luni, 22 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 565

Polițiștii băcăuani, în subteran: Ce s-a întâmplat în Salina Târgu-Ocna

Într-o inițiativă inedită, polițiștii din Bacău au făcut echipă cu Societatea Națională a Sării S.A. – Sucursala Salina Târgu-Ocna pentru a desfășura activități de prevenire în Salina Târgu-Ocna. Cu un accent deosebit pe siguranța copiilor și prevenirea comportamentelor delincvente, această colaborare a adus în centrul atenției mici și mari din comunitatea locală.

Pe durata vacanței școlare, polițiștii au lucrat împreună cu reprezentanții Agenției Naționale Antidrog, Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bacău, pentru a informa și educa tinerii asupra riscurilor legate de consumul de droguri și a altor pericole sociale. Discuțiile au acoperit subiecte precum violența în familie, traficul de persoane și prevenirea accidentelor rutiere.

Mai mult decât atât, turiștii aflați în Salina Târgu-Ocna au fost surprinși de prezența unui laborator de siguranță rutieră, parte a proiectului „Educație Rutieră – Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”. Această inovație a adus o doză de distracție și informare într-un mediu neașteptat.

Colaborarea cu Salina Târgu-Ocna a permis și distribuirea de materiale preventive cu teme variate, precum educația rutieră, siguranța personală și prevenirea faptelor violente. Cu sprijinul societății de sare, polițiștii au reușit să ofere turiștilor o experiență memorabilă și, mai ales, să îi implice în eforturile lor pentru o comunitate mai sigură.

Prezența polițiștilor în Salina Târgu-Ocna a fost primită cu entuziasm atât de copii, părinți, cât și de bunici, aceștia fiind încântați de această inițiativă inedită. La finalul misiunii, cei mici au plecat cu amintiri frumoase și cu promisiunea că vor deveni polițiști când vor crește. Baloane, pliante și legitimații de polițist pentru o zi au fost doar câteva dintre surprizele oferite, demonstrând că educația și siguranța pot deveni aventuri memorabile pentru întreaga comunitate.

 

Racordări ilegale la rețeaua electric

    La data de 28 februarie a.c., polițiștii Secției 2 Poliție Rurală Moinești, împreună cu reprezentanții unei companii de furnizare a energiei electrice din județ au constatat faptul că, la locuințele a 3 persoane cu vârste cuprinse între 49 și 51 de ani, toate din comuna Zemeș, există racordări ilegale la rețeaua electrică.

            În urma verificărilor a reieșit faptul că, cei în cauză s-ar fi racordat în mod ilegal la rețeaua de alimentare cu energie electrică, din firida generală de pe casa scării blocului unde aceștia au domiciliul.

             Polițiștii au întocmit dosare penale sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de executarea şi folosirea de instalaţii electrice clandestine şi furt de energie electrică. 

                Recomandările autorităților: 

                  Intervenţiile neautorizate la instalaţiile de distribuţie a energiei electrice sau gaze naturale reprezintă un real pericol pentru cei implicaţi în astfel de acţiuni. Totodată, acestea au un impact direct, atât asupra persoanelor aflate în vecinătate, cât şi a consumatorilor, existând risc de electrocuţie, explozii, incendii.

    Cupa „Ciuntea Tennis Center”, la final

    Baza sportivă „Ciuntea Tennis Center” din localitatea băcăuană Mărgineni a găzduit prima sa competiție FRT. Cupa „Ciuntea Tennis Center”, competiție de categoria A FRT rezervată nivelului de vârstă 14 ani și-a desemnat joi câștigătorii la cele patru secțiiuni: simplu feminin, simplu masculin, dublu feminin și dublu masculin.

    La simplu feminin s-a impus favorita 2, Delia Maria Loghin (CSM Roman), învingătoare în finală cu scorul de 6-2, 6-3 împotriva Anisiei Diaconu (Atlas Galați), în timp ce la simplu masculin, câștig de cauză a avut favoritul nr.1, Tudor Preda (CSA Steaua București), care a trecut în ultimul act cu 6-2, 6-4 de Karlo Piticaru (ACST Nord Bucovina).

    Tudor Preda s-a regăsit pe lista învingătorilor și la dublu masculin, acolo unde a făcut pereche cu Luca Alexandru Marc (Dinamo București). Cuplul stelisto-dinamovist Preda/ Marc a triumfat în finală cu 6-4, 6-3 în fața perechii formate din Rareș Dîrmon și Dragoș Grigore. În fine, la dublu feminin, victoria a revenit perechii de la CS Văideanu Brașov, Ana Maria Cîmpan/ Sara Bujor, învingătoare în finală cu scorul de 4-6, 6-4, 10-4 contra cuplului Alexandra Voicu (ACS Marii Campioni)/ Maria Ordeanu (Mamaia Idu).

    „A fost un turneu cu un nivel foarte ridicat, lucru certificat și de prezența masivă, în condițiile în care am avut tablou de 32 și la feminin și la masculin, ba la feminin au fost și calificări. Evident că și punctajul atractiv (fiecare câștigător a luat câte 625 de puncte) a făcut ca această competiție să fie una de prim-plan.

    Ținem să mulțumim firmei Dedeman, care ne-a pus la dispoziție sala sa de tenis, astfel încât, beneficiind în total de trei terenuri- aici incluzând și cele două ale bazei noastre- să putem organiza fără probleme numărul mare de meciuri pe care le-a presupus această cupă”, a declarat Gabriel Bogdan Ciuntea, directorul turneului.

    Utilizatorii de servicii de comunicatii electronice au dreptul de a fi informati cu privire la atingerea unei limite de consum suplimentare valorii lunare a abonamentului

       Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) informeaza utilizatorii de servicii de telefonie si de acces la internet din Romania despre obligatia furnizorilor de a oferi posibilitatea monitorizarii, in timp util, a nivelului consumului acestor servicii, respectiv obligatia furnizorilor de a informa consumatorii la atingerea limitei de consum in valoare de 50 EUR/250 RON (fara TVA), care depaseste valoarea abonamentului.

      Pentru a spori transparenta si pentru a le permite consumatorilor sa isi controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicatii electronice, furnizorii de servicii de acces la internet si de servicii de telefonie ofera acestora facilitatea de a urmari, in timp util, nivelul consumului pentru fiecare serviciu inclus in planul tarifar si ii informeaza atunci cand volumul unui serviciu inclus in planul tarifar este consumat in intregime, respectiv la atingerea limitei de consum (financiara sau de volum).

      ANCOM a stabilit ca limita de consum la atingerea careia furnizorii sunt obligati sa informeze consumatorii este reprezentata de realizarea unui cost in cuantum de 50 EUR/250 RON (fara TVA), peste valoarea abonamentului. Informarea are in vedere doar consumul serviciilor a caror plata se realizeaza ulterior furnizarii acestora (pe baza de abonament), tinand cont de specificul cartelelor preplatite, in cazul carora plata pentru serviciile oferite se face in avans, astfel incat consumatorul sa fie permanent in control in ceea ce priveste sumele utilizate pentru serviciile solicitate. In functie de politica comerciala a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include si costurile inregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adaugata. Asadar, furnizorii au responsabilitatea de a avertiza consumatorii in momentul atingerii acestui cost, contribuind la gestionarea mai eficienta a consumului de servicii de comunicatii electronice.

      In acelasi timp, consumatorii au posibilitatea de a renunta, in mod expres, la aceasta informare.

      Utilizatorii finali microintreprinderi, intreprinderi economice fara personalitate juridica, intreprinderi mici sau organizatii non-profit beneficiaza de aceleasi drepturi pe care le au si consumatorii, in masura in care nu au convenit in mod explicit sa renunte, in tot sau in parte, la aceste drepturi.

      Ce, cum si unde reclami

      ANCOM asigura respectarea de catre furnizori a obligatiilor referitoare la oferirea facilitatii de a urmari si controla, in timp util, nivelul consumului pentru fiecare serviciu inclus in planul tarifar, precum si la transmiterea informarii cu privire la atingerea limitei de consum in valoare de 50 EUR sau 250 RON (fara TVA), suplimentare valorii lunare a abonamentului pentru servicii de telefonie si de acces la internet. In cazul unor probleme/neclaritati cu privire la aceasta facilitate, ANCOM recomanda consumatorilor, respectiv utilizatorilor finali indicati anterior, sa se adreseze mai intai furnizorului. In situatia in care furnizorul nu a rezolvat aspectul semnalat, acestia se pot adresa ANCOM, urmand pasii descrisi aici.

      InfoCentru ANCOM

      Mai multe informatii sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

      AVANCRONICA MUZICALĂ

      Sebastian Perlowski

      În ultima seară de februarie, la Centrul de Afaceri ți Expoziții, avem bucuria celei de a patra reîntâlniri cu muzicianul Sebastian Perlowski, care va dirija simfonicul băcăuan într-un concert de muzică clasică:  Uvertura Egmont, în fa minor op.84 a fost creată în 1788 de Ludwig van Beethoven ca muzică de scenă pentru drama în cinci acte a lui Goethe; Concertul pentru fagot și orchestră de Johann Nepomuk Hummel (1778-1837) și Simfonia nr. 93 în Re Major din ciclul Londonezelor, de Joseph Haydn.

      Director artistic al Agenției Kameny și profesor de compoziție la Institutul de Jazz al Academiei de Muzică „Karol Szymanowski” din Katowice, Perlowski a urmat  studii de Operă, Dirijat Simfonic și Compoziție la Academia de Muzică din Katowice,  absolvite cu distincție, și a continuat să se perfecționeze  la Academia Jarvie sub îndrumarea lui Jorma Panula, Jin Wang, Adrian Gnam și Yuri Simonov.

      A câștigat numeroase concursuri internaționale pentru dirijat și compoziție și  a fost nominalizat de critici, jurnaliști și public pentru premiul „Cel mai bun dirijor al Operei din Cracovia din ultimii cinci ani”, „The Culture’s Personality” 2017.

      A dirijat numeroase ansambluri dintre care amintim: Sinfonia Varsovia Orchestra, Polish Sinfonia Iuventus Orchestra, Polish National Radio Symphony Orchestra, Sevilla Symphony Orchestra, Orchestra Metropolitana de Lisboa, Beethoven Academy Orchestra, Hong Kong Chinese Orchestra și Orchestra Filarmonicii „George Enescu”. De asemenea, a lucrat cu soliști de renume precum Julius Berger, Jose Cura și Ildebrando D’Arcangelo.

      Solistul Concertului pentru fagot și orchestră de Johann Nepomuk Hummel,

      Constantin Barcov a început studiul fagotului în România cu prof. Valentin Petrescu și după ce a câștigat premiul Woodruff – bursă completă de studii – a absolvit cu onoruri la Columbus State University, SUA, avându-l ca profesor pe dr. Ronald Wirt. După ce a obținut bursa DAAD, și-a continuat studiile la Hochschule für Musik, Teatru și Mediu Hannover cu prof. Dag Jensen, unde a absolvit cu notă maximă. Ca student, a participat la festivaluri precum Pacific Music Festival, Schleswig-Holstein, Sarasota Music Festival (SUA), Domaine-Forget (Canada).

      Este câștigător al unor concursuri naționale și internaționale, cum ar fi competiția internațională Fox-Gillet din Oklahoma, SUA. Ca solist cu orchestra, a cântat în Suedia, România, Germania și SUA, și a susținut masterclass-uri în Suedia, Danemarca, USA, România și în Germania.

      Barcov este fagotist solo la Opera Malmö din Suedia, poziție pe care a avut-o anterior la Philharmonisches Staatsorchester Hamburg (Hamburg Philharmoniker și Opera de Stat din Hamburg). Este primul fagotist român care a câștigat o poziție solo într-o orchestră internațională de renume. A cântat ca solo fagotist cu orchestre notabile precum: NDR Sinfonieorchester (actualmente NDR Elbphilharmonie Orchester), Deutsche Oper, Opera din Frankfurt, The Philharmonia, Orchestra Simfonică Gothenburg, Orchestra Regală din Londra.

      Un concert de neratat!

      Muzicolog dr. Ozana Kalmuski Zarea

      Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna gazdă a delegației din cadrul Universității de Justiție din Polonia

        În baza protocolului de colaborare încheiat cu Universitatea de Justiție din Polonia, Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna a găzduit, în perioada 27-28 februarie 2024, vizita de studiu a delegației formată din  30 de persoane, elevi și ofițeri, din cadrul sistemului penitenciar polonez.

        Obiectivele acestei activități au vizat: cunoașterea specificului activităților desfășurate în cadrul  Școlii Naționale de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” din Târgu Ocna și a unor informații relevante privind sistemului penitenciar românesc.

        În prima zi a vizitei membrii delegației au avut oportunitatea de a vizita școala noastră și de a se familiariza cu facilitățile care asigură realizarea procesului educațional.

        În aceeași zi, oaspeții noștri au vizitat Penitenciarul Spital Târgu Ocna putând, astfel, să facă o analiză comparativă a condițiilor existente în locurile de deținere și a activităților care se desfășoară în sistemele penitenciare din România și din Polonia.

        În cea de-a doua zi, invitații străini au participat la o activitate didactică, practică, organizată în simulatorul de specialitate, de către profesorii Catedrei de teorie și practică penitenciară din cadrul școlii împreună cu un grup de elevi.

        Această activitate a inclus, de asemenea, și o scurtă demonstrație privind modul de intervenție a grupei speciale, realizată de către oaspeții noștri, cu scopul de a împărtăși unele exemple de bune practici existente în sistemul penitenciar polonez. Ulterior, studenții din Polonia au avut oportunitatea de a interacționa cu elevii școlii noastre și au făcut schimb de informații cu privire la activitățile pe care aceștia le desfășoară în cadrul instituțiilor în care se pregătesc pentru cariera în cadrul sistemului penitenciar. 

        Această vizită de studiu a constituit o bună ocazie pentru a consolida relațiile de colaborare pe care Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare „Constantin Brâncoveanu” Târgu Ocna le-a dezvoltat în ultimii ani cu Universitatea de Justiție din Polonia, precum și un prilej de a iniția noi  activități comune care s-ar putea desfășura în acest an.

        Conducerea școlii acordă o importanță deosebită dezvoltării relațiilor de cooperare cu instituțiile din țară și din străinătate care pregătesc personal pentru sistemul penitenciar, promovând realizarea schimburilor de experiență și bune practici care ar putea contribui la modernizarea procesului de pregătire.

        De mărțișor

          În colaborare cu Biblioteca Județeană ,,Costache Sturdza”, secția ,,Împrumut la domiciliu”, elevi de la Colegiul Național ,,Vasile Alecsandri”, Bacău, coordonați de Pompilia Postelnicu, profesoară de limba și literatura română, și-au dovedit creativitatea în cadul unui atelier care a inclus pictură, decupaj, muzică și elemente de etnografie.

          Acordurile lui Vivaldi au însoțit experiența liceenilor care au trăit bucuria de a fi împreună, de a ilustra mărțișorul în forme, culori și cuvinte.

          Elevii au evocat semnificația mărțișorului și au avut ocazia de a crea decorațiuni specifice, împărtășind astfel atașamentul față de o tradiție care străbate timpurile și aduce semenii aproape unii de alții.

          Au fost aprobate normele de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii

            Executivul a dat undă verde normelor de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, într-un efort menit să revizuiască în profunzime mecanismele de calcul și distribuție a pensiilor în România. Aceste norme, aprobate miercuri, sunt parte integrantă a proiectului susținut de Guvernul României pentru recalcularea tuturor pensiilor din sistemul public, sub deviza echității, contributivității și stabilității în muncă.

            Conform unui comunicat transmis miercuri către AGERPRES de către Ministerul Muncii, una dintre prevederile fundamentale ale normelor de aplicare este asigurarea faptului că nicio pensie nu va înregistra o scădere ca urmare a noii legi.

            Astfel, după ce în luna ianuarie a anului 2024 pensiile tuturor cetățenilor români au fost majorate cu 13,8%, în luna septembrie a aceluiași an se vor efectua plățile pensiilor recalculate. De menționat este că aceasta reprezintă prima dată când, în cadrul aceluiași an calendaristic, au loc atât o majorare a pensiilor, cât și un proces de recalculare a acestora.

            „Reforma sistemului de pensii asigură sustenabilitatea și aduce echitate pentru pensionari și viitorii pensionari. Pentru muncă egală și contribuții egale, pensia va fi egală. Stabilirea și recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii prin aplicarea formulei prevăzute de noua Lege a pensiilor are drept rezultat corectarea inechităților sistemului public de pensii”, a declarat Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, conform comunicatului citat.

            Maria Alexandra Creangă: O studentă cu două pasiuni și o singură țintă

            În lumea sportului și a învățământului superior, rar întâlnești pe cineva care să-și îmbine cu atâta armonie două pasiuni aparent distincte. Cu toate acestea, pentru băcăuanca Maria Alexandra Creangă, o studentă din anul trei la specializarea Peisagistică de la Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” (USV) din Iași, performanța nu este doar o țintă, ci o realitate impresionantă.

            Încă din anii liceului, Maria a început să descopere fascinația tirului cu arcul, îndrumată de colegii ei de clasă care se îndreptau deja spre competiții. Ceea ce a început ca o curiozitate rapid s-a transformat într-o pasiune arzătoare.

            „La început a fost doar o curiozitate, fiind un sport mai puțin întâlnit, dar foarte rapid s-a transformat într-o pasiune, dată de conexiunea pe care am dezvoltat-o cu arcul meu, dar și de colectivul din care făceam parte și atmosfera din timpul competițiilor”, mărturisește Maria.

            Cu perseverență și talent, Maria a devenit campioană națională la tirul cu arcul, atât în competițiile naționale, cât și internaționale. De la titlul de vicecampioană națională la prima sa competiție până la podiumuri în țări precum Slovenia, Italia și Grecia, Maria a strălucit în lumea tirului sportiv.

            Dar performanțele ei nu se opresc aici. Absolventă a Colegiului Național de Artă „George Apostu” din Bacău, Maria este și o pasionată a științelor exacte, iar specializarea în Peisagistică la USV s-a dovedit a fi alegerea perfectă pentru ea. „Dintre toate facultățile, mi-am depus doar aici dosarul, pentru că știam că asta îmi doresc să fac, iar pe parcurs am descoperit că am făcut alegerea corectă”, explică tânăra.

            Cu toate că îmbinarea învățatului cu sportul de performanță este extrem de solicitantă, Maria găsește mereu motivația necesară pentru a excela și în aceste două domenii. „Este solicitant să îmi mențin bursa, în special cea de merit. În anumite semestre este mai dificil, atât prin învățatul propriu-zis, cât și prin prezența constantă la cursuri. Nu știu exact de unde am motivația, așa am fost de mică. Mai sunt momente când îmi pierd motivația din cauza presiunii pe care o pun singură pe mine, dar reușesc să mă redresez”, mărturisește Maria.

            Chiar și în fața provocărilor, Maria a reușit să-și echilibreze viața academică și cea sportivă, demonstrând că pasiunea și determinarea pot fi surse inepuizabile de succes. Pentru Maria Alexandra Creangă, fiecare săgeată trasă reprezintă nu doar un țel atins, ci și o lecție de perseverență și dedicare pentru toți cei ce o urmăresc.

            Compensații pentru proprietarii de păduri din ariile naturale protejate

            Ministerul Mediului anunță acordarea unor compensații în valoare de 191 de milioane de lei pentru aproximativ 1.300 de proprietari privați de pădure în 2024. Această măsură a fost aprobată prin Hotărârea de Guvern adoptată ieri.

            Compensațiile vizează proprietarii de păduri din ariile naturale protejate sau din alte zone cu regim de protecție similar.

            Ministerul a pus în aplicare o schemă de ajutor de stat în valoare de aproape un miliard de lei pentru perioada 2024-2027, cu scopul de a sprijini proprietarii care nu au dreptul sau sunt supuși unor interdicții în ceea ce privește exploatarea pădurilor lor.

            Astfel, pentru fiecare hectar de pădure, beneficiarii vor primi compensații în cuantum de 745 de lei pe an, în cazul în care acestea sunt în zone cu protecție strictă (T1).

            Pentru zonele cu protecție mai puțin strictă (T2), suma va fi de 365 de lei pe an pentru fiecare hectar.

            Bugetul alocat pentru această inițiativă în 2024 este de aproximativ 191 de milioane de lei, iar numărul estimat al beneficiarilor este de circa 1.300 de persoane.

            A murit Iorgu Cleanu, unul dintre cei mai cunoscuți rapsozi din Onești

              Iorgu Cleanu, unul dintre cei mai cunoscuți rapsozi din Onești, a plecat dintre noi la doar 66 de ani. Vestea tragică a trecerii sale în neființă a înnegurat cerul orașului, lăsând în urmă o umbră de tristețe și nostalgie pentru cei care l-au cunoscut și i-au apreciat talentul și personalitatea.

              Cu o carieră muzicală bogată și o prezență fermecătoare, Iorgu Cleanu a fost mai mult decât un artist pentru comunitatea sa. A fost un bun prieten, mereu deschis la glume și întotdeauna gata să împărtășească o vorbă bună sau un sfat înțelept. Prin muzica sa, a reușit să atingă inimile multor oameni și să rămână în memoria lor ca un simbol al pasiunii și dedicării față de artă și comunitate.

              Anunțul tragic al dispariției lui Iorgu Cleanu a fost făcut în această dimineață de către familia sa, prin intermediul unui mesaj simplu și extrem de dureros: „S-a dus tot sufletul meu…”. Cu aceste cuvinte, cei dragi ai lui Iorgu Cleanu au exprimat profundul lor regret și durerea imensă provocată de pierderea unui om deosebit, care a marcat viețile multora prin muzica și generozitatea sa sufletească.

              Reactiile din comunitate nu au întârziat să apară, iar mesajele de condoleanțe și amintiri ale lui Iorgu Cleanu au inundat mediile de socializare. Un alt mesaj, postat în memoria sa, exprimă în mod emoționant legătura specială pe care artistul a avut-o cu cei din jurul său: „O să-mi lipsești, Iorgu Cleanu, erai liniștea noastră și veneam cu drag la tine… Cântecele tale vor rămâne în amintirea noastră. Ai făcut parte din familia noastră și tot timpul te simțeai ca acasă.”

              Prin aceste cuvinte, se subliniază nu doar talentul său muzical, ci și calitatea sa umană, capacitatea de a aduce bucurie și alinare în viața celor din jur. Iorgu Cleanu nu va fi uitat doar ca artist, ci și ca om cu o inimă mare și o prezență reconfortantă în comunitatea sa.

              Ziua Internațională a Bolilor Rare

              Începând din 2008, în fiecare an, în ultima zi a lunii februarie, se celebrează Ziua Internațională a Bolilor Rare, dată ce a fost stabilită de către EURORDIS – Alianța Europeană a Asociațiilor de Pacienți cu Boli.

              Anul acesta, Ziua Internațională a Bolilor Rare se celebrează în data de 29 februarie, cea mai rară zi din calendar.

              O boală rară este o boală care afectează mai puţin de 5 din 10 000 de indivizi. Astăzi sunt înregistrate peste 6000 de boli rare, dintre care 72% sunt de origine genetică iar 75% dintre bolile rare afectează copiii.

               

              Astfel:

              • se estimează că aproximativ 5% din cetățenii lumii sunt afectați de o boală rară, ceea ce înseamnă că un număr de 300 de milioane de persoane trăiesc cu aceste afecţiuni, aproape echivalentul populației Statelor Unite ale Americii;
              • cele peste 6000 de boli rare identificate sunt caracterizate de o mare diversitate de simptome, care variază nu numai de la boală la boală, ci și de la un pacient la alt pacient care suferă de aceeași boală;
              • 72% dintre bolile rare sunt genetice, celelalte fiind rezultatul infecțiilor virale sau bacteriene, alergiilor, factorilor din mediul înconjurător sau sunt cancere rare;
              • multe dintre bolile rare sunt cronice și progresive, fapt ce duce la o calitate scăzută a vieții pacienților, izolare și stigmatizare.
              • 70% dintre bolile genetice rare, debutează în copilărie;
              • aproape 1 din 5 cancere este estimat ca fiind cancer rar și există aproximativ 200 de tipuri de cancere rare;

               

              Ziua Internațională a Bolilor Rare este organizată anual pentru informarea și conștientizarea  populației asupra  existenței bolilor rare, inclusiv impactul lor asupra vieții pacienților și familiilor acestora și oferă tuturor persoanelor (pacienți, familiile acestora, îngrijitori, profesioniști din domeniul sănătății, cercetători, clinicieni, factori de decizie, reprezentanți ai industriei și publicul larg) oportunitatea de a milita împreună cu cele peste 1000 de asociații de pacienți din 74 de țări pentru echitate, acces la servicii medicale de diagnostic și tratament, precum și la servicii sociale, pentru persoanele care trăiesc cu o boală rară.

               

              În Europa, diverse state au strategiile lor naționale de combatere a bolilor rare. Astfel, în cadrul conferinței din octombrie 2023 privind bolile rare de la Bilbao, organizată de Comitetul Economic și Social European, delegații au concluzionat că este necesar un Plan de acțiune european pentru bolile rare, iar comisarul european pentru sănătate, a afirmat că, această Comisie Europeană este capabilă să lanseze o strategie europeană comună, cu resurse importante privind bolile rare, similară strategiei pe care Comisia a lansat-o în 2021 pentru cancer.

               

              În acest context, Comisia Europeană are ca obiective creșterea capacității de cercetare, asigurarea programelor de instruire a profesioniștilor din sistemul de sănătate, precum și a pacienților, pentru a veni în sprijinul celor 30 de milioane de cetățeni europeni care trăiesc cu o boală rară, pentru a le asigura un acces mai rapid la diagnostic precoce, tratament personalizat și creșterea calității vieții.

               

              În România, în evidențe se află 8.000 de persoane cu boli rare, dar se estimează că numărul acestora este posibil să fie mult mai mare, așa cum a fost concluzionat la „Conferința națională de închidere a Campaniei Ziua Internațională a Bolilor Rare 2023”, organizată de Alianța Națională pentru Boli Rare din România.

               

              În prezent, Institutul Național de Sănătate Publică în colaborare cu comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătății și cu asociațiile pacienților cu boli rare, are în plan dezvoltarea Registrului Național al Bolilor Rare, în acord cu recomandările Consiliului Uniunii Europene privind acțiunea în domeniul bolilor rare.

               

              Registrul Național al Bolilor Rare este o resursă esențială pentru a înțelege mai bine și a răspunde problematicilor complexe ridicate de bolile rare. Registrul oferă posibilitatea de a studia istoria naturală a bolii, prin urmărirea simptomelor, rezultatelor, variabilității acestora, și este o oportunitate de a monitoriza siguranța tratamentului și de a evalua eficiența lui în viața reală.

              Un registru al bolilor rare reprezintă o oportunitate de a implica activ pacienții, de a avea informații directe de la ei, astfel încât rezultatele să fie conform nevoilor și experiențelor lor și dă posibilitatea generării de dovezi științifice pentru medicina personalizată.

               

              În tot acest context, Ziua Internațională a Bolilor Rare oferă prilejul de a milita pentru un progres real la nivel local, național și internațional al acțiunilor și intervențiilor menite să îmbunătățească calitatea serviciilor medicale  de diagnostic și tratament pentru bolile rare și să asigure egalitatea de șanse în integrarea socială a pacienților diagnosticați cu o boală rară.

              Un băcăuan vinde pe OLX o blană de urs. Cât costă trofeul

                Un vânzător din Bacău a stârnit interesul pe platforma de vânzări online OLX, punând în vânzare o blană de urs. Anunțul a atras atenția publicului prin descrierea detaliată a produsului, evidențiind starea excelentă a blănii și dimensiunile sale impresionante.

                Blana de urs, tăbăcită și tratată, se prezintă impecabil, fără rupturi sau deteriorări evidente.

                Potrivit anunțului, dimensiunile acesteia sunt de 190 cm în înălțime de la picior până la ureche și o lățime de brâu de 90 cm.

                Vânzătorul a fixat un preț de 4500 lei pentru blană și oferă și serviciul de livrare prin curier cu verificare.

                Descriindu-o ca fiind ușoară, moale și flexibilă, acesta speră să atragă potențiali cumpărători pasionați de colecționarea trofeelor de vânătoare sau a articolelor de blănărie de calitate.

                Gala Sportului, în Măgura

                La Centrul Cultural ”Dumitru Tătaru”  din Măgura  a avut loc prima ediție a Galei Sportului din localitate, o manifestare sub  egida primăriei din localitate și a Consiliului Local Măgura. Opt sportivi, în majoritate karateka, au fost recompensați cu câte 2000 lei, diplome și cupe, dar mai ales cu aplauze din partea consătenilor lor. Sunt amintiri extraordinare pentru cei premiați și pentru întreaga comunitate. Măgura își scrie  frumos propria poveste, propria istorie!

                O demonstrație de ținută

                Manifestarea a fost deschisă de demonstrația de karate a CS Phoenix, condus de antrenoarea Luminița Dan. Phoenix, un club care activează cu mare succes pe plan național și internațional, este o lume a tuturor vârstelor, iar copiii pe care îi inițiază și perfecționează îmbogățesc an de an vitrina de trofee a clubului.

                Demonstrația celor de la Phoenix a fost pe un fundal de un alb impecabil, care a subliniat precizia mișcărilor, energia și sincronizarea lor, atât a celor care demonstrau cu mâinile goale, cât și la cei înarmați cu bastoane, nunchakuri sau tsaiuri. Demonstrația s-a încheiat cu spargeri de plăci de ciment – este ceea ce atrage cel mai mult la karate, o asemenea revăsare de energie, duritate și concentrare psihică. Pentru cine are nevoie de deschidere la propriile acțiuni de public, recomandăm Phoenix!

                Cei 7+1 magnifici

                Primarul Iordache Costrăș i-a premiat pe performerii sportivi ai comunei Măgura. Așa e normal! Și a fost foarte bine  că în  sală s-au aflat și consilierii locali! Cuvinte bune, cuvinte de laudă s-au rostit la adresa campionilor măgureni, mici și mari – după statura lor, doar mari – după nivelul perfomanțelor lor. Între cei opt, unul  a fost premiat  pentru  medaliile cucerite la anduranță ecvestră 100 km călare, aducând  comunei Măgura notorietate și prin contribuția sa în cea de-a șaptea artă, cinematografia. Daniel Bâliș, protagonistul filmului The War Boy. Lui i s-a urat cât mai multe roluri principale. Și pentru ca pe viitor toți performerii să poată fi nominalizați în cadrul  Galei Sportului Măgura, primarul Iordache  Costraș s-a folosit de prilej pentru a le solicita consătenilor săi să anunțe succesele sportive sau de altă natură ale copiilor sau cunoscuților lor. Primăria nu are cum să-i știe pe toți, ce sport fac și unde concurează, dar va fi întotdeauna fericită să-și afle fiii talentați și realizărilor lor și să le premieze. 2000 de lei este o sumă destul de importantă pentru niște elevi. Și chiar s-a acordat, spre deosebire de ceea ce a fost la acțiunea similară din Bacău, unde primăria s-a grozăvit cu sportivii, a anunțat că-i premiază, dar nu le-a mai dat banii. La Măgura, s-a vorbit puțin și frumos, dar s-a plătit mai mult. Cei opt sunt Daniel Bâliș – după cum am menționat, Vlad Strugariu, Ingrid Flenchea, Matei Pavel, Denis Ceaunas,David Sentes,David Ceaunas,Darius Gherasim. Ei  au spus câteva cuvinte de bun-simț, despre cele mai importante medalii ale lor, și au primit aplauze de la public. Ceva simplu și emoționant, simplu și frumos. Peste ani, cei premiați vor povesti cum a fost, vor arăta și poze sau filmarea care s-a făcut – dacă suporturile fizice pe care sunt imprimate acestea vor rezista timpului. Poate că totul de la Centrul Cultural Măgura va arăta atunci arhaic, față de imaginile 3D și hologramele ce vor face parte din normalul acelor timpuri. Dar medaliile, mândria și recunoașterea vor dăinui și atunci, pentru că au devenit  istorie acum. Povestea frumoasă a comunei Măgura!

                Marius Fundulea

                Adeline, cu alaiul ei de flori

                Luna martie, prima lună de primăvară, vine, vorba cântecului, „cu alaiul ei de flori”. Așa se întâmplă și în oraș, în așteptarea lui „mărțișor” sau al lui 8 martie. Și pentru că e luna dedicată florilor, mergem în lumea florilor, la ele acasă, la Florăria Adeline din centrul orașului.

                Înainte de toate, trebuie specificat că, Florăria Adeline funcționează în locul în care, înainte de Revoluție, era cea mai cunoscută – dacă nu singura – florărie din Bacău. Cu alte cuvinte, locul este predestinat, și cu ușurință i se poate acorda titlul de „casa florilor”.

                Aici am întâlnit-o pe Mihaela Cristina Drăgoi, o băcăuancă îndrăgostită de flori și care a fondat Florăria Adeline exact în urmă cu un an. Ea este jurist de meserie dar nu a practicat niciodată această profesie. A activat mult în vânzări până în momentul în care și-a dorit o schimbare. Și atunci a ales să meargă pe calea…florilor. Iar cea care a susținut-o necondiționat și cu încredere a fost chiar mama Mihaelei, Adelina. Și cu aceasta am deslușit și de unde vine denumirea de Florăria Adeline. „Mi-au plăcut întotdeauna florile, poate pentru că, de-a lungul timpului nu am primit prea multe flori”, ne-a spus râzând Mihaela, care a luat totul în serios. A făcut cursuri, pentru că așa cum spunea ea, educația contează în orice domeniu. „Nu mulți știu, dar există și la noi în România cursuri dedicate pentru poziția de florist, florar, designer florist. Și e important. Trei flori într-o cutie sau un ambalaj pune oricine, dar, pe lângă pasiune, să fie făcute cu un pic de informație la bază, e mare diferență. Una e să reziste 3 zile acasă și alta e să reziste 2 săptămâni. Depinde de cum le îngrijim, cum le curățăm, ce soluții folosim…”, a explicat Mihaela Drăgoi, care a precizat că informațiile pe care le deține le împărtășește și clienților ei, informații pe care le-a transmis și cititorilor noștri.

                Cum se întreţin florile acasă

                „În primul rând, de bază e dezambalarea. De fapt, buchetul nu se oferă ambalat. Codul bunelor maniere spune că florile trebuie să fie legate cu o fundiță și atât. Ambalajul are rol strict de protecție, în zilele noastre și de înfrumusețare, iar primul pas acasă este desfacerea din ambalaj al florilor, dezlegarea și așezarea într-o vază cu apă curată. La două zile se schimbă apa, se spală vaza foarte bine pentru că dezvoltă bacterii și din cauza bacteriilor mor florile de fapt. Și tăiate codițele. 2 cm, unghi de 45 de grade.”

                Florile de la Adeline

                Când intri în florărie nici nu știi unde să te uiți. Ești practic asaltat de culori și forme, dar și un miros fresh de flori și primăvară. Între acestea îți fac imediat cu ochiul hortensiile. Acest lucru i s-a întâmplat și unei doamne care le-a ales pentru un buchet de mireasă, chiar în timp ce documentam acest material. Trandafiri de  toate culorile și în special trandafiri de grădină. Printre atâtea flori, am întrebat-o care este floarea ei preferată. Surprinzător nu e trandafirul ci…bujorul. „Bujorul, și cel românesc, doar că nu rezistă”, a precizat Mihaela. Sunt bujori olandezi care provin și de la producători autohtoni din zona Călugăreni-Giurgiu, acolo unde sunt cultivate mai multe soiuri olandeze, dar sunt îngrijiți, crescuți și adaptați la noi.

                Buchete unicat

                La Florăria Adeline, buchetele pot fi personalizate în funcție de dorința clientului. „M-a întrebat cineva de ce nu am site – povestește Mihaela. Site-ul funcționează cu niște buchete standard, făcute pe rețetar. Or buchetele mele sunt unice, unicate, nu le reproduc. Cei care sunt clienții mei de o bună perioadă știu treaba asta și se lasă pe mâna mea. Stabilesc ora când vin după buchet, bugetul maxim și mă lasă pe mine să aleg combinația de flori, culori, texturi și niciun aranjament nu seamănă cu altul. Fiecare e făcut după client. Le cer informații: nume, detalii despre persoană, ce flori preferă… Pentru că întotdeuna un buchet de flori transmite un mesaj. Prefer să lucrez așa. Satisfacția clientului pentru mine este pe primul loc, peste partea financiară.”

                În spatele unei florării e foarte mult de muncă iar Mihaela a încercat să caute un ajutor dar totul a fost în zadar. „N-a mers pentru că nu am găsit persoane care să se dedice. Pe lângă dorința de a primi un salariu lunar trebuie să mai existe și o pasiune, și răbdare”, a mai spus creatoare florăriei Adeline.

                Și pentru că începe sezonul, aici puteți găsi…buchete de mireasă, lumânări de cununie, florile de pus în piept, naturale, dar și alte aranjamente pentru evenimente.

                Toate femeile au dreptul să primească o floare

                Cât despre prețuri… Nimic nu este bătut în cuie. Un buchet poate costa și 30 de lei, dar poate să ajungă și la 1500 de lei. Poate fi un buchet mare cu flori deosebite. Mulți cred că e scump să mergi la o florărie din centrul orașului. „Nu este deloc așa – spune Mihaela Drăgoi. Dacă intră cineva și vrea buchet de 30 de lei, îi fac de 30 de lei. Mai e ideea de „ne selectăm clienții”, care de fapt nu există la mine. Eu vreau ca florile să ajungă la toată lumea. Toate femeile au dreptul să primească o floare. Gestul contează.” Nu în ultimul rând, Mihaela confecționează și tablouri pe bază de licheni, pe comandă de cele mai multe ori pentru că acestea se personalizează de obicei. „Vreau să îi încurajez pe toți, să cumpere flori, indiferent că le cumpără de la mine, de la piață sau de la supermarketuri. Fiecare are dreptul să cumpere flori de oriunde. Pe mine nu mă deranjează concurența. Dimpotrivă. Pe mine mă motivează zi de zi să evoluez. E bine că se vând flori și în supermarket. Singurul lucru care mă deranjează este că au transformat florile într-o marfă ca pe bandă, în ceva banal. Și nu ar trebui să fie așa.”

                 

                Florăria Adeline

                B-dul Ioniță Sandu Sturza nr. 3

                Facebook, Instagram și Tik Tok: Florăria Adeline Bacău

                Telefon: 0757.499.308

                Program:

                Luni-vineri: 09.00-19.00

                Sâmbăta: 9.00-20.00

                Duminică: 9.00-16.00

                 

                Ședința Consiliului Local Bacău – LIVE

                   

                  DISPOZIŢIA NR. 362 DIN 23.02.2024 privind convocarea Consiliului Local al Municipiului Bacău în ședință ordinară pentru data de 29.02.2024, ora 10,00, la CAEx
                  1.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind conferirea Titlului de ”Cetăţean de onoare al municipiului Bacău” domnului Ronald Gavril
                  2.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea DEVIZULUI GENERAL ACTUALIZAT la faza Proiect Tehnic pentru obiectivul de investiții „Amenajare si utilare a spatiilor din curtea Gradinitei nr. 24” din Municipiul Bacău
                  3.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Devizului General actualizat la faza PROIECT TEHNIC pentru obiectivul de investiții „Amenajare si utilare a spatiilor din curtea Scolii Gimnaziale nr 10” din Municipiul BACĂU
                  4.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind diminuarea subvenției unitare acordată de la bugetul local al Municipiului Bacău pentru energia termică furnizată în sistem centralizat consumatorilor casnici, conform Planului pentru reducerea graduală a sumelor necesare acoperirii diferenţei dintre preţul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei şi preţul local al energiei termice facturate populaţiei aprobat prin HCL nr. 407/6.10.2023
                  5.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind actualizarea taxelor/tarifelor pentru serviciul de administrare a cimitirelor și a serviciilor de pompe funebre și pentru aprobarea Actului Adițional 1 la Contractul de delegare prin concesiune a serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local – Administrarea cimitirelor și a serviciilor de pompe funebre din Municipiul Bacău, Nr. 203736/582/29.11.2023/2110/4.12.2023
                  6.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al fondului forestier proprietate publică a Municipiului Bacău pentru anul 2024, întocmit de către Ocolul Silvic Traian
                  7.Proiect de hotarare privind incheierea unui protocol de colaborare intre SC Agroindustriala SA și Municipiul BACĂU
                  8.PROIECT DE HOTARARE NR. 122431 din 08.02.2024 privind aprobarea PLANULUI URBANISTIC ZONAL intocmit pentru CONSTRUIRE CLADIRE DE BIROURI CU SHOWROOM SI MAGAZIE LA PARTER; ORGANIZARE A EXECUTIEI LUCRARILOR generat de imobilul teren proprietate privata a beneficiarului cu nr. cadastral 88139, Str. Letea, nr. 17 – 22 B din municipiul Bacau BENEFICIAR: S.C. TELESYSTEM S.R.L. CONSILIUL
                  9.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind asocierea între Municipiul Bacău și Școala Gimnazială ”Mihail Sadoveanu” pentru desfășurarea unui spectacol artistic
                  10.PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea prelungirii duratei prevazuta in Contractul de concesionare nr. 68640/16.02.2016, asa cum a fost modificat prin Actul Aditional nr. 68716/10.03.2016, incheiat intre Municipiul Bacau si S.C. DR. DANIELA CORBAN S.R.L., reprezentata legal de d-na Daniela Corban, pentru spatiul cu destinatia cabinet medical si a terenului aferent
                  11.PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea prelungirii duratei prevazuta in contractul de concesionare nr. 3822 din 15.02.1999, asa cum a fost modificat prin Actele Aditionale nr. 68616/21.02.2012 si nr. 68714/10.03.2016, incheiat intre municipiul Bacau si E.ON ENERGIE ROMANIA S.A.
                  12.PROIECT DE HOTARARE NR. 123612 din 12.02.2024 privind aprobarea prelungirii duratei prevazuta in unele contracte de concesionare
                  13.Proiect de hotarare privind transmiterea dreptului de concesiune prevazut in unele contracte de concesionare
                  14.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea vânzării cu plata în rate și a prețului de vânzare a locuinței pentru tineri, construită prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situată în Bacău, str.Bucegi, nr.140A, sc. A, ap.10, către doamna Ciobanu Petronela Gabriela, în calitate de titular de contract de închiriere
                  15.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea vănzării cu plata în rate și a prețului de vânzare stabilit prin Raport de evaluare de către evaluator autorizat, încheierii contractului de vânzare-cumpărare pentru locuința din fondul locativ de stat, ce se află în domeniul privat al municipiului Bacău, situată în Bacău, str. Prelungirea Bradului, nr.113, sc. B, ap.8
                  16.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Functionare, a Organigramei și a Statului de Funcții la S.M.U.P. și abrogarea art. 3 și art. 4 din HCL nr. 61/2018 privind înfiinţarea „Serviciului Municipal de Utilitaţi Publice Bacău”, cu modificările și completările ulterioare
                  17.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind transmiterea fara plata catre Spitalul Judetean de Urgenta Bacau a unor mijloce fixe amortizabile si obiecte de inventar
                  18.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind darea în administrare către Serviciul Municipal de Utilități Publice Bacău a unui bun imobil – construcție situat în Calea Dr. Alexandru Șafran, nr. 145
                  19.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Listei nominale cu solicitanții care au acces la locuințele pentru tineri destinate închirierii în anul 2024
                  20.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea unor cheltuieli de protocol pentru anul 2024 CONSILIUL
                  21.PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru modificarea Anexei nr.2 la H.C.L nr. 284/30.08.2021 privind aprobarea organigramei și statului de funcții al Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Bacău
                  22.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind actualizarea inventarului domeniului privat al municipiului Bacău însușit prin H.C.L. nr.157/2018
                  23.PROIECT DE HOTARARE privind includerea în domeniul privat al Municipiului Bacău, a unor bunuri imobile- terenuri
                  24.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind includerea în domeniul privat al municipiului Bacău, a unui bun imobil teren extravilan în suprafață de 22.196 mp
                  25.PROIECT DE HOTARARE privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului Bacău a unor bunuri – mijloace fixe, în scopul scoaterii din funcțiune, casării și valorificarea acestora în condițiile legii
                  26.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea dreptului de uz si servitute către DELGAZ GRID SA asupra unor suprafeţe de teren situate în Bacău, str.Gării și str.Trecătoarea Gherăiești
                  27.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea dreptului de uz si servitute către DELGAZ GRID SA asupra unei suprafeţe de teren situată în municipiul Bacău, str.Calea Romanului
                  28.PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea HCL nr.385/2023 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local Bacău în consiliile de administrație ale unităţilor de învățământ preuniversitar de stat din Municipiul Bacău, pentru anul școlar 2023-2024
                  29.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Programului anual al finanţărilor nerambursabile de la bugetul local al Consiliului Local al Municipiului Bacău, pentru activităţi nonprofit de interes general, aferent anului 2024
                  30.PROIECT DE HOTARARE pentru modificarea HCL nr.445/2023 privind achiziția unor servicii de evaluare a 53 (cincizeci și trei) de bunuri imobile-terenuri pe care sunt ridicate construcții, situate in intravilanul Municipiului Bacău, bunuri imobile aflate în proprietatea privată a UAT Bacău
                  31.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea dezlipirii imobilului cu nr.cadastral 68182, înscris în C.F. nr.68182 a municipiului Bacău, strada Mioriței, în 2 loturi
                  32.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea dezlipirii , in două loturi, a imobilului în suprafață de 18.436mp, nr.cadastral 81311, C.F. nr.81311, situat în Municipiul Bacău, strada Timpului
                  33.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea alipirii imobilului cu nr.cadastral 85893, în suprafață de 42 mp, cu imobilul cu nr.cadastral 87159, în suprafață de 5 mp, situate în municipiul Bacău, str. Alecu Russo nr.45, într-un singur corp de proprietate, în suprafață totală de 47 mp
                  34.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea închirierii prin licitație publică a unui spațiu în suprafață de 266 mp, situat în incinta P.T. nr.37, din municipiul Bacău, str. Victor Babeș (adresă nouă str.Narciselor nr.5) CONSILIUL
                  35.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind închirierea prin licitatie publică a unui spațiu situat în incinta P.T. nr.10, din municipiul Bacău, str. Milcov nr.128E
                  36.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind concesionarea prin licitaţie publică, a lotului S2-teren aferent Centrului de Pregătire Protecție Civilă aparţinând domeniului public al municipiului Bacău, județul Bacău, în suprafaţă totală de 2.455,00 mp
                  37.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind însușirea de către Consiliul Local al Municipiului Bacău a întâmpinării formulată în Dosarul nr.18009/3/2023
                  38.A.Proiect de hotărâre privind completarea Anexei nr.8 la Hotărârea Consiliul Local Bacău nr.539 din 27.12.2023 privind aprobarea pentru anul 2024 a taxelor locale care constituie surse de venit ale bugetului local, altele decât cele reglementate prin Legea nr.227/2015 – privind Codul fiscal, modificată și completată.
                  38.B.Proiect de hotărâre privind transmiterea dreptului de concesiune prevazut in contractul de concesionare nr. 68524/24.05.2011, asa cum a fost modificat prin Actele aditionale nr. 69354/25.07.2019, nr. 140506/10.06.2021, nr. 189850/21.12.2021, nr. 207848/09.12.2022 si nr. 211732/29.12.2023 de la C.M.I. DR. COSTIN LUCIA la S.C. DO-MED CARE S.R.L.
                  38.C.Proiect de hotărâre privind asocierea Municipiului Bacău cu Federația Română de Natație și Pentatlon Modern în vederea organizării în comun a unor evenimente sportive la Bazinul de Înot Bacău, pe parcursul anului 2024.
                  38.D.Proiect de hotărâre pentru modificarea art.2. din HCL nr.300/2023 privind aprobarea participării Spitalului de Pneumoftiziologie în cadrul Planului Național de Redresare Și Reziliență – Componenta C7 – Transformare digitală – Investiția I.3 Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină, Investiția I1.3.3 Investiții în sistemele informatice și în infrastructură digitală a unităților sanitare publice și depunerii proiectului „Guvernanță digitală eHealth și interoperabilitate în cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Bacău”
                  38.E.Proiect de hotărâre privind asocierea între Municipiul Bacău și Ansambul Folcloric ”Busuiocul” pentru desfășurarea unor repetiții și prezentarea spectacolului dedicat Zilei Internaționale a Femeii – Concert de Mărțișor.

                  Moinești: Muzeul de Patrimoniu în curs de reabilitare și modernizare

                    Lucrările de reabilitare la fosta „Școală de Băieți” din municipiul Moinești continuă să transforme clădirea într-un Muzeu de Patrimoniu, marcând astfel un pas important în conservarea și promovarea bogatei istorii locale.

                    Acest proiect ambițios a devenit posibil prin intermediul unui parteneriat solid cu Consiliul Județean Bacău, evidențiind implicarea și susținerea instituțiilor locale pentru protejarea valorilor culturale și istorice ale comunității noastre. Clădirea, care figurează printre cele patru monumente istorice ale municipiului, va fi complet restaurată, păstrându-se integritatea elementelor originale, dar beneficiind și de o modernizare corespunzătoare și dotare conform standardelor europene.

                    Bugetul alocat acestui proiect cultural major se ridică la suma de 2 milioane de euro, reflectând angajamentul serios pentru aducerea la viață a acestei instituții culturale. Această investiție semnificativă nu doar va restabili frumusețea și autenticitatea clădirii, ci și va contribui la dezvoltarea turistică a regiunii noastre, atrăgând vizitatori din țară și din străinătate.

                    Un aspect remarcabil al proiectului este termenul scurt de finalizare, stabilit la mai puțin de 18 luni. Această eficiență în implementare demonstrează determinarea echipei responsabile și angajamentul pentru a oferi comunității cât mai curând acces la această comoară istorică revitalizată.

                    Muzeul de Patrimoniu nu va fi doar un loc de adăpost pentru exponate, ci și un spațiu vibrant și educativ, dedicat descoperirii și înțelegerii istoriei locale. Expozițiile planificate vor oferi vizitatorilor o incursiune captivantă în trecutul bogat al orașului nostru, punând în valoare evenimentele, personajele și artefactele care au modelat identitatea comunității noastre.

                    Ședința Consiliului Județean Bacău – LIVE


                       

                       

                      Consiliul Judeţean Bacău se va întruni în şedinţă ordinară la data de 29.02.2024, începând cu ora 10:00, în sala mare de şedinţe a Consiliului Județean Bacău. Ordinea de zi cuprinde următoarele proiecte:

                      1. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute asupra terenului în suprafaţă de 199,2 m.p, din zona drumului judeţean DJ 252B, situat în sat Coteni, comuna Buhoci, judeţul Bacău, în favoarea SC Delgaz Grid S.A.;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      2. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de utilizare și acces asupra unor terenuri în suprafaţă totală de 2898 m.p, din zona drumului judeţean DJ 118, situate pe raza comunei Sănduleni, judeţul Bacău, în favoarea Comunei Sănduleni;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      3. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de utilizare şi acces asupra unor terenuri în suprafaţă totală de 167,4 m.p, din zona drumului judeţean DJ 118, situate pe raza comunei Sănduleni, judeţul Bacău, în favoarea Comunei Sănduleni;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      4. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute asupra terenului în suprafaţă de 16 mp din zona drumului judeţean DJ 207F, situat în comuna Berești-Bistriţa, judeţul Bacău, în favoarea DELGAZ GRID S.A.;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      5. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Complexului Muzeal ,,Iulian Antonescu’’ Bacău;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      6. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii și a Regulamentului de organizare și funcționare ale Complexului Muzeal de Științele Naturii ,,Ion Borcea’’ Bacău;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      7. Proiect de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare sportivilor din județul Bacău, care au obținut rezultate deosebite în anul 2023 la competițiile sportive internaționale și naționale oficiale, precum și antrenorilor care s-au ocupat de pregătirea acestora;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      8. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizați pentru obiectivul de investiții: ’’Extidere și modernizare stație recepție și stocare temporară deșeuri medicale-imobil C14”, Spitalul Județean de Urgență Bacău;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      9. Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei nr. 2 la Hotărârea Consiliului Judeţean Bacău nr.300/2023 privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Bacău;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      10. Proiect de hotărâre privind însușirea contractului de finanțare nr. 101138800 – LEAP – STEP din 04.12.2023 încheiat între Județul Bacău și Comisia Europeană pentru proiectul ,,Planul de acţiune locală şi europeană pentru salvarea persoanelor afectate de ,,sărăcia” energetică;”
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      11. Proiect de hotărâre privind acordul Judeţului Bacău, prin autoritatea publică locală deliberativă, Consiliul Judeţean Bacău, în vederea obţinerii autorizaţiei de construire pentru realizarea obiectivului de investiţii “Închidere celula I din cadrul depozitului conform de deşeuri Bacău“ în municipiul Bacău şi în comuna Nicolae Bălcescu, judeţul Bacău;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      12. Proiect de hotărâre privind plata cotizaţiei Consiliului Judeţean Bacău către Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est pentru anul 2024;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      13. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizați pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Reabilitare și modernizare DJ 252C, Tătărăști – Corbasca, km 8+022 – 23+088, județul Bacău”, în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      14. Proiect de hotărâre privind aprobarea asigurării de la bugetul local a cheltuielilor care nu se finanţează de la bugetul de stat, pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Reabilitare si modernizare DJ 252C, Tatarasti-Corbasca, km. 8+022 – 23+088, judetul Bacau”, în cadrul Programul Național de Dezvoltare Locală.
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      15. Proiect de hotărâre privind utilizarea unor sume din Fondul de întreținere, înlocuire și dezvoltare, aferent Proiectului “Sistem integrat de management al deșeurilor solide în județul Bacău”, în anul 2024;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      16. Proiect de hotărâre privind aprobarea etapizării în cadrul Programului de Dezvoltare Durabilă 2021-2027 și a cofinanțării proiectului “Sprijin în pregătirea aplicației de finanțare precum și a documentațiilor de atribuire pentru proiectul Extinderea sistemului de management integrat al deșeurilor în județul Bacău, în perioada 2020-2023”;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      17. Proiect de hotărâre privind plata cotizației Județului Bacău către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST pentru anul 2024;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      18. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului cu titlul “AI4Citizens – Sprijinirea unei guvernanțe etice și eficiente prin implementarea inteligenței artificiale în orașele și regiunile europene”;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      19. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării demersurilor necesare în vederea înființării ,,Autogării Sud”;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      20. Proiect de hotărâre privind constituirea unui drept de uz și a unui drept de servitute asupra a două terenuri în suprafaţă de 13 mp și respectiv 500 mp, situate în zona drumului judeţean DJ 252, pe raza teritorială a comunei Buhoci, judeţul Bacău, şi aflate în domeniul public al Judeţului Bacău, în favoarea S.C. DELGAZ GRID S.A.;
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      21. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Judeţean Bacău nr. 268/2022 privind aprobarea proiectului şi a cheltuielilor legate de proiect în vederea depunerii pentru finanţare a proiectului referitor la înfiinţarea Centrului de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilităţi ,,Sfântul Pantelimon, în cadrul Apelului de proiecte competitive ,,Dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilităţi, Componenta 13 – Reforme sociale din Planul Naţional de Redresare și Rezilienţă al României (PNNR), Ţinta 396 – Noi servicii comunitare pentru persoanele cu dizabilităţi, Investiţia 1.2 – Reabilitarea, renovarea și dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilităţi, cu modificările şi completări ulterioare.
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău
                      22. Proiect de hotărâre privind stabilirea componenţei comisiei pentru analiza şi selectarea solicitărilor de acordare a sprijinului financiar pentru tinerii studenţi din judeţul Bacău care efectuează stagii de pregătire în străinătate prevăzută în Anexa la Hotărârea Consiliului Judeţean Bacău nr. 47 din 2006, cu modificările şi completările ulterioare.
                        • Iniţiator: dl. Valentin Ivancea – preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău

                      În „vizită” la jandarmii băcăuani

                        În „vizită” la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău, așa s-a numit evenimentul dedicat copiilor din Comănești.

                        Cei 50 de copii au avut parte de multe activități: ateliere interactive, standuri expoziționale cu autospecialele, materialele și tehnica din dotare, iar jandarmii le-au vorbit despre cât este de important să se comporte civilizat, să fie prudenți în alegerile pe care le fac, atenți la grupul de prieteni și să ceară ajutorul unui adult atunci când se confruntă cu probleme pe care nu știu cum să le gestioneze singuri.

                        Fiecare participant a primit câte o legitimație de acces ,,Jandarm pentru o zi”, care le-a ,,permis” să viziteze biserica jandarmilor cu hramul ,,Sfânta Treime” și Sala Tradițiilor, punct muzeistic care înglobează istoria Jandarmeriei Române pe meleaguri băcăuane.

                        „Ne bucurăm că fost o zi plină, interesul arătat de copii dovedind că nu s-au plictisit în compania noastră și le-am promis că ne vom revedea curând, în apropierea școlii, pe stradă, la evenimentele publice și pe munte, pentru mai multă siguranță.”

                        Înscrieri pentru Olimpiada ASF

                          Autoritatea de Supraveghere Financiară, în parteneriat cu Uniunea Națională a Societăților de Asigurare Reasigurare din România, organizează cea de a treia ediție a concursului național de educație financiară – Olimpiada ASF, dedicat tuturor elevilor aflați în acest an școlar în clasele VII-IX sau X-XII în unitățile școlare din România, indiferent de tipul acestora.

                          Înscrierile pentru concurs pot fi efectuate în perioada 26 februarie 2024 – 11 martie 2024.

                          Concursul se va desfășura online în data de 23 martie 2024, în cadrul săptămânii dedicate evenimentului internațional Global Money Week 2024.

                          „Olimpiada ASF – spun organizatorii – își propune să contribuie activ la creșterea nivelului de educație financiară în rândul tinerilor. Este important ca ei să cunoască în mod corect principiile și mecanismele pieței financiare non-bancare, precum și produsele și serviciile aferente acesteia.

                          Dotată cu premii atractive, Olimpiada ASF va fi și ocazia de a promova școlile și liceele care au înțeles importanța educației financiare în pregătirea tinerilor pentru viitor.” 

                          Regulamentul concursului, informații despre înscriere și alte informații utile se găsesc pe site-ul https://edutime.ro/olimpiada-asf/.

                          Formular de înscriere pentru elevi de 16 ani împliniți: https://forms.gle/ro6cr3zcRPMF6R6A9

                          Formular de înscriere pentru elevi sub 16 ani: https://forms.gle/TKsFP6UVJpMfQF2p7