20 aprilie 2024
ActualitateSimpozionul Internațional „Medierea în școală” la Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești

Simpozionul Internațional „Medierea în școală” la Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești

În contextul proiectului Erasmus+ 2020-1-TR01-KA229-093716_4 intitulat „Peace în Class, Peace în School”, Colegiul Național „Grigore Moisil”Onești a găzduit în perioada 31 Ianuarie – 4 Februarie 2022, prima mobilitate transnațională la care au participat profesori de la școlile partenere din Turcia (Kirkkonaklar Anadolu Lisesi, Ankara), Italia (Istituto Superiore San Pellegrino) și Bulgaria (Vocational School for Transport and Agrarian Technologies “N. Y. Vaptzarov” Haskovo). Nu au putut fi prezenți la Onești profesorii de la școala parteneră din Polonia (Zespol Szkol Nr 1, Rzeszów), care și-au anulat în ultimul moment participarea din motive sanitare.
Profesorii și elevii moisiliști, alături de 16 profesori de la școlile partenere în proiectul Erasmus+ KA229 – “Peace în Class, Peace în School” și reprezentanți de marcă de la Inspectoratul Școlar Județean Bacău, Casa Corpului Didactic „Grigore Tăbăcaru” Bacău, Asociația Părinților „Grigore Moisil” Onești, Centrul Europe Direct din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” Bacău, Academia de Inovare și Schimbare în Educație – AISE, Institutul Român de Psihoterapie Integrativă – IRPI, SELLification4EDUcation, mediatori autorizați, membri ai Consiliului de Mediere, psihosociologi, consilieri școlari ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională – CJRAE, au sărbătorit în prima zi de proiect Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală prin lansarea în comunitate a proiectului Erasmus+ și deschiderea lucrărilor Simpozionul Internațional “Medierea în Școală”, care s-au desfășurat atât cu prezență fizică la Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești, cât și online, pe Zoom și Facebook Live. Participarea la Simpozionul Internațional Medierea în școală și lansarea în comunitate a proiectului Erasmus+ KA229 – “Peace în Class, Peace în School” a fost numeroasă și valoroasă datorită contribuțiilor aduse pentru reușita evenimentului de către toți speakerii invitați, echipa de proiect și partenerii din comunitatea locală: Primăria Municipiului Onești, Biblioteca Municipală Radu Rosetti Onești, Protopopiatul Onești. De asemenea, au răspuns invitației echipei proiectului Erasmus+ KA229 – Peace în Class, Peace în School, coordonat în România de prof. Virginia – Smărăndița Brăescu, și au conferențiat la Onești, conf. univ. dr. Nadia Morărașu (director Centrul Europe Direct Bacău), prof. dr. Daniela Munca – Aftenev (președinte Academia de Inovare și Schimbare în Educație – AISE), prof. dr. Gabriela Gîrmacea (Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești), dr. Mara Priceputu (președinte Institutul Român de Psihoterapie Integrativă – IRPI), prof. dr. Oana – Paula Zaharia (psiholog/ consilier școlar CJRAE Bacău și Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Onești), ing. Anca Ciucă (mediator autorizat, fost președinte al Consiliului de Mediere), dr. Zeno Șuștac (avocat și mediator autorizat, membru al Consiliului de Mediere), Răzvan Curcubătă (trainer și antreprenor SELLification4EDUcation) Bruno Demaille (mediator și negociator international).
Violenţa în şcoală este o problemă cu care se confruntă sistemele de învăţământ din întreaga lume. În multe ţări din Europa violenţa în şcoală este recunoscută ca o problemă socială majoră, care afectează bunăstarea şi reuşita şcolară a elevilor şi care, pe termen lung, poate atinge valorile democratice, de aceea se regăseşte pe agendele de lucru ale diferinţilor actori sociali. Prevenirea violenţei reprezintă o dimensiune fundamentală a educaţiei pentru cetăţenie democratică.Parteneriatele şcoală – familie – comunitate au la bază ideea că profesorii, elevii, părinţii şi ceilalţi membri ai comunităţii sunt parteneri în educaţie. Dacă în trecut aceste parteneriate erau activităţi cu caracter opţional şi ţineau mai mult de domeniul relaţiilor publice, în prezent ele au un rol esenţial în procesul de educaţie a elevilor, deoarece îi ajută să-şi dezvolte competenţe şi abilităţi sociale încă din primii ani ai copilăriei, pregătindu-i să aibă succes la şcoală şi, mai târziu, în viaţă şi în carieră. Percepțiile și emoțiile sunt limbajul nostru comun. Uneori ne aproprie, alteori ne despart, dar minunat este când ne îmbogățesc, pentru că alegem să fim deschiși, să cooperăm, să apreciem diferențele, diversitatea opiniilor și rezolvarea creativă a situațiilor problematice. Inteligența inimii și a relațiilor sociale ne ajută să ne coborâm “mintea în inimă”, astfel încât să dobândim mai multă încredere în noi înșine, să ne afirmăm punctele de vedere și să ascultăm activ pentru a înțelege reacțiile agresive ale celorlalți, să rezolvăm conflictele într-un mod pașnic, comunicând non-violent.
În Europa, deşi nu are un caracter omogen în sistemul de învăţământ, modelul medierii confirmă ideea că medierea nu poate fi redusă la o simplă tehnică de rezolvare a conflictelor şi că îşi aduce din plin contribuţia la reglarea şi integrarea socială. Medierea este necesară pentru a crea sau înţelege legăturile dintre cunoştinţe, evenimente, generaţii, membrii unei comunităţi şi comunităţile vecine.

 

 



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri