Sediul Serviciului Județean de Ambulanță din Comănești intră în reabilitare totală. Asta urmare a unei sponsorizări primite din partea TransGaz, de 150.000 de lei, pe care a reușit să o atragă Asociația pentru Ambulanță Bacău. De altfel, această asociația tocmai pentru acest lucru a fost creată, întrucât orice ban care intră în contul Serviciului Județean de Ambulanță se duce la stat. Iar pentru că nevoile sunt multe, iar bani publici nu sunt, sau nu se dau!, s-au căutat alte soluții pentru realizarea unor investiții acute.

„Este doar un început. Pentru o renovare capitală am avea nevoie de încă pe atâția bani. Dar este bine că am reușit să atragem această sponsorizare pentru că ne vom apuca imediat de lucru. Proiectul nostru se numește «Salvează ca să fii salvat».”
Alina Banu,
președinta Asociației pentru Ambulanță Bacău, dar și asistenta șefă a Serviciului Județean de Ambulanță Bacău

Cu acești bani se dorește să se realizeze un circuit de gaz propriu, cu montare de calorifere în interior, acum acest sediu fiind încălzit cu sobe pe lemne. Dar clădirea în care funcționează Salvarea din Comănești mai are nevoie de acoperiș nou, izolație, schimbare de mobilier, recompartimentare. În plus, aici trebuie construit de la zero și un garaj pentru ambulanțe. Până acum în acest sediu al Ambulanței nu s-a făcut niciodată o renovare totală, ci doar reparații și igienizări cu ajutorul Primăriei Comănești.
La sediul de aici lucrează 13 asistenți medicali și 13 ambulanțieri, pe 4 ambulanțe, care deservesc toată zona Comănești și, la nevoie, chiar și cea din Moinești.

După cum a prezentat Deșteptarea într-una din edițiile trecute, și sediul din Moinești al Ambulanței este acum în plin proces de reconstrucție. Aici se lucrează cu voluntarii de la Habitat for Humanity Comănești, printr-un proiect intitulat sugestiv „Salvăm Salvatorii”. Este vorba despre o lucrare mai amplă, modulară, extinsă pe 120 mp, care va deveni un Centru Comunitar. Campania a fost lansată pe 26 noiembrie 2019 și se dorește ca până la finalul lunii curente construcția să fie ridicată „la roșu” (în funcție și de condițiile meteo), urmând ca întreaga lucrare să fie finalizată și data în folosință până la sfârșitul anului.