duminică, 14 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1286

Fotbal/ Liga a III-a: Start de play-off și play-out

În acest weekend se dă startul celei de-a doua faze a Ligii a III-a la fotbal, compusă din turneele play-off și play-out. Singura divizionară C băcăuană ajunsă în turneul 1-3, Aerostar va începe play-off-ul sâmbătă, pe terenul liderei Seriei 2, Oțelul Galați. În play-out, CSM Bacău este programată în etapa de debut a Seriei 1 în deplasare, contra celor de la Sporting Juniorul Vaslui, în timp ce în Seria 2, ridicarea de cortină va avea loc vineri, 1 aprilie, la Râmnicu Sărat, acolo unde gazdele de la CSM primesc vizita lui FC Dinamo Bacău.

Seria 1

Etapa 1 play-off (2 aprilie, ora 17.00): Dante Botoșani- Hușana Huși, Foresta Suceava- Bucovina Rădăuți.

Clasament play-off: 1) Dante Botoșani 40p., 2) Foresta Suceava 35p., 3-4) Hușana Huși și Bucovina Rădăuți câte 28p.

Etapa 1 play-out (2 aprilie, ora 17.00): Ceahlăul Piatra Neamț – CSM Pașcani, Sporting Juniorul Vaslui- CSM Bacău, Șomuz Fălticeni- Știința Miroslava.

Clasament play-out: 5) Ceahlăul Piatra Neamț 27p., 6-7) Sporting Juniorul Vaslui și Șomuz Fălticeni câte 24p., 8) Știința Miroslava 20p., 9) CSM Bacău 17p., 10) CSM Pașcani 4p.

Seria 2

Etapa 1 play-off (2 aprilie, ora 17.00): SC Oțelul Galați- Aerostar Bacău, CSM Focșani 2007- Metalul Buzău.

Clasament play-off: 1) SC Oțelul Galați 46p., 2) CSM Focșani 2007 44p., 3) Metalul Buzău 33p., 4) Aerostar Bacău 31p.

Etapa 1 play-out (2 aprilie, ora 17.00): CSM Rîmnicu-Sărat- FC Dinamo Bacău (se joacă pe 1 aprilie, ora 17.00), Sporting Liești- Sportul Chișcani, Viitorul Ianca- CS Făurei.

Clasament play-out, Seria 2: 5-6) Sporting Liești și Viitorul Ianca- câte 28p., 7) CSM Rîmnicu-Sărat 27p., 8) FC Dinamo Bacău 14p., 9) CS Făurei 8p., 10) Sportul Chișcani 0p.

 

 

 

Un transport umanitar de 20 tone pleacă, vineri dimineață, spre Cernăuți

Un lanț uman – alcătuit, în principal, din voluntari ai asociațiilor şi ONG-urilor – participă, în această după-amiază, la încărcarea unui nou transport umanitar către Cernăuți. Transportul de 20 de tone este aşteptat să pornească spre frontiera de nord vineri dimineață, în jurul orei 06.00.

TIR-ul este încărcat cu alimente neperisabile în valoare de 10.000 euro, produse de igienă personală şi medicamente în valoare de 7000 de euro, precum şi o cantitate importantă de îmbrăcăminte, sortată pe categorii de vârstă, colectată pe parcursul ultimei luni la Punctul Central de Primire a donațiilor organizat la CAEX.

Transportul umanitar va duce în Ucraina şi 6 generatoare de curent, 4 dintre acestea fiind asigurate prin contribuția notabilă a Inner Wheel.

„Fundatia de Sprijin Comunitar (FSC) merită felicitări pentru modul în care a adus laolaltă asociațiile şi organizațiile umanitare, dând sens şi coerență unui efort colectiv impresionant. Prețuirea mea se îndreaptă şi către donatori, persoane fizice & juridice, pentru empatia de care au dat dovadă încă de la începutul crizei umanitare cauzate de agresiunea militară asupra statului vecin”, a declarat prefectul Lucian Bogdănel.

Poliția în acțiune

    Racordată ilegal la energie electrică, cercetată de polițiști

    La data de 30 martie a.c., polițiștii Postului de Poliţie Motoşeni, împreună cu lucrători din cadrul unei firme de distribuție de energie electrică s-au deplasat la locuinţa unei tinere de 28 de ani din localitate, unde au constatat în flagrant delict că, aceasta avea locuinţa racordată ilegal la energie electrică, astfel energia electrică consumată prin acel cablu nu era înregistrată de niciun contor electric.
    În cauză a fost întocmit dosar penal cu privire la comiterea infracţiunii de furt de energie electrică.

    Urmărit național, depistat de polițiștii de investigații criminale

    La data de 30 martie a.c., polițiștii din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale Bacău, au depistat pe raza comunei Itești, un bărbat de 53 de ani, din județul Caraș Severin, posesor al unui mandat de executare a pedepsei cu închisoarea.
    Cel în cauză era urmărit la nivel naţional întrucât se sutrăgea de la executarea unei pedepse de un an și jumătate de închisoare pentru comiterea infracțiunii de furt calificat.
    Bărbatul a fost încătușat și condus în Penitenciarul Bacău.

    Posesor de mandat de arestare preventivă, depistat de polițiștii din Sascut

    La data de 30 martie a.c., polițiștii din Sascut au depistat pe raza comunei, un bărbat de 32 de ani, posesor al unui mandat de arestare preventivă, emis de Tribunalul Bacău.
    Bărbatul este cercetat pentru săvârșirea infracțiunilor de conducere a unui vehicul fără permis de conducere și conducerea a unui vehicul sub influenţa alcoolului.
    Polițiștii l-au introdus în Centrul de Retinere și Arestare Preventivă din cadrul I.P.J Bacău.

    Centrul de zi ,,O şcoală pentru toţi”, vizitat de polițiști

    La data de 30 martie a.c., polițiștii de proximitate din cadrul Secţiei 1 Poliţie Bacău, împreună cu cei din cadrul Biroului Siguranţă Şcolară, au desfăşurat o activitate de prevenire la Centrul de zi ,,O şcoală pentru toţi” din mun. Bacău.
    Activitatea a avut ca scop prevenirea abandonului şcolar, a violenţei în rândul beneficiarilor centrului, prevenirea şi combaterea oricăror fapte antisociale, conştientizarea şi prevenirea bullying-ului.
    La această activitate au participat elevi, părinţi şi reprezentanţi ai centrului.

    Prejudiciu recuperat în urma unei percheziții domiciliare

    Polițiștii din Comănești au efectuat o percheziţie domiciliară, în baza mandatului de percheziție emis de Judecătoria Moinești, la imobilul unui localnic, bănuit de comiterea infracțiunii de furt.
    Cu ocazia activităților desfășurate, au fost identificate 32 de grinzi şi căpriori din lemn ce ar fi fost sustrase din curtea unei femei, prejudiciul de 1.500 de lei fiind recuperat integral.
    Cercetările continuă în cadrul unui dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de furt calificat.

    Polițiștii din Săucești alături de preșcolari

      La data de 30 martie a.c., polițiștii din cadrul Postului de Poliție Săucești au desfășurat o activitate preventivă la grădinița din localitate.

      Agenții de poliție le-au explicat celor mici cum să traverseze corect strada pentru a nu fi în pericol. Activitatea a avut loc în aer liber, celor mici fiindu-le exemplificat concret cum trebuie să procedeze când se deplasează pe drumul public pentru a fi în siguranță.

      Pentru prevenirea implicării copiilor în accidentele rutiere, Poliţia recomandă părinţilor să-i înveţe pe cei mici:

      • să circule numai pe trotuare;
      • să nu traverseze drumurile publice prin alte locuri decât prin cele special amenajate şi semnalizate prin indicatoare sau marcaje;
      • să nu se joace pe partea carosabilă a drumurilor publice;
      • să nu se angajeze în traversarea căilor rutiere în fugă, prin faţa sau spatele autovehiculelor staţionate ori a mijloacelor de transport în comun oprite în staţii.

      Polițiștii au confiscat 24 mc de lemn si o remorcă în valoare de 15.000 de euro

        În cadrul unei acțiuni de prevenire și combatere a delictelor silvice, polițiștii Biroului pentru Protecția Fondului Forestier și Piscicol din cadrul I.P.J.Bacău, împreună cu reprezentanții Direcției Silvice Bacău au ridicat în vederea confiscării 24 de m.c. de material lemnos şi o remorcă în valoare de 15.000 de euro.

        La data de 30 martie a.c., polițiștii Biroului pentru Protecția Fondului Forestier și Piscicol, cu sprijinul specialiştilor silvici au desfășurat o acțiune de prevenire şi combatere în domeniul prelucrării şi comercializării materialului lemnos, pe raza mun.Onești și a secțiilor de poliție rurală arondate.

        Pe raza mun.Onești, a fost identificat un ansamblu rutier format din camion și remorcă, care transporta material lemnos fără documente legale. Astfel, poliţiştii au ridicat în vederea confiscării 24 de m.c. material lemnos, în valoare de 10.400 de lei. Totodată, au indisponibilizat și remorca în valoare de 15.000 de euro.

        Față de cele constatate, s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunilor de transport de masă lemnoasă fără documente de proveniență și fals informatic.

        Ministrul Apărării vizitează Aerostar Bacău

          Vasile Dîncu, ministrul Apărării, va vizita, vineri, societatea Aerostar SA din Bacău. Evenimentul survine la o lună după ce ministerul Economiei a vizitat compania băcăuană.

          Pe 18 februarie, Florin Spătaru, a declarat că îşi doreşte ca proiect de ţară un avion nou produs de companii româneşti, care să fie utilizat atât în ţara noastră, cât şi la nivel mondial. Atunci, ministrul Economiei a precizat că i-a transmis o invitaţie omologului său de la Ministerul Apărării Naţionale pentru a vizita împreună compania Aerostar.

          Firma băcăuană activează în domeniul reparării și modernizării avioanelor militare, fabricării și reparării de echipamente hidraulice de aviație, avioane ușoare și echipamente militare terestre.

          Bacăul, strict personal într-o carte

          De aproape 40 de ani, ziaristul, publicistul și scriitorul Roni Căciularu se întoarce frecvent în orașul său natal, Bacău. O face tocmai din Tel Aviv, unde a emigrat în 1983, mereu cu gândul, destul de frecvent prin ceea ce scrie și tipărește și uneori și fizic. Publicistic, a făcut-o recent, când a încredințat tiparului cea mai nouă dintre cărțile sale, a șaptea: „Strict Personal” (editurile Rovimed & Saga, Bacău și Rishon LeTsyon, Israel, 2022).

          Autorul face, prin această carte, un nou excurs prin orașul în care a trăit alți 44 de ani, printre amintirile sale scumpe, chiar printre oamenii pe care i-a cunoscut și printre cei care încă îi mai sunt concitadini într-un fel, dar și prin propriul său eu, pentru că sufletește Roni Căciularu nu a plecat niciodată din Bacău. Autorul postfeței acestei cărți, criticul literar, eseistul, publicistul și editorul Petre Isachi, îl vede astfel pe autor un veritabil „exilat în sine însuși”, pentru că Roni Căciularu a plecat în exil în Israel acum 39 de ani, dar de atunci este un exilat în propriul său eu de băcăuan.

          Scrierile lui Roni Căciularu – un ziarist pe care l-am cunoscut personal și căruia am apucat să-i fiu doar o vară coleg de redacție, student la ziaristică fiind, deci încă practicant – au o anume savoare. Pentru că autorul lor este, așa cum bine spune și autorul prefeței cărții sale cu numărul șapte, editorul Adrian Grauenfels, „mereu activ, vorbitor de rară calitate și bun simț, ziarist și scriitor de primă mână”.

          Roni Căciularu s-a născut cu har de reporter și de scriitor. Mic la stat, dar ghizdav la făptură – vorba cronicarului, ziaristul avea un farmec aparte, dublat de o excepțională vioiciune a spiritului și de un soi de pragmatism specific. Eu, oneștean fiind, i-am citit prima sa carte, „Arc peste timp”, apărută în 1972, pe nerăsuflate, și pentru că acolo era vorba despre orașul meu, dar li pentru că însăilările de cuvinte îmi curgeau în suflet ca mierea printre degete.

          Petre Isachi vede acum „Strict Personal” ca pe „un roman poematico-memorialistic, [în care] autorul transfigurează bacoviano-eminesciano-sartrerian, sub o pluralitate de măști auctoriale, fatalitatea înstrăinării de sine și de lume”. Iar personajul principal al scriiturii este „orașul  natal – un Bacău metafizic”. Criticul mai vede acolo „o atipică Epopee a Eului înstrăinat de sine, de locul natal, de prezent și de viitor, Autorul omniprezent, omniscient și omnipotent, aflat sub dicteul memoriei (in)voluntare și fascinat de jocul imprevizibil al întâmplărilor Istoriei (post)comunismului configurează, cu sau fără intenționalitate, o dilematică parabolă a exilului interior, atenuată de o admirabilă «odă» topită în scriitură și închinată Bacăului, elitei literar-artistice și unei intelectualități activ-competitive pe plan național și european”.

          Las cititorilor plăcerea de a descoperi Bacăul pe care Roni Căciularu îl numește, din capul locului, „orașul meu”, în tablouri din care ar putea să apară și locuri familiare, dar și oameni cunoscuți.

          Să mai precizez, doar, că Roni Căciularu s-a născut pe 8 martie 1939, că este filolog după studiile sale universitare, că a fost ziarist și colaborator la mai multe publicații din Bacău și din presa centrală sau regională. Este membru al Uniunii Scriitorilor din România, dar și al Asociației Scriitorilor Israelieni de Limbă Română, care i-a conferit premiul „Al. Mirodan” și Diploma de onoare pentru publicistică. Municipiul Bacău i-a acordat Diploma de excelență Bacău 600”, iar Centrul Israeliano-Român și Revista Maximum  premiul „F. Brunea-Fox”.

           

          „Top Class” – Expertiză educaţională finlandeză în Bacău

          Luna martie a adus în Bacău expertiză internațională de top în domeniul educației. Expertul educaţional finlandez Ari Pokka s-a aflat în Bacău la data de 23 martie pentru a lansa cartea „Top Class – Leadershipul şi managementul educaţional finlandez”. Evenimentul a făcut parte dintr-un turneu naţional organizat de Fundaţia Didactica, turneu care include opt oraşe din țară și care a cuprins Bacăul la inițiativa PROVOCARTE, un proiect educațional al învățătorilor băcăuani.

          În cadrul evenimentului desfășurat în Aula Universității „Vasile Alecsandri” au fost prezenţi directori școlari, inspectori, profesori, învățători, părinți, editori de carte şi jurnalişti din judeţul Bacău. Întâlnirea cu autorul cărții „Top Class” a constituit în același timp un prilej de comunicare pe subiecte educaționale prioritare, pornind de la modelul finlandez, cunoscut ca fiind unul dintre cele mai bune sisteme de educație.

          „Unul dintre cele mai importante aspecte ale leadershipului educațional este colaborarea dintre profesor și elev. Însă nu trebuie să vorbim despre colaborare doar în sensul de a-i învăța pe elevi ci și de a învăța noi de la ei. Cred cu tărie că rolul de director în școala mea a fost că m-am transformat în principalul elev, am fost întotdeauna curios, am învățat încontinuu. Este important ca profesorii noștri să înțeleagă că în afara de a preda trebuie să și învețe”, a menționat în prezentarea sa Ari Pokka, autorul volumului „Top Class – Leadershipul şi managementul educaţional finlandez”.

          Expertul finlandez în educație a fost președinte al Confederației Internaționale a Directorilor de Școală, precum și al Asociației Directorilor de Școală din Finlanda, având o lungă carieră în calitate de director de liceu și de creator de politici educaționale naționale și internaționale.

          „Traducerea cărţii lui Ari Pokka era o urgenţă într-o ţară fascinată de educaţia nordică, o fascinaţie cu fundamente uneori cvasimitologice sau de-a dreptul false. Cartea este valoroasă sub aspect informativ pentru că oferă o descriere exhaustivă şi riguroasă a mult lăudatului sistem finlandez. Pe de altă parte, ea are o certă valoare stilistică, filosofică şi culturală, nefiind, după cum am spus, cartea unui funcţionar, ci cartea unui vizionar. Sper din suflet să devină o piesă fundamentală în bibliografia tuturor oamenilor curajoşi, competenţi şi implicaţi din sistemul românesc de educaţie”, arată profesorul Doru Căstăian în introducerea cărții. Traducătorul s-a adresat invitaților prin apel video oferind câteva detalii de prezentare a cărții și felicitând totodată pe cei prezenți pentru inițiativă și implicare.

          Volumul „Top Class – Leadershipul și managementul școlar finlandez” poate fi comandat de pe site-ul www.teachertraining.ro, fiind publicat de editura Curtea Veche cu sprijinul Fundației Didactica, în traducerea profesorului Doru Căstăian.
          „Noi credem în puterea cărților de a crea comunități și de a forma legături puternice între oameni. De aceea ne-am bucurat enorm când „Top Class” – o carte cât un viitor – a ajuns și în Bacău, unind în cadrul evenimentului de lansare oameni de excepție din educație și reprezentanți ai comunității locale”, a precizat Nicu Bujor, învățător la Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” din Bacău.

          „Mulțumim lui Ari Pokka, Elenei Lotrean, Școlilor Româno-Finlandeze ERI și Fundației Didactica pentru că au acceptat invitația noastră și provocarea de a lansa și în Bacău o carte de top în managementul și leadershipul educațional. Mulțumim de asemenea partenerilor care s-au mobilizat și au contribuit la desfășurarea evenimentului, demonstrând ca există o comunitate băcăuană unită și interesată de dezvoltare prin educație permanentă și de calitate: Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Centrul auto ŠKODA Bacău, Tipografia INIKO, Inspectoratul Școlar Județean Bacău și Casa Corpului Didactic Bacău”, a mai adăugat învățătorul Nicu Bujor, în calitate de reprezentant și coordonator al inițiativei educaționale PROVOCARTE.

          PROVOCARTE este un proiect inițiat și coordonat de Mirela Spiță, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Bacău și laureată Profesor MERITO 2020. Acest demers a luat ființă din pasiunea pentru educație de calitate și s-a conturat în timp ca un adevărat fenomen educațional care mobilizează resurse din întreaga societate pentru promovarea lecturii și a exemplelor de bună practică pedagogică.

          Continuă identificarea și depistare a persoanelor care abandonează deșeurile în municipiul Bacău

          Pe lângă activitatea curentă, în ultima perioadă polițiștii locali din cadrul Serviciului Ordine Publică și Evidența Persoanei au intensificat verificările privind respectarea normelor de curățenie și depozitare a deșeurilor pe raza municipiului Bacău.

          Astfel, în dimineața zilei de 28 martie a.c, în jurul orei 07.00, polițiști locali aflați în patrulare în cartierul CFR au surprins o persoană care încerca să depoziteze la o platformă publică, deșeuri în amestec (carton, textile, deşeuri provenite din construcții, etc.).

          A fost identificat numitul G.S. în vârstă de 51 ani, cu domiciliul în comuna Mărgineni, județul Bacău, care a fost sancționat conform Hotărârii Consiliului Local nr. 223/2001, cu amendă în valoare de 300 lei, pentru depozitarea de resturi de materiale în alte locuri decât cele autorizate.

          Totodată, acesta a fost obligat să încarce din nou deșeurile în autovehicul și să le transporte către localitatea de domiciliu, în vederea predării către un operator de salubrizare autorizat.

          Cetățenii municipiului care constată depozitarea unor alte deşeuri decât cele permise la platformele publice (deșeuri provenite din construcții, electrocasnice, deșeuri voluminoase, deșeuri periculoase, etc) sunt rugaţi să sesizeze Poliţia Locală a Municipiului Bacău , la numărul de telefon 0234/986 sau la sediul instituţiei din strada I.L Caragiale nr. 2.

          Ședința Consiliului Local Bacău – LIVE

          Ordinea de zi

          1.Proiect de hotărâre privind acordarea Titlului de ”Cetățean de onoare al Municipiului Bacău” domnului profesor Petre Isachi.
          2.Proiect de hotărâre privind aprobarea premierii unor sportivi de la diferite cluburi din municipiul Bacău și a antrenorilor acestora pentru performanțe deosebite
          3.Proiect de hotărâre privind luarea măsurilor de angajare a răspunderii pentru recuperarea prejudiciului rezultat ca urmare a avariilor produse la conducta de aducțiune ce asigură alimentarea cu apă a municipiului Bacău din acumularea Valea Uzului, pe tronsonul Valea Uzului-Grigoreni, județ Bacău.
          4.Proiect de hotărâre privind aprobarea PLANULUI URBANISTIC ZONAL întocmit pentru CONSTRUIRE CENTRU COMERCIAL, REZERVĂ INTANGIBILĂ ȘI GRUPE DE POMPARE; ÎMPREJMUIRE TEREN, AMENAJARE PARCARE ȘI ACCES; AMPLASARE MIJLOACE PUBLICITARE în str. Milcov, nr. 3 – 5 din municipiul Bacău, obiectiv ce se va realiza pe teren proprietate privată BENEFICIAR: S.C. SUBEX INDUSTRIES S.A.
          5.Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită către Arhiepiscopia Romanului și Bacăului a unei clădiri situate în Bacău, str. Constanței nr.2.
          6.Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului Comunitar al Municipiului Bacău prin reorganizarea Centrului Bugetar Creșe
          7.Proiect de hotărâre privind însușirea de către Consiliul Local al Municipiului Bacău a întâmpinării formulată în dosarul nr. 504/110/2022
          8.Proiect de hotărâre privind emiterea acordului de vecinătate, solicitat de către S.C. AGRICONSTRUCT S.R.L., proprietar al imobilului- teren + construcții, situat în intravilanul municipiului Bacău, str. Oituz nr. 74, nr. cadastral 79467
          9.Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Clubului Sportiv Municipal Bacău aprobat prin HCL nr. 441/ 2010
          10.Proiect de hotărâre privind acordarea avizului de către Consiliul Local al Municipiului Bacău, operatorului economic S.C. MAESTRO FUNERALII S.R.L. cu sediul în municipiul Bacău, pentru activități de pompe funebre și similare.
          11.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Bacău nr. 3 din 19.01.2011 privind dispensarele medicale din municipiul Bacău preluate de la Consiliul Județean Bacău în baza Protocolului nr. 12590/28.12.2010
          12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe 2022 al Societății de Servicii Publice Municipale Bacău SA și mandatarea împuterniciților Municipiului Bacău în Adunarea Generală a Acționarilor în vederea aprobării acestuia.
          13.Proiect de hotărâre privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe 2022 al Societății Thermoenergy Group SA Bacău și mandatarea împuterniciților Municipiului Bacău în Adunarea Generală a Acționarilor în vederea aprobării acestuia.
          14.Proiect de hotărâre privind aprobarea ”Reactualizării strategiei de alimentare cu energie termică a municipiului Bacău, până la nivelul anului 2033”.
          15.Proiect de hotărâre prin care se ia act de datoria Municipiului Bacău către Societatea Thermoenergy Group S.A. Bacău, reprezentând pierderi induse de prestarea serviciilor publice de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif pentru perioada decembrie 2021- ianuarie 2022.
          16.Proiect de hotărâre privind completarea HCL nr. 301/2021, HCL nr.471/2021 și HCL nr.73/2022.
          17.Proiect de hotărâre privind completarea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 556/2006/29.11.2010, aprobat prin HCL nr. 383/2010.
          18.Proiect de hotărâre privind aprobarea schimbului de locuințe pentru tineri deținute prin contracte de închiriere, de către domnul DURA FLORIN, doamna COȘULEANU ALINA MIHAELA, doamna MUNTEANU IOANA, domnul TUCANU NICOLAE MARIUS, doamna LACATUȘU MARIANA DANIELA și doamna PETREA MIOARA ELENA cu locuințe vacantate și încheierea de contracte de închiriere.
          19.Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii spațiului de locuit pentru locuința din fondul locativ de stat, situată în municipiul Bacău, str. Proiectantului nr. 3, sc. C, ap. 11, deținută cu contract de închiriere de doamna SAVIN ELENA, pe spațiul de locuit care a fost deținut de doamna SAVIN VETA, prin modificarea contractului de închiriere.
          20.Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii spațiului de locuit pentru locuința din fondul locativ de stat- casă naționalizată, situată în municipiul Bacău, str. Calea Romanului nr. 66, deținută cu contract de închiriere de domnul HERSCOVICI ION NICU, pe spațiul de locuit care a fost deținut de domnul CIUBOTARU ROMICA, prin modificarea contractului de închiriere
          21.Proiect de hotărâre privind aprobarea REGULAMENTULUI LOCAL DE ARHITECTURĂ ȘI ESTETICĂ URBANĂ PENTRU MUNICIPIUL BACĂU.
          22.Proiect de hotărâre privind modificarea H.C.L. nr.93 din 31.03.2021 prin care s-a aprobat acordarea unui sprijin material constând în tichete valorice, pensionarilor din municipiul Bacău, în valoare de 150 lei semestrial.
          23.Proiect de hotărâre privind majorarea nivelului alocației zilnice de hrană pentru consumurile colective din instituțiile de asistență socială destinate persoanelor adulte, respectiv Cantina de Ajutor Social, de la 12 lei/zi/persoană la maxim 30 lei/zi/persoană.
          24.Proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor de urgență domnului Bîlu Dumitru, din Bacău persoană fără adăpost
          25.Proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor de urgență domnului Cucu Mihai din Bacău, persoană fără adăpost
          26.Proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor de urgență domnului Lupu Florin din Bacău, persoană fără adăpost
          27.Proiect de hotărâre privind transmiterea dreptului de concesiune prevăzut în unele contracte de concesionare
          28.Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor de acces și a listei cu actele necesare în soluționarea cererilor de locuințe sociale sau din fondul locativ de stat.
          29.Proiect de hotărâre privind aprobarea Listei nominale cu repartizarea efectivă pe locații a solicitanților de locuințe sociale sau din fond locativ de stat din municipiul Bacău.
          30.Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului chiriei lunare aferentă locuințelor pentru tineri destinate închirierii, realizate de Agenția Națională pentru Locuințe în municipiul Bacău și respectiv a sumelor, reprezentând recuperarea investiției , ce se vor vira în contul A.N.L. pentru anul 2022
          31.Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării în administrarea Consiliului Local al Municipiului Bacău a străzii Prelungirea Arcadie Șeptilici în suprafață de 9869 mp, nr. cadastral 63258, parte a domeniului public al comunei Mărgineni, județul Bacău, în vederea executării unor lucrări de modernizare
          32.Proiect de hotărâre privind aprobarea dreptului de uz și servitute către DELGAZ GRID SA asupra unor suprafețe de teren situate în Bacău
          33.Proiect de hotărâre privind aprobarea dreptului de uz și servitute către DELGAZ GRID SA asupra unei suprafețe de teren situată în Bacău, str. Calea Moinești.
          34.Proiect de hotărâre privind introducerea unor terenuri în domeniul public al Municipiului Bacău.
          35.Proiect de hotărâre privind trecerea unor terenuri din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Bacău.
          36.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la HCL nr. 22/2018 prin care s-a aprobat însușirea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al Municipiului Bacău.
          37.Proiect de hotărâre privind stabilirea datei de 22 martie a fiecărui an, drept ”Ziua Parcului Cancicov”.
          38.Proiect de hotărâre privind schimbarea încadrării străzii Mioriței din stradă categoria a II-a, în stradă categoria a III-a.
          39.Proiect de hotărâre privind aprobarea reamenajării parcării ”Vivariu” în sensul schimbării destinației acesteia.
          40.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor pentru proiectul ”Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice din municipiul Bacău”.
          41.Proiect de hotărâre privind modificarea H.C.L. nr.161 din 28.05.2021 pentru aprobarea Regulamentului privind activitățile comerciale ce se desfășoară pe raza municipiului Bacău și H.C.L. nr.345/30.09.2021
          42.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare, a Organigramei și a Statului de Funcții ale Căminului pentru Persoane Vârstnice Bacău
          43.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei nr. 2 la H.C.L. 284/30.08.2021 privind aprobarea organigramei și statului de funcții al Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Bacău .
          44.Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 114/24.06.2020 privind asigurarea pazei și protecției obiectivelor și a bunurilor de interes public de către personalul contractual din cadrul Poliției Locale a Municipiului Bacău
          45.Proiect de hotărâre privind organizarea activității de apărare împotriva incendiilor la nivelul Municipiului Bacău
          46.Proiect de hotărâre privind închirierea prin licitație publică a unui spațiu situat în incinta P.T. nr.43 din municipiului Bacău, str. 9 Mai nr.21 bis.
          47.A.Proiect de hotarare privind aprobarea închirierii prin licitație publică a unui număr de 5 amplasamente situate pe terasa de flori a clădirii Pieței Centrale din municipiul Bacău, str. Pieții nr.1
          47.B.Proiect de hotarare privind închirierea prin licitație publică a unui număr de 8 mese comerciale situate pe terasa de flori a Pieței Centrale din municipiul Bacău, str. Pieții nr.1, în vederea desfășurării unor activități comerciale
          47.C.Proiect de hotarare privind aprobarea închirierii prin licitație publică a unui număr de 18 module comerciale din cadrul complexului de module comerciale, situat în str.Pieții nr.1 din municipiul Bacău
          47.D.Proiect de hotarare privind închirierea prin licitație publică a unui amplasament situat pe platforma acoperită (terasa de legume fructe) a clădirii Pieței Centrale din municipiul Bacău, str.Pieții nr.1
          47.E.Proiect de hotarare privind închirierea prin licitație publică a unui număr de 6 spații comerciale, inclusiv suprafețe de expunere comercială, situate în incinta Halei de lactate a Pieței Centrale din municipiul Bacău, str. Pieții nr.1
          47.F.Proiect de hotarare pentru modificarea HCL nr. 323 din 20.09.2021 privind acceptarea donaţiei făcută de doamna Anca-Maria Macsim în calitate de reprezentant al Grupului de Iniţiativă pentru o Viaţă Educată şi Sănătoasă (GIVES), constând într-un ansamblu sportiv care va fi amplasat pe proprietatea Municipiului Bacău, în Parcul Cancicov, Calea Mărășești nr. 14, pentru a fi dat în folosinţă publică, precum și pentru aprobarea unui Protocol de colaborare
          47.G.Proiect de hotarare pentru modificarea Anexei nr. 2 la H.C.L. nr. 464/23.12.2021 privind aprobarea Organigramei și Statului de Funcţii ale Poliției Locale a Municipiului Bacău
          47.H.Proiect de hotarare privind mandatarea împuterniciţilor Municipiului Bacău în Adunarea Generală a Acţionarilor Societăţii de Servicii Publice Municipale Bacău SA să voteze modificarea Actului Constitutiv în sensul înființării unui punct de lucru- sediu secundar
          47.I.Proiect de hotarare privind aprobarea programului cadru de combatere a vectorilor și dăunătorilor din municipiul Bacău
          47.J.Proiect de hotarare privind includerea în domeniul privat al Municipiului Bacău, a unor bunuri -construcții (totemuri) și terenurile aferente acestora
          47.K.Proiect de hotarare pentru completarea H.C.L. nr. 266/2021 privind aprobarea tarifelor aferente activităților din sfera serviciului public de salubrizare și ale serviciului de iluminat public furnizate/prestate de către Serviciul Municipal de Utilități Publice
          47.L.Proiect de hotarare privind punerea la dispoziție cu titlu gratuit, în data de 03 aprilie 2022, a sălii Teatrului de Vară „Radu Beligan”, către Asociația Betania din municipiul Bacău, pentru organizarea unui spectacol caritabil ”Stand with Ucraine” în vederea strângerii de fonduri pentru refugiații din Ucraina
          47.M.Proiect de hotarare privind asocierea dintre Municipiul Bacău și Colegiul Național de Artă „George Apostu” Bacău în vederea organizării în comun a evenimentului MUSIC BOX desfășurat în perioada 01.06.2022-31.07.2022, în Parcul Catedralei din municipiul Bacău
          47.N.Proiect de hotarare privind emiterea acordului pentru devierea conductelor de aductiune de la frontul de captare Hemeiuş 1 şi Hemeiuş 2 spre rezervorul de acumulare de la Mărgineni 1
          47.O.Proiect de hotarare pentru completarea HCL nr. 61 din 19.02.2018 privind înfiinţarea „Serviciului Municipal de Utilitaţi Publice Bacău”, modificată prin HCL nr.9/2021 si HCL nr.309 din 20.09.2021
          47.P.Proiect de hotarare privind aprobarea participării Municipiului Bacău în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5 – Valul Renovării, Apelul de proiecte de renovare integrată (consolidare seismică și renovare energetică moderată) a clădirilor publice, PNRR/2022/C5/2/B.1/1 şi depunerii proiectului ”Renovare integrată a Colegiului Naţional Pedagogic Ștefan cel Mare”
          47.Q.Proiect de hotarare privind aprobarea participării Municipiului Bacău în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5 – Valul Renovării, Apelul de proiecte de renovare energetică moderată a clădirilor publice, PNRR/2022/C5/2/B.2.1/l şi depunerii proiectului “Creșterea eficienței energetice a Colegiului Național de artă George Apostu Municipiul Bacău”
          47.R.Proiect de hotarare privind aprobarea participării Municipiului Bacău în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5 – Valul Renovării, Apelul de proiecte de renovare integrată (consolidare seismică și renovare energetică moderată) a clădirilor publice, PNRR/2022/C5/2/B.1/1 şi depunerii proiectului “Renovare integrată a Colegiului Național Vasile Alecsandri Bacău”
          47.S.Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Bacău în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5 – Valul Renovării, apelul de proiecte de renovare integrată (consolidare seismică și renovare energetică moderată) a clădirilor publice, PNRR/2022/C5/2/B.1/1 şi depunerii proiectului ”Renovare integrată a Colegiului Național Ferdinand I Bacău „

          Opririle, staţionările şi parcările neregulamentare sancţionate de poliţiştii locali

            În perioada 27 martie – 29 aprilie 2022, poliţiştii locali din cadrul Serviciului Ordine Publică şi Evidenţa Persoanei, împreună cu lucrătorii Biroului Siguranţă Rutieră vor desfăşura acţiuni zilnice care vor avea drept scop asigurarea respectării prevederilor legale privind oprirea/ staţionarea voluntar neregulamentară a vehiculelor pe raza municipiului Bacău.

            Acţiunile se derulează urmare a numeroaselor sesizări venite din partea cetăţenilor, cu privire la acest fenomen, accentul fiind pus pe parcările neregulamentare în staţiile mijloacelor de transport în comun, pe trecerile de pietoni, spaţiile verzi sau pe locurile special amenajate pentru persoanele cu handicap.

            Pe această cale, Poliţia Locală a Municipiului Bacău recomandă conducătorilor auto, care utilizează drumurile publice din municipiu, să respecte legislația în vigoare și să manifeste o atenție sporită atunci când se decid să parcheze în alte locuri decât cele permise, pentru a evita disconfortul produs de măsurile de sancționare contravențională.

            Operațiunea „Cronos”: Antifrauda Fiscală dă iama printre schelele constructorilor

            Antifrauda Fiscală verifică firmele care, prin comportamentul lor, sunt suspectate de încălcarea legislației fiscale și a celei din domeniul muncii. Sunt vizate afacerile din sectoare ale economiei unde, în trecut, au fost depistate astfel de încălcări ale legii: construcții, comerţ, alimentaţie publică, HoReCa, întreţinerea şi repararea autovehiculelor, transport, gardă şi protecţie, înfrumuseţare şi întreţinere corporală, etc.

            Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) au demarat controale pentru prevenirea şi combaterea sustragerii de la declararea şi fiscalizarea muncii. Verificările, derulate în cadrul acțiunii de control denumită „Cronos”, vor dura pe toată perioada aplicării Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), fiind efectuate de echipe mixte ale Antifraudei cu funcționari de la Inspecţia Muncii. Se urmărește, astfel, asigurarea, tuturor angajaţilor din România la protecţia conferită de legislaţia socială (prin plata contribuțiilor aferente  – sănătate, pensii, șomaj, asigurări în caz de accidente de muncă) şi de legislaţia muncii.

            Sunt verificate, deocamdată, firmele cu activitate în domeniile construcții şi servicii conexe, HoReCa, întreţinerea şi repararea autovehiculelor, transport, gardă şi protecţie, înfrumuseţare şi întreţinere corporală, alimentaţie publică, comerţ, servicii de curăţenie. Se încearcă, astfel, descoperirea cazurilor de muncă „la negru”, fără forme legale, cât şi a situațiilor în care nivelul real de salarizare este subdeclarat sau declarat parţial, care presupun fie încheierea contractelor de muncă cu normă întreagă cu salariul minim garantat, fie încheierea contractelor de muncă cu timp parţial. Or, se știe că, în realitate, oamenii prestează munca cu normă întreagă, fiind plătiți fără a se trece prin filtrul fiscalizării a diferenţei de bani până la salariul real, mai mare.

            Astfel, sunt vizate societățile care plătesc salarii subdeclarate față de media pe ramură, au un procent semnificativ de angajați cu salariul minim pe economie, au o cifră de afaceri mare, dar un profit declarat foarte mic, beneficiază de împrumuturi semnificative de la asociați fără venituri justificative pentru creditări sau înregistrează neconcordanțe între informațiile declarate privind tranzacțiile realizate și cele declarate de partenerii de afaceri”, ne-au transmis reprezentanții Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), căreia îi sunt subordonați inspectorii Antifraudă.

            Cu ochii pe fraudele fiscale

            În cadrul acțiunii de control, vor mai fi analizate și livrările nedeclarate sau achizițiile de bunuri și servicii care afectează TVA și impozitul pe profit, știindu-se că astfel de „manevre” la care apelează mulți agenți economici pot determina fraude fiscale. Potrivit Fiscului, o bună parte a sumelor obținute din aceste fraude sunt utilizate pentru „finanțarea muncii prestate fără forme legale, subdeclarată sau declarată parțial”. ANAF încurajează orice persoană care are informaţii concrete despre încălcări ale legislaţiei specifice să le transmită prin intermediul Formularului de contact disponibil online, la adresele https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari şi https://www.anaf.ro/asistpublic/. În același timp, informăm contribuabilii că pot obține oricând informații utile respectării legislației din domeniu prin consultarea ghidurilor și materialelor informative publicate la adresele https://www.inspectiamuncii.ro/ și https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/ghiduri_curente”, se mai arată în informarea transmisă de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

             

            De la ruși vine ploaia

            De ce mi-e silă mie de clasa politică? Pentru că sunt niște ipocriți, care mimează doar că-i doare sufletul de oameni. Când, de fapt, e o luptă între ei – cine să prindă osul cel mare, eventual care să se facă mai vizibil în fața alegătorilor arătând trufaș spre câte au făcut și au dres pentru popor. Nici nu e nevoie s-o mai spun, pentru că o știe toată lumea: se interesează de noi doar când va fi să-i angajăm din nou, la Parlament.

            Dom’le, hai să zicem că sunt interesați doar de propria persoană! Poate că le-aș înțelege egoismul (nu că aș fi de acord cu el). Dar să nu te uiți deloc și spre prostime?! Mi-e necaz pentru că, în 30 de ani, se puteau face atât de multe, încât să ne fie bine tuturor, plus minus. Mă uit, de exemplu, la seceta care, iată!, de câțiva ani își cam face de cap. Dovadă nu doar iernile aproape lipsite de zăpezi, dar mai ales primăverile când aștepți ca prostul să-ți pice ceva de sus.

            Sigur că oamenii, în general, se preocupă de confortul lor, gândind că „de n-ar ploua azi, ca să pot merge la un grătar”, fără a ține seama de faptul că, iată!, fermierii întorc culturile care n-au mai răsărit, tocmai din cauza lipsei ploilor. Nu-mi fac griji mari pentru marii fermieri care, am convingerea, folosesc metode care să combată, cumva, acest fenemen, ei oricum fiind pe câștig, mai tot timpul.

            Mă gândesc, însă, la cei care mai au o bucățică de pământ care, să zicem, le asigură, lor și familiei, câte ceva de-ale gurii, și, cu puțin noroc, mai ajung și prin piețe, să le dea de mâncare orășenilor. Căci, să fim cinstiți – ne-am cam săturat de roșiile pline de chimicale ale turcilor și de restul verdețurilor care numai sănătoase nu sunt. Păi, da, politicienii sunt de vină, fiindcă au permis otrăvurilor altora să ne invadeze tarabele, otrăvuri pe care sunt convins că n-au curajul să le dea copiilor lor. Tot ei sunt de pus la zid, pentru că, în goana după înavuțire rapidă, după ’89, au permis să se distrugă cam tot ce-a fost făcut bun de blamații comuniști: de la sistemele de irigații de care – acum ducem lipsa, la combinatele de îngrășăminte pe care-au pus mâna securiștii care au rămas cu „cheile” la conturile din străinătate ale „sinistrului”.

            Când mai nimerit ar fi fost să pună pază peste toată moștenirea, ba chiar s-o dezvolte, continuând, de exemplu, canalul de pe Siret, început de Ceaușescu. Acum, n-avem decât să așteptăm să vină ploia de la ruși. Cea bună, firește. Poa’ să fie și de la Moldova, ori de mai departe, din Coreea, Japonia, tot spre răsărit sunt. Numai s-ajungă.

            Incendiile de vegetaţie pun în pericol sistemul de distribuţie a energiei electrice

              Mai multe incendii de vegetaţie, preponderent din zonele rurale, produse în ultima perioadă, au afectat reţelele de distribuţie a energiei electrice operate de compania Delgaz Grid. Incendiile necontrolate de vegetaţie afectează atât funcţionarea sistemului de distribuţie, cât şi integritatea acestuia, având un impact negativ asupra consumatorilor. Cel mai recent eveniment a avut loc în data de 26 martie, când un kilometru de rețea aeriană de medie tensiune a fost avariat în zona localității Bîrsănești din județul Bacău în urma unui incendiu de vegetație extins.

              A fost necesară intervenția a circa 45 de electricieni (30 de la Delgaz Grid și 15 de la o firmă contractoare) pe durata a trei zile, în prima fază pentru alimentarea a peste 1.000 de clienți cu generatoare electrice și ulterior pentru reconstrucția rețelei avariate. La numai o zi distanță, un alt incendiu, produs în vecinătatea stației de transformare a energiei electrice Gherăiești de lângă municipiul Bacău a fost la un pas de a se extinde către stație.

              Numai prin intervenția promptă a pompierilor băcăoani a fost evitată o catastrofă și întreruperea alimentării pentru o perioadă îndelungată la circa 16.000 de consumatori deserviți de aceast obiectiv energetic. Conform datelor puse la dispoziție de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), de la începutul anului până la data de 24 martie, la nivel naţional s-au înregistrat un număr de 9.281 intervenţii la arderi necontrolate. Comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut se constată o creştere de peste cinci ori a numărului acestor evenimente (1.740 în anul 2021). Tragic este că, pe lângă distrugerile provocate de aceste arderi, anul acesta și-au pierdut viața și trei persoane.

              Incendiile necontrolate de vegetaţie, în vecinătatea reţelelor aeriene de energie, lasă în urmă, printre altele, cantităţi mari de cenuşă, care antrenate de vânt, ajung în reţelele de electricitate, unde pot amorsa un arc electric.

              Arcul electric poate duce la ruperea şi căderea la sol a conductoarelor, cu risc major de electrocutare, pentru persoanele din apropiere. În asemenea situaţii, linia electrică este scoasă din funcţiune, atât pentru stingerea incendiului, cât şi pentru verificarea reţelei şi realizarea reparaţiilor necesare.

              Spitalele pot angaja permanent personalul încadrat pentru perioada pandemiei

                Persoanele care au fost angajate fără concurs în unități medicale, pe o perioadă determinată, respectiv pe timpul manifestării pandemiei cu coronavirus, vor putea să-și continue activitatea și după ridicarea restricțiilor.

                În acest sens, o lege adoptată zilele trecute și promulgată de către președintele Klaus Iohannis, prevede că personalul din spitale, serviciile de ambulanță, direcțiile de sănătate publică și instituțiile de asistență socială care a fost angajat, fără a susține un concurs, pe posturi de execuție, pe timpul stării de alertă, va avea posibilitatea să ocupe în continuare postul deținut, cu condiția să promoveze un examen organizat anterior încetării contractului individual de muncă. De prevederile legii vor beneficia și medicii angajați în structurile nou-create în perioada stării de alertă, în scopul tratării bolnavilor de COVID-19.

                Ei se vor putea prezenta la examenul organizat de un spital, în specialitatea în care sunt confirmați, dacă unitatea unde au lucrat temporar nu are în structura ei postul respectiv. În mod excepțional este permisă organizarea unui examen în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată și pentru personalul contractual din cadrul direcțiilor de sănătate publică și serviciilor de ambulanță.

                Modalitatea de organizare și desfășurare a concursului va fi stabilită în termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a legii. Potrivit reglementărilor în vigoare personalul angajat pe perioada stării de risc epidemiologic și biologic, după încetarea acesteia, își continuă activitatea, cu acordul său, încă o perioadă de cel mult 90 zile.

                Aparate noi pentru gimnastica oneșteană

                  Carmencita Constantin – președinta FRG și ministrul Sportului, Eduard Novak

                  Sala și loturile de gimnastică din municipiul Onești vor avea aparate noi, printr-o investiție în valoare de un milion de lei dedicată Federației Române de Gimnastică. Vestea a fost anunțată chiar de ministrul Sportului, Eduard Novak.

                  „Suntem în plin proces de implementare a unui proiect de redresare și dezvoltare a gimnasticii, alături de federația de specialitate, nu doar pentru tradiția sa în performanță, dar și pentru potențialul pe care îl are în continuare. Era firesc să începem cu Oneștiul, leagănul acestui sport, unde se pregătesc de peste 20 de ani loturile de gimnastică feminină” – a scris ministrul pe pagina sa de Facebook. Gimnastele vor beneficia, deci, de aparate noi, două seturi de aparate pentru organizarea competițiilor naționale și internaționale în Sala Polivalentă „Nadia Comăneci” din Onești.

                  „Un milion de lei investiți în viitorul unui sport minunat, care trebuie să revină acolo unde îi este locul: în topurile internaționale și în istoria marii performanțe – a mai opinat ministrul. Federația va avea aparatele proprii, sportivii vor avea aripi pentru visurile lor. Obiectivul acestei investiții, care va fi urmată de altele, dar și de deschiderea progresivă a unor noi secții în toată țara, este construirea noului nucleu de juniori pentru generația 2028. Generația prin care gimnastica românească va renaște”.

                   

                  Ziua Jandarmeriei

                    În fiecare an, la data de 3 aprilie sărbătorim Ziua Jandarmeriei Române, iar la aniversarea celor 172 de ani de la înfiinţare, jandarmii băcăuani vor fi alături de comunitate.

                    „Vă invităm să ne fiți alături pe data de 1 aprilie, începând cu ora 14.00 în Parcul Cancicov din municipiul Bacău. Am pregătit ateliere de prezentare a tehnicii folosite de jandarmi în diferite misiuni, dar şi o parte dintre autovehiculele din dotare”, se arată într-un comunicat primit la redacție.

                    La toate aceste activităţi vor fi prezenţi şi câinii de serviciu ai jandarmilor băcăuani care constituie mereu un punct de atracţie pentru vizitatorii de toate vârstele.

                    Se finalizează lucrările din incinta cartierului Izvoare

                      Stradă din pavele autoblocante carosabile, spații de parcare și condiții normale pentru cele peste 40 de familii care locuiesc în casele ridicate prin proiectul BIG BUILD, al organizației Habitat for Humanity România.

                      „M-am întâlnit cu responsabilii acestui șantier și am primit asigurări că, în luna mai, se va încheia întreaga lucrare”, a declarat primarul Bacăului, Lucian – Daniel Stanciu – Viziteu. Au fost finalizate si lucrările de extindere a rețelelor apă/canal și de branşare la sistemul de alimentare cu apă și la sistemul public de canalizare.

                      „Vom demara și procedurile care se impun pentru modernizarea căii de acces cu strada Izvoare”, a mai declarat primarul Bacăului.

                      Zilele reciclării deșeurilor electrice în Onești

                        Oneștenii pot preda, până pe 8 aprilie, echipamentele electrice de care nu mai au nevoie, care vor fi ridicate chiar de la domiciliu sau de la sediul oricărei firme sau instituții.

                        Acțiunea are loc în campania „Zilele reciclării deșeurilor electrice”, organizată de societatea de colectare și reciclare OctoGreen din comuna Măgura, în parteneriat cu Primăria Onești, cu ADIS și APM Bacău, Domeniul Publșic și Privat Onești, Asociația de Tineret Onestin și compania EcoPositive dedicată colectării de echipamente electrice nefolosibile.

                        Cei interesați pot suna la 0785.151.151, iar un echipaj se va deplasa, gratuit, la adresa indicată. Totodată, în schimbul deșeurilor se acordă tichete pentru tombola care va avea loc pe 8 aprilie la sediul Primăriei Onești. Sunt puse în joc 17 premii.

                        Recent, o campanie similară a avut loc în comuna Mărgineni.