vineri, 26 decembrie 2025

Înregistrarea persoanelor fizice în Spatiul Privat Virtual fiscal

Acest serviciu, pus la dispozitie si contribuabililor bacauani incepând cu luna decembrie a anului trecut, realizeaza comunicarea electronica a informatiilor si înscrisurilor între ANAF si persoana fizica vizavi de situatia fiscala proprie a acesteia.

Practic prin SPV se face atât comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise în forma electronica de catre Fisc, cât si transmiterea de cereri, înscrisuri sau documente de catre persoanele fizice unitatii fiscale.

Totodata, SPV le faciliteaza persoanelor fizice informatii publice cu caracter fiscal, în scopul îndrumarii acestora în îndeplinirea obligatiilor fiscale, cum ar fi „Buletinul informativ fiscal”, calendarul obligatiilor fiscale etc.



Persoanele fizice au la dispozitie doua modalitati de accesare a serviciului SPV prin care îsi vor dovedi identitatea. Prima este autentificarea cu certificat digital autentificat, varianta disponibila persoanelor fizice care desfasoara activitati economice în mod independent ori exercita profesii libere, dar si persoanelor fizice care detin un certificat digital calificat.

A doua modalitate este autentificarea cu user/parola si se adreseaza persoanelor fizice, care desfasoara activitati economice în mod independent ori exercita profesii libere. Facilitatea se recomanda obligatiilor fiscale altele decât cele pentru care se identifica prin codul de înregistrare fiscala, si este valabila pentru persoanele fizice care nu detin un certificat digital.

Pasii care trebuie urmati

Mai intâi, cei interesati vor intra pe site-ul www.anaf.ro, unde vor accesa serviciul informatic „Înregistrare persoane fizice”. Apoi, se alege optiunea „Înregistrare utilizatori”. Aici, contribuabilul trebuie sa-si completeze datele personale într-o pagina web securizata (https).

Unul dintre câmpuri ofera posibilitatea alegerii între cele doua optiuni de aprobare a cererii: aprobarea la ghiseu – cu deplasarea la unitatea fiscala pentru certificarea datelor completate în aplicatie, prezentarea la ghiseu a buletinului/cartii de identitate (original si copie) si numarul de înregistrare primit de pe site, sau on-line, prin completarea în câmpul „Numar decizie” a numarului de înregistrare a unei decizii emisa de ANAF (Decizia de impunere anuala sau decizie de plati anticipate emisa în cursul anului 2013 sau 2014, ori o decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii).

Trebuie avut grija, intrucât cererea va fi considerata respinsa in cazul in care contribuabilul nu se prezinta la ghiseu în termen de 10 zile de la completarea cererii de înregistrare.

„Datorita unor dificultati tehnice, AJFP Bacau roaga contribuabilii ca, în relatia cu ANAF, sa utilizeze o alta adresa de e-mail care sa contina un alt domeniu decât yahoo.”
Adrian Anghel, purtator de cuvânt AJFP Bacau

Serviciul SPV este disponibil persoanei fizice în doua zile lucratoare de la verificarea corectitudinii informatiilor, acest lucru fiind comunicat, de altfel, pe adresa de e-mail a persoanei fizice. Dupa ce a fost finalizata înregistrarea, pentru a accesa serviciul SPV, contribuabilul se poate autentifica prin alegerea butonului „Autentificare usename” (autentificare cu user/parola).

De altfel, pe adresa de e-mail declarata la înregistrare se primeste codul de siguranta (Atentie!, are valabilitate limitata) care trebuie completat în pagina urmatoare. Dupa autentificarea cu succes, contribuabilul are acces la serviciul SPV, unde poate vizualiza Profilul utilizatorului (numele de utilizator, modalitatea de autentificare), precum si serviciile Cereri si Mesaje.



spot_img