duminică, 21 decembrie 2025

Cumnatul lui Stavarache impinge vagoane de bani publici cu baietii destepti din CFR

Marius Stanila, "cavalerul” huilei

Conducerea CET a incredintat un contract de 6,6 miliarde lei vechi unei societati controlate, din umbra, de Ion Garoseanu, fost sef al CFR in timpul Guvernului PSD – PDL din 2009. Garoseanu este membru al PSD Ploiesti si a fost numit in fruntea Cailor Ferate de ministrul Radu Berceanu, la propunerea social-democratilor. Contractul câstigat la Bacau vizeaza prestarea de servicii de impingere sau remorcare a vagoanelor, pe liniile secundare industriale, in limita a 300.000 de tone de carbune energetic.

Pâna de curând, conducerea CET executa manevrele de remorcare a vagoanelor cu carbuni prin intermediul societatii TEK SRL – firma afiliata intereselor locale ale PNL. De o bucata de timp, sefii societatii de termoficare s-au reorientat catre companii cu ceva mai multa dare de mâna. Si influenta politica. Potrivit anuntului de atribuire nr. 102116 din 19 octombrie 2010, societatea Vest Trans Rail din Cluj-Napoca a câstigat un contract in suma de 6,6 miliarde lei vechi privind prestarea de servicii de impingere a vagoanelor cu carbune pe liniile secundare industriale ale CET Bacau. Cine se afla in spatele "misterioasei" firme clujene?



S-au intors ca la… Ploiesti

In urma cu câteva luni societatea clujeana si-a mutat sediul la Ploiesti. Vest Trans Rail este detinuta de alte doua societati, pachetul majoritar de participatii apartinând firmei Ferest Logistic SRL, din Bucuresti. Aceasta detine 90 la suta din Vest Trans Rail.
In actionariatul Ferest Logistic SRL apar nume grele din zona industriei feroviare, asa cum este cel al lui Ion Garoseanu, detinator a 14 la suta din participatiile Ferest Logistic. Actionarul principal al firmei bucurestene este insa o alta… societate: Ferocargo Eurotrans SRL din Ploiesti. Firma ploiesteana este detinuta de un grup de proprietari din care se distinge acelasi Ion Garoseanu, detinator a 50 la suta din participatiile Ferocargo Ploiesti.
Practic si faptic, societatea care a câstigat contractul de 6,6 miliarde lei vechi la CET Bacau e detinuta, prin intermediul a diverse societati, de Ion Garoseanu, nume greu in afacerile circumscrise domeniului feroviar.

Membru in guvernul PSD-PDL din 2009

Garoseanu a fost sef al CFR in timpul guvernului bicolor PSD – PDL. Potrivit declaratiilor facute de ministrul transporturilor de la acea data – Radu Berceanu – numirea lui Garoseanu in fruntea cailor ferate s-a facut la cererea partenerilor de guvernare ai PDL, adica PSD. "L-am numit director general al CFR SA pe Ion Garoseanu, care a fost propus de PSD", declara Berceanu pe 30 iunie 2009. Ulterior, conform propriilor afirmatii, Garoseanu a demisionat din functie, revenind la cârma afacerilor din industria feroviara. "Mi-am dat demisia din fruntea CFR. A fost, de fapt, o incetare a raporturilor de munca cu ministrul Berceanu", a declarat Ion Garoseanu pentru cotidianul Desteptarea. Acesta a recunoscut ca este membru al organizatiei ploiestene a PSD, dupa ce intr-o prima faza a declarat ca nu figureaza drept membru in niciun partid. "Fac parte din zona specialistilor, nu a politicienilor. Sunt membru al PSD Ploiesti", a spus Garoseanu.

"Nu sunt de acord cu tipul asta de licitatie"

Fostul sef al CFR a declarat ca firmele sale au ajuns sa presteze servicii pentru CET Bacau in urma unei… licitatii. "Nu m-am ocupat eu personal de treaba asta. Conducerea executiva a companiei se ocupa de problemele astea. Din câte stiu a fost o licitatie deschisa. Primordial a fost pretul, din câte imi amintesc. Eu nu sunt de acord cu tipul asta de licitatie in care pretul este important. Pretul poate strica calitatea serviciilor oferite", a declarat Garoseanu.
El a recunoscut ca firmele sale presteaza servicii pentru mai multe societati de termoficare din tara. "Lucram in mai multe locatii", a afirmat afaceristul.

"Nu am cunostinta de actionari"

De cealalta parte, reprezentantii CET Bacau spun ca e normal ca cei "initiati" sa câstige contractele de impingere a vagoanelor cu carbune. "Pâna la urma tot aia care sunt initiati fac afaceri in domeniul asta. Nu stiu a cui este firma. Au câstigat cei cu pretul cel mai mic", a declarat Sorin Capat, directorul CET. Capat a mai spus ca la lictiatie s-a mai prezentat o firma, dar aceasta a fost descalificata. "Din câte stiu trebuia sa mai participe TEK SRL, dar oferta lor a fost mai mare si nici documentatia depusa nu era conforma. Domnul Stanila s-a ocupat de licitatie", a declarat directorul CET, care a spus ca transportul carbunelui pe calea ferata pâna in Bacau a fost realizat de CFR Marfa.
Am incercat sa luam legatura si cu Marius Stanila, seful Achizitiilor de la CET Bacau, insa acesta nu a raspuns repetatelor apeluri telefonice facute de jurnalistii Desteptarii.

Firma facuta pe adresa CET-ului

Pasiunea pentru achizitionarea carbunelui, precum si a serviciilor de impingere a vagoanelor, l-a determinat pe Stanila sa-si faca o firma al carei obiect de activitate este "comertul cu ridicata al masinilor pentru industria miniera si constructii": Boxer Power SRL. Stanila detine 34 la suta din actiunile SRL-ului, in care este asociat cu alti doi afaceristi: Gabriel Mustata, respectiv Sorin Cojocaru. Primul dintre acestia, Mustata, s-a remarcat in trecut prin faptul ca firma pe care o detine – Gamus SRL – s-a lipit la contractele puse in joc de societatea de termoficare bacauana. Ca o picanterie, societatea celor trei – Boxer Power – are sediul la aceeasi adresa cu CET Bacau: strada Chimiei nr. 6. Potrivit documentelor de inmatriculare ale firmei, sediul social al acesteia se gaseste pe Chimiei 6, camera 12.

Lucian Bogdanel


spot_img