Cu parinti plecati in strainatate, lasat in grija unei bunici, nesupravegheat permanent, Ionut a ramas repetent la trei materii – chimie, româna si istorie. A incercat in toamna sa indrepte situatia scolara, dar nu a reusit. Asa ca anul acesta, repeta clasa a VII-a la aceeasi scoala. O scoala buna, din Bacau.

E cazul lui Ionut. Dar si al altor elevi bacauani care repeta anul scolar. Colegii ii marginalizeaza, profesorii, in cele mai multe cazuri, isi pierd rabdarea cu ei, scoala i-ar exmatricula, daca nu ar exista si un regulament. An de an, numarul elevilor repetenti atinge cote alarmante. Sunt scoli unde acest fenomen este permanent, iar vina este data pe societate, pe familie, pe lipsa banilor, dar si pe indiferenta.

“In total, in anul scolar in curs sunt 2.521 de elevi repetenti. Cei mai multi sunt in invatamântul gimnazial, respectiv 1.045. Alti 540 de elevi sunt din invatamântul primar, 822 din cel liceal si 114 din invatamântul profesional. Majoritatea lor au ramas in scolile de provenienta”, a declarat prof. Claudia Merticaru, inspector scolar de specialitate la Inspectoratul Scolar Judetean Bacau. De cele mai multe ori astfel de cazuri se finalizeaza in abandon scolar.

Mai ales in mediul rural. Este ca un bulgare de zapada care se rostogoleste si devine mai mare de la un an la altul. In Bacau, numai la Colegiul Tehnic “A. Saligny” sunt 58 de repetenti din totalul de 1.255 de elevi inscrisi (iar anul trecut au fost 117 care au repetat clasa), la Colegiul Tehnic “D.Mangeron” in 2012 au fost 93 de repetenti, iar acum sunt 111 (dintr-un total de 589 de elevi inscrisi), iar la Scoala “Nicu Enea” sunt 7 absenti, iar anul trecut au fost 11. Situatia este ingrijoratoare si in mediul rural in comune precum Casin, Buciumi, Beresti Bistrita, Cotofanesti, Glavanesti, Dofteana, Itesti, Letea Veche, Luizi Calugara, Sascut, Vultureni sau Strugari si Tamasi, unde si asa populatia scolara este in scadere dramatica.

“La noi sunt trei astfel de cazuri. Toti sunt elevi in clasa a VII-a. Au absente foarte multe in toti anii, nu vin la scoala si pierd contactul cu noi. Au ramas corigenti la materiile de baza – româna, matematica, geografie, istorie, o limba straina si nu au reusit sa mai faca fata. Sunt si copii ce provin din familii dezorganizate sau cu surse financiare reduse, care se integereaza mai greu.”
prof. Mircea Bostan, director Scoala “Constantin Platon” Bacau

“Si noi avem cazuri, mai ales la gimnaziu. Am avut si in invatamântul primar, dar acolo mai putin. Sunt elevi care au probleme la matematica. Nu reusesc sa asimileze materia, in ciuda faptului ca se fac recuperari, inclusiv in zilele de sâmbata. Nici parintii nu se intereseaza de soarta lor decât la final de an, când nu mai e nimic de facut.”
prof. Veronica Enache, Scoala Gh. Avramescu” Prajesti

Alte articole