Navetistii din Balcescu se razvratesc
Conflictul dintre locuitorii comunei N. Balcescu si angajatii firmei Grup Atyc dureaza de doi ani. Clientii acuza ca merg inghesuiti, ca soferii injura si nu respecta orarul. Primarul are un maldar de reclamatii. Si CJ a primit sesizari. Pâna acum, firma a fost sanctionata doar cu somatii.
Navetistilor care circula pe traseul Nicolae Balcescu – Bacau si retur le-a ajuns cutitul la os. Un dosar plin de sesizari s-a strâns la primarie impotriva SC Grup Atyc SRL Târgoviste, care are licenta pentru acest traseu. Firma a mai avut probleme si anul trecut, locuitorii din N. Balcescu reclamând, atunci, ca merg inghesuiti, ca soferii nu respecta orarul, le vorbesc urât etc. Dupa interventia CJ si ARR, “au mai adus niste autobuze, dar asta nu a durat decât vreo trei saptamâni, dupa care le-au retras”, arata Anton Siler, edilul comunei. Cetatenii reclama, acum, ca “autobuzele care circula pe traseul Bacau – Nicolae Balcescu, linia 60, nu-si respecta programul”, soferii “aduc injurii calatorilor platitori de bilete si abonamente atunci când le reproseaza ceva”, apoi, “in orele de vârf ne inghesuie ca pe niste animale si ne pun viata in pericol.” Intr-adevar, traseul e unul aglomerat, numarul celor care invata sau lucreaza in Bacau fiind mare. La acestia se adauga pasagerii care vin in oras cu alte treburi. Cele mai mari probleme nu sunt, insa, in miezul zilei, ci dimineata si seara: “In intervalul 6,40 – 8,00 si dupa ora 18 e groaznic, oamenii stau ca sardelele, arata primarul. Sunt 30 de locuri, iar numarul calatorilor e dublu.”
“Noi vrem clienti multumiti”
Catalin Grigore, actionar al SC Grup Atyc SRL Târgoviste, afirma ca pe traseul Bacau – N. Balcescu masinile sunt supraincarcate doar uneori, mai exact atunci când Politia si ARR fac verificari, iar microbuzele altor firme dispar de pe traseu: “In mod obisnuit, inaintea noastra, opresc in statii masinile altor societati si din cauza asta nu e inghesuiala. Doar când sunt controale, acestea se retrag si autobuzele noastre se aglomereaza.” Ca nu e inghesuiala o arata si indicatorii economici, sustine administratorul firmei. Acestia evidentiaza, insa, incarcatura medie pe unitate de timp, nu ceea ce se intâmpla la orele de vârf, când numarul calatorilor se dubleaza. “Exista luni in care nu ne acoperim costurile pe traseul Bacau – N. Balcescu”, declara Catalin Grigore. Cu alte cuvinte, firma nu poate introduce mai multe masini, mai ales ca pe traseul acesta sunt si alti operatori, care au capat de linie la Sascut sau Galbeni. “Soferul nu are un plan, prin urmare nu are motive sa ia mai multi calatori, precizeaza administratorul. Eu nu pot sa spun ca nu exista nemultumiri si ca soferii nu gresesc. Avem un responsabil de zona, vom verifica cum stau lucrurile si vom remedia neajunsurile. Pe noi nu ne-a obligat nimeni sa desfasuram aceasta activitate, este interesul nostru sa fie multumiti calatorii. Din acest motiv, nu am marit pretul biletelor.”
Edilul va sesiza Ministerul Transporturilor
Anton Siler e decis sa puna capat acestei situatii: “Vom sesiza Prefectura, CJ, ARR si Ministerul Transporturilor, departamentul care se ocupa de licente. Chiar acum pregatim hârtiile.” In curând, la minister, vor avea loc licitatiile, iar edilul spera ca firma sa nu mai câstige traseul: “Data trecuta am sperat ca se vor indrepta si am oprit demersul, explica primarul. De data asta vom verge pâna la capat. Trei ani si-au batut joc de oameni, nu se mai poate.” CJ Bacau intocmeste programul judetean de transport si monitorizeaza respectarea lui, prin urmare poate lua masuri fata de operator. Pâna acum, nu prea a avut spor. Grup Atyc nu s-a conformat nici macar solicitarii CJ Bacau de a depune, in 2010, lista cu tarife, spre avizare. “In sedinta CJ de acum doua luni, noi am aprobat ca amenda sa mearga pâna la 10.000 de lei, arata Silviu Bondor, vicepresedintele CJ. Le-am trimis, in decembrie, o ultima somatie privind intrarea in legalitate si daca nu se vor conforma pâna la sfârsitul lui ianuarie vom trece la sanctionarea firmei.” Conformarea se refera, fireste, la depunerea propunerilor de tarife, dar Silviu Bondor precizeaza ca orice nereguli in trafic se pot transforma in amenzi. “Iar daca nici asa situatia nu se va remedia, CJ Bacau va propune ARR ridicarea licentei”, arata Silviu Bondor.
Silvia Patrascanu














