vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 180

Horoscop zilnic – 26 martie 2025. Gemeni: Astrele îți aduc o zi favorabilă comunicării

🔴 Berbec (♈️ 21 martie – 19 aprilie)
Azi ești plin de energie și hotărât să duci la bun sfârșit toate planurile. Totuși, încearcă să nu te grăbești prea tare, mai ales în decizii financiare. Seara, un moment de relaxare îți va prinde bine.

🟠 Taur (♉️ 20 aprilie – 20 mai)
Ziua începe cu un ritm mai lent, dar nu te lăsa descurajat. O veste bună îți poate schimba dispoziția spre seară. Fii atent la cheltuieli – e posibil să ai tentația de a cumpăra lucruri de care nu ai neapărat nevoie.

🟡 Gemeni (♊️ 21 mai – 20 iunie)
Astrele îți aduc o zi favorabilă comunicării. Este un moment potrivit pentru negocieri, întâlniri sau clarificarea unor neînțelegeri. În plan sentimental, cineva îți poate face o surpriză plăcută.

🟢 Rac (♋️ 21 iunie – 22 iulie)
Ești mai sensibil decât de obicei, iar asta te poate face să reacționezi exagerat la anumite situații. Încearcă să îți păstrezi calmul și să te concentrezi pe lucrurile pozitive.

🔵 Leu (♌️ 23 iulie – 22 august)
Azi ai ocazia să te afirmi într-un mod inedit, fie la locul de muncă, fie într-un cerc de prieteni. Ai grijă însă la orgoliu – nu toți îți împărtășesc entuziasmul.

🟣 Fecioară (♍️ 23 august – 22 septembrie)
O zi perfectă pentru ordine și organizare. Dacă ai amânat anumite sarcini, acum e momentul să le finalizezi. În plan personal, cineva apropiat îți poate cere sfatul.

🟤 Balanță (♎️ 23 septembrie – 22 octombrie)
Se anunță o zi armonioasă, plină de momente frumoase. Relațiile cu cei din jur sunt favorizate, iar o întâlnire neașteptată te poate pune pe gânduri.

Scorpion (♏️ 23 octombrie – 21 noiembrie)
Ești foarte intuitiv astăzi și poți descoperi detalii ascunse ale unei situații care te preocupă de ceva vreme. Ai grijă la sănătate și evită stresul inutil.

Săgetător (♐️ 22 noiembrie – 21 decembrie)
Optimismul tău caracteristic îți va aduce noroc. Este o zi bună pentru noi începuturi și planificarea unei călătorii. Ai grijă însă la promisiunile pe care le faci.

🟠 Capricorn (♑️ 22 decembrie – 19 ianuarie)
Munca îți ocupă mare parte din timp, dar nu uita să acorzi atenție și celor dragi. Un echilibru între carieră și viața personală îți va aduce mai multă liniște sufletească.

🟢 Vărsător (♒️ 20 ianuarie – 18 februarie)
Creativitatea ta este la cote maxime. Profită de acest moment pentru a începe un proiect nou sau pentru a găsi soluții inovatoare la problemele care te frământă.

🔵 Pești (♓️ 19 februarie – 20 martie)
Azi ai nevoie de timp pentru tine. Retragerea într-un loc liniștit și reflecția asupra unor aspecte importante te vor ajuta să îți clarifici gândurile.

EVERGENT Investments SA – Convocator AGEA și AGOA 29/30 aprilie 2025

    C O N V O C A T O R

     Consiliul de administrație al EVERGENT Investments SA (Compania), cu sediul în Bacău, str. Pictor Aman nr. 94C, județul Bacău, înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul J1992002400045 și în registrul ASF cu numărul PJRO9FIAIR/040003, încadrată ca Fond de investiții alternative destinat investitorilor de retail (autorizația ASF nr. 101 din 25.06.2021) și ca Administrator de Fond de investiții alternative (autorizația ASF nr. 20 din 23.01.2018), ISIN ROSIFBACNOR0, codul unic de înregistrare 2816642, EUID: ROONRC: J1992002400045, având capitalul social subscris și vărsat de 90.902.859,2 lei

     C O N V O A C Ă

     Adunarea generală extraordinară a acționarilor EVERGENT Investments SA (AGEA) pentru data de 29 aprilie 2025, la ora 1200

      și

     Adunarea generală ordinară a acționarilor EVERGENT Investments SA (AGOA) pentru data de 29 aprilie 2025, la ora 1245.

     Ședințele Adunărilor generale ale acționarilor se vor desfășura la sediul social al EVERGENT Investments din Bacău, strada Pictor Aman, nr. 94C.

     Convocarea se realizează în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, Regulamentului ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, Legii nr. 243/2019 privind fondurile de investiții alternative, Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri alternative și reglementările Autorității de Supraveghere Financiară pentru aplicarea acestora, Legii nr. 31/1990 privind societățile și a prevederilor Actului constitutiv al EVERGENT Investments SA (autorizație ASF nr. 127 și 128/30.09.2024 www.evergent.ro).

    Capitalul social al Companiei este format din 909.028.592 de acțiuni nominative, cu valoare nominală de 0,1 lei, dematerializate și indivizibile, fiecare acțiune dând dreptul la un vot în cadrul Adunărilor generale ale acționarilor, cu excepția unui număr de 32.008.627 de acțiuni, reprezentând 3,52% din capitalul social, care vor avea drept de vot suspendat, potrivit art. 105 alin. 2 din Legea nr. 31/1990 privind societățile.

    Acțiunile cu drept de vot la data de referință, 16 aprilie 2025, se vor afișa pe website – www.evergent.ro.

     La Adunările generale extraordinară și ordinară ale acționarilor sunt îndreptățiți să participe și să voteze doar acționarii înregistrați în registrul acționarilor, ținut de Depozitarul Central SA, la sfârșitul zilei de 16 aprilie 2025, stabilită ca dată de referință.

     

     

    ORDINEA DE ZI A AGEA

     

    1

    Alegerea secretariatului ședinței Adunării generale extraordinare a acționarilor, format din 1-3 persoane dintre acționarii companiei, înscriși pe buletinele de vot.

    2

    Aprobarea Operațiunii de răscumpărare a unui număr maxim de 39.730.955 de acţiuni proprii, în limita a 4,46% din capitalul social, cu respectarea prevederilor legale aplicabile în următoarele condiții:

    a) Compania va răscumpăra acţiuni în scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor și pentru îndeplinirea obligațiilor legale de decontare în instrumente financiare în cadrul unor programe de tip „stock option plan” (SOP) pentru distribuirea de acțiuni către angajați, administratori și directori ai Companiei.

    b) Răscumpărarea acțiunilor până la un număr maxim de 39.730.955 de acțiuni (reprezentând 4,46% din capitalul social care va rezulta după operarea diminuării de capital social conform Hotărârii AGEA nr. 2 din 20 ianuarie 2025) urmează a se realiza prin achiziții în piață și OPC, astfel:

    i. maximum 13.006.097 de acțiuni (reprezentând 1,46% din capitalul social) vor fi răscumpărate prin tranzacții în piață pentru SOP;

    ii. maximum 26.724.858 de acțiuni (reprezentând 3% din capitalul social) vor fi răscumpărate prin OPC în scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor;

    c) Preţul minim per acţiune: prețul de piață de la BVB din momentul efectuării achiziției.

    d) Preţul maxim per acţiune: 2 lei.

    e) Operațiunea de răscumpărare se va desfășura în termen de maximum 18 luni de la data înregistrării hotărârii în Registrul Comerțului.

    f) Plata acțiunilor răscumpărate va fi făcută din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale Companiei, înregistrate în ultimele situații financiare anuale aprobate, cu excepția rezervelor legale, anume cele înregistrate în situațiile financiare aferente exercițiului financiar 2024, conform prevederilor art. 103 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societățile.

    Anularea programelor de răscumpărare nr. 12 și nr. 13 aprobate prin Hotărârile AGEA nr. 3 din 29 aprilie 2024, respectiv nr. 3 din 28 octombrie 2024, începând cu data adoptării prezentei Hotărâri, având în vedere modificarea art. 29 din Legea nr. 243/2019 prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 71/2024.

    Mandatarea Consiliului de administrație pentru adoptarea tuturor deciziilor necesare în vederea ducerii la îndeplinire a hotărârii privind derularea operațiunii de răscumpărare a acțiunilor proprii incluzând, dar fără a se limita la: stabilirea modalităților de achiziție și metodei de execuție a fiecărei componente a operațiunii, parcurgerea tuturor etapelor şi formalităţilor pentru implementarea hotărârii, adoptarea măsurilor necesare privind aplicarea criteriilor de alocare, determinarea beneficiarilor și a numărului de drepturi/opțiuni de a achiziționa acțiuni, perioada de exercitare a drepturilor, întocmirea şi publicarea documentelor de informare în condiţiile legii.

    3

    Aprobarea datei de 23 mai 2025 ca dată de înregistrare (ex-date 22 mai 2025) a acționarilor asupra cărora produc efecte hotărârile adoptate de către Adunarea generală extraordinară a acționarilor.

    4

    Mandatarea Consiliului de administrație pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate de Adunarea generală extraordinară a acționarilor. Împuternicirea Directorului general și/sau a Directorului general adjunct, cu posibilitate de substituire, să efectueze toate procedurile și formalitățile legale și să semneze orice documente necesare pentru implementarea hotărârilor Adunării generale extraordinare a acționarilor, inclusiv formalitățile de publicare și înregistrare în Registrul Comerțului.

     

    ORDINEA DE ZI A AGOA

     

    1

    Alegerea secretariatului ședinței Adunării generale ordinare a acționarilor, format din 1-3 persoane dintre acționarii companiei înscriși pe buletinele de vot.

    2

    Aprobarea Situațiilor financiare consolidate pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, întocmite în conformitate cu reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) aplicabile entităților autorizate, reglementate şi supravegheate de ASF, aprobate prin Norma ASF nr. 39/2015 (inclusiv în formatul conform cu prevederile Regulamentului Delegat al UE 2019/815 al Comisiei în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare privind specificarea unui format de raportare electronic unic), însoțite de Raportul auditorului independent și Raportul anual al Consiliului de administrație aferent situațiilor financiare consolidate pentru exercițiul financiar 2024.

    3

    Aprobarea Situațiilor financiare individuale pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, întocmite în conformitate cu reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) aplicabile entităților autorizate, reglementate și supravegheate de ASF, aprobate prin Norma ASF nr. 39/2015 (inclusiv în formatul conform cu prevederile Regulamentului Delegat al UE 2019/815 al Comisiei în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare privind specificarea unui format de raportare electronic unic), însoțite de Raportul auditorului independent, Raportul anual al Consiliului de administrație aferent situațiilor financiare individuale și Raportul de remunerare al EVERGENT Investments aferent exercițiului financiar 2024.

    4

    Aprobarea repartizării de dividende din rezultatul net realizat în exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, compus din profitul net și câștigul net reflectat în rezultatul reportat din vânzarea activelor financiare (instrumente de capitaluri proprii) clasificate la valoarea justă prin alte elemente ale rezultatului global (FVTOCI), a dividendului brut de 0,11 lei/acțiune, respectiv a sumei totale a dividendelor (fondului de dividende) de 97.759.147,20 lei.

    Repartizarea dividendelor se va face din profitul net al EVERGENT Investments, iar diferența până la valoarea totală a profitului net se va repartiza la “Alte rezerve”.

    Costurile aferente plăților se suportă din valoarea dividendului net. Plata dividendelor se efectuează prin Depozitarul Central și agentul de plată Banca Transilvania.

    Aprobarea datei de 23 mai 2025 ca dată de înregistrare (ex-date 22 mai 2025) și a datei de 13 iunie 2025 ca dată a plății dividendului.

    5

    Aprobarea Programului de activitate pentru anul 2025 în acord cu “Strategia și politica de investiții a EVERGENT Investments S.A.” și a Bugetului de venituri și cheltuieli pentru exercițiul financiar 2025.

    6

    Aprobarea descărcării de gestiune a membrilor Consiliului de administrație pentru exercițiul financiar 2024.

    7

    Aprobarea prescrierii dividendelor aferente exercițiului financiar 2021 stabilite prin Hotărârea Adunării generale ordinare a acționarilor nr. 4 din 28 aprilie 2022, neridicate până la data de 10 iunie 2025 și înregistrarea lor conform reglementărilor aplicabile.

    8

    Aprobarea prelungirii mandatului auditorului financiar Deloitte Audit SRL începând cu data de 01 ianuarie 2026 și până la data de 31 decembrie 2026, precum și a duratei contractului privind serviciile de audit și asimilate, cu continuarea raporturilor contractuale până la finalizarea auditării situațiilor financiare pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2026 și a furnizării celorlalte servicii derivând din contractul de audit.

    9

    Aprobarea datei de 23 mai 2025 ca dată de înregistrare (ex-date 22 mai 2025) a acționarilor asupra cărora produc efecte hotărârile adoptate de către Adunarea generală ordinară a acționarilor.

    10

    Mandatarea Consiliului de administrație pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate de Adunarea generală ordinară a acționarilor. Împuternicirea Directorului general și/sau a Directorului general adjunct, cu posibilitate de substituire, să efectueze toate procedurile și formalitățile legale și să semneze orice documente necesare pentru implementarea hotărârilor Adunării generale ordinare a acționarilor, inclusiv formalitățile de publicare și înregistrare la Registrului Comerțului.

     

    I. Dreptul acționarilor de participare la Adunările generale ale acționarilor conform reglementărilor aplicabile, a prevederilor Actului constitutiv și a Procedurilor de organizare și desfășurare a Adunărilor aprobate de Consiliul de administrație și publicate pe site-ul www.evergent.ro.

     Doar acționarii înscriși în registrul actionarilor la data de referință 16 aprilie 2025 pot participa la Adunările generale ale acționarilor:

    a) personal ori prin reprezentanții legali (în cazul persoanelor juridice);

    b) prin reprezentant pe bază de împuternicire specială sau împuternicire generală;

    c) buletin de vot scris sau electronic, conform procedurilor afișate pe website-ul www.evergent.ro.

     Accesul acționarilor persoane fizice cu drept de participare la Adunările generale ale acționarilor este permis prin simpla probă a identității acestora, făcută cu actul de identitate al acestora.

    Acționarii persoane juridice sau entitățile fără personalitate juridică pot participa la Adunările generale ale acționarilor prin reprezentant legal.

     Calitatea de reprezentant legal se constată în baza listei acționarilor de la data de referință primită de la Depozitarul Central. În cazul în care datele privind calitatea de reprezentant legal nu au fost actualizate la Depozitarul Central de către acționarul persoană juridică corespunzător datei de referință, dovada de reprezentant legal se face pe baza unui certificat constatator eliberat de Oficiul Registrul Comerțului, în copie conformă cu originalul, sau orice alt document emis de către o autoritate competentă din statul în care acționarul este înmatriculat legal și care atestă calitatea de reprezentant legal, emis în termenul de valabilitate.

                Documentele care atestă calitatea de reprezentant legal, întocmite într-o limbă străină, alta decât limba engleză, vor fi însoțite de o traducere realizată de un traducător autorizat în limba română sau în limba engleză.

              Acționarii care nu au capacitate de exercițiu, precum și persoanele juridice, pot fi reprezentați/reprezentate prin reprezentantul legal care, la rândul său, poate da împuternicire altei persoane pentru respectiva Adunare generală.

     În cazul în care un acționar este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie, aceasta va putea vota în Adunările generale ale acționarilor pe baza instrucțiunilor de vot primite prin mijloace electronice de comunicare, fără a mai fi necesară întocmirea unei împuterniciri speciale sau generale de către acționar. Custodele votează în Adunarea generală exclusiv în conformitate și în limita instrucțiunilor primite de la clienții săi având calitatea de acționari la data de referință. Instituția de credit care prestează servicii de custodie va transmite la sediul EVERGENT Investments, în original sau cu semnătură electronică extinsă (aga@evergent.ro), nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA, o Declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal al instituției de credit, întocmită în conformitate cu prevederile legale aplicabile și Procedurilor Adunărilor generale ale EVERGENT Investments afișate pe website-ul www.evergent.ro.

          Împuternicirea specială, Împuternicirea generală și Buletinul de vot scris sau electronic

     Împuternicirile speciale și buletinul de vot conforme cu dispozițiile legale incidente se pun la dispoziția acționarilor la sediul companiei și pe website-ul www.evergent.ro.

    Exercitarea votului electronic, prin corespondență sau prin împuternicire specială se face începând cu data de 16 aprilie 2025.

    Exprimarea opțiunilor de vot prin împuterniciri, buletine de vot scris sau electronic se va realiza până la data limită 27 aprilie 2025, ora 1200 pentru AGEA, respectiv ora 1245 pentru AGOA, sub sancțiunea pierderii dreptului de vot în Adunările generale ale acționarilor.

     Împuternicirea specială se acordă de către acționar unei persoane și conține instrucțiuni specifice de vot din partea acționarului emitent, pentru fiecare punct înscris pe ordinea de zi.

    Acționarul poate desemna o singură persoană care să îl reprezinte și un reprezentant supleant pentru situațiile în care reprezentantul desemnat este în imposibilitate de a-și îndeplini mandatul. Unui acționar îi este permis să acorde o Împuternicire specială unui singur reprezentant.

    Reprezentarea acționarilor în cadrul Adunării generale de către alte persoane se poate face și în baza unei împuterniciri generale, însoțită de Declarația pe proprie răspundere dată de reprezentantul legal al intermediarului (definit conform art. 2, alin. (1), pct. 19 din Legea nr. 24/2017) sau avocatului care a primit împuternicirea de reprezentare în condițiile legale aplicabile și Procedurilor Adunărilor generale ale EVERGENT Investments afișate pe website-ul www.evergent.ro.

    Împuternicirea generală este acordată de acționar pentru întreaga deținere la data de referință și se depune la Companie în copie, cuprinzând mențiunea conformității cu originalul sub semnătura reprezentantului. Împuternicirile generale se depun sau transmit, însoțite de documente conform Procedurilor, la sediul Companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, secretariat) în zilele lucrătoare, între orele 900-1600, sau se transmit ca document electronic cu semnătură electronică extinsă, conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, prin e-mail la adresa aga@evergent.ro, nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA.

    Formularele de împuterniciri speciale, formularele de buletine de vot scrise, semnate olograf, în original, însoțite de documente conform Procedurilor aprobate și publicate în baza prevederilor Actului constitutiv, se depun sau se transmit la sediul Companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, secretariat) în zilele lucrătoare, între orele 900-1600 sau se transmit ca document electronic cu semnătură electronică extinsă, conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, prin e-mail la adresa aga@evergent.ro, nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA. Documentele depuse după data și ora limită vor fi luate în calcul la stabilirea cvorumului de prezență, fără drept de vot în cadrul Adunărilor generale.

    Revocarea unei împuterniciri generale sau speciale se poate face în scris, prin oricare dintre formele de desemnare şi se transmite nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA.

    Împuternicirile generale sau speciale purtând o dată ulterioară (înregistrate nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA) au ca efect revocarea împuternicirilor datate anterior.

    Acționarii care au votat prin împuterniciri speciale sau buletine de vot își pot modifica opțiunea inițială de vot, fiind valabil ultimul vot exprimat, cu condiția să fie exprimat și înregistrat nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA.

    În situația în care acționarul, care și-a exprimat votul prin corespondență, participă personal sau prin reprezentant la Adunările generale ale acționarilor, votul exprimat prin corespondență este anulat, fiind luat în considerare doar votul exprimat personal sau prin reprezentant.

    Dacă persoana care participă la Adunările generale este alta decât cea care și-a exprimat votul prin corespondență, pentru valabilitatea votului său, aceasta va prezenta la Adunările generale ale acționarilor o revocare scrisă a votului prin corespondență semnată de acționar sau de reprezentantul care a exprimat votul prin corespondență.

    Participarea directă a acționarului în Adunările generale ale acționarilor, personal sau prin reprezentantul legal, înlătură orice alte opțiuni de vot transmise anterior.

    Votul electronic se poate exercita pe bază de certificat digital calificat, accesând aplicația securizată “vot electronic” de pe site-ul www.evergent.ro, conform Procedurii de exercitare a votului prin corespondență afișată pe www.evergent.ro.

    Votul în Adunările generale, prin oricare din modalitățile de vot permise acționarilor, poate fi exprimat în condițiile Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, doar prin una din opțiunile de vot “pentru” sau “împotrivă”.

    În conformitate cu prevederile art. 105, alin. (233) din Legea nr. 24/2017: ”(…) în situația în care actul constitutiv al emitentului nu dispune altfel, poziția de «abținere» adoptată de un acționar cu privire la punctele înscrise pe ordinea de zi a unei adunări generale a acționarilor nu reprezintă un vot exprimat”.

    Actul constitutiv al EVERGENT Investments nu califică în niciun fel “poziția abținere”, astfel că această poziție va putea fi adoptată de acționar, fără ca mențiunea ”abținere” să fie considerată vot valabil exprimat, în condițiile legii.

    II. Dreptul acționarilor de a introduce noi puncte pe ordinea de zi a Adunărilor generale ale acționarilor și de a face propuneri de hotărâri pentru punctele existente sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi.

                Unul sau mai mulți acționari reprezentând, individual sau împreună, cel puțin 5% din capitalul social al Companiei, își pot exercita drepturile prevăzute de art. 105, alin. (3) din Legea nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață și de art. 189, art. 199 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață coroborat cu prevederile art. 1171 din Legea nr. 31/1990 privind societățile, numai în scris, până la data de 11 aprilie 2025, ora 1700, prin depunerea documentelor, în original, la sediul companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, , secretariat) sau prin transmiterea cu semnătură electronică extinsă prin e-mail, la adresa aga@evergent.ro (conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică). Solicitările trebuie să fie însoțite de o justificare și/sau de un proiect de hotărâre propus spre adoptare Adunărilor generale ale acționarilor.

     Calitatea de acționar și calitatea de reprezentant legal, în cazul acționarilor persoane juridice sau al entităților fără personalitate juridică, se dovedește pe baza documentelor eliberate de Depozitarul Central sau participanții definiți la art. 2, alin. (1) pct. 19 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 (conform prevederilor art. 194 din Regulamentul ASF nr. 5/2018): extras de cont din care rezultă calitatea de acționar și numărul de acțiuni deținute împreună cu documente care atestă înscrierea informației privind reprezentantul legal la Depozitarul Central/respectivii participanți (art. 105, alin. (11) Legea nr. 24/2017).

     III. Dreptul acționarilor de a adresa întrebări referitoare la ordinea de zi a Adunărilor generale ale acționarilor

                   Acționarii își pot exercita drepturile prevăzute de art. 198-199 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 până la data de 25 aprilie 2025, ora 1700. EVERGENT Investments poate răspunde prin postarea răspunsului pe site-ul propriu, la Secțiunea „Întrebări frecvente” sau în cadrul ședințelor Adunărilor generale, dacă informațiile solicitate respectă caracterul de informație publică și nu se regăsesc în materialele aferente ordinii de zi sau în raportările instituționale efectuate.

     Întrebările acționarilor vor fi transmise în scris, prin depunerea documentelor în original, la sediul companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, “secretariat”) sau prin transmiterea cu semnătură electronică extinsă prin e-mail, la adresa aga@evergent.ro (conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică).

     Cerințele menționate la punctul II din prezentul Convocator sunt aplicabile și acționarilor care adresează întrebări privind punctele de pe ordinea de zi a AGEA sau AGOA.

     

     IV. Documentele aferente Adunărilor generale ale acționarilor

             Documentele aferente punctelor de pe ordinea de zi se pun la dispoziția acționarilor pe site-ul www.evergent.ro și se pot consulta la sediul companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94 C, secretariat) în zilele lucrătoare între orele 900-1600.

             Materialele corespunzătoare punctelor de pe ordinea de zi, Procedurile de organizare și desfășurare ale Adunărilor generale, proiectele de hotărâri și formularele de vot se pun la dispoziția acționarilor începând cu data de 27 martie 2025, conform prevederilor legale.

                  Procedurile de organizare și desfășurare a Adunărilor generale ale acționarilor aprobate de Consiliul de administrație, conform prevederilor Actului constitutiv, publicate pe website-ul www.evergent.ro, sunt: Procedura generală a Adunărilor generale ale acționarilor, care cuprinde precizări privind organizarea și desfășurarea ședințelor Adunărilor generale, Procedura de vot prin reprezentant (împuternicire specială, împuternicire generală) și Procedura de vot prin corespondență (buletin de vot scris sau electronic).

                     

    Ședințele Adunărilor generale extraordinară și ordinară pot fi vizualizate pe baza elementelor de acces de către acționarii înregistrați la data de referință – prin accesarea site-ului www.evergent.ro (precizări în Procedura generală AGA).

     În situația neîndeplinirii condițiilor de cvorum la prima convocare, conform prevederilor legale și ale Actului constitutiv al Companiei, Adunarea generală extraordinară a acționarilor este convocată pentru data de 30 aprilie 2025, ora 1200, iar Adunarea generală ordinară a acționarilor EVERGENT Investments este convocată pentru data de 30 aprilie 2025, ora 1245, cu menținerea ordinii de zi, a locului de desfășurare și a datei de referință.

    EVERGENT Investments S.A. asigură prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul desfășurării ședințelor Adunărilor generale și implementării hotărârilor adoptate conform prevederilor legale aplicabile.

     Toate reperele orare menționate în prezentul Convocator sunt raportate la ora oficială de vară a României (GMT+1).

     Este asigurată traducerea live a dezbaterilor în limba engleză.

     

     Claudiu Doroș

    Președinte Director general

     

         

     

    Gabriel Lupașcu, Ofițer Conformitate

     

    Georgiana Dolgoș, Director

     

     Irina Bibire, Guvernanță corporativă &

    Relația cu investitorii

    Convocarea Adunărilor generale extraordinară și ordinară ale acționarilor în 29/30 aprilie 2025

      BURSA DE VALORI BUCUREȘTI                                                            

       AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ

      Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare

       Eveniment important

       Convocarea Adunărilor generale extraordinară și ordinară ale acționarilor în 29/30 aprilie 2025

       Consiliul de administrație a hotărât convocarea Adunărilor generale extraordinară și ordinară ale acționarilor EVERGENT Investments pentru data de 29/30 aprilie 2025, cu ordinea de zi din Convocatorul anexat. La cele două Adunări sunt invitați toți acționarii înregistrați în registrul acționarilor la data de referință 16 aprilie 2025.

       Între cele mai importante propuneri de pe ordinea de zi ale Adunărilor generale se regăsesc:

       

       1. Adunarea generală extraordinară:

      Aprobarea unei Operațiuni de răscumpărare a unui număr maxim de 39.730.955 de acțiuni proprii, în limita a 4,46% din capitalul social, cu respectarea prevederilor legale aplicabile în următoarele condiții:

      a) Compania va răscumpăra acțiuni în scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor și pentru îndeplinirea obligațiilor legale de decontare în instrumente financiare în cadrul unor programe de tip „stock option plan” (SOP) pentru distribuirea de acțiuni către angajați, administratori și directori ai Companiei.

      b) Răscumpărarea acțiunilor până la un număr maxim de 39.730.955 de acțiuni (reprezentând 4,46% din capitalul social care va rezulta după operarea diminuării de capital social conform Hotărârii AGEA nr. 2 din 20 ianuarie 2025) urmează a se realiza prin achiziții în piață și OPC astfel:

      – maximum 13.006.097 acțiuni reprezentând 1,46% din capitalul social vor fi răscumpărate prin tranzacții în piață pentru SOP;

      – maximum 26.724.858 acțiuni reprezentând 3% din capitalul social vor fi răscumpărate prin OPC in scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor

      Anularea programelor de răscumpărare nr. 12 și nr. 13, aprobate prin Hotărârile AGEA nr. 3 din 29 aprilie 2024, respectiv nr. 3 din 28 octombrie 2024, începând cu data adoptării Hotărârii.

