duminică, 21 decembrie 2025

Exemplu pentru cei care trebuie sa stie: Drum experimental la Dofteana

Drumul comunal care face legatura intre Dofteana si satul Stefan Voda este reabilitat dupa o tehnologie experimentala. Aceasta metoda este folosita pentru prima data in judetul Bacau. Este vorba de drumul comunal 131 A. Reabilitarea caii de acces se face pe o portiune de 1.713 metri, iar costul lucrarilor este suportat de Compania Nationala de Investitii si Consiliul Local Dofteana „Acest drum este facut dupa o tehnologie obtinuta de la Compania de Investitii, a explicat Ioan Bujor, primar. Va fi extins in toate localitatile judetului si poate chiar in tara. Este o tehnologie pe care o intrebuinteaza o singura firma, cu licenta, din judetul Brasov.” Concret, tehologia bestabilise presupune farmantarea pamantului, cu un utilaj special, impreuna cu pietris, pana la o adancime de 30-40 de centimetri. Apoi, acest amestec este compactat, dupa care sunt asezate mai multe straturi de nisip, pietris, praf de piatra si ciment, formandu-se o asa-numita sapa vie. In cele din urma se mai asterne un strat de pietris, totul se compreseaza, iar apoi se toarna covorul asfaltic. Pentru ca durata de viata a asfaltului sa fie mai mare, trebuie respectate insa anumite conditii. „Acest drum implica si cateva restrictii, mai spune primarul Bujor. In primul rand, pe el nu se poate circula cu masini de tonaj mare, de peste 20 tone.
[ad#stire] Conform tehnologiei, asfaltul trebuie intretinut iarna, prin acoperirea cu un strat gros de nisip, si vara, la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, trebuie udat de minimum doua ori pe zi.” Totodata, in paralel cu reabilitarea acestui drum, care daca va fi de durata se va extinde in intreaga comuna, administratia comunei Dofteana a reusit consolidarea unui mal abrupt de 6 m inaltime, pe o distanta de 94 de metri.

Roxana Neagu





spot_img