marți, 23 decembrie 2025

Masuri pentru imbunatatirea serviciilor publice

Proiect finalizat

Institutia Prefectului Bacau a incheiat cu succes implementarea proiectului "Mecanisme integrate de reducere a duratei livrarii serviciilor publice", derulat in perioada aprilie 2010 – mai 2011. Proiectul a fost cofinantat in proportie de 85 la suta din Fondul Social European, obiectivul general fiind acela de a imbunatati calitatea serviciilor furnizate de institutie. Ieri a avut loc incheierea proiectului. "Pe parcursul acestui an am derulat trei mari activitati: achizitia unei aplicatii informatice care va pemite urmarirea circulatiei documentelor, a statisticilor si rapoartelor la nivelul angajatilor, desfasurarea de cursuri de perfectionare la care au luat parte 70 de angajati ai institutiei si derularea unei campanii de informare in randul cetatenilor", a explicat Alexandra Albut, managerul de proiect. Pe langa aceste activitati, s-au achizitionat un server special dedicat aplicatiei de management electronic al documentelor, a doua imprimante de coduri de bare si scanere si a unui fax-modem, achizitii care ar trebui sa reduca timpul de lucru al angajatilor. Pe partea de informare a cetatenilor, la inceputul lunii mai, s-a organizat Forumul cetatenesc cu tema "Eficienta si responsabilitate in furnizarea serviciilor publice" si s-au tiparit aproximativ 10.000 de materiale informative referitor la drepturile si obligatiile cetatenilor dar si un ghid pentru public intitulat "Cinci pasi pentru a obtine un serviciu public rapid si de calitate".

Petitiile pot fi urmarite online

In urma implementarii acestui proiect, cel mai mare avantaj pentru cetateni il constituie faptul ca, de acum incolo, vor putea verifica in ce stadiu se afla petitiile sau cererile depuse la institutie. "Pentru a afla in ce stadiu se afla petitia, persoana in cauza trebuie sa stie numarul de inregistrare si data la care a depus petitia. Poate afla imediat la cine se afla cererea si daca raspunsul intarzie sa apara", a adaugat Alexandra Albut. De altfel, prefectul Scripat a cerut angajatilor sa nu fie depasit termenul legal de raspuns la petitii de 30 de zile. Tot pe site-ul institutiei apare si un chestionar pe care cetatenii il pot completa evaluand astfel activitatea Prefecturii. Implementarea proiectului a costat peste 350 de mii de lei, dintre care 85 la suta a fost finantare europeana, iar 15 la suta contributie publica. Pentru a verifica modul cum s-au cheltuit banii, in acest moment in institutie se afla o comisie de audit de la Curtea de Conturi.
Andreea Gavrila





spot_img