Astăzi, de la ora 17.30, la Centrul de Afaceri și Expoziții din Bacău, este programata dezbaterea publică referitoare la regulamentul de arhitectură și estetică urbană al orașului.
Prin acest Regulament se dorește reglementarea acestor domenii pentru a putea elimina haosul cromatic, lipsa coerenței imaginii urbane, senzația de disconfort vizual si stabilirea unui cadru unitar pentru activitatea de publicitate stradala, cromatica si estetica fatadelor si urbanismul comercial”, se arată în expunerea de motive a proiectului hotărârii de consiliu referitoare la acest regulament.
Conform proiectului, amplasarea mijloacelor de publicitate se poate face atât pe domeniul public sau privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, cât şi pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, cu acordul acestora şi cu respectarea prevederilor legale. Pe întreaga perioadă de valabilitate a autorizării construcţiilor-suport pentru mijloacele de publicitate și a avizului de publicitate temporară, indiferent de regimul de proprietate al imobilelor sau terenurilor pe care acestea sunt amplasate, proprietarul mijloacelor de publicitate are obligaţia afişării permanente de materiale publicitare. Primarul, prin aparatul de specialitate, este obligat să ceară proprietarului mijlocului de publicitate desfiinţarea acestuia, atunci când constată lipsa afişării materialelor publicitare, a materialelor privind propria activitate sau materiale privind campanii educaționale, umanitare, sociale, culturale de interes public, pe o perioadă mai mare de 60 de zile.
Amplasarea panourilor publicitare și a ecranelor publicitare, atât pe domeniul public cât şi privat, se va face numai după obţinerea autorizaţiei de construire, emisă conform prevederilor legale în vigoare şi în baza unui contract de închiriere/concesiune valabil încheiat cu proprietarul/administratorul imobilului. Amplasările panourilor publicitare și a ecranelor publicitare, pe proprietăti private ale persoanelor fizice/juridice sau pe domeniul public/privat al unității administrative, sunt considerate ca fiind lucrări de construcţii cu caracter provizoriu, iar durata de existenţă a panourilor publicitare amplasate este egală cu durata contractului dintre operator și proprietar.
Deținătorii cu orice titlu, ai panourilor publicitare acceptate prin acordul administratorului drumului, sunt obligați ca în termen de 60 de zile de la primirea înștiințării să execute, pe cheltuiala lor și fără nicio despăgubire din partea administratorului drumului, demolarea, mutarea sau modificarea acestora, în condițiile în care acest lucru este impus de construirea, modernizarea, modificarea, întreținerea sau exploatarea drumului public, precum și de asigurarea condițiilor pentru siguranța circulației.
Chioşcurile de ziare şi alte chioşcuri cu activităţi comerciale pot fi utilizate ca suport de publicitate, dacă sistemul constructiv al chioşcurilor respective permite o astfel de utilizare. Dacă publicitatea se face prin colantare, suprafaţa totală de publicitate poate fi egală cu suprafaţa chioşcului, caz în care este obligatoriu de obținut avizul Comisiei de Estetică Urbană.
Deținătorii de orice fel al clădirilor care, prin nivelul de degradare a sistemului de închidere perimetrală, pun în pericol sănătatea, viața, integritatea fizică și siguranța populației și/sau afectează calitatea mediului înconjurător, a cadrului urban construit și a spațiilor publice urbane, în temeiul și cu respectarea legislației în vigoare privind calitatea în construcții și a prezentului Regulament, sunt obligați ca, din proprie inițiativă, să ia măsuri de realizare a lucrărilor de intervenție pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor.
Regulamentul poate fi consultat integral aici.















