Noi medalii în contul secției de judo a CSM Bacău pregătită de Aurel Chelariu. De data aceasta, pe două fronturi: Campionatul Național Under 16, individual și Campionatul Național Under 18, pe echipe. Gazda celor două finale naționale a fost, ca și precedentele competiiții de profil din acest an, hotelul Piatra Mare din Poiana Brașov. La aceste două finale derulate în ultimul weekend al lunii mai, CSM Bacău s-a prezentat cu șase sportivi, trei dintre ei urcând pe podiumul de premiere. Astfel, la CN U16, individual, Ștefan Buga a cucerit medalia de bronz la categoria de greutate 42 kg.
De bronz au fost și prestațiile Laviniei Bălan și a lui Andrei Buga în cadrul întrecerilor pe echipe la Under 18, unde cei doi au concurat pentru CSM Deva, respectiv CSM Pitești. La U16 individual, Brian Herghelegiu a ocupat locul 7 la 55 kg, la fel ca Eduard Benchea la 60 kg și Andrei Buga la 66 kg. În ceea ce-l privește pe Andrei Buga, acesta a fost privat de o clasare pe podium ca urmare a unor decizii de arbitraj surprinzătoare. Medaliat cu bronz la CN U18 individual din februarie, în ciuda faptului că este cu doi mai mic ca vârstă, sportivul băcăuan era creditat cu șanse mari la podium și la U16.
„Personal, la câtă pregătire a făcut, eu îl vedeam pe Andrei chiar principalul favorit al categoriei 66 kg la U16. Din păcate, arbitrii au văzut altfel, dar asta nu înseamnă că au văzut și bine”, a declarat antrenorul CSM Bacău, Aurel Chelariu, care a detaliat: „După două meciuri câștigate, în confruntarea pentru capul de grupă, Andrei Buga a fost sancționat cu Sansoku-Make- descalificare- fără a mai putea continua dipsutele pentru medalia de bronz. Motivația arbitrilor? Chipurile, un procedeu interzis, asta cu toate că adversarul lui Andrei nu a pățit nimic. Este păcat, mai ales că nu este prima dată când ni se întâmplă astfel de lucruri. Nedreptățit la Under 16, Andrei Buga a avut un parcurs lăudabil la U18, unde și-a câștigat meciurile prin ippon”. De altfel, ambii medaliați ai „CSMeilor” la finala pe echipe U18, Lavinia Bălan și Andrei Buga fac parte din loturile naționale de juniori.
„Avem copii buni, avem rezultate și sperăm să continuăm pe linia aceasta. La Brașov, bilanțul general a fost unul bun., deși se putea și mai bine”, a concluzionat Aurel Chelariu.
Întrebat, acum câțiva ani, ce părere are despre noul său președinte, un politician francez a răspuns fără ezitare: „Eu nu l-am votat, dar acum este și președintele meu și îl voi trata cu respect!”. O asemenea opinie ar trezi, la noi, tot felul de comentarii, dar mai ales afirmații cu valoare de huiduieli. Clasa politică a cam scăzut în ochii românului.
Nici eu nu mă mai uit cu simpatie la „clasa politică”, chiar dacă pe undeva, pe acolo, au ajuns și unii dintre cei pe care îi cred prieteni sau măcar îi simpatizez. Unii politicieni au făcut lucruri bune, dar am și asistat la atâtea situații în care politicienii s-au făcut ba de râs, ba de plâns, iar situația în care a ajuns acum țărișoara noastră nu prea mai lasă loc optimismului, speranței.
Politicienii nu sunt singurii de pus la zid. Mulți alții intră în aceeași oală. Dar, în mediul politic viețuiește dihonia mai mult ca în altă parte și nu cred că va pleca de acolo vreodată. Să fim înțeleși, nu doar în politica de la noi. Se întâmplă peste tot în lume, oricât de bună s-ar crede această lume.
La noi, însă, dihonia scoate în aceste zile capul din nou. Pentru că partidul principal din alianța aflată la putere se pregătește de alegeri. Cine candidează? Cine va fi alesul? Răspunsurile la aceste întrebări împart, ca întotdeauna, apele: unii sunt cu unii, alții sunt cu alții. Nu spun cine cu cine, persoane importante!
Dar cei care se hârâie acum pe față cu cei pe care îi numesc „colegi” sunt chiar cei care conduc țara, de la diferite nivele. Sunt oameni care ar trebui să strângă rândurile, să facă un singur trup pentru țara pe care o au pe mână. Între ei a intrat, însă, dihonia. Și dacă se dau ba cu un candidat, ba cu altul, înseamnă că se pot chiar dușmăni între ei. Or aceasta duce la un fel de dezbinare, care numai a bine nu face.
Are dreptul fiecare să gândească așa cum crede de cuviință, dar în politică dihonia scoate colții și e periculoasă!
Luna mai a fost o lună plină de activități internaționale la Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu”. Două proiecte Erasmus+ ale colegiului, aprobate in 2019 și întrerupte datorită epidemiei de coronavirus, anume „2BSafe” 2019-1-RO01-KA229-063113_1 și „Campus Stellae for Europe” 2019-1-ES01-KA229-064905_3 au continuat cu mobilități online, în perioadele 11-12 mai, respectiv 25-27 mai.
Începute încă din 2019, proiectele Erasmus+ „2BSafe” și „Campus Stellae for Europe” continuă în varianta online, reprezentând ceea ce ar fi trebuit să fie o vizită frumoasă în Madrid și una în Lubliana, Slovenia. Situația actuală ne pune în dificultate, însă nu ne împiedică să ne revedem, să învățăm lucruri noi, de la mâncare și ceai, până la cum să comandăm o înghețată în centrul Ljubljanei. La întâlniri au participat din România 15 elevi și 9 profesori implicați în proiecte.
