miercuri, 24 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 616

De ce protestează fermierii și transportatorii?

Protestele masive ale fermierilor și transportatorilor din România au paralizat nu doar autostrăzile și drumurile publice, ci și vămile esențiale pentru comerțul internațional. În contextul acestui tumult, întrebarea esențială este: ce își doresc protestatarii de la guvernanți și ce promisiuni au primit până acum?

Protestul a debutat săptămâna trecută și a prins amploare rapid, implicând sute de fermieri și transportatori din toată țara. Coloanelele de mașini grele, precum camioanele și tractoarele, au blocat nu doar rețeaua de drumuri, ci și punctele de trecere ale văilor din estul și nord-estul României. Pe parcursul mișcării de protest, autoritățile au încercat să împiedice manifestanții să ajungă la București, generând conflicte și scandaluri. Protestul a devenit un subiect politic sensibil, inclusiv în interiorul Poliției Române, unde sindicatele au acuzat instituția de acțiuni sub presiunea politicienilor. În paralel, guvernul a inițiat dialogul cu protestatarii, însă aceștia au transmis un set de revendicări care extind considerabil sfera de discuții.

Revendicările Fermierilor

Revendicările fermierilor au fost sintetizate într-o listă de către Clubul Fermierilor Români. Acestea vin în contextul unei crize economice și financiare provocate de impactul războiului din Ucraina, secetei și volatilității prețurilor. Printre principalele solicitări se numără acordarea subvențiilor APIA aferente anului 2023 până la finalul lunii februarie 2024, compensarea pierderilor provocate de importul de cereale din Ucraina, oferirea unor subvenții pentru volatilitatea prețurilor la cereale și oleaginoase, linii de credit avantajoase pentru antreprenorii agricoli, compensarea cheltuielilor de energie pentru irigarea terenurilor, și multe altele. Directorul executiv al Clubului Fermierilor Români, Florian Ciolacu, susține că aceste măsuri urgente pot oferi un răspuns imediat la criza financiară în care se află fermierii.

Transportatorii

Revendicările transportatorilor au devenit publice abia după primele întâlniri cu autoritățile. Printre solicitări se numără reducerea prețurilor la RCA, eliminarea accizei la motorină pentru firmele de transport licențiate, introducerea limitelor de toleranță la cântare, crearea de culoare verzi către vămile României, și controlul echitabil al camioanelor ucrainene pe teritoriul României. Președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a subliniat politicizarea procesului și retragerea organizației sale de la masa tratativelor.

Noi solicitări:

Marti, în cadrul protestelor, participanții au anunțat noi solicitări, printre care se numără dorința fermierilor de a avea o întâlnire directă cu premierul Marcel Ciolacu. Acesta din urmă a exprimat înțelegerea față de justificarea protestelor, afirmând că singura soluție este dialogul și manifestând regretul că a început o „formă de război”. Cu toate acestea, fermierii solicită mai mult decât dialogul, dorind anularea sancțiunilor aplicate de Ministerul Afacerilor Interne participanților la protest și încetarea campaniei de agresiune în mass-media împotriva lor. Protestatarii susțin că problemele lor nu se limitează la sectorul agricol, ci implică și aspecte sociale, precum impozitarea, relațiile cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Justiției, Banca Națională și alte instituții guvernamentale. Ei atrag atenția că liderii guvernamentali trebuie să ia măsuri imediate pentru a soluționa aceste probleme.

Context european: Protestele Fermierilor și tensiuni în Uniunea Europeană

Într-un context european marcat de tensiuni și nemulțumiri în rândul fermierilor, situația se amplifică și în Germania. Aproximativ 10.000 de fermieri au adus utilaje agricole la Berlin, manifestându-și dezacordul față de planurile Guvernului de a majora anumite impozite și de a reduce subvențiile pentru agricultori. Decizia Guvernului de coaliție al cancelarului Olaf Scholz de a diminua sprijinul financiar acordat agricultorilor vine în urma unei găuri bugetare semnificative, de aproximativ 60 de miliarde de euro, înregistrată anul trecut. În pofida eforturilor de consolidare fiscală, această măsură a generat nemulțumiri extinse în rândul comunității agricole germane. Această mișcare de protest din Germania se adaugă la seria de acțiuni similare desfășurate în diverse țări europene. La începutul acestui an, fermieri și transportatori din Polonia au ieșit în stradă, acuzând Guvernul că nu-i protejează împotriva „concurenței neloiale” din partea importurilor de cereale din Ucraina. Cu toate acestea, revendicările lor au inclus și cereri de sprijin financiar fără legătură directă cu vecina Ucraina.

Controversele din sfera agricolă au fost amplificate în regiune de liberalizarea transporturilor și a relațiilor comerciale cu Ucraina, o decizie luată de Comisia Europeană pentru a sprijini Kievul. Această măsură a declanșat în primăvara anului trecut primul val masiv de proteste ale fermierilor în cinci țări estice din UE: Polonia, România, Bulgaria, Ungaria și Slovacia. Protestele s-au încheiat după ce Bruxellesul a acordat fermierilor ajutoare financiare suplimentare, încercând să aplaneze tensiunile și să ofere o rezolvare echilibrată la provocările economice din sectorul agricol european.

Elevii de la „Eminescu”, pe scenă de ziua lor

    Creativitatea elevilor „eminescieni” a fost pusă în scenă la Teatrul Municipal „George Bacovia”, din Bacău prin intermediul piesei „Stai, că te-am ochit!”, scrisă de Andrei Mancaș, de la clasa a XI-a C, coordonat de către prof. Oana-Elena Lupu.

    Comedia semi-finalistă în cadrul Concursului Național de creație literară „Alecsandriana” a fost jucată de către elevii clasei a XI-a C, care și-au demonstra măsura talentului actoricesc.

    Evenimentul cultural a marcat împlinirea a 50 de ani de existență a Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău.

    Unicitatea activității a constat în faptul că educația se realizează și la nivel nonformal, elevii fiind motivați să-și demonstreze abilitățile și inteligența emoțională.

    „Copiii au lucrat ca o echipă complete a unui teatru. Au demonstrat că sunt cunoscători ai artei teatrale și mediatizării spectacolului în rândul adolescenților și nu numai”, a declarat prof. Hulea Constantina.

    Forumul MERITO Moldova – Întoarcerea la „DE CE” în era digitalizării

      Ateliere experienţiale de învățare colaborativă, privind didactica disciplinei, de la profesori pentru profesori, directori, elevi şi părinţi
      2-3 februarie | Teatrul Municipal Bacovia & Şcoala Gimnazială “Alexandru Ioan Cuza”, Bacău

      Pe 2-3 februarie, peste 200 de profesori, directori, elevi şi părinţi, din regiunea Moldovei şi din ţară, sunt invitaţi să participe gratuit la a doua ediţie a Forumului MERITO Moldova, cu tema „Întoarcerea la „DE CE” în era digitalizării”, privind problematici specifice, de didactica disciplinei, ce modifică practicile la clasă. Evenimentul se va desfăşura fizic, pentru prima oară în Bacău, la Teatrul Municipal Bacovia şi la Şcoala Gimnazială ”Alexandru Ioan Cuza”.
      Organizatorii Forumului propun activități interactive, în care vor prezenta şi explora problematici specifice de didactica disciplinei, metode şi activități validate ce transformă practicile la clasă, teorii din domeniul educațional, idei, cărți și alte resurse de inspiraţie. Intenţionează, de asemenea, ca acest Forum să fie un spaţiu de întâlnire, creaţie şi învăţare împreună cu profesorii participanţi, pasionaţi de subiect, ce doresc să înveţe colaborativ continuu, cu efecte pe termen lung.
      Participarea la Forum este gratuită şi deschisă profesorilor şi directorilor din regiune şi din toată țara, în limita celor 200 de locuri disponibile pentru cadre didactice, în ordinea înscrierilor, cu participare fizică în Bacău, cu detalii complete pe evenimentul dedicat şi înscrieri pe: https://forms.gle/rRLD5BHJispNshsm9
      Programul Forumului (poate suferi modificări de detalii):
      Vineri, 2 februarie (Teatrul Municipal Bacovia):
      17:30-18:00: Sosirea, primirea participanţilor, socializare şi networking pentru Educaţie de calitate;
      18:00-20:00: Deschiderea Forumului MERITO Moldova şi prezentarea contextului educaţional:
      Profesorii MERITO organizatori ai Forumului;
      Reprezentanţi ai partenerilor Forumului;
      Moment artistic;
      Sesiune plenară: Măriuca Talpeş, iniţiatoarea şi liderul proiectului MERITO – intervenţie despre profilul şi competenţele profesorului (practician) expert.

      Sâmbătă, 3 februarie (Şcoala Gimnazială „Al. I. Cuza”, Bacău):
      8:30-9:00: Sosirea, primirea şi înregistrarea participanţilor, socializare şi networking pentru Educaţie de calitate
      9:00-12:00: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori, elevi şi părinţi, în paralel:
      Didactica disciplinei: Sarcini provocatoare pentru preșcolari (sesiunea 1) – Marişca Morari şi Anca Mezei, profesoare pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare, respectiv Săcele (pentru profesori de învăţământul preşcolar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
      Managementul clasei şi cum să faci un plan de gestionare a situaţiilor dificile – Ema Patrichi şi Laura Piros, profesoare pentru învăţământul primar la Târgu Mureş, respectiv Braşov (pentru profesori de învăţământ primar – atelierul se repetă după-amiază)
      Cum integrăm STEM în cadrul orelor de științe? – Ioana Baboş, profesoară pentru învăţământul primar la Zalău, şi Antoneta Împuşcatu, profesoară de Ştiinţe şi director, de gimnaziu, la I.C. Brătianu (TL) (pentru profesori de învăţământ primar)
      Înțelegem ce citim! – metode de literație aplicate pe text – Liliana Mursa şi Mihaela Negru, profesoare pentru învăţământul primar la Abrud (AB) (pentru profesori de învăţământ primar)
      Educație prin Virtuți și Povești – Anamaria şi Alec Blenche, co-fondatori şi facilitatori EduVit, şi Adina Mătieş, consultant şi antreprenor în educaţie (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ)
      Cum să creezi experiențe educaționale de impact – Daniela Marinescu, profesoară de Psihologie şi director de liceu, şi Adina Stratulat, profesoară pentru învăţământul primar, la Bârlad (pentru profesori de învăţământ primar, gimnazial şi liceal)
      Contexte diverse de utilizare a scrierii creative – de la fixarea cunoștințelor la transfer – Cătălina Popa, profesoară de Limba română la Galaţi, şi Bianca Darabă, profesoară de Limba franceză la Târgu Neamţ (exclusiv pentru profesori de Limba română şi limbi străine, de învăţământ gimnazial şi liceal!)
      O şcoală digitalizată – DE CE şi CUM? – Anca Botoroagă, profesoară de Limba engleză şi director, de gimnaziu, la Gura Râului (SB), şi Daniel Petrule, profesor de Educaţie fizică, TIC şi director, de gimnaziu, la Sânpetru (BV) (atelier de management, exclusiv pentru directori!)
      Robotică – Alina Hoară, profesoară pentru învăţământul primar, la Sibiu (pentru elevi)
      Teatru de improvizaţie – Ştefan Huluba, actor şi formator profesionist (pentru elevi)
      Educaţie 3D – Alexandra Adochiţei şi Tudor Ivanciu, traineri de educaţie 3D (pentru elevi)
      Gestionarea relațiilor părinţi-copii – Tiţa Angheluţă, profesoară pentru învăţământul primar în Bucureşti (pentru părinţi)
      12:00-14:00: Pauză de prânz
      14:00-17:00: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori, în paralel:
      Didactica disciplinei: Sarcini provocatoare pentru preșcolari (sesiunea 2) – Marişca Morari şi Anca Mezei, profesoare pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare, respectiv Săcele (pentru profesori de învăţământul preşcolar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
      Managementul clasei şi cum să faci un plan de gestionare a situaţiilor dificile – Ema Patrichi şi Anca Dediu, profesoare pentru învăţământul primar la Târgu Mureş, respectiv Cudalbi (GL) (pentru profesori de învăţământ primar – atelierul de dimineaţă ce se repetă)
      Strategii transductive pentru predarea-învăţarea conceptelor matematice la ciclul primar – Laura Piros şi Tiţa Angheluţă, profesoare pentru învăţământul primar la Braşov, respectiv Bucureşti (pentru profesori de învăţământ primar)
      Robotică şi programare aplicate în MEM – Alina Hoară şi Adina Stratulat, profesoare pentru învăţământul primar la Sibiu, respectiv Bârlad (pentru profesori de învăţământ primar, gimnazial şi liceal)
      Călătorii prin istorie cu ajutorul artei teatrale – Ştefan Huluba, actor şi formator profesionist, şi David Pirneci, profesor de Istorie, de gimnaziu la Sohatu (CL) (pentru profesori de învăţământ primar, gimnazial şi liceal)
      Învățare activă prin sarcini provocatoare – Tatiana Cauni, profesoară de Limba şi literatura română, de liceu, la Baia Mare, şi Maria Dinu, studentă parteneră MERITO la Facultarea de Litere, Universitatea Bucureşti (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ)
      Strategii de integrare a digitalului la orele de limbi străine – Anca Botoroagă, profesoară de Limba engleză şi director, de gimnaziu, la Gura Râului (SB), şi Bianca Darabă, profesoară de Limba franceză la Târgu Neamţ (exclusiv pentru profesori de limbi străine, de învăţământ gimnazial şi liceal!)
      Despre ceea ce contează ȋn epoca digitalizării – Antoneta Împuşcatu, profesoară de Ştiinţe şi director, de gimnaziu, la I.C. Brătianu (TL), şi Doru Căstăian, profesor de Ştiinţe socio-umane, la Galaţi (atelier de management, exclusiv pentru directori!)
      Spectacol pentru copii şi părinţi: Caută Binele – Emma, Anamaria şi Alec Blenche (pentru elevii şi părinţii participanţi la atelierele dedicate)
      17:30-18:30: Sesiune plenară şi închiderea Forumului MERITO Moldova (Teatrul Municipal Bacovia):
      Concluzii, feedback şi paşi următori
      Moment artistic
      Închiderea Forumului şi înmânarea certificatelor de participare.

      A doua ediţie a Forumului MERITO Moldova şi prima desfăşurată în Bacău este organizată voluntar de profesorii din comunitatea MERITO locală:
      -Mirela Spiţă, profesoară MERITO 2020 pentru învăţământul primar la Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”, din Bacău;
      -Adina Stratulat, profesoară MERITO 2023 pentru învăţământul primar, la Şcoala Gimnazială „George Tutoveanu” din Bârlad;
      – Alexandra Adochiţei, fondatoare Educaţie3D;
      -Ana-Maria Rusu, profesoară MERITO 2018 de Educaţie muzicală la Colegiul Naţional „Unirea” şi Şcoala Gimnazială nr. 5 „Anghel Saligny” din Focşani şi finalistă Top50 Global Teacher Prize;
      -Bianca Darabă, profesoară MERITO 2023 de Limba franceză la Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” din Târgu Neamţ;
      -Daniela Marinescu, profesoară MERITO 2023 de Psihologie şi director, la Liceul Pedagogic „Ioan Popescu” din Bârlad;
      -Ema Patrichi, profesoară MERITO 2021 pentru învăţământul primar la Şcoala Gimnazială „Dacia” din Târgu Mureş; împreună cu colegii din comunitate, facilitatori voluntari de ateliere, menţionaţi mai sus; cu sprijinul Şcolii Gimnaziale „Al. I. Cuza” şi al Teatrului Municipal Bacovia din Bacău; Parteneri ai Forumului MERITO Moldova: Inspectoratul Școlar Județean Bacău; Casa Corpului Didactic „Grigore Tăbăcaru” Bacău; Asociaţia „Atelier EFIN” | Provocarte; Asociaţia Educaţie3D.
      Parteneri strategici pentru transformarea meseriei de profesor în România, în 2024: Bitdefender; NEPI Rockcastle; Dedeman; Crowe România.
      Proiectul MERITO este o cauză de transformare a meseriei de profesor, în sensul de a o recredibiliza, prin recunoaşterea dascălilor valoroşi, şi a o profesionaliza, prin propagarea expertizei lor în breasla de cadre didactice – un proiect al Fundaţiei Romanian Business Leaders.

      Slănic Moldova: în patru zile de șapte ori!

      În patru zile de schi s-au înregistrat șapte accidente.

      Vestea îmbucurătoare este că zăpada se menține în condiții bune pe pârtie, cu eforturi susținute din partea administratorului pentru a asigura o suprafață cât mai satisfăcătoare pentru schiori.

      Cu toate acestea, vestea mai puțin bună este că sezonul a debutat cu un număr neașteptat de accidente. Salvatorii montani din cadrul Serviciului Public Județean Salvamont Bacău au intervenit deja în șapte incidente, majoritatea constând în traumatisme ale membrelor.

      Un caz notabil a fost cel al unui schior teribilist care, în ciuda avertismentelor angajaților de la pârtie, a ales să coboare pe schiuri de la stația inferioară până la stradă, în afara zonei schiabile. Aventura s-a soldat cu multiple traumatisme grave, inclusiv suspiciune de fractură de coloană cervicală. Norocul său a fost că salvatorii montani au intervenit rapid, demonstrând importanța vigilentei și a respectării regulilor de siguranță.

      Salvamont Bacău dorește să sublinieze că prezentarea acestui caz nu are scopul de a speria schiorii, ci de a le reaminti responsabilitatea asociată practicării acestui sport minunat. Îndemnul este să vă bucurați în continuare de frumusețea iernii și a sporturilor de iarnă, dar să o faceți cu responsabilitate.

      De asemenea, Salvamont Bacău încurajează schiorii să apeleze cu încredere la salvatorii montani aflați pe pârtie, nu doar în cazul unei accidentări, ci și pentru a obține sfaturi și informații utile care să contribuie la o experiență plăcută și în condiții de siguranță

      Volei feminin/ Divizia A1. Știința Bacău se… caută în „cabinetul” Medicinei

      Aflată în mare suferință de joc și de puncte, prim-divizionara de volei feminin Știința Bacău caută leacuri. În pauza de iarnă a mutat atât pe banca tehnică, unde în locul lui Lucian Voinea a fost adus debutantul în A1, Cătălin Știrbu, cât și la nivel de efectiv, pe care l-a completat cu trei jucătoare venite din liga secundă.

      Două dintre acestea au fost aduse de pe piața internă: Ilinca Știrbu, de la Oradea și Teodora Șabloschi, care a jucat ultima oară anul trecut, în A2, pentru Corona Brașov. Cea de-a treia nou-sosită este și voleibalista cu cea mai vastă experiență din întreg lotul Științei: „universalul” de 34 de ani Darlene „Dee” Ramdin din Trinidad Tobago.

      Fără echipă în actualul sezon, Ramdin a evoluat în stagiunea precedentă în liga a doua turcă, unde, sub culorile celor de la Ciftlikkoy Belediyespor a înregistrat un bilanț negativ: 21 de înfrângeri din 22 de partide! În această formulă, studentele încearcă să dea un impuls liniei de clasament, blocată la cota zero puncte și zero seturi câștigate după 12 runde.

      Un prilej în acest sens ar putea fi meciul de sâmbătă, 20 ianuarie, programat la ora 15.00, în etapa a 13-a, pe terenul Medicinei Târgu-Mureș. „Medicinistele” nu stau nici ele grozav în clasament (locul 10, cu 7 puncte), venind după o înfrângere cu 1-3 la Constanța, în fața unei alte abonate la play-out, așa că, pentru Știința, ar fi loc de… o rețetă compensată.

      Pentru a găsi, finalmente, un leac, băcăuancele ar trebui însă să-i vină de hac principalei guri de foc a Medicinei: „veterana” de 40 de ani Esdelle Krystle, și ea din Trinidad Tobago, care, în primul meci din 2024, cel de Constanța a realizat 17 puncte, ce-i drept, cu un procentaj de numai 35%. Așa că, vorba celor din „Looney Tunes”: care-i treaba, doctore?

      Programul complet al etapei a 13-a/ sâmbătă, 20 ianuarie: Medicina Târgu-Mureș- Știința Bacău, Dinamo București- CSM București, CSO Voluntari 2005- Volei Alba Blaj, FC Argeș- Rapid București, CSM Corona Brașov- CSM Constanța. Duminică, 21 ianuarie: CSM Târgoviște- CSM Lugoj.

      Clasament Divizia A1

      1 Rapid București                            12              10              2              32-11              29p.

      2 CSM Târgoviște                            12              10              2              32-13              27p.

      3 Volei Alba Blaj                            11              8              3              26-11              25p.

      4 CSM Lugoj                                          12              8              4              29-17              24p.

      5 Dinamo București                  12         7         5         24-16         22p.

      6 CSO Voluntari 2005              12              6              6              26-21              21p.

      7 CSM București                            11              7              4              25-17              20p.

      8 CSM Corona Brașov              12              7              5              24-23              20p.

      9 CSM Constanța                            12              4              8              17-28              12p.

      10 Medicina Târgu-Mureș              12              2              10              12-30              7p.

      11 FC Argeș Pitești                            12              2              10              7-31              6p.

      12 CS Știința Bacău                            12              0              12              0-36              0p.

      Dan Sion

       

      Handbal masculin/ Liga Zimbrilor. CSM Bacău și-a început seria amicalelor

      În primul joc de verificare al iernii, desfășurat miercuri, în deplasare, „CSMeii”, fără mai mulți oameni de bază (Esteki, Serhel, Dospinescu), dar cu Gabi Bujor revenit pe teren după accidentarea din toamnă, au cedat cu 34-31 (19-18) în fața Sucevei

      Prim-divizionara de handbal masculin CSM Bacău a susținut, miercuri, primul joc de pregătire din inter-sezon. Băcăuanii s-au deplasat la Suceava, unde și-au reîntâlnit „coșmarul” din finalul lui 2023, CSU din Suceava.

      La capătul unui joc intens disputat, gazdele s-au impus cu 34-31, scorul pauzei fiind de 19-18. În acest prim amical al iernii, antrenorul „CSMeilor”, Leonard Bibirig a menajat o bună parte din jucătorii de bază (Esteki, Dospinescu, Serhel), dar a putut beneficia din nou de serviciile lui Gabi Bujor. Accidentat la jumătatea lui noiembrie, la tendonul ahilian, Bujor a revenit miercuri pe teren pentru a se reacomoda cu ritmul de efort necesar.

      „Gabi a încheiat perioada de recuperare, a reintrat la antrenamente, iar la Suceava a jucat 10-15 minute. E pe drumul cel bun”, a explicat managerul CSM Bacău, Sorin Târcă. Băcăuanii își vor continua seria jocurilor-test sâmbătă la prânz, atunci când vor evolua tot în deplasare, contra celor de la CSM Focșani 2007. Sâpătămâna viitoare, CSM Bacău va bifa alte două amicale, ambele pe teren propriu. Este vorba de returul cu CSU din Suceava (miercuri, 24 ianuarie) și de cel cu CSM Focșani 2007 (sâmbătă, 27 ianuarie).

      Campionatul Ligii Zimbrilor se va relua în primul weekend din februarie, cu runda a 15-a (a doua a returului), care o va găsit pe CSM Bacău (locul 8, cu 18 puncte) jucând în deplasare, duminică, 4 februarie, cu SCM Politehnica Timișoara (locul 11, cu 11 puncte).

      În ceea ce privește Cupa României, „CSMeii” vor „sări” peste turul inaugural, fiind calificați direct în faza secundă, alături de Dinamo București, Minaur Baia Mare, CSM Constanța și Steaua București. Celelalte 11 echipe calificate vor fi decise în urmă jocurilor din turul 1, de marți, 6 februarie: CSM Medgidia- CSM Odorheiul Secuiesc, CSU Pitești- CSM Vaslui, CSU Galați- HC Buzău 2012, CS Unirea Sânnicolau Mare- Potaissa Turda, CSM Reșița- CSM Sighișoara, CSM București- Universitatea Cluj, CSU Constantin Brâncuși Târgu-Jiu- Politehnica Iași, CSU Politehnica Timișoara- HC Pietrica Neamț, CSM Alexandria- CSM Focșani 2007, SCM Politehnica Timișoara- CSU din Suceava, Universitatea Craiova- CSM Oradea.

      Poliția locală strânge persoanele fără adăpost

        Poliția Locală a Municipiului Bacău a desfășurat în această perioadă activități de identificare a persoanelor fără adăpost care pot avea de suferit datorită temperaturilor scăzute.
        Astfel, în ultimele 10 zile au fost identificate șapte persoane fără adăpost, o persoană care apela la mila publică, două persoane care căutau în gunoi la platformele publice și două persoane vârstnice căzute în stradă, aflate în pericol de șoc hipotermic.
        Menționăm faptul că polițiștii locali întâmpină și în acest an dificultăți din partea persoanelor fără adăpost, trei dintre acestea refuzând preluarea și cazarea în Centrul de
        Cazare Temporară a Persoanelor fără Adăpost din subordinea Direcției de Asistență Socială Bacău.
        Astfel de activități vor continua pe tot parcursul sezonului rece.
        Cetățenii municipiului Bacău care observă prezența a persoanelor fără adăpost în stradă sau în preajma imobilelor în care locuiesc sunt rugați să anunțe la numărul de telefon 0234/986 Dispeceratul Poliției Locale, în vederea luării măsurilor de protejare a vieții și sănătății acestora și de îndrumare a lor către Centrul de Cazare Temporară a Persoanelor fără Adăpost.

        Jandarmii Montani din Slănic Moldova, prezenți pe schiuri pe pârtia Nemira: Recomandări pentru iubitorii sporturilor de iarnă

          Jandarmii montani din cadrul Postului de Jandarmi Montan Slănic Moldova se alătură iubitorilor sporturilor de iarnă pe pârtia Nemira pentru a asigura siguranța și sprijinul în zona montană. Echipa de jandarmi îndeamnă turiștii să fie pregătiți corespunzător pentru practicarea sporturilor de iarnă și drumețiile pe munte.

          „Indiferent dacă sunteți începători sau experimentați în sporturile de iarnă, prudența este esențială,” a declarat un reprezentant al Jandarmeriei Montane. „Echipamentul adecvat nu este doar o necesitate pentru a face față frigului, ci și o măsură de protecție în eventualitatea unui accident. Recomandăm turiștilor să aleagă traseele sau pârtiile în funcție de pregătirea fizică și tehnică.”

          Cu gradul de dificultate și riscul de accidentare în vedere, jandarmii montani subliniază importanța încălzirii înainte de a începe activitatea pe munte. Ei sunt pregătiți să ofere sprijin și asistență în caz de necesitate.

          „Stăm la dispoziția celor care au nevoie de ajutor. Nu ezitați să ne solicitați sprijinul în orice situație dificilă sau de urgență,” au adăugat jandarmii montani.

          Cu aceste recomandări, autoritățile locale își propun să asigure un sezon de iarnă plin de distracție și aventură, dar în același timp, în condiții de siguranță maximă pentru toți iubitorii de sporturi de iarnă din zona Slănic Moldova.

          Mobilizare nocturnă pentru a stinge un puternic incendiu la un depozit de fân în Margineni

            În miez de noapte, echipele de intervenție ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Bacău și Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) Bacău au fost chemate în grabă pentru a gestiona și stinge un amplu incendiu la un depozit de fân situat în zona Trebeș, Mărgineni.

            După ore de eforturi susținute și luptă împotriva flăcărilor înăbușitoare, echipele de pompieri au reușit să elimine pericolul și să prevină extinderea focului la proprietăți învecinate. Lucrătorii specializați din cadrul ISU Bacău vor demara o anchetă pentru a stabili cauzele care au dus la izbucnirea acestui nefericit eveniment.

            Populația din zonă este îndemnată să fie extrem de atentă la protejarea locuințelor și a proprietăților împotriva riscurilor de incendiu, adoptând măsuri de precauție precum evitarea fumatului în apropierea materialelor inflamabile, gestionarea corespunzătoare a deșeurilor și asigurarea echipamentelor de siguranță adecvate.

            În plus, cetățenii sunt sfătuiți să respecte regulile de siguranță pentru a preveni situații similare și pentru a proteja comunitatea de pericolele asociate cu incendiile, care pot avea consecințe grave, inclusiv pierderi de vieți omenești.

             

            Sindicaliștii din SINDIMED Bacău câștigă o victorie juridică în privința sporurilor COVID

              În urma unor eforturi susținute și a perseverenței sindicaliștilor din SINDIMED Bacău, se remarcă o victorie semnificativă în procesele legate de sporurile COVID pe durata pandemiei.

              Comunicatul emis de sindicat anunță că mai multe acțiuni se află în diverse stadii și pe diverse secții, dar în prezent, o primă victorie juridică a fost obținută după respingerea inițială a două dintre acțiuni și obținerea rejudecării în final.

              Într-o declarație emisă de reprezentanții SINDIMED Bacău, aceștia au subliniat că, deși rezultatul final al proceselor rămâne incert în acest moment, obținerea rejudecării reprezintă o realizare semnificativă și un pas important în direcția protejării drepturilor lucrătorilor medicali implicați în lupta împotriva pandemiei.

               

               

              Deșteptarea – Povestea știrilor în era digitală

              Ziarul Deșteptarea se distinge prin tradiție, imparțialitate și impactul considerabil pe care îl are în comunitate. Cu o prezență puternică pe platforma de socializare Facebook, ziarul a evoluat într-un mod spectaculos, dincolo de varianta tipărită, conectându-se la publicul său cu informații variate și relevante.

              Cifrele impresionante de pe Facebook

              Cu mai mult de 101.000 de urmăritori și 93.000 de aprecieri, pagina de Facebook a ziarului Deșteptarea nu este doar o sursă de știri, ci și un loc de întâlnire virtual pentru comunitatea băcăuană. Faptul că aceste cifre continuă să crească este un semn al încrederii publicului în calitatea conținutului oferit.

              50.000 de afișări pe zi

              Cu o medie de 50.000 de afișări pe zi și peste 25.000 de utilizatori unici zilnic, site-ul Deșteptarea.ro rămâne o sursă de încredere pentru informații locale și naționale. În luna decembrie 2023, ziarul a înregistrat un număr de 458.022 de vizitatori unici și 1.360.930 de vizualizări, ceea ce demonstrează că are un impact semnificativ în comunitatea online.

              Creștere constantă și în 2024

              În primele două săptămâni din ianuarie 2024, Deșteptarea.ro a continuat să impresioneze, atrăgând nu mai puțin de 330.337 de unici și generând 801.374 de vizualizări. Aceste cifre nu fac decât să confirme că ziarul Deșteptarea este în continuare o forță relevantă în furnizarea știrilor și informațiilor de interes pentru comunitatea băcăuană și nu numai.

              „Bacăul vorbește”

              Această tribună oferă cititorilor posibilitatea de a-și exprima opiniile și părerile cu privire la diversele probleme ale zilei. Este un spațiu dedicat dialogului și dezbaterii, consolidând astfel legătura dintre ziar și comunitate. Această abordare nu numai că reflectă importanța transparenței și participării democratice, dar și întărește angajamentul Deșteptării față de implicarea activă a cetățenilor în construirea unei comunități informate și conectate.

              Anunțuri cu plata online

              Deșteptarea Bacău nu este doar un furnizor de știri, ci și o platformă extinsă pentru interacțiunea comunității locale. Pe lângă informații de actualitate, ziarul oferă și oportunități pentru anunțuri de mica și mare publicitate, atât în versiunea tipărită, care apare săptămânal, cât și în cea online, disponibilă zilnic. Un aspect notabil este posibilitatea publicării anunțurilor prin intermediul platformei online, facilitând procesul de plasare prin plata cu cardul. Astfel, anunțurile devin rapid vizibile în ediția online, iar ca un beneficiu adițional, sunt integrate și în varianta tipărită a ziarului.

              În patru luni, peste 500.000 de vizualizări Deșteptarea Podcast

              Din septembrie 2023, Deșteptarea a îmbrățișat era podcasturilor video, oferind audienței o nouă modalitate de a se conecta la știri și evenimente. Cu peste 500.000 de vizualizări, Deșteptarea Podcast a devenit o sursă preferată pentru cei care doresc să descopere povești captivante și interviuri cu personalități locale și naționale. Un exemplu remarcabil este podcastul cu artista Maria Șalaru, care a strâns peste 70.000 de vizualizări și 550 de aprecieri. „Deșteptarea Podcast” reprezintă o platformă digitală în format audio-video care oferă utilizatorilor săi, prin intermediul interviurilor, o incursiune captivantă în realitățile sociale, culturale, politice și economice. Aici, interlocutori de succes aduc în prim-plan perspective și experiențe semnificative, generând un spațiu de cunoaștere profundă și accesibilă și motivațională.

              Publicitate și advertoriale în Deșteptarea

              Deșteptarea se distinge nu doar prin calitatea conținutului său informativ, ci și prin abordarea deschisă și echitabilă în ceea ce privește publicitatea și advertorialele. Cu o politică deschisă, ziarul primește și publică advertoriale și reclame din partea tuturor celor interesați, fără a face excepții bazate pe orientare politică sau alt criteriu similar. Această deschidere reflectă angajamentul ziarului față de pluralismul de opinii și diversitatea ideilor în cadrul comunității sale. Indiferent de afiliere politică sau orientare, toți cei interesați au oportunitatea de a-și promova mesajele prin intermediul acestui ziar. Această abordare echitabilă nu numai că susține mediul de afaceri local, dar și promovează diversitatea de voci și perspective în spațiul public. Astfel, Deșteptarea, ziar cu o continuitate de 34 de ani, rămâne nu doar un furnizor de știri, ci și o platformă care își deschide paginile pentru toți cei care doresc să împărtășească informații, idei sau oferte, contribuind la crearea unei atmosfere de dialog și pluralism în spațiul media.

              Accesibilitatea la îndemână: Deșteptarea și experiența mobilă

              Cu convingerea că știrile și informațiile trebuie să fie accesibile oricând și oriunde, Deșteptarea a investit într-o experiență mobilă optimizată pentru a răspunde nevoilor cititorilor săi activi și mobili. Pentru acei utilizatori care preferă să se conecteze la știri prin intermediul telefoanelor mobile, ziarul oferă o versiune simplificată a site-ului, concepută pentru a se încărca rapid și eficient, economisind astfel timp și resurse de internet. Alegând această variantă, cititorii pot beneficia de o experiență fluidă și captivantă, având acces la știri proaspete și la cele mai recente actualizări în mod convenabil. Versiunea pentru telefoane mobile este adaptată interacțiunii tactile și permite o navigare intuitivă, facilitând astfel consumul de conținut în mișcare. Mai mult, pentru a asigura flexibilitatea și adaptabilitatea la preferințele individuale, există posibilitatea de a comuta între versiunea mobilă și versiunea desktop direct din setările telefonului. Acest aspect oferă libertatea de a alege tipul de experiență dorită, fie că este vorba despre o navigare rapidă și comodă pe telefon sau de explorarea conținutului în profunzime pe un ecran mai mare al unui desktop.

               

               

               

              COMUNICAT privind proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al unitatii administrativ teritoriale – Judetul Bacau

                In conformitate cu prevederile Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, a Legii nr. 421/2023 privind Bugetul de stat pe anul 2024 si a art.76^1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, facem cunoscut Proiectul privind bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii administrativ teritoriale – Judetul Bacau pe anul 2024.

                mii lei

                DENUMIREA INDICATORILOR Cod rand Cod indicator Program
                SECTIUNEA DE FUNCTIONARE + SECTIUNEA DE DEZVOLTARE
                TOTAL VENITURI 1 00.01 847.274,00
                VENITURI PROPRII 2 49.90 96.283,00
                I. VENITURI CURENTE 3 00.02 416.564,00
                A. VENITURI FISCALE 4 00.03 413.528,00
                A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL 5 00.04 91.407,00
                A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT, SI CASTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE FIZICE 6 00.06 91.407,00
                Cote si sume defalcate din impozitul pe venit 7 04.02 91.407,00
                Cote defalcate din impozitul pe venit 8 04.02.01 80.182,00
                Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale 9 04.02.04 11.225,00
                A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII 10 00.10 322.121,00
                Sume defalcate din TVA 11 11.02 320.281,00
                  Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor 12 11.02.01 146.491,00
                Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale 13 11.02.06 173.790,00
                Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati 14 16.02 1.840,00
                Taxa asupra mijloacelor de transport 15 16.02.02 1.800,00
                Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane fizice 16 16.02.02.01 100,00
                Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane juridice 17 16.02.02.02 1.700,00
                Alte taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurare de activitati 18 16.02.50 40,00
                C. VENITURI NEFISCALE 19 00.12 3.036,00
                C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 20 00.13 934,00
                Venituri din proprietate 21 30.02 934,00
                Venituri din concesiuni si inchirieri 22 30.02.05 934,00
                Redevente miniere 23 30.02.05.01 870,00
                Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre institutiile publice 24 30.02.05.30 64,00
                C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII 25 00.14 2.102,00
                Venituri din prestari de servicii si alte activitati 26 33.02 1.602,00
                Contributia de intretinere a persoanelor asistate 27 33.02.13 1.600,00
                Contributia lunara a parintilor pentru intretinerea copiilor in unitatile de asistenta sociala 28 33.02.27 2,00
                Diverse venituri 29 36.02 500,00
                Alte venituri 30 36.02.50 500,00
                Transferuri voluntare, altele decat subventiile 31 37.02 0,00
                Varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiunii de dezvoltare a bugetului local (cu semnul minus) 32 37.02.03 -35.820,96
                Varsaminte din sectiunea de functionare 33 37.02.04 35.820,96
                IV. SUBVENTII 34 00.17 424.774,00
                SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 35 00.18 424.774,00
                Subventii de la bugetul de stat 36 42.02 423.274,00
                B. Curente 37 423.274,00
                Alte drepturi pentru dizabilitate si adoptie 38 42.02.21 6.000,00
                Finantarea Programui National de Dezvoltare Locala 39 42.02.65 31.155,00
                Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, aferente perioadei de programare 2014 – 2020 40 42.02.69 3.370,00
                Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru Programul national de investitii „Anghel Saligny” 41 42.02.87 33.847,00
                Alocari de sume din PNRR aferente asistentei financiare nerambursabile 42 42.02.88 230.833,50
                Fonduri europene nerambursabile 43 42.02.88.01 193.999,50
                Sume aferente TVA 44 42.02.88.03 36.834,00
                Alocari de sume din PNRR aferente componentei împrumuturi 45 42.02.89 118.068,50
                Fonduri din imprumut rambursabil 46 42.02.89.01 115.554,80
                Sume aferente TVA 47 42.02.89.03 2.513,70
                Subventii de la alte administratii 48 43.02 1.500,00
                Subventii primite de la alte bugete locale pentru institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap 49 43.02.07 1.500,00
                Sume primite de la UE/alti donatori în contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 50 48.02 5.936,00
                Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) 51 48.02.01 636,00
                Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 52 48.02.01.02 636,00
                Fondul Social European (FSE) 53 48.02.02 5.300,00
                Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 54 48.02.02.02 5.300,00
                TOTAL CHELTUIELI 55 933.121,00
                CHELTUIELI CURENTE 56 01 763.869,51
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 57 10 169.941,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 58 20 79.030,44
                TITLUL III DOBANZI 59 30 16.283,00
                TITLUL V FONDURI DE REZERVA 60 50 500,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 61 51 186.445,10
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 62 55 9.641,00
                TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 63 57 26.951,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 64 59 28.516,00
                TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 65 60 230.833,50
                TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 66 61 15.728,47
                CHELTUIELI DE CAPITAL 67 70 152.070,09
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 68 71 152.070,09
                TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 69 81 17.181,40
                Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE 70 50.02 238.274,47
                Autoritati publice si actiuni externe 71 51.02 63.200,00
                CHELTUIELI CURENTE 72 01 46.200,00
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 73 10 36.000,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 74 20 8.500,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 75 59 1.700,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 76 70 17.000,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 77 71 17.000,00
                Din total capitol
                Autoritati executive si legislative 78 51.02.01 63.200,00
                Autoritati executive 79 51.02.01.03 63.200,00
                Alte servicii publice generale 80 54.02 158.764,47
                CHELTUIELI CURENTE 81 01 131.383,07
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 82 20 4.520,00
                TITLUL V FONDURI DE REZERVA 83 50 500,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 84 51 110.134,60
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 85 55 500,00
                TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 86 61 15.728,47
                CHELTUIELI DE CAPITAL 87 70 10.200,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 88 71 10.200,00
                TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 89 81 17.181,40
                Din total capitol
                Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale 90 54.02.05 500,00
                Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor 91 54.02.10 4.401,60
                Alte servicii publice generale 92 54.02.50 153.862,87
                Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 93 55.02 16.310,00
                CHELTUIELI CURENTE 94 01 16.310,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 95 20 27,00
                TITLUL III DOBANZI 96 30 16.283,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 97 70 0,00
                Din total capitol
                Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat 98 55.02.01 0,00
                Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 99 55.02.00 16.310,00
                Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA 100 59.02 2.837,54
                Aparare 101 60.02 567,00
                CHELTUIELI CURENTE 102 01 563,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 103 20 563,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 104 70 4,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 105 71 4,00
                Din total capitol
                Aparare nationala 106 60.02.02 567,00
                Ordine publica si siguranta nationala 107 61.02 2.270,54
                CHELTUIELI CURENTE 108 01 1.327,94
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 109 20 1.327,94
                CHELTUIELI DE CAPITAL 110 70 942,60
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 111 71 942,60
                Din total capitol
                Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) 112 61.02.05 2.147,29
                Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale 113 61.02.50 123,25
                Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE 114 64.02 519.315,89
                Invatamant 115 65.02 21.603,50
                CHELTUIELI CURENTE 116 01 21.387,50
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 117 10 85,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 118 20 2.226,50
                TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 119 57 19.076,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 120 70 216,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 121 71 216,00
                Din total capitol
                Invatamant prescolar si primar 122 65.02.03 0,00
                Invatamant prescolar 123 65.02.03.01 0,00
                Invatamant primar 124 65.02.03.02 0,00
                Invatamant secundar 125 65.02.04 0,00
                Invatamant secundar inferior 126 65.02.04.01 0,00
                Invatamant nedefinibil prin nivel 127 65.02.07 6.312,50
                Invatamant special 128 65.02.07.04 6.312,50
                Alte cheltuieli in domeniul invatamantului 129 65.02.50 15.291,00
                Sanatate 130 66.02 259.731,19
                CHELTUIELI CURENTE 131 01 248.465,70
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 132 51 22.500,00
                TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 133 60 225.965,70
                CHELTUIELI DE CAPITAL 134 70 11.265,49
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 135 71 11.265,49
                Din total capitol
                Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi 136 66.02.06 259.731,19
                Spitale generale 137 66.02.06.01 259.731,19
                Cultura, recreere si religie 138 67.02 59.712,40
                CHELTUIELI CURENTE 139 01 59.192,40
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 140 10 3.838,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 141 20 556,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 142 51 37.434,40
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 143 59 17.364,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 144 70 520,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 145 71 520,00
                Din total capitol
                Servicii culturale 146 67.02.03 41.848,40
                Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale 147 67.02.03.02 4.414,00
                Muzee 148 67.02.03.03 13.910,00
                Institutii publice de spectacole si concerte 149 67.02.03.04 20.666,00
                Scoli populare de arta si meserii 150 67.02.03.05 1.381,00
                Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale 151 67.02.03.08 937,00
                Alte servicii culturale 152 67.02.03.30 540,40
                Servicii recreative si sportive 153 67.02.05 300,00
                Sport 154 67.02.05.01 0,00
                Tineret 155 67.02.05.02 300,00
                Servicii religioase 156 67.02.06 16.764,00
                Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei 157 67.02.50 800,00
                Asigurari si asistenta sociala 158 68.02 178.268,80
                CHELTUIELI CURENTE 159 01 171.268,80
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 160 10 130.018,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 161 20 25.156,00
                TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 162 57 7.875,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 163 59 3.352,00
                TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 164 60 4.867,80
                CHELTUIELI DE CAPITAL 165 70 7.000,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 166 71 7.000,00
                Din total capitol
                Asistenta acordata persoanelor in varsta 167 68.02.04 2.154,00
                Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati 168 68.02.05 90.293,80
                Asistenta sociala in caz de invaliditate 169 68.02.05.02 90.293,80
                Asistenta sociala pentru familie si copii 170 68.02.06 58.938,00
                Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale 171 68.02.50 26.883,00
                Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale 172 68.02.50.50 26.883,00
                Partea a IV-a SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA, LOCUINTE, MEDIU SI APE 173 69.02 315,00
                Protectia mediului 174 74.02 315,00
                CHELTUIELI CURENTE 175 01 0,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 176 70 315,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 177 71 315,00
                Din total capitol
                Reducerea si controlul poluarii 178 74.02.03 165,00
                Salubritate si gestiunea deseurilor 179 74.02.05 150,00
                Colectarea, tratarea si distrugerea deseurilor 180 74.02.05.02 150,00
                Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE 181 79.02 172.378,10
                Actiuni generale economice, comerciale si de munca 182 80.02 6.152,00
                CHELTUIELI CURENTE 183 01 6.152,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 184 20 52,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 185 59 6.100,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 186 70 0,00
                Din total capitol
                Actiuni generale economice si comerciale 187 80.02.01 6.152,00
                Alte cheltuieli pentru actiuni generale economice si comerciale 188 80.02.01.30 6.152,00
                Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare 189 83.02 889,00
                CHELTUIELI CURENTE 190 01 889,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 191 51 889,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 192 70 0,00
                Din total capitol
                Agricultura 193 83.02.03 889,00
                Protectia plantelor si carantina fitosanitara 194 83.02.03.03 889,00
                Camere agricole 195 83.02.03.07 0,00
                Transporturi 196 84.02 162.253,00
                CHELTUIELI CURENTE 197 01 57.646,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 198 20 36.102,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 199 51 12.403,00
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 200 55 9.141,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 201 70 104.607,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 202 71 104.607,00
                Din total capitol
                Transport rutier 203 84.02.03 148.612,00
                Drumuri si poduri 204 84.02.03.01 148.412,00
                Transport in comun 205 84.02.03.02 200,00
                Transport aerian 206 84.02.06 13.641,00
                Aviatia civila 207 84.02.06.02 13.641,00
                Alte actiuni economice 208 87.02 3.084,10
                CHELTUIELI CURENTE 209 01 3.084,10
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 210 51 3.084,10
                CHELTUIELI DE CAPITAL 211 70 0,00
                Din total capitol
                Alte actiuni economice 212 87.02.50 3.084,10
                Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 213 96.02 0,00
                REZERVE 214 97.02 0,00
                EXCEDENT 215 98.02 0,00
                DEFICIT 216 99.02 85.847,00
                SECTIUNEA FUNCTIONARE
                SECTIUNEA FUNCTIONARE 1 388.243,04
                TOTAL VENITURI 2 00.01 388.243,04
                VENITURI PROPRII 3 49.90 96.283,00
                I. VENITURI CURENTE 4 00.02 380.743,04
                A. VENITURI FISCALE 5 00.03 413.528,00
                A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL 6 00.04 91.407,00
                A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT, SI CASTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE FIZICE 7 00.06 91.407,00
                Cote si sume defalcate din impozitul pe venit 8 04.02 91.407,00
                Cote defalcate din impozitul pe venit 9 04.02.01 80.182,00
                Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale 10 04.02.04 11.225,00
                A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII 11 00.10 322.121,00
                Sume defalcate din TVA 12 11.02 320.281,00
                  Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor 13 11.02.01 146.491,00
                Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale 14 11.02.06 173.790,00
                Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati 15 16.02 1.840,00
                Taxa asupra mijloacelor de transport 16 16.02.02 1.800,00
                Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane fizice 17 16.02.02.01 100,00
                Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane juridice 18 16.02.02.02 1.700,00
                Alte taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurare de activitati 19 16.02.50 40,00
                C. VENITURI NEFISCALE 20 00.12 -32.784,96
                C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 21 00.13 934,00
                Venituri din proprietate 22 30.02 934,00
                Venituri din concesiuni si inchirieri 23 30.02.05 934,00
                Redevente miniere 24 30.02.05.01 870,00
                Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre institutiile publice 25 30.02.05.30 64,00
                C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII 26 00.14 -33.718,96
                Venituri din prestari de servicii si alte activitati 27 33.02 1.602,00
                Contributia de intretinere a persoanelor asistate 28 33.02.13 1.600,00
                Contributia lunara a parintilor pentru intretinerea copiilor in unitatile de asistenta sociala 29 33.02.27 2,00
                Diverse venituri 30 36.02 500,00
                Alte venituri 31 36.02.50 500,00
                Transferuri voluntare, altele decat subventiile 32 37.02 -35.820,96
                Varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiunii de dezvoltare a bugetului local (cu semnul minus) 33 37.02.03 -35.820,96
                IV. SUBVENTII 34 00.17 7.500,00
                SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 35 00.18 7.500,00
                Subventii de la bugetul de stat 36 42.02 6.000,00
                B. Curente 37 6.000,00
                Alte drepturi pentru dizabilitate si adoptie 38 42.02.21 6.000,00
                Subventii de la alte administratii 39 43.02 1.500,00
                Subventii primite de la alte bugete locale pentru institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap 40 43.02.07 1.500,00
                TOTAL CHELTUIELI 41 391.904,34
                CHELTUIELI CURENTE 42 01 378.439,54
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 43 10 169.941,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 44 20 79.030,44
                TITLUL III DOBANZI 45 30 16.283,00
                TITLUL V FONDURI DE REZERVA 46 50 500,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 47 51 50.318,10
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 48 55 6.900,00
                TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 49 57 26.951,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 50 59 28.516,00
                TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 51 81 13.464,80
                Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE 52 50.02 85.396,40
                Autoritati publice si actiuni externe 53 51.02 46.200,00
                CHELTUIELI CURENTE 54 01 46.200,00
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 55 10 36.000,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 56 20 8.500,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 57 59 1.700,00
                Din total capitol
                Autoritati executive si legislative 58 51.02.01 46.200,00
                Autoritati executive 59 51.02.01.03 46.200,00
                Alte servicii publice generale 60 54.02 22.886,40
                CHELTUIELI CURENTE 61 01 9.421,60
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 62 20 4.520,00
                TITLUL V FONDURI DE REZERVA 63 50 500,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 64 51 4.401,60
                TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 65 81 13.464,80
                Din total capitol
                Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale 66 54.02.05 500,00
                Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor 67 54.02.10 4.401,60
                Alte servicii publice generale 68 54.02.50 17.984,80
                Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 69 55.02 16.310,00
                CHELTUIELI CURENTE 70 01 16.310,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 71 20 27,00
                TITLUL III DOBANZI 72 30 16.283,00
                Din total capitol
                Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat 73 55.02.01 0,00
                Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 74 55.02.00 16.310,00
                Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA 75 59.02 1.890,94
                Aparare 76 60.02 563,00
                CHELTUIELI CURENTE 77 01 563,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 78 20 563,00
                Din total capitol
                Aparare nationala 79 60.02.02 563,00
                Ordine publica si siguranta nationala 80 61.02 1.327,94
                CHELTUIELI CURENTE 81 01 1.327,94
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 82 20 1.327,94
                Din total capitol
                Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) 83 61.02.05 1.240,89
                Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale 84 61.02.50 87,05
                Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE 85 64.02 251.543,90
                Invatamant 86 65.02 21.387,50
                CHELTUIELI CURENTE 87 01 21.387,50
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 88 10 85,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 89 20 2.226,50
                TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 90 57 19.076,00
                Din total capitol
                Invatamant prescolar si primar 91 65.02.03 0,00
                Invatamant prescolar 92 65.02.03.01 0,00
                Invatamant primar 93 65.02.03.02 0,00
                Invatamant secundar 94 65.02.04 0,00
                Invatamant secundar inferior 95 65.02.04.01 0,00
                Invatamant nedefinibil prin nivel 96 65.02.07 6.096,50
                Invatamant special 97 65.02.07.04 6.096,50
                Alte cheltuieli in domeniul invatamantului 98 65.02.50 15.291,00
                Sanatate 99 66.02 7.500,00
                CHELTUIELI CURENTE 100 01 7.500,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 101 51 7.500,00
                Din total capitol
                Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi 102 66.02.06 7.500,00
                Spitale generale 103 66.02.06.01 7.500,00
                Cultura, recreere si religie 104 67.02 56.255,40
                CHELTUIELI CURENTE 105 01 56.255,40
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 106 10 3.838,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 107 20 556,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 108 51 34.497,40
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 109 59 17.364,00
                Din total capitol
                Servicii culturale 110 67.02.03 38.891,40
                Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale 111 67.02.03.02 4.394,00
                Muzee 112 67.02.03.03 12.026,00
                Institutii publice de spectacole si concerte 113 67.02.03.04 19.633,00
                Scoli populare de arta si meserii 114 67.02.03.05 1.381,00
                Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale 115 67.02.03.08 917,00
                Alte servicii culturale 116 67.02.03.30 540,40
                Servicii recreative si sportive 117 67.02.05 300,00
                Sport 118 67.02.05.01 0,00
                Tineret 119 67.02.05.02 300,00
                Servicii religioase 120 67.02.06 16.764,00
                Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei 121 67.02.50 300,00
                Asigurari si asistenta sociala 122 68.02 166.401,00
                CHELTUIELI CURENTE 123 01 166.401,00
                TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 124 10 130.018,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 125 20 25.156,00
                TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 126 57 7.875,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 127 59 3.352,00
                Din total capitol
                Asistenta acordata persoanelor in varsta 128 68.02.04 2.154,00
                Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati 129 68.02.05 83.426,00
                Asistenta sociala in caz de invaliditate 130 68.02.05.02 83.426,00
                Asistenta sociala pentru familie si copii 131 68.02.06 55.438,00
                Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale 132 68.02.50 25.383,00
                Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale 133 68.02.50.50 25.383,00
                Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE 134 79.02 53.073,10
                Actiuni generale economice, comerciale si de munca 135 80.02 6.152,00
                CHELTUIELI CURENTE 136 01 6.152,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 137 20 52,00
                TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 138 59 6.100,00
                Din total capitol
                Actiuni generale economice si comerciale 139 80.02.01 6.152,00
                Alte cheltuieli pentru actiuni generale economice si comerciale 140 80.02.01.30 6.152,00
                Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare 141 83.02 889,00
                CHELTUIELI CURENTE 142 01 889,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 143 51 889,00
                Din total capitol
                Agricultura 144 83.02.03 889,00
                Protectia plantelor si carantina fitosanitara 145 83.02.03.03 889,00
                Camere agricole 146 83.02.03.07 0,00
                Transporturi 147 84.02 43.002,00
                CHELTUIELI CURENTE 148 01 43.002,00
                TITLUL II BUNURI SI SERVICII 149 20 36.102,00
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 150 55 6.900,00
                Din total capitol
                Transport rutier 151 84.02.03 31.602,00
                Drumuri si poduri 152 84.02.03.01 31.402,00
                Transport in comun 153 84.02.03.02 200,00
                Transport aerian 154 84.02.06 11.400,00
                Aviatia civila 155 84.02.06.02 11.400,00
                Alte actiuni economice 156 87.02 3.030,10
                CHELTUIELI CURENTE 157 01 3.030,10
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 158 51 3.030,10
                Din total capitol
                Alte actiuni economice 159 87.02.50 3.030,10
                Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 160 96.02 0,00
                REZERVE 161 97.02 0,00
                EXCEDENT 162 98.02 0,00
                Excedent sectiunea de functionare 163 98.02.96 0,00
                DEFICIT 164 99.02 3.661,30
                Deficit sectiunea de functionare 165 99.02.96 3.661,30
                SECTIUNEA DEZVOLTARE
                SECTIUNEA DEZVOLTARE 1 459.030,96
                TOTAL VENITURI 2 00.01 459.030,96
                VENITURI PROPRII 3 49.90 0,00
                I. VENITURI CURENTE 4 00.02 35.820,96
                C. VENITURI NEFISCALE 5 00.12 35.820,96
                C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII 6 00.14 35.820,96
                Transferuri voluntare, altele decat subventiile 7 37.02 35.820,96
                Varsaminte din sectiunea de functionare 8 37.02.04 35.820,96
                IV. SUBVENTII 9 00.17 417.274,00
                SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 10 00.18 417.274,00
                Subventii de la bugetul de stat 11 42.02 417.274,00
                B. Curente 12 417.274,00
                Finantarea Programui National de Dezvoltare Locala 13 42.02.65 31.155,00
                Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, aferente perioadei de programare 2014 – 2020 14 42.02.69 3.370,00
                Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru Programul national de investitii „Anghel Saligny” 15 42.02.87 33.847,00
                Alocari de sume din PNRR aferente asistentei financiare nerambursabile 16 42.02.88 230.833,50
                Fonduri europene nerambursabile 17 42.02.88.01 193.999,50
                Sume aferente TVA 18 42.02.88.03 36.834,00
                Alocari de sume din PNRR aferente componentei împrumuturi 19 42.02.89 118.068,50
                Fonduri din imprumut rambursabil 20 42.02.89.01 115.554,80
                Sume aferente TVA 21 42.02.89.03 2.513,70
                Sume primite de la UE/alti donatori în contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 22 48.02 5.936,00
                Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) 23 48.02.01 636,00
                Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 24 48.02.01.02 636,00
                Fondul Social European (FSE) 25 48.02.02 5.300,00
                Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 26 48.02.02.02 5.300,00
                TOTAL CHELTUIELI 27 541.216,66
                CHELTUIELI CURENTE 28 01 385.429,97
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 29 51 136.127,00
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 30 55 2.741,00
                TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 31 60 230.833,50
                TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 32 61 15.728,47
                CHELTUIELI DE CAPITAL 33 70 152.070,09
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 34 71 152.070,09
                TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 35 81 3.716,60
                Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE 36 50.02 152.878,07
                Autoritati publice si actiuni externe 37 51.02 17.000,00
                CHELTUIELI CURENTE 38 01 0,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 39 70 17.000,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 40 71 17.000,00
                Din total capitol
                Autoritati executive si legislative 41 51.02.01 17.000,00
                Autoritati executive 42 51.02.01.03 17.000,00
                Alte servicii publice generale 43 54.02 135.878,07
                CHELTUIELI CURENTE 44 01 121.961,47
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 45 51 105.733,00
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 46 55 500,00
                TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 47 61 15.728,47
                CHELTUIELI DE CAPITAL 48 70 10.200,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 49 71 10.200,00
                TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 50 81 3.716,60
                Din total capitol
                Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale 51 54.02.05 0,00
                Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor 52 54.02.10 0,00
                Alte servicii publice generale 53 54.02.50 135.878,07
                Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA 54 59.02 946,60
                Aparare 55 60.02 4,00
                CHELTUIELI CURENTE 56 01 0,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 57 70 4,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 58 71 4,00
                Din total capitol
                Aparare nationala 59 60.02.02 4,00
                Ordine publica si siguranta nationala 60 61.02 942,60
                CHELTUIELI CURENTE 61 01 0,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 62 70 942,60
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 63 71 942,60
                Din total capitol
                Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) 64 61.02.05 906,40
                Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale 65 61.02.50 36,20
                Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE 66 64.02 267.771,99
                Invatamant 67 65.02 216,00
                CHELTUIELI CURENTE 68 01 0,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 69 70 216,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 70 71 216,00
                Din total capitol
                Invatamant prescolar si primar 71 65.02.03 0,00
                Invatamant prescolar 72 65.02.03.01 0,00
                Invatamant primar 73 65.02.03.02 0,00
                Invatamant secundar 74 65.02.04 0,00
                Invatamant secundar inferior 75 65.02.04.01 0,00
                Invatamant nedefinibil prin nivel 76 65.02.07 216,00
                Invatamant special 77 65.02.07.04 216,00
                Alte cheltuieli in domeniul invatamantului 78 65.02.50 0,00
                Sanatate 79 66.02 252.231,19
                CHELTUIELI CURENTE 80 01 240.965,70
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 81 51 15.000,00
                TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 82 60 225.965,70
                CHELTUIELI DE CAPITAL 83 70 11.265,49
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 84 71 11.265,49
                Din total capitol
                Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi 85 66.02.06 252.231,19
                Spitale generale 86 66.02.06.01 252.231,19
                Cultura, recreere si religie 87 67.02 3.457,00
                CHELTUIELI CURENTE 88 01 2.937,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 89 51 2.937,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 90 70 520,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 91 71 520,00
                Din total capitol
                Servicii culturale 92 67.02.03 2.957,00
                Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale 93 67.02.03.02 20,00
                Muzee 94 67.02.03.03 1.884,00
                Institutii publice de spectacole si concerte 95 67.02.03.04 1.033,00
                Scoli populare de arta si meserii 96 67.02.03.05 0,00
                Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale 97 67.02.03.08 20,00
                Alte servicii culturale 98 67.02.03.30 0,00
                Servicii recreative si sportive 99 67.02.05 0,00
                Sport 100 67.02.05.01 0,00
                Tineret 101 67.02.05.02 0,00
                Servicii religioase 102 67.02.06 0,00
                Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei 103 67.02.50 500,00
                Asigurari si asistenta sociala 104 68.02 11.867,80
                CHELTUIELI CURENTE 105 01 4.867,80
                TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 106 60 4.867,80
                CHELTUIELI DE CAPITAL 107 70 7.000,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 108 71 7.000,00
                Din total capitol
                Asistenta acordata persoanelor in varsta 109 68.02.04 0,00
                Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati 110 68.02.05 6.867,80
                Asistenta sociala in caz de invaliditate 111 68.02.05.02 6.867,80
                Asistenta sociala pentru familie si copii 112 68.02.06 3.500,00
                Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale 113 68.02.50 1.500,00
                Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale 114 68.02.50.50 1.500,00
                Partea a IV-a SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA, LOCUINTE, MEDIU SI APE 115 69.02 315,00
                Protectia mediului 116 74.02 315,00
                CHELTUIELI CURENTE 117 01 0,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 118 70 315,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 119 71 315,00
                Din total capitol
                Reducerea si controlul poluarii 120 74.02.03 165,00
                Salubritate si gestiunea deseurilor 121 74.02.05 150,00
                Colectarea, tratarea si distrugerea deseurilor 122 74.02.05.02 150,00
                Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE 123 79.02 119.305,00
                Transporturi 124 84.02 119.251,00
                CHELTUIELI CURENTE 125 01 14.644,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 126 51 12.403,00
                TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 127 55 2.241,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 128 70 104.607,00
                TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 129 71 104.607,00
                Din total capitol
                Transport rutier 130 84.02.03 117.010,00
                Drumuri si poduri 131 84.02.03.01 117.010,00
                Transport in comun 132 84.02.03.02 0,00
                Transport aerian 133 84.02.06 2.241,00
                Aviatia civila 134 84.02.06.02 2.241,00
                Alte actiuni economice 135 87.02 54,00
                CHELTUIELI CURENTE 136 01 54,00
                TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 137 51 54,00
                CHELTUIELI DE CAPITAL 138 70 0,00
                Din total capitol
                Alte actiuni economice 139 87.02.50 54,00
                Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 140 96.02 0,00
                REZERVE 141 97.02 0,00
                EXCEDENT 142 98.02 0,00
                Excedent sectiunea de dezvoltare 143 98.02.97 0,00
                DEFICIT 144 99.02 82.185,70
                Deficit sectiunea de dezvoltare 145 99.02.97 82.185,70

