Bacaul a gazduit Raliul Moldovei, ultima etapa a Campionatului National
2 X 1
Prima editie a Raliului Moldovei, desfasurata vineri si sâmbata in Bacau a fost câstigata de echipajul Bogdan Marisca/ Sebastian Itu. "Sunt foarte bucuros deoarece acesta este primul raliu cucerit de noi in 2011", a declarat Marisca, pozitionat pe locul 2 in ierarhia generala a Campionatului National de Raliuri. Titlul de campion absolut al României a revenit lui Valentin Porcisteanu, care a incheiat runda bacauana pe 5, in tandem cu navigatorul sau Dan Dobre. "E cea mai importanta performanta din cariera. N-am fortat victoria in Raliul Moldovei deoarece pentru a cuceri titlul national, trebuia sa incheiem aceasta etapa mai sus de locul 7. Am facut o cursa tactica, desi s-a dovedit ca e mai greu sa mergi incet, <la plimbare>, decât sa conduci cu viteza", a sintetizat Porcisteanu.
Nume consacrate
Fiind ultima runda a Campionatului National, Raliul Moldovei a reunit cei mai importanti piloti de profil din România. Totul, spre bucuria unui public numeros, care a infruntat cu stoicism vremea ostila pentru a urmari spectacolul automobilistic pus in scena de favoritii lor. Pe lânga principalii candidati la titlu, la startul competitiei bacauane s-au aflat nume consacrate precum cele ale lui Titi Aur, Claudiu David, Dan Gârtofan sau Victor Ponta, dar si piloti de perspectiva precum forelighterul Doru Sechelariu. N-au lipsit nici sportivii din strainatate, liderul acestora fiind maghiarul Gergo Szabo, nimeni altul decât campionul national al României in 2009 si 2010.
Show la SMS
Cele 50 de echipaje au pornit in cursa vineri, la ora 14.00, din fata Prefecturii, primele probe desfasurându-se pe macadam, pe sectiunile Chietrosu (9 km) si Hemeius (8 km). Ziua s-a incheiat pe circuitul "Selena Motor Sport", cu o Super-Speciala care a oferit un show total fanilor ce au umplut tribunele pâna la refuz. Cel mai rapid timp a fost obtinut de Gergo Szabo, insa favoritul publicului s-a dovedit echipajul compus din Edwin Keleti si Victor Ponta. Acestia au sacrificat rezultatul in favoarea spectacolului, demonstratia lor smulgând aplauze la scena deschisa. Pe finalul Super-Specialei, spectatorii s-au mai bucurat de o surpriza, având posibilitatea sa urmareasca ultimele echipaje evoluând la lumina instalatiei de nocturna.
Podium clujean
Ziua de sâmbata a fost una plina, incepând dis-de-dimineata, pe traseele de padure de la Chietrosu, Hemeius si Trebes. Liderul general al primei zile, Bogdan Marisca si-a taiat din nou partea leului, impunându-se in cinci probe speciale. Danny Ungur, Claudiu David si Marco Tempestini au reusit, la rândul lor, câte un "scratch" in PS7, PS 8, respectiv PS 10, in timp ce Gergo Szabo a fost constrâns sa abandoneze. Organizatorii au renuntat la PS 12 din cauza suprafetei de drum deteriorate si au decis ca Super-Speciala din centrul orasului sa se transforme in "proba-spectacol", fara implicatii in clasamentul de final. In acest context, podiumul primei editii a Raliului Moldovei a fost stabilit in devans, purtând amprenta pilotilor de la Napoca Rally Academy: 1) Bogdan Marisca, 2) Marco Tempestini, 3) Danny Ungur.
Final festiv
Chiar daca nu a mai punctat in clasament, Super-Speciala din centrul Bacaului a facut deliciul asistentei. "Proba spectacol" si-a meritat din plin titulatura, pilotii etalându-si indemânarea in regim de viteza pe un traseu cu obstacole artificiale. Prima editie a "Raliului Moldovei" s-a incheiat cu festivitatea de premiere si cu un concert al trupei Hi-Q pe scena amplasata in fata Prefecturii. "Multumim foarte mult tuturor celor care au fost alaturi de noi la acest eveniment si speram ca el sa devina un punct fix pe harta automobilismului sportiv din România", a concluzionat presedintele ACS Rally Spirit, Adrian Raspopa, care a participat la Raliul Moldovei in dubla calitate de organizator si concurent.
Dan Sion
Doru Sechelariu: "Experienta interesanta"
Pilotul bacauan Doru Sechelariu a participat in calitate de forelighter la prima editie a Raliului Moldovei. "Pentru mine a fost o onoare sa ma aflu in aceasta postura, cu atât mai mult cu cât competitia s-a bucurat de prezenta celor mai buni piloti de raliu" a declarat Sechelariu. Dupa o cariera inceputa in karting si continuata in diferite Formule mondiale, de la BMW si Renault la GP 3, Doru Sechelariu s-a aflat pentru prima data la bordul unei masini de raliu intr-o competitie oficiala. In Raliul Moldovei, bacauanul a indeplinit dubla calitate de pilot si navigator: "A fost o experienta interesanta intr-un sport care are mare legatura cu ceea ce am facut eu pâna acum".
Au trecut peste toate
La revenirea in Campionatul National, echipajul alcatuit din Claudiu David si Mihaela Beldie au avut o comportare buna, in ciuda problemelor cu care s-au confruntat pe traseu. Cei doi s-au clasat in imediata apropiere a podiumului, pe locul 4. "In probele de vineri am intâmpinat tot felul de dificultati. Dupa ce am mers pe trei roti prin padure deoarece am avut probleme cu o planetara, in Super-Speciala zilei s-a pornit sa ploua, si inca torential, tocmai când am intrat noi in concurs. Asta este, bine ca am reusit sa trecem peste toate", a spus Claudiu David.
Ponta a pus punct
Echipajul Edwin Keleti/ Victor Ponta nu se va mai regasi in aceasta formula si in viitorul sezon competitional. "Dupa cinci ani in dreapta lui Edwin, consider ca merit si eu o pensie", a glumit Ponta, care se va retrage cel putin pentru un an din automobilismul sportiv. Despre prima editie a Raliului Moldovei, Victor Ponta a declarat: "A fost bine, chiar daca am avut probe grele, cu foarte mult noroi. Au existat unele probleme si cu politistii, care n-au inteles despre ce este vorba, insa per total a fost OK, mai ales ca nu au existat alt fel de incidente".
Configuratie perfecta
Unul dintre cei mai experimentati participanti in Campionatul National, Titi Aur a avut cuvinte de lauda la adresa Raliului Moldovei. "Fara sa fiu acuzat de subiectivism, mi s-a parut o etapa foarte buna si interesanta, cu probe placute, trasee tehnice si cu o configuratie a raliului perfecta din punctul meu de vedere. Sigur, au existat si probleme organizatorice, inerente unei editii inaugurale, in sensul ca timpii de deplasare dinspre probe inspre parcul de service au fost prea strânsi. Din acest motiv, unii dintre colegii mei au avut unele dificultati cu Politia, in conditiile in care circulatia a fost foarte aglomerata", a sintetizat pilotul onestean.
Cristi Rus, un sezon de neuitat
Editia 2011 a Campionatului National de Raliuri a prilejuit mai multe debuturi, unul dintre acestea fiind cel al lui Cristian Rus. In vârsta de 29 de ani, Rus si-a indeplinit visul de a deveni pilot de raliuri, dupa ce a câstigat finala Rompetrol Racing Challenge 2010. Astfel, sibianul a facut peste noapte trecerea de la participant la concursurile pe simulatoare auto la statutul de concurent intr-un raliu adevarat. "Eram curios sa vad daca lumea reala a raliurilor se compara cu cea virtuala. Pot sa va spun ca e o diferenta imensa", a declarat Rus, care a fost foarte aproape de o prezenta pe podium la clasa 6. "Sezonul acesta a fost unul de neuitat pentru mine. Din pacate, am fost nevoit sa abandonez in Raliul Moldovei, ca urmare a faptului ca mi-a cedat o planetara", a spus Cristi Rus. Pilotul din Sibiu spera sa gaseasca sponsorizarile necesare care sa-i permita o participare si in viitoarea editie de campionat national.