       

       2. Adunarea generală ordinară:

      Aprobarea Situaţiilor financiare consolidate și individuale pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, însoțite de opinia auditorului.

      Aprobarea repartizării de dividende în sumă totală de 97.759.147,20 lei din rezultatul net realizat în exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024 , compus din profitul net și câștigul net reflectat în rezultatul reportat din vânzarea instrumentelor de capitaluri proprii clasificate la valoarea justă prin alte elemente ale rezultatului global (FVTOCI).

      Aprobarea dividendului brut de 0,11 lei/acțiune (reprezentând 7,64% dividend yield la prețul de închidere din data de 24 martie 2025), pentru acționarii înregistrați la data de 23 mai 2025. Data plății este 13 iunie 2025.

      Aprobarea Programului de activitate și a Bugetului de Venituri și Cheltuieli pentru anul 2025.

       EVERGENT Investments continuă să ofere investitorilor la BVB un randament competitiv, printr-o politică predictibilă ca mix între acordarea de dividende și operațiuni de răscumpărare a propriilor acțiuni. Ratele de distribuire a dividendelor din ultimii ani demonstrează atât predictibilitatea acordării de dividende acționarilor pe o bază consistentă, cât și soliditatea fluxurilor de numerar ale companiei, ambele reliefând o poziție financiară puternică în industrie.

       Acționarii sunt invitați să consulte toate materialele suport pentru AGEA și AGOA, disponibile pe website-ul www.evergent.ro, începând de joi, 27 martie 2025.

       Claudiu Doroș

      Președinte Director general

       

      Gabriel Lupascu

       Ofițer Conformitate

      Spedition UMB, câștigătorul contractului pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava (A7)

        FOTO: Desteptarea AI

        Compania românească Spedition UMB a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru realizarea lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava, parte integrantă a A7. Contractul, în valoare de 3,06 miliarde de lei (fără TVA), prevede o perioadă de implementare de 30 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni execuției propriu-zise.

        Caracteristicile traseului:

        Lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava va avea o lungime de 33 km și va include infrastructură complexă:

        • Un viaduct peste DJ208 și CF517 – lungime de 1.049,80 m,
        • Un viaduct peste râul Ruja – lungime de 604,60 m,
        • Un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 – lungime de 868 m.

        În plus, vor fi amenajate patru parcări de scurtă durată și un Spațiu de Servicii, toate fiind dotate cu infrastructura necesară pentru instalarea a minimum 8 stații de încărcare pentru autoturisme electrice.

        Nodurile rutiere incluse în proiect:

        Pentru a asigura conectivitatea optimă a regiunii, vor fi construite trei noduri rutiere esențiale:

        • Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi),
        • Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni),
        • Nodul Roșcani, care va marca finalul lotului 1.

        Traseul acestui sector de autostradă va începe de la Nodul Rutier Pașcani, parte a tronsonului anterior al A7, și se va încheia la Nodul Rutier Roșcani.

        Finanțare și calendarul semnării contractului:

        Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și urmează să fie semnat oficial peste 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații.

        Prin implementarea acestui proiect, se va îmbunătăți considerabil infrastructura rutieră din nord-estul țării, facilitând transportul rapid și sigur între județele Suceava și Iași, dar și conexiunile cu rețeaua națională de autostrăzi.

        I Giardini di Zoe – un colț de paradis italian în inima Hunedoarei

        FOTO: I Giardini di Zoe

         

        Pe 15 martie 2025, într-o zi plină de promisiuni de primăvară, I Giardini di Zoe și-a redeschis porțile, oferind vizitatorilor o nouă ocazie de a se bucura de frumusețea sa. Grădinile, create din pasiune de italianul Giovanni Salvatelli pentru nepoata sa, Zoe, au devenit una dintre cele mai fermecătoare atracții ale României, aducând un strop din Toscana în mijlocul Transilvaniei.

        O poveste despre pasiune și dedicație

        Începutul acestei povești extraordinare datează din 2003, când Giovanni Salvatelli, originar din Ancona, regiunea Marche, a fost fascinat de acest loc pitoresc. A transformat treptat un teren obișnuit într-un domeniu de vis, unde eleganța și natura se împletesc armonios. Denumirea grădinilor este un omagiu adus nepoatei sale, Zoe, simbolizând frumusețea, echilibrul și rafinamentul.

        Un peisaj de poveste

        Astăzi, I Giardini di Zoe se întind pe o suprafață impresionantă de 3,5 hectare, fiind meticulos îngrijite și îmbogățite an de an. În această primăvară, boscheții au fost frumos fasonați, gardurile vii au fost tunse cu precizie, iar bulbii de lalele își așteaptă momentul să înflorească. În plus, noi arbori ornamentali și-au găsit locul în acest decor de basm.

        Una dintre cele mai recente adăugiri este un labirint verde din Carpinus betulus, dedicat nepotului său Achille, precum și o grădină aromatică, unde vizitatorii se pot delecta cu miresmele proaspete ale plantelor mediteraneene. Peste tot, detaliile inspirate din grădinile italiene conferă un farmec aparte: vase elegante, fântâni sculptate din travertin și Peperino, dar și obiecte din fontă restaurate, care completează atmosfera aristocratică a locului.

        O destinație turistică de neratat

        Din 2018, I Giardini di Zoe s-a transformat într-o atracție apreciată de turiști, atrăgând vizitatori din toate colțurile țării și din străinătate. Fiecare sezon aduce noi surprize, iar grădina își schimbă decorul în funcție de culorile naturii. Primăvara și vara sunt anotimpurile perfecte pentru o plimbare printre aleile umbrite, iar toamna îmbracă grădinile în nuanțe aurii spectaculoase.

        Redeschiderea din acest an a fost un adevărat eveniment pentru iubitorii de natură și frumos. Cei care au pășit din nou în grădină au fost întâmpinați de aerul proaspăt al primăverii și de peisaje ce par desprinse dintr-o pictură renascentistă. Odată cu venirea verii, vizitatorii vor putea admira spectacolul florilor în toată splendoarea lor, bucurându-se de liniște și armonie.

        Un loc unde timpul se oprește

        I Giardini di Zoe nu este doar o grădină, ci o experiență. Este locul unde timpul pare să încetinească, permițând fiecărui vizitator să se bucure de frumusețea detaliilor, de sunetul apei din fântâni și de parfumul florilor. Este dovada vie a faptului că pasiunea și viziunea unui om pot transforma un loc obișnuit într-un adevărat colț de Rai.

        Controale în județ la câinii periculoși. S-au dat amenzi

          În perioada 20-23 martie a.c., polițiștii băcăuani au desfășurat o serie de acțiuni pe întreg teritoriul județului, având ca scop prevenirea și combaterea faptelor antisociale, reducerea cauzelor generatoare de accidente rutiere, respectiv prevenirea și combaterea infracțiunilor legate de câinii periculoși. Totodată, au acționat pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică.

          În cadrul acestei campanii, polițiștii din cadrul Biroului pentru Protecția Animalelor, împreună cu efective ale Secției 4 Poliție Rurală Podu Turcului, au efectuat controale specifice privind respectarea legislației referitoare la câinii periculoși, în zona de competență. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 20 de persoane și au fost inspectați 18 câini din rasele considerate periculoase.

          În urma acțiunilor întreprinse, polițiștii au aplicat un total de 23 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 8.700 de lei, pentru neregulile constatate. Astfel de acțiuni sunt menite să asigure siguranța publică și să prevină eventualele incidente provocate de câinii de rasă periculoasă.

          Autoritățile reamintesc proprietarilor de câini din rasele periculoase sau cu potențial agresiv despre necesitatea respectării următoarelor reglementări legale:

          • Proprietarii trebuie să îndeplinească anumite condiții, cum ar fi vârsta minimă de 18 ani, capacitatea deplină de exercițiu și absența unor condamnări pentru infracțiuni împotriva persoanei;

          • Este obligatorie depunerea unei adeverințe de la Asociația Chinologică Română, care să ateste încadrarea câinelui în categoria raselor periculoase, precum și o declarație pe propria răspundere care să cuprindă informații esențiale, cum ar fi numărul de identificare al câinelui (seria de microcip), vaccinarea antirabică și sterilizarea pentru anumite rase, precum Pitbull, Boerbull și Bandog;

          • Proprietarii trebuie să încheie o asigurare de răspundere civilă pentru eventualele pagube produse de câini din aceste rase.

          De asemenea, în cazul câinilor din rase comune, există obligația de microcipare și sterilizare a acestora, pentru a preveni apariția unor incidente neplăcute.