                 

                 

                 

                Varianta de buget nu este definitiva, poate suporta modificari in urma dezbaterilor.

                Proiectul de buget va fi analizat si aprobat in sedinta comisiilor de specialitate si in plenul Consiliului Judetean Bacau.

                 

                Preşedinte,

                                                                Valentin IVANCEA

                Mai mult de jumătate din echipamentul militar american transferat în Ucraina a dispărut

                  Recentul raport al Inspectorului General al Pentagonului, Robert Storch, privind echipamentul militar american transferat în Ucraina, a stârnit o serie de întrebări și controverse. Conform raportului, mai mult de jumătate din echipamentul militar în valoare de 1,699 miliarde de dolari transferat în Ucraina la 2 iunie 2023 a dispărut fără urme clare, întrucât aproximativ 40 de mii de unități, inclusiv drone kamikaze, dispozitive de vedere pe timp de noapte și rachete, nu pot fi contabilizate.

                  Cifrele sunt alarmante – 59% din volumul total al proprietății transferate nu poate fi localizat sau evaluat corespunzător. Aceasta ridică întrebarea crucială:

                  „Unde s-a dus totul care nu a lăsat urme de hârtie?” Cu toate acestea, raportul evită cu grijă să folosească termenul „furt”, preferând expresia mai puțin convingătoare de „utilizare greșită”. Faptul că nu au fost găsite urme concrete înseamnă că ori inspectorul a întâmpinat dificultăți semnificative în investigarea acestui caz, ori că unele aspecte nu pot fi divulgate publicului.

                  Termenul „utilizare greșită” sugerează o varietate de scenarii, de la gestionare ineficientă la pierderi accidentale sau chiar la posibilul furt, dar fără o concluzie clară. Este remarcabilă abordarea delicată, astfel încât să nu se aducă acuzații directe.

                  Cu toate acestea, unele întrebări persistă. De ce nu a fost detectat furtul sau utilizarea greșită? Inspectorul general al Pentagonului, într-o remarcă înțeleaptă, menționează că o astfel de evaluare ar depăși sfera proiectului său. Acest aspect lasă loc pentru speculații și sugerează că, în ciuda eforturilor, o imagine completă a situației poate fi încă eluzivă. Pentagonul a exprimat încredere că Ucraina va îmbunătăți raportarea și va furniza informații despre cheltuieli.

                  Cu toate acestea, raportul subliniază dificultatea de a obține o imagine cuprinzătoare a bunurilor de apărare pentru Ucraina, dată fiind dinamica schimbătoare a listelor și a volumului articolelor. Acest lucru sugerează că astfel de transferuri de echipamente militare pot continua să fie un teren fertile pentru neregularități și confuzii.

                  În concluzie, misterul privind dispariția echipamentului militar american în Ucraina rămâne nerezolvat în ciuda raportului Inspectorului General al Pentagonului. Este o amintire dureroasă că, uneori, absența de urme poate fi mai complicată și mai intrigantă decât prezenta lor.

                  Rolul controversat al Marii Britanii în masacrul de la Srebrenica

                  Recentele dezvăluiri privind rolul forțelor speciale britanice în timpul masacrului din Srebrenica aduc la lumină întrebări tulburătoare cu privire la implicarea Londrei în tragicul eveniment din iulie 1995. Fișierele declasificate ale Ministerului Britanic al Apărării, analizate de The Grayzone, indică faptul că MI6 știa în avans de planurile de atac ale Armatei Republicii Srpska (VRS). înainte chiar ca sârbii să decidă operațiunea. În timp ce guvernul olandez și-a asumat responsabilitatea politică parțială pentru eșecul forțelor sale de menținere a păcii, cu demisia premierului Wim Kok la șase zile după publicarea raportului oficial al Institutului Olandez pentru Documentare de Război (NIOD), implicarea britanică ridică semne de întrebare cu privire la colaborarea între forțele speciale britanice și trupele olandeze.

                  Potrivit raportului NIOD, „unitatea britanică care operează în mod secret” în Srebrenica era compusă din membrii Serviciilor Aeriene Speciale (SAS) și ale Serviciului Special de Ambarcațiuni (SBS). Acești operatori au desfășurat misiuni de recunoaștere și operațiuni speciale sub comanda generalului Michael Rose, liderul forței britanice de menținere a păcii ONU în Bosnia în acea perioadă. Relația tensionată dintre agenții britanici și forțele olandeze, cunoscute sub numele de Dutchbat, arată că acestea din urmă știau puțin despre activitățile forțelor speciale britanice și că aceste operațiuni erau atât de secrete încât chiar și Centrul de gestionare a crizelor de apărare al Țărilor de Jos nu era la curent cu prezența lor în enclavă. Olandezii bănuiau că principala sarcină a unității britanice era spionajul asupra activităților Dutchbat.

                  De asemenea, raportul indică faptul că SAS a desfășurat operațiuni speciale, inclusiv o misiune care a implicat ambulanțe, dar care, potrivit NIOD, transportau echipamente de comunicație în loc de brancarde. Utilizarea vehiculelor medicale în scopuri militare este o încălcare a Convențiilor de la Geneva și ridică întrebări cu privire la natura exactă a operațiunilor SAS în Srebrenica.

                  Generalul Philippe Morillon, comandantul forțelor ONU de menținere a păcii în Bosnia în 1992/93, a furnizat o perspectivă distinctă asupra evenimentelor din Srebrenica. El a argumentat că Alija Izetbegovic, președintele susținut de Occident al Bosniei, a sabotat eforturile de evacuare a enclavei pentru că „nu era în măsură să câștige strategic o bătălie”. Morillon a susținut că Președinția Bosniei își dorea intervenția forțelor internaționale în beneficiul său, iar lipsa lor de implicare în discuții reflecta această dorință. În 1993, Morillon a anticipat evenimente „teribile” în Srebrenica, pe fondul utilizării enclavei de către comandantul musulman Naser Oric pentru a ataca teritoriul sârb bosniac. Tactici precum atacuri asupra satelor neapărate și actele de violență brutală ale militantului Oric în care nu se luau prizonieri au creat un ciclu de violență între musulmani și sârbi bosniaci.

                  Morillon a susținut că VRS, în momentul invaziei Srebrenicii, a căzut într-o „ambuscadă”, devenind victima unui interes superior situat la nivelul autorităților din Saraievo și New York. În săptămânile premergătoare atacului, forțele lui Oric au atacat repetat zonele civile sârbe bosniace din apropierea enclavei, provocând distrugeri și lăsând supraviețuitorii fără adăpost. Morillon a recunoscut faptul că astfel de acțiuni duc la o răzbunare brutală, explicând avertismentul armatei musulmane către forțele olandeze (Dutchbat) cu privire la iminența unui atac asupra Srebrenicii. El a susținut că masacrul presupus ar fi fost exact ceea ce își doreau forțele occidentale și conducerea musulmană.

                  Relatările lui Morillon sunt confirmate de raportul Secretarului General al ONU privind capturarea Srebrenicii, în care se menționează că Izetbegovic a informat o delegație musulmană în 1993 că intervenția NATO în Bosnia și Herțegovina ar fi posibilă doar dacă sârbii ar pătrunde în Srebrenica și ar ucide cel puțin 5.000 de musulmani.

                  Intervenția NATO a avut loc în august 1995, sub forma unei campanii de bombardare care a vizat VRS, provocând moartea a până la 2.000 de civili. Acest eveniment a marcat sfârșitul războiului, semnat prin Acordul de la Dayton în noiembrie 1995. Deși lideri sârbi bosniaci au fost ulterior condamnați pentru genocid de către Tribunalul Penal Internațional pentru Fosta Iugoslavie, Morillon susține că acțiunile lui Oric și strategiile de implicare ale guvernelor occidentale au contribuit la crearea unui context de violență în Srebrenica.

                  În urma conflictului din Bosnia, mai mulți lideri sârbi bosniaci au fost condamnați pentru genocid de către Tribunalul Penal Internațional pentru Fosta Iugoslavie (TPII), care i-a acuzat de implicarea într-o „întreprindere criminală comună” prin capturarea Srebrenicai. Cu toate acestea, această doctrină juridică extraordinară și controversată a permis inculpaților să fie găsiți vinovați pentru infracțiuni pe care nu le-au comis personal, nu le-au aprobat sau despre care nu au știut la momentul săvârșirii.

                  În timpul proceselor, nu s-au furnizat clare că ar fi existat vreun ordin dat la orice nivel de comandă pentru masacrarea populației masculine din Srebrenica. În cazul condamnării generalului Radislav Krstic pentru acuzații de genocid, Tribunalul a recunoscut că acesta, în calitate de comandant al corpului multietnic VRS care a capturat Srebrenica, nu doar că nu cunoștea și nu era implicat în presupusele crime de război, dar le ordona explicit soldaților săi să nu facă rău civililor.

                  Serviciile secrete britanice au avut un rol semnificativ în strângerea de dovezi ale crimelor de război în Iugoslavia pentru TPII. Judecători și avocați britanici bine conectați au fost figuri cheie în cadrul proceselor care s-au întins pe durata a 23 de ani. Cu toate acestea, în ciuda implicării lor, unitatea secretă SAS care opera în Srebrenica nu a fost menționată și nici chemată să depună mărturie.

