sâmbătă, 20 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1750

VIDEO: Podul peste Bistrița (Ruși Ciutea)

    Autostrada A7 – Centura Bacău Pod peste Bistrița- Pod canal (Ruși Ciutea) 16 septembrie 2020

    Lucrări executate de asocierea UMB Spedition – Tehnostrade SRL, perioadă de execuție 30 de luni de la ordinul de începere – 03.2019. Lungime totală circa 31 km, din care 16,27 km profil de autostradă.

    Sursa

    Și-a uitat rucsacul la Insulă. L-a primit înapoi de la polițiștii locali

      Miercuri, 15.09.2020, polițiștii locali din cadrul Serviciului Ordine Publică și Evidența Persoanei aflați în timpul serviciului de patrulare pe Insula de Agrement s-au autosesizat cu privire la faptul că, o persoană și-a uitat pe o bancă un rucsac.

      Agenții au procedat la ridicarea acestuia, prilej cu care au constatat că rucsacul conținea un telefon mobil, o cheie auto, documente, produse cosmetice și alte accesorii de dama.

      Pe baza cărții de identitate, polițiștii au identificat persoana păgubită ca fiind, L.G, de 26 ani, din Bacău, aceasta prezentându-se la sediul instituției în aceeași zi pentru a-i fi restituite bunurile pierdute.

      O nouă ediție a Săptămânii Europene a Mobilității în Municipiul Bacău

        În perioada 16-22 septembrie 2020 se desfășoară în Municipiul Bacău o nouă ediţie a evenimentului „SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII” (European Mobility Week) – a XIX-a la nivel european și a VI-a la nivel local, cu deviza „Mobilitate cu zero emisii pentru toți”!
        Organizatorul acestui eveniment, Municipiul Bacău, reprezentat de Agenţia de Dezvoltare Locală Bacău, invită cetăţenii municipiului să se alăture acestei inițiative, propunând o schimbare la nivel comportamental și oferind opţiuni de transport local și de mobilitate nepoluantă.

        În anul 2020, tema SĂPTĂMÂNII EUROPENE A MOBILITĂȚII este „Mobilitate cu zero emisii pentru toți”. Aceasta reflectă obiectivul ambițios de a deveni un continent neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în anul 2050, anunțat de Comisia Europeană, atunci când a prezentat Pactul verde European. Tema aleasă are drept scop accentuarea importanței accesibilității transportului cu zero emisii și promovarea unui cadru incluziv pentru toți. Deși cercetătorii au identificat o reducere a călătoriilor cu autoturismul în majoritatea orașelor, iar în următorii ani se așteaptă ca 50% din călătorii să se facă cu transportul public, cu bicicleta sau pe jos, studiile realizate recent de Agenția Europeană de Mediu (AEM) confirmă o creștere semnificativă a emisiilor generate de sectorul transporturilor comparativ cu nivelurile din anii ’90.

        Schimbările climatice și efectele conexe asupra mediului, cum ar fi inundațiile, secetele sau valurile de caniculă, constituie pericole iminente la adresa calităţii vieţii cetățenilor europeni. Chiar dacă obiectivul strategiei pe termen lung ar urma să fie atins într-un viitor mai îndepărtat, măsurile directe de reducere a poluării și a emisiilor de carbon, precum decongestionarea traficului, pot avea efecte imediate. Inițierea unor măsuri cum ar fi promovarea mersului cu bicicleta și pe jos, precum și a transportului public vor avea efecte pozitive imediate.

        În programul evenimentului, ediția 2020, în contextul crizei sanitare create de pandemie, sunt incluse acțiuni de promovare și informare a cetăţenilor municipiului. „Mobilitate cu zero emisii pentru toți”!” este o invitație făcută oricărui băcăuan de a renunța, timp de o săptămână, la mașină și de a folosi bicicleta, mersul pe jos și transportul în comun, în deplină siguranță. Este o repetiție generală pentru un viitor care aparține acestor mijloace de locomoție.

        • 16 -22 septembrie 2020 INFO-MOBILITATE

        Pe durata întregii perioade din SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII 2020 vor fi desfășurate acțiuni de promovare și informare a cetățenilor cu privire la investițiile municipiului Bacău în mobilitatea urbană durabilă. Va fi prezentat publicului pe pagina facebook.com/saptamanamobilitatiibacau stadiul proiectelor cu finanţare europeană ce privesc infrastructura viitoare de transport în municipiu și în împrejurimile acestuia. Se vor promova aspecte legate de proiecțiile viitoarelor trasee de bicicletă în municipiul Bacău, de conexiunile cu transportul public local și alte investiții ce țin de Planul de Mobilitate Urbană.
        Totodată, vor fi prezentate exemple de bune practici ale oraşelor europene care au lansat inițiativa de a avea zero emisii până în 2050.

        • 19 septembrie 2020 „Mergi cu noi” GRATUIT pe autobuzele S.C.Transport Public S.A!

        Campania SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII din 2020 încurajează oamenii să aleagă transportul public, ca mijloc de deplasare. În acest context, S.C.Transport Public S.A se alătură campaniei, oferind GRATUITATE pe autobuzele proprii, în această zi, pentru toți locuitorii municipiului.

        • 20 septembrie 2020 „O zi fără mașină”

        În acestă zi va fi restricționat accesul autoturismelor în zona centrală a orașului. „Mobilitate cu zero emisii pentru toți”!” este o invitație făcută oricărui băcăuan de a renunța la mașină și de a merge pe jos sau cu bicicleta, respectând normele legale de siguranţă impuse de criza pandemică.

        • 20 septembrie 2020 „Oleacă de MIȘCARE fără POLUARE !”

        Având în vedere condițiile de desfășurare restrictive, specifice pandemiei COVID 19 și a stării de alertă, activitățile sportive ce țin de cros și ciclism precum şi cele educaţionale ( lecţii de biologie şi mediu) vor fi derulate de partenerul Asociația „Oleacă Bicicliști”, pentru un număr restrâns de persoane. Acestea vor avea ca locație Parcul Gherăieşti. Se vor respecta regulile de distanțare socială actuale. Vor fi înmânate premii și diplome. Activitățile ce se vor desfășura sub egida SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII 2020 vor promova mobilitatea urbană fără emisii de carbon și vor avea ca slogan „Oleacă de MIŞCARE fără POLUARE !”.

        • 16-22 septembrie 2020 Fii activ, deplasează-te în siguranță!

        Săptămâna e dedicată mersului pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun locale. Locuitorii municipiului Bacău sunt invitați să aleagă aceste mijloace de deplasare nepoluante, spre și de la serviciu sau școală, în beneficiul sănătății și al mediului înconjurător, cu respectarea normelor de distanţare socială, în actualul context creat de COVID-19.

        Până la finalul acestui an, Ambulanța Onești va avea sediul reabilitat

          ​Consiliul Județean Bacău finanțează cu 95% investiția necesară pentru realizarea lucrărilor de proiectare, asistență tehnică și execuție lucrări pentru reabilitarea sediului Ambulanței Onești și a atelierelor mecanic și electric de la Spitalul municipal ”Sf. Ierarh dr. Luca” din municipiul Onești.

          Astăzi s-a semnat contractul durata de execuție fiind de 3 luni pentru proiectare și 7 luni pentru realizarea lucrărilor.

          ​Bugetul total se ridică la aproximativ 1,2 milioane de lei, 5% din sumă fiind asigurată de Consiliul Local Onești.

          ​Reabilitarea sediului era mai mult decât necesară în condițiile în care sediul ambulanței Onești era compus din mai multe corpuri de clădire construite între anii 1968 și 1982, aflate într-o stare avansată de uzură.

          Mii de țigări confiscate de polițiștii băcăuani

            Poliţiştii din Bacău au indisponibilizat 31.474 de pachete de ţigarete de contrabandă, de la un bărbat din judeţul Suceava, depistat în trafic. Acesta a fost reţinut.

            Bărbatul, de 35 de ani, din judeţul Suceava, a fost oprit în trafic, ieri, 15 septembrie, de poliţişti din cadrul Serviciului Rutier Bacău, pe raza județului. În urma controlului autovehiculului, s-au descoperit ţigaretele, netimbrate şi fără documente de provenienţă, depozitate în spaţii disimulate din interiorul autoutilitarei.

            Cele 31.474 de pachete de ţigări în valoare de aproximativ 440.000 de lei au fost ridicate în vederea confiscării, iar bărbatul a fost reținut de polițiști pentru 24 de ore, urmând a fi prezentat Parchetului, cu propuneri legale.

            A fost indisponibilizată și autoutilitara folosită la transportul țigaretelor.

            Cazul a fost preluat de polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, care continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de contrabandă, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău.

            Valoris Center aniversează un an de la inaugurarea sediului din Bacău

            Valoris Center, companie specializată în servicii de BPO, aniversează în luna septembrie 2020 un an de când a început operațiunile în orașul Bacău. Cel de-al treilea sediu al companiei, după cele din București și Vâlcea este un centru operațional care numără în prezent peste 80 de angajați.

            În luna septembrie 2019 Valoris a decis să-si extindă operațiunile în Bacău, având încredere în potențialul orașului și a desfășurat un proces amplu de recrutare. Valoris Center a devenit rapid un angajator căutat în orașul Bacău și a atras personal atât prin recomandări cât și prin participarea la evenimente de recrutare organizate la nivel local.

            La inaugurare, centrul Valoris din Bacău număra 25 de angajați. În doar o lună de zile de la începerea operațiunilor, noul punct de lucru avea deja peste 60 de angajați. În prezent, cu o echipă de peste 80 de agenți, Valoris Center are în continuare poziții deschise în centrul băcăuan. Acesta va continua să se dezvolte, datorită rezultatelor bune de până acum, urmând să fie implementate în viitor proiecte de relații cu clienții și operațiuni de suport în română, engleză și alte limbi de circulație internațională.

            “Suntem bucuroși să aniversăm un an de prezență la Bacău. Strategia de extindere s-a dovedit a fi un succes, în contextul ritmului accelerat de creștere din ultimii ani. Ne mândrim cu o cultură organizațională atractivă și funcțională, prin care am optimizat rapid sediul din Bacău. Prin eficiența și flexibilitatea serviciilor oferite am crescut alături de clienții noștri, iar investiile pe care le facem în personal și în procese de automatizare ne permit să păstrăm avantajul competitiv din toate centrele Valoris.” declară Cristina Man, directorul general al companiei.

            Din luna martie 2020, odată cu începutul pandemiei de Covid-19, angajații din Bacău lucrează de acasă, pentru siguranța lor și a familiilor acestora. Când condițiile vor permite, operațiunile vor fi reluate în birourile din centrul de afaceri General Proiect Bacău.

            Despre Valoris Center

            Valoris Center, companie cu capital 100% românesc, activează în piața serviciilor de BPO din 2006. În prezent are o echipă de 600 de angajați și 350 de stații de lucru, prin care desfășoară operațiuni pentru clienți din 15 industrii diferite, în 8 limbi străine.

            Angajații Valoris furnizează servicii pentru partenerii companiei, 24/7/365. Cu trei centre operaționale în București, Vâlcea și Bacău compania este specializată în servicii de contact center, back-office, coaching, soluții SaaS, recrutare și închiriere de personal.

            SENS UNIC pe două străzi din zona RMB

              Începând cu data de 16.09.2020, pe strada Banatului- porțiunea cuprinsă între str. Mihai Eminescu și str. Oituz și pe strada paralelă cu această porțiune se va circula într-un singur sens. ( foto )

              Box: Liber la competiții!

              În sfârșit, boxul poate să revină în ring. După o pauză de jumătate de an impusă de pandemia COVID-19, Ministerul Tineretului și Sportului a dat undă verde competițiilor. „Pentru noi, este o adevărată gură de oxigen. Săptămâna trecută, cu ocazia vizitei de lucru pe care a făcut-o în Bacău, l-am informat pe ministrul Ionuț Stroie că, fără meciuri, sezonul internațional care a fost comasat în noiembrie și decembrie este definitiv compromis pentru noi. Toți cei din străinătate i-au dat drumul la treabă, dovadă ca am adunat un teanc de invitații pentru turnee în străinătate cărora nu le putem da curs. Din fericire, răspunsul ministrului Stroie a venit prompt și s-a dovedit unul pozitiv, astfel încât, de luna viitoare, intrăm în pâine cu meciurile oficiale”, a declarat antrenorul Relu Auraș, care pregătește în Bacău lotul național de Tineret.

              „Acesta este nucleul cu care vom ataca Olimpiada din 2024, de la Paris. E o generație cum rar am avut și care va mai fi completată cu o parte din juniorii antrenați de Dorel Simion. Băieții au tras foarte tare în toată aceasta perioadă dificilă, iar vestea legată de reluarea sezonului a venit ca o eliberare pentru ei, dar și pentru noi, antrenorii”.

              Prima competiție va avea loc între 1 și 5 octombrie, la Giurgiu. Este vorba de Naționalele U22 și de Tineret care se vor relua de acolo de unde fuseseră oprite în primăvară: din faza semifinalelor. După Campionatele Naționale urmează Europenele. Cele pentru Tineret sunt programate în perioada 10-20 noiembrie, în Muntenegru, iar cele pentru Under 22 se vor desfășura între 8 și 18 decembrie, în Italia. „După Naționale, ne vom axa pe bilaterale deoarece trebuie sa recuperăm deficitul de meciuri internaționale. Nu vrem să facem doar act de prezență la Europene”, a precizat Relu Auraș.

              Echipamente medicale și nemedicale de 8,9 milioane de lei pentru Ambulatoriul Spitalului Județean de Urgență Bacău

              Echipa managerială a Spitalului Județean de Urgență Bacău, împreună cu reprezentantul firmei care a câștigat licitația și președintele Consiliului Județean Sorin Brașoveanu au semnat azi, 15 septembrie, un nou contract de finanțare nerambursabilă pentru implementarea proiectului intitulat „Dotarea infrastructurii Ambulatoriului de Specialitate Adulți și Copii”, în valoare totală de peste 8,9 milioane de lei.

              „Sunt echipamente care vor intra în dotarea mai multor specialități medicale din spital. Trăind într-un secol în care tehnologia avansează cel mai repede, un diagnostic de calitate, trebuie să aibă la bază și o aparatură de calitate. Or, aceste achiziții tocmai asta fac, completează aparatura medicală necesară în spital pentru stabilirea unui diagnostic cât mai precis.”

              Adrian Popa,  managerul Spitalului Județean de Urgență Bacău

              În total sunt 1.574 de echipamente medicale și nemedicale, cele mai importante fiind cele ce constau în aparatură pentru secțiile Radiologie, Urologie, Neurochirurgie, Gastroenterologie, Cardiologie, Medicină Internă, ORL, Endocrinologie, Reumatologie, Neurologie și explorări funcționale. Concret, spitalul județean va beneficia de:

              • un tomograf nou, cu minimum 16 slice-uri, care va ajuta inclusiv în stabilirea afecțiunilor pulmonare asociate noului coronavirus;
              • un mamograf digital nou;
              • un aparat RX monobloc cu două posturi;
              • o unitate de videoendoscopie cu gastroscop și colonoscop;
              • ecograf cu modul Doppler Gastroenterologie;
              • fibroscan, ce va fi folosit pentru pacienții beneficiari ai Programului Național Free-interferon;
              • un cistoscop;
              • ecograf cu sondă convexă, liniară și endorectală, pentru Urologie;
              • stație pentru testare cardio-pulmonară de efort;
              • aparat de determinare factro de transfer prin membrana alveolo-capilară;
              • eco-Doppler extracranian și transcranian;
              • electromiograf;
              • unitate ORL cu fribrolaringoscop flexibil, endoscoape rigide, aspirator, microscop, sursă de lumină, monitor și irigator;
              • ecocardiograf Doppler color Cardiologie;
              • ecograf cu sondă de abdomen și părți moi, pentru Medicina Internă;
              • electrocardiograf;
              • Doppler continuu pentru indice gleznă-braț;
              • ecograf cu sondă părți moi pentru Endocrinologie;
              • ecograf cu sondă musculo-scheletată pentru Reumatologie.

              Restul echipamentelor (nemedicale) care fac obiectul acestui contract sunt, în special, dotări pentru eficientizarea energetică a consumului de energie electrică prin montarea de tuburi și becuri tip LED.

              „Este un contract în care contribuția Consiliului Județean este de circa 225,7 mii lei, adică 50.000 de euro. Aceste achiziții vin să completeze toate investițiile care s-au realizat și se realizează în Spitalul Județean de Urgență Bacău, atât pe partea de dotări, cât, mai ales, pe infrastructură, pentru creșterea calității serviciilor medicale oferite băcăuanilor. Este un proiect care se va desfășura până la sfârșitul anului 2020, fiind finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. S-au urmat toți pașii necesari astfel încât astăzi putem semna contractul cu firma care a câștigat licitația și va asigura aceste achiziții. Este vorba, așadar, de peste 1.570 de echipamente medicale și nemedicale pentru dotarea mai multor secții ale spitalului.”

              Sorin Brașoveanu,  președintele Consiliului Județean Bacău

              La conferința de presă, organizată pentru semnarea acestui contract pe clădirea Blocului operator a spitalului unde este în plin șantier o altă lucrare de anvergură cu fonduri europene nerambursabile, respectiv construirea unui heliport și extinderea Unității de Primiri Urgențe în valoare de aproximativ 3 milioane de euro, a participat și europarlamentarul Dragoș Benea, care a declarat:

              „Județul Bacău este numărul unu la absorbția de fonduri europene, iar ceea ce se întâmplă acum la Spitalul Județean de Urgență Bacău, prin semnarea acestui contract, este o dovadă în plus că statisticile nu mint. Sunt aici alături de o echipă care păstrează un fir roșu, început în urmă cu 10 ani, în prioritizarea investițiilor în sănătatea băcăuană atunci când s-a construit bugetul Consiliului Județean. Este încă un moment bun și o veste bună pentru băcăuani și mă bucur că pot să fiu mereu alături la astfel de evenimente importante pentru întreaga comunitate.”

