Dupa numeroase plângeri ca unele service-uri inlocuiesc piesele stricate cu unele vechi, dar ii taxeaza pe proprietari cu pretul unora noi, parlamentarii au adoptat o lege prin care ii obliga pe proprietarii service-urilor sa le asigure clientilor o sala de asteptare de unde ii pot urmari pe mecanici la treaba. Astfel, se pot convinge de faptul ca piesele instalate pe masina sunt noi, vad cum lucreaza angajatii si, in cazul in care trebuie sa plateasca orele de manopera, calculeaza si timpul pe care il petrec sub capota masinii.
Unele service-uri din Bacau au prevazut deja amenjarea unei sali de asteptare pentru clienti, inca de la constructia cladirii. „Noi avem deja o sala de asteptare. Am vazut sistemul in strainatate si am prevazut constructia service-ului incluzând si sala de asteptare. In plus, asa putem controla si noi ce se intâmpla. Avem clienti care stau aici. Sunt suspiciosi mai ales daca au avut ceva experiente negative la reprezentantele auto”, a declarat Gabriela Alexa, administratorul unui service din cartierul Izvoare.
Alti proprietari, in schimb, nu mai au posibilitatea sa extinda acum spatiul si vor continua sa se foloseasca de sistemul de supraveghere video pentru ca da rezultate. „Avem un sistem de supraveghere montat acum 4-5 ani si vom continua sa il folosim. Conceptul showroom-ului nu mai permite acum amplasarea unui geam prin care sa poata privi clientii. Ei pot urmari lucrarile direct de pe camerele de supraveghere care sunt deschise mereu, dar nu sunt asa de interesati. Urmaresc mai degraba programele de stiri”, spune Marius Grudintchi, administratorul unui alt atelier auto.
La noua legislatie vor trebui sa se adapteze si mecanicii auto din mediul rural. „Eu ma ocup de partea electrica a masinilor. Clientul sta in permanenta lânga mine, chiar asta ii cer ca sa nu avem probleme ulterior. Este o idee buna, ca omul sa plece cu certitudinea ca ai lucrat bine”, a declarat Nelu Atanasoaie, care detine un service in Iliesti, comuna Ardeoani.
Legea mai prevede ca, daca reparatia i se pare suspecta, proprietarul masinii o poate contesta, iar raspunsul va veni in 7 zile de la Registrul Auto Român. Acesta poate refuza semnarea receptiei lucrarilor si poate chiar sa refuze plata, pâna in momentul in care nu mai are dubii cu privire la calitatea lucrarilor. La zece contestatii si doua controale RAR, service-ul va ramâne fara licenta de functionare. Proprietarii service-urilor vor trebui sa puna la dispozitia clientilor si un registru al contestatiilor.
Initiatorul proiectului de lege in acest domeniu a fost parlamentarul bacauan Iulian Iancu. „Service-ul trebuie sa justifice în acest fel si costul, uneori foarte ridicat al interventiei. În al doilea rând, ofera sansa beneficiarului sa fie confortabil ca el asista, vede, este sigur ca ce se întâmpla la masina lui este în conformitate cu prestatia mentionata de catre service-ul auto”, a precizat Iancu. Proiectul de lege a fost inaintat si in 2010 spre aprobare, dar a fost respins de Camera Deputatilor. Initiativa a fost repusa pe ordinea de zi si a primit aviz favorabil in plenul Camerei.
„Daca au dubii, clientii pot merge in service pentru câteva minute. Este important pentru ei sa arati disponibilitate, ca sa vada ca nu ai ce ascunde.”
Marius Grudintchi, administrator service















