„Identitate culturala intr-o clasa cât o lume de mare”
Liceul cu Program Sportiv din Bacau a obtinut un grant de 24.000 de euro, din partea Comisiei Europene, prin Programul de Învatare pe Tot Parcursul Vietii. Proiectul scolar multilateral Comenius, intitulat “Identitate culturala într-o clasa cât o lume de mare” se va derula pâna in 2012 si are ca parteneri mai multe institutii din Europa.
Dupa prima întâlnire de proiect, care a avut loc in Bacau, la sfârsitul anului trecut, la care au participat coordonatorii de proiect din fiecare tara partenera, a fost rândul Spaniei sa gazduiasca echipele de elevi si profesori din Liceul cu Program Sportiv, alaturi de cei din alte institutii europene partenere. “Noi suntem coordonatori de proiect, iar partenerii nostri sunt scolile Gimnazjum nr. 6 Rzeszow – Polonia, Hoglandsskolan Stockholm – Suedia, Liceo Scientifico Antonio Banfi Vimercate – Italia si C.E.I.P. Virgen del Mar Alemeria – Spania”, a declarat prof. Mihaela Bibire, coordonator proiect.
Doi elevi si patru profesori
Echipa din Bacau, ce a efectuat mobilitatea in Spania, a fost compusa din profesorii Mihaela Bibire, Ana-Maria Rotaru, Iulia Damian, prof. Lucian Muset si elevii Cristian Ghinghes (clasa a XI-a B) si Marius Catalin Benchea (clasa a XII-a C). Activitatile s-au desfasurat în Granada, Cabo de Gata si Almeria, având ca scop definitivarea produsului intermediar al proiectului, European Workbook-ul dedicat profesorilor, cât si a “caietului de lucru” al elevilor, care vor ilustra o parte a identitatii noastre cultural-europene.
Succes comun
Obiectivele principale ale mobilitatii au fost: descoperirea unei parti importante din cultura Spaniei, schimbul de experienta între profesori, interrelationarea elevilor ce apartin diferitelor tari, punerea permanenta în discutie a aspectelor legate de domeniile de interes ale proiectului (istorie, geografie, literatura, arta si religie) si stabilirea detaliilor privind urmatoarea etapa în derularea proiectului.
Programul oferit de organizatorii spanioli a fost divers, variat, îmbinând permanent activitatile teoretice cu cele practice. “Au mai fost vizite la cetatea medievala Alhambra, excursia în rezervatia naturala Cabo de Gata, seara în care am asistat la un spectacol de muzica si dans Flamenco. Toate ne-au ajutat sa descoperim cultura si identitatea spaniola, într-un mod direct, viu si accesibil. De asemenea, elevii bacauani s-au bucurat de întâlnirea cu elevii altor culturi, stabilind relatii si contacte. Discutiile si reflectiile finalului celei de-a doua întâlniri de proiect au reliefat faptul ca asteptarile tuturor au fost împlinite si chiar depasite în cel mai frumos si pozitiv fel”, a conchis prof. Bibire.
Roxana Neagu















