Municipalitatea bacauana pregateste modernizarea arterei rutiere Miorita – Vadu Bistritei. Costul proiectului se ridica la peste 15 milioane RON, din care 13,79 milioane reprezinta cheltuielile efective cu constructia si montajul. Realizarea investitiei presupune suportarea de catre Primarie a unei valori a TVA de 3,65 milioane RON, precum si reabilitarea a aproximativ 8,4 hectare de carosabil si trotuare.
Modernizarea infrastructurii urbane pe ruta Miorita – 9 Mai – Vantului – Vadu Bistritei face parte dintr-un proiect cuprins in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU) aprobat de Consiliul Local inca de anul trecut. Alesii trebuie sa-si dea acordul privitor la indicatorii tehnico – economici ai proiectului de modernizare. Conform indicatorilor prevazuti in studiul de fezabilitate, reabilitarea infrastructurii urbane pe directia amintita costa municipalitatea bacauana aproximativ 15,1 milioane RON (peste 150 de miliarde lei vechi), din care 13,79 milioane RON reprezinta cheltuieli cu constructia efectiva si montajul. Realizarea investitiei presupune plata de catre Primarie, din bugetul local, a unei TVA aferente in suma de peste 3,65 milioane RON.
Vor depune aplicatie
Asumarea de catre CL Bacau a indicatorilor tehnico – economici ai investitiei reprezinta o prima etapa a proiectului. Ulterior, acesta va fi remis Agentiei de Dezvoltare Regionala (ADR) Nord – Est care urmeaza sa-l evalueze. Daca va primi aviz favorabil aplicatia depusa de municipalitate pe Axa prioritara 1 a POR urmeaza sa fie finantata cu fonduri europene. De asemenea, daca aplicatia va fi aprobata, costul contributiei proprii care va fi suportata de Primarie se ridica la peste 360.000 RON, adica 3,6 miliarde lei vechi.
Combinatii imobiliare pe spatele Autogarii
Proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere pe artera Miorita – Vadu Bistritei a fost periclitat de un schimb dubios de terenuri realizat intre municipalitate si o societate imobiliara. Schimbul a fost aprobat de CL Bacau intr-o sedinta extraordinara, pe 19 ianuarie. Potrivit proiectului de hotarare girat prin vot de consilieri, societatea Fiald Imobiliare din Bacau a oferit municipalitatii un teren de peste 1100 metri patrati, in vecinatatea "strazii" Vantului, primind la schimb un teren de 620 de metri patrati, situat chiar la iesirea din Autogara spre Vadu Bistritei. In forma aprobata pe 19 ianuarie, schimbul a lasat Autogara fara cai de acces catre arterele importante din zona (Vadu Bistritei, Bulevardul Unirii). Aranjamentul imobiliar a starnit interesul Prefecturii Bacau care, dupa mai multe saptamani de analizare a documentatiei aflate la baza schimbului, a contestat in instanta de contencios administrativ legalitatea hotararii de CL prin care alesii bacauanilor au aprobat schimbul de terenuri intre municipalitate si Fiald Imobiliare.
Donatie salvatoare?
La ultima sedinta a CL Bacau – pe 29 aprilie – consilierii au acceptat donatia unui teren de 879 metri patrati, situat pe strada Vadu Bistritei nr. 4, cu scopul amenajarii strazii Vantului, parte a proiectului de modernizare a infrastructurii din zona Miorita – Vadu Bistritei. Terenul a apartinut unei persoane fizice – Vasile Tit – care a acceptat sa-l transmita municipalitatii fara pretentii materiale. Pe fondul contestarii in contencios de catre Prefectura a schimbului dubios de terenuri din 19 ianuarie, Primaria a ales o alta suprafata de teren in vederea depunerii aplicatiei pe Axa 1 a POR.
Lucian Bogdanel















