sâmbătă, 27 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1354

Mersul după fentă

Faptul că mersul după fentă a devenit sport național nu m-ar deranja atât de multă dacă nu aș fi afectat de consecințe. Până la urmă, aș putea trăi știind că o bună parte din conaționali au grave probleme la mansardă și nu sunt în stare să judece obiectiv, să se informeze și preferă să muște din ceea ce li se dă la televizor sau aiurea pe net.

Dar, cum spuneam, faptul că mulți muscă poveștile vândute de oficinele specializate în dezinformare are efecte. Pe linia alegeri – desemnarea Guvernului – stabilirea politicilor publice – punerea în aplicare. Faptul că mulți se duc după fentă determina, în ultima instanța, bunăstarea economică a populației.

Am povestit, săptămâna trecută despre experimentele Milgram și despre legile psihologice determinate de acesta. Prima legea, ce a conformismului, spune că, mai ales într-o situație de criză, cei care nu se pricep să judece sau nu sunt învățați să ia decizii, lasă în seama societății să decidă în locul lor. Iar, societatea, știm bine, decide prin intermediul liderilor de opinie. Câtă vreme liderul de opinie era un specialist într-o problema, specialist care nu putea fi contestat întrucât nu avea cine să o facă, se poate presupune că șansele de a se lua o decizie în favoarea întregii societăți erau mai mari.

Dar, de la inventarea rețelelor sociale încoace, acești lideri de opinie – specialiști au fost înlocuiți cu lideri de opinie – gură mare. Păreriștii de azi nu au nici studii, nici operă, nici măcar o calificare la locul de muncă. Cu cât zbiară mai tare cineva, cu atâta câștigă mai mulți adepți.

Și, desigur, mai este problema interesului. Că nu toți liderii de opinie strigă propriile idei, ci, în general, ideile altora. Dinăuntru și din afară. De aceea mulți români trăiesc cu impresia că războiul o să înceapă în câteva zile, de aceea, pe lângă trupele americane din țară ne vom trezi, în curând, și cu cele franceze deși noi nu le-am chemat să vină.

Adrian Severin pomenește în acest context de „incidentul Fashoda”, când trupele franceze erau să între în conflict cu cele britanice pentru controlul Sudanului, în secolul XIX. Colonie suntem, trupe de ocupație avem, de ce nu ar exista și un conflict între imperiile care doresc să controleze acest teritoriu? Totul împachetat frumos sub numele de „apărare contra agresiunii rusești”.

Răzvan Bibire

Volei feminin/ Divizia A1: O nouă victorie în cinci seturi pentru Știința cea cu șapte vieți

La patru zile după ce au trecut în debutul returului cu 3-2 de Dacia Mioveni, băcăuancele s-au impus cu același scor și la Cluj, contra celor de la ACS Volei Cristina Pîrv Turda, într-o restanță din etapa a zecea. Sâmbătă, de la ora 13.00, Faleș și compania vor juca tot la Cluj, cu „lanterna roșie” U NTT Data

Știința Bacău trăiește periculos. Dar trăiește! Trăiește, se bate și, cel mai important, bate. Sâmbăta trecută, în startul returului Diviziei A1, studentele au învins-o acasă cu 3-2 pe Dacia Mioveni, câștigând in-extremis un meci ce părea ca și pierdut. Miercuri seara, în restanța din etapa a zecea, băcăuancele au învins-o, la Cluj, tot cu 3-2, și pe ACS Volei Cristina Pîrv, evitând in extremis să piardă de data aceasta un meci care se anunța dinainte câștigat.

Firul conductor al celor două victorii este ambiția studentelor/ liceence de a nu se da bătute nici măcar atunci când necazurile se adună claie peste grămada în calea lor. De parcă nu ar fi fost suficiente absențele antrenorului principal Florin Grapă, a lui Carmen Dițu și a Mădălinei Airoaie, Știința nu le-a avut la capacitate maximă la Cluj nici pe Carmina Bordea și Iulia Matanie, ambele condiționate de probleme de sănătate. „Carmina s-a simțit foarte rău, dar cu toate acestea a fost în teren, ajutând cum a putut echipa. Iulia a venit la meci direct de la spital, iar când a intrat, a făcut-o foarte bine.

Sunt mândru de această echipă”, a declarat antrenorul Științei, Aurel Cazacu, la finalul partidei de miercuri seara, care a durat nu mai puțin de 140 de minute! Două ore și 20 de minute în care tabela de marcaj s-a asemănat cu electrocardiograf. Oaspetele, cu noua achiziție, sârboaica Marija Skoric „secundă”, alături de Ana Lupa, au avut 2-0 la general. Ce-i drept, faptul că ambele seturi au fost câștigate la limită și la mare luptă, 28-26 și 25-23, lăsa să se întrevadă că nici actul al treilea nu va fi unul floare la ureche. Dar nimeni nu putea să prevadă scenariul conform căreia, de la 21-16 pentru Știința, tabela avea să se ducă la 24-21 pentru ACS Volei Cristina Pîrv!

Nici măcar cele două time-out-uri solicitate de Aurel Cazacu la 18-21 și la 20-21, după cum nici introducerea Andreei Năstasă în locul Carminei Bordea nu au reușit să stăvilească avalanșa de opt puncte consecutive ale turdencelor. Băcăuancele au egalat la 24, dar setul a revenit gazdelor cu 26-24. În volei se spune că, dacă ai 2-0 și nu reușești să câștigi în trei seturi, riști să pierzi cu 3-2.

Din fericire, nu a fost cazul și miercuri. Cu Georgiana Faleș în prim-plan, Știința cea cu șapte vieți s-a adunat în tie break, revenind de la 4-6 la 8-4 și apoi de la 10-11,pentru a se în final cu 15-11. „Pentru noi este o victorie mare, mai ales în condițiile în care am obținut-o. Să nu uităm că suntem o echipă foarte tânără. Cu un plus de experiență și de concentrare, am fi evitat, cu siguranță, acea cădere din finalul setului al patrulea, dar important este că ne-am revenit în tie-break”, a concluzionat Aurel Cazacu, care a avut la dispoziție următorul lot: Marina Cojocaru 3 puncte, Ana Maria Lupa 24, Marija Skoric 26, Carmina Bordea 5, Georgiana Faleș 13, Karina Gorbe 12, Alexandra Ciucu- libero, Mara Tudorache, Iulia Matanie, Andreea Năstasă și Maria Antălucă. Sâmbătă, de la ora 13.00, Știința (care a rămas la Cluj), va întâlni tot sub Feleac, „lanterna roșie”, Universitatea NTT Data din localitate, în etapa a 13-a a Diviziei A1.

„Chiar dacă jucăm cu ultima clasată, nu trebuie să ne gândim că avem un meci ușor. Ușor nu a fost nici cu Turda, după cum bine s-a văzut! Am însă încredere că echipa noastră va reuși să se impună, iar zestrea noastra de puncte se va îmbunătăți”, a spus tehnicianul Cazacu.

Skoric, debut fast

Venită la începutul săptămânii, de la Subotica, trăgătoarea secundă Marija Skoric (22 de ani) a debutat cu dreptul la Știința. În meciul de la Cluj, cu ACS Volei Cristina Pîrv Turda, sârbaoica a fost principala realizatoare a băcăuancelor, cu 26 de puncte. „Chiar dacă este ușor nepregătită fizic, Skoric este o achiziție importantă, care ne va ajuta mult”, a declarat antrenorul studentelor, Aurel Cazacu.

Programul etapei a 13-a

Vineri, 21 ianuarie, ora 18.00: ACS Volei Cristina Pîrv- Volei Alba Blaj (se joacă la Blaj).
Sâmbătă, 22 ianuarie, ora 13.00: U NTT Data Cluj- Știința Bacău. Ora 17.00: Dinamo- CSM Lugoj, CSO Voluntari 2005- Rapid București. Ora 18.30: CS Medgidia- CSM Târgoviște.
Luni, 24 ianuarie, ora 14.00 (TVR3): Dacia Mioveni- SCMU Craiova.
Clasament Divizia A1
1 Volei Alba Blaj 12 11 1 33-7 32p.
2 CSM Târgoviște 12 10 2 34-9 31p.
3 CSO Voluntari 12 10 2 33-14 29p.
4 CS Medgidia 12 9 3 28-15 25p.
5 Rapid București 12 8 4 25-14 23p.
6 CSM Lugoj 12 7 5 27-18 22p.
7 Dinamo București 12 5 7 21-25 16p.
8 Dacia Mioveni 12 4 8 19-27 13p.
9 Știința Bacau 12 4 8 15-29 11p.
10 SCMU Craiova 12 3 9 12-29 9p.
11 ACS Volei Cristina Pîrv 12 1 11 7-33 4p.
12 U NTT Data Cluj 12 0 12 2-36 1p.

Fotbal/ Liga a III-a: Primele amicale

Sâmbătă sunt programate primele jocuri de verificare ale iernii pentru divizionarele C băcăuane.

Practic, vom asista la un cuplaj programat pe terenul sintetic al bazei FC Bacău, unde, de la ora 11.00, se vor întâlni CSM Bacău și FC Dinamo Bacău, iar de la ora 14.00, Aerostar va primi replica Hușanei Huși. La Aerostar va debuta și atacantul de 30 de ani, Adrian Viorică, venit în această săptămână chiar de la Hușana.

„Aviatorii” îl vor menaja în schimb pe Cătălin Vraciu, care, deși este recuperat în proporție de sută la sută după intervenția chirurgicală suferita în toamnă, la genunchi, va reveni pe teren după perioada cantonamentului din februarie, de la Dărmănești.

Campionatul Ligii a III-a se va relua pe 12 martie, cu prima din cele trei etape rămase din sezonul regulat.

Copiii de la Holtis Letea Veche se întrec în activități

    Clubul Holtis, nr. 2, al Școlii Gimnaziale Letea Veche, „Wonder Teens”, este un grup al tinerilor înființat în anul 2019, care își propune lună de lună să facă activități educative și intersante pentru și despre copii. Activitățile au început timid, cu un număr de 15 copii, iar în timp, numărul lor a crescut la 35.

    Ce este foarte intersant este faptul că în cadrul acestui club, copiii au ocazia de a se exprima liber, fără ocolișuri și pot, chiar, deține funcții administrative importante: președinte, vice-președinte, trezorier, secretar, viitor-președinte. Toate activitățile și toate ședinșele sunt prezidate de ei. Practic ei conduc clubul, iar fondatorul, prof. Sion Ioana-Alexandra, doar îi ghidează. Fiecare lună are o anumită tematică: luna octombrie (luna comunității), luna noiembrie (luna bullying-ului), luna decembrie (luna solidarității), luna ianuarie (luna sănătății) etc. În funcție de tematică, copiii vin cu propuneri care sunt puse în practică. Activitatea clubului Holtis nu a fost pusă în stand-by de pandemie, ba din contra, a continuat în mediul virtual, lucru ce a făcut ca această distanțare să pară mai ușor de depășit.

    În luna octombrie a anului trecut, luna comunității, membri clubului au desfăurat o activitate de ecologizare a comunii Letea Veche. Cu această ocazie au tras un puternic semnal de alarmă asupra efectelor poluării asupra mediului înconjurător, dar au conștientizat că cel mai bun exemplu este dat de ei înșiși. A fost o activitate încununată de success, râsete, dar și muncă. Luna următoare, copiii au realizat primul podcast în care au vorbit deschis despre efectele bullying-ului asupra sănătății mentale și a stimei de sine.

    Membri clubului au luat parte la o discuție deschisă, sinceră despre acest subiect în care și-au exprimat părerea despre acest subiect, dar au venit și cu soluții inovatoare. Nu în ultimul rând, luna trecută, spiridușii moșului, au vizitat rezidenții căminului de bătrâni „Zile Senine”, iar preț de două ore au reușit să le încălzească sufletele bunicilor și să le aline durerile cu ajutorul colindelor pe care le-au interpretat cu atât de multă dragoste.
    „Consider că lecția cea mai important pe care ei o învață în acest club este ce înseamnă să dăruiești cu sufletul”, a declarat prof. Ioana-Alexandra Sion, fondatoarea clubului.

     

     

    25 de ani de implicare socială marca FSC. Gabriela Achihăi: «Povestea frumoasă continuă»

    Un sfert de secol. Atât a trecut de când, în Bacău, a luat ființă Fundația de Sprijin Comunitar, pe scurt FSC. În tot acest timp, întreaga echipă s-a dedicat sprijinirii comunității băcăuane, eforturile fiind îndreptate, cu precădere, către semenii defavorizați, bolnavi, lipsiți de posibilități sau de egalitatea de șanse.

    Cunoscuta organizație non-guvernamentală a derulat (și încă o mai face) programe ample în domeniul social, medical, educațional, care îmbunătățesc condițiile de viață ale vârstnicilor și ale bolnavilor în faze terminale, precum și ale copiilor proveniți din familii sărace sau comunități rurale subdezvoltate. „Am făcut tot posibilul să dezvoltăm programe care să răspundă cât mai bine nevoilor acestor oameni. Grație unei echipe de oameni dedicați și cu sprijinul unor voluntari inimoși, am dus profesionalismul în asistență socială la nivelul excelenței și am ajuns să generăm modele de bună practică la nivel național, reprezentând cu mândrie Bacăul în topul celor mai cunoscute și apreciate ONG-uri la nivel național”, este mesajul reprezentanților FSC.

    Bătrânii părăsiți și copiii săraci și neajutorați, principala preocupare a FSC

    Rezultatele sunt cu adevărat uimitoare. În cei 25 de ani de activitate neîntreruptă, prin eforturile susținute ale întregii echipe FSC și beneficiind de sprijinul unor parteneri de încredere din comunitatea locală de afaceri, administrația publică, mass-media, dar și de cel al miilor de donatori și voluntari, organizația a reușit să ajute peste 30.000 de oameni, salvând viețile bătrânilor părăsiți și uitați în propriile case. Totodată, copiii săraci au fost sprijiniți să meargă la școală, să obțină o educație mai bună și să-și clădească, astfel, un viitor normal. „Am construit echipe de profesioniști în sânul unor comunități rurale sărace și lipsite de perspective, cu oameni din comunitate, creând premisele unei dezvoltări durabile. Proiectele fundației au fost premiate de-a lungul anilor cu 27 de distincții la nivel național și internațional, în semn de recunoaștere pentru cotribuția adusă comunității și semenilor, și pentru profesionalismul cu care își desfașoară activitatea”, a punctat Gabriela Achihăi, președinta Fundației de Sprijin Comunitar. Nici măcar pandemia nu le-a putut sta în cale inimoșilor de la FSC, în cei aproape doi ani extrem de grei, de când întreaga lume se luptă pentru supraviețuire, specialiștii Fundației, împreună cu voluntarii care s-au alăturat nobilei cauze, au continuat să fie alături de cei mai dezavantajați semeni ai noștri, adaptându-și activitățile restricțiilor și limitărilor impuse de criza sanitară. Astfel, au fost aduse inovații în serviciile de ingrijire și asistență medicală la domiciliu sau în centrul rezidențial „Satul Seniorilor ” destinat bătrânilor. Nu au fost uitate nici centrele socio-educaționale din cadrul „Cluburilor cu Lipici” destinate copiilor proveniți din satele sărace și izolate din estul județului. Elevii de liceu proveniți din familii dezavantajate au beneficiat, în continuare, de asistență financiară și psiho-socială, în scopul facilitării clădirii unui viitor decent. „Pentru ei, anii pandemiei au fost extrem de dificili, în condițiile în care, în cele mai multe cazuri, copiii au avut acces limitat la instrumentele de învățare on-line, iar familiile lor, care oricum se confruntau cu probleme sociale serioase, au intrat destul de rapid în criză, sărăcia și dificultățile economice lovindu-i din plin. Cu toate acestea, tinerii noștri s-au dovedit extrem de responsabili și conștiincioși, astfel încât niciunul nu a abandonat școala”, mai aflăm de la echipa FSC.

    Faptele unor oameni cărora le pasă

    Interesant este că, în 2021, nu mai puțin de 432 de vârstnici din municipiul Bacău au fost îngrijiți de echipele FSC. Și asta în condițiile în care autoritățile locale, în speță Primăria Bacău, nu au alocat niciun sprijin financiar absolut necesar susținerii acestor servicii atât de importante și din ce în ce mai solicitate. Și mai interesant este că opt administrații locale din mediul rural (unde Fundația oferă de mai mulți ani servicii la domiciliu) au găsit resurse să susțină implicarea FSC în rezolvarea problemelor comunității. Astfel, lunar, în zonele rurale, în medie, 361 de vârstnici au beneficiat, lunar, de aceste servicii. Pe de altă parte, 172 de copiii din cadrul celor 5 „Cluburi cu Lipici” din Bacău și din mediul rural s-au putut bucura de servicii de suport educațional și social. Alți 60 de tineri, elevi de liceu, au primit burse și suport psiho-social pentru a urma și finaliza cu succes cursurile liceale. Demn de remarcat că aceste centre socio-educaționale cunoscute drept „Cluburi cu Lipici” au putut funcționa, în 2021, grație sprijinului financiar oferit de compania DEDEMAN și de Consiliul Județean Bacău, prin DGASPC. Să ne amintim, așadar, că anul trecut, în pofida limitărilor și restricțiilor impuse de pandemie, câteva zeci de voluntari au dăruit bunicilor de la „Satul Seniorilor Milly” o livadă ca-n povești. Cu ajutorul samaritenilor s-a reușit plantarea a 70 de pomi fructiferi, a 20 de trandafiri pentru dulceață și 20 de trandafiri ornamentali. În aceeași primăvară, voluntarii FSC au derulat o nouă acțiune în cadrul căreia au fost plantate flori, legume și plante ornamentale. Tot în 2021, cu ocazia Sărbătorilor Pascale, sprijinite de câteva sute de voluntari ai Fundației Vodafone România și alți zeci din Bacău, echipele FSC au oferit pachete alimentare, inclusiv produse de igienă și curățenie, unui număr de 220 de bunici, fără rude și suferind de diferite boli. Același sprijin a ajuns și la alte 100 de familii defavorizate afectate de efectele crizei sanitare. A urmat un nou proiect, derulat în parteneriat cu Primăria Comunei Tamași, destinat locuitorilor comunei, prin care s-a urmărit sprijinirea a 250 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, astfel încât aceștia să își depășească situația de vulnerabilitate. Apoi, în ciuda vremii potrivnice, echipele FSC au sărbătorit Ziua copilului, cu multă căldură (la propriu), emoție și fericire, firește, la „Cluburile cu Lipici”, unde cu ajutorul educatorilor și al zeci de donatori, cei mici s-au jucat, au primit cadouri și au pătruns în lumea fantastică a poveștilor. La început de iunie, au mai avut loc și expozițiile „photovoice” ale Cluburilor „Bunicii comunității” din comunele Stănișești, Motoșeni și Răchitoasa. Vârstnicii au fost încurajați să se uite cu atenție la comunitatea din care fac parte și să descopere o serie de situații care îi afectează în mod direct. Toate acestea au fost surprinse în fotografii care, ulterior, au fost prezentate în cadrul expoziției.

    Lauri și „recompense” pentru voluntari

    Fundația știe să-și răsplătească eroii fără nume. Prin urmare, ca răspuns la munca de ispravă depusă în cadrul „Școlilor de Vară” din mediul rural, de care s-au bucurat mai bine de 350 de copii, voluntarii FSC au primit o binemeritată tabără de dezvoltare personală, marca FSC, oferită de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bacău. Astfel, workshopuri, jocuri de rol, discuții tematice și lucrul în echipă au animat cele 6 zile ale taberei de la Mamaia, ajuntându-i pe binefăcătorii FSC să facă un pas înainte în pregătirea pentru viață și viitor.

    Cu ajutorul a zeci de donatori și sponsori mobilizați de „Fabricat în Bacău” și Grădinița „Căsuța Veverițelor”, Fundația a organizat o campanie de strângere de fonduri – „Vacanță pentru copiii de la sate”, în urma căreia a putut să organizeze o tabără de 6 zile la mare (de data asta, la Eforie Sud) pentru 30 de copii de la „Clubul cu Lipici” Slobozia-Nouă. Fondurile au mai fost folosite și pentru a le oferi micuților hăinuțe de sezon și echipamente necesare sejurului de neuitat. În toamnă, un alt grup, de 41 de copii, a mers într-un week-end cu tematică istorică, în zona Brașov – Bran – Râșnov, unde au vizitat cetatea Râșnov, Castelul Bran și alte edificii istorice din Brașov, după care s-au și distrat la „Dino Parc”, iar la final au vizitat rezervația de urși de la Zărnești. În toamna anului trecut, printr-o finanțare a Kaufland România, prin intermediul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile, FSC a demarat un nou proiect care face posibilă continuarea serviciilor atât de necesare la domiciliul vârstnicilor bolnavi, dar și în cadrul Centrului de zi „Dr. Ștefan Ciobanu”, destinate unui număr de 170 de persoane vârstnice din Bacău. O finanțare generoasă a fost asigurată și de Fundația Vodafone România, prin care, de Crăciun, 325 de bunici singuri din județ, îngrijiți la domiciliu de echipele FSC, au primit pachete cu alimente și pilote călduroase. Moș Crăciun, ajutat de sute de voluntari din Bacău și nu numai, a ajuns și la 260 de copii de la „Cluburile cu Lipici” din Bacău și din mediul rural, făcând astfel ca măcar sfârșitul de an să fie plin de bucurii pentru micuții mai puțin norocoși.

    Povestiri adevărate

    Poveștile rămân povești dacă nu sunt expuse de chiar cei care le trăiesc. Este și cazul lui Robert, elev în clasa a VI–a, în comuna Boghești. Ca orice copil de la țară, este cuminte, liniștit și silitor. A ajuns la „Clubul cu Lipici” din Podu Turcului, în urmă cu 6 ani, dovedind din prima, agerimea minții, dar mai ales interesul față de nou. Își face singur lecțiile, în rare cazuri fiind nevoie de ajutorul personalului. Robert mai are o soră, Miruna, elevă și ea, în clasa a III-a. Își însoțește, de fiecare dată, fratele la Club. Erau o familie fericită și unită, până anul trecut, când viața li s-a schimbat brusc, odată cu pierderea mamei. Cei doi copii au rămas doar în grija tatălui, puternic afectat emoțional de decesul soției. Inevitabil, din copiii veseli de altă dată, micuții au devenit triști și mereu preocupați de ce le va mai pregăti viața, refuzând comunicarea cu societatea. Aici intervine FSC care a decis să le asigure consult psihologic celor doi, oferindu-le și un sprijin material. Din aproape în aproape, mulțumită perseverenței și implicării constante a echipei FSC din cadrul Centrului, copiii și-au recăpatat încrederea în ei, înțelegând că, oricât de dură este viața, trebuie lupte și să învingă mereu. În prezent, situația a devenit stabilă, tatăl se implică mult și bine în creșterea si educația copiilor participă cu mai mult interes la activitățile „Clubului cu Lipici, iar rezultatele școlare s-au îmbunătățit.

    Un alt caz este cel al doamnei Aglaia, de 86 de ani, din Răchitoasa, încovoiată de anii grei, plini de suferință. Singurul copil i s-a prăpădit în urmă cu 5 ani, răpus de cancer, după care a rămas văduvă. Din păcate, cei câțiva nepoți nu mai trec s-o vadă, de multă vreme, singurul sprijin fiindu-i Dumnezeu, pe care Il invocă de fiecare dată când are ocazia să discute cu cineva. Bătrâna nu se plânge de neajunsuri, nici de pensia mică sau de sărăcie, nici de singurătate sau de frigul din casă, de durerile de încheieturi care nu o lasă să doarmă, de auzul care începe să-i slăbească. Ziua, își alină singurătatea cu animalele din curte, iar seara cu televizorul, fără de care singurătatea ar fi și mai apăsătoare. Citește cărți de rugăciuni, pentru a se simți mai aproape de Dumnezeu, și din când în când, privește spre pozele vechi atârnate pe peretele odăii, care-i amintesc de vremurile când era mai în putere. Din păcate, nu mai are puterea de altă dată. Nu se mai încumetă s-ajungă nici până la medicul comunal, bucurându-se de fiecare vizită a îngrijitoarei FSC. Aceasta îi este fiică, ajutor în casă, omul care îi alină singurătatea și suferința. E bucătăreasă, ajutorul care-i taie lemnele și îi aduce apă proaspătă, care îi face curățenie, cumpărăturile…. Este tot ce i-a mai rămas, iar fără acest ajutor bătrâna și nevolnica femeie s-ar prăpădi singură și uitată în căsuța din Răchitoasa.

    Un lider cu aplecare spre nevoile societății

    Peste tot este nevoie de o persoană, un conducător care să administreze activitățile. La FSC, încă de la înființare, frâiele au fost ținute de Gabriela Achihăi, „bacoviană”, absolventă a Politehnicii București. Inițial, a fost translator, șofer și organizator de activitate în echipa Relief Fund for Romania (UK), de medici și asistente medicale, care a sărit în ajutarea comunităților afectate de inundațiile din ’91. Aici, a învățat ce înseamnă voluntariatul, compasiunea, empatia și adaptarea la condiții de lucru precare și grele. Tot atunci, învață să coordoneze activități, să organizeze diferite acțiuni, să comunice cu finanțatori, specializându-se în management pentru ONG, la Unversitatea Cranfield din UK. Din 1997, începe un parcurs separat, cu Fundația de Sprijin Comunitar, alături de fondatoarea organizației, Doina Roșu (la acel moment, profesoară, prietenă și suporteră). Peste ani, FSC a ajuns să numere, de la 3 oameni, în 1997, la 130 de angajați și 250 de voluntari, în 2022, echipă care asigură servicii pentru mai mult de 3.000 de persoane. „Munca în FSC aduce extrem de multe satisfacții profesionale, este variată, interesantă și plină de provocări, pot îmbina abilitățile tehnice și managementul cu creativitatea, pentru a putea rezolva situații complicate care să aducă resursele necesare continuării și creșterii activității, alături de o echipă fantastică. Faptul că FSC a contribuit semnificativ la dezvoltarea unor servicii în România și a schimbat în bine viața multor persoane vulnerabile este sursa mea de energie și de inspirație în fiecare zi”, spune Gabriela Achihăi. Viața de familie este la fel de frumoasă și armonioasă alături de soț (și el manager într-o companie internațională) și de cei 2 copii. Alexia a ales să studieze businessul și este masterandă în București, în timp ce Victor este licean si, desigur, unul din cei 250 de voluntari ai FSC. Și el învață să fie responsabil, implicat și alături de cei în nevoie, împreună cu ceilalți voluntari, cu toții tineri extraordinari, de nota 10.

     

    Eduard Burghelea a câștigat concursul de director al Teatrului Bacovia

      In urma derularii celor 2 etape a concursului de proiecte de management pentru Teatru Municipal “Bacovia”Bacau, secretariatul comisiei de concurs comunica rezultatul final al concursului.

      Eduard Burghelea, directorul interimar al teatrului, a câștigat concursul, cu media 8,86. La analiza proiectului de management a luat nota 8,71 iar la interviu a fost notat cu 9,02.

      Conform prevederilor OUG.nr. 189 din 25 noiembrie 2008 (*actualizată*), privind managementul instituţiilor publice de cultură, rezultatul concursului, pentru fiecare candidat, se obţine prin calculul mediei aritmetice a notelor obţinute pentru fiecare etapă.

      Este declarat câştigător, candidatul care a obţinut cea mai mare medie, cu condiţia ca aceasta să fie de minimum 7.

      Eduard Burghelea (28 ani), actor al Teatrului Municipal Bacovia, a fost desemnat, anul trecut, de primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu să asigure, pentru o perioadă de maxim 120 zile, interimatul postului de director al instituției băcăuane de cultură.

      Numirea sa a venit în contextul încetării mandatului Elizei Noemi Judeu, care a ocupat această funcție în ultimii cinci ani. Eliza Judeu a dat în judecată Primăria după ce contractul său de management a fost încheiat ca urmare a notelor proaste primite din partea comisiei numite de Primărie pentru a-i judeca activitatea.

      Arhitectul care a câștigat concursul pentru Pasajul Revoluției, premiat de Primărie

      Arhitectul Alexandru Șerban Bălan, câștigătorul votului publicului la concursul de idei pentru amenajarea Pasajului Revoluției, a fost felicitat de Lucian Daniel Stanciu Viziteu, primarul municipiului Bacău.

      De asemenea, edilul local a mulțumit și ”Cofetăriilor Corso” și Laboratoarelor ”Concordia” care au premiat ideea arhitectului băcăuan cu suma de 2.000 de lei.

      Municipalitatea băcăuană a organizat în luna decembrie anul trecut un concurs de idei pentru amenajarea Pasajului Revoluției în vederea transformării spațiului public în zonă pietonală.

      Adresată elevilor, studenților, artiștilor, arhitecților, antreprenorilor și cetățenilor interesați de dezvoltarea armonioasă, modernă și sustenabilă a spațiului public, concursul de idei a adunat 11 proiecte înscrise și evaluate de cetățeni pe site-ul Primăriei municipiului Bacău.

      DSP anunță un record de 621 de nou infectați. În spitale, numărul pacienților scade

      Direcția de Sănătate Publică Bacău anunță, astăzi, un nou record de infectări la nivelul județului: conform sursei citate, s-ar fi înregistrat nu mai puțin de 621 de noi infectați, însă numărul bolnavilor din spitale este mai mic cu unul decât ieri: 152.

      Un număr atât de mare de noi infectați într-o singură zi nu s-a înregistrat nici în toamna trecută, în timpul valului 4.

      Cei 621 de nou-infectați au fost descoperiți cu ajutorul a 1489 de teste.

      Astăzi, DSP a anunțat incidența cumulată la 14 zile de 4,09 la nivelul județului.

      În municipiul Bacău rata de incidență a fost anunțată ca fiind de 6,09 la mie.

      Cea mai mare rată a fost înregistrată în comuna Hemeiuș – 9,86 la mie.

      Poliția în acțiune

        A condus un autoturism radiat din circulație

        La data de 19 ianuarie a.c., în jurul orei 09:00, un echipaj de poliţie rutieră din Bacău au depistat în flagrant delict, un bărbat de 30 de ani, din comuna Bereşti-Tazlău care a condus un autoturism emis de autorităţile germane și radiat din circulație, pe DN 11, pe raza localităţii Luizi Călugăra.
        De asemenea, conducătorului auto i s-a solicitat testarea cu aparatul etilotest, acesta refuzând și, întrucât emana halenă alcoolică, a fost condus la spital, unde i-au fost recoltate mostre biologice la interval de o oră, pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.
        Polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat sau neînregistrat.

        Prins în flagrant delict de polițiștii din Agăș

        La data de 19 ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Postului de Poliţie Agăş au depistat în flagrant delict, un bărbat, de 47 de ani din localitate, care a sustras mai multe materiale de construcţie de pe şantierul societăţii unde lucra ca paznic, depozitându-le la domiciliu.
        Bănuitul, ar fi sustras mai multe plase şi role de sârmă, precum şi alte materiale de construcții pe care le-ar fi depozitat într-o magazie la domiciliu.

        Bunurile sustrase au fost restituite societăţii prejudiciate.
        Cercetările continuă sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt.

        A condus deși avea anulat acest drept

        La data de 20 ianuarie a.c., în jurul orei 02:00, o patrulă mixtă, formată din polițist și jandarm, au oprit în trafic, pe strada Războieni din mun. Bacău, un autoturism condus de un bărbat, de 32 de ani, din localitate.
        În urma verificărilor efectuate s-a stabilit că, cel în cauză are permisul de conducere anulat.
        S-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea unui autovehicul fără permis de conducere.

        Depistat de polițiști, fără permis și băut, la volanul unui tractor neînmatriculat

          La data de 19 ianuarie a.c., în jurul orei 18:00, o patrulă de poliție din cadrul Secţiei 4 Poliţie Rurală Podu Turcului, a prins în flagrant delict, un bărbat, de 41 de ani, din comuna Dealu Morii, în timp ce conducea un tractor neînmatriculat, pe drumul comunal.

          Conducătorul tractorului a refuzat să oprească la semnalul regulamentar al polițiștilor, fapt pentru care s-a procedat la urmărirea acestuia.

          Întrucât emana halenă alcoolică, a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o valoare de 0,50 mg/l alcool pur în aerul expirat şi a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre biologice.

          Din verificările polițiștilor, s-a constatat că, bărbatul nu deţine permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

          A fost întocmit dosar penal pentru infracţiunile de conducerea unui vehicul neînmatriculat, fără permis și sub influenţa alcoolului sau altor substanţe.

          Prevenirea violenței în școli

            Menținerea climatului de siguranță în școli și educarea elevilor în sensul adoptării unui comportament preventiv în orice situație reprezintă preocupări permanente pentru polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Bacău.

            În acest sens, în această săptămână, polițiștii Biroului Siguranță Școlară au desfășurat mai multe activități de informare în unitățile de învățământ din județul Bacău, pentru prevenirea violenței și a bullyingului.

            Astfel, peste 190 de elevi de la Școala Gimnazială Bogdănești și Școala Gimnazială ”Mihail Sadoveanu” Bacău au stat de vorbă cu polițiștii despre fenomenul violenței în școli, importanța adoptării unor reguli de siguranță și respectarea prevederilor legale.

            Împreună cu elevii, polițiștii au stabilit cât de importante sunt gestionarea conflictelor de mică însemnătate pentru a nu evolua în forme grave de violență, formarea unor abilități specifice de management al agresivității, identificarea și raportarea imediată a situațiilor de violență/bullying.

            Polițiștii din cadrul Biroului Siguranță Școlară urează tutror elevilor succes în cel de-al doilea semestru școlar și alegeri înțelepte!

            Urmărit internațional, depistat cu 115 km/h în localitate VIDEO

            La data de 19 ianuarie a.c., un echipaj de poliție din cadrul Biroului Rutier Bacău, în timp ce desfăşurau activităţi de monitorizare a traficului, pe strada Calea Moineşti, din localitate, au surprins un autoturism circulând cu viteza de 115 km/h, fapt pentru care a fost oprit.

            La volanul autoturismului se afla un bărbat, de 44 de ani, din mun. Bacău, pe numele căruia fusese emis un mandat european de arestare.
            Bărbatul a fost preluat de către polițiștii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul I.P.J. Bacău, în vederea efectuării demersurile necesare declanşării procedurii de predare către autorităţile belgiene, fiind căutat pentru comietrea de infracțiuni informatice și constituire de grup infracțional organizat.

            Aperol Spritz – revoluția portocalie care a cuprins tot mapamondul

            Aperol este brandul care a reusit sa monopolizeze un fenomen exportat de Italia care nu s-a mai vazut inca de la moda ginului tonic. Este vedeta cluburilor și teraselor și înlocuiește cocktailurile mult mai tari.

            Totul pe portocaliu. Dacă tastezi cuvântul spritz pe Instagram – de fapt un amestec de bază amară, cu prosecco sau vin spumant și sifon – declanșează o mulțime de fotografii cu apusuri și zâmbete pe plajă. Majoritatea sunt fete care pozează cu ochelari portocalii în mână. S-au schimbat multe de când în anii ’60 actorul Tino Buazzelli a exclamat la televizor: „Ah, Aperol!”. Orange is the new black. Cel puțin în baruri.

            Pentru că totul se datorează lui Aperol, care provine din cuvântul francez apéro, aperitiv. Brandul fondat de frații Barbieri în 1919 domină piața pentru acest tip de cocktailuri fără concurență până la punctul în care practic monopolizează piața. Spritz -ul este o familie de băuturi, deși acum se pare că Aperol are monopol pe această băutură. Se pare că nu îți poți imagina un spritz fără Aperol.

