sâmbătă, 20 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 2070

Aproape 2,8 milioane lei în soluții informatice integrate la Onești

    Municipiul Onești investește aproape 2,8 milioane de lei în soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației. Finanțarea vine printr-un proiect depus de municipalitate în Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA), aplicat timp de 19 luni de la începutul lui august 2019.

    Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității în Municipiul Onești prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni. Prin acest proiect vor fi aplicate măsuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor) și front-office pentru serviciile publice furnizate. Acestea se vor realiza prin achiziția și implementarea unei platforme integrate (portal web, arhivare electronică, captură documente, fluxuri de lucru cu documente, registratură electronică și management arhivă fizică de documente) care va furniza digital fluxurile de lucru de bază din cadrul instituției, în scopul eficientizării procesării documentelor, asigurând accesul online la serviciile publice gestionate de Municipiul Onești.

    „Alături de colegii din administrația publică oneșteană suntem preocupați permanent de îmbunătățirea actului administrativ și a interacțiunii cu cetățenii. De aceea, unul dintre proiectele anului 2019 este «Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației», proiect depus în POCA-Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari”.
    Nicolae Gnatiuc, primarul municipiului Onești

    Tabără pentru copiii cu nevoi speciale din Comănești

      La începutul acestei săptămâni a debutat la Slănic Moldova o tabără de vară pentru un grup de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă (CSEI) nr.2 din Comănești. Activitatea este inclusă în proiectul „Școala de Vară Comăneșteana”, program desfășurat de mai mulți ani în școala din Comănești.

      Astfel, un grup de 15 elevi cu nevoi speciale, având deficiență moderată, deficiență severă gravă și/sau asociată și elevi ce frecventează învățământul de masă având cuririculum adaptat și certificat de orientare școlară beneficiind astfel de profesor de sprijin.

      „Această tabară s-a putut desfășura cu finanțare obținută de la Consiliul Județean Bacău prin aprobarea proiectului «De la marginalizare la integrare socio educațională», inițiatorul proiectului fiind Asociația Generația Schimbării Comănești și CSEI nr.2 Comănești, partener în acest proiect beneficiar al activităților propuse” arată organizatorii.

      Programul de tabără cuprinde activități de socializare și integrare, activități sportive: înot la piscină, activități artistice, activități ludice. Coordonatori ai acestui program sunt: din partea CSEI Comănești director prof. Acsente Teddi Constantin și profesor psihopedagogie specială Ardeleanu Oana, consiler educativ, precum și președinte Daniela Prundureanu din partea Asociației Generația Schimbării. Tabăra se va derula până pe 31 august.

      Se apropie lucrările de toamnă: ce putem face în grădină

        Vara e pe sfârșite, toamna se apropie cu pași repezi. Pentru noi, cei pasionați de grădinărit, sau pentru țărani, care fac deja asta ca mod de viață, venirea toamnei înseamnă apropierea lucrărilor de toamnă în agricultură.

        Pentru început, trebuie curățată grădina de uscături, eliminate plantele trecute, cele uscate trebuie înlocuite cu plante proaspete, de sezon, care pot ține până la venirea zăpezii.

        Nu trebuie să uităm să adunăm semințe de la plantele pe care le avem în grădină, mai ales cele aromatice, precum mărarul, busuiocul, cimbrul etc. Pentru cei care doresc să semene gazon, acum e perioada ideală: septembrie – octombrie, iar dacă vremea e prielnică, se poate efectua deja și prima tundere până la venirea zăpezii.

        Dacă avem deja gazon, trebuie să fim siguri că acesta e curățat periodic de frunze căzute și de resturi de iarbă, după cosire. În caz contrar, gazonul riscă să se umple de mucegai.

        Motosapa – oferte eMAG

        În luna octombrie e momentul ideal și pentru aplicarea unui îngrășământ fără azot, special pentru perioada de iarnă.

        În această perioadă se recoltează majoritatea legumelor, dar se și înființează culturi noi. Se pot semăna morcovi cu perioadă scurtă de vegetație (50-60 de zile), salată, spanac, lobodă, ceapă verde, ridichi de lună.

        Tot acum se pot semăna bulbii de ceapă și usturoi, în toamnă, pentru a ne putea bucura de recoltă anul viitor.

        Motosapa – oferte

        Cei care nu mai doresc să înființeze straturi cu legume până anul viitor, pot pregăti terenul. Se evacuează resturile vegetale și se mobilizează solul prin săparea cu cazmaua sau motosapa.

        Acum e momentul pentru administrarea îngrășămintelor organice, precum gunoiul de grajd, mranita sau îngrășămintele verzi provenite de la resturile vegetale din cultură, mai ales de mazăre și fasole, dar doar dacă acestea sunt ibere de boli și dăunători. Se pot încorpora îngrășămintele în sol cu sapa sau cazmaua, dar cel mai indicat ar fi cu motosapa. Se lasă terenul în brazdă crudă până anul viitor, în primăvară.

        Dacă nu doriți încorporarea resturilor vegetale în sol, le puteți composta. Resturile vegetale care nu sunt libere de boli și dăunători vor fi strânse cu grijă și scoase în afara grădinii și incendiate.

        Dacă sunteți posesorii unei sere, trebuie curățată și aceasta și dezinfectată, pentru a fi pregătită de iarnă. Se scot plantele din ea, dar doar cele în ghivece. Cele plantate direct în solul serei vor fi toaletate, curățate de uscături, iar dacă necesită tratamente fitosanitare, acum e momentul.

        Motosapa – oferte

        Poate nu ar strica și o spălare a geamurilor serei, pentur ca lumina să pătrundă în voie în interior. Plantele sensibile trebuie mutate în seră, dar numai după verificarea riguroasă pentru a nu exista riscul infestării cu boli și dăunători a celorlalte plante existente aici.

