sâmbătă, 20 decembrie 2025

Modernizarea Aeroportului e „in picaj”

Rezilierea contractului cu Blue Air e iminenta!

Destinele Aeroportului International „George Enescu” sunt destul de nesigure sau, mai degraba, intunecate la aceasta ora, fiind legate de declinul Romstrade, care e principalul actionar al Blue Air. In 2010, când se dezbatea concesionarea, toata lumea spera ca Bacaul va avea un aeroport modern, care va permite aterizarea avioanelor grele, va atrage un numar mare de pasageri si, mai ales, va convinge investitorii ca se poate face naveta la Bacau. Cu pasagerii s-a adeverit: de la 114.000 calatori in 2008 s-a ajuns, in decembrie 2012, la 393.352. In tara, Aeroportul Bacau s-a situat intre primele cinci, iar acum, când Baneasa e rezervata zborurilor de business, se afla pe locul 4. Datele au fost prezentate, in sedinta CJ de ieri, de catre Oana Chelaru, director general al RA Aeroportul International „George Enescu”. Blue Aero are intârzieri si in achitarea obligatiilor financiare. Astfel, la 31 decembrie 2012, avea de achitat debite de 429.950 lei, din care 322.819 lei scadente la aceasta data. Clauzele contractuale arata ca neplata chiriei timp de trei luni duce la rezilierea contractului. Investitia ar trebui sa fie finalizata in septembrie 2013. „Ne afla in acest procent de 13 la suta, bunuri care pâna la urma, indiferent de soarta concesionarului, ramân pe Aeroport, impreuna cu cele date in chirie si care, la final, se intorc in proprietatea CJ”, a precizat Oana Chelaru. Dupa ce a ascultat rezumatul raportului, Petrica Mihaila a intervenit, aratând ca „trebuie sa invatam din greseli” si ca „la viitorul contract de concesionare ar trebui ca dirigintele santier sa fie platit de noi”, adica de CJ Bacau.

Solutie: „O varianta mai zgârcita”



Consilierii nu au prea multe optiuni: fie inlocuiesc Blue Air cu o alta companie care sa continue investitia si sa faca afaceri in zona Aeroportului, fie reziliaza contractul si preia toate cheltuielile cu intretinerea si cu finalizarea lucrarilor. „Va fi o decizie economica”, a spus Dragos Benea, adaugând ca daca se va lua aceasta hotarâre vor fi sacrificate toate celelalte investitii in spitale, scoli, drumuri etc. Presedintele CJ crede ca se merge spre rezilierea contractului, dar sustine ca asta se va intâmpla atunci când vor fi indeplinite toate conditiile asa incât CJ Bacau sa nu riste sa fie târât intr-un litigiu. O alta solutie ar fi „un nou concesionar intr-o varianta mai zgârcita: un terminal mai modest, din anumite puncte de vedere, dar la suprafata sa nu se faca rabat”, a afirmat Dragos Benea.



spot_img