marți, 23 decembrie 2025

Zeci de sate au ramas fara curent: Furtuna, mai tare ca E.ON-ul

Opt comune din judetul Bacau au ramas fara curent, joi seara, dupa vijelie care durat mai putin de o ora. Vântul puternic a rupt cablurile electrice, a doborât copaci, a smuls tiglele de pe case. Furtuna a lasat in intuneric comunele Itesti, Saucesti, Letea Veche, Damienesti, Rosiori, Negri, Prajesti si Glavanesti. Asta se intâmpla joi, pe la ora 16. Vineri, la 12, asadar, dupa 20 de ore de la producerea avariei, inca mai erau sate in care alimentarea cu energie electrica nu fusese reluata. "Nu avem curent in Saucesti, Siretu si Serbesti. Oamenii sunt suparati, iar in locul lor, si eu as fi suparat. Au frigidere, au incubatoare si sufera pierderi mari din cauza caderii curentului", arata Valentin Manea, primarul comunei Saucesti. Si in Prajesti, efectele furtunii se simteau vineri, la prânz. Cei cu magazine, care aveau vitrine frigorifice cu lactate si sucuri, dar si congelatoare pline cu marfa perisabila, de la produse din carne la inghetata, erau cei mai nervosi.

In slujba clientilor, un robot!

Lucrul care i-a enervat foarte tare pe cetateni a fost imposibilitatea de a anunta E.ON, compania care raspunde de intretinerea retelelor de energie electrica. Ei au reclamat ca au incercat de sute ori, dar a raspuns robotul. Nici primarii nu au reusit sa contacteze dispeceratul societatii. "A venit o echipa de la E.ON, dar a rezolvat problema pe jumatate. Au ramas trei sate fara curent si incercam de aseara sa-i contactam, dar intra robotul", arata edilul Valentin Manea. "Constat cu regret ca raporturile de comunicare institutionala au ramas de ani de zile la fel de proaste, a declarat Dorian Pocovnicu, subprefectul judetului, care a fost sesizat de edili, dar si de simpli consumatori. Senzatia mea este E.ON nu a inteles nici pâna in ziua de azi ca este o institutie, fie ea privata, in slujba cetatenilor. E inadmisibil ca o furtuna de o jumatate de ora sa lase atâtea localitati fara curent aproape 24 de ore, iar cei de la E.ON sa nu fie in stare sa asigure o comunicare corecta atât cu cetatenii cât si cu unitatile administrativ teritoriale. Trag un semnal de alarma catre reprezentantii acestei companii si le solicit sa-si schimbe atitudinea pentru ca altfel vor primi acelasi gen de abordare si din partea noastra."



Au fost prea multe avarii!

Subprefectul a mai afirmat ca va solicita primarilor comunelor afectate de intreruperea furnizarii energiei un raport edificator privind proasta relationare cu E.ON, pentru a stabili apoi si ce va face in legatura cu aceasta problema. Reprezentantii companiei E.ON afirma ca vijelia a maturat toata regiunea de est a tarii si ca avariile au fost foarte numeroase, iar din cauza asta, la fel de numeroase au fost si sesizarile, ceea ce a blocat, oarecum, comunicarea. "Vremea nefavorabila de joi dupa-amiaza a afectat sistemul de distributie a energiei electrice din Moldova, a declarat Corneliu Zait, purtatorul de cuvânt al companiei. Numai in judetul Bacau erau avariate, aseara, aproximativ 350 de posturi de transformare. La aceasta ora (14.00, n.r.) nu mai sunt localitati nealimentate cu energie electrica. Totodata, furtuna de ieri a generat un numar semnificativ mai mare de apeluri la dispeceratul E.ON Moldova Distributie, ceea ce a facut ca timpul de preluare a apelurilor sa fie mai indelungat pentru unii consumatori." Cetatenii s-au obisnuit cu ideea ca E.ON nu-i despagubeste nici când le prajeste aparatele, nici când ramân fara curent si li se strica alimentele in frigider, dar nu pot intelege de ce furnizorul nu are un minim respect pentru clientii din România si nu organizeaza dispeceratul in asa fel incât sa preia toate apelurile cu aceeasi usurinta cu care le preia banii.
Silvia Patrascanu



spot_img