Cheltuielile care sunt necesare pentru organizarea si desfasurarea alegerilor locale din 10 iunie sunt acoperite, conform HG 142 din 2012, din bugetele unitatilor administrativ-teritoriale, adica din bugetul judetului si bugetele celor 93 de primarii. Consiliul Judetean (CJ) Bacau a prevazut pentru aceasta activitate suma de 200.000 de lei la capitolul 87.02 – "Alte actiuni economice". Luna trecuta, Ministerul Finantelor Publice a anuntat autoritatile ca trebuie respectate Normele Internationale privind Statistica Finantelor Publice, care prevad ca aceste cheltuieli se incadreaza in capitolul 54.02 – "Alte servicii publice generale", subcapitolele "Cheltuieli de personal" si "Bunuri si servicii". Cu acest prilej, CJ Bacau a descoperit ca nu doar incadrarea era gresita, ci si suma, in sensul ca 200.000 de lei erau total insuficienti. Nu stim cum au fost calculate cheltuielile, nici cum s-a ajuns la concluzia ca suma trebuie majorata dupa ce USL a preluat guvernarea. Putem doar sa ne intrebam daca s-ar fi dat mai multi bani si in cazul in care PD-L ar fi ramas la Putere si ar fi organizat alegerile. Conform legii, ordonatorii principali de credite pot propune autoritatilor deliberative, adica celor 37 de consilieri judeteni, anularea unor credite si majorarea fondului de rezerva bugetara. Operatiunea presupune rectificarea bugetului printr-o hotarâre a CJ. Ca urmare, Serviciul de contabilitate al CJ Bacau a solicitat suplimentarea cheltuielilor destinate "Altor servicii publice generale" cu 600.000 de lei pentru "Bunuri si servicii" si cu alte 600.000 pentru "Cheltuieli de personal". De asemenea, a propus anularea creditului de 200.000 de lei, prevazut initial pentru alegeri, si majorarea cu aceeasi suma a fondului de rezerva. In total, CJ Bacau va consuma pentru pregatirea si desfasurarea scrutinului din 10 iunie de sase ori mai mult decât isi propusese initial: 1.200.000 lei, adica 12 miliarde de lei vechi.
S. Patrascanu















