Schimbarile din organigrama Primariei Bacau au fost necesare pentru monitorizarea mai buna a proiectelor aflate in derulare ain oras si pentru o mai buna relatie cu cetatenii orasului.

Aceasta este opinia primarului Romeo Stavarache fata de problemele de personal din Executivul local, dupa ce, anterior, si-a exprimat public nemultumirea fata de cum se deruleaza proiectele in prezent. Nemultumirile ii vizeaza atât pe juristi (pentru neimplicare), dar si pe managerii de proiecte sau firmele de constructii (pentru lentoare). Primarul mai spune ca nemultumirile pe care le-a exprimat fata de prestatia anumitor compartimente ale institutiei nu au avut nici un alt substrat decât cel legat de activitatea administrativa, „ce poate fi, in mod evident, imbunatatita”.

Primarul Stavarache: „Noua organigrama a fost ceruta de Agentia Nationala a Functionarilor Publici”

„Necesitatea aprobarii unei noi organigrame pentru Primaria Bacau a aparut nu din dorinta de razbunare a primarului Stavarache, care ar vrea sa dea o ”lovitura de palat”, asa cum eronat se afirma, ci în urma unui demers institutional catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP). După o analiza a organigramei în baza careia functioneaza Primaria Bacau, specialistii ANFP au formulat recent o serie de recomandari, pe care am înteles sa nu le ignoram.
Nu am să trec în revistă toate recomandarile ANFP, dar cele mai importante dintre ele se refera la înfiintarea de directii generale acolo unde exista mai mult de 25 de posturi de executie, la faptul ca activitatile legate de sfera administrativa trebuie concentrate într-o singura structura, nu disipate în mai multe compartimente. ANFP mai precizeaza ca administratorul public nu poate avea nimic în subordine, iar atributiile sale sunt stabilite de primar.

Recomandarile ANFP, la care se adauga dorinta de a eficientiza activitatea municipalitatii, au fost motivele reale pentru care am demarat procedura de a elabora aceasta noua organigrama, care se traduce, pe fond, într-o reorganizare a unor servicii si directii. Efectul imediat ar putea fi monitorizarea mai bună a proiectelor aflate în derulare si optimizarea relatiei cu cetatenii orasului.

Este regretabil ca un demers firesc a ajuns sa nasca dispute si este la fel de regretabil ca unii colegi folosesc orice prilej pentru a arunca în spatiul public acuze nefondate la adresa mea. Nemultumirile pe care mi le-am exprimat fata de prestatia anumitor compartimente ale institutiei nu au avut niciun alt substrat decât cel legat de activitatea administrativa, ce poate fi, în mod evident, îmbunatatita.

În ceea ce ma priveste, nu sunt interesat de conflicte sterile, nici în interiorul si nici în afara institutiei pe care o conduc”.

Romeo Stavarache
Primarul Municipiului Bacau

Secretarul Primariei, Ovidiu Popovici, a explicat insa si de ce organigrama propusa nu a primit avizul juristilor. „Poate ca o noua organigrama este necesara, iar eu nu contest acest lucru, mai ales ca domnul primar este un administrator foarte bun si un om de caracter. Insa ce ne intereseaza pe noi, juristii, este strict legalitatea ei. Iar aici exista câteva probleme, dat fiind ca suplimentarea de posturi fara sa existe finantare nu este permisa, iar daca ar fi, ar duce la scaderea salariilor. Astfel, a fost imposibil de dat avizul juridic”, a spus secretarul Ovidiu Popovici.

Proiectul de hotarâre privind noua organigrama a fost initiat de primarul Romeo Stavarache, trimis spre avizare juridica pe 29 mai si ar fi urmat sa intre in dezbaterea Consiliului Local, insa fara aviz juridic, acest lucru nu mai este posibil. Asadar, aparent, activitatea in Primarie decurge normal, relatiile intre oamenii de decizie sunt de respect si conlucrare intru binele cetatenilor. Insa tonul folosit si declaratiile din ultimele zile facute de unii sau altii arata ca, de fapt, „afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul”.



PUBLICITATE