Un program bine structurat a fost conceput pentru a ne menține activi și a ne trezi curiozitatea de a învăța din ce în ce mai multe lucruri despre țările partenere: Luxemburg, Finlanda, Macedonia și Spania, la primul proiect și Slovenia, Spania și Portugalia la cel de-al doilea.S-au realizat activitățile specifice fiecărui proiect, cum ar fi reguli de comportament online pentru a fi în siguranță sau cum să creăm un profil pe rețele sociale, cum să pregătim activități de hiking sau să trăim o viață sănătoasă.
Peste 100 de elevi și profesori din țările partenere și-au dat întâlnire pe Google Meet și pe platforma Zoom pentru video conferințe între reprezentanți din țările partenere. Evenimentul online din primul proiect a fost găzduit de Spania, iar al doilea a fost găzduit de Slovenia, ca o continuare a primei întâlniri ce a avut loc în Bacău, în toamna anului 2019.
Pentru proiectul „Campus Stellae for Europe”, sesiunea a început cu prezentarea felului în care pandemia a afectat sistemul de învățământ din fiecare stat și a modului în care elevii și profesorii s-au adaptat acestor schimbări. Activitatea a constat în mai multe workshopuri și prezentări care au avut ca scop cunoașterea unor noțiuni de limbă și a unor elemente cheie din istoria, cultura și gastronomia slovenă, în cadrul departamentului „Cultură și Artă”. În ceea ce privește departamentul „Viață sănătoasă”, participanții au învățat cum să împacheteze eficient rucsacul pentru o drumeție de mai multe zile, au fost încurajați să adopte un stil de viață activ și să-și monitorizeze progresul pe Strava, o aplicație care conectează sportivi din întreaga lume, pregătindu-se astfel pentru pelerinajul Santiago de Compostella, care va avea loc în Spania. În ciuda situației actuale, care nu a permis deplasarea fizică în Lubliana, participanții au profitat la maxim de această oportunitate pentru a învăța lucruri noi despre diferite culturi și pentru a lega prietenii. Activitățile au continuat și pe platforma eTwinning, unde elevii au raspuns provocărilor lansate de organizatori, verificându-și cunoștințele acumulate în urma întâlnirilor online. Ultima zi a fost marcată de o petrecere cu ceai, la care fiecare țară a fost invitată să prezinte plante medicinale tradiționale folosite la prepararea ceaiului. La final, echipe mixte au compus imnul proiectului, un cântecel vesel care amintește de punctele comune și valorile europene. Proiectul promoveaza conceptul de indentitate europeană comună: deși despărțite de mii de kilometri, țările privesc spre același cer înstelat.
Fiecare zi a adus câte o noutate, învățându-ne lucuri de care nu aș fi crezut ca aveam nevoie, cum ar fi: împachetarea unui rucsac de excursie, exerciții eficiente de stretching. Implicarea fiecărei școli participante a fost admirabilă, toți, de la elevi, la profesori, dând dovadă de organizare și eficacitate, chiar și în mediul online. Cu siguranță activitățile ar fi fost mult mai interactive dacă prezența era fizică, însă, fără doar și poate, s-a făcut tot ce s-a putut pentru o întâlnire memorabilă.
Am învățat, am comunicat, am râs și cel mai important, am legat prietenii. O experiență unică în viața unui licean.
Cum au trăit această experiență elevii de la „Vrănceanu”?
„O activitatea foarte interesantă din care am învățat multe despre celelalte țări și obiceiuri, deși sunt sigură că ar fi avut un impact mult mai mare în real life.” Maria Bibire
„Activitatea mi s-a părut extrem de bine organizată, m-a încântat faptul că am putut interacționa cu ceilalți participanți și să vorbim despre tot felul de lucruri. Sunt foarte încântată de toate prezentările de până acum și abia aștept să putem pleca fizic în aceste deplasări.” Alexandra Nanu
„Deși online, proiectul Campus Stellae for Europe este în continuare una din cele mai frumoase proiecte la care am avut onoarea de a participa. Mobilitatea la Slovenia online a fost o experiență de neuitat în care am reușit să îmi fac prieteni din alte țări, în care am învățat despre Ljubljana. Aștept cu nerăbdare următoarele activități din acest proiect!” Diana Benchea
„Mă bucur că am putut lua parte la această activitate online în cadrul proiectului Erasmus, semn că lucrurile încep să revină la normal. Am avut ocazia să învăț multe despre istoria și cultura țărilor participante ,integrate foarte bine sub forma unor jocuri interactive și diverse filmulețe.” Miruna Hauca
„Chiar dacă circumstanțele ne-au împiedicat să ne întâlnim fizic, mi-a făcut mare plăcere să fac parte din acest proiect. Activitățile au fost bine structurate, interesante și am reușit să ne cunoaștem, să comunicăm și chiar să legăm prietenii. Nu doar că am învățat lucruri captivante despre țările implicate și cultura lor, dar am și cunoscut oameni noi pe care nu aș fi avut ocazia să-i cunosc altfel. Sper să reușim să ne vedem și în viața reală și să vizitez locurile minunate pe care le-am văzut virtual.” Ioana Schifirneț
„Activitatea aceasta a reprezentat un moment unic și de neuitat, având în vedere contextul actual în ceea ce privește virusul Corona. Am fost plăcut surprinsă de organizarea impecabilă, iar micile imperfecțiuni cauzate de mediul online nu au făcut decât să contribuie la atmosfera relaxată care a permis o comunicare eficientă și o apropiere între toți membrii, atât elevi cât și profesori. Am cunoscut oameni noi cu viziuni diferite, am învățat despre diverse culturi și am aflat cuvinte și saluturi în alte limbi. Aștept cu nerăbdare următoarea întâlnire, care mi-aș dori pe cât se poate să aibă loc fizic.” Anastasia Gafenco
Andreea Pașcalău și Carina Ivu
C.N.Gheorghe Vrănceanu
Să n-o mai dăm cotită! Campania de vaccinare anti-COVID este un dezastru. Cifrele sunt edificatoare în acest sens. Autoritățile, în loc să analizeze cauzele acestei stări de fapt, s-au apucat să facă clipuri de promovare stupide sau dau vina pe prostia românilor. În realitate, eșecul campaniei este dat de o multitudine de factori, majoritatea fiind imputabili autorităților.
1. Guvernul a transmis mesaje contradictorii care i-au subminat credibilitatea. La început ni se spunea să nu purtăm masca decât dacă suntem bolnavi; pe urmă, masca a devenit obligatorie. Și într-un caz și-n celalalt Guvernul a fost cel care ne-a spus asta.
2. Campania de înfricoșare a populației a avut efect de bumerang. Dealtfel, orice student învață în anul I la «Bazele marketingului» că nici o campanie publicitară bazată pe inducerea fricii nu are succes pe termen lung.
3. Mesajele autorităților au fost percepute ca fiind interesate. Ne putem aminti de afacerile medicilor cu teste PCR sau ale politicienilor cu măști. În plus, cei care trebuie să ne spună când se sfârșește pandemia sunt plătiți suplimentar fix pe durata pandemiei. Cine îndrăznește să taie găina care-i aduce ouă de aur?
4. S-a amendat de dragul de a se amenda, nu pentru a ține sub control epidemia. Rezultatul a fost că populația a început să se teamă mai degrabă de amenzi decât de boală.
5. Măsurile exagerate au fost percepute că fiind adoptate pentru a preîntâmpina revolte, nu propagarea epidemiei: interdicția de circulație pe timpul nopții, interzicerea întrunirilor, a circulației pe stradă în grupuri mai mari de trei sau cinci persoane, programul redus al magazinelor, etc.
6. O parte a măsurilor au fost luate alandala: școlile se închideau când în localitate se ajungea la rata de incidență de 3 la mie dar se redeschideau abia la două săptămâni după ce rata scădea sub acest prag.
7. S-a utilizat pentru diagnosticare testul PCR, care s-a dovedit a fi extrem de imprecis. Chiar și după ce s-a demonstrat asta iar OMS a sfătuit statele să nu se mai bazeze exclusiv pe testarea PCR, România a continuat să ia decizii în baza rezultatelor acestor teste.
8. Medicii care au propus tratamente mult mai ieftine sau o abordare diferită de cea declarată dogmă au fost atacați și discreditati, ceea ce a întărit percepția că autoritățile medicale sunt preocupate mai mult de profitul BigPharma decât de sănătatea populației.
9. Respingerea oricărei idei care contrazicea dogmă oficială doar pentru ca, ulterior, să fie acceptate. S-a spus că introducerea pașapoartelor COVID e o ideea ce ține de teoria conspirației doar pentru ca, ulterior, ideea să fie pusă în practică.
10. Autoritățile noastre au respins orice legătură între vaccinuri și decese, deși există țări care nu doar că au acceptat această idee, dar au și interzis anumite vaccinuri sau au stabilit interdicție pentru anumite intervale de vârstă. Deși au fost dovedite legăturile dintre apariția cheagurilor de sânge și anumite vaccinuri, în România aceste idei nu sunt acceptate oficial. Autoritățile au spus că vaccinul protejează, că, chiar dacă un vaccinat se va îmbolnăvi, va face doar o formă ușoară a bolii; datele Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile contrazic această opinie: 1,8 la sută dintre cei vaccinați cu prima doză au murit de COVID ulterior, 1,7 la sută din cei care au primit a doua doză au decedat.
Sunt doar câteva idei. Cu siguranță mai sunt și altele. Cu și mai mare siguranță nu prostia, primitivismul sau dezinformarea i-a determinat pe români să refuze un vaccin aflat încă în faza de testare și pentru care producătorul nu-și asumă nici o răspundere.
Un tânăr în vârstă de 22 de ani din Buhuși a ajuns după gratii după ce și-ar fi ucis tatăl în bătaie.
Tânărul a vrut să scape de urme și a îngropat cadavrul în curtea casei, în locul unde fusese săpată o latrină, conform Știrile Pro TV.
După faptă, tânărul a fugit și s-a ascuns în pădure. Băiatul s-ar fi înfuriat în clipa în care tatăl sau i-a zis să se mute din casa părintească, cu tot cu partenera de viață. Aceasta avea 3 copii.
„I-a aplicat acestuia lovituri repetate, care au condus la deces. Ulterior comiterii faptei autorul a îngropat cadavrul tatălui său în curtea locuinței, cadavrul fiind descoperit de autoritățile judiciare în data de 29 mai”, a declarat Elena Avorniciței – procuror criminalist.
Cei care cunoșteau familia spun că certurile între tată și fiu erau la ordinea zilei.
Tânărul a fost reținut pentru 24 de ore și miercuri va ajunge în față unui judecător de drepturi și libertăți cu propunere de arestare preventivă.
Conform unui comunicat al Instituției Prefectului, la punctul de vaccinare de la Arena Mall din municipiul Bacău au fost înregistrate, în ziua de 1 iunie, 102 vaccinări ale unor persoane cu vârsta cuprinsă între 16-18 ani.
Tinerii au fost însoțiți de părinți, care și-au exprimat acordul în acest sens.
La acest moment, potrivit ultimelor informații, pot fi vaccinați și adolescenții peste 12 ani.
Până la acest moment, în județul Bacău au fost administrate 139.700 de doze de vaccin. 67.928 persoane au fost imunizate cu ambele doze.
În continuare, în centrele de vaccinare din județul Bacău se administrează toate tipurile de seruri disponibile în țara noastră.
„În perioada 21-28 mai 2021 s-a desfășurat la Centrul Național de Tenis din București, sub organizarea Federației Române de Tenis, a IX a ediție a Turneului internațional de tenis de câmp, Dr. Oetker Junior Trophy, competiție de categoria I din calendarul Tennis Europe, nivel 14 ani.
La această competiție la care au participat sportivi din întreaga Europă a fost prezent și Urzică Sergiu-Constantin, legitimat al clubului CSM Moinești, care a obținut locul al treilea în cadrul probei de dublu masculin, alături de Paisvant Radu de la clubul Orhideea Piatra Neamț, aceștia fiind învinși în semifinale de perechea Derepasko, Pleshivtsev din Rusia cu scorul de 6-1, 6-2, care de altfel au câștigat turneul de dublu în finală.
Participare meritorie pentru Sergiu Urzică și la proba de simplu prin calificarea pe tabloul principal, unde a pierdut greu în decisiv în primul tur, de la Pieleanu Rareș favoritul numărul 8, cu scorul de 7-5, 4-6, 6-3. Sportivul antrenat de Ciocan Brian-Mihai, are vârsta de 13 ani, în timp ce majoritatea jucătorilor participanți la această competiție au împlinit deja vârsta de 14 ani.”
A sosit rândul absolvenților de la Colegiul Național Pedagogic „Ștefan cel Mare” să își strige bucuria în…stradă, un lucru care s-a întâmplat la propriu. Și asta pentru că, evenimentul cursului festiv s-a desfășurat la Teatrul de Vară „Radu Beligan”, iar elevii s-au deplasat în coloană de la sediul colegiului prin Parcul Cancicov.
Promoția 2021 a Colegiului Național Pedagogic „Ștefan cel Mare” numără 237 de absolvenți în 8 clase: două de învățători, două matematică-informatică, două științele naturii și două filologie.
Șefe de promoție au fost Ruxandra Ioana Marcu cu media 9.82 pentru profilul real și Cristina Vânău cu media 9.84 la uman. Cursul festiv s-a derulat în două serii, câte patru clase, pentru a se evita aglomerarea în sala de spectacol.
1 de 11
„Sunt copii foarte buni. A fost această perioadă foarte dificilă, însă, aș putea să spun că nu am avut probleme majore, chiar dacă la început am fost luați pe nepregătite din punct de vedere tehnic. Am reușit să facem față și noi și copiii. Avem încrederă că se vor descurca foarte bine la examenele ce urmează. Procentul la bacalaureat pe promoția curentă în anul trecut școlar la noi a fost de 96%. Acum așteptările sunt mult mai mari”, a declarat prof. Daniela Bejan, directorul Colegiului Național Pedagogic „Ștefan cel Mare” Bacău.
Președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea, a adresat o scrisoare domnului Istvan Jakab, șeful interimar al Reprezentanței Comisiei Europene la București, în care i-a semnalat oficialului european faptul că PNRR, în forma promovată de Guvern, va conduce la adâncirea alarmantă a decalajelor între regiunile țării, precum și la creșterea inegalităților între acestea, în contra principiului coeziunii sociale și teritoriale stipulat în Mecanismul european de redresare și reziliență.
Președintele Ivancea spune că PNRR nu prevede, în perspectivă, nicio soluție de traversare a Carpaților cu o autostradă spre Moldova, fapt ce condamnă la subdezvoltare regiunea Nord-Est, socotită în continuare cea mai săracă regiune din Uniunea Europeană.
„Pe lângă perpetuarea discrepanțelor regionale, i-am supus atenției domnului Istvan Jakab faptul că propunerile de proiecte avansate de Consiliul Județean Bacău nu se regăsesc în PNRR, fapt semnalat și de alți colegi președinți de CJ-uri, consultările antamate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene fiind strict formale și soldându-se fără urmări în ceea ce privește conținutul Planului”, a declarat Valentin Ivancea.
Acesta i-a solicitat reprezentantului Comisiei Europene la București să ia act de modul discreționar în care Guvernul a elaborat PNRR, precum și de riscurile implicate de promovarea unui Plan ale cărui intervenții și investiții vor conduce la apariția unei Românii cu două viteze: una, privilegiată de alocări politizate prin PNRR, îndeosebi către administrații PNL și USR/PLUS; cealaltă, abandonată și lăsată pe dinafara trenului redresării și rezilienței, fără nicio perspectivă de dezvoltare viitoare.
„PNRR nu poate și nu trebuie să fie o pârghie de adâncire a decalajelor regionale, cu consecințe directe în subminarea coeziunii teritoriale a României! Pandemia și efectele sale negative s-au resimțit pe tot cuprinsul țării, nu doar în județele sau primăriile conduse de politicieni de o anumită culoare politică”, a mai declarat Valentin Ivancea.
Iulia Ramona Chiriac a fost numită astăzi, 2 iunie, șefa Reprezentanței Comisiei Europene la București. În această calitate, va fi reprezentanta oficială a Comisiei Europene în România, sub autoritatea politică a președintei Ursula von der Leyen. Mandatul său va începe la 1 iulie 2021.
Chiriac este consul general al României în landul Bavaria din 2016 și face parte din serviciul diplomatic român din 2008.
Înainte de această experiență de peste zece ani în funcții diplomatice, a lucrat în administrația publică centrală și locală din România, având atribuții legate în special de pregătirea autorităților locale române pentru aderarea țării la UE. În cadrul Ministerului Integrării Europene din România a fost responsabilă în special de promovarea valorilor UE, de furnizarea de informații privind oportunitățile de finanțare, precum și de diseminarea cunoștințelor despre UE prin organizarea de conferințe, seminare, campanii de informare și ateliere.
Ramona Chiriac a absolvit Facultatea de Studii Europene a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, România. Are două diplome de master, una în studii europene și alta în studii de gen.
Noua șefă a Reprezentanței Comisiei Europene la București a fost șefa de cabinet a prefectului PNL Gabriel Berca. Ea l-a urmat la București, după ce acesta a fost numit secretar general în Guverul Tăriceanu, ocupând funcția de șefă de cabinet.
Comisia are reprezentanțe în toate capitalele statelor membre ale UE și birouri regionale la Barcelona, Bonn, Marsilia, Milano, München și Wrocław. Reprezentanțele sunt „ochii, urechile și vocea” Comisiei la fața locului, în statele membre ale UE, interacționând cu autoritățile naționale, cu părțile interesate și cu cetățenii și informând mass-media și publicul cu privire la politicile UE. Șefii reprezentanțelor sunt numiți de președintele Comisiei Europene și sunt reprezentanții săi politici în statul membru în care sunt detașați.
La data de 01 iunie a.c., polițiștii au intervenit la 57 de evenimente, dintre care 55 au fost sesizate pe numărul unic pentru apeluri de urgență 112.
Pentru abaterile de la normele contravenționale, polițiștii au aplicat 193 de sancțiuni, pentru încălcarea prevederilor privind ordinea și liniștea publică, pentru protejarea populației împotriva unor activități comerciale ilicite sau încălcarea normelor rutiere.
Cele mai multe amenzi, au fost aplicate pentru nerespectarea normelor privind circulația pe drumurile publice, potrivit O.U.G nr. 195/2002.
Valoarea totală a sancțiunilor contravenționale este de 58.000 de lei.
De asemenea, au fost reținute 16 permise de conducere și retrase 6 certificate de înmatriculare.
Pentru realizarea unor lucrări specifice la sistemul de distribuție a gazelor naturale din mun. Bacău, Delgaz Grid este nevoită să sisteze temporar distribuția gazelor naturale pe străzile: Bicaz, Bucegi, Tolstoi, Gh. Glod, Teiului, Mărăști, Daciei, Narcisa, Calea Onești, 13 Septembrie, Al. Lăpușneanu, Crinului, N. Copernic, G. Enescu și Constanței, joi, 3 iunie a.c., începând cu ora 08,00.
Reluarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale se va efectua treptat, imediat după finalizarea acestor lucrări, cel mai probabil începând cu ora 18.00.
Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea distribuţiei gazelor naturale să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 minute.
În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugaţi să anunţe imediat dispeceratul de urgenţă al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).
Compania regretă disconfortul creat şi mulţumeşte pentru înţelegerea şi sprijinul acordat în desfăşurarea acestor lucrări.
La data de 01 iunie a.c, poliţiştii rutieri din Oneşti au depistat, în flagrant delict, un tânăr de 35 de ani, din comuna Livezi, în timp ce conducea un autoturism, aflându-se sub influenţa alcoolului.
Conducătorul auto în cauză a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 0,66 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.
La aceeaşi dată, un echipaj mixt format din poliţist şi jandarm din Slănic Moldova au depistat, în trafic, un localnic în timp ce conducea o autoutilitară, aflându-se sub influenţa alcoolului.
Bărbatul a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 0,58 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
S-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe.
Poliţiştii au efectuat cercetări în cadrul unui dosar penal faţă de un bărbat bănuit de comiterea infracţiunii de înşelăciune. Acesta ar fi organizat o petrecere la un restaurant din Bacău, la finalul căreia ar fi plecat fără să achite nota de plată.
Din cercetările efectuate de poliţişti s-a stabilit că, în luna august 2019, bănuitul ar fi indus în eroare reprezentanţii unui restaurant din Bacău, prezentând ca mincinoasă o situaţie adevărată.
Astfel, acesta ar fi susţinut că doreşte să organizeze o întâlnire de prânz cu nişte prieteni când, în realitate, evenimentul ce urma să aibă loc era un botez. Acest aspect ar fi determinat reprezentanţii restaurantului să nu încheie un contract de prestări servicii.
La finalul petrecerii, bărbatul nu ar fi achitat nota de plată în sumă de aproximativ 8.000 de lei. CP
Poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bacău – Biroul pentru Protecția Animalelor au fost sesizaţi prin 112 de către un bărbat de 49 de ani, despre faptul că, pe Insula de Agrement din municipiul Bacău a identificat un pescăruș ce avea aripa ruptă şi nu mai putea zbura, fiindu-i pusă viaţa în pericol.
Întrucât pasărea se afla într-o stare de pericol, în temeiul Legii nr. 205/2004 privind protecția animalelor, a fost emis ordin de plasare a animalului în adăpost.
Pescăruşul a fost plasat în cadrul unei asociaţii pentru conservarea diversităţii biologice, din judeţul Vrancea.
O veste mohorâtă precum cerul acestui început de vară. O veste mohorâtă adusă de acest început de vară: Ion Mangeac a plecat la cer. Fostul portar al Sport Clubului Bacău din anii 70-90 s-a stins pe 2 iunie la doar 65 de ani, măcinat de o mai lungă suferință. Giurgiuvean de origine, Manga, așa cum îl strigau apropiații sau „Mingeac” cum îl mai alinta galeria pentu priza sa la balon, a ajuns la Sport Club Bacău după un periplu pe malurile Trotușului, la Energia.
„Țin minte și acum o evoluție de senzație a lui Nelu Mangeac în poarta Energiei contra celor de la Letea. Atunci l-am descoperit pe Manga și, la foarte scurt timp, aveam să-l redescopăr în poarta Sport Clubului, ca alternativă a lui Nelu Ursache”, își amintește reputatul jurnalist băcăuan Leonard Popa, cel care a facilitate debutul journalistic al lui Ion Mangeac chiar în paginile Deșteptării, la începuturile anilor 90. Manga pusese ghetele și mănușile în cui și, în paralel cu activitatea gazetărească, avea să conducă, de data aceasta ca antrenor, echipa de fotbal feminin Moldova Sport, ca succesor al lui Sorin Avram.
După perioada de la Moldova Sport, Mangeac și-a continuat activitatea de technician la Centrul de Copii și Juniori al FCM Bacău, unde s-a ocupat și de portarii echipei de Tineret, pentru ca ulterior să ajungă la prim-divizionara FC Vaslui. Aici, a avut un rol fundamental în pregătirea portarului slovac Dusan Kuciak, care avea să participe cu reprezentativa țării sale la turneul final al Campionatului Mondial din 2010, derulat în Africa de Sud. „Una din marile satisfacții ale carierei mele de antrenor a fost recunoștiința pe care mi-a purtat-o Kuciak pentru modul în care l-am antrenat și în care m-am ocupat de el”, mărturisea Mangeac, un om care a avut inclusiv putetea de a-și recunoaște slăbiciunile. Și de a le învinge:
„Fac tot posibilul pentru a ține paharul cât mai departe de mine”. În vara lui 2012, Manga părea aproape de un acord cu Universitatea Cluj, ca antrenor de portari în staff-ul lui Adrian Falub. Un iremediabil optimist, dar și un tip jocial și cu o memorie enciclopedică (ținea minte rezultate, marcatori, loturi), Nelu Mangeac a sperat mult în relansarea carierei sale de antrenor. Iar Clujul părea o bună oportunitate. Din păcate, mutarea nu s-a realizat. „Am tot așteptat vești de la Cluj,. În zadar, nu s-a făcut nimic. În felul acesta, am rămas pe bară”, spunea Ion Mangeac, în al cărui CV figura și o experiență în zona țărilor arabe.
„Acea perioadă a fost una dintre cele mai interesante din întreaga mea activitate fotbalistică. M-a ajutat mult, mai ales că am descoperit o lume total nouă”. Din păcate, în ultimul deceniu, lumea – și nu vorbim doar de cea arabă- l-a uitat pe Ion Mangeac. Iar de ajutat, cu atât mai puțin. „Nu mai văd deloc cu un ochi și tare mă tem că nu voi mai vedea în curând nici cu celălalt”, se plângea Manga, după o intervenție chirurgicală efectuată la Iași. Acum, Ion Mangeac a închis definitiv ochii, făcând și mai mohorât acest început de vară.
Drum bun, Nelule și Dumnezeu să te odihnească în pace!
Sala de sport și sala bibliotecii Școlii Gimnaziale nr. 10 din Bacău au răsunat și de Ziua Internațională a Copilului de glasurile a zeci dintre cei mai mici dintre elevi. Două grupe de elevi s-au întrecut în câteva probe sportive complexe, iar cei din a treia grupă și-au demonstrat talentul în realizarea unor desene pe carton pe tema sărbătorii dedicată chiar lor, copiilor. Evenimentele au fost organizate sub titlul „Bucuria copiilor” de Lions Club Artemis Bacău și Lions Club Sf. Gheorghe Bacău, în parteneriat cu instituția de învățământ gazdă.
„Au venit la aceste concursuri doar câteva zeci de elevi, deși interesul a fost unui imens, dar am respectat regulamentele sanitare impuse în această perioadă prin care trecem – ne-a declarat Irina Băluță, președinta în exercițiu a Lions Club Artemis. Am propus, inițial, trei secțiuni de concurs: desene pe carton, un parcurs sportiv aplicativ și un concursul de biciclete, dar vremea rea nu ne-a permis organizarea celui din urmă. În locul lui am făcut un al doilea traseu sportiv aplicativ”.
Sub îndrumarea profesorilor de la Catedra de educație fizică a Școlii nr. 10, concurenții și-au dovedit puterea și măiestria în probe de îndemânare în jocurile cu mingea, în probe de rezistență fizică și de abilitate în astfel de jocuri, urmăriți atent și cronometrați de arbitri.
Alături, în sala bibliotecii, cei mai mici artiști plastici, din clasele a treia și a patra, și-au etalat talentul în a imagina speranțele, dorințele și bucuria copiilor în lucrări dedicate Zilei de 1 Iunie.
La acțiunea de marți au venit și voluntarii din cluburile de tineret Lions, cluburile Leo – Nidas și Phoenix Bacău, care au asigurat protecția copiilor înscriși în concursurile sportive și care au dat o mână de ajutor organizatorilor în toate celelalte probleme.
Momentul cel mai așteptat a fost, însă, cel de la finalul concursurilor, când cei mai buni dintre participanți au primit diplome și medalii. Tuturor participanților le-au fost dăruite, însă, dulciuri oferite de sponsorii manifestării – cele două cluburi Lions organizatoare și câteva societăți comerciale băcăuane.
„Mulțumim doamnei Iulia Jicu, directoarea școlii partenere, dar și profesorilor de la Catedra de educație fizică a școlii și învățătoarelor claselor a treia și a patra care s-au ocupat de participanții la concursul de desene” – a mai spus Irina Băluță.
Sâmbătă, concurs de canoe pe Lacul de Agrement
Tot marți, 1 iunie, era prevăzut încă un eveniment dedicat Zilei Internaționale a Copilului, un concurs de caiac-canoe pe Lacul de Agrement din Bacău, organizat în colaborare cu Centrul Regional de Ecologie, dar care a fost amânat pentru sâmbătă, 5 iunie, din cauza vremii nefavorabile. La aceste întreceri vor participa elevi de la două licee băcăuane, în cinci secțiuni de concurs (simplu fete, simplu băieți, dublu fete, dublu băieți și mixt).
Tot sâmbătă este pregătită de organizatori și o acțiune de ecologizare pe malul Lacului Bacău II.
Lions Club Artemis este înființat doar din luna octombrie, dar are deja în palmares mai multe acțiuni și evenimente remarcabile. Unul a fost consumat chiar înainte de Ziua Internațională a Copilului, când a adus, cu ajutorul unor sponsori generoși, două calculatoare performante pentru două eleve de liceu foarte bune la învățătură, o elevă în clasa a XI-a, din comuna Plopana, și o elevă din clasa a cincea care mai are doar mamă, ambele din familii cu posibilități financiare reduse.
Irina Băluță: „Am început mandatul meu de un an la acest club cu gândul să aduc, astfel, un zâmbet în sufletul copiilor. Voi milita mereu pentru aceasta, pentru că iubesc copiii, iar pentru cei care o duc mai greu în familiile lor aș face orice să fie fericiți măcar pentru o zi. O putem face cu sprijinul oamenilor care au un suflet mare. Noi, din clubul Artemis, îi avem mereu alături și pe băieții din clubul «Sf. Gheorghe», care ne ajută foarte mult.”
