Astăzi, cerul Bacăului a fost traversat de două aeronave militare americane într-o misiune de realimentare aeriană spectaculoasă.
Poliția Locală Bacău, controale la comercianții de Mărțișor: 13 sancțiuni aplicate
În perioada 25 februarie – 10 martie 2025, Poliția Locală a Municipiului Bacău, prin Compartimentul Control Comercial și Protecția Mediului, a desfășurat verificări ample în rândul comercianților ambulanți de mărțișoare, flori și produse specifice acestei perioade.
Acțiunea a vizat îmbunătățirea activității comerciale și sprijinirea comercianților în respectarea normelor legale, asigurând un mediu de vânzare corect și civilizat, atât pentru vânzători, cât și pentru cumpărători.
Polițiștii locali au verificat existența autorizațiilor de funcționare, documentele necesare pentru produsele din sectorul agricol conform Legii nr. 145/2014, justificarea provenienței mărfurilor, afișarea corectă a prețurilor și menținerea curățeniei în spațiile comerciale.
În urma verificărilor, 106 comercianți au fost controlați, fiind întocmite 97 de note de control cu recomandări pentru conformare. Totodată, au fost aplicate 13 sancțiuni contravenționale, însumând 16.500 de lei, pentru vânzare neautorizată și alte nereguli constatate.
Poliția Locală Bacău subliniază importanța respectării normelor comerciale pentru un oraș bine organizat, în care toți operatorii economici să beneficieze de condiții egale de desfășurare a activității.
Incendiu de vegetație în Slănic Moldova. În ultimele 24 de ore pompierii au intervenit la 8 incendii de acest fel
Azi, l ora 10:43, a fost anunțat un incendiu de vegetație uscată pe strada Nicolae Bălcescu, în orașul Slănic Moldova. La fața locului s-au deplasat rapid forțele de intervenție, inclusiv o autospecială pentru stingerea incendiilor cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.
De asemenea, au fost anunțate autoritățile locale, Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Slănic Moldova și Ocolul Silvic Slănic Moldova. În sprijin, s-a deplasat și comandantul Detașamentului Onești, cu o autospecială de primă intervenție și comanda, pentru a coordona operațiunile de stingere a focului.
La ora 12:15, în sprijinul echipajelor deja aflate la fața locului, au fost trimise o autospecială de tip FRAP și o echipă de intervenție din cadrul Detașamentului Moinesti și Garda de Intervenție Comănești. Echipa este formată din 2 subofițeri, 1 soldat și 2 elevi, care au adus echipamente de intervenție, inclusiv 7 vermorele, 1 turbosuflantă și 3 lopeți.
În timpul intervenției, echipajul SMURD a preluat o victimă de sex masculin, în vârstă de aproximativ 55 de ani, care prezenta arsuri de gradul II la nivelul membrelor superioare, estimându-se că 12% din suprafața corporală a fost afectată.
În ultimele 24 de ore, subunitățile de intervenție din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău au intervenit pentru stingerea a 8 incendii de vegetația uscată.
Menționăm că incendiile s-au manifestat în opt localități din județul Bacău (Podiș, Gura Văii, Lupești, Brătila, Berzunți, Dealul Perchiu, Horgești și Cucuieți), afectând o suprafață totală de 39,1 hectare.
Dat fiind numărul misiunilor pentru stingerea incendiilor, acțiunile au presupus un efort semnificativ, implicând 77 de pompieri, voluntari ISU și membri ai serviciilor voluntare pentru situații de urgență, care au utilizat 10 mijloace de intervenție. Amploarea evenimentelor a fost redată nu doar de suprafața incendiată, ci mai ales de perioada scurtă în care s-au produs incendiile, toate acestea fiind anunțate prin apelarea numărului unic 112, în intervalul orar 13:10-14:55.
Aducem în atenția cetățenilor faptul că incendiile de miriști și vegetație uscată se pot extinde inclusiv la fondurile forestiere. În acest context, facem un apel către populaţie să respecte interdicţiile privind focul deschis pentru arderea vegetației uscate! De reținut este faptul că, în anii anteriori au existat situaţii când în urma unor astfel de incendii, din cauza propagării focului sub acţiunea vântului, s-au înregistrat chiar și victime omeneşti.
Amintim faptul că un rol important în prevenirea incendiilor îl au autorităţile administraţiei publice locale care, prin toate pârghiile legale de care dispun, trebuie să conştientizeze şi să determine populaţia să se comporte şi să acţioneze în spirit civic.
Menționăm că în cursul zilei de ieri, ca urmare a incendiilor de vegetație uscată, Inspecția de Prevenire a aplicat trei sacțiuni cu amendă în cuantum de 10.000 lei. În conformitate cu prevederile articolului 96 alin. (3), Capitolul XV din O.U.G. nr. 195/22.12.2005 privind protecţia mediului „încălcarea obligației proprietarilor și deținătorilor de terenuri cu titlu sau fără titlu de a nu arde și de a preveni arderea miriștilor, turbăriilor, litierelor pădurilor, stufulului, tufărișurilor sau vegetației ierboase constituie contravenție si se sancționează cu amendă de la 7.500 lei la 15.000 lei, pentru persoane fizice, și de la 50.000 lei la 100.000 lei, pentru persoane juridice”.
Precizăm faptul că inspectorii de prevenire au realizat și vor continua să desfășoare activități de informare preventivă și control, pentru a verifica modul în care sunt respectate măsurile specifice de apărare împotriva incendiilor.
Adoptarea unui comportament preventiv poate salva vieți și bunuri!
Sfințirea troițelor gemene de la Școala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna și Penitenciarul Spital Târgu Ocna
Anul 2025 a fost declarat, potrivit hotărârii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, drept „Anul omagial al Centenarului Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Române și Anul comemorativ al duhovnicilor și mărturisitorilor ortodocși români din secolul al XX-lea”, marcând canonizarea noilor sfinți martiri și mărturisitori români din închisorile comuniste.
În acest context, pe 9 martie 2025, au fost sfințite troițele gemene, ridicate în cinstea martirilor și mărturisitorilor din închisorile comuniste. Una dintre acestea a fost amplasată în incinta Școlii Naționale de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna, iar cealaltă în curtea Penitenciarului Spital Târgu Ocna.
Locurile alegerii ctitoriilor au o semnificație aparte, legând simbolic jertfa și mărturisirea trăită de deținţii politici la Târgu Ocna de Biserica de lemn din cadrul Școlii Naționale, construită în memoria celor care au suferit în perioada comunistă.
Evenimentele au început la ora 08:00, la sediul școlii, cu slujbele de Utrenie, Acatist și Sfânta Liturghie, oficiate în biserica de lemn. Ulterior, s-a desfășurat ceremonia de sfințire a primei troițe la Penitenciarul Spital Târgu Ocna.
La ora 13:00, la sediul Școlii Naționale de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu”, a avut loc ceremonia de sfințire a celei de-a doua troițe, eveniment ce a coincis cu celebrarea hramului Bisericii Martirilor și Mărturisitorilor din închisorile comuniste. Înainte de slujba de sfințire și pomenire a martirilor ortodocși, a fost dezvelit hrisovul care atestă importanța troiței și memoria sacrificiului deținţilor politici.
Slujba a fost oficiată de părintele protopop al Protoieriei Onești, Nicolae Zaharia, împreună cu preotul capelan al școlii, Florin Smarandi, și alți preoți capelani din unitățile penitenciare din Moldova.
Ceremoniile de la Spitalul Penitenciar Târgu Ocna și de la Școala Națională au fost marcate prin salve de armă, ca simbol al onoarei și recunoștinței față de martirii neamului românesc persecutați pentru credință.
La eveniment au participat oficialități locale și centrale, printre care domnul Cosmin Anișca, Consilier al Secretariatului General al Guvernului, domnul Claudiu-Augustin Ilișanu, Prefectul județului Bacău, domnul Cristian-Aurelian Ciubotaru, primarul orașului Târgu Ocna, directorii unităților penitenciare din localitate, precum și reprezentanți ai instituțiilor publice.
Ziua s-a încheiat cu ediția a XI-a a conferinței „Gratiile nu despart suflete”, unde scriitorul și teologul Vasile Danion a vorbit despre martirii temnițelor comuniste, prezentând volumul său, „Minunile sfinților închisorilor”.
Troițele sfințite vor completa „Memorialul Târgu Ocna”, alături de biserica de lemn, Calea Martirilor și Muzeul Sistemului Penitenciar, ca simbol al recunoștinței față de cei care au suferit pentru credință și valorile neamului românesc.
O delegație a industriei de apărare din SUA s-a întâlnit cu reprezentanții Aerostar și Dedeman
O delegație formată din reprezentanți ai industriei aerospațiale, apărării și securității cibernetice din statul Utah, SUA, a efectuat o vizită strategică în România. Misiunea comercială a avut drept obiectiv principal consolidarea relațiilor economice și strategice dintre cele două țări, explorarea oportunităților de investiții și dezvoltarea unor proiecte comune în domeniul tehnologiilor avansate.
Un parteneriat economic și strategic
Vizita a fost organizată sub egida asociației 47G, una dintre cele mai puternice organizații din industria americană de apărare și aerospațială, care reunește peste 250 de companii cu o valoare cumulativă de sute de miliarde de dolari. Utah este considerat un centru de excelență în industria de apărare, având legături puternice cu Pentagonul și agențiile de securitate națională americane, scrie Profit.ro.
Discuții de nivel înalt și vizite strategice
Delegația a fost condusă de Aaron Starks, CEO și Președinte al 47G, și a inclus oficiali ai Guvernului României, reprezentanți ai Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, ROMARM, Direcției Naționale de Securitate Cibernetică, precum și lideri ai unor companii americane de top din industrie. Pe agenda vizitei s-au regăsit întrevederi strategice la Cancelaria Prim-Ministrului, Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Economiei.
Delegația a participat, de asemenea, la sesiuni B2B cu peste 30 de companii românești, explorând oportunități de colaborare industrială și de transfer tehnologic. Printre companiile vizitate s-au numărat AEROSTAR Bacău, BlueSpace Technology și General Dynamics Land Systems – Europe, evidențiind interesul americanilor pentru cooperarea cu industria autohtonă de apărare.
Investiții strategice și dezvoltarea parteneriatelor tehnologice
Un moment cheie al vizitei l-a constituit întrevederea dintre delegația 47G și Dragoș Pavăl, co-fondatorul Dedeman și unul dintre cei mai influenți investitori români. Discuțiile s-au axat pe potențialul investițiilor în sectoare strategice și dezvoltarea unor parteneriate tehnologice pe termen lung.
Delegația a vizitat și INCAS (Institutul Național de Cercetare Aerospațială), unde au fost explorate posibilități de colaborare în domeniul cercetării și dezvoltării de noi tehnologii pentru industria aerospațială și de apărare. Totodată, au avut loc întrevederi cu lideri ai sectorului privat, subliniind rolul României ca partener strategic al SUA în domeniul tehnologic și al apărării.
Această vizită reconfirmă angajamentul celor două națiuni pentru dezvoltarea relațiilor economice și strategice, precum și interesul comun pentru inovare și securitate într-o lume din ce în ce mai complexă din punct de vedere geopolitic.
Cod galben de vânt puternic în Suceava, Neamț și Bacău
Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare cod galben de vânt pentru județele Suceava, Neamț și Bacău, valabilă până miercuri, 12 martie, ora 08:00.
Potrivit meteorologilor, în zonele montane și submontane, rafalele vor atinge viteze de 70-90 km/h, iar la altitudini de peste 1.700 de metri, vântul va sufla cu putere, atingând chiar și 110 km/h.
Recomandări pentru populație
Autoritățile îi sfătuiesc pe locuitori să evite deplasările în zonele expuse vântului puternic, să securizeze obiectele aflate pe balcoane și terase și să fie atenți la eventuale întreruperi de curent cauzate de căderi de copaci sau fire electrice rupte.
În cazul agravării fenomenelor meteo, populația este sfătuită să urmărească alertele emise de autorități și să apeleze 112 pentru orice situație de urgență.
Prefectul Claudiu Ilișanu a inspectat lucrările la podul de pe DN11, comuna Oituz
Prefectul județului Bacău, Claudiu Ilișanu, a efectuat astăzi o vizită pe șantierul podului de pe DN11, în zona Fierăstrău, comuna Oituz, alături de reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași și de constructor. Scopul deplasării a fost evaluarea stadiului lucrărilor și verificarea progresului în teren.
Potrivit autorităților, intervențiile în albia râului și lucrările de stabilizare a podului au fost finalizate, marcând o etapă importantă în procesul de reabilitare a acestei infrastructuri rutiere.
Următoarea fază va include procedurile de avizare pentru montarea semafoarelor, necesare gestionării circulației, și demararea lucrărilor de consolidare a grinzilor, urmate de refacerea suprafeței carosabile.
Prefectul a subliniat importanța acestui proiect și a asigurat că fiecare etapă va fi monitorizată îndeaproape pentru ca lucrările să fie finalizate în cele mai bune condiții și într-un termen cât mai scurt.
Lucrări în desfășurare pe Lotul 2 al Autostrăzii A7: imagini aeriene spectaculoase
Imagini aeriene recente surprind evoluția lucrărilor pe Lotul 2 al Autostrăzii A7, Focșani – Bacău, pe sectorul Domnești-Târg – Răcăciuni (38,78 km). În aceste cadre, se pot observa lucrările de turnare a riglelor de elevație la pasajul rutier peste DN2 de la Domnești-Târg, un element esențial al infrastructurii acestui tronson.
Date despre proiect:
✅ Lotul 2: 38,78 km
✅ Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
✅ Durată contract: 30 de luni (execuție)
✅ Stadiu fizic: 36%
✅ Valoare contract: 2,485 miliarde de lei (fără TVA)
✅ Sursă de finanțare: Fonduri europene – PNRR
Lucrările avansează conform graficului, iar acest lot va contribui semnificativ la modernizarea infrastructurii rutiere din regiune, facilitând conectivitatea și reducerea timpilor de transport.
Sursa videoȘ DRDP Iași
Primăria Dărmănești anunță programul de colectare a deșeurilor biodegradabile pentru 2025
Începând din luna aprilie 2025, Primăria Dărmănești va demara un program de colectare a deșeurilor biodegradabile, adresat tuturor locuitorilor orașului.
Un nou medic ORL s-a alăturat echipei Spitalului „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși
Dr. Dăscălescu George Răzvan, medic specialist ORL, s-a alăturat echipei medicale a Spitalului „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși, după ce a promovat examenul de concurs desfășurat pe 26 februarie 2024.
Pacienții spitalului vor avea acces la o gamă variată de servicii medicale în specialitatea otorinolaringologie, incluzând consultații în ambulatoriul integrat, spitalizare de zi și, în perioada următoare, spitalizare continuă. Serviciile sunt disponibile atât pe baza unui bilet de trimitere, cât și contra cost.
În prezent, în cadrul spitalului sunt angajați doi medici specialiști ORL. Programările pentru consultații la cabinetul din Ambulatoriul Integrat se pot face telefonic la numerele 0234 262 220, 0234 262 221, 0372 274 937, 0372 274 878 (interior 138) sau online, prin platforma de programare.
Otorinolaringologia este ramura medicală care se ocupă cu prevenirea, diagnosticarea și tratamentul afecțiunilor urechii, nasului, gâtului, căilor respiratorii superioare și sinusurilor.
Fotbal/ Liga a III-a: În așteptarea ultimelor verdicte
La finalul acestei săptămâni va avea loc ultima etapă a sezonului regulat din Liga a III-a. În Seria 2 lucrurile sunt clare în ceea ce priveștea configurația play-off-ului, Sporting Liești, Unirea Braniștea, Aerostar Bacău și KSE Târgu-Secuiesc asigurându-și în devans accesul în 1-4. În Seria 1, în schimb, doar FC Bacău și Știința Miroslava au garantată prezența în play-off.
Pentru celelalte două locuri se bat trei echipe: CSM Bacău, CSM Vaslui și Gloria Ultra. Învinsă runda trecută, cu 1-0 acasă, în derby-ul orașului, de lidera FC Bacău, ca urmare a penalty-ului transformat de Cărstean în minutul 83, CSM Bacău are nevoie de un punct în ultima etapă, pe terenul Ceahlăului 2, pentru a continua campionatul în 1-4.
„CSMeii” pot ajunge în play-off chiar și cu o înfrângere la Piatra Neamț, dar numai în cazul în care Gloria Ultra nu va câștiga jocul de pe teren propriu cu Bucovina Rădăuți.
Seria 1
Rezultatele înregistrate în etapa 17: ACS USV Iași- Gloria Ultra 0-3, CSM Vaslui- Șomuz Fălticeni 2-2, CSM Bacău- FC Bacău 0-1, Șoimii Gura Humorului- Ceahlăul Piatra Neamț 2-0, Bucovina Rădăuți- Știința Miroslava 1-5.
Programul etapei a 18-a, ultima a sezonului regulat/ sâmbătă, 15 martie, ora 15.00: Gloria Ultra- Bucovina Rădăuți, Știința Miroslava- Șoimii Gura Humorului, Ceahlăul Piatra Neamț 2- CSM Bacău, FC Bacău- CSM Vaslui, Șomuz Fălticeni- ACS USV Iași.
Clasament
1 FC Bacău 17 13 2 2 43-11 41p.
2 Știința Miroslava 17 11 3 3 52-22 36p.
3 CSM Vaslui 17 9 3 5 35-35 30p.
4 CSM Bacău 17 9 3 5 22-23 30p.
5 Gloria Ultra 17 7 6 4 23-10 27p.
6 Bucovina Rădăuți 17 7 4 6 18-23 25p.
7 Șomuz Fălticeni 17 3 6 8 15-28 15p.
8 Șoimii 17 3 4 10 14-32 10p.
9 ACS USV Iași 17 3 3 11 19-42 12p.
10 Ceahlăul 2 17 2 2 13 10-35 8p.
Seria 2
Rezultatele înregistrate în etapa 17: Sepsi Sfântu-Gheorghe 2- CSM Adjud 1946 3-2, Aerostar Bacău- Unirea Braniștea 2-0, CSM Râmnicu-Sărat- KSE Târgu-Secuiesc 3-1, Sporting Liești- Viitorul Onești 2-2, Voința Limpeziș- Dacia Unirea Brăila 0-3 la masa verde, gazdele fiind retrase din campionat.
Programul etapei a 18-a, ultima a sezonului regulat/ sâmbătă 15 martie, ora 15.00: Dacia Unirea Brăila- CSM Râmnicu-Sărat, KSE Târgu-Secuiesc- Aerostar Bacău, Unirea Braniștea- Sepsi Sfântu-Gheorghe 2, CSM Adjud 1946- Sporting Liești. Partida Viitorul Onești- Voința Limpeziș nu se va disputa, gazdele urmând să câștige la masa verde cu 3-0, în condițiile în care oaspeții sunt retrași din campionat.
Clasament
1 Sporting Liești 17 12 3 2 39-13 39p.
2 Unirea Braniștea 17 11 4 2 42-12 37p.
3 Aerostar Bacău 17 11 1 5 36-21 34p.
4 KSE Tg. Secuiesc 17 10 2 5 30-21 32p.
5 Sepsi Sf. Gh. 2 17 9 1 7 25-16 28p.
6 CSM Rm. Sărat 17 7 2 8 18-28 23p.
7 CSM Adjud 1946 17 5 3 9 24-29 18p.
8 Dacia Brăila 17 3 4 10 18-35 13p.
9 Viitorul Onești 17 3 4 10 17-36 13p.
10 Voința Limpeziș 17 2 0 15 7-45 -10p.
Dan Sion
Primăvara își face loc în pădurile Ocolului Silvic Dărmănești
Vestitorii primăverii încep să-și facă apariția printre ultimele urme de zăpadă din pădurile administrate de Ocolul Silvic Dărmănești, parte a Direcției Silvice Bacău. În această perioadă, natura revine treptat la viață, iar peisajele montane prind culoare, oferind un spectacol fascinant iubitorilor de drumeții și natură.
Direcția Silvică Bacău gestionează, prin cele 14 ocoale silvice, o suprafață totală de 202.572 de hectare de fond forestier. Dintre acestea, 168.029 de hectare sunt proprietate publică a statului, iar alte 34.543 de hectare sunt administrate pe baze contractuale, fiind în diverse forme de proprietate.
La nivel național, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva administrează aproximativ 4,2 milioane de hectare de păduri aflate în proprietatea publică a statului, precum și suprafețe forestiere private gestionate contractual. În plus, toate pădurile din proprietatea publică a statului beneficiază de certificarea managementului forestier durabil, garantând o administrare responsabilă a acestor resurse naturale valoroase.
Video: Romsilva
Intersecția Tic-Tac și Spitalul Județean Bacău în anii ’70 – o privire nostalgică
Această ilustrată din anii ’70 surprinde una dintre cele mai cunoscute intersecții ale municipiului Bacău, denumită popular „Tic-Tac”, alături de impozanta clădire a Spitalului Județean Bacău. Imaginea este o veritabilă fereastră către trecut, evocând atmosfera orașului într-o perioadă în care modernizarea socialistă își lăsa amprenta asupra arhitecturii și organizării urbane.
O intersecție simbolică – Tic-Tac
Denumirea intersecției „Tic-Tac” provine de la un ceas amplasat în zonă, devenit un punct de reper pentru băcăuani. În acele vremuri, această zonă era un nod important al orașului, fiind un loc de întâlnire pentru localnici și un punct strategic în infrastructura rutieră. Ilustrata ne arată o intersecție animată, cu oameni traversând strada și mijloace de transport specifice epocii, precum bicicletele și motocicletele.
Spitalul Județean Bacău – un reper al sistemului sanitar
Clădirea care domină fotografia este Spitalul Județean Bacău, una dintre cele mai importante unități medicale din regiune. Construit în perioada comunistă, spitalul a fost proiectat pentru a răspunde nevoilor tot mai mari ale populației și pentru a oferi servicii medicale moderne pentru acea vreme. Stilul arhitectural este unul funcțional, tipic epocii, cu linii drepte și o fațadă austeră, dar impunătoare.
O imagine a vieții cotidiene
În prim-plan, vedem oameni îmbrăcați în stilul specific anilor ’70, cu haine sobre, dar practice, traversând strada sau socializând. Pe marginea drumului, biciclete și pietoni întregesc imaginea unui oraș în plină dezvoltare, în care transportul motorizat începea să capete amploare, dar viața cotidiană încă păstra un ritm mai liniștit față de zilele noastre.
Un oraș în schimbare
Această ilustrată nu este doar o fotografie a trecutului, ci și o mărturie a evoluției orașului Bacău. De-a lungul anilor, intersecția Tic-Tac și Spitalul Județean au suferit multiple transformări, adaptându-se noilor realități urbane. Cu toate acestea, pentru generațiile care au trăit acele vremuri, această imagine rămâne un simbol al unei epoci distincte, plină de amintiri și nostalgie.
Privind această ilustrată, ne putem imagina zgomotul motoarelor, conversațiile trecătorilor și pulsul orașului Bacău așa cum era el în urmă cu câteva decenii. Este o fereastră către un trecut care, deși diferit de prezent, continuă să trăiască în memoria colectivă a băcăuanilor.
Preoții au adus daruri femeilor și copiilor internați în Spitalul Județean de Urgență
De Ziua Internațională a Femeii, un gest deosebit de solidaritate și compasiune a avut loc la Secția de Pediatrie a Spitalului Județean de Urgență (SJU) Bacău. Preoții Parohiilor „Sf. Gheorghe” și „Învierea Domnului” din Bacău au vizitat mamele internate alături de copiii lor, oferindu-le daruri și sprijin moral.
Cu acest prilej, reprezentanții bisericii au distribuit pachete cu produse de îngrijire și icoane mamelor aflate alături de micuții lor, aducând un strop de alinare și speranță în aceste momente dificile. De asemenea, toate angajatele secției au primit flori și mărțișoare, ca semn de apreciere pentru munca și devotamentul lor în îngrijirea celor mici.
Acțiunea a fost posibilă datorită donațiilor făcute de credincioșii celor două parohii, care au dorit să își arate sprijinul pentru cei aflați în suferință. În total, 60 de persoane au fost beneficiare ale acestui gest de generozitate, bucurându-se de atenția și căldura oferite de comunitate.
Conducerea Spitalului Județean de Urgență Bacău, alături de colectivul Secției de Pediatrie, a transmis public mulțumiri preoților și enoriașilor implicați în această acțiune, subliniind importanța unor astfel de inițiative care aduc lumină și speranță celor aflați în momente dificile.
Prin acest gest, comunitatea băcăuană demonstrează încă o dată că solidaritatea și empatia sunt valori esențiale, iar sprijinul oferit celor aflați în nevoie poate face o diferență semnificativă în viața lor.
11 martie, Ziua Națională a Meseriilor. Acțiuni de promovare a învățământului profesional și tehnic
Orientarea elevilor de gimnaziu către o carieră potrivită * Meseria face diferenţa! * Schimb de experienţă cu alte unități de învățământ
Ziua Naţională a Meseriilor, instituită prin Legea nr. 66/2019, este marcată anual la 11 martie. Ministerul Educaţiei și Cercetării, inspectoratele şcolare, instituţiile de învăţământ, precum şi Parlamentul, Preşedinția, Guvernul, autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale organizează, cu ocazia acestei zile, evenimente educaţionale pentru promovarea învăţământului profesional şi tehnic, precum şi a meseriilor.
Fondurile necesare pentru organizarea manifestărilor prilejuite de celebrarea Zilei Naţionale a Meseriilor se asigură din bugetele instituţiilor de învăţământ, din bugetele autorităţilor publice centrale şi locale în limita alocaţiilor bugetare aprobate, se precizează în actul normativ promulgat.
În acest context, pe 11 februarie 2020, Ministerul Educaţiei a lansat campania pentru elevi „Meseria face diferenţa!”, care se derulează de atunci în toată ţara pe 11 martie, de Ziua Naţională a Meseriilor. Scopul ei este prezentarea celor mai relevante meserii în care se pot forma absolvenţii de clasa a VIII-a, dar şi avantajele pe care le oferă învăţământul profesional şi profesional dual.
Învăţământul dual a fost introdus începând cu anul şcolar 2017-2018, an în care s-a înregistrat un număr de 2.268 elevi în prima promoţie pentru această formă de organizare a învăţământului profesional, potrivit unui comunicat de presă al MEC din 11 februarie 2020.
Pentru al cincilea an consecutiv, coordonatorii proiectului la nivel județean, prof. Gabriel Stan – Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău și prof. Doru Pralia – Școala Gimnazială „George Enescu” Moinești, au relansat proiectul educațional „Orientarea elevilor de gimnaziu către o carieră potrivită. Meseria face diferența! Acțiuni de promovare a Învățământului Profesional și Tehnic”. Proiectul, aflat la cea de-a V-a ediție, inițiat de Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău, se desfășoară în perioada februarie-iunie 2025, fiind inclus în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Județene 2025 – județul Bacău, poziția 42, aprobat de Inspectoratul Școlar al Județului Bacău.
Entitățile educaționale implicate în proiect sunt:
- Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău, reprezentat de prof. Teodora Craus – director,
- Școala Gimnazială „George Enescu” Moinești, reprezentată de prof. Alina-Ramona Pistol – director,
- Inspectoratul Școlar al Județului Bacău, reprezentat de prof. Ana-Maria Egarmin – inspector școlar general,
- Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bacău, reprezentat de prof. Alexandrina Scorțanu – director,
- Colegiul Tehnic „Grigore Cobălcescu” Moinești, reprezentat de prof. Vasile Pîrvu – director,
- Școala Gimnazială „General Nicolae Șova” Poduri, reprezentată de prof. Roxana-Daniela Grecu – director,
- Școala Gimnazială Măgirești, reprezentată de prof. Nicolae Chira – director,
- Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Bacău, reprezentată de prof. Elena Popica – director.
Scopul acestuia este îmbunătățirea proceselor de orientare și consiliere vocațională a elevilor din clasele a VII-a și a VIII-a, dezvoltarea unor competențe profesionale noi, în concordanță cu cerințele secolului XXI, precum și compatibilizarea resurselor și aspirațiilor personale cu oportunitățile mediului socio-economic și schimbul de experiență al cadrelor didactice implicate în activitățile din cadrul proiectului.
Obiectiv principal
Îmbunătăţirea serviciilor de educare şi orientare în carieră a elevilor din învăţământul preuniversitar, facilitarea tranziției acestora spre nivelele superioare de educație sau piața muncii și accesul/implicarea elevilor cu cerințe educaționale speciale și din medii defavorizate, dar și accesul elevilor din mediul rural la liceele de profil tehnic și economic.
Printre acţiunile propuse în cadrul acestei campanii, deoarece sistemul de învățământ nu reușește să țină pasul cu schimbările tehnologice, se regăsesc și o serie de acţiuni comune ale unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic, ale operatorilor economici privind consilierea şi orientarea şcolară şi profesională a elevilor:
- Caravane ale meseriilor,
- Vizite ale elevilor din unităţile de învăţământ implicate la operatorii economici,
- Ateliere de informare pentru profesorii diriginţi ai claselor a VII-a şi a VIII-a.
Suita de activități din cadrul proiectului va contribui la creşterea vizibilităţii şi atractivităţii învăţământului profesional tehnic şi profesional dual în rândul viitorilor absolvenţi de clasa a VIII-a și la popularizarea ofertei educaționale a Colegiului Economic „Ion Ghica” Bacău pentru anul școlar 2025-2026.
Pentru asigurarea unei eficienţe cât mai mari în orientarea cu succes a elevilor spre şcoala, profesia sau meseria cea mai potrivită, între profesorul diriginte şi profesorul consilier şcolar trebuie să existe o permanentă colaborare la care să participe în mod obligatoriu şi familia.
Astfel, elevii sunt ajutaţi să aleagă, să planifice, să acţioneze, astfel încât să poată să meargă înainte în viață.
Prof. Gabriel Stan
Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău
Bacău, 11 martie 2025
Ai poftă de un snack? Descoperă cele mai simple reţete pentru gustări delicioase
O alimentaţie echilibrată nu exclude snack-urile şi gustările, cât timp acestea sunt nutritive şi conţin ingrediente de calitate. Te poţi bucura de gustări între mese, ba chiar este indicat, însă e bine să ai grijă la ce anume alegi să consumi. Snack-urile preparate în casă, cu ingrediente atent alese de tine, bogate în nutrienţi, reprezintă cea mai bună opţiune pentru sănătatea ta, unde mai pui că sunt de cele mai multe ori şi ieftine.
Ca să ai parte de cele mai bune snack-uri când ţi-e poftă de ceva bun, încearcă reţetele uşoare şi hrănitoare de mai jos:
Frigărui cu mozarella şi roşii
Una dintre cele mai simplu de preparat gustări, frigăruile cu mozzarella şi roşii sunt punct ochit, punct lovit. Pline de gust, sărace în calorii, bogate în fibre, vitamine şi proteine, frigăruile de acest tip se prepară cât ai bate din palme. Ai nevoie doar de roşii cherry şi cubuleţe de mozzarella, pe care să le aşezi pe beţe de frigărui sau scobitori.
Ca să dai extra gust acestui snack, poţi adăuga un strop de sos pesto pe cubuleţele de mozzarella. Gustarea aceasta este ideală pentru momentele în care te uiţi la TV, stai de vorbă cu prietenii sau chiar pentru mese festive.
Guacamole
Guacamole este un sos foarte uşor de preparat, cremos şi sănătos, unde mai pui că merge de minune cu crackers sau toast, ceea ce-l transforma într-un super snack.
Pentru o reţetă rapidă de Guacamole ai nevoie de 2 avocado, jumătate de ceapă tocată fin, o roşie sau câteva roşii cherry, un căţel de usturoi tocat şi zeama de la o lămâie sau limetă. Pasează bine avocado, adaugă roşia tăiată cubuleţe, usturoiul şi ceapa tocate şi zeama de lămâie. Amestecă bine şi asezonează cu sare şi piper după gust.
Terci de ovăz
Ai poftă de un snack dulce? Atunci terciul de ovăz este reţeta potrivită pentru tine. Ai nevoie de ovăz, lapte, lapte vegetal sau apă şi fructe, dulceaţă, miere sau orice alt topping doreşti. Terciul de ovăz merge cu ciocolată, iaurt, nuci, fructe proaspete sau confiate, gem, iar lista poate continua.
Dacă vrei, poţi prăji uşor ovăzul înainte de a-l prepara, fără ulei sau grăsime. Foloseşte o tigaie Tefal sau o oală de fontă pentru a-l rumeni uşor şi rapid. Mai apoi, dă-l la blender şi amestecă-l cu lapte, apă sau lapte vegetal. Amestecă până când obţii o textură cremoasa şi îndulceşte cu miere, sirop de agave sau de arţar după gust.
Supă cremă de legume
O supă este o gustare delicioasă, sănătoasă şi slab calorică, mai ales dacă foloseşti puţine grăsimi, precum uleiul sau untul. O supă cremă de legume se prepară uşor, cu ingrediente puţine şi rezistă excelent la frigider.
Tot ce trebuie să faci este să alegi legumele preferate. Poţi să foloseşti doar morcovi, cartofi şi ceapă sau poţi să combini tot felul de legume după bunul plac. Ca să le fierbi rapid, foloseşte o oală sub presiune.
Oala sub presiune e ideală pentru o mulţime de reţete, de la supe şi până la tocănițe sau fripturi. Mai mult, oala sub presiune nu ocupă mult spaţiu şi se poate păstra uşor în dulap, cămară sau chiar pe blatul din bucătărie.
Pe lângă oala sub presiune mai poţi opta şi pentru un multicooker dacă vrei să găteşti rapid.
După ce ai fiert legumele, dă-le la blender alături de un strop de ulei de măsline şi condimente după bunul plac. Vei obţine o supă cremă gustoasă, numai bună pentru o gustare sănătoasă.
Un snack echilibrat şi plin de nutrienţi este întotdeauna o idee bună, în special dacă ai un program încărcat şi neglijezi uneori mesele. Vestea minunată e că astfel de gustări se pot prepara foarte uşor acasă, cu ingrediente calitative, la preţuri prietenoase, în doar 15-20 de minute. Încearcă câteva dintre reţetele de mai sus şi bucură-te de o gustare yummy şi nutritivă.
iOS 18.4 adaugă o funcție crucială de Inteligență Apple pentru iPhone 15 Pro — și face telefonul mai puternic
Dacă ai un iPhone 15 Pro, ai acum acces la unele dintre cele mai avansate funcții de Inteligență Apple, lansate odată cu iOS 18.1 în toamna trecută. Dar, deși majoritatea acestor funcții erau disponibile pe dispozitivele mai noi, iPhone 15 Pro și Pro Max nu aveau acces la toate acestea — până acum.
La lansarea iPhone 16 anul trecut, Apple a introdus o funcție nouă numită Visual Intelligence. Cu ajutorul butonului Camera Control, utilizatorii iPhone 16 aveau posibilitatea de a accesa un răspuns al Apple la Google Lens, obținând informații suplimentare și chiar comenzi acționabile în funcție de obiectul sau locația pe care camera telefonului o capta.
Cu toate acestea, deși iPhone 15 Pro și iPhone 15 Pro Max beneficiau de suficientă memorie RAM și putere de procesare pentru a rula funcțiile de Inteligență Apple, Visual Intelligence nu a fost disponibil pentru aceste modele. Aceasta însemna că un iPhone 16 de 799 USD putea face ceva ce iPhone 15 Pro, plătit cu cel puțin 999 USD, nu putea să facă. Cu toate acestea, odată cu lansarea celei de-a doua versiuni beta publice a iOS 18.4, această diferență s-a eliminat. Dacă folosești această versiune beta pe iPhone 15 Pro, acum poți beneficia de Visual Intelligence.
Cum să configurezi Visual Intelligence pe un iPhone 15 Pro cu iOS 18.4
Pentru a utiliza Visual Intelligence pe iPhone 15 Pro, va trebui să accesezi această funcție printr-o metodă alternativă, deoarece doar modelele iPhone 16 includ un buton Camera Control. Din fericire, iOS 18.4 adaugă Visual Intelligence ca opțiune pentru Action Button, iar acest buton de pe partea stângă a telefonului poate fi folosit pentru a lansa funcția.
Pași pentru configurarea Visual Intelligence:
- Deschide aplicația Setări și accesează meniul Action Button.
- Derulează prin opțiunile disponibile până găsești Visual Intelligence și selectează-o.
- După ce ai configurat, apasă și ține apăsat butonul Action pentru a lansa Visual Intelligence.
De asemenea, dacă nu dorești să folosești Action Button pentru această funcție, poți adăuga un control Visual Intelligence pe ecranul de blocare. Poți personaliza acest control, alege-l din opțiunile disponibile și îl vei avea la îndemână de fiecare dată când îți deblochezi telefonul.
Ce poți face cu Visual Intelligence
Acum că iPhone 15 Pro este configurat pentru a utiliza Visual Intelligence, ce îți permite această funcție? Practic, Visual Intelligence transformă camera telefonului într-un instrument de căutare. Poți să îți îndrepți camera către un obiect, fie că este un semn al unui restaurant, un poster sau chiar o plantă, și vei primi informații instantanee despre acel obiect.
De exemplu, actualizarea iOS 18.3 a adăugat funcționalitatea de a identifica plantele și animalele. Poți vedea orele de funcționare ale unui restaurant, numerele de telefon sau chiar să adaugi evenimente în calendarul tău, doar prin captarea unui poster al unui eveniment.
Visual Intelligence poate face și mai mult! De exemplu, când am capturat un poster al unui eveniment viitor, mi s-a oferit opțiunea de a crea un eveniment în calendar, cu data și ora deja completate. Deși, în prezent, nu poate extrage locația din imagine, este un început promițător.
Cum îți poate extinde opțiunile ChatGPT și Google Search
Dacă ai activat ChatGPT în Inteligența Apple, poți partaja informațiile capturate cu acesta pentru a obține mai multe detalii. De asemenea, poți să folosești butonul de căutare pentru a rula o căutare Google pe imaginea ta.
Experiența mea cu ChatGPT a fost foarte satisfăcătoare — am capturat o rețetă de fasole și, printr-o simplă întrebare, am obținut ingredientele și pașii rețetei, pe care le-am putut salva rapid în aplicația Notes. Comparativ, căutările Google au avut rezultate variabile, uneori mai bune, alteori mai puțin relevante.