        După ce am terminat cu toate acestea, verificăm mașina de tuns iarba, motosapa, furtunurile de stropit, sistemele de irigație etc. și le punem la păstrat în stare de funcționare până la primăvară. Spor la grădinărit!

        Bani de la stat pentru celule fotovoltaice pe locuințe

        Băcăuanii pot obține 20.000 de lei de persoană dacă accesează Programul „Casa verde fotovoltaice”. Înscrierea pentru finanțare începe din 9 septembrie, la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Înscrierea se face prin instalatorii care se află în lista agreată de AFM.

        Numai din județul Bacău, în lista instalatorilor se află opt nume, cinci din Bacău, unul din Onești, unul din Moinești și altul din comuna Buciumi (lângă Onești). Lista este publicată pe siteul AFM (
        https://www.afm.ro/main/programe/sisteme_fotovoltaice/2019/instalatori_validati-20190826.pdf). Beneficiarii vor putea semna contracte cu instalatorii, după care trebuie să-și ia avizul tehnic pentru montatul acestor celule fotovoltaice.

        Pot fi achiziționate astfel panouri fotovoltaice cu puterea minimă instalată de 3kWp (sistemul de panouri fotovoltaice, invertorul, conexiunile și tabloul electric). Se plătesc și montajul și punerea în funcțiune a sistemului.

        Se impun, însă, unele condiții:

        Persoanele fizice să aibă domiciliul în România; beneficiarul să fie proprietarul imobilului pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice; să se obțină acordul tuturor proprietarilor cu privire la implementarea proiectului dacă imobilul este deținut în coproprietate; Imobilul nu trebuie să facă obiectul unui litigiu în curs de soluționare la instanțele judecătorești, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun sau al unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică; Persoanele fizice să nu aibă obligații restante la bugetul de stat și la bugetul local.
        Contractul de finanțare aferent Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională a fost semnat luni, 26 august. Pe document semnăturile aparțin viceprim-ministrului și ministrului Dezvoltării regionale și administrației publice, Vasile-Daniel Suciu, viceprim-ministrului și ministrului mediului, Grațiela Gavrilescu, și președintelui AFM, Cornel Brezuică.

        Contractul de finanțare a Programului este în valoare 536 de milioane de lei, sumă asigurată din Programul Operațional Regional.

        „Cea mai bună metodă este să montăm celule fotovoltaice pe casele noastre și, un lucru extrem de important, în Parlament s-a votat o lege prin care ne dă dreptul fiecăruia dintre noi să devenim producători de energie electrică.”
        Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului

        La ce caracteristici trebuie să fim atenți când căutăm mașini de tocat carne

          Mașina de tocat carne reprezintă cel mai rapid și ușor mod de a procesa carnea și este absolut indispensabilă gospodăriilor în care se consumă cu precădere preparate din carne. La fel ca și alte electrocasnice și mașinile de tocat carne au evoluat: de la cele mecanice care trebuiau învârtite în mod constant pentru a fi acționate, la cele electrice care sunt mult mai puternice și rapide.

          În momentul de față există pe piață diverse modele de mașini de tocat carne și multe dintre ele procesează și alte tipuri de alimente. Dacă doriți să vă achiziționați o mașină de tocat carne, iată câteva lucruri pe care trebuie să le luați în considerare:

          Puterea motorului

          Ca orice obiect electronic acționat de un motor, principala caracteristică pe care trebuie să o aveți în vedere este puterea motorului mașinii de tocat carne pe care doriți să o cumpărați. Această putere determină performanța produsului și calitatea rezultatului obținut. De obicei, puterea motorului unei mașini de tocat carne variază între 1000 și 1500 W, dar poate fi și de până la 2000 W când vine vorba despre modelele profesionale. De asemenea, o putere mai mare presupune mai mult curent electric, dar compensează pentru timpul de lucru mult mai mic necesar unei astfel de mașini de tocat carne.

          Funcțiile și accesoriile

          Un alt aspect foarte important de luat în considerare când se dorește achiziționarea unei mașini de tocat carne sunt funcțiile acesteia. O mașină bună de tocat carne va fi dotată cu diferite trepte de viteză și cu un buton de reverse. Aceasta din urmă oferă posibilitatea de a preveni sau a remedia eventualele blocaje prin inversarea direcției de rotație a elementelor mașinii de tocat și îndreptarea spre gura de alimentare a produselor prelucrate.

          De asemenea, căutați mașini de tocat carne cu mai multe accesorii. Acestea cresc gradul de versabilitate a mașinii, aceasta putând fi folosită pentru prepararea diferitelor alimente. În funcție de accesoriile cu care este dotată, o mașină de tocat carne poate fi folosită pentru a produce suc de roșii, pentru a face cârnați sau pentru a mărunți nuci.

          Fiabilitatea

          Următorul aspect foarte important este fiabilitatea mașinii de tocat carne pe care o alegeți. Este necesar ca aceasta să fie sigură în momentul folosirii. Căutați mașini de tocat ce vin dotate cu un dop cu care să puteți împinge produsele în gura de alimentare pentru a nu fi nevoiți să folosiți degetele și să vă accidentați. Uitați-vă dacă acestea vin dotate cu sistem de prindere sau orice tip de suprafață anti-aderentă, pentru stabilitate și sistem de blocare pentru ca mașina să nu se dezasambleze în momentul folosirii.

          De asemenea, rezistența unei mașini de tocat este dată de către carcasă care trebuie să fie dintr-un material dur, și de cuțite și site care trebuie să fie din oțel inoxidabil. Din punct de vedere al mentenaței, este necesar ca orice mașină de tocat carne să fie curățată după orice utilizare. Piesele detașabile pot fi igienizate chiar și în mașina de spălat vase, iar în cazul unei defecțiuni, multe dintre brandurile producătoare de mașini de tocat care pun la dispoziție piese de schimb.

          Cazanul cu sarmale

          Decât să mă zbârlesc la scenetele politice din România, unde liderii politici nu mai au nici măcar bunul simț să-și ascundă sforile cu care sunt mânuiti, mă uit de o bucata de vreme la un turcalet care face ghidușii în bucătărie.

          Dar ghidușii din alea mari, că nu se încurcă el cu un pui de găină sau vreun curcan, la el ori e oaia întreaga băgata la cuptor, ori ditamai pulpa de vacă spânzurată deasupra jarului. Iar când aruncă pe masă cazanul cu pilaf si clădește ditamai castelul, sar în sus farfuriile cu ardei copți, humus și sosuri numai bune să întinzi lipia prin ele.

          Dacă înca nu l-ati recunoscut până acum, e vorba de Burak Özdemir, cunoscut și sub numele de „cznburak”, așa îl găsiți pe Facebook. Băietul are numai 25 de anișori, e turc cu rădăcini siriene și e celebru pe Youtube pentru zâmbetul său.

          Pe unii îi deranjează că zâmbește mereu, și când pregătește bucatele să fiți siguri că nu-și schimbă mimica feței, mai ales că se uitma într-una în camera care-l filmează. S-au făcut miștouri de zâmbetul ăsta, s-au deschis discuții pe Internet iar, într-o zi, Burak Özdemir a publicat un clip în care nu doar ca nu mai zâmbea, dar mai avea și o figura tristă.

          După ce s-a stins zumzetul, a întrebat daca e mai bine așa. Apoi a continuat sa publice clipuri zâmbind în continuare. Trebuie să-l vedeți pe ală cu oaia umpluta cu sarmale sau pe cel în care face o pâine mare umplută cu pilaf, înconjurata de pulpe de berbec și totul băgat sub o crusta de aluat. Multa lume e fascinata de burgerul imens pe care l-a taiat, apoi, cu o sabie, dar mie îmi place mai mult clipul în care pregătește sarmale și ardei umpluți și, împreună, în cazan, mai pune și niște pulpe de batal.

          Sarmalele ca sarmalele, dar când apuca o pulpa de os și o scutura, cade carnea de pe ea. O nebunie, ce mai… Omul face spectacol și clipurile lui de pe Instagram au peste 6 milioane de vizualizări fiecare. Te deconectează și te conectează, în același timp, la o altă lume.

          Prins conducând sub influenţa alcoolului, un bărbat a încercat să mituiască doi agenţi de poliţie

            Azi dimineaţă, 27 august a.c., ofiţerii de poliţie judiciară ai Direcţiei Generale Anticorupţie – Serviciul Judeţean Anticorupţie Bacău, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bacău, au prins în flagrant un bărbat, în vârstă de 30 ani, în timp ce încerca să mituiască doi poliţişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Bacău – Serviciul Rutier – Biroul Drumuri Naţionale şi Europene, cu suma de 300 euro pentru a nu constata săvârşirea infracţiunii de conducere a unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice şi a nu-i întocmi dosar penal.

            În fapt, tot în cursul acestei dimineţi, în jurul orei 04.00, dispecerul din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău a sesizat la D.G.A. – Serviciului Judeţean Anticorupţie Bacău, faptul că doi agenţi de poliţie din cadrul Postului de Poliţie Cleja au informat aceea că un bărbat, conducătorul unui autovehicul implicat într-un eveniment rutier, le-a oferit suma de 300 de euro pentru a nu-şi îndeplini îndatoririle de serviciu, fiind depistat conducând sub influenţa băuturilor alcoolice (0,86 mg alcool pur în aerul expirat).

            Conform denunţului poliţiştilor, tânărul fusese implicat într-un eveniment rutier, iar la testarea cu aparatul etilotest s-a constatat că a condus sub influenţa băuturilor alcoolice, sens în care a fost condus la Spitalul Judeţean Bacău în vederea prelevării probelor biologice, împrejurare în care le-a oferit lucrătorilor de poliţie suma de bani refuzată categoric de către aceştia.

            Ca urmare a actelor de procedură penală realizate de ofiţerii S.J.A. Bacău, la percheziţia efectuată asupra conducătorului auto a fost găsită suma de 1305 euro şi 30 de lei, bani ridicaţi în vederea continuării cercetărilor.

            Bărbatul a fost audiat în calitate de suspect pentru săvârşirea infracţiunii de dare de mită, procurorul din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bacău dispunând măsura controlului judiciar pentru 60 de zile, precum şi interdicţia de a părăsi ţara pe aceeaşi perioadă de timp. În cauză cercetările continuă.

            Dosare penale la regimul rutier

              La data de 26 august a.c, în jurul orei 16.30, poliţiştii Biroului Rutier Bacău au depistat, în flagrant, un bărbat de 49 de ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism pe strada Calea Bârladului, aflându-se sub influenţa alcoolului.
              Bărbatul în cauză a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 1,03 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
              Din verificările poliţiştilor a rezultat că bărbatul în cauză avea permisul de conducere anulat din luna martie 2017.
              Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe şi fără permis de conducere.

              De asemenea, la aceeaşi dată, poliţiştii rutieri din Bacău au depistat un tânăr de 21 de ani, din comuna Letea- Veche, în timp ce conducea un autoturism, având numerele de înmatriculare provizorii expirate din octombrie 2015.
              Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punerea în circulaţie sau conducerea unui autovehicul neînmatriculat.

              O patrulă de poliţie rutieră din Buhuşi au depistat în trafic, un bărbat, de 37 de ani, din judeţul Iaşi, în timp ce conducea un autoturism aflându-se sub influenţa alcoolului.
              În urma testării cu aparatul etilotest, acesta a indicat valoarea de 1,14 mg/l alcool pur în aerul expirat şi a fost condus la spital în vederea recoltării mostrelor biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.
              Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.

