24 aprilie 2024
ActualitateEco-delicii la Madame Delice

Eco-delicii la Madame Delice

Intrăm din nou, în lumea poveștilor adevărate, a poveștilor de succes. De această dată o cunoaștem pe Delia Burcă, absolventă a Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune, de profesie expert contabil și lichidator. Nu vorbim astăzi de cifre, conturi și alte elemente economice, ci de un hobby pe care Delia Burcă l-a dus la nivel de afacere. O afacere de succes cu produse naturale adorate de băcăuani, reunite sub brandul „Madame Delice”. Povestea „Madame Delice” o aflăm chiar de la creatoarea ei, Delia Burcă.

-Cum și de cât timp a apărut „Madame Delice”?
-„Madame Delice” a existat dintotdeauna, numai că nu se numea așa. Eu mereu am fost pasionată de gătit, de bucătărie, de inovat diverse rețete, de pus pe masă familiei și prietenilor produse deosebite, pentru că, în general, ne place să mâncăm sănătos. „Madame Delice”, ca business și ca brand, a apărut în 2016. Atunci ne-am hotărât să trecem în partea oficială, să spun așa. O parte din produse le testasem pe familie și pe prieteni, iar ei au fost cei care ne-au încurajat.

-Care a fost primul produs cu care ați ieșit pe piață ?
-Întâi a fost produsul condimente din legume deshidratate, care acum se numește „Delice pentru supe-ciorbe” sau „Delice pentru fripturi și tocănițe”. Este vorba de un mix de legume deshidratate, ca o alternativă la ce găsim pe piață, produse care conțin foarte mult monoglutamat, sare și orice altceva în afară de legume. Practic, produsele noastre sunt alternativa la baza pentru mâncare. Apoi, gama de produse a crescut de la an la an.



-Atunci, la început, practic ați făcut un laborator.
-Da, am făcut un laborator unde am montat un deshidratator industrial, aparat pe care îl aveam de mai multă vreme. A trebuit să căutăm un spațiu în care să ne deschidem un laborator care să îndeplinească toate condițiile și normele sanitar-veterinare. Am tot căutat și am ajuns la concluzia că cea mai bună soluție este să transformăm garajul nostru, să scoatem mașinile de acolo și să regândim spațiul să fie cum trebuie. Clădirea garajului, de vreo 50 de metri pătrați, a fost amenajată corespunzător, cu tot ce trebuie și acolo ne desfășurăm activitatea și în ziua de azi.

-Ați pomenit că erați pasionată de gătit. De când această pasiune ?
-Dintotdeauna. De pe vremea când eram copil și mergeam vară de vară la bunica mea la țară unde îmi petreceam vacanța. Îmi plăcea să fac de toate, de la plăcinte în cuptorul de afară, cozonaci și pâine, până la mâncare…

-Cu toate că vorbiți așa de frumos de rădăcini, au fost și ani în care ați fost departe de „acasă”.
-Da. Din anul 2000 până în 2007 am stat în Anglia. Acolo, am început ca orice român să fac de toate și am ajuns spre sfârșit să am o firmă de consultanță pentru co-naționali, făceam „tax-return” și vize, pentru că în perioada aceea era cu vize. Aveai nevoie de dosare, trebuia să aplici pentru a-ți prelungi viza… Aveam de toate acolo: casă, copil, familie. Dar dintotdeauna ne-am dorit să ne întoarcem acasă.

-Și v-ați întors și ați luat-o de la zero?
-De la minus doi. Dar…ne-am construit casa iar apoi, încetul cu încetul, am început să punem pe picioare diverse afaceri… Între timp m-am întors la meseria mea, cea de expert contabil…

-Dar pasiunea pentru bucătărie a rămas.
-Da…Totul a pornit cu grupul de pe facebook, „Bacăul vrea produse locale”, grup pe care l-am preluat de la cineva și pe care acum îl administrez. La început, grupul avea 26 de membri, dar, în timp, a crescut, eu am căutat producători. Acum, cred că este o piață virtuală care funcționează mai bine decât piața din centru. Practic așa am creat o platformă și pentru produsele pe care puteam eu să le fac.

-De aici a început dezvoltarea?
-Exact. Așa am devenit un producător care vinde și pe acel grup. După aceea, ca să vând în magazine am început să caut parteneri care să distribuie produsele, să vedem cu cine am putea colabora…

-Dar de unde a venit numele de „Madame Delice”?
-Am colaborat cu o echipă din București, niște foști colegi ai soțului meu din liceu, care se ocupă de producția publicitară. La o întâlnire cu aceștia am făcut un brainstorming și le-am plasat lor sarcina să ne creeze un logo și să găsim o denumire. Aveam vreo trei-patru variante pe care le încercam, și, cu ajutorul lor, am ales Madame Delice.

-Am vorbit deja de condimentele uscate. Ce a urmat?
-Apoi a venit dulceața de ardei iuți, care este produsul nostru de top, în sensul că se vinde cel mai bine și este cel mai cunoscut. După aceea am diversificat, având autorizație pe conserve din fructe și legume ceea ce presupune tot acest segment. Astfel am produs dulcețuri, siropuri, jeleuri, zacuscă și altele. Folosim tot felul de rețete de sosuri pentru ardei copți, gogoșari… Pe scurt, acum, avem în portofoliu aproape 70 de produse.

