29 martie 2024
Actualitate„Pușculița cu dulciuri” - Inovație, Mister, Calitate

Cofetarul Alina Pușcuță, gazdă în lumea magică a dulciurilor

„Pușculița cu dulciuri” – Inovație, Mister, Calitate

Cofetărie apărută din pasiune pentru dulciuri și respect față de băcăuani.
Să faci un tort de ciocolată nu pare să mai fie o problemă în ziua de azi. Să faci, însă, un tort de ciocolată cu adevărat magic, care să iasă din oferta banală a vreunui laborator de cofetărie din Bacău, iată adevărata provocare căreia i-a răspuns Alina Pușcuță prin deschiderea cofetăriei „Pușculița cu dulciuri” care este amplasată pe strada Ștefan cel Mare nr. 28.

„De la 12 ani, prepar dulciuri, deci a fost, cumva, visul meu dintotdeauna: să am o cofetărie care să fie a mea. Amuzant e că, de fiecare dată, de Crăciun, soțul meu aproape că divorța de mine când vedea dezastrul din bucătărie. Îmi plăcea așa de mult ce făceam, încât le pregăteam tuturor prietenilor noștri câte ceva dulce. Și atunci mi-a propus să fac ceva cu pasiunea mea, să-i dau plus valoare, cumva”, își începe povestea Alina Pușcuță, inițiatoarea dulcelui proiect de pe „Ștefan cel Mare”.

Prin urmare, primul pas a fost accesarea unor fonduri prin Programul guvernamental destinat tinerilor aflați la prima lor afacere, Start Up Nation. În mod evident, finanțarea nu a fost de-ajuns, așa că necesarul de bani pe care-l implica o afacere de acest gen a fost completat din resurse proprii. Efortul celor doi tineri frumoși și, mai ales, ambițioși, soț și soție, care au gândit proiectul, a fost de două ori peste suma primită ca sprijin de la stat.



Rețetare vechi… și noi
Trebuie spus, încă de la început, că tinerii noștri au afaceri în alte domenii, care le aduc suficiente satisfacții materiale, astfel încât să nu transforme, musai, și „Pușculița cu dulciuri” într-o… fabrică de făcut bani. Așa că, din start, au adoptat ca principii de neclintit atât păstrarea respectului față de oameni, cât și rețeta. Prin urmare, aflu că folosesc rețetare vechi, din 1963, adunate de o celebră cofetară, pe lângă unele noi, inventate și testate în prealabil, de ambițioasa Alina. De altfel, produsele sunt în așa fel aranjate în vitrină încât clientul să știe ce cumpără, dulciurile clasice -„Diplomat”, „Amandină”, „Boema”, „Cartof”sau „Savarină” ocupând partea stângă a spațiului protejat de sticlă (evident, fără nicio legătură cu regimul politic al acelor vremuri), iar „inovațiile” – „Dome”, „Fantezie”, „Oreo”, „Fistic” etc, partea dreaptă.

„De multe ori, merg în cămară, mă așez pe un scaun și privesc la produse, întrebându-mă ce mai fac azi. Așa îmi vin ideile, nu folosesc niciun rețetar. Apoi, merg în laborator și încerc să combin gusturile până ce iese ceva care să îmi placă. Nu îmi reușește mereu, drept dovadă că, recent, am aruncat vreo 30 de kilograme de marfă, tocmai pentru că nu era conformă cu așteptările, căutările noastre. Până și angajaților le recomandăm să încerce, să testeze, chiar dacă vor greși, nu e un dezastru. Numai așa cred că putem evolua”, ne destăinuie Alina Pușcuță.

„Cât valorează un om? Cât cuvântul lui! ”
Unul dintre marile avantaje ale cofetăriei de pe „Ștefan cel Mare” este, de departe, absența cu desăvârșire a aditivilor alimentari (inclusiv a coloranților) sintetici. „Am promis clienților că nu le vom înșela așteptările. Ne-am asumat asta încă de la început.
De altfel, noi avem o vorbă care ne-a caracterizat toată viața și pe care le-am spus-o mereu copiilor noștri: «Cât valorează un om? Cât cuvântul lui!». Or, dacă am promis ceva, ne vom ține de cuvânt”,
spune Alina. Așadar, demnă de subliniat este îndărătnicia de a utiliza la prepararea prăjiturilor doar ingrediente naturale (ouă în loc de praf de ouă, lapte, și nu lapte praf, smântână „organică”, nu „vegetală”), inclusiv pentru colorarea dulciurilor fiind folosiți pigmenți obținuți din fructe. În aceste condiții, este posibil ca unor clienți să le lipsească acele produse strident colorate, în nuanțe așa-zis de neon, turbate, cu aspect vulgar, profund artificial, prezente mai peste tot. În schimb, vor fi cuceriți de gustul extrem de autentic, al copilăriei, părinții fiind, în mod cert, liniștiți că ai lor copii vor avea în farfurie un produs „sănătos”.

„Drept e că frișca vegetală, de exemplu, se așează mult mai bine pe blaturi, o știe orice cofetar. Dar, orice ai face, nu poți înlătura gustul acela de…«plastic». Puțini știu că margarina are 26 de elemente care se găsesc și în…vopsea. De asta folosim frișcă naturală, care, evident, crește costul prăjiturii cu 66 la sută. Asta e! Am promis că nu ne batem joc de clienți și asta facem. Pe de altă parte, e bine de știut că noi nu vindem sirop. Asta e ceea ce cred că, iar, ne diferențiază față de alte cofetării. Știți că un kilogram de sirop – apă, zahăr și ceva esențe – costă 1,5 lei? Îl încorporezi în blat și îl vinzi cu…70 de lei. Mega afacere, nu?!”, îmi strecoară șugubăț antreprenoarea..

De altfel, buna intenție, sinceritatea, transparența afacerii sunt garantate cumva și de spațiul din sticlă prin care clienții pot observa cu ușurință metodele și etapele parcurse în laborator până la obținerea apetisantelor produse expuse mai apoi în vitrine.

Buni samariteni
Apoi, un alt atu este dat de ambiția de a le oferi clienților produse cât mai proaspete care nu apucă să „împlinească” nici măcar o zi sau două de la momentul preparării. „Orice afacere nouă presupune alocarea de timp, motiv pentru care de multe ori mă apucă miezul nopții preparând dulciuri pentru a doua zi. Pentru că am considerat că tot ce punem în vitrine trebuie să fie foarte proaspăt. Pe de altă parte, și practica mi-a dovedit că altfel se comportă produsele abia preparate, în comparație cu cele făcute cu o zi în urmă și ținute la frigider până a doua zi. Vă spun, își pierd din acel gust pe care toți ni-l dorim”, mai spune Alina Pușcuță. Așa se face că, în cele mai multe cazuri, produsele care nici măcar nu au depășit termenul de valabilitate ajung sub formă de donații la băcăuani fără prea mari posibilități materiale.

Dependență
Interesant este că la cofetăria „Pușculița cu dulciuri” nu ajung neapărat băcăuanii cu venituri peste medie, ci mai curând pofticioșii cu bani mai puțini, dar care vor să aibă în farfurie ceva „curat”. De multe ori, Alina, sufletul cofetăriei, este printre clienți, încercând să afle ce anume le-ar plăcea să regăsească în vitrinele cu dulciuri.
În plus, deși unitatea a fost deschisă destul de recent, deja sunt băcăuani care bat cale lungă prin Bacău ca să ajungă la cofetăria cu dulciurile preferate. 0749.455.277 sună continuu… Semn clar că produsele de aici creează cumva…dependență.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri