Zăpada căzută din abundență și pe neașteptate, dar și viscolul care a spulberat neaua, i-a pus în priză pe ceferiștii băcăuani, echipe de intervenție fiind angrenate pentru a menține funcționale, în special, macazele de cale ferată.
Astfel, pe zona feroviară ce ține de Bacău, se lucrează zi și noapte, personalul feroviar al sucursalelor de infrastructură verificând şi curăţând stratul de zăpadă depus pe macazuri, peroane şi în zona gărilor.
În plus, dispecerii au coordonat operativ toate trenurile aflate în grafic.
„Avem convocat comandamentul de iarnă, iată!, la câteva zile de sărbătoarea Paștelui. Cine ar fi crezut. În orice caz, toată lumea este prinsă în această urgență, pentru a ne asigura că trenurile pot circula în siguranță și fără întârzieri. E un fel de alarmă în unitatea militară. S-a adus personal suplimentar unde sunt încrucișări de trenuri, se lucrează și noaptea.
Azi, noapte, pe la ora 0,00, eram în gară, pentru că ningea foarte tare. Avem niște încălzitoare care se pun pe la macazuri, ca să nu înghețe. La un moment dat, nu mai fac față și trebuie curățate manual. Dacă va fi nevoie, vom pune și plug pentru a deszăpezi șinele”, ne-a transmis Gheorghe Popoeag, șeful gării din Bacău.
Chiar și așa, anumite trenuri au avut întârzieri destul de mari, de câteva zeci de minute. De altfel, în aceste zile, trenurile au circulat în regim de iarnă.