-De unde procurați materia primă ?
-Ne-am făcut un relațional, oamenii știu ce facem noi, iar producătorii ne caută. În general, pe materia primă mi-am format și un grup pe care sunt destul de mulți producători care au documente de proveniență, certificat de producător, plus că avem producători care produc doar pentru noi. Dar trebuie să specificăm că noi nu producem cantități mari. Noi vindem doar prin magazin, în colaborare cu cei de la Peneș Curcanu’ și ce mai vindem online.

-Deci băcăuanii vă pot găsi acolo…
-Deocamdată, pentru că din 4 martie vom deschide magazinul nostru, unde vor fi doar produsele noastre, la care adăugăm și alte produse ale producătorilor locali. Noul magazin va fi pe strada Mioriței nr. 3 C, între magazinul de mobilă și frizerie. Deschiderea oficială va fi pe 8 martie, până atunci punând lucrurile la punct, adică tot ce înseamnă infrastructură internă, ca totul să fie în regulă.

-De ce aș consuma produsele Madame Delice?
-În primul rând pentru că sunt naturale și nu conțin absolut niciun chimical. Ardeii, ceapa, morcovii și celelalte vin crude, noi le curățăm și le coacem, nu folosim cotoare sau semințe, totul se face ca pentru mine, acasă. E adevărat. Calitatea se reflectă în preț, dar oamenii s-au obișnuit și chiar apreciază faptul că produsele noastre sunt la standarde înalte. Noi facem frecvent degustări la care poate participa oricine și pot și urmări procesul de producție.

-Dacă e să vorbim despre cantități, cam cât produceți?
-Din fiecare produs? Avem cam 15 sortimente de dulcețuri din care facem cam 90-100 de borcane pe an. Pe partea de zacuscă, cantitatea e mult mai mare. Cred că ajungem la 2.000 de borcane din fiecare sortiment.

-Spuneți mereu „noi facem”. Aveți o echipă?
-Am o fată angajată și muncim și noi, pentru că e un business de familie și ne implicăm toți. Avem și vârfuri de sezon când mai apelăm la personal suplimentar. Lunile de foc sunt din iulie până prin septembrie-octombrie. Producția o depozităm tot acolo unde avem și linia de producție.

-Produsele Madame Delice se găsesc doar pe piața din Bacău?
-Avem și colaborări cu unele magazine din Iași, din București și Suceava, deocamdată. În capitală colaborăm foarte bine cu cineva care are un magazin online. De altfel și noi avem magazin online, www.madamedelice.ro. Am creat și o pagină de blog, deci putem fi găsiți foarte ușor. Livrarea se face personal în Bacău sau prin curier în toată țara. De multe ori, în Bacău, livrez eu personal ori soțul meu, sau cine este disponibil.

-Câte ore are o zi la dumneavoastră ?
-Cred că are peste 30 (râde). Mai am și doi copii de care mă ocup, un băiat de 15 și o fiică de 11 ani. Și ei se implică la Madame Delice. Dar eu sunt foarte eficientă în privința timpului. E drept, și pe parte de contabilitate și insolvență am ajutoare, parte de care mă ocup până pe la ora 14.00, după care trec pe partea cealaltă. S-a creat cumva un mecanism care funcționează.

-Dacă ați îndrăgit atât de mult bucătăria, nu v-a atras participarea la o emisiune culinară televizată?
-Nu, pentru că nu mi se pare că mi-ar aduce suficientă plus valoare pentru timpul pe care l-aș aloca la o astfel de emisiune. Nu renunț la timpul petrecut cu familia și la alte, să le spun așa, tabieturi. Cred că sunt bune aceste emisiuni fiind o posibilitate bună de promovare, dar…direcția mea este alta. Am învățat să mă promovez singură, am învățat să fac site-uri și altele.

-Să ne întoarcem în noul magazin care va fi deschis oficial pe 8 martie.
-Magazinul se va chema „Madame Delice Gourmet”, tocmai pentru că pe lângă produsele noastre vom aduce și alte specialități, altfel de produse care se adresează unor oameni care nu găsesc în supermarket așa ceva. Și vorbesc aici de specialități din carne de struț, vânat, lactate de la producătorii locali din zonă, produse fără gluten, fără zahăr, pentru vegetarieni și altele. În concluzie, la noi, la „Madame Delice”, toate produsele sunt naturale sută la sută, perfecte pentru tine și familia ta.

„Cel mai important este faptul că produsele «Madame Delice» sunt sută la sută naturale și nu conțin absolut niciun chimical. Acestea sunt produse ca pentru noi și familia noastră. În noul nostru magazin «Madam Delice Gourmet», pe lângă produsele noastre veți găsi o gamă importantă de alte specialități care provin tot de la producători bio.”

Delia Burcă, deținătoarea brandului Madame Delice

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri