marți, 23 decembrie 2025

Un pod prea indepartat de obligatiile autoritatilor

antre Lespezi si Garleni, an zona Avicola, peste DN 15 este aruncat un pod. Stiut este ca aici circulatia rutiera este foarte intensa. De aproape un an, accesul pe acest pod a fost interzis autovehiculelor cu o greutate de peste 5 tone. Mai mult, circulatia este posibila numai pe un singur afir”, antrucat pe pod au fost instalate panouri care reduc la jumatate latimea acestuia. La capetele podului nu sunt instalate semafoare, situatie an care intrarea pe pod dintr-un sens sau altul este realizata pe baza unei noi reguli de circulatie: bunul simt al conducatorilor auto. Colac peste pupaza, autovehiculele mai mari de 5 tone care trebuie sa ajunga spre Bacau sau Buhusi trebuie sa ocoleasca, prin Roman. Dus-antors, distanta suplimentara care trebuie parcursa este de 140 kilometri. an conditiile an care pretul combustibililor a explodat, cheltuielile suplimentare sunt evidente. Primarul buhusean Ionel Turcea spune: aResponsabilitatea reabilitarii acestui drum este a celor de la Drumuri Nationale. Orasul Buhusi este afectat de faptul ca nu au anceput aceste lucrari de reabilitare, desi interdictiile de circulatie au fost stabilite de mai mult timp. Foarte multi agenti economici ne-au sesizat an legatura cu aceasta problema. De pilda, an Buhusi, firma BONITO este cea mai afectata din cauza cheltuielilor suplimentare de timp si combustibil determinate de rutele ocolitoare pe care trebuie sa le urmeze”. Semnale aiurea vin si din partea potentialilor investitori an viitorul Parc Industrial Buhusi, pentru ca nici acestia nu sunt prea dispusi sa apeleze la serviciile aviatiei, pentru a ajunge mai rapid la Buhusi, cu diferite materiale necesare amenajarii unor imobile si desfasurarii activitatii. Cel mai bun raspuns pe care l-ar putea oferi Drumuri Nationale al reprezinta anceperea urgenta a lucrarilor de reabilitare. Scris de Ion Fercu



spot_img