            În Veneto, leagănul spritz-ului datorită influenței sale astro-ungare înainte de Primul Război Mondial, aproximativ 300.000 de spritz-uri Aperol erau consumate pe zi înainte de pandemie. Originile sale, rezultatul evoluției amestecului vinului cu apă minerală sau sifon (spritzen), nu au fost asociate cu nicio marcă, deoarece era o categorie în sine. Febra actuală se înscrie într-o altă tendință: alcool ușor și băuturi răcoritoare de băut pe terase în timpul zilei. Orele de la bar se schimbă. Băuturile tari pe timp de noapte se transformă în băuturi scurte sau ușoare înainte de a mânca sau pentru după muncă. Fenomenul a profitat și de criza economică de acum mai bine de un deceniu în care oamenii continuau să iasă în baruri, restaurante sau la terase, dar se limitau la a cocheta cu aperitivul. La Milano, strategia a fost clară: dați gustări gratuite odată cu spritz-ul, atâta timp cât nota de plată ajungea la cel puțin zece euro. Extindere geografică, sezonieră și de orar pentru a simplifica oferta și a separa rudele mai sofisticate precum Americano, Garibaldi, Bicicleta sau Negroni Sbagliato.

            Începea să sune ca un nou gin tonic. Ingredientul de bază al boom-ului este caracterul său aspirațional și viral. După cum spune Talia Baiocchi, o adevărată cunoscătoare, „aperitivul este o stare de spirit”. Iar arta lui nu mai este exclusivă Italiei, nici măcar zonei spritz-ului. În toată Europa, fenomenul Aperol Spritz se desfășoară de peste zece ani, când a fost prezentat drept marea revoluție a afterwork-ului european. Forța sa depășește o modă efemeră. In spate, tot aparatul de marketing al Grupului Campari, companie care a preluat Aperol in 2003, fiind una dintre cele mai populare lovituri de marketing din lumea băuturilor alcoolice.

            De atunci, Aperol a încetat să se limiteze la zona de influență Veneția, Treviso și Padova pentru a transforma jumătate din lume în fani ai băuturii portocalii, înregistrând o creștere anuală de peste 15%. De la vânzarea a 1,7 milioane de cutii de nouă litri în 2009 la 4 milioane în 2017. Publicul său țintă, 81% dintre consumatorii săi, variază între 18 și 44 de ani. Ridurile nu se încadrează în idealul portocaliu al Aperol Spritz.

            Dar, să recunoaștem, și nu pentru că New York Times a pontificat-o de curând, băutura Aperol – cu textura sa de sirop și abia 11 grade de alcool – este de obicei perfectibilă. Cel puțin așa cum se servește în majoritatea locurilor care promit să ne împrospăteze primăverile și verile cu acest pahar șic, dar până la urmă rămâne un cocktail dulce și, în general, apos care arată ca a ieșit dintr-un blitz de plastic. Și nu este același lucru să ceri un spritz la festivalul orașului, cu gheață proastă și o felie grosieră de grapefruit, decât să gusti o creație spumantă pregătită de cei mai buni barmani și cocktail masters din marile cluburi și restaurante.

            „Acum toate cocktail-urile au spritz”, explică François Monti, „dar în urmă cu douăzeci de ani era ceva ce puteai consuma doar într-o cafenea din Italia. Era o diviziune între lumea aperitivelor europene și a băuturilor americane”. Astăzi, nu contează dacă stai în Piazza delle Erbe din Verona sau într-un cocktail bar din Brooklyn. Sau pe o terasă din Freiburg im Breisgau, unde interesantul său spritz local este servit într-un pahar nedescris de… Aperol. Este momentul spritz care a fost anunțat într-una dintre campaniile care au dat foarte mult caracterului socializator al Aperolului și care este prezentat replicat în pahare de vin înalte arătoase. Dar, dincolo de fenomenul portocaliu care inundă tot globul, spritz-ul va pleca mereu de la un produs amar, ceva care să-i înmoaie gustul și o băutură cu bule. Și să te joci cu infinitele combinații ale acestei structuri care continuă să definească eternul aperitiv.

            CRY MACHO și THOSE WHO WISH ME DEAD, în exclusivitate în rețeaua Happy Cinema

              Din 21 ianuarie, producțiile Cry Macho și Those Who Wish Me Dead rulează în premieră și în exclusivitate în rețeaua Happy Cinema. 

              Regizat de Clint Eastwood şi având la baza romanul omonim, Cry Macho este un western antrenant ce îl are în rolul principal pe acelaşi Eastwood, ca fost star de rodeo şi crescător de cai, ce acceptă o misiune periculoasă. El va trebui să îl aducă acasă pe fiul unui fost angajator de-al său care se află peste graniţă, împreună cu mama lui alcoolică.

              Pe drumul de întorcere către Texas, ei trec prin zonele rurale din Mexic şi se văd nevoiţi să înfrunte o serie de provocări neaşteptate. Însă tot aici, dincolo de pericole, bătrânul călăreţ îşi va găsi şi calea spre împăcarea cu sine însuşi.

              Those Who Wish Me Dead / Toți cei care mă vor mort este un film de acțiune cu Angelina Jolie în rolul lui Hannah, un pompier care încă se reface dupa pierderea a trei vieți pe care nu a reușit să le salveze dintr-un incendiu şi care întâlneşte un băiat de 12 ani, Connor, traumatizat şi fără adăpost. Hannah și Connor vor trebui să lupte pentru a scăpa de Jack și Patrick, asasinii plătiți să îl omoare pe băiat. 

              Biletele sunt disponibile la cinematograf sau online pe www.happycinema.ro . 

              HAPPYCINEMA® este a doua rețea de cineplex-uri din România după numărul de locații, fiind prezent în 8 orașe (București, Buzău, Focșani, Alexandria, Bacău, Bistriția, Botoșani și Vaslui). De asemenea, Happy Cinema a dezvoltat în 2020 propria platformă de streaming online – www.play.happycinema.ro.

               

              Românii, condamnați să scoată oricum banii din buzunar, prin facturi mărite sau prin impozite mărite!

              Confirmarea scenariului că de creșterea prețului la gaze și energie statul nu a fost dezinteresat, este declarația autorităților că “Impozitul progresiv este considerat în continuare o opțiune”. Asta după ce toată lumea se jura că în anul 2022 nu va crește nici o taxă. Da, dar aceasta era valabil atâta timp cât mecanismul creșterii prețului la energie aducea bani la bugetul de stat. Astăzi când sistemul facturilor mari la energie, sistem făcător de bani pentru stat se prăbușește, este nevoie de o altă metodă a se lua bani de la români.

              Modificarea legislație în iunie 2020, introducerea obligației pentru furnizorii de gaze să nu vândă toate gazele a creat o falsă cerere a gazelor mai mare decât oferta și astfel a fost demarat în luna octombrie 2020 procesul de creștere a prețului gazelor naturale în România. Este important să vedem statisticile care arată că în anul 2020 când prețurile în Europa scădeau în România acestea creșteau, În a doua parte a anului 2021 când deja prețurile la gaze în România erau pe trend de creștere de 6 luni au început să crească prețul și în Europa, motiv ideal pentru autorități de a găsi din nou un vinovat – ”creșterea prețurilor pe plan Mondial”.

              Al doilea moment în care acțiunile autoritățile au ”tras” prețul în sus a fost chiar prin legea plafonării, atunci când au impus un preț de referință de 370 lei/MWh, preț mai mare de 2,4 ori mai mare decât prețul anului trecut și de 1,8 ori mai mare decât prețul din septembrie 2021. Dacă înaintea stabilirii acestui preț de referință de către stat oferta de preț la consumatorul casnic era de 220 lei/MWh, după ”permisiunea” dată de stat furnizorilor de a se vinde gazele cu 370 lei/MWh, ofertele de preț a ajuns astăzi la 640 lei/MWh!

              Folosindu-ne de puținele date publice existente privind piața gazelor naturale și a componentelor de cost, am apreciat care sunt destinatarii banilor încasați de la consumatori pentru gazele consumate în ultimii 3 ani.

              Gaze Naturale 2020 2021 2022
              Costuri efective, operaționale și investiționale, producție, transport, înmagazinare, distribuție, burse etc. 57% 50% 30%
              Profituri nete medii operatori economici de pe piața de gaze 3% 5% 6%
              Venituri la bugetul de stat (dividende, supradividende, taxa, TVA, redevența, tarife etc.) 40% 45% 64%

               

              Statul suprataxează încă din anul 2013 orice creștere de preț ale producătorilor de gaze (nu și ale celor de energie electrică sau furnizorilor). Suprataxarea veniturile suplimentare obținute din creșterea prețurilor producătorilor de gaze naturale care depășesc anumite limite sunt prevăzute de OUG 7/2013. În momentul de faţă preţurile producătorilor de gaze care depăşesc 85 lei/MWh, iau calea în proporţie de 85% către bugetul de stat! Asta după ce se aplică pentru aceleași gaze, impozitarea normală, redevență, acciză, tarife de licențiere, tarife de autorizare etc.

              Astfel, apreciem că statul a fost beneficiarul principal al creșterii facturilor la gaz, acesta a  încasat în anul 2021, jumătate de miliard de euro, iar în anul 2022 urmează să încaseze 2,7 miliarde de euro. Această sumă echivalează cu creșterea impozitelor și taxelor pentru români în medie cu 150 euro/an/cetățean.

              Asociația Energia Inteligentă

               

              Programul casieriilor RAJA în data de 24 ianuarie 2022, Ziua Unirii Principatelor Române 

              Luni – 24 ianuarie 2022, casieriile RAJA și compartimentele care desfășoară activități de lucru cu publicul vor fi închise.

              Pentru efectuarea plăților, abonații pot folosi serviciile online, precum contul de client RAJA (accesibil pe pagina web www.rajac.ro sau prin aplicația de mobil), virament bancar sau direct debit. Clienții care nu au acces la soluțiile de plată la distanță pot achita facturile la punctele de plată Pay Point sau Westaco.

              În această perioadă, activitatea structurilor RAJA SA care asigură continuitatea serviciilor de alimentare cu apă și de preluare/tratare a apelor uzate se desfășoară fără întrerupere.

              Pentru eventuale disfuncționalități survenite la nivelul infrastructurii de apă și canalizare, abonații societății pot apela numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924, accesibil 24 de ore din 24. Echipele de intervenție sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistem, astfel încât utilizatorii serviciilor noastre să poată beneficia de acestea la parametri optimi.

              Începând de marți – 25 ianuarie 2022, societatea își va relua programul normal de lucru.

               

               

               

              Biroul de Comunicare

              Cum gestionam datele despre clienti cu ajutorul unui CRM?

                Gestionarea datelor despre clienti poate fi usor realizata astazi, cand tehnologiile moderne pun utilizatorilor la dispozitie atatea instrumente pe care sa le utilizeze in diversele actiuni pe care le realizeaza. Digitalizarea relatiilor dintre companii si clienti a inceput de ani buni, insa de la an la an apar noi instrumente, metode, platforme si programe care fac ca lucrurile sa devina usoare chiar si de la distanta. Iar economiile de timp sau de bani devin mai mari, consecinta avantajoasa din acest punct de vedere.

                Ce implica gestionarea datelor despre clienti

                Gestionarea datelor despre clienti se refera la detinerea si analiza tuturor informatiilor pe care le detine o companie despre colaborarea pe care a avut-o sau o are cu un anume client de-a lungul timpului. Reprezentantii companiei stiu, in acest fel, cand a contactat clientul ultima data si cu ce scop a facut acest lucru, care este cel mai bun moment pentru a contacta un client sau ce modalitati de a ajunge la client sunt cele mai bune, in functie de nevoile individuale ale acestora. Cu ajutorul unui soft CRM, toate acestea se pot realiza cu usurinta – relatia cu clientii este, in acest fel, automatizata, iar datele despre clienti pot fi consultate in timp real. In acest fel, compania beneficiaza de un plus de flexibilitate si are mai multa mobilitate, ceea ce duce, in mod benefic, catre cresterea profitului si obtinerea unor avantaje competitive.

                Gestionarea datelor pentru mentinerea unei relatii ideale cu clientii

                Pentru ca relatia pe care o are o companie cu clientii sai sa fie una dintre cele mai bune, una dintre principalele chei este comunicarea. Iar a comunica bine cu clientii inseamna a avea toate datele despre acestia. Utilizand in mod corect datele despre clienti, compania are posibilitatea de a desfasura in mod corect si eficient toate operatiunile comerciale. Un soft CRM permite consultarea intregului istoric al actiunilor de solicitare catre fiecare client in parte, fiind instrumentul perfect care joaca rol de reminder. Acesta ajuta compania sa aiba informatii despre toate datele intalnirilor sau convorbirilor telefonice, sa cunoasca intrebarile sau comentariile clientilor cu privire la serviciile oferite, sa expedieze informatii esentiale sub forma unor documente, e-mailuri sau altele asemenea.

                Gestionarea datelor pentru cresterea vanzarilor

                Cu ajutorul unui soft CRM, o companie are posibilitatea de a obtine statistici diverse in functie de tipul de client care relationeaza cu compania. Obtinerea acestor statistici este una benefica in vederea optimizarii actiunilor de vanzare, iar rezultatele obtinute pot fi verificate si validate in orice moment.

                Un soft CRM iti permite, de asemenea, sa obtii rapoarte de activitate despre vanzari, respectiv de a obtine informatii de care echipa de vanzari are nevoie pentru a sti in ce directie sa isi concentreze eforturile.

                Tabelele de monitorizare a rezultatelor fie pe produs, fie pe client, reprezinta, de asemenea, instrumente oferite de un soft CRM, iar acestea ajuta la luarea unor decizii corecte in afaceri.

                Cu ajutorul unui soft CRM ai posibilitatea de a trimite orice informatie clientilor, avand si posibilitatea de personalizare in functie de preferinte sau nevoi. Pe langa notificarile in timp real pe care le poti transmite, poti programa intalniri cu acestia sau poti primi alerte pentru a nu rata intalnirile, poti afla termenele limita definite pentru diverse sarcini si ai posibilitatea de a face tot ceea ce este necesar pentru a pastra cu acestia o relatie la distanta eficienta.

                Afla mai multe despre ce este un CRM si cum te poate ajuta o astfel de platforma vizitand site-ul celor de la MEFI.ro o companie din Bacau care ajuta antreprenori din tara sa monitorizeze si sa scaleze firma.

                www.mefi.ro

                Mai multe drepturi pentru consumatori

                Garanţie standard de cinci ani, pentru produsele cu elemente digitale

                Din acest an, consumatorii au mai multe drepturi în privința garanției bunurilor achiziționate. Astfel, potrivit noii legislații din domeniul garanțiilor, modificată, de la 1 ianuarie, consumatorii vor beneficia de condiții mai favorabile, în această privință, dar numai la contractele noi de vânzare de bunuri, nu și la cele din perioada trecută. Mai exact, din acest an funcționează OUG nr. 140/2021 care înlocuiește prevederile privind garanția din Legea 449/2003.

                Noul normativ stabilește că vânzătorul trebuie să livreze cumpărătorului bunuri conforme, înlocuind noțiunea de „garanție legală” cu cea de „garanție de conformitate”. Este păstrată perioada de doi ani a garanției, introducându-se, în schimb, produsele cu elemente digitale, care lipseau din vechea lege. În cazul acestora, va funcționa o garanție de conformitate și peste cele 24 de luni, ajungând, în anumite situații, la trei, până la cinci ani. Mai mult, noua lege mai aduce o serie de cerințe pe care trebuie să le îndeplinească bunurile livrate de vânzător, categorisite în cerințe subiective și cerințe obiective.

                Cerințe subiective de conformitate …

                Astfel, OUG nr. 140/2021 introduce noțiunea de interoperabilitate, definită ca fiind capacitatea bunurilor de a funcţiona cu componente hardware sau software diferite de cele care sunt utilizate în mod normal pentru bunurile de acelaşi tip. În plus, potrivit noii legi, bunurile trebuie să fie livrate împreună cu toate accesoriile şi cu toate instrucţiunile, inclusiv manual de instalare, prevăzute în contractul de vânzare, precum și obligația ca acestea să fie furnizate cu actualizări.

                … și cerințe obiective de conformitate

                Mai mult, la articolul 6, alin. c), este introdusă și obligația ca, atunci când este cazul, bunurile să fie livrate „împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucţiunile de instalare sau alte instrucţiuni pe care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil să le primească”. Prin urmare, bunurile vândute trebuie să posede calitatea şi să corespundă descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziţia consumatorului înainte de încheierea contractului, dar și să respecte calităţile şi alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcţionalitate, compatibilitate şi securitate, declarate public de vânzător, mai ales în anunţuri publicitare sau pe etichetă.

                Reparație sau înlocuire

                Noutăți sunt prevăzute și în privința aducerii în conformitate a bunurilor. Astfel, OUG nr. 140/2021 îi oferă libertatea consumatorului de a alege dacă vrea să-i fie reparat produsul neconform sau să îi fie schimbat. Astfel, „orice neconformitate care este constatată în termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumată a fi existat deja în momentul livrării bunurilor, până la proba contrarie sau cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura neconformității”. În vechea lege, se prevedea că, în caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a solicita în primul rând repararea produsului și abia apoi să solicite înlocuirea produsului. Mai mult, până anul trecut, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se considera că a existat la momentul livrării acestuia. În legislația nouă, prezumția că neconformitatea exista operează pe timp de un an. Ceea ce înseamnă că, în cazul defectării sau a oricărei neconformități intervenite după ce a bunul a fost cumpărat, îi oferă consumatorului posibilitatea de a renunța la acel produs, contractul fiind închis, sau de a cere să-i fie reparat, în cel mult 15 zile calendaristice, fără costuri, iar prețul redus.

                 

                Volei/ CNŞ Colege în A1, adversare la Junioare

                O nouă victorie pentru voleibalistele junioare 1 de la CSȘ Bacău pregătite de Traian Șnel și Dumitru Matanie. A șaptea din șapte meciuri. Succesul repurtat duminică, pe terenul celor de la LPS Piatra Neamț are însă o istorie aparte.

                Pe de o parte, pentru că a fost obținut în cinci seturi. Iar pe de alta pentru că Iulia Matanie, Mara Tudorache, Andreea Năstasă, Ștefania Munteanu și Maria Antălucă s-au confruntat nu doar cu colega lor de la Știința Bacău, Carmina Bordea, ci și cu antrenorul lor din Divizia A1, Aurel Cazacu. Un asemenea duel între amici-inamici nu putea fi decât unul strâns, CSȘ Bacau văzându-se egalată de două ori la general înainte de a-și adjudeca tie-break-ul cu 15-7.

                „Chiar dacă nu a fost cel mai reușit meci al nostru, victoria este una foarte importantă, mai ales că am avut în față o adversara redutabilă, cu Carmina Bordea în teren și cu Aurel Cazacu pe bancă”, a declarat antrenorul liderei din Seria A, Traian Șnel, care a utilizat formula de bază compusă din Iulia Matanie, Ilinca Boboc, Andreea Năstasă, Teo Țurcanu, Mara Tudorache, Ștefania Munteanu, Maria Antălucă (libero), pe parcurs intrând Bianca Cârnu, Francesca Hânganu, Mateea Popescu, Andreea Tălmăcel și Timeea Ungureanu. Etapa următoare, pe 30 ianuarie, CSȘ Bacău va primi vizita Penicilinei Iași.

                Încă o zi liberă

                  Pentru că 1 Decembrie, Ziua Națională a României, va fi într-o joi, Guvernul României a aprobat ieri, 19 ianuarie, ca și data de 2 decembrie să fie liberă. Prin urmare, angajații din instituțiile și autoritățile publice vor fi liberi în 1, 2, 3 și 4 decembrie (joi, vineri, sâmbătă și duminică).

                  Ei vor recupera programul de lucru din 2 decembrie până în 31 decembrie. Măsura nu se va aplica în domeniile în care specificul muncii nu permite întreruperea activității și nici în cazul magistraților, al celorlalte categorii de personal din cadrul instanțelor judecătorești, implicate în soluționarea proceselor cu termen în ziua de 2 decembrie 2022, și al participanților la acestea. Dar și în luna în care ne aflăm, românii se vor bucura de o minivacanță.

                  Cum data de 24 ianuarie, Ziua Uniriii Principatelor Române, declarată liberă, potrivit Codului Muncii, s-a nimerit ca anul acesta să fie într-o luni, românii vor avea, practic, 3 zile libere. La cea de luni, 24 ianuarie, evident, se vor adăuga cele de sâmbătă, 22 ianuarie, și duminică, 23 ianuarie. În anul 2022, vor mai fi libere zilele de: 22 aprilie (Vinerea Mare), 24 și 25 aprilie (duminică și luni, Paștele Ortodox), 1 Mai (duminică-Ziua Muncii), 1 iunie (miercuri-Ziua Copilului), 12 și 13 iunie (duminică și luni-prima și a doua zi de Rusalii), 15 august (luni-Adormirea Maicii Domnului), 30 noiembrie (miercuri-Sfântul Andrei), 1 decembrie (joi-Ziua Națională a României) și 25 și 26 decembrie (duminică și luni-Crăciunul). Salariații care lucrează în zilele de sărbătoare legală au dreptul la compensații.

                  Astfel, angajatorul va trebui să le acorde timp liber echivalent în următoarele 30 zile sau un spor salarial de cel puțin 100 la sută din salariul de bază, dacă nu este posibilă prima variantă. Angajatorii care nu respectă aceste prevederi legale riscă amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 lei.