Sportivul anului 2008 in automobilismul romanesc, Doru Sechelariu a continuat in 2009 sa stabileasca premiere si sa urce pas cu pas spre marele vis al Formulei 1.
Podium la Monza
La al doilea sau sezon in Formula BMW, bacauanul a trecut printr-un campionat dificil. Doru Sechelariu a inceput anul intr-o echipa aflata in destramare si care, in ciuda faptului ca apartinea unui pilot de Formula 1 (Giancarlo Fisichella), nu a fost in masura sa-i ofere o masina decenta. Ba mai mult, la ultimele trei curse echipa nu s-a mai prezentat. In cele din urma, tot raul a fost spre bine si Doru Sechelariu a concurat pentru Eifeland, o echipa serioasa care i-a oferit posibilitatea sa-si exprime talentul. In finalul campionatului, bacauanul a devenit primul pilot din istoria automobilismului romanesc care si-a trecut in palmares o clasare pe podium in Formula BMW Europa. Doru Sechelariu a ocupat locul al treilea in etapa desfasurata pe circuitul de la Monza, intr-o companie selecta formata din campionul anului, Felipe Nasr si vicecampionul Daniel Juncadella.
Renume international
Locul al treilea obtinut in „Templul vitezei” a completat un palmares in care Doru Sechelariu si-a trecut, de-a lungul timpului, mai multe premiere. Bacauanul este cel care in 2005, la numai 12 ani, a reusit sa castige trei campionate de karting: al Romaniei, al Ucrainei si pe cel al tarilor din sud-estul european. La 13 ani, Sechelariu a devenit cel mai tanar pilot de monopost la nivel international si primul roman care a castigat in Formula Ford.
In 2007 si-a adjudecat o victorie si mai multe podiumuri in reputatul Campionat International al Formulei Renault 1600, iar in 2008 a fost primul roman care a reusit sa urce pe podium intr-o cursa desfasurata peste ocean, la Montreal, in cadrul Formulei BMW Americas. La doua luni distanta, de data aceasta pe continentul asiatic, cu ocazia Marelui Premiu de la Singapore, Doru Sechelariu s-a impus in cele doua manse ale Formulei BMW Asia, devenind primul castigator de pe acest nou circuit care a inaugurat totodata seria curselor de Formula 1 desfasurate in nocturna.
Spre Formula 3
In 2009, Doru Sechelariu a participat din nou in Formula BMW, dupa care a facut pasul spre o competitie superioara: Campionatul European Open al Spaniei de Formula 3. Debutant si totodata cel mai tanar pilot din acest campionat, in care a alergat in randurile echipei spaniole Emilio de Villota, Doru Sechelariu a impresionat prin rapiditate, numarandu-se in permanenta printre cei mai rapizi cinci piloti pe un tur de pista si aflandu-se in lupta pentru pozitiile fruntase. A terminat o cursa pe locul al patrulea si a obtinut in alte ocazii pozitiile cinci si sase in compania unor concurenti mult mai experimentati si mai varstnici decat el.
Planuri de viitor
[ad#stire]La finalul sezonului 2009, Doru Sechelariu a inceput imediat pregatirile pentru stagiunea 2010. Bacauanul a facut teste cu trei dintre cele mai bune echipe: Mucke Motorsport (la Hockenheim), Tech1 (Nogaro) si Jenzer Motorsport (Portimao, Barcelona) prima de Formula 3, iar celelalte din Formula Master. Pilotul roman a inregistrat cei mai buni timpi pe un tur de pista si priveste cu incredere catre sezonul viitor, in care se va alinia la startul Formulei GP3, penultima etapa dinaintea Formulei 1.
Pentru Doru Sechelariu urmeaza o perioada de recuperare, dupa care va relua pregatirile la jumatatea lui ianuarie, probabil cu echipa Tech1 si cu monoposturi din GP3 (competitie in care se va alerga in deschiderea Marilor Premii de Formula 1).
Dan Alexandrescu,
comentator Formula 1















