duminică, 28 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1892

Se întorc băcăuanii plecați în străinătate. Unii anunță autoritățile, cei mai mulți, nu

    Coronavirusul i-a adunat pe mulţi români la casele lor, după ani de pribegie prin toată Europa. Este adevărat că o parte, una importantă, şi-a găsit rostul acolo şi s-a stabilit definitiv, mai ales cei cu studii superioare sau cu meserii deficitare în toată Europa. Nimeni nu are o statistică clară câţi români au părăsit ţara, în ultimii 30 de ani, cum nici câţi s-au întors acum. S-au avansat diferite cifre, se pare că s-au repatriat între 500.000 şi un milion. Şi vin în continuare. Mulţi însă au ales să nu respecte legile ţării pe care au părăsit-o şi la care se întorc la greu.

    Ameninţarea temutului virus, care bântuie cu precădere Europa de la Nord la Sud, măsurile drastice luate de multe dintre ţările încadrate în zonele galbenă sau roşie, i-a determinat pe conaţionalii noştri să încerce, pe diferite căi, să caute protecţie în ţara de origine, cu toate că, în unele momente, au denigrat-o. Cum au fost primiţi, se ştie, mai lipseau pâinea şi sarea. Cum au reacţionat nou reveniţii în ţară? În cea mai mare parte respectând regulile şi normele stabilite de statul român pe timp de Stare de urgenţă. Altă parte, suficient de consistentă, a dat şi dă cu tifla în continuare, comportându-se ca nişte ocupanţi, iar statul român se face că nu vede, din motive imputabile şi nejustificabile.

    Şi în judeţul Bacău au venit mii de asemenea cetăţeni, de diferite vârste şi profesii, mulţi însă fără ocupaţii bine definite! Marea majoritate a fost înregistrată şi testată, stabilindu-i-se fie carantină, fie izolare la domiciliu, însă au rămas şi mulţi fără o „destinaţie” precisă, trecând prin vamă ca prin varză, de aici şi greutăţile instituţiilor specializate şi ale celor administrative de a-i identifica şi monitoriza.

    Situaţia este sub control, la Lipova

    În comuna Lipova au sosit, în ultimele săptămîni, mai mulţi locuitori, plecaţi în ţări străine. Dintre aceştia, ne spune primarul comunei, Costel Baciu, cinci, cu întreaga familie, sunt izolaţi la domiciliu. „Am fost informaţi de Direcţia de Sănătate Publică de venirea lor. Îi monitorizăm permanent, avem echipe mixte, poliţie, primărie, care se deplasează la domiciliul acestora. Până acum nu am avut cazuri speciale. Avem informaţii că mai vin patru oameni din Belgia. Vom proceda la fel. Să ştiţi că oamenii se cunosc între ei, îşi ştiu vecinii şi situaţia lor. Vin sau ne dau telefon şi ne spun dacă au venit rude sau cunoscuţi de-ai lor din străinătate. Este o dovadă de civism şi responsabilitate, în condiţiile în care vreunul dintre ei ar uita să se autoizoleze, până i se stabileşte starea de sănătate. O salariată de la o societate comercială din comună a fost nevoită să-şi întrerupă activitatea deoarce fiul ei a venit dintr-o ţară europeană. Au rămas amândoi izolaţi la domiciliu. Din câte ştiu, doi cetăţeni din comună sunt în carantină la Cluj”, ne-a mai spus primarul comunei Lipova.

    În comuna Lipova vor mai veni, cu siguranţă, şi alţi cetăţeni, important este să fie cunoscuţi, fluxul de informaţii de la nivel naţional, judeţean şi local să funcţioneze cât mai bine, astfel se pot evita situaţii nedorite. Este importantă, ne-am mai pus edilul din Lipova, colaborarea dintre toate instituţiile, sanitare, de ordine şi cea administrativă, cât şi colaborarea cu cetăţenii comunei, care cunosc foarte bine „mişcarea” celor care sosesc peste noapte în localitate.

    Echipe mixte de monitorizare, la Măgireşti

    Nu peste tot se întâmplă la fel. Dacă, în general, la Măgireşti, cei veniţi în ultimul timp în comună sunt identificaţi, pe baza informaţiilor venite de la nivelul organelor centrale şi judeţene, mai sunt situaţii de cetăţeni care vin în satele comunei fără a informa şi a se izola la domiciliu. „Pur şi simplu nu spun de unde vin. Trebuie să-i identificăm noi, pe baza informaţiilor primite de la vecini, de la Poliţie. Ne trezim cu ei în comună. Nu ştiu cum intră în ţară. Mai sunt şi alte situaţii. Sunt cetăţeni care au domiciliul în altă localitate, însă vin să stea în Măgireşti, în casa unor rude, a unui prieten, fără a anunţa organele din localitate. Alţii sunt înscrişi la un medic de familie dintr-o localitate vecină, iar până aflăm mai trece un timp. Noi ne-am organizat foarte bine, am mai redus din activitatea primăriei, iar cu o parte din personal, împreună cu Poliţia, am format «patrule», care se deplasează, cu maşina, prin satele comunei, pentru a obţine informaţii, pentru a-i monitoriza pe cei 22 de săteni veniţi în comună şi, obligatoriu, trebuie să se izoleze 14 zile la domiciliu. Nu ştiu dacă trebuie testaţi, cine o face, când o face”, ne-a spus telefonic Ionică Câdă, primarul comunei Măgireşti.

    În acelaşi timp, în limita posibilităţilor, administraţia locală încearcă să-i ajute pe cei izolaţi la domiciliu cu diferite produse necesare traiului zilnic. În condiţiile stării de urgenţă şi a protecţiei oamenilor, au fost suspendate relaţiile cu publicul la Primărie, au fost închise restaurantele şi barurile, cetăţenii fiind informaţi permanent cu noile modificări ale legislaţiei. În premieră, umătoarea şedinţă a Consiliului Local se va desfăşura, dacă tehnica va răpunde, cu consilierii la domiciliu.

    Sunt doar câteva secvenţe din multitudinea de probleme ivite odată cu agresiunea celui mai teribil şi rapid virus care a cuprins lumea în ultima sută de ani.

    Între propagandă și indiferență

    Italia se află într-o situație disperată. Italia acerut ajutor UE și UE s-a făcut că nu aude; mai mult, Germania și Franța au oprit exportul de echipament medical. Nici SUA nu a auzit strigatul de ajutor al Italiei până când nu a anunțat Rusia că va trimite medicamente și cadre sanitare în peninsulă.

    Cum s-a auzit că vin rușii să ajute Italia,americanii au făcut două lucruri: întâi au blocat spațiul aerian european pentru avioanele rusești și apoi au scos din baza militară de la Aviano echipamente medicale și le-au oferit italienilor. Pentru a ajunge în Italia, avioanele rusești au ocolit Ucraina, au făcut escală la Soci și, apoi, au traversat Marea Neagră, au ținut coasta Turciei, au trecut pe deasupra Bosforului, apoi peste Grecia. În loc să meargă în linie dreapta pe deasupra Europei.

    Dar cea mai mare palmă pentru așa – zisa solidaritate europenă nu e că vin rușii să ajute Italia, ci că medicii din Cuba și-au anunțat disponibilitatea să vină să trateze pacienții italieni. Cuba, cea blocată cu un embargo american de peste 50 de ani, are un sistem medical extraordinar și „exportă” medici în toată lumea, acolo unde este nevoie. Când a fost epidemia de Ebola în Africa, ei au fost primii. În Brazilia au fost sute de medici în zonele defavorizate. Până când a fost ales noul președinte, care i-a alungat, acuzându-i de terorism. Acum îi roagă să se întoarcă.

    E greu pentru un român născut în plină „democrație” să înțeleagă că o țară atât de sărăcită de restricțiile impuse, poate să aibă un sistem medical extraordinar, la dispoziția cetățenilor și nu a oamenilor de afaceri. E greu pentru foarte multă lume să înțeleagă că UE a întors spatele țărilor și a refuzat să ajute.

    Desigur, mult mai simplu va fi pentru mulți să meargă după narativul facil cu „propaganda rusă”. Tot ce e nasol în UE nu există, e doar propaganda rușilor, chinezilor, bubulilor sau a extratereștrilor.

    Probabil tot propagandă o fi și faptul că o țară și mai săracă decât Cuba, Venezuela, a anunțat că din puținul ei va trimite echipe medicale în Italia.

    Iar noi? Noi, ca brazii, privatizăm în draci și refuzăm ajutorul chinezesc oferit. Noroc că nu e chiar după cum vor unii și vor ateriza cât de curând și primele avioane cu echipamente medicale din China.

    Sănătate să fie, că, după aia, poate s-o prinde și puțină minte de noi!…

    Covid 19 atacă şi la sate

    Aproape toate măsurile care se stabilesc pentru prevenirea infectării cu temutul virus Covid 19 vizează localităţile şi instituţiile din mediul urban. Într-o anumită măsură pare justificată această pondere, numai că aproape 50 la sută din populaţia judeţului locuieşte şi trăieşte la ţară.

    Şi tot la sate au venit cei mai mulţi dintre românii care au hotărât că tot mai bine e aici, pe dealurile şi uliţele unde s-au născut, chiar dacă momentul ales nu este cel mai bun.

    De aici destule probleme care revin administraţiilor locale, cabinetelor medicale, poliţiei, societăţilor comerciale care au ca obiect de activitate desfacerea produselor alimentare etc.

    În fiecare comună, în fiecare sat au venit zeci şi sute de persoane din ţări aflate în zona roşie sau galbenă a infectării cu coronavirus, o parte au trecut prin „filtrul” sanitar de la graniţă, alţii, suficienţi de mulţi, nu au mai apucat, unora li s-a stabilit carantină, altora li s-a recomandat izolare la domiciliu. Aceştia trebuie monitorizaţi, mai pe înţeles, le trebuie urmărit comportamentul în acele 14 zile obligatoriii de izolare. O întrebare este firească: sunt toţi cunoscuţi, au fost luaţi în evidenţă?

    Din discuţiile cu mai mulţi primari am înţeles că trec zile bune până sunt depistaţi, nu vin să anunţe sosirea, informaţiile de la instituţiile abilitate sunt disparate şi chiar inexistente în unele cazuri, ce fac aceştia şi pe unde umblă, nimeni nu ştie. Sunt comune cu câte 4-5-6 sate, desfăşurate pe zeci de kilometri, astfel că monitorizarea devine aproape imposibilă, fapt exploatat de cei în cauză, „evadând” pe uliţele satului şi chiar la oraşe.

    Mereu se spune că nu există personal, nici poliţia, nici DSP, nici primăriile, însă s-a recomandat apelul la pensionari, fie ei poliţişti, funcţionari şi chiar cadre didactice, la care ar trebui să se adauge personal mult mai consistent de la nivel de judeţ, pentru ca ordonanţele, decretele şi hotărârile să poată fi aplicate şi în satele patriei, altfel luptăm în van dacă ne concentrăm numai la nivelul localităţilor urbane.