              Poliţiştii din Moineşti, în timp ce se aflau în exercitarea atribuţiunilor de serviciu, au depistat în flagrant, un tânăr de 34 de ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism cu o alcoolemie de 0,58 mg/l alcool pur în aerul expirat şi a fost condus la spital în vederea recoltării mostrelor biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei, însă acesta a refuzat.
              Tânărul este cercetat de poliţişti pentru refuz de recoltare de probe biologice.

              Trei tineri prinşi în flagrant de poliţişti în timp ce încercau să sustragă motorină

                Poliţiştii au prins în flagrant trei tineri, în timp ce încercau să sustragă motorină dintr-un rezervor de combustibil aparţinând unei societăţi comerciale din Răcăciuni. Aceştia sunt cercetaţi pentru tentativă la furt calificat.

                La data de 26 august a.c, în jurul orei 22.00, o patrulă de poliţie din cadrul Secţiei 5 Poliţie Rurală Răcăciuni în timp ce se aflau în exercitarea atribuţiunilor de serviciu, au prins în flagrant trei tineri, cu vârste cuprinse între 16 şi 20 de ani, toţi din comuna Pânceşti, care ar fi încercat să sustragă motorină dintr-un rezervor de combustibl aparţinând unei societăţi comerciale din Răcăciuni.

                Asupra tinerilor poliţiştii au găsit trei recipiente din plastic cu o capacitate de 20 litri fiecare.
                Se continuă cercetările sub aspectul comiterii infracţiunii de tentativă la furt calificat.

                Reţinut de poliţişti pentru comiterea a două infracţiuni de înşelăciune prin metoda “ŞMEN”

                  Poliția în acțiune

                  La data de 26 august a.c., poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei Municipiului Bacău au depistat şi reţinut un bărbat de 40 de ani, din judeţul Ilfov, bănuit de săvârşirea a două infracţiuni de înşelăciune prin metoda “ŞMEN”.

                  Din investigaţiile poliţiştilor a rezultat că la data de 20 august a.c., bărbatul s-ar fi deplasat la două puncte de lucru a două societăţi comerciale din Bacău şi ar fi solicitat angajatelor să-i schimbe câte 2 bancnote de 500 de lei. Ulterior, bărbatul ar fi motivat că s-ar fi răzgândit cu privire la schimbul de bani solicitat şi profitând de neatenţia angajatelor ar fi sustras din suma de bani primită.

                  Poliţiştii au reuşit identificarea bărbatului în cauză, iar la data de 26 august a.c., faţă de acesta s-a dispus măsura reţinerii pentru o perioadă de 24 ore, urmând a fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău, cu propuneri legale.

                  În scopul prevenirii infracțiunilor de înșelăciune prin metoda “șmen”, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău atrage atenţia angajaţilor societăţilor comerciale să fie foarte atenţi în momentul în care primesc de la clienţi bancnote mari pentru a fi schimbate în altele mai mici sau pentru a achita diferite produse.
                  Aşa-zişii clienţi profită de orice moment de neatenţie pentru a sustrage din banii primiţi rest, unii dintre ei răzgândindu-se chiar şi în ceea ce priveşte cumpărarea produselor respective.

                  În cazul în care vă confruntaţi cu astfel de situaţii, poliţiştii vă sfătuiesc să reţineţi cât mai multe amănunte referitoare la persoanele care vă abordează (vârsta aproximativă, detalii legate de fizionomie, vestimentaţie, etc.), tipul, marca şi numărul de înmatriculare al mijloacelor de transport cu care circulă şi direcţiile de deplasare.

                  Sesizaţi Poliţia când aveţi date despre persoane bănuite sau victime ale unor astfel de infracţiuni!

                  Minor fugit de acasă, găsit de polițiștii locali

                    Ieri, 26.08.2019, în jurul orelor 21.30, polițiștii locali din cadrul Compartimentului Intervenții, aflați în timpul serviciului de patrulare în zona Șerbănești, au fost sesizați de către numita, T.M.L, de 46 ani, din Bacău, cu privire la faptul că, băiatul ei a plecat de acasă de două zile și că nu mai știe nimic de el.

                    Întrebată cu privire la anturajul minorului și locațiile pe care acesta le frecventează, aceasta a furnizat o serie de indicații, pe baza cărora, în urma verificărilor efectuate și a intensificării patrulărilor în zonă, polițiștii locali au reușit depistarea și identificarea numitului, T.G, de 16 ani, care se afla într-un grup de tineri pe o stradă din cartierul Șerbănești.

                    Acesta a declarat că locuiește la un prieten, care nu știa că băiatul este fugit de acasă și că mama lui nu deține informații cu privire la locul unde se află.

                    A fost dispusă măsura de încredințare a minorului către mama sa, acesta fiind consiliat și avertizat cu privire la riscurile, la care se expune când alege să părăsească domiciliul, fără a-și informa părinții.

                    Festivalul Antic Tamasidava, în acest weekend

                      Cetatea Tamasidava va renaște în Parcul Gherăiești din Bacău pe 31 august și 1 septembrie. Vizitatorii pot vedea luptele legendare și modul lor de viață: ateliere meșteșugărești, lupte cu gladiatori, dansuri și competiții antice, târgul de sclavi.

                      ALDE își retrage și prefecții. Maricica Coșa a anunțat că și-a încheiat mandatul

                        Maricica Luminița Coșa

                        Alianța Liberalilor și Democraților (ALDE) iese de la guvernare, anunțul fiind făcut chiar de Călin Popescu Tăriceanu, președintele partidului. Tăriceanu a explicat că formațiunea pe care o conduce își va retrage miniștrii și va trece în Opoziție.

                        Pentru băcăuani, ALDE înseamnă un ministru – senatorul Viorel Ilie, ex-primar al municipiului Moinești, prefectul județului – Maricica Luminița Coșa și un vicepreședinte al Consiliului Județean – Adrian Popescu.

                        „Iată-mă într-un moment de contabilizare a rezultatelor celor peste doi ani în funcția de prefect a județului Bacau. Închei mandatul de prefect al județului, gândindu-mă la dumneavoastratra cetățeni ai județului. Am plecat la drum cu speranța că nu voi dezamăgi și că voi reuși să fac mult bine semenilor mei, atât cât îmi permitea această funcție. Dacă am reușit sau nu rămâne la aprecierea dumneavoastră . Nu am regrete, nu am ce să îmi reproșez și cred că “istoria” anilor de mandat este grăitoare. Mulțumesc tuturor colegilor din Instituția Prefectului județul Bacău, colegilor de la instituțiile deconcentrate, colegilor polițiști, pompieri, jandarmi…… tuturor vă mulțumesc pentru buna colaborare ! Mă bucur că am avut privilegiul de a lucra alături de profesioniști și oameni de echipă! Cred acum la final că împreuna ne-am făcut datoria cu buna credinta si cu onoare”.

                        Maricica Coșa

                        „Astăzi vom asigura prezența în ședința Guvernului deoarece sunt câteva proiecte importante, unul dintre acestea inițiat chiar de ministerul pe care îl conduc.

                        E vorba despre Legea de abilitare a Guvernului de a emite ordonanțe în perioada vacanțelor parlamentare. După ședință ne vom depune demisiile”, a declarat Viorel Ilie, ministrul pentru Relația cu Parlamentul.

                        Întrebat dacă ALDE își va retrage și prefecții, Viorel Ilie a declarat: „Cu siguranță își va retrage și prefecții, e o chestiune de zile. Cred că se va întâmpla chiar săptămâna aceasta.”

                        Concursurilor Serviciilor Profesioniste pentru Situaţii de Urgenţă

                          Timp de patru zile, în perioada 27 – 30 august 2019, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău (I.S.U.J. Bacău) va fi gazda etapei finale a Concursurilor Serviciilor Profesioniste pentru Situaţii de Urgenţă. Această competiţie face parte din Programul de Acţiuni pentru sărbătorirea a 171 de ani de la Bătălia din Dealul Spirii şi a Zilei de 13 Septembrie – Ziua Pompierilor din România.

                          În acest an, onoarea de a organiza etapa naţională a revenit Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bacău, deoarece pompierii băcăuani au redevenit campionii României în anul 2018.

                          Lupta pentru titlul de campioni se va desfăşura între echipele inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă Bacău, Botoșani, Bihor, Bucureşti-Ilfov, Călăraşi, Constanța, Gorj, Ialomița, Iaşi, Mureș, Neamț, Sibiu și Suceava. Învingătorii vor fi aleşi în urma timpilor pe care îi vor obţine la următoarele probe: „Scara de fereastră”, „Pista cu obstacole pe 100 de metri”, „Ştafeta 4X100 de metri” şi „Realizarea dispozitivului de inter¬venţie la motopompă”.

                          De asemenea, în cadrul competiției vor evolua și concurenții din inspectoratele pentru situații de urgență ale județelor Alba, Cluj, Dolj și Tulcea, care au obținut timpul cel mai bun la proba duel.

                          Echipa reprezentativă a I.S.U.J. Bacău este condusă de către sublocotenentul Gelu Kuzstibschi şi antrenată de plutonierul major Ioan Decusară, iar din ea fac parte căpitan Cătălin Istrati, plutonier adjutant Răzvan Miron, plutonier major George Şchiopu, plutonier major Mihai Cobuz, plutonier major Teofil Olaru, plutonier Răzvan Mardare, sergent major Bogdan Praja, sergent major Laurențiu Croitoru şi sergent major Marius Gâțeiu.

                          Mâine, 27 august a.c., în sala de conferinţe a Hotelului Trotuș, din municipiul Onești, se va desfăşura, începând cu ora 16.30, şedinţa tehnică a competiţiei. În urma acestei întâlniri se va stabili ordinea intrării echipajelor, precum şi „regulile jocului”. Şedinţa tehnică va fi urmată de întrunirea comisiei de omologare a materialelor de concurs cu şefii de loturi, la Poligonul de instrucție Onești, din strada Redului, unde vor fi verificate şi aprobate echipamentele şi accesoriile concurenţilor.

                          Etapa finală a Concursurilor Serviciilor Profesioniste pentru Situaţii de Urgenţă va începe propriu-zis pe data de 28 august a.c., la ora 08.30. Competiţia va debuta cu deschiderea festivă a concursurilor ce se va desfășura în fața Primăriei Municipiului Onești.

                          În prima zi de întrecere se va desfăşura proba de concurs „Scara de fereastră”, care va avea loc pe Poligonul de instrucție al Detașamentului de Pompieri Onești.

                          Cea de-a II-a zi a competiţiei se va desfăşura pe stadionul din orașul Târgu Ocna. Aici, concurenţii celor 13 echipe aliniate la start îşi vor demonstra măiestria pe parcursul a două probe, respectiv „Pista cu obstacole pe 100 de metri” şi „Ştafeta 4X100 de metri”.

                          Ultima zi a etapei finale a Concursurilor Serviciilor Profesioniste pentru Situaţii de Urgenţă – ediţia Bacău 2019 se va desfăşura tot pe stadionul din orașul Târgu Ocna, unde va fi susţinută proba „Realizarea dispozitivului de intervenţie la motopompă”.

                          În urma acestei ultime probe vor fi desemnaţi învingătorii, care vor primi cupe, diplome şi premii. De asemenea, ocupanţii locului I, în clasamentul general, vor primi Cupa transmisibilă „Căpitan Pavel Zăgănescu”.

                          Echipa Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău s-a calificat din oficiu la finala pe ţară a celor mai buni pompieri, după ce anul trecut a devenit campioană, smulgând mult râvnita cupă deţinută de pompierii din Iași.

                          Pompierii băcăuani au câștigat pentru prima dată Cupa transmisibilă „Căpitan Pavel Zăgănescu”, precum și titlul de “Campionii României”, în anul 2010. De atunci ei au mai urcat pe prima treaptă a podiumului în anii 2012, 2013, 2014. În anul 2011, s-au clasat pe locul II. În 2015 și 2016 salvatorii băcăuani au ocupat locul III, iar în anul 2017 locul IV.

                          În fiecare an, în perioada mai – septembrie, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență organizează concursurile serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă, competiție specifică pompierilor militari, având ca obiectiv fundamental pregătirea personalului pentru îndeplinirea sarcinilor actuale și de perspectivă prin dezvoltarea şi perfecţionarea aptitudinilor şi a deprinderilor specifice acţiunilor de intervenţie în situaţii de urgenţă.

                          Această competiție este organizată în scopul autodepășirii personale, obținerii victoriei sau a recordului, fiind orientată spre valorificarea potențialului fizic și psihic al participanților, ceea ce concură la dezvoltarea fizică armonioasă, îmbunătățirea nivelului de pregătire fizică a personalului și implicit a stării de sănătate a acestuia, dezvoltarea aptitudinilor moral-afective și educarea atitudinilor caracteriale, formarea și perfecționarea deprinderilor specifice în diferite situații, precum și la creșterea prestigiului Ministerului Afacerilor Interne atât pe plan național, cât și internațional, prin valoarea prestațiilor sportivilor săi, obiective generale ale educației fizice și sportului în Ministerul Afacerilor Interne.

                          Probele de concurs sunt identice cu cele ale concursurilor sportive internaţionale ale pompierilor, organizate de Comitetul Internaţional de Prevenire şi Stingere a Incendiilor.

                          Protocol de colaborare între Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și Asociația WWF Programul Dunăre – Carpați România

                          Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și Asociația WWF Programul Dunăre – Carpați România au semnat un nou protocol de colaborare care are ca obiectiv sprijinul reciproc în scopul promovării unui management forestier responsabil.

                          La întâlnirea comună care a avut loc la sediul Regiei au participat Gheorghe Mihăilescu, directorul general al Romsilva, Radu Vlad, coordonator proiecte regionale păduri și Radu Nicolae Melu, manager național departament păduri din cadrul WWF Programul Dunăre – Carpați România și profesioniști din cadrul Regiei.

                          Protocolul de Colaborare stabilește termenii cooperării celor două părți semnatare în cadrul proiectelor derulate de WWF-DCP în vederea susținerii unui management forestier responsabil pentru o dezvoltare durabilă în ecoregiunea Dunăre Carpați.

                          Colaborarea va consta în desfășurarea unor activități comune specifice care vizează:

                          identificarea pădurilor cu valoare ridicată de conservare și managementul adecvat al acestora;
                          creșterea capacității instituționale privind gestionarea siturilor mondiale ale patrimoniului natural UNESCO;
                          creșterea capacității factorilor interesați pentru a facilita o implicare proactivă și constructivă a acestora în procesul de certificare a pădurilor;
                          evaluarea riscului privind tăierile fără drept și măsuri de atenuare a acestora;
                          dezvoltarea unei metodologii pentru evaluarea eficienței sistemelor de pază a pădurilor și de control al recoltării ilegale de material lemnos;
                          organizarea de seminarii de instruire şi audituri interne pentru a facilita implementarea unitară a prevederilor standardului național pentru management forestier pentru Romania.

                          Gheorghe Mihăilescu, director general al Romsilva: ,,Acest nou protocol de colaborare semnat de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și Asociația WWF Programul Dunăre – Carpați România consolidează colaborarea pe care organizațiile noastre au început-o în urmă cu zece ani și cred că este dovada faptului că o organizație neguvernamentală de mediu, responsabilă și voluntară, consideră Regia un partener serios și preocupat de gestionarea durabilă a pădurilor proprietate publică a statului din România. Acesta este cel de-al zecelea protocol de colaborare semnat cu WWF România. Îmi exprim, pe această cale, disponibilitatea de a colabora cu toate organizațiile de mediu pentru informarea corectă a opiniei publice cu privire la managementul și gospodărirea sustenabilă a pădurilor din România. O comunicare comună corectă și mai aplicată va duce la o educație a populației pentru a înțelege complexitatea activității de gospodărire a pădurilor.”

                          Regia Națională a Pădurilor – Romsilva va asigura echipei de specialiști din cadrul WWF-DCP sprijinul logistic pentru desfășurarea activităților din teren, va pune la dispoziție date disponibile necesare îndeplinirii obiectivelor protocolului și va contribui cu specialiștii proprii la derularea acțiunilor din planul de activități agreat pentru implementarea cu succes a acestui Protocol.

                          Ramona Ioana Bruynseels se întâlnește cu băcăuanii

                            Ramona Ioana Bruynseels, candidatul umanist la Președinția României, continuă seria întâlnirilor cu românii.

                            Mâine, 28 august, Ramona Ioana va fi prezentă în județul Bacău, pentru a sta de vorbă cu oamenii despre probleme, nevoi și speranțe: „Călătoria mea prin țară continuă! Vin în mijlocul vostru pentru a vă asculta”.

                            Pe agenda vizitei, care face parte din turneul de ascultare, se regăsește întâlnirea cu femeile care reprezintă mediul de afacere din municipiul Bacău dar și întâlnirea cu alegătorii.

                            Întâlnirea cu alegătorii va însemna un nou prilej de afla, direct de la oameni, care sunt abuzurile cu care se confruntă, care sunt nevoile și așteptările lor, ce fel de președinte își doresc.

                            O amnistie pozitivă

                            După amnistia fiscală aprobată de Guvernul României la începutul acestei luni, mult mai complexă şi „generoasă”, o asemenea măsură pregăteşte şi Consiliul Local Bacău, la iniţiativa primarului municipiului, care va fi analizată în şedinţa din 30 august.

                            Amnistia fiscală nu este un cadou acordat rău platnicilor, ci, la toate nivelurile, se constituie ca o măsură de stimulare a achitătii obligaţiilor datorate organului fiscal local, fie de către persoanele juridice, cât şi de cele fizice, care, din diferite motive, trec prin situaţii financiare dificile.

                            Iniţiativa care va fi supusă aprobării consilierilor locali nu are în vedere ştergerea datoriilor, ci doar a penalităţilor la sumele neachitate la 31 decembrie 2018, cum ar fi impozitul pe terenuri, locuinţe, autovehicule, chirii etc. Un alt argument al acestei măsuri este evitarea intrării în procedura de insolvenţă şi faliment a entităţilor economice, aflate în dificultate, astel că organul fiscal ar fi în imposibilitatea de a mai încasa sumelor datorate de agentul economic. Decât să nu încasezi nimic, mai bine renunţi la o sumă mai mică, pentru a o încasa pe cea mai mare. Legiuitorul pune însă şi condiţii, cea mai importantă fiind aceea ca beneficiarul aministiei să-şi achite restanţele până la un termen stabilit prin hotărâre de consiliu local.

                            Amnistia fiscală parţială nu este, cum s-ar putea interpreta, o măsură populistă, ci una pur economică, aflată la îndemâna instituţiei decizionale, care vine, într-o anumită perioadă, în sprijinul celor care nu pot să se achite de obligaţiile fiscale. Există aici şi un aspect moral, ar fi nedrept să beneficieze de amnistie fiscală agenţi economici potenţi, însă cu intenţia vădită de a nu achita obligaţiile fiscale datorate bugetului local, dirijând sumele către alte cheltuieli.

                            Primăria Bacău pregătește AMNISTIA FISCALĂ

                              Municipalitatea băcăuană se pregătește să acorde o importanta amnistie fiscală firmelor dar și cetățenilor care au înregistrate debite neachitate la data de 31 decembrie 2018. Nu vor fi iertate datoriile ci doar penalitățile și doar dacă sunt îndeplinite anumite condiții.

                              Un proiect de hotărâre care prevede iertarea contribuabililor de majorările de întârziere, inițiat de primarul Cosmin Necula, va fi dezbătut în ședința din 30 august a Consiliului local Bacău. Proiectul prevede ca de procedura de acordare a anulării accesorillor în cazul obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 datorate bugetului local să beneficieze toți contribuabilii persoane fizice, persoane juridice sau entități fără personalitate juridică, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv aveau obligații bugetare principale restante administrate de organul fiscal local al municipiului Bacău.

                              „Consider că prin anularea accesoriilor vom veni în sprijinul societăților ce nu se află încă într-o procedură de insolventă, dar care au dificultăți financiare privind achitarea impozitelor şi taxelor locale, evitând astfel intrarea acestora în insolvență sau faliment şi implicit imposibilitatea de a mai încasa sumele restante. În ceea ce priveşte persoanele fizice, acestea înregistrează creanțe fiscale la principalele categorii de impozite respectiv: impozit pe clădiri, teren, mijloace de transport, taxa de salubrizare, taxe de concesiune sau închiriere, amenzi contravenționale. Rata de încasare a obligațiilor bugetare restante prin aplicarea măsurilor de executare silită este foarte mică. Astfel, consider că prin aplicarea scutirii de majorări există posibilitatea conformării benevole a contribuabililor şi încasarea unor debite restante care în altă situație nu ar fi fost posibilă”.

                              Cosmin Necula
                              primarul municipiului Bacău

                              Cele patru condiții

                              Pentru a beneficia de anularea penalităților, trebuie îndeplinite cumulativ patru condiții: în primul rând, toate obligaţille bugetare principale, inclusiv amenzi restante la 31 decembrie 2018, administrate de organul fiscal local, trebuie stinse prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 15 decembrie 2019 inclusiv; în al doiea rând, trebuie stinse prin orice modalitate prevăzută de lege toate obligațiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 şi 15 decembrie 2019 inclusiv până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.

                              În al treilea rând, debitorul trebuie să aibă depuse toate declarațiile fiscale, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Această condiţie se consideră îndeplinită şi în cazul in care, pentru perioadele în care nu s-au depus declaraţii fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal local; A patra condiție este ca debitorul sa depună cererea de anulare a accesoriilor până la data de 15 dccembrie 2019 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

                              Modalitatea de implementare a procedurii

                              Contribuabilii interesaţi pot depune o cerere de anulare a accesoriilor, până cel târziu la data de 15 decembrie 2019. Cererea se depune la registratura deschisă la sediul organului fiscal local respectiv Direcţia Economică — impozite şi taxe locale.

                              În prealabil, cererea este vizată de salariații din cadrul Biroului unic de relaţii cu publicul, moment în care aceştia eliberează din oficiu un certificat fiscal informativ, ce se înmânează contribuabilului, din care vor rezulta atât creanțele principale restante şi curente scadente ce trebuie achitate cât şi suma ce urmează a fi anulată. În termen de maxim 10 zile lucrătoare, salariaţii cu atribuţii atât în stabilirea cât şi executarea silită vor analiza dacă impozitele şi taxele locale înscrise în certificatul de atestare sunt stabilite în mod corect, dacă contribuabilul are depuse toate declarațiile fiscale, dacă nu există litigii sau sume pentru care s-a solicitat suspendarea fie a unor decizii de impunere, fie a executării silite. În cazul in care se constată neconcordanţe în evidenţele fiscale contribuabilul este înștiinţat de îndată pentru a se prezenta la sediul organului fiscal local în vederea clarificăriilor necesare. În acest caz soluționarea cererii de anulare a accesoriilor va avea termen maxim de 30 de zile. În urma analizei efectuate, se va întocmi o decizie de acordare/neacordare a anulării accesoriilor.

                              Decizia se aprobă la nivelul organului fiscal local de către conducătorul acestuia, fără a fi necesară aprobarea fiecărei cereri prin Hotărăre de Consiliu Local. Din momentul comunicării deciziei de aprobare a anulării accesoriilor, contribuabilii au obligaţia ca până cel târziu la data de 15 decembrie 2019 să achite: toate obligațille bugetare principale, inclusiv amenzi restante la 31 decembrie 2018, administrate de organul fiscal local; obligațiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată scadente cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 şi data plăţii efective. Scăderea efectivă din evidenţele fiscale a accesoriilor operează după aprobarea cererii de anulare în momentul achitării creanţelor bugetare sus menţionate.

                              Până acum n-ați știut că arde Amazonul?

                              În fiecare an, mii de kilometri pătrați de pădure din întreaga lume sunt mistuiți de flăcari. Incendiile sunt cauzate de secetă, de accidente, de neglijență sau chiar de om, care dorește să desțeleneasca pământul pentru a-l folosi în scopuri agricole. Mai țineți minte teribilele incendii din Grecia, de acum câțiva ani? Abia va mai amintiți deși au murit zeci de oameni. Dar acum toata lumea vorbește despre incendiile din jungla amazoniană.

                              Deși, după cum am spus, acestea se întâmpla în fiecare an. Ba chiar, anul acesta – a anunțat NASA – focul a cuprins suprafețe putin mai mici decât anul trecut. În același timp, incendiile de pădure fără precedent ca întindere din Siberia nu provoacă nici un fel de interes. Ne-am putea întreba de ce. Răspunsul nu este foarte ușor de dat. Hai sa ne amintim de incendiul de la Notre – Dame.

                              Câtă emoție a creat și câta lume a anunțat că va constribui cu bani pentru refacerea Catedralei… Bine, foarte mulți nu s-au mai ținut de cuvânt dar cineva a observat că exista o piață a donatorilor. Dar să ne lămurim, întâi. Nu orice incendiu merge și, mai ales, nu din orice regiune! Mâna întinsa care nu spune o poveste nu primește pomană, nu?!

                              Poate sa ardă Siberia cu urșii ei și cu cerbii și cu celelalte animale, cât o vrea; cetățeanul sensibil care urărește cu interes și îngrijorare situația ecologiei mondiale nu are ochi pentru așa ceva. Pe când Amazonia… frate, e plămânul verde al Planetei, e jungla cu animale mișto, e altceva, nene, trebuie sa ne implicăm, să donăm bani pentru așa ceva!

                              Pentru că unul dintre răspunsuri este cel financiar. Cineva spune o poveste tristă ca să primească un ban. Cum discutam problema pe Facebook, hop!, ce văd? O tânăra – din România, să fim înțeleși – își invita prietenii să nu-i mai cumpere cadouri de ziua ei, ci să doneze bani unui ONG care promite să salveze Amazonul.

                              Proiecte de 85 de milioane de euro prin PNDR în județul Bacău

                              Pentru perioada 2014-2020, în județul Bacău au fost semnate, prin actualul Program Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), 484 de contracte de finanțare, suma totală acordată proiectelor depuse fiind de aproximativ 85 de milioane de euro. În acest fel – spune Andrei Seto, directorul Centrului județean al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) -, județul Bacău se plasează pe locul al treilea în Regiunea Nord-Est, după județul Iași cu 113,7 milioane de euro, primul loc fiind ocupat de județul Suceava cu aproape 142 de milioane de euro. Locurile patru-șase revin, în ordine județelor Botoșani, Vaslui și Neamț.

                              „Până la sfârșitul anului – a opinat Andrei Seto – sunt convins că vor mai fi semnate contracte de încă cinci milioane de euro”.

                              În Bacău, la Submăsura 4.1 a PNDR – Investiții în modernizarea exploatațiilor agricole, au fost semnate șase contracte cu o valoare totală de 3,4 milioane de euro. La Submăsura 7.2 – Investiții în crearea și modernizarea infrastructurii de bază, au fost semnate 30 de contracte, pentru 28,5 milioane de euro. La Submăsura 7.6 – Investiții pentru protejarea patrimoniului cultural, au fost semnate 21 de contracte, cu o valoare de șapte milioane de euro.

                              Primăriile din județ au depus 97 de proiecte, pentru care au și fost semnate contractele de finanțare, în Grupurile de Acțiune Locală, pentru 5,5 milioane de euro.
                              De asemenea, în mediul rural s-au instalat 55 de tineri care au beneficiat de finanțare prin Submăsura 6.1- Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri. Cele 55 de contracte de finanțare semnate astfel au o valoare de 2,3 milioane de euro.

                              La Submăsura 6.3 – Dezvoltarea fermelor mici, au fost semnate 139 de contracte, pentru 2,085 de milioane de euro. „Submăsura – a precizat Andrei Seto – este încă deschisă și au fost depuse 30 de proiecte. Sper să mai vină încă 20 de proiecte până la sfârșitul lunii august. Fiecare fermier primește câte 15.000 de euro, pentru dezvoltarea afacerii. Aici 90% dintre beneficiari sunt apicultori, poate și pentru că ei obțin punctajul cel mai mare”.

                              La Submăsura 6.2 – Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zonele rurale, au fost semnate 15 contracte de 870.000 de euro în total, iar la Submăsura 6.4 – Investiții în crearea și dezvoltarea de activități neagricole au fost semnate 13 contracte, cu o valoare de 2,322 de milioane de euro.