Aparute ca ciupercile dupa ploaie, sensurile giratorii din Bacau confirma o practica edilitara care a facut cariera in marile orase din tara, in ultimii doi ani: incercarea de a fluidiza un trafic rutier din ce in ce mai sufocant prin eliminarea semaforizarii. Conform conducerii Serviciul de Politie Rutiera (SPR), sensurile giratorii reprezinta o „gura de aer” in traficului supraaglomerat din municipiu. Insa in lipsa unor parcari adecvate, care sa mai reduca din numarul tot mai ridicat de masini aflate pe strazi, traficul auto din Bacau se va desfasura la fel de dificil. „Peste 60 la suta din autoturismele inregistrate in judetul Bacau circula pe strazile municipiului de resedinta. Sensurile giratorii reprezinta doar o gura de aer intr-un rulaj de tranzit care inseamna 10-15 mii de masini pe zi, preluat in cea mai mare parte de DN 2, dar si de arterele secundare”, a explicat seful SPR, subcomisarul Dorin Roman. Potrivit statisticilor oficiale, numarul autovehiculelor din judet atingea, la nivelul lunii ianuarie a anului in curs, suma de 108 mii, cu aproape 10 mii de vehicule mai mult decat in anul precedent. Din aceasta, peste 86 de mii sunt autoturisme, restul fiind camioane, autobuze, microbuze sau autospeciale. Situatia se anunta cu adevarat dificila in perspectiva lunii august, cand traficul rutier in municipiu va creste semnificativ datorita revenirii in tara a stranierilor plecati la munca in Italia. „Situatia e inca sub control, dar vor aparea probleme specifice in lunile care vor urma pe fondul revenirii in tara a bacauanilor plecati la munca in Italia. Noi avem un set de masuri speciale pentru fluidizarea tranzitului rutier”, a mai spus Roman, care a confirmat ca se asteapta la o crestere a traficului rutier cu cateva mii de masini undeva catre inceputul lunii august.
Parcarile supraterane, un SF edilitar neagreat de constructori
Despre parcarile supraterane, o tema electorala la moda cu ceva timp in urma, municipalitatea a ales sa nu mai vorbeasca prea mult. Purtatorul de cuvant al primariei, Ionut Tomescu, a precizat ca proiectul unei astfel de parcari, aprobat intr-una din sedintele Consiliului Local, a picat pentru ca la licitatia de atribuire a lucrarii nu s-a prezentat niciun doritor. „Din pacate, la licitatia respectiva nu s-a prezentat niciun constructor. Nu-mi pot explica de ce. Probabil ca resursele sunt din ce in ce mai putine pe fondul crizei”, a spus el. Tomescu a aparat institutia edilitara spunand ca aceasta a creat totusi 1500 de locuri de parcare prin proiectul „Alei intre blocuri”, un demers controversat al primariei prin care mai multe spatii verzi situate intre imobilele de locuinte din municipiu au fost asfaltate sI transformate in parcari. Pentru anul in curs, municipalitatea vrea sa mai realizeze 500 de locuri de parcare, in trei locatii distincte.
Lucian Bogdanel















