miercuri, 24 decembrie 2025

Putine apeluri la telverde, nicio ancheta la Spitalul Judetean de Urgenta

Din luna mai a anului trecut, la Spitalul Judetean de Urgenta (SJU) este accesibil, in mod gratuit, un numar de telefon la care se pot face sugestii si reclamatii cu privire la activitatea medicala sau administrativa din aceasta unitate sanitara. In ultimul timp, apelurile s-au rarit foarte mult, iar cei care mai suna din când in când la numarul afisat peste tot in spital cer doar informatii sau doresc sa-si faca programari in policlinica.

Numarul de telefon gratuit a fost una dintre masurile luate dupa trecerea SJU in administrarea Consiliului Judetean Bacau pentru cresterea calitatii serviciilor oferite de cea mai mare unitate spitaliceasca din judet. La inceput, numarul de telefon a fost utilizat foarte des. Totusi, niciunul dintre apeluri nu a dus la declansarea vreunei anchete serioase cu privire la comportamentul personalului medical sau la conditiile de cazare si tratament din spital. In ultimele luni, apelurile s-au rarit, ajungând la unul pe saptamâna. Nu au lipsit copiii care au descoperit telverde si s-au distrat sunând chiar si de 30 de ori la acest numar. „Un tatic a sunat sa reclame ca nu i se da voie sa-si vada sotia si copilul abia nascut, ne-a declarat Mirela Romanet, purtator de cuvânt al SJU. Alt apartinator reclama ca programul de vizita din spital este prea scurt, iar un altul ne cerea sa sponsorizam o batrâna sa faca 10 sedinte de fizioterapie in loc de 8. Cel mai des ni se cer insa informatii despre pacienti internati sau sa facem programari la cabinetele din ambulatoriul de specialitate.” Nu au lipsit reclamatiile, dar, potrivit reprezentantului SJU, acestea nu aveau temei. O pacienta l-a reclamat pe unul dintre medicii de la Urgenta ca i-ar fi vorbit urât. Medicul a declarat ca bolnava si-a iesit din fire când a fost intrebata unde lucreaza, pentru a se completa fisa de consultatie, si sustinea ba ca este somera, ba ca are o firma. Contactata telefonic, pacienta, care se calmase, a recunoscut ca a exagerat in sesizare. Pacientii au mai reclamat cozile la care trebuie sa stea bolnavii cu diabet pentru a-si primi retetele, dar nu au lipsit nici aprecierile la adresa unor medici (de la Oftalmologie, de exemplu). „In general, pacientii incearca sa-si rezolve problemele cu programarile. Ii ajutam dar le explicam ca acestea se pot face simplu, fie telefonic, in policlinica, fie pe site-ul spitalului. Fiecare apel primit la numarul telverde se taxeaza cu doua minute de convorbire si este de preferat sa sune doar cei care au cu adevarat sugestii sau reclamatii.”
Doina Mincu

Telverde Spitalul Judetean de Urgenta Bacau:
0 800 801 805 (gratuit in toate retelele de telefonie)





spot_img