joi, 18 decembrie 2025

Primaria Bacau s-a incurcat in propriul regulament: Administratori atestati in harababura

Examenul pentru obtinerea atestatului de administrator imobile a avut parte de o organizare deplorabila. Desi acesta a inceput pe 14 ianuarie, participantii nu au aflat inca rezultatul testarii. Justificarea Primariei Bacau este ca anu s-a intrunit comisia”. Administratorilor li s-au cerut tot felul de date, iar cei care au atestat valabil s-au trezit ca acesta nu mai este recunoscut.

Taraganarea rezultatului de la examenul pentru obtinerea atestatului de administrator imobile nu este singura gafa organizatorica. Administratorilor care au deja contracte de munca li s-a dat „tema pentru acasa”. „Administratorul nostru a trecut de proba scrisa, iar dupa interviu i s-a inmanat un biletel scris de mana in care i se cere sa aduca date despre locatarii cu datorii, conturile deschise de asociatie in banci, extrase de cont, lista furnizorilor, cu intrari si iesiri, precum si planul de masuri pentru recuperarea datoriilor, ne-a declarat presedintele unei asociatii de proprietari. Nu inteleg rostul acestor cerinte. Consider ca primaria se baga in bucataria noastra, a asociatiilor, profitand ca ii au pe administratori in mana.” Cristina Bardasu, seful Biroului pentru asociatii de proprietari din Primaria Bacau, ne-a declarat ca „s-a incercat doar obtinerea unei imagini de ansamblu a activitatii administratorilor. Am vrut sa vedem in ce masura se implica acestia in recuperarea debitelor.” Cei care au primit teme suplimentare se considera discriminati fata de candidatii care nu sunt angajati ai asociatiilor.

La un pas de concediere



Din cei peste 100 de candidati care au sustinut pe 14 ianuarie examenul pentru atestatul de administrator, 5 au fost respinsi. Unii dintre acestia detin deja un atestat emis de Primaria Bacau si nu inteleg de ce au fost convocati la examen. „Nu mi-a anulat nimeni atestatul vechi, ne-a declarat F.U., administrator al unei asociatii de proprietari din Bacau. L-am obtinut in anul 2002 si nu are vreun termen de valabilitate. Legea spune ca administratorii trebuie sa fie atestati, fara a specifica data.” Reprezentantii Primariei Bacau sustin insa ca administratorii cu atestat l-au obtinut inainte de aparitia Legii 230/2007. „Este pe vechea legislatie, deci administratorii trebuie verificati pe noua legislatie, ne-a declarat Cristina Bardasu. Vechiul atestat nu este anulat, dar administratorii nu pot lucra in asociatii daca nu sunt atestati pe Legea 230/2007 si HG 1588/2007.”

[ad#stire] Aproape 200 de asociatii de proprietari ar trebui sa-si concedieze administratorii. Potrivit art. 28 din HCL 351/2009, „administratorii in functie neatestati au obligatia de a-si depune dosarul pentru atestare in termen de 3 luni de la intrarea in vigoare a regulamentului”. Termenul a expirat la 1 februarie. Unii administratori care nu s-au prezentat la examenul care a inceput pe 14 ianuarie detin atestate eliberate in perioada 2002-2007. Desi acestea nu au fost suspendate, nu mai sunt recunoscute.

Doina Mincu



spot_img