Indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Bacău – Pașcani (77 km), parte din viitoarea A7 „Autostrada Moldovei”, au fost aprobați în ședința de Guvern de astăzi. Urmează scoaterea la licitație a acestui sector, în vederea desemnării antreprenorului care va realiza lucrarea a cărei durată de execuție este fixată la 30 luni.
Alături de tronsonul Bacău – Focșani (96 km), pentru care Executivul urmează să aprobe indicatorii tehnico-economici, autostrada Bacău – Pașcani va consolida poziția județului Bacău ca punct nodal în regiune în materie de infrastructură rutieră majoră. „Contratimpul pe care ministrul Sorin Grindeanu și echipa social-democrată îl fac la Transporturi, pentru a implementa acest proiect de autostradă integral finanțat prin PNRR (a cărui termen limită e 2026), trebuie remarcat la justa sa dimensiune umană, tehnică și birocratică în ultimă instanță”, a declarat europarlamentarul Dragoș Benea.
„Am spus tot timpul că documentațiile tehnice prost făcute, imprecise și lacunare, sunt principala cauză a stagnării și chiar compromiterii proiectelor de autostradă, dar eficiența & ritmul cu care implementarea A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani) se realizează la nivelul Ministerului Transporturilor îmi dau încrederea că ne aflăm în fața unui lucru făcut cu simț de răspundere”, a mai adăugat europarlamentarul.
Acesta mai spune sectorul Bacău – Pașcani va porni cu cei 16 km de autostradă deja realizați prin șoseaua de centură a Bacăului, în timpul guvernării PSD 2017 – 2019: destinul a făcut ca tot PSD, prin ministrul Grindeanu, să pună în operă cel mai avansat proiect de autostradă din regiune, care va conecta Moldova de zona Capitalei.
Așa cum rezultă din Nota de fundamentare a Hotărârii adoptate de Guvern, autostrada Bacău – Pașcani va fi alcătuită din 3 tronsoane (loturi distincte) – respectiv UAT Săucești-UAT Trifești (30 km), UAT Trifești-UAT Gherăiești (18,99 km), UAT Mircești-UAT Pașcani (28 km) – urmând să deservească o medie zilnică de peste 50.000 de vehicule aflate în tranzit pe acest sector. Valoare investiției este estimată la 7,44 miliarde lei, din care construcții/montaj – 6,38 miliarde lei.
„Știu că nu trăim cele mai optimiste vremuri și că domeniul construcțiilor traversează o criză prelungită, însă proiectele capitale pentru zona Moldovei trebuie să meargă mai departe, dacă avem în vedere nevoia de dezvoltare a regiunii. Mulțumesc secretarului de stat Gabriel Bunduc, a cărui muncă meticuloasă dusă la Transporturi începe să-și arate roadele, și – nu în ultimul rând – echipei de parlamentari PSD Bacău care, prin rotație, a „supervizat” mersul acestui proiect în cadrul ședințelor de lucru organizate la CNAIR”, a mai spus europarlamentarul Dragoș Benea.














