16 aprilie 2024
ActualitateRestaurante închise temporar de Protecția Consumatorilor

Restaurante închise temporar de Protecția Consumatorilor

Alimentația publică este un segment extrem de sensibil căruia oamenii de afaceri ar trebui să îi acorde o atenție sporită. Și asta tocmai caracterului public al unității, unde se servesc preparate culinare, pregătite pe loc, în regie proprie. Din păcate, acest detaliu nu a fost însușit de toți proprietarii de bisnisuri în acest domeniu.

[lock_content]

Dovada este recentul control tematic derulat de Protecția Consumatorilor Bacău la restaurantele (clasice, cu specific sau specializate), bodegile și braseriile etc. din tot județul. Concluziile acestor controale au fost destul de îngrijorătoare, dacă judecăm după numărul mare de sancțiuni aplicate. Astfel, urmare a deficiențelor depistate, comisarii băcăuani au fost nevoiți să încheie nu mai puțin de 33 de procese verbale prin care s-au aplicat 29 de avertismente și 25 de amenzi, totalizând 83.500 de lei.



Jegul din bucătării, sub lupa comisarilor băcăuani

În plus, dată fiind gravitatea deficiențelor depistate, au fost agenți economici cărora le-a fost aplicată și măsura opririi temporare a prestării serviciilor, evident, până la remedierea deficiențelor. „S-a luat această decizie, care poate fi de o zi sau o săptămână, pentru că, în bucătărie, de exemplu, am găsit mizerie, dar și produse care nu erau conforme. Acestea fie nu aveau etichete, deci nu se știa de unde proveneau, ce termen de valabilitate aveau etc, fie erau etichetate, dar au fost cumpărate refrigerate de la producător și apoi congelate de comerciant. Ceea ce nu este normal. Dacă producătorul spune că este produs refigerat, dându-i un termen de trei zile, să zicem, atunci nu mai ai voie să-l congelezi și să-l ții așa doi ani, până când îl poți vinde”, a precizat Adrian Roșca, șeful Protecției Consumatorilor Bacău.

Deficiențe și la unitățile de cazare

Un alt control al comisarilor băcăuani a vizat și unitățile de cazare, domeniu unde au fost găsite, din păcate, destule probleme. În aceste condiții, au fost încheiate 9 procese verbale, finalizate cu 7 avertismente și doar patru amenzi cu o valoare totală de 12.000 de lei. De exemplu, astfel de probleme au fost depistate la o unitate de cazare din Slănic Moldova, unde condițiile nu erau cele conforme, gen cabluri ieșite din pereți, lenjerie murdară, saltele găurite sau având pete cu origini dubioase, mobilier vechi cu urme evidente de distrugere etc. „În momentul când depistăm situații grave, e clar că facem adresă la Ministerul Turismului, singurul care poate decide declasarea unității”, a punctat Adrian Roșca.

[/lock_content]

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri