6 mai 2024
ActualitateFirmele de curierat și de telefonie, cele mai reclamate de băcăuani

Firmele de curierat și de telefonie, cele mai reclamate de băcăuani

Băcăuanii nu ezită să se plângă autorităților atunci când știu că le-au fost încălcate drepturile. Drept dovadă stau sutele de de plângeri care ajung în fiecare lună pe adresa Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor.
În general, petițiile băcăuanilor vizează produsele electrocasnice, comercializate de marii retaileri, dar și serviciile de telecomunicații, cele de curierat sau de furnizare a energiei electrice și a gazelor.

„În principal, au fost reclamații în privința produselor electrocasnice defecte aflate în garanție, cazuri în care clientul a solicitat să-i fie dat un alt produs sau să i se returneze banii. Dacă un produs se strică pe parcursul a șase luni de zile, se consideră că a avut un defect de fabricație care nu putea fi observat la momentul cumpărării. Din păcate, mulți comercianți nu înțeleg aspectul acesta și refuză să se conformeze. Noi avem deja un proces în instanță pe care l-am câștigat pe această temă.”
Adrian Roșca, șeful Protecției Consumatorilor Bacău.

Băcăuanii s-au mai plâns și de serviciile defectuoase ale operatorilor de telefonie. Astfel, consumatorii au reclamat fie lipsa de semnal sau suspendarea serviciilor, fie perceperea așa-zisei taxe de justă despăgubire. Din păcate, acesta din urmă este o măsură la care au recurs firmele din telecomunicații pentru situațiile în care clienții au reziliat abonamentele înainte de expirarea perioadei contractuale minime.



Firmele de curierat, depășite de apetitul pentru cumpărături al băcăuanilor
Printre cele mai reclamate de consumatorii din județ se numără și firmele de curierat. Băcăuanii s-au plâns, în general, de întârzierile cu care le-au fost livrate coletele de către firmele de transport. „De altfel, aceasta este cea mai mare problemă a acestor firme de curierat. Părerea mea e că sunt depășiți de volumul mare de marfă pe care trebuie să-l transporte”, apreciază comisarul șef adjunct Adrian Roșca. În acest context, este de așteptat ca, în perioada următoare, plângerile băcăuanilor nemulțumiți să crească, în special după campania de extra reduceri Black Friday, dar și a apropiatelor Sărbători de iarnă.

Facturi la curent, calculate „din burtă”
În fine, numeroși băcăuani au mai reclamat și facturile emise de furnizorii de electricitate și gaze naturale. „În ultima vreme, au venit foarte multe reclamații la adresa unui furnizor de energie electrică la care s-au mutat unii consumatori, atrași fiind de oferta acestuia. Consumatorii s-au plâns de valorile mult prea mari din facturile care le-au fost emise. În cazul unora, s-a dovedit că aveau dreptate și, ca atare s-a impus recalcularea consumului și diminuarea sumei pe care o au de achitat”, a completat Adrian Roșca. Astfel de situații apar, de regulă, la furnizorii noi de servicii din acest domeniu care, fiind la început de drum, nu dispun de suficient personal care să facă citirea în teren a contorilor. Prin urmare, facturile se calculează în baza consumului estimat, nu cel real. Se ajunge astfel, ca după un timp, să se adune facturi cu consumuri exagerate, evident, fără nicio legătură cu realitatea.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri