpia Libertăţii de la Blaj un aparat de zbor pilotat de cel care avea să se numere printre eroii Marii Uniri, aviatorul Vasile Niculescu. Acesta ducea românilor de peste munţi, alături de un sac plin cu manifeste şi scrisoarea primului ministru, Ion C. Brătianu adresată Consiliului Naţional Român Central prin care se comunica, oficial, dorinţa de unire a Moldovei cu Ardealul dar și faptul că armata română, cantonată în trecătorile Munților Carpați, susținea pe deplin demersul Unirii. Acest mesaj era hotărâtor pentru convocarea Marii Adunări de la Alba Iulia.

                          Din cauza iernii aspre, cu temperaturi scăzute şi zăpezi abundente legăturile dintre Consiliul Naţional Român Central şi Guvernul României de la Iași nu se puteau menține decât pe calea aerului. Pentru a transporta de urgenţă documentele de importanţă majoră la Blaj, Marele Cartier General român a ordonat trimiterea unui avion. Un număr important de aviatori s-au oferit să îndeplinească această misiune.

                          Consiliul National, Iasi, 1918

                          A fost ales locotenentul Vasile Niculescu, întrucât cunoștea traseul de zbor şi în campania din vara anului 1917 trecuse cu avionul Carpații şi lansase manifeste în Transilvania. Locotenentul şi copilotul, căpitanul ardelean Victor Precup şi-au asumat acest zbor, conştienţi atât de misiunea crucială pe care o aveau de îndeplinit cât şi de posibilitatea eşecului. N-au eşuat. Au zburat la 2 600 de metri altitudine, cu un avion Farman 40 nr. 2340, împrumutat de la aviaţia franceză, fără paraşute, fără armament, la -40 de grade, cu carlinga deschisă pe tot parcursul zborului. Pentru a supravieţui temperaturilor scăzute, singura soluţie a fost ca participanții la zbor să îşi protejeze pielea cu un strat gros de parafină.

                          În după amiaza zilei de 23 noiembrie avionul a aterizat la Blaj unde a fost întâmpinat de mulţimea entuziastă care a însoţit membrii echipajului la Palatul Mitropolitan. La 6 seara, în şedinţa festivă s-a luat hotărârea ca echipajul Niculescu-Precup să revină la Bacău şi să anunţe că românii din Transilvania se vor uni cu ţara. La întoarcerea în Moldova, avionul aducea cel mai important document pentru înfăptuirea visului de secole al românilor, document ce consfinţea dorinţa românilor de pe ambele părţi ale Carpaţilor de a fi o singură naţie.

                          Mesajul Consiliul Judeţean Bacău la Centenarul Zborului Marii Uniri

                          Domnule Președinte al Consiliului Județean Alba, Ion DUMITREL,
                          Dragi români,

                          Se împlinesc, iată, 100 de ani de la realizarea visului de secole al românilor: Unirea într-un singur stat național. Așa cum bine știți, momentul 1 Decembrie 1918 a fost precedat de eforturi susținute și de sacrificii admirabile. Bacăul și băcăuanii au pus și ei umărul la acest efort colectiv prin rezistența din Moldova, unde se refugiaseră autoritățile și sute de mii de români.

                          De aici, din Bacău, a plecat, în ziua de 23 noiembrie 1918, un avion militar pilotat de locotenentul aviator Vasile Niculescu și de căpitanul ardelean Victor Precup, pe ruta Bacău – Blaj și retur. Cu siguranță, mesajul documentelor transmise de cei doi era unul excepțional, de susținere de către românii din vechiul regat a actului ce avea să aibă loc la Alba Iulia peste câteva zile, și anume faptul că armata română, remobilizată, înainta cu greu prin trecătorile munților, dar pătrunsese deja în Transilvania și ,,vine cu dragoste de frați să anunțe și locuitorilor străini de pe aceste meleaguri românești că vin în numele păcii și al libertății tuturor neamurilor”.

                          Însemn de omagiu pentru acești piloți care și-au riscat viața pentru țară, refacem astăzi zborul Bacău – Blaj, convinși că avem datoria de a nu îi uita pe înaintași, dar și pentru a sublinia legăturile simbolice între români.
                          Închei cu speranța că așa cum echipajul Niculescu-Precup și-a îndeplinit misiunea, și noi vom reuși să ducem mai departe moștenirea pe care ei ne-au lăsat-o. O Românie modernă, rod al unui proiect european, în care Marile Puteri au crezut. Să credem și noi în România și în destinul ei! Fie ca zborul acesta să ne înalte spiritele și să ne dea încredere în destinele neamului! La mulți ani, România! La mulți ani, români!

                          Bacău, 20 noiembrie 2018 Sorin BRAȘOVEANU,
                          Președintele Consiliului Județean Bacău

                          Mesajul Consiliul Judeţean Alba la Centenarul Zborului Marii Uniri

                          La 1 Decembrie 1918, trupul României s-a întregit prin primirea inimii care se află la Alba Iulia. Românii ardeleni s-au pronunţat atunci pentru a făuri o Românie Mare, în care naţiunea română să fie una, însă cu respectarea particularităţilor locale şi identitare. Momentul istoric de la Alba Iulia nu ar fi fost însă posibil fără tributul de sânge al armatei române, care a luptat cu eroism pentru păstrarea fiinţei naţionale. Cele mai crâncene lupte s-au dat la Oituz, acolo unde s-a născut binecunoscuta expresie „Pe aici nu se trece!”, expresie ce avea să devină emblematică, pe întreg frontul, în marile bătălii din vara anului 1917. Ulterior, la 23 noiembrie 1918, un avion pilotat de locotenentul Vasile Niculescu, avându-l la bord şi pe ofiţerul ardelean Victor Precup, a plecat de la Bacău şi a aterizat la Blaj, pe Câmpia Libertăţii. Cei doi au adus o servietă cu documente importante din partea Guvernului României şi mesajul de solidaritate cu românii ardeleni. Cei doi militari au fost primiţi cu entuziasm la Blaj, iar zborul temerar, desfăşurat în condiţii extreme, a intrat în conştiinţa neamului românesc drept „Zborul Marii Uniri”.

                          La împlinirea a 100 de ani de la acest zbor eroic – mai puţin cunoscut dar deosebit de important pentru realizarea Marii Uniri -, memoria celor doi temerari va fi omagiată cu cinste atât la Bacău, cât şi la Blaj, prin reconstituirea Zborului Marii Uniri, eveniment care va premerge ritualul simbolic prin care ne propunem ca la Alba Iulia, în Sala Sfântă a Marii Uniri, să depunem ofrande de pământ din Bucovina, Basarabia, Ţara Românească şi Moldova şi să întregim astfel, simbolic, România Mare.

                          Desigur că din acest „trup reîntregit” nu putea lipsi pământul stropit cu sânge al martirilor români – peste 230 000 de militari -, morţi pe câmpul de onoare de pe văile Caşinului, Oituzului şi Trotuşului. Aceştia, cărora li s-a adăugat un număr dublu de civili, din aproape fiecare familie din România, se vor odihni, simbolic, în locul în care s-a hotărât UNIREA.

                          Acum, la Centenar, vă aşteptăm la Alba Iulia, în cealaltă capitală, să aducem, împreună, un omagiu înaintaşilor noştri, fără de care nu ne-am putea bucura de viitorul european şi democratic al României.

                          Ion DUMITREL,
                          Preşedintele Consiliului Judeţean Alba

                          Atmosferă unică de ambele părţi ale Carpaţilor

                          Iată câteva mărturii consemnate de istoria acelor zile:

                          Ziarul “Unirea”, din 23 noiembrie 1918 scria: “Din Ţara Românească ne-au sosit azi la ora 1.d.d. (după amiază) locotenentul pilot Niculescu din Armata Română şi căpitanul Precup, originar din Transilvania: au sosit cu aeroplanul, împrăştiind apelul pentru Blaj. Dânşii au plecat de la Bacău şi au parcurs drumul de la Blaj în două ore. Lumea a alergat din toate părţile, aclamând aeroplanul în culorile româneşti. După câteva virajuri peste oraş, aeroplanul a aterizat pe Câmpia Libertăţii. Toată lumea a grăbit într-acolo, prin gheaţă, zăpadă şi tină, că să strângă mâna fraţilor care ne-au adus solia mântuirii. Ei ne-au spus că Armata română a trecut Carpaţii, prin zăpada de peste 2 metri şi că vin să ne îmbrăţişeze cu dragoste de fraţi şi să anunţe locuitorii străini de pe plaiurile româneşti că vin în numele păcii şi al libertăţii tuturor neamurilor”.

                          Dr. Ionel Pop, cel care a înmânat o scrisoare emoţionantă aviatorului Vasile Niculescu, la plecarea în misiune: „Dragă domnule Niculescu, trecând Carpații în zbor, împreună cu comandantul dumitale – căpitanul transilvănean Victor Precup, – ca primă solie a mântuirii noastre, ai aterizat ieri, 23 noiembrie, pe Câmpia Libertății. Du, te rog, fraților noștri dragi toată căldura sufletului nostru, du-le chemarea noastră! Dumneata ne vei fi pururi neuitat şi…ca să-ti aduci din când în când aminte de aceia pe care sosirea dumitale i-a făcut fericiți, primește de la noi o bucată de piatră. Este o întruchipare a luptelor noastre seculare şi a suferințelor noastre. E o bucată de piatră, vechea piatră a Libertății, ridicată în 1848 pe câmpia de lângă Blaj, unde ați aterizat dumneavoastră împreună cu românul transilvănean Precup. Piatra a fost, între timp, aruncată în aer cu dinamită de către ocupanți, pentru ca nici acest modest semn al dorinței de libertate să nu-l avem. Din trupul ei este bucata care îți va aminti de noi. Cu frățească dragoste! Doctor Ionel Pop”.

                          Elevul sergent Eugen Radeş, unul din cei care au asigurat paza avionului pilotat de locotenentul Vasile Niculescu pe Câmpia de la Blaj: „În întâmpinarea celor doi aviatori au sosit dr. Victor Macovei și Gavrilă Precup de la Mitropolie, care prin cuvinte întrerupte de emoția si de strigatele „Să trăiască!” ale mulțimii, aceștia i-au asigurat pe oaspeți că sunt la adăpost… Între timp, sosește și dl.căpitan Virgil Pop și la întrebarea locotenentului pilot Vasile Niculescu cum rămâne cu avionul, dl. căpitan Pop îi spune ca va asigura paza avionului punând o gardă puternică întărită cu o mitralieră, iar echipajul sa meargă la Palatul Mitropolitan. Căpitanul Virgil Pop a desemnat opt soldați din Garda Națională, care, împreună cu sergentul Sandu, au venit cu mitraliera pentru paza avionului. Căpitanul Virgil Pop ne-a atras atenția să nu lăsăm pe nimeni să se apropie de avion și a dat ordin să ni se aducă de mâncare și lemne pentru foc, deoarece stăteam în frig, în aer liber, pe un ger cumplit de -30 grade C. Ni s-au trimis de la Mitropolie lemne, mâncare si zece litri de vin. După ce am curățat locul de zăpadă din jurul avionului, am făcut focul și garda se schimba din oră în oră.”

                          Portret de erou

                          Pilotul Vasile Niculescu s-a născut la 21 noiembrie 1891, în Fălticeni. Părinții au insistat să urmeze cursurile Seminarului Teologic. Visul lui însă era să zboare. Şi până la urmă l-a realizat. La 24 ianuarie 1915 s-a înrolat în armatăşi a urmat cursurile Şcolii de Pilotaj de la Băneasa. „M-a fascinat zborul de mic copil şi am văzut pentru prima oară aeroplanele la manevrele militare din toamna anului 1911, care se desfășurau în zona noastră – își amintea el mai târziu. În şcoala de pilotaj l-am avut conducător pe George Valentin Bibescu – un adevărat prinţ al zborului”.

                          A obținut brevetul de pilot militar cu nr. 61, la 15 august 1915. Prin ordinul ministrului de Război, la 10 iulie 1916 a fost avansat plutonier şi repartizat la Corpul de Aviație.
                          După intrarea României în război, tânărul sublocotenent (fusese avansat la 1 octombrie 1916) a funcționat o vreme ca instructor în cadrul Şcolii de Pilotaj de la Bârlad. A fost mutat, la cerere, pe front, la Escadrila de recunoaștere şi bombardament ușor F4.
                          La începutul anului 1918, s-a deplasat cu unitatea în Basarabia şi a executat misiuni împotriva trupelor bolșevice, care invadaseră ţinutul. A făcut zboruri de recunoaștere pe Nistru, a bombardat pozițiile inamice de la Moghilev.

                          După zborul istoric de la 23 noiembrie 1918, aviatorul Vasile Niculescu a continuat să-şi îndeplinească misiunile primite.

                          Între anii 1920-1923 a fost pilot în cadrul Grupului 1 Aeronautic. Prin Înaltul Decret Regal nr. 5 634 din 24 octombrie 1923 a fost înaintat la gradul de căpitan. A fost transferat la 1 octombrie 1924 la Comandamentul Şcolii de Aeronautică. În perioada 1 martie – 1 septembrie 1925 a executat un stagiu de pregătire în aviația cehoslovacă, fiind apreciat pentru tehnica pilotajului, pe care o stăpânea la perfecție.

                          La 22 octombrie 1926 părăsește aviația, la cerere, fiind transferat prin Ordinul ministrului de Război nr. 37368/1926 la Centrul de Recrutare din Rădăuți. Este mutat apoi la 1 octombrie 1930 la Regimentul 96 infanterie. La 31 octombrie 1937 a trecut în rezervă cu gradul de căpitan.

                          De o înaltă ţinută morală şi o conduită profesională ireproşabilă, aviatorul Vasile Niculescu s-a bucurat de aprecierile contemporanilor săi :

                          “Foarte inteligent, cu o cultură civică aleasă. Deşi ofiţer de rezervă, a reuşit uşor prin puterea sa de muncă şi prin buna voinţă a sa să-şi apropie foarte bine toate cunoştinţele militare, precum şi pe cele specifice aviaţiei, având o deosebită aplicaţie pentru chestiunile tehnice. …Pilot excelent, conştient de tehnica zborului, a luat parte la luptele de la Mărăşeşti executând zboruri foarte riscante şi de lungă durată şi din care adesea a venit cu aparatul ciuruit de gloanţe. A luat de asemenea parte la luptele de la Cireşoaia, Runcu, zburând cu acelaşi avânt, curaj şi devotament. În Basarabia, de asemeni, a executat zboruri de lungă durată, aducând ştiri preţioase” – Maior aviator Atanasie Enescu, Comandantul Grupului I Aeronautic.

                          “Niciodată nu şi-a reclamat imediat drepturile, din care cauză, datorită modestiei sale a fost trecut cu vederea chiar după merite mari. Citez astfel zborul făcut în Ardeal în iarna anului 1918, când nicio altă legătură nu era posibilă. Expus la sacrificii mari şi riscuri de a se pierde în munţi, rezultatul acestui zbor a fost dintre cele mai reuşite şi publicat în toate ziarele” – Foaie calificativă pe anul 1923, semnată de locotenent-comandor Gheorghe Măicănescu.

                          “Ofiţer foarte inteligent şi foarte capabil. Este păcat că a pierdut posibilitatea să fie înaintat în grad, căci calităţile lui personale şi caracterul, precum şi cunoştinţele sale în orice domeniu trebuiau să-i deschidă o carieră frumoasă” – Foaie calificativă pe anul 1942, semnată de col. Opriţia.

                          După 100 de ani, la Bacău şi Alba

                          Pentru a rememora şi a cinsti momentele de referinţă ale istoriei noastre, Consiliul Judeţean Bacău şi Consiliul Judeţean Alba organizează, în perioada 19-20 noiembrie 2018, o serie de festivităţi destinate sărbătoririi a 100 de ani de la „Zborul Marii Uniri”.

                          În data de 19 noiembrie o delegaţie a judeţului Bacău formată dintr-un număr de aproximativ 160 de persoane – elevi olimpici şi cu rezultate deosebite, profesori, consilieri judeţeni se va deplasa la Blaj, pentru a întâmpina în 20 noiembrie, pe Câmpia Libertăţii echipajul misiunii aeriene sosite la Bacău. Echipajul va reitera, la 100 de ani distanţă, „Zborul Marii Uniri”. Delegaţia judeţului Bacău, sosită la Blaj cu 3 autocare şi alte mijloace de transport se va alătura „Convoiului Unirii” pentru a se deplasa la Alba Iulia, unde va participa la festivităţile dedicate Centenarului Marii Uniri.

                          Evenimentelesunt parte dintr-un proiect mai amplu intitulat „Zborul Marii Uniri”, finanţat, alături de alte două proiecte, de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, toate acestea fiind dedicate aniversării a 100 de ani de la Marea Unire.

                          O altă activitate de amploare a fost expoziția națională dedicată aviației române, vernisată în luna noiembrie 2018 şi realizată de Consiliul Judeţean Bacău în colaborare cu Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii – Filiala Bacău, Muzeul Național al Aviației Române, Muzeul Militar Național ”Regele Ferdinand” – Filiala Bacău, Statul Major General, Baza 95 Aeriană Bacău.

                          Activităţile zilei de 20 noiembrie sunt programate astfel:

                          Bacău, 20 noiembrie, Piaţa Tricolorului:
                          10.30 – Primirea invitaților,
                          Trecerea în revistă a Gărzii de Onoare,
                          10.35 – Intonarea Imnului de stat,
                          10.40 – Tedeum,
                          10.50 – Ceremonia de predare a documentelor care se transmit către Blaj,
                          11.05 – Plecarea piloților spre aerodrom,
                          11.10 – Alocuțiuni privind importanţa zborului Marii Uniri,
                          Înmânarea doamnei Astrid Mallet, nepoata pilotului a titlului de «Cetăţean de Onoare Post Mortem al municipiului Bacău», pilotului-aviator Vasile Niculescu,
                          12.00 – Parada militară,

                          12.30 – Complexul Muzeal «Iulian Antonescu» Bacău
                          Lucrările simpozionului «Centenarul Zborului Marii Uniri»,

                          Bacău, 21 noiembrie 2018, Complexul Muzeal «Iulian Antonescu» Bacău :
                          10.00 – Lucrările simpozionului «Centenarul Zborului Marii Uniri»
                          14.00 – Masă rotundă.

                          Alba, 20 noiembrie, Câmpia Libertăţii Blaj:
                          13.00 – Sosirea paraşutistului
                          13.15 – Primirea ofiţerului de către un copil îmbrăcat în costum tradiţional
                          Moment artistic – Ansamblul Mugurii de Tezaur – „Măi române, românaş”
                          13.20 – Primirea ofițerului parașutist de către Primarul Municipiului Blaj și Președintele Consiliului Judeţean Alba
                          13.25 -Intonarea Imnului de stat
                          13.30 -Mesajele Consiliului Județean Bacău și a Primăriei Municipiului Bacău
                          13.40 -Mesajele Consiliului Județean Alba și a Primăriei Municipiului Blaj
                          13.50- Prezentarea contextului și a importanței istorice a Zborului Unirii din 23noiembrie 1918
                          14.00-Moment artistic – Veta Biriș
                          14.10 –Moment artistic – Ansamblul Folcloric al Județului Alba :„Steagul să lucească”, ”Noi suntem români”
                          14.20 – Plecarea spre Palatul Cultural din Blaj
                          15.00 – Recital cameral
                          15.20 – Vernisajul expoziției Centenarul Zborului Marii Uniri
                          16.00 – 100 de clopote
                          Dezvelirea plăcii comemorative de pe Palatul Cultural Blaj.

                          Performanță

                            Un stil de viață sănătos folosește repere de performanță care delimitează un prag inferior al rezultatelor acceptate. Aceste repere trebuie să creeze întotdeauna un “disconfort” productiv cam în felul în care îl generează un antrenament fizic intens și trebuie să fie motivante pentru a fi realizate și în situațiile mai dificile. Un mod de viață echilibrat are repere autoimpuse. Acestea crează un plafon superior referitor la cât de sănătos vrei să fii psihic și fizic. Nu ar trebui să aveți nevoie de noroc pentru a-l executa, deoarece acesta se află în totalitate sub controlul propriu. Un plan bine pus la punct și adaptat propriei persoane acționează ca un mecanism strategic, puternic și pragmatic. Dacă nu respectați pașii, nu veți obține rezultatul dorit. Gândește-te ce dezastru ar fi să realizezi că ai greșit doar o singură dată și că pe viitor îți va fi mult mai greu decât ar fi trebuit să fie. Concluzia? Înseamnă că trebuie să fim disciplinați în orice moment al acțiunilor noastre. Înseamnă că putem spune că am prefera să creștem în mod consecvent, decât să fim performeri timp de trei luni și să ne retragem în următoarele… A ști cum să rămâi consecvent îți dă o nouă perspectivă. Această perspectivă se numește performanță.

                            Acum pot să formulez întrebarea: Poți să aspiri la un stil de viață sănătos cu o rată de succes de 100%? Mi-ar plăcea ca cei ce se știu cu musca pe căciulă să citească aceste rânduri de mai multe ori. Până când aceasta își ia zborul. Dacă ai greșit, chiar și o singură dată, să faci tot ce este necesar pentru a reveni pe direcția corectă. Și reține: nu există nicio scuză și depinde doar de noi să ne corectăm greșelile. Realizarea unui mod de viață constant și în vremurile bune și în vremurile rele, consolidează încrederea. Realizările tangibile obținute în condiții adverse întăresc perspectiva, deoarece noi suntem responsabili de îmbunătățirea performanței. Și așa mă duce gândul la persoanele care se confruntă cu probleme legate de echilibrul acido-bazic al alimentației și care totuși reușesc să obțină rezultate foarte bune pe tot parcursul procesului de slăbire. Aceste persoane trebuie să fie foarte atente la tot ceea ce mănâncă, dar nu numai. Pentru sănătatea noastră are o mare importanță echilibrul acido-bazic al sângelui. Vă amintesc că pH-ul neutru este 7. Toate valorile peste 7 arată un pH alcalin iar sub această cifră, un pH acid. Când pH-ul devine prea acid scade capacitatea celulelor distruse de a se reface, dar crește posibilitatea ca acestea să se mărească, favorizând cancerul și scăzând în general rezistența la boli. Un pH acid poate apărea datorită stresului emoțional și mediului toxic.

                            Alimentele care produc un pH acid sunt: carnea, lactatele, ouăle, băuturile carbogazoase, alcoolul, cafeaua, sucurile sintetice, zahărul și îndulcitorii sintetici, pâinea albă și cerealele procesate, mămăliga, uleiurile rafinate, oțetul, murăturile, mâncărurile preparate la microunde etc. Printre alimentele care produc un pH alcalin se enumeră: castravetele, ceapa, conopida, salata verde, usturoiul, spanacul, mazărea și fasolea verde, morcovul, prazul, țelina, dovlecelul, ridichea, mărarul, pătrunjelul, avocado, roșia, grapefruitul, pepenele verde, lămâia, soia, sucurile proaspete stoarse din legume, uleiurile presate la rece…De reținut: roșiile și lămâile deși sunt de natură acidă, odată intrate în organism au un efect puternic alcalin. Toate informațiile pe care vi le-am oferit au avut un singur scop: să vă orientați singuri asupra felului cum vă puteți hrăni cât mai rațional, adică să consumați ceea ce are nevoie organismul dumneavoastră. Și cu cât meniul este mai variat, cu atât organismul găsește mai ușor substanțele de care are nevoie un om sănătos.
                            Acum aștept reacții…O clipă, nici să nu te gândești să pasezi vina atunci când rezultatele tale nu sunt bune. Trebuie să ai tăria de a privi obiectiv problema și de a-ți asuma întreaga responsabilitate!

                            Repere, motivație și reușită…O direcție bună de urmat este să asculți pur și simplu iar apoi să acționezi. Faceți un efort conștient începând de azi, chiar de acum, pentru a cunoaște performanța și succesul autentic, între cele două neexistând de fapt nicio diferență. Să obții un stil de viață sănătos și să-l menții a la longue înseamnă să întorci șansa de partea ta. Aspiră la o sănătate de fier cu o rată de succes de 100%, ghidat de regula de aur:
                            Consolidează încrederea în abilitatea ta de a face performanță chiar și în circumstanțe adverse!

                            Carmen Barcan, terapeut

                            Care marxism?

                            Prinde bine la public o nouă expresie: „marxismul cultural”, identificat de unii a fi sursa tuturor relelor care ni se întâmplă. Că există o întreagă ideologie care aruncă logica pe geam și încearcă să explice de ce e bine s-o ducem tot mai rău ca să le fie altora bine, este adevărat; însă această ideologie nu are nimic cu marxismul; ba, uneori, chiar din contra.

                            Corectitudinea politică, extinderea drepturilor minorităților, acordarea unui plus de drepturi celor considerați în situații de risc – cum ar fi LGBT, migranții, etc. -sunt doar instrumente folosite de o serie de organizații care încearcă să-și impună agenda; marxismul, pe de altă parte, este o școală a economiei politice care încearcă să explice lumea și să ofere soluții.

                            Că au fost sau nu bune soluțiile, este discutabil, mai ales în condițiile în care se practică o confuzie voită cu leninismul, stalinismul sau chiar cu maoismul. Dar, Marx a oferit o excelență critică a societății capitaliste, valabilă și în ziua de azi iar, așa cum a spus profesorul american, Robert L. Heilbroner, i-a lăsat pe alții să teoretizeze ce se va întâmplă după ce va veni comunismul. Revenind la ceea ce numesc unii a fi „marxism cultural”, această abordare care îmbină corectitudinea politică, supraacordarea de drepturi minorităților concomitent cu încercarea de a-i face pe majoritari să se simtă inferiori doar pentru că aparțin unei majorități face ravagii în spațiul cultural occidental. Dar nu are nimic în comun cu marxismul. Decât dacă vrei să produci confuzie.

                            Este adevărat că așa-zisul marxism cultural a fost îmbrățișat de o parte a stângii, care a schimbat paradigmă clasică a conflictului dintre clasa muncitoare și burghezie cu cea a conflictului dintre minorități și majorități. Asta nu schimbă esență: marxismul este despre economie, așa-zisul marxism social este despre psihologie.

                            Dealtfel, s-a văzut acolo unde partidele de stânga au uitat ideologia și au încetat să mai lupte pentru drepturile clasei muncitoare. În țările în care stânga s-a concentrat pe drepturile LGBT, migranți ori pe identitatea de gen, partidele comuniste sau socialiste au decăzut iar situația clasei muncitoare s-a deteriorat. Un argument în plus pentru cei care susțin că vinovatul trebuie căutat in altă parte și că ideologia de stânga a fost deturnată pentru a pava ascensiunea Capitalului.

                            Puterea echipei – cheia succesului companiei băcăuane VINCA

                              Sunt cei mai mari importatori de marmură, granit, travertin și piatră naturală din Moldova, prezenți prin două depozite în județele Neamț și Bacău și două magazine online cu livrare în toată țara. Compania VINCA este o afacere de familie cu o vechime de 26 de ani, rezistând în tot acest timp datorită premisei că vor prospera și evolua doar prin îndeplinirea dorințelor clienților și consolidarea puterii echipei lor.

                              Ramona Moncea Vinca, General Manager la VINCA consideră că puterea echipei (care numără astăzi 45 de valori) este cheia succesului. Toți angajații împărtășesc o serie de valori comune care definesc puterea echipei și care îi diferențiază de multe alte companii.

                              Echipa VINCA se ghidează după 10 reguli de aur:

                              1. Integritate. Sunt sinceri și își duc promisiunile până la capăt.
                              2. Echilibru. Țin cont tot timpul de aspectele familiale, sociale, fizice și spirituale pentru că le consideră la fel de importante ca cele intelectuale și financiare.
                              3. Succes/ Proactivitate. Sunt dedicați 100%.
                              4. Sunt adepții comunicării pozitive, înclinată spre înțelegere și rezolvare.
                              5. Își doresc excelență în rezultate, de aceea produsele și serviciile VINCA trebuie să fie la același statut.
                              6. Se informează zilnic pentru a putea oferi cele mai bune sugestii și recomandări.
                              7. Duc proiectele pană la capăt și oferă garanție fizică și morală clienților.
                              8. Le place să lucreze în echipă pentru că știu că doar așa vor avea performanțe.
                              9. Sunt pozitivi și vor să aibă un impact pozitiv asupra tuturor clienților și colaboratorilor.
                              10. Sunt recunoscători pentru că au clienți dedicați și colaboratori de încredere. Le plac victoriile și de aceea le sărbătoresc cu cei dragi alături.

                              „Desigur, succesul financiar este important. Fără o stabilitate financiară, fără profit, VINCA nu ar fi putut rezista 26 de ani pe piață. Însă, succesul financiar vine de la sine atunci când te ghidezi după valori puternice. Companiile cu o cultură puternică tind să producă rezultate superioare și implicit venituri mai mari, tocmai prin faptul că atrag și formează angajați motivați și performanți. Drept dovadă stă și faptul că VINCA are angajați cu o vechime de 13 ani, chiar și în aceste condiții în care toți antreprenorii se plâng de fluctuația forței de muncă.” Afirmă Ramona Moncea Vinca, General Manager la VINCA.

                              Ca manager general, Ramona Vinca concepe în mod constant noi moduri de a mări puterea și eficiența echipei. Echipa lucrează continuu la optimizarea proceselor de luare a deciziilor, la îmbunătățirea work-flow-ului și tehnologiei de prelucrare a pietrei, la menținerea unei comunicări deschise și transparente între angajați, între management și angajați. Compania VINCA investește constant în dezvoltarea cunoștințelor și competențelor propriilor angajați, oferind gratuit cursuri și workshopuri in-house sau externalizate.

                              Succesul poate avea multiple înțelesuri sau multiple fațete: profit, impact pozitiv asupra comunității, produse eficiente și de valoare, construirea unei echipe pasionată de ceea ce face și motivată să persevereze. Pentru compania VINCA, succesul constă în primul rând în puterea echipei, iar restul beneficiilor vin de la sine.