duminică, 21 decembrie 2025

Doua burse Comenius la Scoala Solont


Profesorii din mediul rural ies la „scolit” in afara tarii

Pentru a doua oara, in acest an scolar, prof. Nelia Tabacaru, de la Scoala cu clasele I-VIII Solont, a participat prin Programul Comenius la un curs de formare continua “Eurodidaweb – Pedagogical Use of Internet and Multimedia Tools”, in Italia, la Roma, dupa ce prima oara a fost beneficiara unei burse la Praga, in Cehia („Interactive Multimedia Presentation”).

Acest proiect a fost finantat din doua surse importante: fondurile europene Comenius si fonduri FSE – Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Institutia organizatoare a proiectului a fost “Europaclub LIDS “Sapienza” University – Roma , managerul de proiect fiind profesor universitar Alberto Pigliacelli. „La stagiul de formare au participat cadre didactice de diferite specialitati, directori de scoli, formatori, inspectori de specialitate, din Turcia, Lituania, Grecia, Cehia, Suedia, Finlanda si Romania, 24 in total. Lectorii italieni au fost prof. Alberto Pigliacelli si Stefano Lariccia, ce au fost asistati de prof. Mariangela Scaglia”, ne-a declarat prof. Tabacaru. Prima zi de activitate s-a desfasurat la Scoala SMS “Piranesi” Via Luchino Dal Verme, 109 – Roma, care a constat in vizitarea institutiei, a unor sali de clasa, sala de sport, sala de spectacole, terenurile de sport din curtea scolii, prezentarea sistemului educational din Italia, a cursantilor in fata colegilor si a profesorilor organizatori, dupa care fiecare cursant si-a prezentat tara, orasul de unde vine si scoala unde isi desfasoara activitatea.

Informatica la ea acasa

In urmatoarele zile activitatea s-a desfasurat la Universitatea “Sapienza” – Piazzale Aldo Moro, 5 – Roma, una din cele mai mari universitati din lume. „Am început cu o scurta vizita la Muzeul de Arta al universitatii, unde se gaseste una din cele mai relevante colectii de arta din lume, apoi cursul propriu-zis a inceput in laboratorul institutiei unde s-a vorbiit despre «Perspective istorice ale web-ului», la sfarsitul mileniului al doilea, evolutia world wide web, importanta platformelor educationale si caracterizarea lor, etapele de elaborare a proiectelor multimedia si multe altele. Fiecare cursant a exersat pe propriul calculator, cursul fiind proiectat pe tabla interactiva. Permanent s-a putut vedea exemplificarile lectorului, iar instrumentele multimedia erau usor de utilizat, conexiunea Internet fiind permanenta”, a rememorat profesorul bursier experienta traita in Italia.



Din bursier, turist

A profitat insa de prezenta ei in Roma si a vizitat mai multe obiective turistice ale orasului: Collosseumul, Columna lui Traian, Castelul Sant Angelo, Mausoleul lui Augustus, Fontana del Trevi -„unde dorintele se împlinesc”, Pallazzo del Quirinale, Statul Vatican – „unde am asistat alaturi de sute de mii de oameni din intreaga lume la beatificarea Papei Ioan Paul al II-lea” si multe altele. Am fost cu adevarat fascinata de acest mare oras împanzit de atat de multe monumente istorice. „Roma este un oras atemporal in care vechiul se impleteste cu noul. Pentru mine, ca profesor de matematica, avand la baza specialitatea informatica, acest curs a fost foarte benefic, în sensul ca mi-am dezvoltat abilitatile de utilizare a notiunilor IT dobandite în predare, de folosire a metodelor, limbajelor si uneltelor pentru a crea un portal web, de a organiza informatia, documentele, resursele, stilurile, de a organiza profilurile de user, a drepturilor si autentificarii, de comunicare si relationare si, nu in ultimul rand, mi-am dezvoltat abilitatile de comunicare atat in limba engleza, cat si in limba italiana”, a conchis prof. de matematica de la Scoala cu clasele I-VIII Solont.
Roxana Neagu



spot_img