Curatenie generala in Primaria Bacau
Numarul angajatilor din cadrul Primarie Bacau se va reduce simtitor. Si asta pentru ca s-a impus. Ordonanta de Urgenta 63 din 30 iunie 2010 a stabilit numarul maxim de functionari angajati in institutiile de stat in functie de numarul de locuitori.
„Maximum din orice combinatie“
In anexa acestei Ordonantei, denumita “procedura de stabilire a numarului maxim de posturi ce pot fi incadrate la nivelul unitatilor/subdiviziunilor administrative teritoriale, cu exceptia celor din “invatamant” si “asigurari si asistenta sociala”, finantate din bugetele locale, precum si din capitolul bugetar “Sanatate”, indiferent de sursa de finantare este mentionat numarul de angajati pe care-i poate avea Primaria. Totul in functie de numarul de locuitori. Municipiul Bacau se incadreaza intre 100.001 si 200.000 locuitori. Numarul posturilor, conform acestei anexe, poate varia intre 600 si 699. Numarul mediu este de 622. Primaria Bacau a ales “maximum din orice combinatie”, adica 699 de angajati.
316, scosi din schema
Din cei 1.015 bacauani care sunt “prinsi” acum pe statele de plata ale Primariei, 316 vor fi concediati. Si directiile din subordine sunt afectate. Astfel: Directia Pietelor, Directia Patrimoniu, Drumuri Publice, Economica, Servicii Publice, Taxe si Impozite , Tehnica, Politia Primariei, Agentia de Dezvoltare Locala etc., toate vor fi afectate de prevederile Ordonantei de Urgenta. “La noi, procentul de reducere este de 25%. In cadrul directiei pe care o conduc toate serviciile se fac la vedere. Normal ca toata lumea va avea de suferit din cauza acestor concedieri”, a declarat Viorica Marcu, director Directia de Servicii Publice. Aici figureaza acum 503 angajati impartiti intre spatii verzi, salubritate, caini fara stapan, prestari servicii, bazinul de inot si insula de agrement. Organigrama Primariei (Anexa la Hotararea nr. 208/19.06.2009), prevede insa un numar mult mai mare de salariati pentru aceasta Directie. Nu mai putin de 784. De asemenea, procentul de reducere al angajatilor a fost stabilit de catre Primaria Bacau. “Dar, deocamdata nu este nimic batut in cuie. Am prezentat o lista cu persoanele care, probabil ca vor fi disponibilizate”, a mai spus Viorica Marcu.
Criterii de disponibilizare:
1. pensionarii care cumuleaza pensia cu salariul;
2. toti cei care pot fi pensionati in urmatorul an;
3. toti cei care au una sau mai multe sanctiuni disciplinare;
4. calificativul de evaluare obtinut in anul precedent.
„Primarul va merge in instanta“
Dupa calculele facute de Guvernanti, procentul este de 33% si se aplica tuturor institutiilor din subordine. Daca efectivul dintr-o anumita directie este insa foarte mic, reducerea va fi mai mica de 33 de procente. “La juridic ar fi nevoie de 10 angajati, daca tinem cont de cele peste 2.000 de dosare dintr-un an la care se adauga si executarile silite. Acum sunt numai 4. Daca mai dau afara doi… va merge in instanta secretarul, primarul si viceprimarul”, a declarat secretarul municipiului Bacau, Ovidiu Popovici. La toate aceste reduceri de personal, se mai adauga si reducerea salariala de 25%.
Decapitare in sedinta extraordinara
Edilii s-au decis asupra noii organigrame ce va fi supusa aprobarii Consiliului Local Bacau intr-o sedinta extraordinara, care va avea loc saptamana viitoare. Anuntul a fost facut chiar de primarul Romeo Stavarache in cadrul sedintei extraordinare care a avut loc ieri, 8 iulie, in sala de sedinte a Palatului Administrativ. “Vom aproba o noua organigrama, vom organiza concurs apoi, pentru fiecare post din primarie”, a spus primarul. George Bogatu (PSD) a propus ca reducerile de personal sa fie minime, la limita acceptata de lege. “Sa se reduca cu minimul posibil!”, a spus acesta in sedinta. Primaria Bacau va da afara peste 200 de angajati ai Politiei Comunitare, pentru a se respecta limita prevazuta in Ordonanta de Guvern. “Conform ordonantei, trebuie sa avem un politist comunitar la mia de locuitori”, a mai spus primarul.
In Agricutura e seceta de angajati
In ultima sedinta, Guvernul a decis reducerea personalului din ministere si institutiile deconcentrate cu 25%. „La noi se poarta discutii cu privire la distribuirea reducerii si la un tratament unitar al administratiilor agricole, arata Ioan Chiriac, directorul Directiei Agricole. Eu nu sunt pentru o taiere matematica, sunt pentru analiza: poate trebuie redus 40 la suta din personal, poate numai 20 la suta. Avem posibilitatea sa externalizam unele servicii, cum ar fi laboratoarele, care pot trece in administarea unor firme private.” Mai multi directori din tara au solicitat un audit in acest sens. Ioan Chiriac crede ca pana la 1 ianuarie, cand inceteaza reducerea salariilor cu 25 la suta, dar vor trebuie introduse alte economii, e destul timp pentru a vedea cine pleaca si cine ramane. OJPDRP sta foarte prost in privinta personalului. “Suntem 17 cu tot cu directorul, iar ca sa verifici un proiect iti trebuie doi experti, declara Codrina Pascaru, sefa OJPDRP. Daca am avea inca doi ar fi un pic mai bine. Daca se va face reducere de personal, probabil, vor modifica termenele pentru ca cele actuale sunt foarte stricte.” Si APIA e subdimensionata la ora asta, avand 118 salariati, in loc de 150. “Ca va fi redus personalul cu 25 la suta e sigur, declara Ioan Melinte, directorul APIA Bacau. Cine va pleca? Mai sunt si uscaturi in padure, nu trebuie sa le caut eu. Unii vor pleca din cauza salariilor. Sunt 80 de angajati care iau 12 milioane in mana. Dupa aplicarea reducerii, vor ramane cu 9 milioane din care trebuie sa-si plateasca ratele bancare, sa-si intretina copiii la facultate… Cine isi va gasi o slujba mai buna va pleca. Vor munci altii mai mult pentru bani mai putini.”
Institutiile Muncii pierd un sfert din personal
Pentru angajatii din sistemul bugetar vestile rele curg una dupa alta. Ca si cum nu este de ajuns faptul ca li se ia din salariu 25 la suta, acum a devenit certa si restructurarea de personal aproape in aceeasi masura. Afectate mai mult ori mai putin vor fi toate institutiile teritoriale ale Ministerului Muncii. De la Casa Nationala de Pensii si institutiile judetene subordonate acesteia vor fi reduse 1.008 posturi. Astfel, din cele 4.484 posturi vor ramane 3.476. La Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si agentiile teritoriale ale acesteia vor fi, in total, 2.162 locuri fata de 2.882. Agentia Nationala de Prestatii Sociale si cele teritoriale care au acum, in total, 1.376 salariati vor pierde 344 angajati. Inspectia Muncii va disponibiliza si ea salariati, dar doar 150 din cei 3.386, explicabil, deoarece inspectoratele teritoriale de munca prin actiunile de control pe care le exercita aduc bani la buget. Si Ministerul Sanatatii, cu institutiile subordonate, va pierde 1.621 posturi, dintre care 978 sunt vacante. In ce le priveste la directiile de sanatatea publica vor fi taiate, in total, 918 posturi, respectiv 11,6 la suta. Decizia luata in sedinta de guvern de miercuri este neasteptata pentru directorii unor institutii. “Ma surprinde pentru ca nu ma asteptam sa ne aplice al doilea val de restructurari, ne-a spus Gheorghe Apostu, directorul coordonator al Agentiei Judetene de Prestatii Sociale. Anul trecut, din 45 de posturi ni s-au redus 12. Acum, din 33 ne vor lua, probabil, in jur de sapte. Ne injumatateste, practic, fata de anul trecut.” Pana acum, directorul Casei Judetene de Pensii, Liviu Cretu, era aproape convins ca institutia aceasta nu va fi afectata de restructurare. In prezent, insa, faptul ca trebuie sa dispara aproape 24 la suta din personalul de la casele de pensii il ingrijoreaza: “Cu siguranta vor fi reduceri si la noi. Sper, totusi, sa se tina cont de volumul de munca si complexitatea activitatii noastre”, ne-a spus Liviu Cretu. “Asteptam si noi cu sufletul la gura restructurarea, ne-a spus si dr. Aura Cretu, director adjunct al Directiei de Sanatate Publica Bacau. Toti suntem stresati”.















