Edilii Bacaului au risipit 4,5 miliarde de lei pe un spectacol de fite care ar fi urmat sa fie transmis de postul TV Antena 1, in prime-time. Motivatia administratiei locale, enuntata cu aplomb de purtatorul de cuvant al Primariei, a fost aceea ca Bacaul era obligat sa-si reconfirme statutul de urbe in care se produc evenimente de exceptie. Fara sa vrea, stabii din conducerea municipalitatii au creat o exceptie: Antena 1 si-a retras carul TV si nu a mai transmis spectacolele, iar o importanta casa de discuri a tratat cu flit Top Hits-ul bacauan. Toate, la un pret modic de doar 100 de mii de euro. In toamna vin Zilele Bacaului, folosite anul trecut ca instrument electoral in campania pentru parlamentare.
aEvenimentul muzical al anului” – Romanian Top Hits, organizat la Bacau in intervalul 31 iulie – 1 august, a debutat sub o zodie nefasta, o importanta casa de discuri alegand sa nu participe la spectacole. CAT Music s-a aratat nemultumita de criteriile aberante in baza carora organizatorii show-ului au stabilit categoriile si nominalizarile din concurs. Aceasta a recomandat artistilor din portofoliu sa nu participe la evenimentul muzical. In chiar ziua de deschidere a festivalului muzical, Antena 1, post TV ce urma sa transmita in direct concertele, a decis sa-si retraga carul de televiziune. Conform declaratiilor lui Ionut Tomescu, purtatorul de cuvant al Primariei, canalul TV ar fi invocat lipsa mijloacelor tehnice, din plan local, pentru realizarea unei transmisii optime. Surse din anturajul televiziunii bucurestene au confirmat, la data respectiva, ca Antena 1 s-a aratat nemultumita de nivelul spectacolului, precum si de unele scapari ale organizatorilor.
aO suma modica”
La randul sau, viceprimarul Dragos Luchian declara, la finele lunii iulie, ca suma de 100 de mii euro nu e foarte mare „pentru amploarea pe care o va avea evenimentul”. Oficialul a mai spus, la acea data, ca municipalitatea asteapta sa atraga investitori in urma festivalului, pentru ca prin concerte va fi „promovat brandul Bacaului”. Nota de plata pentru asa-zisa reconfirmare a brandului Bacau a costat 4,5 miliarde de lei, suma suportata din bugetul local. Usurinta cu care municipalitatea s-a dispensat de cele 100 de mii de euro da de gandit, in conditiile in care primarul Romeo Stavarache s-a plans in repetate randuri ca bugetul local sufera din cauza crizei economice si ca, pe cale de consecinta, politica de investitii a trebuit modificata. Drept urmare, institutia edilitara a decis sa contracteze un credit bancar de 63 de milioane de lei, la un cost de peste 50 de milioane, dobanzi plus comisioane. Banii urmeaza a fi platiti de bacauani in 20 de ani, municipalitatea fiind la mana crizei in privinta modului in care va restitui banii catre institutia creditoare.
aZile” electorale
[ad#stire] La loc de cinste pentru inceputul lunii octombrie stau Zilele Bacaului, petrecere instrumentata electoral in ultimii ani de administratia locala. In 2008, cu prilejul aniversarii a 600 de ani de la atestarea documentara a Bacaului, municipalitatea a pompat bani publici cu nemiluita in eveniment. Motivatiile gestului tineau mai curand de capriciile electorale ale primarului, in conditiile in care alegerile parlamentare bateau la usa, si mai putin de imperativul sarbatoririi unei cifre rotunde. In 2009, an cu implicatii electorale la varful statului, e de asteptat ca Zilele Bacaului sa fie folosite, din nou, in scopuri electorale, mai ales ca de aceasta data edilul Romeo Stavarache, din postura de sef al campaniei lui Crin Antonescu, joaca o miza care i-ar putea fi fatala in planul carierei politice.
Lucian Bogdanel