          Poliția Bacău continuă să desfășoare astfel de acțiuni pentru protejarea comunității și pentru asigurarea unui mediu sigur și ordonat pentru toți cetățenii.

          March for Life 2025 in Bacău and Buhuși: „Every Person Matters”

          On Sunday, March 30, 2025, the March for Life 2025 will take place in the city of Bacău and the town of Buhuși under the slogan „Every Person Matters.” The event is organized by ASCOR – Bacău Branch, with the support of Orthodox parishes from the Bacău Deanery, aiming to highlight the importance of protecting life and supporting women facing pregnancy crises.

          March for Life in Bacău

          In Bacău, the march will begin at 4:00 PM, following two routes:

          • Route 1: St. Dumitru Church – Narcisa – Stadium – Tricolor Square

          • Route 2: Lazaret Church – Cathedral Park – Tricolor Square

          Participants from both routes will gather in Tricolor Square, where an artistic performance will take place at 5:00 PM, featuring:

          • The Professional Folklore Ensemble „Busuiocul”

          • Father Iulian Mușat

          • The children’s choir „Anastasia”

          • Mădălina Petrache and Elena Iordache

          March for Life in Buhuși

          In Buhuși, the event will start at 12:00 PM, departing from „Holy Resurrection” Church along the route:
          Church – City Center – Republic Boulevard – House of Culture.

          At 1:00 PM, an artistic performance will be held at „Elisabeta Bostan” House of Culture, featuring:

          • Riana Maria Asandei

          • Cosmin Timofte

          • Raul Râncu

          • Daria Ciubotaru

          • The „Trandafirul” Sărata Ensemble

          This initiative is part of an annual series of events advocating for the right to life and promoting support for women and families in difficult situations.

          The organizers invite the entire community to participate and support this cause, emphasizing that every life matters and deserves protection.

          Hidroelectrica Tests Dam Gates in Bacău: Beware of Rising Water Levels on the Bistrița and Siret Rivers!

          Hidroelectrica SA has announced that between March 24-28, 2025, it will conduct operational tests on the dam gates of the Bistrița and Siret rivers in Bacău County.

          These operations will cause a significant increase in downstream water flow, reaching up to 150 cubic meters per second, compared to the usual level of approximately 2 cubic meters per second. Company representatives warn that these sudden changes can pose a danger to those near the rivers.

          Fishermen, locals, and individuals engaging in activities in floodplain areas are advised to avoid staying near the watercourses to prevent potential incidents.

          Authorities recommend following on-site instructions and warnings, emphasizing that such operations are crucial for ensuring the safety of hydrotechnical infrastructure.

          Devastating Fire at the Church in Prohozești, Poduri Commune

          Firefighters were called to extinguish a massive fire that broke out on the roof of a church in the village of Prohozești, Poduri commune.

          Five fire engines with water and foam, along with a SMURD ambulance, were dispatched to the scene, manned by 19 firefighters from the Onești Fire Department and the Comănești Intervention Unit. Additionally, the Volunteer Emergency Service and DelGaz Grid were alerted. Upon arrival, crews found the fire raging over an area of approximately 250 square meters, affecting both the church and a nearby annex. The commander of the Moinești Fire Department also joined the response efforts.

          The parish priest, a 62-year-old man, suffered a panic attack and was taken by the SMURD ambulance for medical care.

          The flames completely consumed the church and its interior belongings, covering a total area of about 250 square meters. Initial investigations suggest that the probable cause of the fire was an electrical short circuit.

          Authorities are continuing their investigations to assess the damage and prevent similar incidents in the future.

          Țara unde totul e posibil

          Statul român sfidează legea și aplică un impozit retroactiv de 70%

          Deși există o lege clară care stipulează că nicio lege nu poate fi aplicată retroactiv și că orice persoană beneficiază de prezumția de nevinovăție, statul român calcă în picioare aceste principii prin impunerea unui impozit retroactiv de 70% pe „venituri sau bunuri din surse neidentificabile”.

          Ce se va întâmpla cu milioanele de oameni care au muncit ani de zile în străinătate ca îngrijitori sau în construcții și care, peste noapte, se pot trezi că statul le ia 70% din ceea ce au câștigat prin muncă cinstită? Conform principiilor fiscale, statul trebuie să demonstreze că veniturile nu au fost fiscalizate. În schimb, se pleacă de la prezumția de vinovăție și se aplică taxa retroactiv!

          După ce ani de zile a tolerat îmbogățirea unora, fără să intervină – oameni care aruncau bani în lăutari la diverse evenimente, mașini de lux de peste 100.000 de euro, vile impunătoare construite din venituri greu de justificat – statul s-a gândit acum să impună o „taxă pe lux”. Aceasta vizează mașinile de peste 70.000 de euro, o măsură discutabilă, deoarece valoarea unei mașini scade rapid: ce azi valorează 70.000 de euro, în 4-5 ani poate ajunge la 15.000. De asemenea, sunt impozitate și proprietățile de peste 500.000 de euro, ceea ce ridică alte probleme: dacă astăzi o locuință valorează 500.000 de euro, o criză economică o poate reduce la jumătate.

          Și nu se oprește aici. Prin platforma E-Proprietatea, statul va găsi noi modalități de a băga mâna în buzunarele cetățenilor: o posibilă taxă de poluare, o creștere a TVA și multe altele. Cum va evalua statul prețul unei proprietăți abandonate sau în stare de degradare? Cine va plăti pentru aceasta?

          Prin această politică de asuprire a mediului de afaceri și creștere nejustificată a taxelor și impozitelor, statul român nu face decât să alunge și ultima categorie de oameni care mai sperau la un trai decent în țara lor. Inflația uriașă, scăderea puterii de cumpărare, sufocarea antreprenorilor cu noi taxe și impozite și suprataxarea muncii nu fac altceva decât să accelereze exodul celei mai valoroase resurse a României: capitalul uman.

          Ce țară își trimite doctorii și studenții peste hotare după ce a investit zeci sau sute de mii de euro în educația lor, fără să încerce să-i păstreze? În timp ce România se zbate într-o permanentă campanie electorală – un spectacol grotesc plătit din bani publici – politicienii se întrec în clipuri publicitare scumpe pe YouTube, bannere omniprezente, șepci și tricouri electorale, reclame TV și online, toate finanțate din bugetul public. Milioane, zeci de milioane de euro cheltuite, fără ca cineva să întrebe de unde vin acești bani și dacă este normal ca o campanie electorală personală să fie sponsorizată din fonduri publice.

          Statul român pare să ignore aceste surse de finanțare. De unde au, de exemplu, politicienii banii necesari pentru astfel de campanii agresive? De ce nu sunt și aceste fonduri impozitate cu 70%, deși proveniența lor este la fel de incertă?

          În timp ce poporul este bombardat cu știri despre politicieni care își joacă rolul de oameni simpli – realitatea este alta: România nu mai este considerată o democrație funcțională. Conform ultimelor date, țara noastră este acum clasificată drept un regim hibrid, alături de Turcia și alte state autoritare.

          Aceasta este direcția în care ne îndreptăm. Întrebarea este: cât timp vom mai accepta acest joc?

           

          Ioja Gabriel

          Contemplare…înainte de război

          Stăteam(gândind)cu-o seară mai în urmă,după o zi cu știri ce mă-ntristau,
          De se vai mai liniști starea de lucruri,ce existența lumii-amenințau…
          Ne-ncrezător la cele ce se-ntâmplă,cum totul pare-a fi înebunit,
          Deja-ntrevăd… Pământul ca o torță,neputincios la tragicul…sfârșit.

          Dar oare,cu așa inteligență,și ,cu atâtea mari descoperiri,
          N-ar fi normal ,ca și Pământul ,însuși,să aibă-asemeni minte și ,simțiri …?
          Și-atunci când,regretabil,se întâmplă,de unii din cei care-nebunesc,
          Să fie cel di-ntâi,să-ndrepte răul,să-și apere tezaurul…lumesc…?

          Eu cred,că și…Pământul are minte,pe unde-o ține n-aș putea s-o spun,
          Știu doar,c-ar trebui ceva să facă,să țină-n frâu,pe toți ce-i se supun,
          Cum toți din Univers respectă legea,ce Dumnezeu a dat-o tuturor,
          Ce drept ar avea unii să sfideze,prin aroganța și prostia lor…?!

          Dar,să sperăm că totu-i spre-ndreptare,că nu va fi,din nou,un alt coșmar,
          Ce să provoace răni adânci Planetei,tribut de vieți ,poate pieirea chiar…!
          E dezamăgitoare constatarea,că Legea pumnului domnește iar,
          De data asta însă și cu… minte,făcând împotrivirea…,în zadar.

          Spun,la ce bun oricare înfruntare,nu doar la noi ci-așa…,în general,
          Văzând și-analizând schimbări cumplite,ca bază de progres…Universal!
          Peste milenii,poate peste Ere,când vor veni trimișii lui Hristos,
          Ne vor găsi în munții de cenușă,urme de carne arsă și de os…

          Și poate minți lucide,luminate,vor preleva din ADN-ul sfânt,
          Și în laboratoare specializate,vor dezvolta iar viața pe Pământ.
          Concluzia, o las sa fie trasă,de cei ce cred că încă nu-i târziu ,
          De a salva cumva umanitatea,acum,când elementul Om,e viu!

          Nicolaie Ionescu
          Bacău,martie 20,Ziua Internașională a (ne)Fericirii

          Corul Madrigal vine în Bacău de Paște

            Miercuri, 2 aprilie, de la ora 19:00, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, dirijat de Anna Ungureanu, invită publicul din Bacău la Spectacolul Extraordinar „Săptămâna Patimilor” .

            Spectacolul se desfășoară la Teatrul de Vară „Radu Beligan” și îi are ca invitați pe actorii Marius Turdeanu și Theo Marton. Alături de Corul Madrigal vor urca pe scenă și coruri de copii ale Programului Național Cantus Mundi din județul Bacău. 

            Bilete și detalii sunt disponibile pe platformele Bilete.ro – LINK și Entertix.ro la LINK, precum și la Casa de bilete a Teatrului Municipal „Bacovia” din Bacău (Str. Iernii nr. 7).

            „Spectacolul Extraordinar «Săptămâna Patimilor» prezintă o retrospectivă a ultimei săptămâni din viața lui Iisus. De la bucurie și viață, la agonie și apoi la extaz, de la lumină, la întuneric și iar la lumină, spectacolul introduce publicul într-o carusel al emoțiilor”- a declarat Emil Pantelimon, managerul Corului Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” și regizorul spectacolului. 

            La „Săptămâna Patimilor”, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” transformă spectatorii în martorii ultimei săptămâni a lui Iisus pe pământ, într-un spectacol plin de emoție, care redă prin muzică, artă dramatică, light design și scenografie povestea zilelor din Săptămâna Mare.

            Cu un repertoriu de muzică sacră, românească și universală, spectacolul include fragmente din celebrul „Florilegiu bizantin” – impresionanta colecție de muzică pascală structurată de Marin Constantin, fondatorul Corului Madrigal sau fragmentul din „Credo”, din „Missa în do minor” de W. A. Mozart, precum și multe alte compoziții spirituale emblematice.

            Experiența profundă a actului artistic va fi completată de textele universale interpretate de actorii Marius Turdeanu și Theo Marton, precum și de vocile copiilor din corurile Programului Național Cantus Mundi din județul Bacău. 

            Regia și scenariul spectacolului sunt semnate de Emil Pantelimon, iar scenografia de Vladimir Turturica. 

            Spectacolul de la Bacău al celebrului ansamblu face parte din Turneul Extraordinar de Paște, ce se desfășoară în perioada 1 – 24 aprilie 2025, în opt orașe din România și Republica Moldova: Câmpina, Bacău, Chișinău, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Timișoara, București și Sfântu Gheorghe, jud. Covasna.

            Turneul Corului Madrigal se înscrie în cadrul programului „Marin Constantin 100”, dedicat celebrării celor 100 de ani de la nașterea Maestrului Marin Constantin, fondatorul ansamblului. 

            Fondat în anul 1963 de către legendarul muzician și dirijor Marin Constantin (1925 – 2011), Corul Naţional de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” a devenit un reper al vieţii muzicale și diplomaţiei culturale naţionale și internaţionale. Este definit prin sonoritatea sa specifică, tehnica non-vibrato, amplasamentul stereofonic în scenă și costumele impunătoare. Repertoriul său este îndreptat către Renaștere, muzica preclasică și clasică, Romantism, muzica bizantină și creaţia contemporană românească și universală. Prezenţa scenică și componenţa ansamblului au fost în permanenţă rafinate, performanţa sa fiind comparată de critici cu „o vioară Stradivarius în mâna lui Paganini”.

            Distins cu numeroase premii internaționale, Corul Madrigal a fost prezent pe cele mai importante scene ale lumii, cu mii de concerte și spectacole. În noiembrie 2016, Corul Naţional de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” a fost recunoscut oficial ca Ambasador al Libertăţii, Speranţei şi Păcii, primind premiul „Jean Nussbaum and Eleanor Roosevelt” la Palatul Naţiunilor Unite din Geneva, în cadrul Summit-ului Global de Religie, Pace şi Securitate.

            În anul 2023, Corul Madrigal a susținut al șaselea turneu în S.U.A., unde a cântat în Congresul american, precum și în mari săli de concerte și catedrale grandioase la New York, Washington D. C., Chicago și Seattle. În luna martie 2024, Corul Madrigal a derulat primul său turneu în Peru, cu spectacole la Lima, Cusco și Aguas Calientes și a filmat un videoclip la Machu Picchu. În luna octombrie, a susținut un concert extraordinar și a filmat la Panteonul de la Roma. Finalul de an 2024 a adus turneul de diplomație culturală „Punți peste Europa”, cu concerte și evenimente la Chișinău, în Luxemburg și în Belgia.

             

            Din anul 2011, Corul Madrigal derulează Programul Național Cantus Mundi, cel mai mare program de integrare socială prin muzică a copiilor din România, inițiat de renumitul dirijor Ion Marin, ce reunește în prezent 2.289 de coruri și peste 80.000 de copii din România și diaspora.

            Măsuri ale Poliției Locale Bacău împotriva depozitării necorespunzătoare a deșeurilor

              Poliția Locală a Municipiului Bacău intensifică acțiunile de monitorizare a platformelor de colectare a deșeurilor și aplică sancțiuni pentru menținerea unui mediu curat și civilizat.

              Luni, 24 martie 2025, în jurul orei 06:30, în urma unei acțiuni de verificare desfășurate în zona centrală, polițiștii locali au surprins două persoane, angajate ale unor societăți comerciale diferite, în timp ce depozitau deșeuri într-un mod necorespunzător.

              Materialele abandonate au fost lăsate nesortate și în afara spațiilor special amenajate, afectând aspectul urban și generând disconfort pentru cetățeni. În urma constatărilor, cele două persoane au fost sancționate contravențional cu câte 5.000 de lei fiecare, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor. În plus, se pare că aceștia fuseseră anterior avertizați să nu utilizeze platformele publice pentru deșeurile rezultate din activitatea economică proprie.

              Poliția Locală Bacău reamintește tuturor operatorilor economici că aceste platforme sunt destinate exclusiv populației și că încălcarea regulilor atrage sancțiuni ferme. Autoritățile locale subliniază importanța respectării normelor de mediu și anunță continuarea acțiunilor de control pentru menținerea curățeniei și ordinii în municipiu.

              Speranță și solidaritate pentru o familie afectată de un incendiu

                În pragul sărbătorilor pascale, jandarmii băcăuani împreună cu preotul militar Banciu Paraschiv au demonstrat încă o dată că faptele bune unesc comunități și aduc lumină acolo unde este nevoie. O familie greu încercată, formată din doi bătrâni, care în urmă cu câțiva ani l-au pierdut pe unul dintre copii, a rămas fără acoperiș deasupra capului în urma unui incendiu devastator, chiar înainte de Paște. Fără posibilități financiare de a repara pagubele, viitorul părea sumbru.

                Însă, în spiritul solidarității, Inspectoratul de Jandarmi Județean Bacău s-a mobilizat rapid și a reușit să strângă fonduri pentru a le oferi un nou început. Suma adunată va fi folosită pentru reconstrucția locuinței, astfel încât familia să poată avea un cămin sigur și confortabil în care să întâmpine sărbătorile pascale cu speranță și bucurie.

                A fost un moment emoționant, încărcat de recunoștință și empatie, în care jandarmii au demonstrat că adevărata putere stă nu doar în uniformă, ci și în inimă. Prin această acțiune, I.J.J. Bacău transmite un mesaj puternic: împreună, putem aduce lumină acolo unde întunericul a lăsat urme.

                Pentru această familie, Paștele va avea din nou gustul speranței. Iar pentru noi toți, rămâne lecția că fiecare gest de bunătate poate schimba o viață.

                Bugetul Județului Bacău pentru 2025, aprobat: 60% din fonduri, direcționate către investiții

                Consiliul Județean Bacău a aprobat, în ședința ordinară de ieri, bugetul pentru anul 2025, având ca prioritate investițiile în dezvoltarea județului. Președintele CJ Bacău, Cristina Breahnă-Pravăț, a subliniat că 60% din totalul bugetului este alocat pentru investiții, reflectând o viziune strategică asumată de administrația județeană.

                Bugetul total prevăzut pentru anul 2025 este de 833 milioane lei, structurat astfel:
                497 milioane lei – Secțiunea de dezvoltare;
                336 milioane lei – Secțiunea de funcționare.

                „Mulțumesc echipei din aparatul propriu, direcțiilor din subordine și tuturor celor implicați în elaborarea acestui buget. A fost un efort colectiv, necesar pentru un județ care se dezvoltă cu responsabilitate, transparență și viziune”, a declarat Cristina Breahnă-Pravăț.

                Decizia de a aloca majoritatea fondurilor pentru investiții reflectă angajamentul autorităților județene de a susține proiectele de infrastructură, modernizarea serviciilor publice și dezvoltarea comunităților locale.

                Fotbal: Liga a treia își schimbă formatul din vară

                Începând cu sezonul viitor, 2025-2026, al treilea eșalon fotbalistic, care include în acest moment patru formații băcăuane (FC Bacău, CSM Bacău, Aerostar și Viitorul Onești) va avea un nou sistem competițional. Spre deosebire de stagiunea actuală, care propune, la încheierea play-off-ului, un baraj de promovare cu semifinale și semifinale, de anul viitor, vor accede direct în liga secundă cele patru câștigătoare de play-off.

                Acestora li se va adăuga o a cincea echipă, ce va fi decisă, în baza unui turneu de promovare, din cele patru formații clasate pe locul secund în fiecare serie din play-off. De notat că la startul campionatului se vor alinia 96 de formații repartizate în opt serii, iar play-off-ul va număra doar patru serii și nu opt, ca acum

                Campionatul Liga 3 va avea un nou format începând cu sezonul viitor, 2025-2026. Modificarea de sistem a fost aprobată în ședința de săptămâna trecută a Comitetului Executiv al Federației Române de Fotbal. Actualmente, competiția care include și patru formații băcăuane (FC Bacău, CSM Bacău, Aerostar și Viitorul Onești) are ca format zece serii a câte zece echipe, iar promovarea în eșalonul secund se decide în baza unui baraj de promovare, cu semifinale și finale, la care iau parte primele două clasate în play-off-ul fiecărei serii.

                De anul viitor, lucrurile vor sta altfel. Cu mai puține echipe, mai puține serii și un play-off mai puternic și mai diversificat. Concret, un format mult mai atractiv. De văzut și câte echipe băcăuane vor lua startul în ediția 2025-2026 a eșalonului trei. Întrebarea este perfect legitimă în condițiile în care este de așteptat ca FC Bacău să facă pasul către Liga 2 la finalul acestei stagiuni.

                În egală măsură, CSM Bacău este amenințată cu retragerea din Liga 3 pe fondul tăierilor bugetare preconizate de administrația Viziteu, Viitorul Onești nu este încă scăpată de emoțiile retrogradării, iar pentru viitoarea campioană a județului la nivel de Liga a IV-a se anunță un baraj de promovare în C foarte dificil, contra Sucevei. Deocamdată, un singur lucru e cert: Liga 3 mută. Cum anume? O spune comunicatul FRF:

                „În noul sezon, Liga 3 va avea 96 de echipe, împărțite în 8 serii de câte 12 formații. Competiția se va desfășura în două faze:

                Faza 1. Sezonul regular

                -Fiecare echipă va juca tur-retur cu celelalte din serie, rezultând un total de 22 de etape.

                -La final, primele patru clasate se vor califica în play-off, iar echipele de pe locurile 5-12 vor merge în play-out.

                Faza 2. Play-off și play-out.

                Play-off

                -Cele patru echipe calificate din fiecare serie vor fi împerecheate cu alte patru formații din seria vecină, după următorul sistem: 1-2, 3-4, 5-6, 7-8. Astfel, se vor forma patru serii de play-off.

                -Echipele vor intra în play-off doar cu punctele obținute împotriva formațiilor care s-au calificat alături de ele.

                -Se vor disputa opt etape suplimentare, fuecare echipă jucând tur-retur cu adversarele din cealaltă serie.

                -Promovare: prima clasată din fiecare serie de play-off va obține promovarea directă în Liga 2.

                -Baraj de promovare: cele patru echipe clasate pe locul 2 în play-off vor disputa un turneu de promovare, în sistem semifinale- finală, iar câștigătoarea acestuia va obține al cincilea loc de promovare.

                Play-out

                -Echipele de pe locurile 5-12 în sezonul regular vor intra în play-out, păstrând toate punctele acumulate. Vor fi, astfel, 8 serii de play-out de câte 8 formații.

                -Se va juca un singur tur, adică 7 etape.

                -Retrogradare: ultimele două clasate din fiecare serie vor retrograda automat în Liga 4.

                -Alte 5 echipe vor fi retrogradate dintre cele care termină pe locul 6 în play-out, pe baza clasamentului general.”

                Lectura îți dă aripi!

                Liceul Teoretic ,,Henri Coandă” din Bacău a marcat săptămâna 17-21 martie printr-un program cultural deosebit, dedicat celebrării atât a Francofoniei, cât și a Zilei Internaționale a Poeziei. Evenimentele organizate au fost rezultatul unei strânse colaborări între cadrele didactice: profesor Găbureanu Carmen, profesor Cupaș Carmen Nicoleta, profesor Oprea Simona, profesor Botez Carmen, profesor Samson Lavinia, profesor Caraghin Iuliana și bibliotecar Dana Pricop.

                              Tema centrală pentru Ziua Francofoniei, «Je m’éduque, donc j’agis pour développer mon sens artistique», evidențiază ideea conform căreia educația nu doar formează cunoștințele, ci și stimulează creativitatea și implicarea activă în dezvoltarea expresiei artistice. În cadrul evenimentelor, elevii au fost încurajați să se implice activ și să descopere modul în care cultura și arta se împletesc pentru a construi o identitate personală și colectivă.

                              În data de 20 martie, instituția a sărbătorit limba și cultura francofonă prin activități diverse, menite să educe și să inspire elevii: concursuri de cultură generală, în cadrul cărora s-au abordat teme legate de istoria, tradițiile și obiceiurile țărilor francofone, contribuind astfel la aprofundarea cunoștințelor despre această comunitate lingvistică; recitaluri de poezie în limba franceză; expoziții tematice în sălile de clasă și pe coridoarele liceului de postere și materiale informative care prezentau evoluția și semnificația Francofoniei, stimulând astfel dialogul intercultural.

                              Vineri, 21 martie, liceul a avut onoarea de a fi gazda cercului metodic al bibliotecarilor din județ, eveniment care a adus împreună profesioniști din domeniul biblioteconomic și educațional. În cadrul acestei întâlniri, accentul s-a pus pe poezie, printr-o serie de activități menite să pună în valoare creativitatea și sensibilitatea artistică a elevilor: ateliere de creație poetică în cadrul cărora elevii au fost încurajați să-și exprime gândurile și emoțiile prin scrierea de poezii, explorând teme personale și universale; lecturi publice, unde atât elevii, cât și cadrele didactice, au prezentat creații literare diverse – de la poezii clasice la lucrări contemporane – facilitând astfel un dialog artistic între generații; momente artistice prin care s-au ilustrat conexiunile dintre poezie și alte forme de artă, momente care au îmbinat elemente de muzică, teatru și arte vizuale, evidențiind importanța colaborării între diferitele discipline educaționale.

                              Aceste activități nu ar fi fost posibile fără implicarea directă a întregii echipe coordonatoare, cât și a întregului colectiv de cadre didactice și didactice auxiliare din liceu. Aceasta a gestionat cu profesionalism și pasiune organizarea evenimentelor, asigurând un cadru propice pentru dezvoltarea culturală și artistică a elevilor.

                              Prin aceste inițiative, Liceul Teoretic ,,Henri Coandă” din Bacău a reușit să stimuleze interesul pentru diversitatea culturală și să promoveze dialogul intercultural în rândul tinerilor. Activitățile din săptămâna 17-21 martie au contribuit la dezvoltarea sensibilității artistice, la consolidarea cunoștințelor despre cultura francofonă și la aprecierea poeziei ca formă de exprimare personală și colectivă. Aceste evenimente reflectă angajamentul instituției de a oferi elevilor o educație complexă, integrată și orientată spre valorile culturale și artistice, pregătindu-i astfel pentru o viață în care creativitatea și cunoașterea se împletesc armonios.

                Marșul pentru Viață 2025 la Bacău și Buhuși: „Fiecare om contează”

                  Duminică, 30 martie 2025, în municipiul Bacău și în orașul Buhuși va avea loc Marșul pentru Viață 2025, desfășurat sub sloganul „Fiecare om contează”. Evenimentul este organizat de ASCOR – Filiala Bacău, cu sprijinul Parohiilor Ortodoxe din Protoieria Bacău și își propune să sublinieze importanța protejării vieții și a sprijinului oferit femeilor aflate în criză de sarcină.

                  Marșul pentru Viață în Bacău

                  În Bacău, marșul va începe la ora 16.00, cu două trasee:
                  • Traseul 1: Biserica Sf. Dumitru – Narcisa – Stadion – Piața Tricolorului
                  • Traseul 2: Biserica Lazaret – Parcul Catedralei – Piața Tricolorului
                  Participanții din ambele trasee vor ajunge în Piața Tricolorului, unde, de la ora 17.00, va avea loc un spectacol artistic, susținut de:
                  • Ansamblul Folcloric Profesionist „Busuiocul”
                  • Preot Iulian Mușat
                  • Corul de copii „Anastasia”
                  • Mădălina Petrache și Elena Iordache

                  Marșul pentru Viață în Buhuși

                  În Buhuși, evenimentul va debuta la ora 12.00, cu plecare de la Biserica „Sfânta Înviere”, pe traseul:
                  Biserica – Centru – Bulevardul Republicii – Casa de Cultură.
                  La ora 13:00, la Casa de Cultură „Elisabeta Bostan”, va avea loc un spectacol artistic, susținut de:
                  • Riana Maria Asandei
                  • Cosmin Timofte
                  • Raul Râncu
                  • Daria Ciubotaru
                  • Ansamblul „Trandafirul” Sărata

                  Acțiunea se înscrie în seria evenimentelor organizate anual pentru a susține dreptul la viață și pentru a promova sprijinirea femeilor și familiilor aflate în situații dificile.
                  Organizatorii invită întreaga comunitate să participe și să susțină acest demers, subliniind că fiecare viață contează și merită protejată.