              „Teme și dileme în monodrama românească”, Bacău Fest Monodrame – septembrie, 2020

                Teatrul Municipal „Bacovia” organizează, în zilele de 18 și 19 septembrie 2020, evenimentul „Teme și dileme în monodrama românească”, care deschide calendarul de acțiuni din programul „Tu și Teatrul”, al stagiunii 2020-2021.

                Întrucât anul acesta contextul epidemiologic nu a mai permis, ediția a XXVI-a a Bacău Fest Monodrame nu s-a organizat. Însă, în cadrul evenimentului din 18 și 19 septembrie, va avea loc jurizarea textelor finaliste în Concursul de Dramaturgie „Valentin Nicolau”, ediția a VII-a. Cu același prilej, va avea loc și prezentarea antologiei „Monodrame premiate” Bacău Fest Monodrame 2014-2019, un volum care cuprinde textele câștigătoare de la prima ediție, până la cea din 2019, apărut cu sprijinul Fundației „Camil Petrescu”, lucrare coordonată de criticul de teatru Florica Ichim, redactor-şef al revistei „Teatrul azi” și Oana Borș, critic de teatru. Evenimentul va include și spectacole-lectură, în interpretarea actorilor Teatrului Municipal „Bacovia”, coordonați de regizorul artistic Gheorghe Balint.

                Va fi prezent, în cele două zile, Juriul Bacău Fest Monodrame 2020 format din Monica Andronescu, critic de teatru, redactor șef al Revistei „Amfiteatru”, Maria Manolescu Borșa, dramaturg, câștigătoarea Concursului de Dramaturgie Monodramă 2019 și Doru Mareș, critic de teatru, secretar literar al teatrului. Evenimentul va avea loc în parteneriat cu Centrul de Cultură „George Apostu”, fiind organizat în Grădina cu statui a instituției, în limita a 50 de locuri și cu respectarea normelor impuse pentru prevenirea răspândirii virusului COVID-19. Intrarea este liberă.

                Din program:

                Vineri, 18 septembrie 2020,  Grădina cu statui a Centrului de Cultură „George Apostu”:

                • Ora 17.00 – Prezentarea antologiei „Monodrame premiate”. Bacău Fest Monodrame, 2014 – 2019, Eliza Noemi Judeu, managerul Teatrului Municipal „Bacovia”
                • Ora 17.30 – Spectacole – lectură Bacău Fest Monodrame 2020:

                – „Casa de dincolo de ocean”, de Andrei C. Șerban. Interpretează actorul Dumitru Rusu;

                – „Exerciții psihotice de reparare a copilului”, de Andreea Radu. Interpretează actrița Bianca Babașa;

                – „Hai să ne jucăm de-a viața!”, de Ana-Sorina Corneanu. Interpretează actrița Minodora Broscoi

                Coordonator spectacole – lectură: regizorul Gheorghe Balint

                Sâmbătă, 19 septembrie 2020, Grădina cu statui a Centrului de Cultură „George Apostu”:

                • Ora 11.00 – Spectacole – lectură Bacău Fest Monodrame 2020:

                – „Între noi vinul și imperceptibila accelerare a sângelui”, de Edith Negulici. Interpretează actrițele Firuța Apetrei, Nela Zare, Simona Nica;

                – „Sufletul pereche”,  de Petre Barbu. Interpretează actorii Ștefan Ionescu, Matei Bogdan, Eduard Burghelea;

                – „Omul de ceață”, de Emil Cătălin Neghină. Interpretează actorii Ștefan Huluba, Bogdan Buzdugan, Vlad Nicolici.

                Coordonator spectacole – lectură: regizorul Gheorghe Balint

                • Ora 12.45 – Colocviu „Teme și dileme în monodrama românească”

                 Invitați:

                – Juriul Bacău Fest Monodrame 2020, Concursul de Dramaturgie: Monica Andronescu – critic de teatru, redactor șef  – Revista „Amfiteatru”, Maria Manolescu Borșa, dramaturg, câștigătoarea Concursului de Dramaturgie Monodramă 2019, Doru Mareș, critic de teatru, secretar literar al Teatrului Municipal „Bacovia”;

                Carmen Mihalache, critic de teatru, director al Revistei „Ateneu”;

                Sorin Militaru, Octavian Jighirgiu, Gheorghe Balint, Irina Crăiță – Mândră – regizori;

                – Actorii Teatrului Municipal „Bacovia” .

                Peste 300 pensionari vor merge la tratament balnear

                  La începutul săptămânii, Casa Județeană de Pensii (CJP) Bacău a demarat vânzarea unei noi serii de bilete la tratament balnear, destinate pensionarilor și asiguraților care au optat să meargă într-o stațiune în această perioadă a anului. Pentru această serie, a XV-a din anul în curs, CJP Bacău a primit 332 bilete în aproape toate stațiunile, respectiv în cele în care baza de tratament aparține Casei Naționale de Pensii Publice sau unor firme private. Este vorba despre stațiunile 1 Mai, Amara, Bălțătești, Căciulata, Călimănești, Covasna, Eforie Nord, Felix, Herculane, Lacu Sărat, Mangalia, Neptun, Nicolina, Ocna Șugatag, Olănești, Pucioasa, Sarata Monteoru, Saturn, Slănic Moldova, Tîrgu Ocna și Vatra Dornei.

                  Din cele 332 locuri, 284 le sunt alocate automat celor care au solicitat să meargă într-o stațiune în această perioadă. Pentru restul de 48 bilete nu au fost depuse cereri, astfel că vor fi scoase la vânzare liberă. Locurile sunt în stațiunile Amara, Lacu Sărat, Ocna Șugatag, Pucioasa, Slănic Moldova și Tîrgu Ocna. Pensionarii și asigurații care au un bilet repartizat trebuie să se prezinte la CJP Bacău, pentru a-l cumpăra, până în data de 22 septembrie. Ei vor prezenta actul de identitate în original.

                  Cei care au o dizabilitate, dacă vor să beneficieze de gratuitate, vor depune certificatul de încadrare în grad de handicap, precum și ”Programul individual de reabilitare și integrare socială”, în original și copie. Sejurul (ziua plecării la tratament) celei de-a XV-a serii începe în 28, 29 și 30 septembrie sau în 1, 2 ori 3 octombrie, în funcție de fiecare stațiune. Următoarea serie va debuta în data de 14 octombrie. Ulterior vor mai fi 3 serii, ultima începând în 1 decembrie.

                  IMM-urile din toate industriile pot accesa cel puțin 100.000 de euro pentru digitalizare

                  Peste 60% dintre firmele care nu au putut opera în starea de urgență au recunoscut că nu au digitalizat compania și că acest lucru s-a datorat costurilor prea mari pe care le presupune digitalizarea și pe care nu și le permit. Acest procent a rezultat din cercetarea pe care Ingenius Hub, prin rețeaua Ingenius NET, a realizat-o în perioada aprilie- mai 2020. Pandemia a prilejuit înțelegerea importanței adoptării de instrumente digitale în toate companiile indiferent de industrie sau activitate, demarând o legatură directă între firmele care au performat în pandemie și nivelul lor de digitalizare.

                  La inițiativa Ingenius Hub, prin rețeaua Ingenius NET,  Guvernul României a lansat un program de finanțare pentru digitalizarea IMM-urilor din diferite industrii (HG 677/14.08.2020).

                  „Digitalizarea IMM-urilor în România este deja un proces întârziat. Suntem mult în urmă în toate industriile, ceea ce e un paradox dat fiind competențele recunoscute ale programatorilor români și locul fruntaș pe care în avem în topul global pentru calitatea și acoperirea infrastructurii de IT&C. Este imperios necesar să ajungem cât mai mulți dintre noi în secolul XXI. Programul guvernamental de digitalizare este insuficient, dar este un prim pas în direcția corectă. Sper să își atingă obiectivul și să nu ne rezumăm la site-uri și platforme de e-commerce.”

                  Rodica Lupu, fondator Ingenius Hub

                  Ingenius NET este un proiect Loop Operations, care reunește autorități publice, universități, patronate și companii din regiuni și industrii diferite, care beneficiază de o platformă cu circuit închis de informare, consultare cu privire la acte normative sau inițiative ale mediului privat, precum și de facilitare a generării de proiecte strategice în parteneriate multi-regionale. (sursa: bursa.ro)

                  Fotbal/ Liga a II-a: A venit și Haberkon. Argentinianul e în probe

                  Aerostar îl va testa săptămâna aceasta la antrenamente pe jucătorul crescut la Independiente și Banfield.

                  Fără gol marcat în cele 270 de minute ale actualei ediții de campionat, Aerostar Bacau caută soluții pentru a-și revitaliza ofensiva. La mijlocul săptămânii trecute, „aviatorii” și-au asigurat serviciile atacantului de Liga I, Alexandru Zaharia, împrumutat pentru un sezon de la Poli Iași. În vârstă de 20 de ani, Zaharia a debutat deja pentru Aerostar în înfrângerea de acasă, cu CSM Reșița, în care a evoluat timp de o repriză, prima.

                  „Avem încredere în Zaharia. Meciul cu Reșița nu este elocvent în privința sa deoarece, în prealabil, el făcuse doar două antrenamente cu noi”, a fost mesajul grupării băcăuane. Și antrenorul Cristi Lupuț dă credit lui Zaharia: „Are o maturitate impresionantă. Ne va ajuta în viitor, sunt sigur”. De luni, băcăuanii au o nouă „gură de foc” la dispoziție. Pentru moment, doar la antrenamente. Soluția vine  tocmai din America de Sud și este reprezentată de atacantul argentinian Valentin Haberkon. Format la cluburi de prestigiu, precum Independiente și Banfield, Haberkon a evoluat ultima dată pentru formația argentiniană de liga a treia, Los Andes.

                  Argentinianul în vârstă de 25 de ani și-a început antrenamentele cu Aerostar luni seara și va fi monitorizat pe parcursul acestei săptămâni în vederea unei posibile legitimări. „Dacă jucătorul corespunde cerințelor și nevoilor noastre, iar antrenorul Cristi Lupuț își dă acordul, îl oprim fără doar și poate. Mai întâi trebuie să ne edificăm însă în privința potențialului său. Deocamdată, Haberkon s-a adaptat bine fusului orar. Să vedem ce va fi. Noi ne-am dori să fie o soluție imediată, eventual chiar pentru jocul de sâmbătă, de la Timișoara, contra Ripensiei”, a precizat team-managerul băcăuanilor, Gabriel Voicu.

                  „Da, m-am adaptat fusului orar și am trecut cu bine peste oboseala zborului trans-oceanic. Îmi doresc să rămân aici și voi face tot ce ține de mine pentru a-i convinge pe cei de la Aerostar. Este o oportunitate pe care vreau să o fructific”, a declarat pentru „Deșteptarea”, Valentin Haberkon.

                  Totodată, divizionara B băcăuană caută și un mijlocaș ofensiv care să lege jocul, alt capitol de mare suferință pentru Aerostar. Cu atât mai mult cu cât fosta mare speranță a Stelei, Vlad Mihalcea, căruia Gigi Becali îi fixase o clauză de reziliere de 50 milioane de euro în urmă cu cinci ani, continuă să-și amâne debutul pentru „aviatori” din motive de ordin medical.

                  „Tâlharii Romei”?

                  Circulă prin țară și am întâlnit chiar și prin discuțiile de pe rețelele sociale când se certau unii străini cu românii ideea cum că latinii aduși în Dacia nu erau decât niște tâlhari, hoți, criminali și așa mai departe. Mai mult, au existat și cazuri în care cei care susțineau acest lucru argumentau cu faptul că informația apare și în letopisete. Întrebare: apare? Răspuns: da. Însă cel care a pus această informație în letopiseț nu este autorul, ci copistul. Este un exemplu extrem de interesant cum primul letopiseț în limba română, cel al lui Grigore Ureche, a fost „corectat” și modificat până într-acolo încât unii istorici chiar s-au îndoit de faptul că Ureche a fost autorul, într-atât s-a nevoit primul copist să-l schimbe ca să pară a fi opera sa.

                  Numele copistului se știe: Simion Dascălul și este bănuit chiar că ar fi distrus manuscrisul lui Grigore Ureche ca să nu mai existe nici o dovadă a faptelor sale. Simion Dascălul introduce un capitol în Letopiseț, despre originile românilor, în care afirmă că un împărat al Romei i-ar fi trimis craiului maghiar Laslău (Ladislau, desigur), tâlhari care să-l ajute în lupta contra tătarilor. Acești tâlhari s-ar fi așezat în Maramureș. Nu a fost singura intervenție a copistului pe textul lui Ureche; de altfel fiecare copist al letopisețului s-a simțit dator să intervină mai mult sau mai puțin pe text. Următorul copist, un anume Misail Călugărul, nu mai transcrie prefața lui Simion Dascălul, în care acesta se bătea cu cărămidă în piept că ar fi fost mai competent decât Ureche. Un alt copist important a fost și Axinte Uricariul, care a transcris letopisețul pentru Nicolae Mavrocordat. Și el va aduce completări de informație la cronică, dar completări bine documentate. Despre „tâlhării Romei” se va pronunța stolnicul Constantin Cantacuzino, care află o copie a Letopisețului pe când vizita Moldova.

                  După ce citește capitolul despre originea românilor, Cantacuzino va zice că informațiile sunt „basne”, adică fantasmagorii: „Ci nu știu cu ce îndrăzneală și cu ce nerușinare acela ce va fi scris întâi o va fi făcut!”. Dar cel mai înverșunat va fi Miron Costin, cel care va continua Letopisețul de acolo de unde l-a lăsat Ureche și care va scrie chiar un text distinct „De neamul moldovenilor”, în care va lămuri problema. Dar îl și va bruftului pe Simion Dascălul: „Numai lui [Grigore Ureche] de această țară i-au fost milă, să nu ramâie întru întunericul neștiinții, că celelalte ce mai sunt adăosături de un Simion Dascălul și, al doilea, un Misail Călugăr, nu letopisață, ci ocări sunt, și acelea nu puține”. Nici Dimitrie Cantemir nu va sta deoarte și în „Hronicul vechimei a româno-moldo-vlahilor” va pomeni și el despre „basna” scornită de copist și pusă la începutul letopisețului lui Grigore Ureche.

                  Soul Serenade, dublu concert la Savarin

                    Restaurantul Savarin reia seria concertelor de excepție pe care le-a oferit băcăuanilor și care au fost întrerupte din cauza crizei sanitare. Așteptarea iubitorilor de seri cu muzică bună a luat sfârșit, pentru că joi și vineri la Savarin vor fi prezenți Soul Serenade cu o revigorantă interpretare acustică a direcției de „old time blues & jazz” ce îi va purta pe cei prezenți de pe străzile din Chicago până pe drumurile prăfuite din sud. Inițial a fost programat doar un concert, joi, 17 septembrie, dar cum acesta a devenit repede sold out, gazdele au decis ca evenimentul să se repete și vineri, 18 septembrie. Ambele întâlniri vor debuta de la ora 18.00 cu cina, relaxarea în concert având loc de la ora 20.30.

                    Despre Soul Serenade putem spune că în martie 2013 a obținut locul II Festivalul European de Blues din Toulouse (European Blues Challenge), aceasta fiind și prima participare a Romaniei la acest festival/concurs. În noiembrie 2013 trupa a fost prezentă în cadrul renumitului festival „Blues Sur Seine” din Franța.Trio-ul bucureștean a fost „opening act” pentru Rhiannon Giddens & Layla Mccalla, câștigătoare Grammy. Soul Serenade au mai participat și în alte festivaluri notabile:  „Blues After Work” 2013 (Luxembourg), „Sofia Blues Meeting”(Sofia-Bulgaria), 16 ediții Street Food Festival, Focșani Blues Festival 2016 (România), Sighișoara Blues Festival 2016 (România), Green Sounds Festival 2016, Jazz in the Park 2015 (România), Danube Jazz & Blues Festival 2015 (România), Dichis ‘n’ Blues 2015 & 2016 (România), Bulz&Blues 2013 și 2014 (România), „CloverFest Muscel” 2013 și 2015 (România), Jimbo Blues 2017 (România), Street Delivery 2013 și 2017 (România). Componența Soul Serenade: Adelina Chivu – voce,bass și kazoo; Andrei Rotariu – voce, chitară, muzicuță și tamburină; Codruț Andrei – mandolină.

                    Director nou în staff-ul Agricola Bacău

                    Divizia Procesare-Vânzare a Grupului Agricola Bacău (care integrează activitățile de abatorizare și vânzări) este condusă, din această lună, de Cristian Bostan.

                    Noul director are o experiență managerială de 18 ani în compania Danone, unde a coordonat proiecte naționale și internaționale, iar în echipa Agricola a venit în urmă cu șase luni.

                    „Pentru mine – spune Cristian Bostan – este un nou început, cu responsabilități mari și care presupune un teritoriu nou, piața cărnii, interesant de explorat. Am avut câteva luni în care am luat contact direct cu noul mediu de lucru, cu noii colegi, cu valorile companiei. Cultura în care m-am format este aceea a livrării rezultatelor, în condițiile asumării targetelor și motivării oamenilor. Agricola este un brand cunoscut și puternic și sunt convins că împreună cu echipa valoroasă pe care am găsit-o aici vom avea succes!”.

                    Agricola Internațional, unul dintre cei mai mare jucători din piața de carne de pasăre din România, și-a reorganizat activitatea operațională odată cu debutul anului 2020. Astfel, Unitatea de Afaceri Carne Pasăre, coordonată de Tatiana Cimpoeșu – vicepreședinte-director general adjunct al companiei, este constituită în prezent din două entități care integrează activitățile lanțului operațional. Prima dintre acestea, Divizia Zootehnică, integrează activitatea de preparare a hranei păsărilor și sectorul de creștere (fostele Departamente FNC și Avicola) și este condusă de Florin Apolțan, membru deja consacrat al echipei. A doua este Divizia de Procesare-Vânzare.

                    „Brandul Agricola este unul puternic; scorează foarte bine în indicatorii de notorietate și intenția de cumpărare specifici cercetărilor de piață. E normal ca oamenii să-și urmeze visurile, iar noi, la Agricola, prețuim oamenii raționali și oamenii cu viziune. De-a lungul timpului am generat condițiile creării unei echipe operaționale valoroase, iar atunci când simțim nevoia avem și inițiativa completării echipei. Consider astfel că atragerea lui Cristian Bostan în echipă, cu responsabilități majore în activitatea Diviziei Procesare-Vânzare, este un pas important în optimizarea resurselor noastre operaționale, a strategiei pe care o conturăm în vederea consolidării poziției brandului Agricola în piață.” Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola

                     

                    Arca Bunei Speranțe

                    Titlul este al unei cunoscute piese de I.D. Sîrbu, filosof, autor de valoroasă literatură de sertar, dramaturg deosebit de interesant, care a fost jucat și la teatrul băcăuan, în urmă cu multe decenii. „Plautus și fanfaronii” se numea parabola scrisă pentru scenă de dramaturg, dar titlul a fost schimbat de cenzorii de la acea vreme în „Nepoții lui Plautus”, adică eroii actualității, chipurile. Din limbajul esopic al comediei se înțelegea însă destul de bine la cine se referea autorul când vorbea despre supraviețuire prin slugărnicie, lingușeală, corupție morală într-o dictatură. Așa că nu e de mirare că spectacolul, semnat de regizorul Mircea Marin, a avut o soartă nefastă, fiind oprit în cele din urmă de oficialități.

                    Pentru cei tineri, care au astăzi toată libertatea de exprimare, astfel de lucruri sunt istorie, pe care n-ar fi rău să o cunoască însă, fiindcă niciodată nu se știe cum se răsucește soarta.

                    Teatrul a fost dintotdeauna o tribună a ideilor progresiste, unele subversive, dând bătăi de cap stăpânirii. Și astăzi mergem la teatru ca să recunoaștem situații, conflicte, tipologii, măști contemporane, privindu-ne  în oglinda lui care reflectă vremurile și condiția umană. I-am simțit dureros lipsa în timpul lockdown-ului și ne bucură acum revenirea în sălile de spectacol, redeschiderea stagiunilor teatrale, muzicale. Publicul a fost, de la începuturile artei teatrale, în centrul atenției, teatrul fiind cea mai democratică artă, una vie, bazată pe dialog, pe interacțiune directă. Iar în această perioadă de criză se iau o mulțime de măsuri speciale pentru protecția lui. Cred că mulți spectatori, iubitori ai acestei arte, de abia așteaptă să fie prezenți la reîntâlnirea cu teatrul, unde îi vor aștepta multe surprize plăcute, actorii arzând de nerăbdare să joace din nou pe viu, să audă aplauze. La început de nouă stagiune, să ne îmbarcăm pe o simbolică arcă a bunei speranțe, mizând pe optimism și încredere, pe iubire, pe forța și frumusețea vieții și a artei.

                     „Ozon pentru viață”

                      Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Bacău celebrează, miercuri, 16 septembrie, Ziua Internațională pentru Protecția Stratului de Ozon, pentru a atrage atenția asupra necesității de a lua atitudine și de a acționa în folosul mediului și pentru sănătatea noastră.

                      APM Bacău va desfășura în perioada 16-20 septembrie o campanie de informare în școlile din județ. Vor fi diseminate materiale educative la temă, în format electronic. Programul Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP) a declarat data de 16 septembrie 1991 ca „Ziua Internațională pentru Protecția Stratului de Ozon”. UNEP a luat în considerare ziua de 16 septembrie 1987 în care s-a adoptat Protocolul de la Montreal privind substanțele care epuizează stratul de ozon, ca o promisiune din partea guvernelor de a proteja stratul de ozon. România a aderat la acest protocol în anul 1993, asumându-și obligația de a se conforma prevederilor acestuia.

                      În anul 2020 se aniversează 35 de ani de la adoptarea Convenției de la Viena, 33 de ani de la adoptarea Protocolului de la Montreal și se serbează a 30-a zi a Ozonului sub deviza „Ozon pentru viață”.

                      Ultima evaluare științifică privind degradarea stratului de ozon, finalizată în 2018, arată că părți din stratul de ozon s-au reabilitat într-un ritm de 1-3% la zece ani, începând cu anul 2000. În ritmurile preconizate, ozonul din emisfera nordică și cel de la altitudine medie se va reface până în anul 2030. Cel din emisfera sudică va urma această tendință până în anul 2050, iar cel din regiunile polare până în anul 2060. Eforturile privind protecția stratului de ozon au contribuit de asemenea la lupta împotriva schimbărilor climatice, prin diminuarea emisiilor cu cca. 135 de miliarde de tone în echivalent de bioxid de carbon, din 1990 până în 2010. Protocolul de la Montreal a condus la înlocuirea a 99% din substanțele care degradează stratul de ozon, prezente în frigidere, aparate de aer condiționat și multe alte echipamente.

                      „Trebuie să continuăm lupta, să menținem aceste rezultate, în special pentru a preîntâmpina apariția surselor ilegale de substanțe care degradează stratul de ozon. Să susținem deschis Amendamentul Kigali la Protocolul de la Montreal privind reducerea progresivă a utilizării hidrofluorocarburilor (HFC) la nivel mondial, care se aplică începând cu 1 ianuarie 2019. Prin renunțarea la HFC (freoni), gaze cu efect puternic în încălzirea globală, acest amendament poate preveni creșterea temperaturii globale cu 0,4°C până la sfârșitul secolului.”

                      Petrică Ilieș, directorul executiv al APM Bacău

                      Cu botniță în padoc

                      Un început de școală trist. Rumoarea din careu a dispărut și evident careul și caracterul festiv al unui nou început de an școlar. Cei mici, bobocii, nu știu cine e Doamna. Vor vedea în clasă un personaj cu vocea distorsionată de masca purtată pe față. Iar ei purtând aceeași mască, abandonați de părinți la poarta școlii, vor avea șocul vieții când vor fi conduși în padocurile de „pepsiglas”. Păstrând distanța legală, Doamna va încerca să le explice boboceilor, având în vedere interdicția apropierii, doar la tablă „tainele abecedarului” …care vor rămâne la fel de tainice, dacă învățământul românesc va continua să mimeze actul educațional…. Predarea mixtă în clasă și online simultan, simulează de fapt luarea unor măsuri. Este în fond o spălare pe mâini a autorităților. Pe catedră se află un laptop cu o cameră încorporată. Educatorul/profesorul va trebui să predea și la tablă, va trebui să discute și cu elevii prezenți, dar în egală măsură nu poate să-i neglijeze pe cei din online.

                      Orice gest firesc în sala de clasă, pare nefiresc înregistrat secvențial – imagine, vocea de fundal neinteligibilă a elevilor din clasă, care intervin și ei tot cu masca pe față. Dascălul de la catedră nu este operator TV, ori inginer de sunet. El nu plimbă camera laptopului …are altă treabă de făcut. Cursul online poate fi perturbat oricând de un părinte irascibil ori alt elev străin de clasă ce s-a logat cu parola prietenului, așa… de amuzament. Încercați să vorbiți o oră cu masca pe față. Să vedeți ce presupune această experiență. Elevii din clasele V-VIII trebuie să stea 6 ore cu mască, să se concentreze și să răspundă la ore. Încercați, apoi ne împărtășiți părerile. Abandonați în fața școlii, până vor intra în clase, elevii vor fi împreună. Joacă fotbal în curtea blocului împreună. Au fost la mare, la munte. Sunt teferi, voioși și sănătoși. Ei bine la școală e altceva. E locul unde vor putea contacta virusul mortal, e locul contaminării.

                      Asta lipsea școlii românești… Conform Ordinului Nr. 5487/1494/2020 din 31 august 2020, art. 16, la apariţia într-o clasă din unitatea de învăţământ a unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile, după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă;… la apariţia a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în clase diferite ale aceleiaşi unităţi de învăţământ, se suspendă cursurile şcolare ale întregii unităţii de învăţământ, pe o perioadă de 14 zile de la data confirmării ultimului caz;” după art. 17 al aceluiași ordin: „pe perioada celor 14 zile de suspendare toţi contacţii direcţi din cadrul unităţii/instituţiei de învăţământ ai cazurilor confirmate vor fi izolaţi/carantinaţi la domiciliu.” Și ca să vedem că nu e de glumă, probabil prin sus amintitul ordin, în anexa 1 în preambul se stipulează: „… Purtarea obligatorie a măştii pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, precum şi pentru întregul personal al unităţii de învăţământ, atât în timpul orelor de curs, cât şi în timpul recreaţiei,… Întâlnirile dintre elevi vor fi limitate în perimetrul clasei, spre exemplu prin stabilirea unui sens de circulaţie în interiorul clasei, care poate să fie indicat prin marcaje aplicate pe podea;… Va fi gestionat fluxul de elevi care merg la toaletă (plecarea şi întoarcerea de la/la clasă, evitarea aglomerării în interiorul grupului sanitar);

                      Elevii vor fi instruiţi să nu interacţioneze fizic (nu se vor îmbrăţişa, nu îşi vor atinge reciproc mâinile şi nu vor sta aproape unul de celălalt); Cadrele didactice au obligaţia să anunţe cadrul medical şcolar sau responsabilul desemnat de conducerea unităţii în cazul în care elevii prezintă în timpul orelor de curs simptomatologie de tip respirator (de exemplu, tuse, febră, probleme respiratorii), sau alte simptome de boală infecţioasă (vărsături, diaree, mialgii, stare general modificată), însoţite sau nu de creşteri de temperatură, în vederea aplicării protocolului de izolare…. : în prima zi de şcoală şi cel puţin odată pe săptămână elevii vor fi instruiţi de către cadrele didactice în vederea respectării măsurilor de protecţie şi prevenţie a infecţiei cu SARS-CoV-2: Organizarea spaţiilor (sălilor de clasă), cu aşezarea băncilor astfel încât să se asigure distanţarea fizică de 1 metru între elevi sau dotarea băncilor cu separator în situaţia în care distanţarea fizică nu poate fi asigurată.”

                      Având în vedere obligațiile ce le incumbă cadrelor didactice activitatea specifică, începând de la verificarea simptomatologiei specifice, poziția fixă a elevului in clasă, păstrarea distanței la budă și în clasă, dar și obligarea dascălului să devină om orchestră în ceea ce privește predarea dublă, online și direct, propunerea ca actul de educație școlară să se desfășoare la restaurant pare sustenabilă. Pot fi patru persoane la masă, fără „pepsiglas” ori mască în baza propriilor declarații, pot schimba tacâmurile între ei, (pixuri creioane, manuale etc.) fără instruire prealabilă și fără supravegherea unor acte ce presupun intimitatea. Mai mult de atât, restaurantul nu se închide 14 zile în caz de infectare covid a participanților.

                      Jr. Adrian M. Ionescu