    Declarația ministrului de Interne. Se interzice deplasarea în timpul zilei

    Se interzice circulația tuturor persoanelor cu excepțiile: deplasarea în interes profesional, asigurarea de bunuri pentru necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor domestice, asistență medicală care nu poate fi amânată, îngrijire copil, asistență persoane vârstnice, deplasări scurte pentru activitate fizică, dar sunt excluse toate activitățile de echipă, donarea de sânge.

    Deplasarea persoanelor peste 65 de ani este permisă între orele 11 – 13, pentru scopurile de mai sus. Circulația persoanelor peste 65 de ani este permisă și în afara acestui interval, dacă se face în interes profesional sau activități agricole.

    Declarațiile pe proprie răspundere cuprind nume, prenume, motiv, data, semnătura. Adeverința de la angajator sau declarația pot fi prezentate și prin intermediul telefonului, tabletei etc

    Măsura se aplică de mâine, de la ora 12,00.

    Se suspendă zborurile dintre România și Franța / Germania.

    ORDONANȚA MILITARĂ
    nr. 3 din 24.03.2020❗

    ❗Ministrul afacerilor interne emite următoarea❗

    Ordonanță militară

    🔴Art. 1. – Se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
    a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
    b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
    c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
    d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
    e) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
    f) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
    g) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
    h) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
    i) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare.

    🔴Art. 2. – Circulația persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinței/gospodăriei, este permisă numai în intervalul orar 11.00 – 13.00, strict pentru următoarele motive:
    a) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice;
    b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
    c) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea unui minor, asistența altor persoane vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori în cazul decesului unui membru de familie;
    d) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități fizice colective), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice.

    🔴Art. 3. – Circulația persoanelor prevăzute la art. 2, în exteriorul locuinței/ gospodăriei, este permisă și în afara intervalului orar 11.00 – 13.00, dacă aceasta se face în interes profesional ori pentru realizarea de activități agricole.

    🔴Art. 4. – (1) Pentru verificarea motivului deplasării:
    a) angajații prezintă legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator;
    b) persoanele fizice autorizate, titularii întreprinderilor individuale, membrii întreprinderilor familiale, liber profesioniștii și persoanele care practică activități agricole prezintă o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
    (2) Pentru verificarea motivului deplasării în alte situații decât cele prevăzute la alin.(1), se prezintă o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
    (3) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.
    (4) Adeverința eliberată de angajator sau declarația pe propria răspundere pot fi prezentate personalului autorităților abilitate și prin intermediul telefonului, tabletei sau unui dispozitiv electronic similar.
    (5) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 12.00.

    🔴Art. 5. – (1) Se instituie măsura izolării la domiciliu sau, după caz, carantinării pentru toate persoanele care intră în România.
    (2) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 12.00.

    🔴Art. 6. – (1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor fără adăpost, precum și să asigure adăpostirea și îngrijirea acestora.
    (2) Evidența persoanelor fără adăpost se actualizează și se raportează săptămânal la Centrul județean/al Municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.
    (3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

    🔴Art. 7. – (1) Instituțiile publice și operatorii economici au obligația de a marca zona destinată accesului cetățenilor/clienților și suprafața de relații cu publicul/vânzare cu semne vizibile care să orienteze persoanele în respectarea unei distanțe de siguranță de minimum 1,5 metri.
    (2) Administratorii piețelor agroalimentare au obligația de a organiza activitatea de vânzare astfel încât să se păstreze o distanță socială între producătorii agricoli, comercianți și cumpărători. Comercianții și producătorii agricoli aflați în piețele agroalimentare sunt obligați să adopte măsuri de protecție împotriva răspândirii COVID-19, respectiv să poarte mănuși și măști.
    (3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

    🔴Art. 8. – Se suspendă toate zborurile efectuate de operatori economici aerieni spre Franța și Germania și din Franța și Germania către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile.
    (2) Măsura nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și autorizărilor tehnice necomerciale.
    (3) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 23.00, ora României.

    🔴Art. 9. – (1) Se interzice accesul piloților la bordul navelor, sosite din zonele de risc roșii/galbene în porturile maritime române, dacă nu dispun de echipament de protecție stabilit de Direcția de sănătate publică Constanța sau dacă navele nu au efectuat perioada de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă de risc roșie/galbenă.
    (2) Se interzice accesul navelor maritime și fluvio-maritime în porturile situate pe Dunărea maritimă, până la efectuarea perioadei de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă roșie/galbenă, în următoarele două zone de staționare în ancoră:
    a) rada portului Sulina, pentru navele care vin dinspre Marea Neagră;
    b) Dunărea, mila marină 44, pentru navele care vin dinspre canalul Bâstroe.
    (3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

    🔴Art. 10. – Ministerul Apărării Naționale asigură, la solicitarea ministrului afacerilor interne:
    a) preluarea în pază a unor obiective a căror protecție este asigurată în prezent de către Jandarmeria Română;
    b) personal și mijloace logistice pentru sprijinirea activităților de ordine publică;
    c) personal și mijloace logistice pentru sprijinirea activităților Poliției de Frontieră Române, în punctele de trecere a frontierei de stat.

    🔴Art. 11. – Pentru verificarea respectării condițiilor de carantinare sau izolare la domiciliu, instituțiile de securitate națională vor proiecta sisteme de comunicații și aplicații informatice, necesare Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătății și autorităților locale, pentru a comunica în timp real și permanent cu persoanele carantinate sau izolate la domiciliu.

    🔴Art. 12. – (1) Documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.