                  Astăzi sărbătorim Buna Vestire

                    Buna Vestire, sărbătorită anual pe 25 martie, este una dintre cele mai importante sărbători creștine, fiind momentul in care Arhanghelul Gavriil i-a vestit Fecioarei Maria că va naște pe Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Această zi are o semnificație deosebită în calendarul ortodox și catolic, marcând începutul mântuirii omenirii.

                    Conform Evangheliei după Luca, Arhanghelul Gavriil a fost trimis de Dumnezeu la Fecioara Maria, care trăia în Nazaret, pentru a-i aduce vestea că a fost aleasă să fie mama Mântuitorului. Aceasta a acceptat cu smerenie voia divină, spunând: „Fie mie după cuvântul tău!” (Luca 1:38), moment care marchează întruparea Fiului lui Dumnezeu.

                    Buna Vestire este cunoscută și sub numele de „Ziua Cucului”, deoarece se crede că în această zi pasărea cântă pentru prima dată în an, vestind primăvara și timpul rodniciei. Oamenii ascultă glasul cucului și cred că numărul de cântece indică câți ani mai au de trăit. Nu se pun ouă sub cloșcă, pentru că se crede că ar putea ieși pui strâmbi sau bolnavi. Se face foc în curți pentru a alunga spiritele rele.

                    Se permite consumul de pește, chiar dacă sărbătoarea cade în Postul Mare, fiind una dintre pușinele zile cu dezlegare la pește. Mulți credincioși participă la slujbele religioase pentru a primi binecuvântare.

                    Buna Vestire este o sărbătoare a bucuriei, a speranței și a încrederii în voia lui Dumnezeu. Ea reamintește creștinilor de importanța smereniei și a credinței profunde în planul divin. Această sărbătoare este un prilej de reflecție asupra mesajului divin și asupra modului în care fiecare persoană poate accepta cu credință și devotament calea pe care o are de urmat în viață.

                    Buna Vestire este o sărbătoare plină de simbolism și tradiții, având o importanță majoră în viața religioasă și culturală a creștinilor. Ea aduce un mesaj de speranță și bucurie, subliniind iubirea lui Dumnezeu față de oameni prin darul Mântuitorului.

                    Cele 4 minciuni care îți distrug relația

                      Relațiile de cuplu pot fi o sursă profundă de bucurie și împlinire, dar și un teren minat de capcane emoționale și așteptări nerealiste. De multe ori, fără să ne dăm seama, cădem pradă unor mituri romantice și convingeri greșite care ne sabotează subtil șansele de a construi o legătură sănătoasă și durabilă. Aceste minciuni ascunse se infiltrează în gândirea noastră și pot transforma micile neînțelegeri în probleme majore de cuplu.

                      Angela Nuțu, psihoterapeut și coach: Legătura romantică dintre două persoane este adesea complexă. Uneori poate fi tumultuoasă și greu de gestionat, alteori poate fi calmă și frumoasă, iar de multe ori poate îmbina ambele fațete. Ceea ce vedem în filme, soluții rapide pentru orice conflict sau conexiuni perfecte de la primul contact, în realitate, se construiește prin multă muncă. O relație sănătoasă și durabilă necesită contribuția egală a ambilor parteneri, incluzând ascultarea activă, comunicarea nonviolentă, respectul, răbdarea, compasiunea și lipsa judecății”. 

                      Minciuna 1: „Dacă m-ar iubi, ar ști pur și simplu”

                      Această minciună creează o așteptare nerealistă că partenerul ar trebui să fie atât de sincronizat cu tine, încât să poată intui fără efort gândurile, sentimentele și nevoile tale. Se bazează pe ideea că dragostea adevărată include capacitatea de a „citi mințile” și că o lipsă a acestei intuiții înseamnă automat o lipsă de iubire.

                      Realitatea: Oricât de profundă ar fi conexiunea emoțională dintre parteneri, nimeni nu poate ghici întotdeauna ce simte sau ce are nevoie celălalt. Această mentalitate duce deseori la dezamăgire și resentimente. Atunci când nevoile noastre rămân nesatisfăcute pentru că nu sunt exprimate, putem ajunge să ne retragem emoțional, așteptând în tăcere ca partenerul să „ghicească” ce ne dorim.

                      Soluție: Cheia este comunicarea deschisă și directă. În loc să ne bazăm pe presupuneri, putem exprima clar nevoile noastre, spunând lucruri precum: „M-ar ajuta mult dacă ai putea verifica cum mă simt atunci când par supărat(ă).” O astfel de comunicare nu doar clarifică așteptările, dar și întărește conexiunea dintre parteneri.

                       

                      Minciuna 2: „Relațiile nu ar trebui să fie atât de grele”

                      Mulți oameni au impresia că o relație bună ar trebui să fie întotdeauna lină și lipsită de conflicte. Când apar dificultăți, se poate instala convingerea că relația este „greșită” sau că partenerii sunt incompatibili. Această percepție greșită se bazează pe idealuri romantice nerealiste și poate încuraja o fugă rapidă din relație la primul obstacol.

                      Realitatea: Toate relațiile trec prin momente dificile. Este firesc ca două persoane, fiecare cu propriile experiențe de viață, valori și obiceiuri, să întâlnească provocări atunci când își unesc viețile. Aceste dificultăți nu sunt neapărat semne de incompatibilitate, ci mai degrabă ocazii de a învăța și de a crește împreună. De fapt, depășirea obstacolelor poate consolida relația și poate aduce partenerii mai aproape.

                      Soluție: În loc să privim problemele ca pe semne de eșec, le putem aborda ca pe oportunități de dezvoltare. O întrebare utilă de pus este: „Ce putem învăța din această situație?” Această abordare schimbă perspectiva asupra provocărilor și le transformă în pași activi pentru îmbunătățirea relației.

                       

                      Minciuna 3: „Partenerul meu ar trebui să mă facă fericit(ă)”

                      Această convingere pune o presiune imensă pe partener, transformându-l în sursa principală a fericirii personale. Se creează o dinamică nesănătoasă, în care unul dintre parteneri simte că este responsabil pentru starea emoțională a celuilalt, iar celălalt devine dependent emoțional de această sursă de fericire.

                      Realitatea: Nicio persoană nu poate purta întreaga responsabilitate pentru fericirea altcuiva. O relație sănătoasă se bazează pe doi oameni care sunt fericiți individual și care își aduc această stare de bine în relație. Atunci când partenerii își asumă responsabilitatea pentru propria fericire, relația devine un spațiu al bucuriei împărtășite, nu o sursă constantă de presiune și așteptări nerealiste.

                      Soluție: Este esențial să construim o viață plină de împlinire pe cont propriu. Investirea în hobby-uri, în dezvoltarea personală și în activități care aduc bucurie ne ajută să aducem în relație o versiune mai echilibrată și mai fericită a noastră. Astfel, partenerul devine un companion în fericire, nu singura noastră ancoră emoțională.

                       

                      Minciuna 4: „Îl/O pot schimba dacă mă străduiesc destul de mult”

                      Această mentalitate implică ideea că, prin eforturi constante, un partener poate fi modelat pentru a se potrivi unei imagini ideale. De multe ori, acest lucru se întâmplă din dorința sinceră de a îmbunătăți relația, însă rezultatul este de obicei opusul: un partener se simte controlat, iar celălalt devine frustrat că schimbarea nu se întâmplă.

                      Realitatea: Încercările de a schimba o persoană în mod activ ignoră autonomia și identitatea acesteia. Relațiile sănătoase sunt construite pe respect reciproc, nu pe presiunea de a se conforma unei viziuni impuse. În loc să ne concentrăm pe schimbarea partenerului, este mult mai eficient să lucrăm la propria dezvoltare și să încurajăm creșterea naturală a relației prin acceptare și susținere.

                      Soluție: În loc să încercăm să „reparăm” partenerul, este mai productiv să ne întrebăm ce putem face noi înșine pentru a contribui la o dinamică mai sănătoasă. Acceptarea partenerului așa cum este și sprijinirea acestuia în evoluția sa personală creează un spațiu de siguranță emoțională și de creștere autentică

                      “Un alt aspect interesant este acela că mințile noastre sunt programate să caute certitudini, iar acest lucru poate fi periculos în relații. Când ne agățăm de ideea că partenerul ar trebui să ne facă fericiți sau că o relație bună nu ar trebui să aibă probleme, ne închidem în fața adevăratei conexiuni și comunicări. Multe dintre aceste mituri provin din mecanismele noastre de apărare emoțională. De exemplu, dorința de a schimba un partener reflectă adesea propriile noastre nesiguranțe și frica de a ne confrunta cu realitate”, concluzionează Angela Nuțu.

                      Angela Nuțu este Psihoterapeut și unul dintre cei mai cunoscuţi şi bine pregătiţi traineri din România, Vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Hipnoză. Are experiență de peste 10 ani în domeniul comunicării și al instruirii adulților și de peste 15 ani în domeniul antreprenoriatului și al afacerilor. Membru Fondator al Asociației Române de Coaching, Formator acreditat ANC, Trainer acreditat NLP și Psihoterapeut.