De 8 ani, Stavarache ii momeste pe bacauani cu povesti inventate de el insusi
Primarul focsanean al Bacaului pare s-o fi luat complet razna, pe fondul prabusirii in sondaje. In 2012, intr-un stat al Uniunii Europene, un primar de resedinta de judet – Romeo Stavarache – nu recunoaste acte oficiale emise de institutii abilitate ale Statului Român. Intr-un acces de „nebunie electorala”, Stavarache a ajuns sa conteste acte de proprietate emise de Guvernul României (!). Campania primarului, cea mai costisitoare de la Revolutie incoace (aprox. 5 milioane de euro), a luat o turnura viscerala. Stavarache isi improasca cu laturi toti contracandidatii, in incercarea de a se mentine in cartile celui de-al treilea mandat. Mai mult, derapajele antidemocratice ale primarului sunt cu atât mai elocvente, cu cât focsaneanul Stavarache a instalat la conducerea sectiilor de votare presedinti si loctiitori din PNL, desi legea preciza ca acestia trebuie sa fie apolitici. Pe fondul prabusirii in sondaje, Stavarache pare pregatit sa fraudeze alegerile din 10 iunie, având de partea sa Prefectura, dar si Serviciul de Evidenta a Populatiei.
Timp de 8 ani de zile, cu precadere in preajma campaniilor electorale (2004, 2008, 2012), Romeo Stavarache i-a momit pe votantii bacauani cu diferite povesti inventate de el insusi. Aceleasi povesti.
Ele fac referire la modul in care primarul focsanean al Bacaului lupta, personal, cu o “mafie locala” inventata – de asemenea – de el insusi, pentru “readucerea terenurilor furate” in patrimoniu municipiului Bacau.
“Luptele” lui Stavarache s-au incheiat fara niciun rezultat, si asta pentru ca ele nu au fost decât simple “vrajeli” electorale, menite doar a-i intoxica pe bacauani, dupa un scenariu imvatat parca de pe bancile fostei Securitati.
Apogeul campaniei electorale de 5 milioane de euro a lui Stavarache a fost atins in aceasta saptamâna, când primarul focsanean al Bacaului a aruncat cu laturi in toti contracandidatii sai, dar in special in omul de afaceri Dumitru Sechelariu, principalul sau concurent la fotoliul de edil sef.
Aceleasi „vrajeli” din 2004 si 2008
Intr-un acces de “nebunie electorala”, motivat cel mai probabil de prabusirea din sondaje, Stavarache a lansat o sumedenie de intoxicatii in ultimele 3 zile ale campaniei electorale. Toate il vizeaza pe principalul sau contracandidat, Dumitru Sechelariu. Intre acestea, cea mai grosolana se dovedeste minciuna cu privire la dreptul de proprietate asupra terenului ce apartine fabricii Letea. In plina campanie electorala, focsaneanul Stavarache a lansat o nou “goanga”: readucerea terenului de la Letea in patrimoniul municipiului Bacau (lucru imposibil, devreme ce fabrica de hârtie a apartinut, pâna la privatizare, Statului Român, nu municipalitatii bacauane!).
Nu mai recunoaste actele oficiale ale Statului Român?
Culmea derivei ce a pus stapânire pe mintea lui Stavarache este ca, in murdarul sau demers electoral, primarul a ajuns sa nu mai recunosca acte oficiale emise de institutii abiliate ale Statului Român si care atesta, negru pe alb, ca terenul de la Letea se afla in proprietatea…fabricii Letea.
Din ratiuni pur electorale, edilul focsanean al Bacaului vine in fata electoratului bacauan cu aceeasi placa zgâriata de patefon, in incercarea de a-i momi pe bacauani ca in 2004 si 2008.
Letea este proprietarul terenului inca din 1994, când Ministerul Industriilor de la acea data a emis Certificatul de atestare a dreptului de proprietate nr. 1294 din 23 august 1994. Documentul, vechi de aproape 20 de ani, atesta ca Letea are in proprietate peste 550.000 de metri patrati de teren (aproximativ 55 de hectare). Acesta este adevarul despre terenul de la Letea si el este in vigoare si astazi, certificatul de proprietate fiind legal emis, valabil si inatacabil.
DNA ii da cu tifla-n nas
In 2005, dupa verificarea companiei Letea SA, procurorii DNA conchideau ca privatizarea acesteia (2003) s-a realizat in mod legal, cu respectarea legilor in vigoare in Statul Român si fara vreun prejudiciu inregistrat in dauna avutului public.
Desi Stavarache a invocat in propriul oficios ca reprezentantii Letea ar fi facut plângere la DNA impotriva municipalitatii, aceasta nu exista. Plângerea este o scorneala electorala de-a primarului in functie, avocatii societatii bacauane neavând cunostinta despre asa ceva.
Materiale sub pseudonim, scrise fara nicio proba
O data la 4 ani, sau ori de câte ori are nevoie si chef, Romeo Stavarache comanda texte de denigrare a lui Sechelariu, dar si a altor persoane publice, in oficiosul personal – Ziarul de Bacau. Acestea apar sub pseudonim, niciunul dintre jurnalisti neasumându-si cele scrise. Articolele nu au niciun document si nu prezinta nicio proba in sustinerea celor scrise.
Scrisul la comanda a devenit politica editoriala oficiala a ziarului lui Stavarache. In 2007, prin intermediul varului sau, Liviu Cenusa, un fost vânzator de blugi si tarabagiu din Suceava, Romica de la Focsani a pus mâna pe publicatia amintita, transformând-o in ceea ce este ea astazi: un oficios aservit cultului personalitatii primarului, in care criticii sau adversarii “Marelui Cârmaci” sunt terfeliti in articole comandate, neasumate, scrise fara niciun argument/proba.
S-a prabusit in sondaje
Isteriile lui Stavarache si murdarele sale atacuri sub centura sunt motivate de faptul ca primarul focsanean al Bacaului a scazut dramatic in sondaje in ultimele doua saptamâni. In urma cu un an, in sondajele interne ale USL, Stavarache era creditat cu aproximativ 60 la suta din intentia de vot a electoratului bacauan. In realitate, se pare, edilul n-a trecut niciodata de 50 la suta in sondajele efectuate in 2012.
Stavarache i-a atacat pe toti contracandidatii sai, aruncând acuze criminale la adresa acestora. Fara nicio dovada, argument sau proba.
Cu toate astea, primarul a fugit de toate confruntarile cu principalii sa-i oponenti, refuzând sa participe in emisiuni cu acestia, in dezbateri electorale. Edilul a preferat linistita companie a televiziunii de casa – 1 TV – patronata de Liviu Goian, vicepresedintele organizatiei municipale a PNL, adica omul lui Stavarache. De aproximativ o saptamâna Stavarache se târâie prin sondajele de opinie, scazând la jumatate in preferintele electoratului bacauan. Pus in fata perspectivei de a pierde Primaria Bacau, edilul improasca cu laturi in stânga si-n dreapta, iesind in public cu o campanie mizerabila dupa modelul 2008.
Cât l-a costat, in realitate, campania electorala?
Nu este un secret ca primarul a aruncat cu milioane de euro in campania electorala din acest an. Socotita de unii analisti drept cea mai scumpa campanie electorala din istoria municipiului Bacau si evaluata la aproximativ 5 milioane de euro, campania lui Stavarache s-a facut remarcata prin editarea unui almanah de inspiratie ceausista: “Bacau. Acasa”. Doar costul editarii, tiparirii si distribuirii almanahului ar fi atins, spun unele surse, 1 milion de euro. Deloc intâmplator, Stavarache nu a indicat pe almanahul sau tipografia, editorul lucrarii si nici tirajul in care a fost ea comandata, desi legea electorala il obliga la asta. Costul total al campaniei sale a fost mult mai mare, alte milioane de euro fiind cheltuite pe 4 rânduri de panotaje, diverse brosuri, pliante electorale, pachetele si atentii.
Vrea sa „influenteze” alegerile din Bacau cu sefii si loctiitorii de sectii
Romeo Stavarache a pregatit pâna in cele mai mici detalii scrutinul din 10 iunie. Primarul si-a “plasat” mai multi subordonati din Primaria Bacau la conducerea a zeci de sectii de votare din municipiu. Diversi afini ai unor politicieni din PNL au fost, de asemenea, pusi presedinti sau loctiitori ai sectiilor de votare. Familia fostului sef al Politiei Locale – Ionel Rusu – a fost instalata la conducerea a doua sectii de votare. Totul pentru ca Stavarache sa nu aiba niciun fel de emotie pe 10 iunie.
Politia Locala s-a transformat, in ultima saptamâna, intr-o adevarata Politie Politica. La comanda unor superiori zelosi, lucratorii de la Politia Locala au distrus mai multe afise electorale si au inchis ochii la vandalizarea unor panouri electorale ale contracandidatilor lui Stavarache.
Lucian Bogdanel