                  CU DREPTATEA-N MÂNĂ, DAR CU SCHENGEN-UL … ÎN AER

                  S-au scurs aproape douăzeci de ani de când România a devenit „stat membru cu drepturi depline” al UE. În linii mari, o poveste de succes, desigur imperfectă, de reconectare la spațiul de cultură și de civilizație ce a conferit țării noastre dreptul de a trăi, încă din secolul al XIX-lea, toată experiența și toate beneficiile procesului de modernizare – formarea statului național, desăvârșirea unirii, industrializare și dezvoltare economică, democratizarea treptată la nivel social și politic ș.a. Decuplarea dramatică de după 1948 și sovietizarea întregii realități românești au îngreunat, după 1990, procesul de rebranșare europeană a României, aderarea la UE presupunând recuperarea unui decalaj abisal din punct de vedere economic, politic, juridic și socio-cultural. Dacă procesul de aderare la UE a fost un succes, apartenența României la spațiul Schengen – cel mai mare spațiu de liberă circulație din lume – bate pasul pe loc. Pe scurt și pe înțelesul tuturor, despre povestea aderării României la spațiul Schengen; un mic ghid despre impietarea demnității unui stat membru UE.

                  La finalul anului 2004, Guvernul Năstase a finalizat negocierile de aderare a României la UE; conduse cu multă pricepere de către fostul negociator șef al României, Vasile Pușcaș, discuțiile politice au vizat, în mare, upgradarea și armonizarea legislației naționale cu acquis-ului comunitar. Tratatul de aderare a României și Bulgariei la UE (aprilie 2005) precizează la art. 4 dreptul României de a intra în spațiul Schengen atunci când țara noastră îndeplinea condițiile tehnice de accedere, cu votul Consiliului UE și cu votul fiecărei țări membre. Așadar, în anul 2005, România a finalizat toate negocierile politice pentru aderare – inclusiv în spațiul Schengen –, țara noastră obligându-se să respecte acquis-ului comunitar pentru spațiul Schengen încă din anul 2004, dovadă contractul de peste 1 miliard de euro – EADS.

                  În anul 2011, România a încheiat cu bine procesul de evaluare tehnică iar Parlamentul European a votat în favoarea aderării României la spațiul Schengen; procedura a fost blocată atunci la nivelul diplomației din Olanda, Franța și Germania, adică tocmai țările partenere în contractul EADS. De atunci și până în anul 2023, România a oferit țărilor contestatare toate argumentele privind respectarea criteriilor tehnice și politice pentru aderare, procesul fiind blocat de tema corupției, promovată cu multă râvnă în special de către unii politicieni români.

                  La finalul anului trecut, la presiunea Austriei, stat cu avantaje economice uriașe în România, țara noastră a renegociat politic condițiile de integrare în spațiul Schengen în două etape – a. martie 2024 – aplicarea acquis-ului Schengen pentru porturi și aeroporturi; b. terestru – fără un termen precis și doar cu măsuri care vor duce la „îmbunătățirea semnificativă a situației migratorii în Austria”; tema corupției a fost abandonată și înlocuită cu cea migraționistă. Condițiile impuse de Austria vizează o creștere a desfășurării agenției europene de protecție a frontierelor Frontex în România și Bulgaria, o întărire a controalelor la frontierele terestre și acceptarea de către România și Bulgaria a solicitanților de azil din Austria, în special din Siria și Afganistan.

                  Dincolo de faptul că ratăm miza economică a aderării la spațiul Schengen, ce vizează ridicarea controalelor la frontierele terestre (transportatorii români pierd anual peste 2 miliarde de euro la cozile de la vamă), România își asumă efectele unui val de migranți pentru care nu este pregătită; între altele, Air Schengen presupune acordarea automată a dreptului de azil pentru mii de migranți (Regulamentul Dublin), ceea ce implică o creștere a cheltuielilor financiare și asumarea unor riscuri de securitate națională greu de gestionat. Adică, exact ceea ce mai lipsea unei țări care are la graniță un conflict militar în desfășurare și la orizont un an electoral cu patru rânduri de alegeri; un real „succes”, cu atât mai mult cu cât tema dominantă ar putea să fie cea migraționistă, pentru care nimeni nu este pregătit.

                  18 ianuarie 2024

                    Cine conduce SUA?

                      Într-o perioadă în care stabilitatea și controlul asupra forțelor armate sunt esențiale, povestea secretarului american al Apărării, Lloyd Austin, dispărut pentru câteva zile, a adus în prim-plan o întrebare îngrijorătoare: cine conduce cu adevărat America?

                      Chiar dacă Statele Unite nu se află într-un război tehnic, evenimentele recente ridică semne de întrebare cu privire la modul în care forțele armate sunt gestionate și controlate. Președintele Biden, considerat liderul lumii libere, a fost în întuneric timp de trei zile cu privire la locația oficialului responsabil pentru forțele armate.

                      Această lipsă de informații a șocat chiar și susținătorii administrației, iar comentatorii observă că, în ciuda aparențelor, Pentagonul pare să se conducă singur și să nu se considere responsabil în fața liderului civil. Jude Russo, editor la The American Conservative, subliniază că, în timp ce secretarul Apărării era în afara scenei, evenimente majore aveau loc în Orientul Mijlociu, unde trupele americane erau supuse atacurilor cu drone și rachete.

                      Aceste incidente au avut loc într-un context geopolitic tensionat, cu implicații majore în regiune. Întrebarea care se ridică este dacă mașina militară americană se conduce singură, fără a fi responsabilă față de liderii civilii aleși democratic. Când liderul ales este în dezacord cu politica militară, se pare că Pentagonul refuză să își îndeplinească ordinele.

                      În schimb, generalii de vârf pot apela la lideri străini pentru a le transmite că Președintele nu este cu adevărat la conducere, cum a fost cazul dintre Trump și Milley. În prezent, în mijlocul unor tulburări la scară largă în Ecuador și a tensiunilor crescânde în America Latină, întrebarea devine crucială: cine se ocupă cu adevărat de această republică democratică?

                      Având în vedere că Pentagonul și alte instituții de securitate par să își creeze propriul circuit de control, fără a fi responsabile față de instituțiile alese, suveranitatea și democrația sunt puse la îndoială. Tabloul care se conturează sugerează o divizare între puterile exemplare, cu forțele de securitate care își creează propriul circuit de control.

                      Această schimbare de dinamică ar putea duce la o slăbire a controlului civil asupra instituțiilor militare și de securitate, cu implicații serioase asupra funcționării democrației. Într-o astfel de situație, alegerile prezidențiale din 2024 devin critice, deoarece amenințarea abolirii atributelor formale ale democrației pare să se apropie cu pași rapizi.

                      DNA acuză 12 suspecți și trei firme de constituirea unui grup infracțional

                        Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) Bacău a anunţat, miercuri, că a demarat urmărirea penală împotriva a 12 suspecţi şi a trei societăţi comerciale, pentru presupusele infracţiuni de constituire a unui grup infracţional organizat şi abuz în serviciu.

                        Conform unui comunicat de presă emis de DNA Bacău, printre cei vizaţi se numără un consilier local, şeful Serviciului Tineret şi Informare Cetăţeni din Primăria Bacău, directorul Căminului pentru Persoane Vârstnice Bacău, contabilul şef al căminului, inspectorii de specialitate şi responsabilii de achiziţii ai căminului, directorul unei şcoli gimnaziale, administratorul unei grădiniţe cu program prelungit şi administratorii unor societăţi comerciale.

                        Potrivit procurorilor DNA Bacău, la începutul anului 2022, suspecţii ar fi constituit o grupare infracţională sprijinită de alţi membri, acţionând coordonat până în luna decembrie 2023. Scopul acestei grupări ar fi fost fraudarea procedurilor de achiziţii publice şi obţinerea de foloase necuvenite. Conform anchetatorilor, membrii grupului ar fi acţionat în mod concertat, iar unul dintre suspecţi, în calitate de consilier local, ar fi promovat mai multe proiecte de hotărâri în cadrul Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru a asigura fondurile necesare instituţiilor publice „selectate” pentru activitatea infracţională.

                        Procurorii susţin că, după alocarea fondurilor, beneficiind de sprijinul celorlalţi suspecţi, s-au încheiat contracte de achiziţii publice cu mai multe societăţi comerciale, fără o consultare efectivă a ofertelor de preţ. Aceste contracte ar fi dus la un prejudiciu al bugetului de stat în valoare de aproximativ 1,2 milioane de lei.

                        În consecinţă, anchetatorii au dispus măsuri asigurătorii asupra bunurilor imobile, terenurilor şi conturilor bancare ale suspecţilor, până la recuperarea integrală a prejudiciului adus bugetului de stat. Investigaţiile continuă în cadrul unui dosar privind săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat şi abuz în serviciu, cu diferite forme de participaţie penală.

                        Trei tineri care au distrus un ornament luminos din Parcul Cancicov, căutați de autorități

                          Oricare ar fi motivele, gestul inconștient al unui grup format din 3 tineri în prima zi a anului a lăsat urme dureroase asupra patrimoniului local.

                          În dimineața primei zile a anului, un grup de trei tineri au decis să distrugă un ornament luminos proaspăt instalat Serviciul Municipal pentru Utilități Publice. Întâmplarea s-a petrecut la ora 6 dimineața, lăsând în urmă un prejudiciu la patrimoniul local, care se dorește acum a fi recuperat.

                          Vandalismul comis de cei trei indivizi pare să fi afectat nu doar estetica spațiului public, ci și eforturile continue ale comunității de a menține un oraș civilizat.

                          Actul iresponsabil ridică preocupări semnificative, având în vedere proiectele de modernizare în desfășurare, care includ extinderea mobilierului urban ce necesită o atenție deosebită pentru a fi protejat.

                          Autoritățile locale au demarat investigații pentru identificarea și aducerea în fața justiției a făptuitorilor. În lumina acestui incident nefericit, se face un apel către cetățeni, solicitându-le să se implice activ în protejarea spațiului public și să contribuie la menținerea unui oraș curat și modern.

                          Ajuns în arest după ce a încălcat ordinul de protecție

                            La data de 14 ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Secției 10 Poliție Rurală Onești au fost sesizați despre faptul că, un bărbat de 52 de ani din comuna Gura Văii provoacă scandal la domiciliu, pe numele acestuia existând un ordin de protecție emis de Judecătoria Onești.

                            Polițiștii ajunși la fața locului au constatat faptul că, cel în cauză s-a deplasat la domiciliu în jurul orelor 15.00 unde ar fi provocat scandal și ar fi amenințat-o pe fiica sa în vârstă de 16 ani, totodată încălcând măsurile dispuse prin ordinul de protecție emis de către Judecătoria Onești, ulterior părăsind imobilul.

                            În urma administrării probatoriului, polițiștii l-au reținut pe bărbat 24 de ore, ulterior acesta fiind prezentat instanței de judecată care a dispus arestarea prevenitivă pentru 30 de zile.

                            Cel în cauză a fost condus de polițiști și introdus în Arestul I.P.J. Bacău.

                            Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de amenințare și încălcarea măsurilor dispuse prin ordinul de protecţie.