    🔴Art. 13. – (1) După alineatul (2) al articolului 2 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.232 din 21 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(21), cu referire la activități permise în centrele comerciale, cu următorul cuprins:
    „(21) Suspendarea temporară a activității comerciale potrivit alin.(1) nu se aplică:
    a) vânzării produselor electronice și electrocasnice de către operatorii economici care asigură livrarea la domiciliul/sediul cumpărătorului;
    b) vânzării produselor și serviciilor de optică medicală.”
    (2) Măsurile prevăzute la alin.(1) se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

    🔴Art.14. – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:
    a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală pentru măsurile prevăzute la art.1 – 4;
    b) Poliția Română, Jandarmeria Română, poliția locală, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și structurile subordonate, direcțiile de sănătate publică și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsura prevăzută la art.5;
    c) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsura prevăzută la art.7;
    d) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsura prevăzută la art.8;
    e) Autoritatea Navală Română și direcțiile de sănătate publică, pentru măsura prevăzută la art.9.
    (2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1 – 5, art. 7 – 9 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.
    (3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

    🔴Art. 15. – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Prevederile art.4 și 5 din Ordonanța militară nr.2/2020 își încetează aplicabilitatea.
    (3) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

    10 noi linii telefonice pentru bătrânii din Bacău

      Municipalitatea băcăuană pune la dispoziția persoanelor în vârstă, cu probleme, zece noi linii telefonice la care să apeleze, pe lânga clasicul numar 0234-984.

      Cele zece noi numere de telefon vor fi disponibile de mâine, între orele 08.00 – 18.00, pentru persoanele vârstnice și singure care au nevoie de ajutor în această perioadă:

      📞 0742.040.114
      📞 0742.043.976
      📞 0742.059.339
      📞 0742.076.751
      📞 0742.083.590
      📞 0742.114.476
      📞 0742.114.997
      📞 0742.138.136
      📞 0742.187.429
      📞 0742.252.914

      Primarul Cosmin Necula a spus că exista echipe formate dinangajați ai municipalității dar și din voluntari care vor răspunde la telefoane și vor merge pe teren să ajute bătrânii.

      VIDEO: Premierul Ludovic Orban anunță măsuri dure

        Premierul Ludovic Orban anunță că după emiterea ordonanței militare, se va impune restricția de a ieși din casă între orele 6.00-22.00.

        Cetățenii vor avea posibiliatatea să iasă pentru a se duce la muncă, pentru a-și achiziționa bunuri, să se ducă la analize medicale urgente. Se va permite deplasarea în jurul locuinței pentru mișcare, plimbarea animalelor de companie.

        Va exista un interval orar în care se vor putea deplasa și persoanele de peste 65 de ani.

        Parcurile și locurile de joacă, închise de Poliția locală

          Pentru limitarea infecției cu coronavirus, începând cu data de 24.03.2020, Comitetul Local pentru Situații de Urgență a stabilit luarea următoarelor măsuri, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 8/1 din 23.03.2020:

          ➡️ pe perioada în care starea de urgență este instituită la nivelul municipiului Bacău, circulația persoanelor în parcurile și grădinile publice este interzisă, indiferent de oră excepție făcând: deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi; deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale; deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță; deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie; deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

          ➡️pe perioada în care starea de urgență este instituită, toate spațiile de joacă pentru copii vor fi închise.

          👉Poliția Locală a Municipiului Bacău va lua în acest sens măsuri de închidere a locurilor de joacă și a parcurilor, de supraveghere și respectare a hotărârii menționate.

          Biserica Romano-Catolică se alătură proiectului de asistenţă socială

            Părintele decan Isidor Dâscă, conducătorul Decanatului de Bacău al Bisericii Romano-Catolice, a avut, marți, o întâlnire cu prefectul Liviu Miroșeanu. Motivul vizitei a fost dorința bisericii romano-catolice de a participa la un proiect de asistenţă socială inițiat de Instituția Prefectului.

            „În contextul acestei situații de o complexitate deosebită, încercăm să aducem alături de noi pe toți oamenii de bine din județul Bacău. La momentul de față, construim structura pentru asigurarea unor servicii de asistență socială care să aibă în centrul preocupării persoanele cele mai vulnerabile la infectarea cu COVID-19. Vrem să ne asigurăm că și cei fără aparținători vor fi ajutați și, de aceea, am făcut apel la instituții cu experiență în oferirea de servicii la domiciliu”, a declarat prefectul Liviu Miroșeanu.

            Totodată, acesta a mai avut o altă întrevedere pe aceeași temă și cu o delegație formată din reprezentanți ai Alianței pentru Unitatea Rromilor Bacău și ai Asociației „Pro Life Nations” Bacău.

            Reamintim că Instituția Prefectului a inițiat o acțiune de identificare de către autorităţile locale a persoanelor cu vârste peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, pentru sprijinirea acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor. Inițiativa îi vizează și pe restul băcăuanilor, indiferent de vârsă, care se află în situații similare vârstnicilor.

            Laborator pentru depistarea COVID-19 la Spitalului Județean de Urgență Bacău, cu bani de la Ministerul Sănătății

              Ministerul Sănătății a alocat în această dimineață, Spitalul Județean de Urgență (S.J.U.) Bacău, 432.000 de lei, pentru achiziția unui aparat medical (PCR Real Time), care depistează noul coronavirus. S.J.U. Bacău face, astfel, parte din lotul de 20 de spitale din România care primesc fonduri de la bugetul de stat pentru cumpărarea de echipamente capabile să identifice COVID – 19.

              Achiziția aparatului pentru spital va fi realizată de Consiliul Județean Bacău, în contul căruia intră suma de la Ministerul Sănătății și va putea fi realizată în regim de urgență.

              Faptul că testele se vor putea face la Bacău va permite specialiștilor în sănătate să câștige timp, să afle mai repede cine este infectat, persoanele care au intrat în contact vor putea fi depistate şi izolate mai repede, iar lanţul de transmitere a COVID-19 va fi întrerup mult mai devreme.

              Deputat Ionel Palăr

              Președintele PNL Bacău

              Mii de angajați, în șomaj tehnic

              Pandemia de coronavirus a început să-și facă resimțite efectele negative și în mediul de afaceri din județul Bacău. Potrivit datelor obținute de către conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Bacău din REVISAL (registrul general de evidență a salariaților), de la nivel național, în perioada 1-23 martie la nivelul județului nostru au fost suspendate, conform articolului 52, alineatul 1, litera c, din Codul Muncii, aproximativ 2.000 contracte individuale de muncă.

              Referitor la aceasta, Dan Buftea, purtătorul de cuvânt al ITM Bacău, ne-a declarat: ”Majoritatea angajatorilor care au recurs la această soluție sunt din domeniile afectate în mod direct de coronavirus. O parte au făcut suspendarea în așteptarea sprijinului financiar pentru șomaj tehnic, alții i-au trimis pe angajați în concediu fără plată.

              Dar și aceștia vor beneficia de ordonanța care reglementează șomajul tehnic. Este de așteptat să vină un nou val, mai mare, de suspendări de contracte individuale de muncă”.

              Aceasta se va întâmpla, cu siguranță, dat fiind faptul că, potrivit noilor reglementări, hotelurile, restaurantele, cabinetele stomatologice și multe alte unități au fost închise, doar farmaciile, unitățile de comercializare a produselor alimentare și curățătoriile putând să funcționeze în continuare. Î

              n această perioadă, angajații unităților închise total vor fi plătiți cu 75 la sută din salariul de bază. Suma acordată nu va fi mai mare de 75 la sută din câștigul salarial mediu brut pe economie, respectiv din 5.429 lei.

              La suma calculată vor fi percepute impozitul pe salariu aferent, precum și contribuțiile de asigurări sociale. Astfel, salariatul va fi asigurat pentru sănătate și pensie. Angajatorii în cauză vor solicita fonduri pentru șomaj tehnic de la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bacău, unde trebuie să prezinte Certificatul de situații de urgență, care este emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

              Primesc sprijinul financiar necesar și agenții economici care își reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea de a-i plăti pe toți salariații. Ei vor beneficia de fonduri pentru 75 la sută dintre salariații care au contracte individuale de muncă active.

              Plata, în cazul lor, se va realiza în baza unei declarații pe propria răspundere. Din aceasta trebuie să rezulte că angajatorul în cauză înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declarației, cu 25 la sută față de media sumelor de bani realizate în perioada ianuarie-februarie 2020, și că nu are capacitate financiară pentru a-i plăti pe toți angajații.

              Sumele vor fi alocate în termen de 30 zile de la depunerea documentelor la AJOFM Bacău.

              S-au ANULAT toate evenimentele culturale la Moinești, iar banii vor fi folosiți pentru ajutorarea bătrânilor

                La Moinești primarul Valentin Vieru anulează toate evenimentele culturale din trimestrele II și III și alocă sumele bugetului pentru acordarea de pachete alimentare și de igienă persoanelor vulnerabile aflate în situație de risc.

                Pentru a se lua aceste decizii, a fost convocat Comitetul Local pentru Situații de Urgenta și s-a organizat o ședință extraordinară a Consiliului Local al municipiului Moinești. Ambele ședințe s-au desfășurat online, iar cei care au fost prezenți au respectat regulile de distanțare socială.

                Astfel, în ședința Comitetului Local pentru Situații de Urgență s-a aprobat o hotărâre conform căreia se vor acorda pachete alimentare și de igienă, în cuantum de maxim 60 de lei/persoană următoarelor categorii de beneficiari: persoane fără venituri cu vârsta de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor; pensionari aflați în situație critică determinată de starea de urgență; persoane cu dizabilități; persoane aflate în izolare la domiciliu; veterani de război; beneficiari de prestații sociale (venit minim garantat, alocație pentru susținerea familiei).

                Distribuirea pachetelor alimentare și de igienă va fi efectuată de către personalul Direcțiilor de Asistență Socială Moinești și Poliția Locală Moinești, ONG – uri, voluntari și personal al UAT Moinești. Evidențele categoriilor de beneficiari se actualizează și se raportează săptămânal la Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Bacău.

                Rectificare de buget local

                În ședința Consiliul Local Moinești s-a aprobat rectificarea bugetului local de venituri și cheltuieli pe anul 2020 astfel:
                – diminuarea bugetului la capitolul Cultură, recreere, religie (anularea evenimentelor culturale din trimestrele II și III, respectiv Festivalul internațional Tristan Tzara și cultura Dada, Miss Moineșteanca, Festivalul pentru copii și tineret „Vis de Stea”, Raliul Moldovei, Tabăra de pictură și sculptură „Artiști Plastici în Moinești”) și majorarea capitolului Asigurări și Asistență Socială pentru achiziționarea unor pachete de bază care urmează a fi distribuite etapizat, identificându-se persoanele care pot beneficia de acestea.

                Primarul municipiului Moinești îndeamnă toți cetățenii la solidaritate și responsabilitate civică. „Trebuie să fim responsabili și solidari pentru a trece cu bine peste această situație deosebit de grea, respectând toate recomandările autorităților. Vă rog personal să rămâneți acasă! Nu mai ieșiți din casă decât în situațiile de maximă necesitate și strictă urgență! Este vital pentru prevenirea infecției cu coronavirus. Atunci când ieșiți, aveți obligația de a păstra o distanță de cel puțin 2 metri între dvs. și alte persoane (la spital, la farmacie și la magazinul alimentar). Sunt convins că veți fi receptivi la apelul meu și al celorlalte autorități și mă aștept să dovediți responsabilitate și respect pentru viață. Viața voastră și a celor dragi! Noi suntem aici pentru sănătatea dumneavoastră!”, a transmis primarul Valentin Vieru.

                Dacă aveți nevoie de ajutor sau aveți informații despre persoanele care s-au întors recent din zonele afectate, semnalați imediat aceste lucruri Primăriei Moinești, la numărul de telefon gratuit 0800.800.569, unde răspunde permanent ofițerul de serviciu.

                Consilierii județeni PNL propun suplimentarea bugetului Spitalului Județean de Urgență

                  Achiziționarea de paturi echipate corespunzător pentru activitatea de Anestezie și Terapie Intensivă (ATI), care să intre în dotarea Spitalului Județean de Urgență (S.J.U.) Bacău, este obiectul unui proiect de hotărâre a Consiliului Județean Bacău, înaintat de grupul consilierilor PNL, în cadrul ultimei ședințe a aleșilor județeni, care a avut loc pe 23 martie 2020.

                  Grupul consilierilor liberali a fost de acord ca personalul medical și de specialitate din cadrul Spitalului Județean, aflat în prima linie de luptă contra epidemiei, să primească stimulente financiare lunare și cu alocarea a 500.000 de lei pentru ca persoanele defavorizate din județ să ajungă, prin intermediul ONG-urilor, pachete cu alimente și materiale sanitare.

                  În plus, consilierii PNL au înaintat un proiect de suplimentare a bugetului S.J.U. Bacău cu 435.000 de lei, pentru achiziționarea de aparatură medicală necesară tratării pacienților afectați de coronavirusul SARS-CoV-2.

                  ”Este evident că trebuie să investim și în echipamente, sunt prea puține paturi dotate la standard A.T.I., cu monitoare, ventilatoare, prize de oxigen și tot ce mai trebuie, așa că am considerat că aceasta este o prioritate. Am studiat bugetul și am identificat câteva poziții, care nu sunt stringente în acest moment, nu am luat toți banii de la ele, pentru a putea să-și continue activitatea, dar considerăm că asta este urgența, pentru că nu se poate face tratament cu orice fel de echipament, iar băcăuanii trebuie să aibă o șansă să primească tratament corespunzător”, a declarat Cezar Olteanu, liderul consilierilor județeni PNL.
                  Proiectul liberalilor a fost depus la secretarul județului și urmează să intre în dezbatere la ședința ordinară a CJ Bacău, ce va avea loc peste câteva zile.

                  Biroul de presă PNL Bacău

                  Președintele Klaus Iohannis: Recomandările devin obligații

                    Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, că recomandările în cazul epidemiei de coronavirus devin obligaţii.

                    „Am convenit că este nevoie de măsuri suplimentare pentru a fi în situaţia să îngrădim, să încetinim răspândirea infecţiei. Astfel, se vor introduce noi restricţii de circulaţie şi noi restricţii pentru români în sensul că ce a fost până acum o recomandare devine o obligaţie”, a spus şeful statului, după şedinţa de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19, cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, şi ministrul Sănătăţii, Victor Costache.

                    Foc pus de o mână criminală, în pădurile de la Slănic Moldova

                      Incendii violente au ars, săptămâna trecută, suprafețe de teren împădurit și fânețe din vecinătatea cartierului Cireșoaia de la Slănic Moldova. Nu se știe exact care a fost sursa incendiilor, cel mai probabil fiind vorba despre foc intenționat.

                      Cert este că, timp de două zile, pârjolul a distrus vegetația uscată și mărăcinișul de pe mai bine de opt hectare, precum și zone împădurite cu pini.

                      În primă fază, pentru lichidarea incendiului, au acționat 6 pompieri militari, 10 lucratori silvici și 4 pompieri voluntari din cadrul Serviciului Voluntari pentru Situaţii de Urgenţă (SVSU) Slănic Moldova. Demn de remarcat intervenția membrilor SVSU Slănic Moldova, care s-au luptat ziua și noaptea, alături de pompierii militari, pentru limitarea focului și stingerea incendiilor.

                      „Cel mai puternic incendiu a fost cel din apropierea Monumentului Eroilor din Cireşoaia, unde s-a acționat întreaga noapte pentru stingerea lui. Toţi membrii Serviciului Voluntari pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi voluntarii au dat dovadă de un extraordinar spirit civic, muncind în continuu pentru a ne proteja pe noi, cetăţenii oraşului Slănic Moldova. Vă mulţumin, încă o dată, pentru sacrificiile pe care le faceţi!”, a fost mesajul transmis de reprezentanții primăriei din Slănic Moldova.

                      Spitalul Onești devine Centru Județean de suport pentru tratamentul persoanelor izolate și carantinate COVID 19

                      Într-o videoconferință cu ministrul Sănătății, Victor Costache, care a avut loc la Direcția de Sănătate Publică cu toți managerii de spitale din județ marți, 24 martie, s-a decis ca Spitalul Municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca” Onești să se transforme în Spital suport pentru tratamentul persoanelor izolate și carantinate COVID 19.

                      Pentru că unitatea medicală trebuia eliberată, s-au făcut externări ale tuturor pacienților cronici, cu tratament la domiciliu, iar pacienții (non-coronavirus) care mai au nevoie de supraveghere medicală au fost transferați la: Spitalul Județean de Urgență Bacău (4 pacienți pe Cardiologie, 4 la Psihiatrie, două paciente la Maternitate și 4 pacienți pe Gastroenterologie), Spitalul Municipal de Urgență Moinești (10 pacienți pe Neurologie, doi pe Chirurgie și unul pe Infecțioase care au nevoie de asistență medicală pe ATI, plus încă 7 pe Secția de Chirurgie), Spitalul din Buhuși (5 pacienți Neurologie) și la Spitalul de Pneumoftiziologie TBC Bacău (2 pacienți care au nevoie de paliație) .

                      „Spitalul din Onești va deveni spital pentru tratarea cazurilor de urgență medico-chirurgicale pentru persoanele aflate în izolare sau în carantină în situația infectării cu coronavirus. Nu va deveni un spital COVID (cum vor deveni toate spitalele, până la urmă), ci un spital suport (pentru acțiune imediată), inclusiv pentru testarea la infecția cu coronavirus, dar pentru persoane care au infecții ușoare și stau acasă. Am pus condiția asta, iar ministerul s-a și obligat să o respecte, să ni se asigure toată aparatura medicală specifică unor astfel de cazuri, în special paturi de terapie intensivă, monitoare de funcții vitale, injectomate și tot ce este necesar, inclusiv materiale de protecție pentru personalul medical. Altfel, noi nu expunem personalul. În perspectivă apropiată așteptăm să primim și testele care sunt aduse din Coreea de Sud”, a declarat pentru Deșteptarea, ec. Gelu Nicolcea, managerul Spitalului Municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca” din Onești

                      Astfel, celelalte cazuri de COVID-19 (suspiciune și chiar confirmate) vor fi sub observație medicală în Secția de Boli Infecțioase copii Bacău, amenajată special pentru acest lucru, iar la Onești ajung, deocamdată, doar acei pacienți conformați COVID-19, dar care au nevoie și de alte intervenții (chirurgicale, ortopedice etc). Spitalele din Bacău, Buhuși, Moinești și Comănești rămân și cu celelalte cazuri, care nu sunt urgențe și sunt non-COVID-19.
                      „La noi nu vor fi trimise urgențele chirurgicale referitoare la Pediatrie și nici copii prematuri, dar nici cele de Neurochirurgie și Chirurgie cardiovasculară. Urmează acum să externăm toți bolnavii care sunt în situații mai ușoare, iar ceilalți vor fi transferați la spitalele din județ, în funcție de afecțiunea fiecăruia. Așteptăm, repet, și dotarea de la minister”, a mai adăugat managerul spitalului din Onești.

                      „Preluăm efectiv doar cazurile din Onești de pe câteva secții care nu pot fi externate. Am făcut și noi externări pe ce se putea face, pe non-Covid-19 preluăm toate urgențele, nu mai facem internări pe cronici, nici internări programate. Avem Secție de Infecțioase care este amenajată special pentru cazurile de coronavirus suspecte și chiar confirmate. Avem acum pe secție 13 cazuri suspecte și un caz confirmat luni seara, care a fost transferat la Iași. Dacă nici Iașiul, ca centru regional, nu va mai face față cazurilor confirmate coronavirus, le vom prelua și noi, ca spital județean, dar și celelalte spitale. Oneștiul va fi suport pentru pacienții confirmați care mai au nevoie și de alte intervenții sau investigații medicale. Dar dacă e doar cu COVID-19 stă la noi, cât facem față capacității.”
                      Adrian Popa, managerul Spitalului Județean de Urgență Bacău

                      „Noi suntem pregătiți să preluăm toate cazurile care au nevoie în continuare de spitalizare. Am făcut și noi externări pe bolnavii cronici, care vor fi monitorizați la domiciliu. Ne conformăm noilor ordine, lucrurile sunt clare. Primim orice caz non-coronavirus, dar și urgențele care vor mai veni. Vom face față și pe programul operator, pentru că vom opera doar urgențele.”
                      prof. univ. dr. Adrian Cotîrleț, managerul Spitalului Municipal de Urgență Moinești

                      „Și noi suntem pregătiți pentru orice, chiar dacă suntem un spital orășean. Am pus la dispoziție inclusiv ambulanța din dotarea spitalului, pentru a mai degreva Serviciul Județean de Ambulanță, pentru transportul pacienților transferați. Noi avem pregătite și două saloane, cu ventilatoare, injectomate, cu circuite separate, surse de oxigen și tot ce trebuie, dacă va fi cazul să preluăm și noi cazuri coronavirus.”
                      Constantin Poiană, managerul Spitalului „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși

                      În Secția de Boli Infecțioase copii Bacău, special amenajată (o clădire de sine stătătoare în structura completă a unității medicale) sunt, la parter, două saloane cu 4 paturi, pregătite pentru cazurile de Terapie Intensivă, cu circuite separate, paturi, ventilatoare, monitoare pentru funcții vitale și injectomate, iar la niveul I, sunt 11 saloane. În Spitalul din Onești sunt circa 570 de paturi, din care ATI (Anestezie și Terapie Intensivă) 15 cazuri.

                      Roxana Neagu, Petru Done

                      Premieră în România: Chimcomplex lansează producția de biocid

                      Compania Chimcomplex a primit de la Ministerul Sănătății aviz de biocid pentru hipoclorit de sodiu în concentrație 1,25%. Compania și-a modificat în ultimele săptămâni liniile de producție industriale pentru a putea produce în regim prioritar hipocloritul de sodiu, ca produs necesar pentru sănătatea publică, în contextul pandemiei de coronavirus. De miercuri, 25 martie, hipocloritul se va lansa în producție pe platformele de la Râmnicu Vâlcea și Onești, în efortul de a încetini și a limita răspândirea COVID-19 în România.

                      Primele livrări se vor realiza prioritizat, în funcție de urgențe și instituțiile care au nevoie acută pentru dezinfectarea spațiilor externe. Compania estimează că va ajunge pentru început la o capacitate de livrare de 1.000 tone/județ.

                      Produsele sunt disponibile prioritar pentru piața din România, atât pentru instituții publice cât și pentru toți agenții economici. Pentru moment, produsul va fi livrat în ambalaje de tip IBC de o tonă sau în cisterne auto, urmând ca în perioada următoare să se distribuie îmbuteliat și în alte recipiente, pentru utilizatorii de uz casnic.
                      Chimcomplex este deschisă să încheie în perioada următoare parteneriate cu companii locale pentru a distribui produsele cât mai eficient la nivel național.

                      „Anticipăm – spune Armand Spiru, Chief Commercial Officer al Chimcomplex – că în această perioadă va fi o presiune importantă asupra capacităților noastre de producție și logistică și solicităm clienților să transmită cererile pentru acest produs doar pe e-mail, la adresa clorosodice@chimcomplex.com, pentru a intra în contact cu echipa noastră de vânzări”.

                      Clorul este cea mai sigură soluție pentru dezinfectare. Utilizat în concentrațiile recomandate nu este nociv pentru organismul uman și mediul înconjurător. De aceea Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Agenția pentru Protecția Mediului (Environmental Protection Agency (EPA) îl recomandă pentru igienizarea suprafețelor împotriva virusului COVID-19.

                      Hipocloritul au făcut istorie la Chimcomplex

                      Chimcomplex produce hipoclorit de sodiu soluție cu o concentraţie de 12,5% din anul 1960, pentru care are aviz de biocid emis de Comisia Națională pentru Produse Biocide. Produsul este comercializat atât la nivel național, cât și internațional fiind utilizat în România, Moldova, Ungaria, Bulgaria, Ucraina, Serbia și în alte 31 de țări.
                      Chimcomplex este unic producător în România al substanțelor active biocide pe bază de clor și hipoclorit de sodiu și unul dintre cei mai importanți fabricanți de produse chimice din România.

                      Cu peste 60 de ani experiență,m iar acum cu două sucursale, la Bozești și Râmnicu Vâlcea, compania produce și comercializează produse clorosodice, polioli-polieteri, oxoalcooli plastifianți, cloruri anorganice, solvenţi organici, alchilamine produse de sinteză organică şi gaze tehnice.

                      „Mulțumim Ministerului Sănătății și Guvernului pentru rapiditatea cu care au răspuns solicitării noastre de aviz prioritar. Suntem mândri că o companie locală poate contribui cu știința și expertiza sa la limitarea răspândirii acestui virus. Am accelerat investițiile și pregătim infrastructura pentru a putea distribui hipocloritul cât mai eficient la nivel național. Capacitățile noastre de producție pot acoperi nevoile naționale din această perioadă, în cadrul unui program intens de producție și ambalare de 24/7.”
                      Tivadar Runtag, CEO Chimcomplex

                      „Chimcomplex este o companie responsabilă, care garantează că acest produs este sigur în lupta cu Covid-19. Ne-am mobilizat la toate nivelurile și vom dona sute de tone de hipoclorit instituțiilor naționale ale statului, dar și local instituțiilor din comunitățile unde ne desfășurăm activitățile, precum și angajaților și foștilor angajați, pentru uz propriu.”
                      Ștefan Vuza, președintele Chimcomplex

                      DEDEMAN limitează numărul clienților din interiorul magazinelor

                      Comania DEDEMAN a anunțat că magazinele sale rămân deschise, însă pentru siguranța clienților și angajaților, au fost sporite măsurile de igienă, dezinfecție și prevenție:

                      🔸 s-a scurtat programul de lucru;

                      🔸 s-a limitat accesul la maximum 99 de clienți simultan în incinta magazinului;

                      🔸 s-a pus la dispoziția clienților și angajaților dispensere cu dezinfectant pentru mâini;

                      🔸 se dezinfează frecvent cărucioarele și coșurile de cumpărături, casele de marcat, POS-urile și toate suprafețele intens utilizate;

                      🔸 prin intermediul afișelor și spoturilor radio din magazine se recomandă clienților să păstreze distanța de minimum 1 metru față de orice persoană din magazin;

                      🔸 în zonele de trafic intens au fost montate benzi ce indică distanța de siguranță ce trebuie respectată.

                      A început dezinfecția în cartierele Bacăului

                        De astăzi se închid locurile de joacă iar accesul în parcuri și grădini va fi permis doar pentru a le traversa în vederea deplasării către alt punct. Nu mai sunt permise activitățile de agrement sau staționarea pe alei și bănci.

                        Primăria nu mai dezinfectează aceste zone și a redirecționat echipele spre dezinfecția în cartiere (scări de bloc, platforme de gunoi, stații de autobuz).

                        Municipalitatea spune că substanțele folosite sunt sigure, autorizate și nu reprezintă un pericol pentru public.

                        Polițiștii au dat, azi-noapte, amenzi de 25.000 de lei pentru nerespectarea interdicției de circulație

                          La data de 23.03, in intervalul orar 22.00-06.00, politistii băcăuani au desfășurat activități de verificare a respectării măsurilor generale de prevedere a răspândirii Covid -19.

                          Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

                          Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

                          Măsura se aplică începând cu data de 23.03,ora 22,00.

                          Totodată, conform prevederilor ordonanței militare nr. 2, persoanele izolate la domiciliu, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate și sunt conduse de forțele de ordine publică și plasate în carantină instituționalizată, sub pază.

                          Persoanele carantinate, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt carantinate pentru o nouă perioadă de 14 zile.

                          Atenție, aceste măsuri nu exonerează persoanele de răspunderea contravențională sau penală!

                          (Conform prevederilor legale, sancțiunile contravenționale sunt între 100-5.000 de lei – pentru persoanele fizice și între 1.000-70.000 de lei, pentru persoane juridice.)

                          Azi-noapte s-au dat șapte amenzi în valoare totală de 25.600 de lei.