Viitorul Visual Intelligence
Funcția Visual Intelligence este deja utilă în multe contexte, de la ghiduri virtuale pentru muzeu până la un instrument de navigare pentru ieșirea dintr-un labirint de porumb. Dacă ai un iPhone 15 Pro, acum poți explora propriile tale utilizări ale acestei funcții inteligente. De la cercetări rapide la organizarea vieții tale cotidiene, iPhone 15 Pro a devenit cu adevărat un instrument mai puternic cu ajutorul Visual Intelligence.
Ai la dispoziție un dispozitiv care nu doar că arată bine, dar îți poate îmbunătăți semnificativ experiența zilnică. Testează funcția și vezi ce descoperiri interesante poți face!
Horoscop 11 Martie 2025. Urmează-ți intuiția, dar nu ignora realitatea!
🔹 ♈ Berbec (21 martie – 19 aprilie)
Astăzi ai parte de energie debordantă, dar ai grijă să nu-i sufoci pe cei din jur cu entuziasmul tău. Fii atent la detalii înainte de a lua decizii importante.
🔹 ♉ Taur (20 aprilie – 20 mai)
Ești într-o dispoziție melancolică, dar nu lăsa amintirile să îți umbrească prezentul. Concentrează-te pe lucrurile care îți aduc confort și stabilitate.
🔹 ♊ Gemeni (21 mai – 20 iunie)
Comunicarea este punctul tău forte azi. Ai șansa să rezolvi o problemă printr-o conversație sinceră. Ascultă și opiniile celorlalți!
🔹 ♋ Rac (21 iunie – 22 iulie)
Ziua de azi îți aduce emoții puternice. Încearcă să nu te lași purtat de val și să iei decizii cu calm. Ai grijă la cheltuieli!
🔹 ♌ Leu (23 iulie – 22 august)
Ești în centrul atenției, iar asta îți place. Totuși, nu exagera cu dorința de a fi lider. Modestia te va ajuta mai mult decât crezi.
🔹 ♍ Fecioară (23 august – 22 septembrie)
Ai multe pe cap, dar dacă îți faci un plan bine structurat, vei reuși să rezolvi totul. Ai grijă să nu ignori nevoile personale.
🔹 ♎ Balanță (23 septembrie – 22 octombrie)
Ziua de azi îți aduce oportunități în plan social. Profită de ocazie pentru a cunoaște oameni noi, dar nu te grăbi să îți dezvălui toate gândurile.
🔹 ♏ Scorpion (23 octombrie – 21 noiembrie)
Misterul te înconjoară, iar intuiția ta e la cote maxime. Ai grijă ce descoperi, uneori adevărul poate fi mai complicat decât pare.
🔹 ♐ Săgetător (22 noiembrie – 21 decembrie)
Simți nevoia de aventură, dar nu uita de responsabilități. O veste neașteptată îți poate schimba planurile, dar ia totul pas cu pas.
🔹 ♑ Capricorn (22 decembrie – 19 ianuarie)
E momentul să îți organizezi mai bine viața profesională. Ai ambiție și determinare, dar nu uita să faci și pauze pentru tine.
🔹 ♒ Vărsător (20 ianuarie – 18 februarie)
Creativitatea ta este la apogeu! Profită de această zi pentru a încerca ceva nou. Nu te teme de schimbări, ele îți vor aduce beneficii.
🔹 ♓ Pești (19 februarie – 20 martie)
Sensibilitatea ta este accentuată, iar empatia îți aduce apreciere din partea celor din jur. Ai grijă însă să nu te lași influențat prea ușor.
Titluri de stat online la doar un click distanță pentru toți românii
Începând cu ediția 10 martie – 4 aprilie 2025, titlurile de stat Tezaur pot fi cumpărate și online, cu cardul
AGEA Chimcomplex SA Borzesti
Consiliul de Administratie al societatii CHIMCOMPLEX SA BORZESTI, cu sediul in Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bacau sub nr. J1991000493044, CUI RO960322, in conformitate cu prevederile art. 117 din Legea nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare, ale Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, ale Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Regulamentului ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Actului constitutiv al societatii, precum si ale oricaror dispozitii legale aplicabile, prin Decizia C.A. nr. 2 din 24.02.2025, convoaca Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor (“A.G.E.A.”) in data de 11.04.2025, ora 12:00, care va avea loc la sediul societatii situat in Municipiul Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau.
La adunare au dreptul sa participle actionarii inregistrati in Registrul actionarilor emis de Depozitarul Central SA la sfarsitul zilei de 02.04.2025, considerată ca data de referință.
Ordinea de zi va fi urmatoarea:
1. Aprobarea contractarii unor imprumuturi in valoare maxima de 60.000.000 euro din orice surse, bancare si nebancare, inclusiv de la actionari sau de la persoane afíliate si aprobarea constituirea de garantii pentru garantarea rambursarii acestora.
2. Aprobarea imputernicirii Consiliului de administratie pentru a aproba si decide structura finantarilor contractate, in limita valorii de la punctul 1, respectiv pentru a decide destinatia finantarilor, in functie de necesitatile Societatii, cum ar fi, dar fara a se limita la: implementarea de investitii, realizarea oricaror cheltuieli prevazute in planurile de afaceri ale Societatii, refinantari etc.
3. Aprobarea imputernicirii dlui Stefan Vuza – Presedinte al Consiliului de administratie pentru a negocia, incheia si semna orice contracte aferente finantarii prevazute la punctul 1, incluzand contracte de credit, contracte de ipoteca, precum si orice alte documente adiacente.
4. Aprobarea vanzarii unor active non-core, in valoare maxima de 20.000.000 euro si imputernicirea Consiliului de administratie pentru a selecta aceste active, pentru a organiza proceduri de licitatie, pentru a negocia si incheia actele de instrainare, in limita anterior mentionata.
5. Aprobarea datei de 09.05.2025, ca dată de înregistrare, adică data de identificare a acționarilor asupra cărora se răsfrâng efectele hotărârii adunării generale a acționarilor, in conformitate cu dispozițiile art. 87 din Legea 24/2017.
6. Aprobarea datei de 08.05.2025, ca dată “ex date”, adică data anterioara datei de înregistrare cu un ciclu de decontare minus o zi lucrătoare, de la care instrumentele financiare obiect al hotărârilor organelor societare se tranzacționează fără drepturile care deriva din respectiva hotărâre, in conformitate cu prevederile art. 2 lit. l) din Regulamentul nr. 5/2018.
7. Imputernicirea avocat Costin Gabriela, pentru a realiza toate formalitățile necesare în vederea îndeplinirii rezoluțiilor de mai sus dispuse de adunarea generala, în relația cu Oficiul Registrului Comertului si orice alta instituție în acest scop.
Proiectul de hotarare al A.G.E.A., precum si documentele si materialele de sedinta de pe ordinea de zi sunt disponibile cu 30 de zile inainte de data tinerii A.G.E.A., in format electronic, pe website-ul societatii la adresa www.chimcomplex.com si la sediul societatii, incepand cu data de 11.03.2025.
Actionarii isi pot exercita dreptul la vot in adunarea generala, proportional cu numarul de actiuni pe care le poseda.
In conformitate cu prevederile art. 117 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societatile si art. 189 din Regulamentul nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, unul sau mai multi actionari, reprezentand individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social, au dreptul:
– de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunarilor generale, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de justificare sau de un proiect de hotarare propus spre adoptare adunarilor generale pana pe data de 27.03.2025;
– de a prezenta proiecte de hotarari pentru punctele propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunarilor generale;
– ordinea de zi completata, ulterior convocarii, se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei cu cel putin 10 zile inaintea adunarii generale mentionate in convocatorul initial.
Potrivit art. 198 din Regulamentul nr. 5/2018, fiecare actionar, persoana fizica sau juridica, are dreptul sa adreseze intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarii generale, pana cel tarziu in data de 27.03.2025, ora 10, data numarului de inregistrare. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe web-site-ul propriu www.chimcomplex.com, la sectiunea AGA.
Solicitarile vor fi depuse in forma scrisa, in original, la sediul societatii din localitatea Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, sub semnatura actionarului sau reprezentantului legal al acestuia.
În vederea identificării si a dovedirii calitătii de actionar a unei persoane care adresează întrebări sau solicita completarea ordinii de zi, persoana in cauza are obligatia sa anexeze solicitarii, documente care îi atestă identitatea (pentru persoana fizica: copie BI/CI, pentru persoana juridica: copie BI/CI reprezentant legal si certificat constatator eliberat de Registrul Comertului sau un act emis de o autoritate competenta, in care actionarul este inmatriculat legal eliberat cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului adunarii generale, precum şi extrasul de cont din care rezultă calitatea de acţionar şi numărul de acţiuni deţinute, emis de Depozitarul Central.
Aceleasi documente se vor depune si de catre actionarii care inainteaza intrebari Consiliului de Administratie.
Data limita la care actionarii isi pot exercita drepturile mentionate mai sus este stabilita la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
Propunerile de completare a ordinii de zi sau intrebarile actionarilor mentionati in alineatele precedente vor putea fi transmise in scris, prin posta sau serviciile de curierat, la sediul societatii mentionat mai sus, cu mentiunea scrisa clar, cu majuscule, PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 11.04.2025.
Actionarii inscrisi in registrul actionarilor la data de referinta pot participa la adunarea generala direct sau pot fi reprezentati de alte persoane, pe baza unei imputerniciri generale sau speciale, in conformitate cu prevederile art. 188 din Regulamentul ASF nr. 5/2018, sau pot vota prin corespondenta conform formularelor postate pe website-ul societatii www.chimcomplex.com.
Accesul actionarilor, persoane fizice, indreptatiti sa participe la adunarea generala este permis prin simpla proba a identitatii acestora.
Imputernicirea speciala poate fi acordata oricarei persoane pentru reprezentare intr-o singura adunare generala, continand instructiuni specifice de vot din partea actionarului.
Formularul de imputernicire speciala poate fi obtinut de la sediul societatii sau descarcat de pe website-ul societatii www.chimcomplex.com, incepand cu data de 11.03.2025.
Actionarii pot acorda o imputernicire generala valabila pentru o perioada care nu va depasi 3 ani, permitand reprezentantului sau sa il reprezinte in una sau mai multe adunari generale ale actionarilor a uneia sau mai multor societati identificate in imputernicire, care nu contine instructiuni specifice de vot din partea actionarului.
Imputernicirea generala trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
1.numele/denumirea actionarului;
2. numele/denumirea reprezentantului (cel caruia i se acorda imputernicirea);
3. data imputernicirii, precum si perioada de valabilitate a acesteia, cu respectarea prevederilor legale; imputernicirile purtand o data ulterioara au ca efect revocarea imputernicirilor datate anterior;
4. precizarea faptului ca actionarul imputerniceste reprezentantul sa participe si sa voteze in numele sau prin imputernicirea generala in adunarea generala a actionarilor pentru intreaga detinere a actionarului la data de referinta, cu specificarea expresa a societatii/societatilor pentru care se utilizeaza respectiva imputernicire generala. Imputernicirea generala inceteaza prin:
(i) revocarea scrisa de catre actionarul mandant a acesteia, transmisa emitentului cel mai tarziu pana la data-limita de depunere a imputernicirilor aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului, redactata in limba romana ori in limba engleza; sau
(ii) pierderea calitătatii de acţionar a mandantului la data de referinta aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului; sau
(iii) pierderea calitatii de intermediar sau de avocat a mandatarului.
Unui actionar i se interzice sa exprime voturi diferite în baza actiunilor detinute de acesta la aceeasi societate.
Dupa completare si semnare, un exemplar al imputernicirii, in limba romana, se va depune in original, cu 48 de ore inainte de adunare, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 11.04.2025”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot in adunarea generala, conform prevederilor legii.
Imputernicirile se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email ir@chimcomplex.com, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 11.04.2025.
Actionarii pot vota si prin corespondenta, inainte de AGA, utilizand formularul de vot prin corespondenta. Formularul va putea fi obtinut de la sediul societatii sau se poate descarca de pe site-ul www.chimcomplex.com.
Formularul de vot prin corespondenta completat si semnat insotit de copia actului de identitate al actionarului (pers. fizice)/certificat de inregistrare(pers juridice), se va expedia la sediul societatii, in original, in limba romana, astfel incat sa fie primit de societate, cu minim 48 de ore inainte de AGA, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 11.04.2025”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot in adunarea generala, conform prevederilor legii.
Formularele de vot se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email ir@chimcomplex.com, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 11.04.2025”.
Buletinele de vot care nu sunt primite pana la data indicata mai sus, nu pot fi luate in calcul pentru determinarea cvorumului si majoritatii in cadrul adunarii generale.
Prezenta convocare se face cu aplicarea dispozitiilor Regulamentului ASF nr. 5/2018.
Informatii suplimentare se pot obtine la sediul societatii sau la telefon 0234/302007.





































