marți, 16 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 2373

Caravana Bosch a verificat mașinile băcăuanilor pentru a doua oară

    Caravana Bosch

    Posesorii băcăuani de autoturisme au avut pentru a doua oară în această vară posibilitatea să-și verifice gratuit starea mașinilor, într-o activitate derulată de Geluvin Bacău, reprezentant Bosch Car Service în Bacău. Evenimentul s-a desfășurat miercuri, 8 august, în parcarea de la Centrul de Afaceri și Expoziții, acolo unde mecanicii profesioniști Bosch Car Service au efectuat gratuit testări și verificări auto.

    Între operațiunile întreprinse s-au numărat verificarea și funcționarea sistemelor de iluminat, verificarea nivelului de fluide și curele, controlul vizual al elementelor de securitate precum și testare auto: diagnoză computerizată, testare acumulator și testare sistem de încărcare.

    „După reușita precedentă, atunci când peste 60 de posesori de autoturisme au beneficiat gratuit de testările efectuate de specialiștii noștri, am venit din nou în întâmpinarea celor care doresc să-și verifice mașinile.

    Subliniem faptul că produsele noastre sunt de calitate superioară Bosch iar cei care au apelat la serviciile noastre în această caravană au făcut economii serioase, testările realizate valorând peste 150 de lei. Dorim în continuare să creăm o mai bună legătură și colaborare cu clienții noștri și cu siguranță, pe viitor vom reveni cu astfel de campanii”, a declarat Denisa Burduja, director economic Geluvin Bacău.

    La cea de-a doua ediție a Caravanei Bosch, aproape 100 de posesori de autoturisme dar și de utilitare de dimensiuni mai mici au avut ocazia să-și testeze gratuit mașinile, ceea ce arată o creștere față de prima rundă, motiv ce dă încredere organizatorilor că aceste evenimente sunt pe placul băcăuanilor.

    Președintele CJ Bacău se întâlnește cu omologul său din Harghita

      Borboly Csaba
      Borboly Csaba

      Președinții Consiliilor Județene (CJ) Bacău și Harghita, Sorin Brașoveanu și Borboly Csaba, se vor întâni joi, 9 august, și vor face o vizită pe teren la drumul de legătură dintre localitățile Agăș și Coșnea din județul Bacău și Viscol și Baraj Frumoasa din județul Harghita. Întâlnirea are loc la invitația președintelui CJ Harghita.

      „Această întâlnire – spune Borboly Csaba – are menirea consolidării relațiilor de colaborare, în scopul dezvoltării economico-sociale a județelor Bacău și Harghita, totodată și pentru stabilirea unui acord de colaborare și dezbatere a aspectelor privind modernizarea drumului care leagă comunele Agăș și Frumoasa.

      Consiliul Județean Harghita tratează cu importanță colaborarea interjudețeană pe teme de interes comun și în vederea implementării cât mai eficiente a activităților, inițiativelor și programelor lansate în domenii de interes național și local”.

      Filipești: O femeie a fost înjunghiată în gât de soț

      O femeie de 64 de ani, din satul Hârlești, comuna Filipești, a ajuns marți la Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) a Spitalului Județean Bacău cu o plagă înjunghiată submandibulară, mai multe traumatisme, dar și multiple plăgi pe brațul stâng, fiind dusă în sala de operație.

      Ar fi fost agresată de soț în locuința lor, dar, la scurt timp, tot la camera de gardă a ajuns și bărbatul, în vârstă de 64 de ani, și el cu o plagă înjunghiată superficială la nivelul abdomenului, pe care și-ar fi provocat-o încercând să se sinucidă.

      „În prezent, pacienta este stabilă hemodinamic, i-au fost suturate plăgile și a rămas sub supravegherea medicilor”, spunea, miercuri dimineață, Mirela Romaneț, purtător de cuvânt la SJU Bacău.

      Pe fondul unui conflict spontan, între cei doi s-ar fi iscat un scandal, iar bărbatul și-ar fi lovit soția cu pumnii și cu un cuțit. Femeia a reușit, totuși, să scape din mâinile lui și a fugit la un vecin, care a sunat imediat la 112.

      Între timp, bărbatul s-a încuiat într-o anexă din curte și a fost nevoie de intervenția mai multor polițiști pentru imobilizarea sa. Pentru că era agitat, după ce a primit îngrijiri în UPU, el a fost dus și internat în Secția de Psihiatrie.

      La fața locului au făcut cercetări polițiștii, sub coordonarea unui procuror. „Se efectuează cercetări pentru săvârșirea infracțiunii de tentativă de omor, raportată la violența în familie, și urmează să stabilim cu exactitate ce s-a întâmplat”, a declarat procurorul Cristinel Ciocântă, șef Secție Urmărire Penală, din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bacău.

      O „caravană” de succes

        Prezentă pentru cel de-al șaselea an consecutiv la Onești Caravana Filmului Românesc este una de succes. Astfel, la prezentarea filmelor “Și caii sunt verzi pe pereți” (regia Dan Chișu) și „Două lozuri” mai multe sute de oneșteni au fost prezenți în Parcul Municipal – locul ce a devenit „cinematograful de vară” din Onești.

        Ei au avut prilejul și de a dialoga cu actorul Adrian Titieni , ce are în palmaresul său o prezență în numeroase filme românești ( între care „Bacalaureat”, „Moartea domnului Lăzărescu’, „Patul lui Procust”, „București non-stop”, „Poziția copilului” – film ce a câștigat Premiul „Ursul de aur” în 2013 la Festivalul Internațional de film de la Berlin).

        Într-o conferință de presă care a avut loc la Primăria municipiului Onești Ionuț Tenie, directorul Bibliotecii Municipale „Radu Rosetti” a apreciat organizarea și în acest an a „caravanei” dar și participarea a sute de spectatori la acest eveniment, ce prilejuiește oneștenilor vizionarea celor mai bune filme românești.

        Actorul Adrian Titieni a declarat că este „pentru prima dată la Onești, un oraș cu notorietate, cu vizibilitate în spațiul internațional. Prin prezența în număr mare a spectatorilor la filmele românești se leagă lucruri bune, deoarece ei pot vedea situații ce le pot configura ca unice. Astfel, oamenii acceptă ideile, le sprijină și le perpetuează în timp, pentru că cinematografia românească este o valoare.

        Filmul românesc este un brand ce nu mai are nevoie de nici un comentariu și dacă sunt filme ce ne întristează și ne tulbură este poate datorită faptului că realitatea noastră este tulburătoare!” Adrian Titieni a mai menționat:”Cinematografia românească cred că poate schimba destine! Oamenii au nevoie să scape de stresul zilei dar au nevoie și de provocări, să schimbe ceva!” Roxana Busu, Project coordonator la Caravana Filmului Românesc a menționat că „Oneștiul este singurul oraș din România unde începem să ne simțim ca acasă, la rude, la prieteni! Ne bucurăm de această stabilitate; proiectul nostru este o minune că reușește să meargă mai departe, noi promovând filmul românesc, valorile cinematografiei românești!”

        Nicolae Gnatiuc, primarul municipiului Onești și-a exprimat încrederea ca „să fie pe o perioadă cât mai lungă această săptămână în care Caravana Filmului Românesc se află în orașul nostru, pentru a ne bucura cu filme românești adevărate. Oneștenii sunt oameni care știu să aprecieze frumosul!” Menționăm că această ediție a Caravanei Filmului Românesc de la Onești este finanțată de Ministerul Culturii prin Programul Centenar 100.

        Accident între Secuieni și Glodișoarele

          FOTO: Alex Ilie

          O femeie de 50 de ani a ajuns la spital după ce a fost implicată într-un accodent rutier pe șoseaua care leaga localitățile Secuieni și Glodișoarele.

          Un autoturism s-a ciocnit de un camion care transporta nisip.

          Femeia a rămas încarcerata în autoturism.

          La fața locului au ajuns echipajele ISU Bacău, care au scos-o pe femeie din mașină și au asigurat măsurile PSI.

          Victima, cu multiple traumatisme, dar conștientă, a fost preluata de un echipaj SMURD.


          FOTO: ISU Bacău

          Judecătoria şi Parchetul din Buhuşi riscă să fie desfiinţate

          Carla Petraru este procuror general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bacău din 2015. În această vară, ea a câştigat prin concurs un nou mandat în această funcţie. „Îmi doresc să continui demersurile iniţiate şi să îmbunătăţim foarte mult percepţia publică despre actul de justiţie. Este o chestiune delicată şi sensibilă, însă, cu tact şi echilibru, se poate realiza.”

          – Aţi intrat deja în cel de-al doilea mandat. Făcând o scurtă analiză a activităţii de până acum, cu ce probleme v-aţi confruntat şi ce soluţii aţi găsit?

          Când mi-am conceput proiectul managerial pentru primul mandat, mi-am stabilit nişte obiective realiste, cunoscând foarte bine situaţia din Parchet, atât în judeţul Bacău, cât şi în judeţul Neamţ. Existau atunci foarte multe posturi de conducere vacante şi volum foarte mare de activitate. În Bacău, probleme de personal au fost la Parchetul Judecătoriei Bacău, Parchetul Judecătoriei Podu Turcului, Parchetul Judecătoriei Buhuşi şi, recent, şi la Parchetul Judecătoriei Moineşti. Am apreciat, însă, că un bun manager trebuie să se descurce cu resursele pe care le are şi am considerat că este oportun să discuţi cu colegii şi să îi motivezi să îşi depună candidaturile în măsura în care mai pot. Pentru că, după cum se ştie, după două mandate, nu mai poţi candida pentru aceeaşi funcţie. Şi datorită condiţiei limită de vechime, foarte mulţi dintre colegi nu se pot înscrie la un astfel de examen. Însă, cu tact, răbdare şi echilibru, la finele anului 2017 şi spre finalul primului mandat, situaţia s-a îmbunătăţit. Provocările primului mandat au fost ocuparea schemelor de personal şi echilibrarea volumului de activitate, pentru că un volum mare de activitate conduce la prelungirea duratei de soluţionare a dosarelor.

          – Şi în prezent, cum stăm la acest capitol?

          Stăm bine. În sensul că, deşi volumul este încă unul ridicat, evaluând situaţia pe ultimii trei ani, chiar dacă scăderea nu este semnificativă, trendul este unul descendent la volumul de cauze de soluţionat. S-au ocupat în mare parte funcţiile vacante, acolo unde a fost posibil. În judeţul Bacău, mai avem post de conducere vacant la Parchetul Judecătoriei Bacău, care este unitatea cu cel mai mare volum de activitate, la Parchetul Judecătoriei Moineşti şi Parchetul Judecătoriei Buhuşi. Dar am luat măsurile necesare pentru ca aceste unităţi să funcţioneze în condiţii corespunzătoare. Cum spuneam, unul dintre motivele pentru care ne confruntăm cu această situaţie este vechimea. La Parchetul Judecătoriei Bacău, sunt patru procurori care, abia anul acesta, împlinesc vechimea care le-ar putea da dreptul să candideze pentru funcţia de conducere. Parchetul de pe lângă Judecătoria Buhuşi este o unitate mică, cu un volum sub 2.000 de dosare. Eu, personal, am pledat pentru desfiinţarea acestei unităţi de parchet. Discutând cu dna preşedintă a Curţii de Apel Bacău, şi dumneaei a mers pe această propunere. Ştiu că au fost făcute demersuri în trecut, probabil că or să se reia. Sperăm să se reia în sensul în care trebuie făcut ceva pentru echilibrarea volumului de activitate şi pentru a reduce puţin costurile. Totuşi, Buhuşiul este foarte aproape de Bacău. Propunerea este să se desfiinţeze şi instanţa, şi parchetul.

          – Vă aşteptaţi, şi de această dată, la un val de nemulţumiri, memorii trimise la minister, ca în anii trecuţi când s-a pus această problemă?

          Ce să vă spun, o decizie managerială nu poate să mulţumească tot timpul pe toată lumea. Însă atunci când acţionezi cu bună credinţă şi evaluând interesul general, eu spun că nu mai este loc de discuţii.

          – Câţi angajaţi aveţi acum la Buhuşi?

          La instanţă, chiar nu ştiu. Dar la Parchet, schema de personal este de trei – o funcţie de conducere, două de execuţie. La momentul actual, există un singur procuror titular. Iar ca personal auxiliar de specialitate sunt trei. Nu sunt mulţi angajaţi şi ei ar trebui relocaţi la Parchetul Judecătoriei Bacău. Din toate punctele de vedere, eu zic că ar fi o măsură bună şi sperăm să găsim înţelegere şi mai sus. A mai fost o dată o propunere în acest sens şi nu s-a finalizat, nu pot să vă spun care au fost argumentele. Parchetul din Buhuşi are şase comune arondate şi oraşul, un volum de activitate mic, sub 1.500 de dosare pe an. A fost solicitat un punct de vedere de către CSM şi am răspuns în acest mod.

          – La Parchetul Judecătoriei Bacău ar exista posturi libere pentru a se prelua angajaţii din Buhuşi?

          Nu, dar ar putea fi suplimentată schema de personal prin redistribuirea acelor posturi de procurori şi de personal auxiliar de specialitate şi conex la Parchetul Judecătoriei Bacău. Niciunul dintre procurori nu locuieşte în Buhuşi, personalul auxiliar, în schimb, da. Nu cred că ar fi o problemă să se mute în Bacău. Acum ştiţi cum e, dacă vrem să găsim impedimente, găsim de fiecare dată. Dar şi procurorii fac naveta Bacău-Buhuşi. Infrastructura este destul de bună.

          – Cu ce alte probleme v-aţi mai confruntat în primul mandat?

          O altă prioritate a fost îmbunătăţirea condiţiilor de lucru. Sediul Parchetului Judecătoriei Moineşti a fost prioritar în primul mandat. În cele din urmă s-a realizat procedura de finalizare a licitaţiei, avem un constructor şi au fost demarate lucrările pentru construirea unui nou sediu. Sediul Parchetului s-a deteriorat complet, aproape că s-a dărâmat, iar din 2013 – 2014, angajaţii au fost relocaţi într-un spaţiu asigurat de unitatea administrativ teritorială locală, dar condiţiile nu sunt bune. A fost demarată procedura pentru construirea unui nou sediu, într-o altă locaţie, şi lucrările sunt aproape de finalizare. Mi-aş dori ca până la sfârşitul acestui an să se finalizeze şi sper să se şi realizeze. A doua prioritate ar fi extinderea sediului Parchetului Judecătoriei Bacău care funcţionează în aceeaşi clădire cu Parchetul Tribunalului Bacău şi unde îşi desfăşoară activitatea şi procurorii DIICOT. Condiţiile nu sunt foarte bune, mai ales din perspectiva spaţiilor de depozitare la standardele actuale de arhivare şi de consultare a dosarelor. Lucrarea este în desfăşurare cu Compania Naţională de Investiţii astfel încât rolul nostru aici este redus. A fost demarată procedura în SEAP şi luna trecută, la finalizare, nu s-a înscris nimeni. Nu ştiu de ce ar exista rezerve. Vorbim de licitaţia pentru începerea lucrărilor. O să solicităm Companiei să reluăm procedura.

          – În ceea ce priveşte dosarele vechi, care este situaţia, s-a mai redus numărul lor?

          S-a redus stocul de dosare, s-a redus şi durata de soluţionare a dosarelor. Mai există dosare vechi, dar nu foarte multe. La momentul actual, la nivelul întregii circumscripţii, pe ambele judeţe, există doar 16 dosare mai vechi de 5 ani, ceea ce chiar dovedeşte că s-a lucrat. Motivele pentru care aceste cauze au trenat pe rolul Parchetului nu sunt subiective. Sunt cauze pur obiective: volum de activitate, complexitate, necesitatea de administrare probatorii, expertize, număr mare de persoane cercetate, număr foarte mare de martori care trebuie audiaţi.

          – Ce infracţiuni predomină la acest moment?

          Predomină infracţiunile de furt contra patrimoniului, infracţiuni de mică violenţă, loviri, dar sunt şi dosare cu fapte importante din punct de vedere al consecinţelor şi asupra bugetului, şi asupra percepţiei publice. S-a îmbunătăţit foarte mult activitatea de recuperare a prejudiciilor, în sensul că au fost luate măsuri de indisponibilizare în vederea recuperării prejudiciilor.

          – Ce vă propuneţi pentru cel de-al doilea mandat?

          Imi doresc să continui demersurile iniţiate şi să îmbunătăţim foarte mult percepţia publică despre actul de justiţie. Este o chestiune delicată şi sensibilă, însă, cu tact şi echilibru, se poate realiza – prin disponibilitatea de a investiga toate cauzele cu profesionalism şi într-un termen cât mai scurt.

          – Cum simţiţi toate aceste reproşuri din spaţiul public, legate de Justiţie, şi la adresa judecătorilor, dar şi a procurorilor? Vă afectează că oamenii nu mai au atât de multă încredere în Justiţie? O simţiţi ca pe o presiune?

          Personal, nu o simt ca pe o presiune. Cred că se vorbeşte foarte mult despre Justiţie, se consumă mult prea multă energie fără ca lumea să cunoască efectiv ceea ce facem noi. Am încredere că niciun procuror din circumscripţia Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bacău nu ar proceda cu rea credinţă în investigarea unei cauze.

          – Avocaţii şi procurorii par să fie într-un continuu război. Primii reclamă mereu că nu există egalitate de arme.

          În general, raporturile dintre procurori şi avocaţi sunt bune, dar este loc şi de mai bine. În opinia mea, atunci când suntem bine pregătiţi profesional şi de o parte şi de alta, calitatea actelor şi a prestaţiilor noastre primează. Eu nu consider că nu există o egalitate de arme, din perspectiva a ceea ce am perceput în mod direct. Suntem jurişti cu toţii şi dreptul la apărare trebuie respectat cu sfinţenie.

          Se reclamă, de asemenea, tot de către avocaţi, că nu au acces la dosare, problema majoră fiind la Parchetul Judecătoriei Bacău, şi că nu se acceptă probe în favoarea inculpaţilor. S-au confirmat aceste plângeri?

          La Parchetul Judecătoriei Bacău, ştiu că au fost nişte discuţii cu programul de audienţe. În cadrul programului de audienţe de la orice unitate de parchet, se pot depune sesizări, petiţii. Atunci, în schimb, când procurorul este desemnat să efectueze urmărirea penală într-o cauză şi în acea cauză sunt părţi care şi-au angajat apărători, nu mi-a fost sesizat niciodată că li s-a interzis accesul sau că li s-au respins solicitările de probe. Iar din verificările efectuate, din participările la şedinţele de judecată, pentru că dosarele din fond vin în apel la Curte şi atunci automat procurorii din cadrul Parchetului Curţii de Apel au acces la acele dosare când studiază şedinţele de judecată, nu mi-a semnalat nimeni vreo astfel de situaţie.

          Dacă n-aţi fi fost procuror…

          Mi-aş fi dorit să fiu procuror. Cred că fiecare om are o vocaţie… În studenţie, mi-a plăcut foarte mult penalul şi procedura penală, motiv pentru care era singura posibilitate de a-mi valorifica această pasiune. Şi ca judecător, probabil… Dar eu sunt mult mai activă, sunt un om de acţiune, un om de echipă. Cred că mi s-a potrivit mai bine.

          Reducerea costurilor cetățeanului hăituit

          Au fost desființate școli; mai ales școli primare. Multe dintre acestea sunt acum ruine. Spiru Haret a dorit ca fiecare sătuc să aibă școală și învățători; suflet. Și-a realizat visul. Din rațiuni bugetare – într-o țară în care se fură ca într-un codru nepăzit – astăzi visul acesta a fost spulberat.

          În urmă cu niște ani, în spațiul public au fost lansate, cu voluptate guvernamentală, propuneri care vizau desființarea unor spitale, judecătorii și parchete. Recent, unul dintre spitalele aflate atunci pe ,,lista neagră” a fost vizitat de ministrul Sănătății, care a spus că activitatea de aici este ,,emblematică pentru zonă”. Acum este îmbrâncită din nou în spațiul public intenția de a desființa instanțe de judecată, parchete. Totul în numele unei generoase ținte: reducerea costurilor bugetare…

          Judecătoria și Parchetul Buhuși se regăsesc din nou într-o intenție de desființare. Motivațiile care se zvârcolesc în ființa acestui proiect au ca argument faptul că aici există puține dosare; vreo 2 000. Dar dacă ești târât într-un proces, chiar și la asemenea instituții care nu sunt asediate mioritic de ,,dosare”, riști să pierzi o zi întreagă în instanță. Ești citat pentru ora 8, și ajungi acasă, uneori, atunci când cocoșii se pregătesc de primul cântat al serii.

          Reducerea costurilor, interesul general… La reducerea costurilor cetățeanului hăituit de necazuri cine se gândește? Interesul general nu are ca vedetă interesul fiecărui cetățean? Și timpul alocat unei navete (de luni și luni de zile) la Bacău înseamnă bani. Câte instanțe de genul celor de la Buhuși ar putea fi desființate (mă rog, restructurate…) în țară? Un calcul banal ne-ar spune că dacă ar fi recuperate suplimentar zero-virgulă-zero-nu-știu-cât din sumele furate de la bugetul de stat, aceste instituții ar ființa firesc. Iar civilizația, respectarea drepturilor omului etc. ne-ar fi ceva mai prietene.

          „Casa de Cultură nu creează cultură. O găzduiește!”

          Casa de Cultură în 1974

          Situată în centrul orașului, clădirea a adăpostit, vreme de 5 decenii, dorința locuitorilor acestei urbe de a se regăsi în frumos. Construcția ei a început în 1964, pe locul unde a fost casa în care s-a născut poetul Vasile Alecsandri (21 iulie 1821), și a fost dată în folosință, în decembrie 1965. Proiectul îi este atribuit arhitectului Clement Stănescu, de a cărui nume este legat și Hotelul „Decebal”. Activitatea în Casa de Cultură a fost sistată, după incendiul cu consecințe tragice din clubul „Colectiv” (30 octombrie 2015).

          Cine este cel mai în măsură de a ne introduce în culisele istoriei recente ale acestui lăcaș, dacă nu directorul instituției, cunoscutul sindicalist din perioada zbuciumată a anilor ’90, inginerul Gheorghe Huluță? Discuția are loc în același birou de director pe care l-a avut și profesorul Vasile Iacob. Acesta, cu toate că ieșise de mult la pensie, neavând înlocuitor, a mai coordonat activitățile de aici până în 2008, când împlinea 73 de ani. Sala de spectacole, biblioteca, camerele cluburilor, cineclubul, scena arată la fel. Totul a rămas parcă încremenit în timp. Singura schimbare este vizibilă doar pe partea dreaptă, unde spațiile sunt închiriate și nu prezintă pericol în caz de incendiu.

          Cu barba mai încărunțită și cutele mai adâncite pe frunte, directorul Gheorghe Huluță are aceeași energie. O recunosc atât în tonalitatea limbajului, cât și în cea a gesturilor. De apreciat și faptul că a răspuns, punctual și concis, la întrebări. S-a născut la Asău, județul Bacău, în data de 29 martie 1960. Liceul l-a urmat la Comănești.

          Gheorghe Huluță în 1996

          A terminat facultatea la Brașov, primind repartiție în 1985, ca tânăr inginer TCM, la SUBEX, Fabrica de Șuruburi. După 1991, a intrat în mișcarea sindicală. Băcăuanii îl cunosc de la mitinguri, din 1993 și până astăzi fiind ales președinte al CNSRL Frăția. A continuat să își completeze studiile. Din 2000 până în 2017, a fost ales în Consiliul de administrație al tuturor caselor de cultură, asociate în ANCCSR (Asociația Națională a Caselor de Cultură a Sindicatelor din România), care funcționează și astăzi. Dupa 10 ani ca director, aici în Bacău, știe cel mai bine cum merg sau șchioapătă lucrurile.

          Țeava, bat-o vina!

          „Casa de Cultură a funcționat normal, până în 2015. Până la «Colectiv». După acel eveniment, s-a constatat, pe bună dreptate, că ea nu mai corespundea din punct de vedere al siguranței. S-au făcut scenarii, în cazul unor anumite tipuri de propagare a incendiilor. În primul rând, niciodată, dar niciodată, specific asta, stația de avertizare în caz de incendiu nu a funcționat.

          Acei senzori de sesizare a fumului. Într-un scenariu de prevenire și acționare în cazul unui astfel de eveniment, senzorii sunt primii care trebuie să dea alarma. Urmează căile de evacuare și primele măsuri de stingere care se iau. Cu extinctoare, hidranți, ceea ce nu este o problemă, există. Dar se face și cu sprinklere și drencere, acele țâșnitori din tavan, ca niște fluturi, special puse pentru scenă. Pentru că sistemul nu este funcțional, nu am primit autorizație de la ISU.” Caută printre dosarele de pe birou și îmi arată ce-i ăla un sprinkler. Drencerele sunt de fapt niște țevi găurite care produc perdele de apă, pentru cortine. Dacă aceste dispozitive nu sunt funcționale, nu se pot susține spectacole.

          „Pentru alimentarea lor exista un bazin de 200 mc, există și acum, îngropat în piațeta din față. Un bazin de apă intangibil, așa se numește, pe care comuniștii l-au gândit bine, care alimenta atât fântâna arteziană, cât și Casa de Cultură. Ce s-a întâmplat? Când s-a stricat fântâna arteziană veche, între fântână și rezervor era o sală a pompelor. Toată lumea a crezut că această sală a pompelor este a primăriei și că nu mai trebuie. Aici s-a pus un camion de moloz. Au dispărut pompele. A dispărut curentul electric. S-a distrus țeava. S-a construit piațeta nouă. Nu acuz pe nimeni. Toate acestea sunt pe domeniul public.

          Clădirea, ca patrimoniu, aparține sindicatelor.UGSR-ului! (Uniunea Generală a Sindicatelor din România împlinește luna aceasta 112 ani de la înființare). „Când am venit eu, în 2008, totul era deja stricat. Aceste lucrări au făcut inutilizabilă instalația de stingere, cu sprinklere, de pe scenă. Punerea ei în funcțiune… costă!”

          Unde-i actul de proprietate?

          Este vorba de bani. Ca să poată porni activitatea, Gheorghe Huluță estimează că ar fi necesari minimum 300.000 de euro. De știut… se știe ce trebuie făcut. Sunt de luat în discuție 3 variante. Cu pixul, schematic pe hârtie, par realizabile: „În primul rând, putem face un acord public privat cu Consiliul Județean sau cu Primăria. Eu vin cu clădirea, ei cu strategia. O administrăm în comun. Uzufruct pentru orășeni, pentru toată lumea. O a doua soluție ar fi un împrumut în bancă. Pe un termen de 5 ani să zicem, ca să poți să dai drumul la spectacole și să ai venituri pentru a-l rambursa. Al treilea ar fi atragerea de fonduri europene. Acestea sunt soluțiile care ne-ar putea salva. Ne strică însă totul… un lucru, aparent de nimic. Pentru toate trei, trebuie să ai titlul de proprietate al imobilului.

          Titlu care nu există. Legea patrimoniulu sindical așteaptă, de ani buni, în Parlament. Este singurul patrimoniu din țara asta, care stă în picioare și dispare bucată cu bucată.” Aici merge făcută o completare, pentru nostalgici. Ce a mai rămas din celelalte patrimonii? Ale PCR-ului, casele de vacanță?Din sediile UTC sau din complexele turistice, construite în toate zonele țării, ale Biroului de Turism pentru Tineret (BTT)?

          „N-am de unde să iau acești bani, acum. Nu dau spectacole, nu am fonduri. Neavând act de proprietate pe clădire, nicio bancă nu mă creditează. Fără el, cade și acordul public privat. Din 3 chirii nu poți decât să-ți iei salariile, care nu sunt mari, suntem 4 angajați, și să cârpești 5 țevi. Noi facem în continuare demersuri, pentru intabulare. Avem un nou director general, Adrian Boaje, un jurist de marcă, specializat în probleme de patrimoniu. Dacă noi obținem titlul de proprietate, vă garantez! Casa de Cultură e «boboc», într-un an de zile.”
          Gheorghe Huluță, directorul Casei de Cultură „Vasile Alecsandri” Bacău

          La Consiliul Județean, președintele Sorin Brașoveanu susține și el ideea unui parteneriat public. „Vreau să redăm Casa de Cultură «Vasile Alecsandri» băcăuanilor. Să revină la destinația pentru care a fost construită. Am avut discuții cu reprezentanții sindicatului, chiar și la nivel de București. Apare un impediment, de nivel juridic. Nu există actele de constituire a Casei, și de aici pleacă totul. Noi suntem dispuși, am vorbit și cu primarul, să o luăm în administrarea Consiliului Județean, pentru a o reface, pentru că este vorba de mulți bani aici. Astfel încât să îndeplinească toate condițiile, pentru a primi autorizațiile de funcționare, conform legislației în vigoare. Așa cum stau lucrurile astăzi, sindicatul nu-și poate permite și nu are fondurile necesare. Dialog există. Am găsit deschidere și interes. Trebuie rezolvată întâi situația juridică, pentru a porni demersurile legale și la nivel național.

          Așa cum am făcut și cu Palatul Administrativ, care era în domeniul public al statului, și care, iată, intră în domeniul public al județului și este dat în administrare Consiliului Județean.” Făra zdelcă… na-i nimic! Soarta Casei de Cultură „Vasile Alecsandri” din Bacău, și nu numai, stă tot la mâna întinsă a distinșilor noștri aleși. Patrimoniul sindicatelor, cu găurile de rigoare, este ca o mare roată de cașcaval. Cu ghearele ascuțite, în așteptare, mustăcesc mulți s-o facă bucățele. Stimați băcăuani, mai avem de răbdat. Casa de Cultură nu se mută. Și baba se piaptănă!

          Final de reportaj.

          Fotbal/ Liga a II-a: Cald după rece?

          După Pandurii, Metaloglobus. După un meci acasă, unul în deplasare. Și după o înfrângere, primele puncte. Sau măcar primul punct. Învinsă în mod surprinzător în prima etapă a Ligii a II-a pe teren propriu de Pandurii Târgu-Jiu, „matricola” Aerostar Bacău caută reabilitarea în jocul de sâmbătă, de pe terenul Metaloglobusului București.

          „Înfrângerea cu Pandurii ne-a durut și încă ne doare. Și asta pentru că, deși nu am făcut un meci așa cum ne-am fi dorit, modul în care s-au derulat ostilitățile pe teren ne dădeau dreptul să speram la un alt rezultat. Pe scurt, o înfrângere nemeritată, dar care arată că trebuie să muncim mai mult și să avem o altă atitudine”, a declarat antrenorul „aviatorilor”, Cristi Popovici, care a adăugat:

          „Le-am atras atenția jucătorilor că nu mai suntem la Liga a III-a. Anul trecut, am pierdut doar trei partide: două în campionat, la Galați și Miercurea-Ciuc, cu contracandidatele noastre la promovare, Oțelul și respectiv Csikszereda și una la Piatra, cu Dinamo, în Cupă. Acum, avem cu totul alt statut, nu mai suntem favoriți și întâlnim adversari mult mai puternici.

          Prin urmare, trebuie să tragem din răsputeri pentru fiecare punct”. Punctul sau punctele…de plecare ar trebui sa vină sâmbătă, la București. Popovici a studiat jocul lui Metaloglobus în meciul pierdut de bucureșteni vinerea trecută, cu 0-2 la Cluj, contra lui „U”:

          „Metaloglobus a pus destule probleme Universității. E clar că nu ne așteaptă un meci ușor, dar nici nu întâlnim cea mai bună echipă din campionat. Vom avea în față o echipă retrogradată în C și reprimită în B după retragerea Afumaților. Este o oportunitate pentru noi de a repara ce am stricat cu Pandurii”.

          Pentru meciul cu Metaloglobus, băcăuanii îl vor recupera și pe Roșca, absent din motive medicale în prima etapă. Partida Metaloglobus- Aerostar se va juca sâmbătă, de la ora 11.00, etapa a doua a ligii secunde fiind deschisă de meciul programat vineri, de la ora 18.00, dintre CS Balotești și Petrolul Ploiești.

          Maxi-campionat de Liga a IV-a?

          AJF Bacău va lua azi în discuție alcătuirea unei competiții cu 24 de echipe, care să încorporeze și grupările de Liga a V-a. Se merge pe ideea a două serii, cu play-off și play-out

          Campionatul Ligii a IV-a la fotbal își schimbă componența. Și, foarte posibil, și formatul. De la 18 echipe la 24, eșalonul al patrulea urmând să înglobeze și grupările din Liga a V-a a Bacăului. Cele 24 de formații vor fi împărțite în două serii de câte 12. Totul pe criterii geografice: Bacăul și Valea Trotușului. „În felul acesta ar scădea și cheltuielile legate de deplasări și baremuri, dar s-ar diminua și neprezentările.

          În plus, am dinamiza competiția, primele trei echipe din fiecare serie urmând să ajungă în play-off-ul care va decide campioana Bacăului, iar ultimele patru clasate în play-out”, a declarat presedintele AJF Bacău, Cristi Sava, care va expune acest proiect la Adunarea Generală cu delegații echipelor de Liga a IV-a și Liga a V-a ce va avea loc astăzi, de la ora 10.00. Dacă va fi votat- și nu ar exista motive pentru o eventuală opoziție- proiectul va intra în vigoare din noua ediție de campionat, 2018-2019.

          „Renunțăm pentru moment la Liga a V-a și trecem la un maxi-campionat de 24 de echipe în Liga a IV-a. De la anul, în schimb, vom avea o Liga a IV-a Elite, compusă din 12 sau 14 echipe și o Liga a V-a din restul. Rămâne de studiat ce sistem de retrogradare vom aplica”, a spus Cristi Sava. Un alt motiv care face necesară schimbarea de format ține de calendar.

          „Până acum, aveam 34 de etape la Liga a IV-a. Sezonul trecut, din cauza condițiilor meteo vitrege a trebuit să comasăm campionatul și să apelăm la mai multe intermediare. Ori, la acest nivel, e mai greu să joci în cursul săptămânii, atunci când oamenii merg la lucru. În noul sistem, vor fi doar 22 de etape în ceea ce privește sezonul regulat, cărora li se vor adăuga încă zece runde la nivel de play-off”, a explicat presedintele AJF Bacău. Totodată, echipele care vor ajunge în play-off vor fi obligate să aibă Certificat de Identitate Sportivă. În absența CIS-ului, o echipă nu poate accede în play-off, chiar dacă termină pe unul din cele trei locuri, locul său fiind luat de următoarea clasată ce posedă acest act.

          Cum ar arăta noul campionat

          Fostele echipe de Ligă a IV-a: Viitorul Curița, CSM Bacău, Voința Gârleni, Vulturul Măgirești, Gloria Zemeș, FC Dinamo Bacău, UZU Dărmănești, CSM Moinești, Voința Oituz, AS Filipești, ACS Nicolae Bălcescu, AS Negri, AS Măgura Cașin, CS Dofteana, Aripile Cleja, Siretul Bacău, Flamura Roșie Sascut.

          Promovată din Liga a V-a: AS Bârsănești.

          Fostele echipe din Liga a V-a: Zorile Faraoani, Biruința Letea-Veche, Lumina Itești, Viitorul Urechești.

          Nou înființate: ACS Atletico Junior Bacău și AS Viitorul Berești Tazlău.

          S-au retras Viitorul Gârleni și Aerostar II, iar ACS Gauss a promovat în Liga a III-a.

          Ce se întâmplă cu ACS Gauss?

          Campioana Bacăului, ACS Gauss avea termen până pe 30 iulie de a se înscrie în Liga a IV-a, în cazul în care renunța să activeze la nivelul eșalonului al treilea, în care promovase vara asta. Gauss a preferat însă să se înscrie în Liga a III-a, chiar dacă viitorul sau râmâne, ca și până acum, unul incert.

          În ultima perioadă s-a tot vorbit despre o cedare a echipei, dar acest lucru nu s-a materializat. „S-a vorbit mai mult decât s-a făcut. Nu știm cum vor evolua lucrurile. Singurul lucru cert este că noi ne continuăm pregătirile în vederea campionatului”, a declarat antrenorul-jucător al echipei, Andrei Întuneric.

          Astăzi, o comisie FRF va omologa stadionul „Letea” pe care ACS Gauss va juca în Liga a III-a (s-a renunțat la varianta Letea-Veche) și tot azi, Întuneric și Comp. vor susține al doilea amical al verii, la Piatra, cu Ceahlăul. În primul joc test din intersezon, disputat în urmă cu două săptămâni, formația despre care se spunea că ar fi continuatoarea FCM Bacău a trecut cu 1-0 de Bradul Borca. Liga a III-a va începe pe 25 august.

          Se aplică marcaje rutiere pe DN2, la Răcăciuni

            Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a început execuția marcajelor pentru delimitarea părții carosabile pe DN 2 (E85) în comuna Răcăciuni.

            În zonă, ploile abundente din această vară au adus din nou aluviuni abundente pe carosabil, pentru eliminarea cărora drumarii au fost obligați să mobilizeze deseori utilaje și oameni.

            Marcajele rutiere – conform Regulamentului circulației rutiere – „servesc la organizarea circulaţiei, la avertizarea sau la îndrumarea participanților la trafic și pot fi folosite de sine stătător sau în asociere cu alte mijloace de semnalizare rutieră, a căror semnificaţie o completează, dublează sau precizează”.

            Comuna Zemeș devine capitala Mountain Bike-ului în Moldova

              Pentru data de 11 august este programată cea de-a doua ediție a concursului de MTB, Bike FM Zemeș XCO – UCI C2. Competiția este cel mai important eveniment de profil din Moldova din acest an pentru că la Zemeș, în județul Bacău, sunt așteptați rideri din întreaga lume pentru a-și disputa punctele UCI care îi ajută la calificarea Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 2020.

              Evenimentul Bike FM Zemeș XCO este organizat împreună cu Primăria Comunei Zemeș, aflându-se sub egida Uniunii Cicliste Internaționale ( UCI ) și a Federației Române de Ciclism. Competiția de Cross Country Olimpic ( XCO ) din 11 august de la Zemeș va găzdui finala Cupei Naționale de XCO, dar și o etapă din Cupa Națională de MTB pentru copii.

              Nici amatorii nu au fost lăsați deoparte, ei având categorii și clasamente separate în cadrul evenimentului. Traseul în lungime de 4,2 kilometri cu 160 de metri diferența de nivel are toate elementele unui traseu de XCO complex: urcări abrupte, coborâri tehnice pe rădăcini sau pietre, drop-uri, kick-ere, rock garden, viraje strânse, contra-pante, etc.

              Traseele copiilor fac parte din traseul de bază, dar sunt adaptate categoriei la care concurează. Bike FM Zemeș XCO este organizat în colaborare cu I Wheel Bike Club, Asociația Activ Moinești și Salvamont Bacău. Partenerii evenimentului sunt: Fakir, Bellotto, Pegas, Fizik, Bike House, Drag Bicycles, Cox Components, BikeXpert, Evergreen Concept, Karcher, Shimano, Kenda, Scott și Race Hub. Parteneri media: Radio Guerrilla, Bike FM și Deșteptarea Bacău.

              Te doare inima azi și ești consultat abia în decembrie

                Pacienții trebuie să aștepte și câteva luni pentru a intra la un medic specialist/Foto: Liviu Maftei

                Policlinica Spitalului Județean de Urgență (SJU) Bacău este luată cu asalt, zi de zi, de sute de bolnavi, în special cu afecțiuni cronice, care solicită consultații sau investigații la medicii specialiști. Cele mai solicitate specialități rămân Neurologia, Cardiologia, dar și Laboratorul de Analize Medicale sau cel de Radiologie și Imagistică Medicală.

                „La Cardiologie listele de așteptare sunt până în luna decembrie, iar la Reumatologie și Urologie sunt până în septembrie”, spune Mirela Romaneț, purtător de cuvânt la SJU Bacău.

                Adresabilitate crescută este și la Neurologie, unde pacienții s-au programat deja pentru următoarele trei luni, dar pentru anumiți medici neurologi, preferați de pacienți pentru că îi consultă de ani de zile, programările se întind chiar și pe șase luni. „Pacienții care se programează la medicii specialiști din ambulatoriu trebuie să se prezinte cu trimitere de la medicul de familie”, mai spune Mirela Romaneț.

                Solicitate sunt și ecografiile, investigațiile CT, mamografiile sau radiografiile, cadrele medicale de aici având programări făcute până în luna noiembrie, iar pentru Laboratorul de Analize Medicale sunt programări efectuate până la sfârșitul lunii septembrie.

                În continuare se mențin aglomerate și cabinetele de la Oncologie și Diabet, care au câte un singur medic în policlinică. Aici se adresează zilnic câteva zeci de bolnavi, limita de consultații fiind depășită cu mult, pentru ca toți să poată beneficia de consult sau rețetă.

                Anica Fichioş, Tezaur uman viu

                  Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, prin Comisia Naţională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial, a anunţat recent Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale (C.J.C.P.C.T.) Bacău acordarea titlului onorific de „Tezaur uman viu” țesătoarei Anica Fichioş, din Oituz.

                  Ne-am interesat şi am aflat că au fost depuse 26 de dosare, dintre care au fost selectate pentru premiere 9, unul fiind din judeţul Bacău.

                  „Ceea ce o recomandă pe oituzeanca noastră ca originală în practicarea ţesutului sunt vechimea meşteşugului, continuitatea practicării, diversitatea produselor (cergi, covoare, ii, scoarţe etc.), natura prelucrării materialelor (doar din culori vegetale), specificul popular al motivelor ornamentale, acurateţea muncii, crearea unei şcoli de ţesut în zona Oituzului, participarea la evenimente de promovare a culturii tradiţionale ş.a.”, ne-a spus Feodosia Rotaru, referent de specialitate la C.J.C.P.C.T., care a alcătuit impecabil documentaţia competitoarei.

                  Cea mai recentă prezenţă a sa a fost pe 22 iulie, la ediţia 2018 a Târgului Meşteşugurilor Artistice Tradiţionale de la Slănic-Moldova, unde am realizat fotografia alăturată.

                  Pagina 1

                    Cine a deocheat Centrul de Transfuzii Bacău?

                      Dacă în ultima perioadă, la nivel național s-au vehiculat tot felul de informații conform cărora țara este în criză de sânge, în Bacăul lucrurile stăteau altfel. Mai mult decât atât, Centrul de Transfuzii Bacău era dat drept exemplu pentru colectele bogate și pentru faptul că trimitea sânge și spitalelor universitare din Iași și București. Între timp, lucrurile s-au schimbat în urma unui caz confirmat de meningo-encefalită, în urma infecției cu virusul West Nile.

                      Conform directivelor europene în vigoare, în această situație, se izolează zona în sensul că nu mai sunt acceptați donatori din acea parte a orașului, timp de 28 de zile. În situația Bacăului, cazul confirmat fiind de pe strada Aviatori, s-a carantinat toată zona de la Narcisa până la extrema de sud a orașului. Cu toate acestea, și partea de nord a orașului are condiții speciale.

                      „Acceptăm la donare pe cei din partea de nord, dar, chestionarul pe care îl completează donatorii cuprinde anumite modificări, și în plus mai primesc o notificare prin care, dacă în termen de 15 zile cei care au fost la donare prezintă semne virale să ne anunțe de urgență. Dacă se întâmplă așa ceva, sângele de la acea persoană este rebutat”, a precizat dr. Adriana Ghindă care a mai spus că tot sângele colectat din zona de nord este carantinat pentru 15 zile.

                      Virusul West Niles este transmis prin înțepătura de țânțar și a creat o întreagă isterie în ultima vreme. Nu mai departe de zilele trecute, povesteau asistentele Centrului de Transfuzii Bacău, o băcăuancă s-a prezentat la Unitatea de Primiri Urgențe pentru că a fost pișcată de un țânțar pe care l-a prins și a venit cu el în pungă și a solicitat să facă analize să afle dacă a fost sau nu infectată cu acest virus.

                      În altă ordine de idei, Centrul de Transfuzii din Bacău nu se află în impas și chiar are rezerve în urma colectelor efectuate în județ. Numai săptămâna trecută, la Onești, într-o singură zi s-au colectat 70 de pungi.

                      „În urma acestei situații și având în vedere că suntem în perioada de vară când lumea e plecată în concediu iar alții sunt concentrați pe munca la câmp, noi stăm chiar bine. În urmă cu aproape două săptămâni aveam constant un număr de peste 40 de donatori pe zi”, a mai spus șefa Centrului de Transfuzii din Bacău care a specificat că efectul a fost și în urma unui apel al Ministrului Sănătății, Sorina Pintea, care a făcut un apel la populație pentru că în continuare este nevoie de sânge.

                      În final, dr. Adriana Ghindă a făcut un apel la băcăuani pentru a dona sânge, amintind că pe lângă faptul că prin gestul lor pot salva vieți, donatorii au și o serie de beneficii: scutire de la serviciu pentru ziua în care donează, șapte bonuri valorice, facilități în transportul public, respectiv gratuitate pentru o jumătate din abonamentul pe o linie, în luna următoare donării. În plus, donatorii fideli pot beneficia anual și de un set de analize complete gratuite.

                      „În urma unui caz confirmat de meningo-encefalită, urmare a infecției cu virusul West Nile, am primit atenționare de la Direcția de Sănătate Publică și am fost nevoiți să băgăm în carantină toată partea de sud a orașului, acolo unde este acest caz”.
                      dr. Adriana Ghindă, directorul Centrului de Transfuzii Bacău

                      După Mărășești

                      Răzvan Bibire

                      Categoric, Mărășeștiul reprezintă momentul de cotitură al Marelui Război. Pentru noi, întrucât a fost prima dată când am demonstrat că știm să luptăm și că putem pune cu botul pe labe armate mai puternice și mai numeroase. Că, dacă avem armament bun și instructori capabili, suntem în stare să mutăm munții din loc. Dar războaiele nu se lămuresc doar pe câmpul de lupta și așa a trebuit să acceptăm umilitoarea Pace de la București, prin care se retrasau granițele iar petrolul devenea monopol german pentru 99 de ani.

                      O altă consecință a tratativelor de pace a fost obligarea României să-și demobilizeze Armata. Așa se face că foștii soldați, eroii de la Mărășești, ajung în zona ocupată. În ciuda interdicției decretate de conducerea militară germană, pentru a „nu-i jigni pe supușii Puterilor Centrale”, românii îi întâmpină pe demobilizați cu flori, cu tricolorul în piept și cu strigăte de „Ura!”.

                      Demobilizatilor li se cere să predea la Poliție hainele militare în care sunt îmbrăcăți; neavând altă îmbrăcăminte, sunt nevoiți să meargă acasă în izmene până când, ne spune Virgiliu Drăghiceanu, în față revoltei populației Bucureștilor, această obligației este uitată. Unii sunt insultați de bulgari, insultele nu rămân fără urmări contondente.

                      Iar în vreme ce România demobilizează Armata, ocupantul continuă jaful. Se ia chiar țigla de pe imobile, tinicheaua, căpriorii, ușile, tocurile și tot ce se poate lua. Din casele refugiaților se fură mobilierul, covoarele, îmbrăcămintea.

                      Când este vorba despre Primul Război Mondial, ne amintim doar de Mărășești și trecem repede peste ceea ce a urmat. Nu trebuie să uităm, însă, nimic. E necesar să ne amintim că, așa cum rușii ne-au jefuit țara după 1945, la fel, sau poate chiar mai rău, au făcut-o germanii în 1917 și 1918. Și, surpriză!, o mare parte a românilor erau de partea nemților; urându-i pe ruși, considerau că e obligatoriu să-i iubească pe germani. Nimic nou sub soare.

                      Afacerile Agricola au crescut cu 13%

                      Președintele Grigore Horoi mizează pe inovație continuă la Agricola

                      Grupul de firme Agricola și-a dublat dinamica în primul semestru, când a avut o creștere a cifrei de afaceri de 13% față de perioada similară a anului trecut. Vânzările au ajuns la 358,235 milioane de lei. În primele șase luni ale anului 2017 compania înregistra o creștere de doar 6% față de anul precedent.

                      Creșterea cifrei de afaceri este în special rezultatul creșterilor generate de vânzările companiilor din grup.

                      Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat o cifră de afaceri de 225,986 mil.lei, în creștere cu 15,86% față de anul trecut. „Cifra de afaceri obținută – spune Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola – este rezultatul unei creșteri cantitative cu 3% la carnea de pasăre, dar în special este rezultatul creșterii cantitative a vânzărilor Agricola de produse diferențiatoare, cu valoare adăugată mare – Puiul Familist, Gama Ușor de Gătit, Puiul Fericit și Puiul Fermierului. În cazul Puiului Fericit, cu creștere lentă, rezultatele arată o sporire de 57% a volumelor vândute. Strategia noastră este de a majora vânzările de pui cu creștere lentă, în ritmul în care și piața dorește acest lucru, și să inovăm în continuare”.

                      Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut cu 9% și a ajuns la 60,637 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate au avut o creștere cu 10% în valoare, respectiv 7,39% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 7,78%, respectiv o creștere valorică de aproape 10%. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piață, Salamul de Sibiu Agicola este în continuare lider detașat în segment” – a precizat Grigore Horoi.

                      Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute în fabrica Europrod, a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 20,58% (24,527 mil. lei). Vânzările acestor produse au avut o creștere în volum de 12,88%, în special din exporturi în țările UE. La ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-au înregistrat o creștere de 22,7% a vânzărilor volumice (37,784 mil. ouă) și o creștere valorică de 30%.

                      „Și anul acesta performăm la capitolul recunoaștere: Puiul Fericit, Salamul de Sibiu, Salamul Levant au primit câte două stele de aur la «Superior Taste Awards», organizat de ITQI la Bruxelles, Salamul de Sibiu, Salamul Levant și Babicul au primit medalii de argint, iar Babicul medalia de bronz la concursul de calitate Monde Selection 2018.”
                      Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola

                      Caravana Bosch revine astăzi în Bacău

                        Pentru a doua oară în această vară, posesorii de autovehicule din Bacău au posibilitatea să facă gratuit anumite verificări ale mașinilor. Acest lucru se va întâmpla grație celei de-a doua Caravane Bosch care va fi prezentă în parcarea Centrului de Afaceri și Expoziții Bacău, între orele 10.00 și 16.00.

                        Astfel, doritorii pot beneficia gratuit de diagnoze computerizate, testare de acumulatori și sisteme de încărcare, precum și verificarea și funcționarea sistemelor de iluminat, verificarea nivelului de fluide și curele, controlul vizual al elementelor de securitate.

                        „Prin această acțiune dorim să venim în ajutorul clienților din Bacău, să-și poată verfica gratuit mașinile. Toți specialiștii noștri vor fi prezenți la acest eveniment în încercarea de a servi cât mai mulți băcăuani.”
                        Denisa Burduja, director economic Geluvin Prest, reprezentant Bosch Car Service în Bacău

                        La precedenta ediție, peste 70 de băcăuani s-au bucurat gratuit de aceste servicii, efectuate de mecanicii profesioniști Bosch Car Service.

                        Joaca unor copii cu focul a pus pompierii pe drumuri

                          Cățiva copii care s-au jucat cu focul au dat de munca pompierilor militari marți seară.

                          în jurul orei 18.45, ISU a fost anunțat că a izbucnit un incendiu la un adăpost de animale în satul Zăpodia din comuna Traian.

                          La fața locului au ajuns doua autospeciale cu apă și spuma ale ISU Bacău.

                          O ora mai târziu, focul era lichidat, însa au ars plante furajere și un adăpost de animale.

                          Pompierii au stabilit drept cauză a incendiului joaca unor copii cu focul.