Cinci primarii au solicitat Consiliului Judetean (CJ) Bacau sa declaseze caile rutiere care trec prin localitate, mai exact, sa le transforme din drumuri judetene in drumuri comunale. Din ianuarie 2012, autoritatile locale vor putea sa le asfalteze sau sa le plombeze fara sa incalce legea.
Consiliile locale din cinci unitati administrativ-teritoriale au solicitat declasarea drumurilor care trec prin localitate sau fac legatura intre doua localitati. Motivatia lor e simpla: de când se afla in administrarea Serviciului Public Judetean de Drumuri (SPJD) Bacau, aceste cai rutiere nu au fost niciodata reabilitate. Cererile lor au fost analizate in ultima sedinta a CJ Bacau. "Sunt câteva propuneri venite din partea consiliilor locale. Prima este pentru DJ 116 A, drum care face legatura intre Slanic Moldova si Oituz si care a fost atât de mediatizat uneori", a explicat Dragos Benea, presedintele CJ Bacau. Drumul are 15 km si a trecut in administrarea Consiliile Locale (CL) Oituz si Slanic Moldova, fiecare preluind o jumatate din traseu. CL Urechesti a preluat drumul 119 C, care are 5 km si tine din satul Cornatel pâna la granita cu judetul Vrancea, iar CL Negri si CL Rosiori au preluat drumul 241 E, dintre Rosiori si Poiana Negri, care are 7,6 km. "Acest drum a fost comunal pâna in anul 1996. Nu stiu a cui a fost vina sau ideea de a-l transforma in drum judetean. Nici nu mai are importanta acum. S-a cerut preluarea lui si in 2005, dar nu a fost aprobata", arata Iulia Riglea, primarul comunei Negri.
"Asa e mai bine pentru toata lumea!"
Desi s-a aflat 15 ani in administrarea SPJD, la ora asta, DJ 241 E este drum de piatra. In situatia asta, sunt si alte cai rutiere. Cu sprijinul unor sponsori, primarii au mai turnat câte un camion de prundis, dar nu le-au putut asfalta din bugetul comunei. Transformarea lor in drumuri comunale le va permite sa investeasca in modernizarea si intretinerea lor. "Ca drum judetean, avea trafic redus si era de nivelul IV. Prin urmare, nu se justifica reabilitarea lui. Pentru noi, este foarte important deoarece face legatura cu Poiana, cel mai mare sat al comunei, ca numar de locuitori. Vom putea, acum, sa-l reparam fara sa incalcam legea", explica Iulia Riglea. Edilul afirma ca "asa e mai bine pentru toata lumea", si pentru Consiliul Judetean (CJ), care are peste 900 km de drumuri in intretinere si un buget insuficient, si pentru primari, care, pâna acum, incasau toate reprosurile din partea cetatenilor chiar daca nu erau vinovati. "Un alt avantaj este acela ca vom putea accesa fonduri europene pentru asfaltarea acestor drumuri, arata primarita din Negri. Daca il preluam anul trecut il prindeam si in PNDI, dar e bine si acum!"
Silvia Patrascanu















