Grup Atyc reloaded
Fortati de imprejurari, consilierii judeteni din vechea garda s-au intâlnit inca o data, intr-o sedinta extraordinara. Transport Bistrita SA s-a retras din estul judetului si trebuia aprobata atribuirea traseelor catre alti operatori. Unul dintre câstigatorii licitatiei e chiar firma care a facut mari necazuri CJ in ultimii patru ani.
Transport Bistrita SA a anuntat Consiliul Judetean (CJ) ca nu mai face curse in estul judetului din cauza "pirateriei" si a faptului ca "sunt nerantabile" in ultima vreme. "Conform legislatiei, dupa notificarea faptului ca renunta la aceste trasee, firma e obligata sa efectueze transportul inca 60 de zile, in aceasta perioada CJ facând toate demersurile legale, respectiv transmiterea la Centrul National pentru Managementul Societatii Informationale a documentatiei pentru organizarea licitatiei la nivel national", a explicat Cornelia Gireada, director in cadrul CJ. Licitatiile s-au desfasurat in intervalul 14 mai-1 iunie, dar atribuirea traseelor trebuia aprobata de consilieri. Un traseu a revenit Teletrans SRL, iar altul, Danrom-Trans. Pentru alte trei trasee s-a inscris un singur operator, care si le-a adjudecat fara probleme. E vorba de firma impotriva careia au protestat cetatenii din comuna Nicolae Balcescu, blocând drumul, firma care se afla in proces cu CJ Bacau.
„CJ nu are niciun cuvânt de spus!”
"Vestea buna este ca vor fi acoperite aceste trasee, vestea proasta e ca s-a prezentat aceeasi societate care ne-a facut atâtea necazuri: SC Grup Atyc Târgoviste. Licitatiile sunt organizate la Bucuresti, pe SEAT, unde CJ nu are niciun cuvânt de spus", a explicat Dragos Benea, presedintele CJ. El a acuzat adesea PDL, care se afla la guvernare, ca este "in cârdasie" cu aceasta firma. "Domnii de la Grup Atyc au avut, au, dar sper sa nu mai aiba fel de fel de legaturi cu structurile Ministerul Transporturilor care ar trebui sa organizeze licitatii sau sa-i controleze". El a precizat ca lupta cu Grup Atyc continua in instanta. "Ramân la parerea ca daca am fi continuat razboiul pe care l-am inceput in 2009, acum nu am mai fi vorbit de Grup Atyc in judetul Bacau", a insistat Dragos Benea. PD-L a propus, atunci, sa se renunte la intentia de a elimina firma, in ideea ca Grup Atyc ar fi putut câstiga procesul.
„Pentru uninominal, ati schimbat legea!”
Sute de cetateni au reclamat firma din Târgoviste ca nu asigura conditii omenesti, ca nu respecta orarul, ca seara nu mai trimite nicio masina pe traseu, ca soferii ii injura si nu le elibereaza bilete. Grup Atyc i-a sfidat si pe reprezentatii CJ, refuzând sa semneze contractul de prestari. Cum licitatiile s-au tinut in Bucuresti, administratia nu a reusit sa faca mare lucru. Acum, PDL si PSD se acuza reciproc pentru esec. "Iata, domnule presedinte, ca aveti acum toate pârghiile – si Ministerul Transporturtilor, si ARR – sa rezolvati problema. Dar desi aveti toate pârghiile, trebuie sa recunoaste ca sunt dificultati. Sunt dificultati pentru ca atunci când se organizeaza licitatii nu poate interveni nici MTI, nici ARR", a afirmat Petrica Mihaila, consilier judetean al PD-L. Mihaila a reprosat Guvernului USL ca nu s-a grabit sa rezolve situatia: "Pentru votul uninominal, ati schimbat legislatia intr-o saptamâna, dar pentru oameni nu o schimbati nici intr-o jumatate de an, nici in doi ani, nici in patru!" Acuzatia l-a enervat teribil pe Dragos Benea, care i-a facut "nesimtiti" pe cei din MTI si i-a acuzat ca au acoperit SC Grup Atyc. In final, presedintele CJ a anuntat ca in doua luni va fi modificata legea, iar licitatiile nu vor mai fi organizate de MTC. Administratiile judetene vor putea sa-i evalueze pe transportatori si sa-i elimine in cazul in care nu vor respecta contractul si pe cetateni.
Silvia Patrascanu