Clienții casnici care până la 30 iunie 2021 nu optează pentru o ofertă la electricitate disponibilă pentru piața concurențială, de la 1 iulie vor avea un preț diferit de cel actual pentru energia electrică consumată, respectiv un preț de serviciu universal, stabilit de fiecare furnizor de ultimă instanță.
Toți cei care aveți acum în derulare un contract de furnizare a energiei electrice la prețul pentru serviciul universal, veți întâmpina la jumătatea anului noi schimbări legate de facturile la electricitate. Reducerea comercială de care beneficiați acum este valabilă până la 30 iunie 2021. Dacă până atunci nu optați pentru un contract pe piața concurențială, această reducere comercială nu se va mai aplica pentru consumul realizat începând cu data de 1 iulie 2021. Veți fi facturați la prețul pentru serviciul universal stabilit pentru semestrul al II-lea 2021, comunicat de către furnizorul actual în lunile mai și iunie, odată cu factura de electricitate.
Vă puteți însă oricând răzgândi! Chiar dacă nu ați luat o decizie până la 30 iunie 2021, puteți opta, ulterior, în orice moment, pentru un produs de pe piața concurențială. Indiferent de localitatea în care este situat locul de consum, aveți libertatea de a alege orice furnizor doriți și oferta ce vi se potrivește, la un preț competitiv.
Ce opțiuni aveți pentru a vă securiza un preț fix la electricitate timp de 12 luni
Enel Energie și Enel Energie Muntenia oferă o serie de produse destinate clienților din toate zonele țării. Aveți garanția unor prețuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă și puteți gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea și plata facturii. Mai mult, puteți alege oferte ce conțin și servicii cu valoare adăugată, cum ar fi asistență tehnică, optând pentru Enel Asistență, Enel Asistență +, sau puteți achiziționa aparatură electronică cu plata în tranșe pe factura de electricitate și cu serviciul de instalare inclus.
Prin alegerea ofertelor din categoria Salut de la furnizorii Enel, disponibile până la data de 30 iunie 2021, clienții care semnează primul lor contract pe piața concurențială sau încheie pentru prima dată un contract cu compania își securizează un preț fix la energia electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejați de orice eventuală creștere a prețului electricității pe piață.
Este obligatorie trecerea pe piața concurențială?
Indiferent dacă sunteți clienți pe piața concurențială sau beneficiari de serviciu universal, nu există obligativitatea alegerii unei oferte de pe piața concurențială, cum nu există un termen limită pentru a solicita încheierea unui nou contract de furnizare a energiei electrice. Avantajele produselor la prețuri de piață concurențială sunt însă semnificative.
Flexibilitatea este elementul principal, pentru că, în calitate de client, puteți oricând să alegeți orice ofertă vi se potrivește. Vorbim nu doar despre prețul energiei electrice furnizate, ci și despre serviciile de asistență pentru casă sau despre diverse produse electrocasnice pe care doriți să le cumpărați de la furnizor și să le plătiți odată cu factura de electricitate. Toate aceste beneficii sunt acum la îndemâna clienților de pe piața concurențială.
Factura lunară, cea mai simplă cale pentru a afla ce fel de contract aveți
Pentru a afla dacă aveți deja contract pe piața concurențială cu furnizorii Enel, cel mai simplu este să vă uitați pe factură! Dacă în colțul din stânga sus scrie ”Factură piață concurențială”, atunci liberalizarea pieței energiei nu are impact asupra relației voastre contractuale. Dacă pe factură nu scrie acest lucru, înseamnă că vi se aplică oferta de serviciu universal valabilă în perioada respectivă. Puteți alege să o păstrați sau să semnați un nou contract la preț de piață concurențială. Vă așteptăm online, telefonic, în magazinele Enel sau puteți alege un produs completând și trimițând pe adresa indicată formularele de selecție ofertă trimise în perioada februarie – iunie 2021, odată cu factura de electricitate.
V-ați cumpărat o locuință și vreți să schimbați titularul de contract? Ați ales o nouă ofertă la electricitate? Iată patru modalități pentru semnarea unui nou contract de furnizare a energiei electrice
Ca să deveniți clienți Enel, aveți la dispoziție o serie de canale prin care puteți face acest lucru: online, telefonic, direct în magazinele Enel sau prin intermediul agenților din teren.
La Enel, schimbarea contractului de furnizare a energiei electrice se poate face 100% online. Procesul de contractare online poate fi început pe www.enel.ro, accesând secțiunea Clienți Rezidențiali ori Clienți Business, din aplicația MyEnel sau direct pe https://contract.enel.ro.
După selecția ofertei, începe procesul de contractare online. Introduceți o copie a actului de identitate și, dacă sunteți client nou (nu aveți în derulare un contract de furnizare cu Enel), actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosință și ultima factură de la vechiul furnizor (care conține informații necesare procesului de schimbare a furnizorului). În cursul procesului de contractare, semnați digital în spațiul alocat pe ecran (semnătură ce va fi utilizată pentru încheierea contractului și a documentelor aferente – cerere încheiere contract, cerere schimbare furnizor), însă nu înainte de a vă da acceptul pentru oferta aleasă.
Potrivit regulilor în vigoare privind contractarea la distanță, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar după ce primești pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale care vor purta semnătura digitală executată de tine în pașii inițiali ai procesului de contractare. Salvezi documentele în propriul calculator și îți dai acordul final, pe un suport durabil (electronic, prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final), pentru încheierea contractului.
Programat să înceapă, inițial, în luna mai, recensământul populației și locuințelor a fost decalat pentru la anul. Amânarea a fost determinată de pandemia de Sars-Cov-2 care a presupus prelungirea succesivă a stării de alertă. Recensământul populației și locuințelor se va desfășura în perioada februarie – iulie 2022.
Potrivit OUG 39/2021, recent publicată în Monitorul Oficial, din cauza prelungirii succesive a stării de alertă „s-a impus mutarea/decalarea colectării datelor pentru recensământul general agricol într-un anotimp prielnic realizării interviurilor față în față în spațiu deschis”, respectiv în perioada mai-iulie 2021. Acest lucru a determinat, implicit, și mutarea termenelor pentru desfășurarea recensământului populației și locuințelor, respectiv în perioada februarie – iulie 2022.
Calendarul recensământului
Scopul recensământului este de a oferi date esențiale și de calitate pentru politicile guvernamentale în domeniul social. Prin urmare, calendarul recensământului stabilește că, până la 31 ianuarie 2022, se va realiza baza de date pentru clădiri și locuințe, iar în februarie – iulie 2022, se desfășoară, etapizat, recenzarea populației și a locuințelor. În februarie – martie 2022, se va face colectarea indirectă a variabilelor din programul de observare al recensământului identificate în surse administrative, urmând ca în martie – mai 2022 să aibă loc colectarea online a înregistrărilor individuale și a celor referitoare la gospodării, locuințe și clădiri, așa-zisa autorecenzare on-line. Mai departe, între mai și iulie 2022, are loc colectarea prin interviu față în față, asistată de calculator a interviurilor individuale, pentru acele persoane pentru care nu s-a realizat autorecenzarea on-line, apoi, în mai – iulie 2022, a datelor privind clădirile și locuințele, pentru care nu s-a realizat autorecenzarea on-line. Ultima etapă – august septembrie 2022 – marchează asigurarea completitudinii datelor individuale privind persoanele, gospodăriile, locuințele și clădirile.
În premieră, autorecenzarea
În premieră, în acest an, este permisă autorecenzarea prin intermediul internetului. Practic, acest lucru se face prin completarea formularului de preînregistrare, de către o singură persoană, și anume capul gospodăriei, pentru toți membrii gospodăriei (inclusiv copii, indiferent de vârstă), disponibil la adresa: https://rpl.insse.ro/. Membrii gospodăriei pot declara o adresă de e-mail proprie sau pot declara adresa de e-mail a capului gospodăriei. Dacă numele străzii nu apare afișat, în formularul de pre-înregistrare, se tastează numele străzii și, apoi, se apasă pe textul USE/Utilizează nume stradă. Preînregistrarea este indispensabilă pentru a primi link-ul de accesare a chestionarului individual. După preînregistrare, veți primi un mesaj de invitație pentru completarea chestionarului. Persoanele cu adresă de e-mail proprie primesc mesajul pe această adresă, iar celelalte persoane (fără e-mail propriu) vor primi acest mesaj pe adresa de e-mail a capului gospodăriei. Urmează completarea chestionarului individual, prin accesarea link-ul primit pe adresa de email indicată de fiecare, la preînregistrare.
Nu uitați ca, în pagina „COPERTĂ” a chestionarului de recensământ, să apăsați butonul din josul paginii, de la întrebarea „VĂ RUGĂM SĂ APĂSAȚI ACEST BUTON PENTRU A ÎNCEPE AUTORECENZAREA!”. Chestionarul de auto-recenzare are câteva secțiuni distincte, care se afișează sau nu, în funcție de calitatea persoanei de a fi sau nu capul gospodăriei. Doar capul gospodăriei va completa chestionarul privind recenzarea locuinței și Componența gospodăriei (și propriul chestionar pentru recenzarea persoanei), ceilalți membri vor completa doar chestionarul pentru recenzarea persoanei. Când completați un chestionar, parcurgeți toate întrebările, de la început până la sfârșit, navigând prin toate secțiunile și subsecțiunile. Secțiunile și întrebările noi apar pe măsură ce se completează răspunsurile. Dacă este cazul, se poate reveni pentru a revizui răspunsurile anterioare.
Liber pentru salariații care se autorecenzează
Este bine de știut că salariaţii care se vor autorecenza prin intermediul internetului vor avea dreptul legal la o zi liberă, plătită de angajator. Decizia a fost luată în scopul încurajării utilizării cu predilecţie a acestei metode. Dovada autorecenzării on-line se face prin prezentarea codului de confirmare a încheierii cu succes a autorecenzării. Ziua liberă plătită se acordă în termen de maximum 12 luni de la data realizării cu succes a autorecenzării. Ziua liberă, plătită, se acordă persoanei salariate, indiferent dacă aceasta a realizat autorecenzarea on-line pentru sine şi pentru alţi membri ai gospodăriei, sau pentru alte persoane.
Amenzi usturătoare
De reținut și faptul că legislația în domeniu prevede sancțiuni usturătoare în cazul celor care nu participă la recensământ. Astfel, sancțiunile sunt atât pentru situațiile în care cineva împiedică, în orice fel, persoanele implicate în acţiunea de recensământ, cât și pentru refuzul furnizării informaţiilor solicitate sau furnizarea de date eronate sau incomplete. Sancțiunile cu amenda, prevăzute de legislație, sunt de la 1.000 lei la 3.000 lei.
Eveniment educațional și economic în orașul nostru: Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău împreună cu Asociaţia Absolvenţilor Colegiului Economic „Ion Ghica” organizează un eveniment cu public în Parcul Catredralei. Acesta se va desfășura în condiții de respectare a distanței sociale și se va organiza în Bacău între 4 și 6 iunie, în Parcul Catedralei, între orele 12.00 și 16.00, zilnic.
Evenimentul are loc sub forma unei expoziţii stradale iar scopul îl constituie sărbătorirea a „100 ani de invăţămant economic bacăuăn” prin activități precum:
– promovarea ofertei educaționale actuale a Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău
– promovarea istoriei și tradiției Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău cu ajutorul unei expoziții de fotografii
– promovarea Asociaţiei Absolvenţilor Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău ca mijloc de reconectare între generații și reînnodarea unor vechi prietenii din timpul anilor de liceu.
Dacă doriți să deveniţi elev al colegiului nostru sau dacă ați fost absolvent al colegiului nostru şi doriți să aflaţi informații actuale despre noi vă asteptăm cu drag.
Persoană de contact: Miron Liviu
Tel: 0741 393 394